Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    05-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog maar 8 nachtjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog 8 NACHTJES SLAPEN  en ik vertrek met An, Yvon, Marja, Chrisina, Els, Jossie en Leinje op quiltweek naar Bouillon. Els en Leintje hebben ons al huiswerk gegeven. We moesten 9 blokken snijden van 30 cm op 30 cm ,  reeds sandwitchen zodat we onmiddelijk met deze blokken aan de slag kunnen . We gaan leren machinaal quilten.  Eindelijk ga ik het leren !!!. Maar zal voor mij niet zo gemakkelijk worden. Ik ga daar ook voor het eerst met mijn nieuwe naaimachine mogen werken. Moet daar eerst nog mee leren omgaan. Dus eerst les van Yvon en dan Els en Leintje . Ik hoop dat ik het overleef
    Ben hier al volop bezig met alles te verzamelen wat er mee moet naar ginder. Stofjes, boeken, allerlei quiltspullen  voor de hierboven genoemde dames staan al deels in Bouillon, maar er moet nog wel een hoop mee (zie foto) . Ik vertrek zondagnacht  13 april nog na het sluiten van de Frituur en zal daar maar zijn rond middernacht. Natuurlijk liggen ze dan allemaal al te slapen als roosjes, maar ik kan niet beloven dat ik stil zal zijn als ik toekom, Dus het kan heel goed zijn dat ik al deze dames (die ik nog nooit persoonlijk heb ontmoet) voor het eerst te zien krijg in nachtkleding.   Dus dames, kies er maar je mooiste nachtjapon uit !!!!!
    Ik ben deze week ook nog naar de http://www.thecosycottage.be/ geweest om allerlei quiltspullen , die ik nog nodig had (?) te kopen. Was daar tegen openingsuur en heb daar lekkere koffie gedronken en bijna 2 uur geklets met de eigenares. Een leuke madame trouwens, maar besef nu dat ik niet eens haar naam weet.
    Tijdens die week gaan we ook naar Sedan in Frankrijk (20 km van Bouillon) een quiltwinkel-borduurwinkel bezoeken. Ik heb zojuist op haar site gelezen dat ze gaat stoppen met de winkel (pensioen) en ze 30 % korting geeft tot einde juni. Dus zullen we daar zeker iets moeten kopen.
    http://patchwork-tissus-mercerie-toile-a-broder-sedan-ardennes.ardennespatchwork.com/



     

    05-04-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    02-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 april grap

    Ik ben gek op 1 april grappen !!!!

    En natuurlijk kon ik het weeral niet laten om ook dit jaar een aantal mensen flink bij de neus te nemen.

    Op het quiltvirus had ik in samenwerking met yvon een bouillongrap voorzien. We plaatsten een tekst over festiviteiten in de periode dat een aantal van de gasten van de quiltweek naar bouillon vertrekken. Je moest opletten voor een massa toeloop van volk , ook moest je een speciaal pasje aanvragen om die periode in bouillon binnen te mogen  etc.  Er waren er toch verschillende mensen die er zijn ingelopen
    hieronder enkele reacties :

    - oei hopelijk weet hilde hier iets van

    -Toch geen één aprilgrap ???!!!! Hilde zou wel durven-

    Oh jee, dit is toch hopelijk geen grap. Hilde help ons.

    - je meent het! Je hoopt toch zeker dat hetwel een grap is?Ìk weet niet of dit een 1 aprilgrap is, maar ik vrees dat het de werkelijkheid is. Ik ken de Belgen en weet dat ze er een bende van kunnen maken. Gaan ze tijdens allerlei manifestaties achterstallig wegenonderhoud verrichten(ik hoop dat ik na deze generalisatie toch nog mee mag) En over Keulen naar Bouillon rijden??? Ik neem mijn private jet maar


    hilde -ik heb net gebeld met toeristische doens en daar zeiden ze me dat het om een april grap ging van ene leeuwin en hilde Belgium

    kennen jullie die ?

    -Jullie zijn echt heeeeeeeeeeeeeeel erg

    -ik was er lekker NIET ingelopen!!!

    -ik stop een laxeermiddel in die zeeuwse bolussen die ik mee neem


    De eerste april grap was dus bedoeld voor het forum van het quiltviurs, maar ook privé neem ik graag mensen in de maling.

    Ik had iedereen een sms gestuurd dat mijn vakantiewoning in bouillon te koop stond voor 3.200.000 euro, ik had dit bedrag aan elkaar geschreven, zodat je eigelijk 3200000 las , veel bezagen dit als 320.000 euro. De reacties waren heel verschillend.
    Wat gebeurt er ? Scheiding ? Kieken !! , Zijn de meubels in de prijs inbegrepen ? , Dit is een aprilgrap etc.... Ben je weer bezig ?  Van sommigen kreeg ik totaal geen reaktie, zodat ik wist dat ze niet wisten wat te doen of denken

    maar deze vond ik de leukste  
    Wacht maar tot ik jou in mijn vingers heb Hilde, ik sla je persoonlijk met mijn gipspoot o je koppie heen.

    Heb ik me daar de hele dag zorgen lopen maken om je ,met je sms die je ook nog stuurde


    ook kreeg ik privé mails van sommigen mensen die hun deelneming betuigden en die echt met me inzaten, een hele dag aan me dachten , ze wisten hoe gek ik ben van gite-b. Sorry dat ik sommigen zo een hele dag heb getergd, maar ligt in mijn karakter. Maar ik zal het goed maken hoor

    02-04-2008 om 10:22 geschreven door Hilde  


    28-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw blog gestart
    Vanmorgen heb ik snel een nieuwe blog aangemaakt voor mijn siggies. De basic dingen zijn er al, de rest moet ik nog een beetje personaliseren.
    Ik heb gisteren de lijst ontvangen van Annelies en ga nog deze week een paar siggies versturen. Naar wie ?   Dat zullen jullie binnenkort wel zien in je brievenbus.
    De naam van de blog is  http://www.bloggen.be/siggieshildebelgium/
    Dus wie mijn siggieavonturen wil  meebeleven kan daar altijd een kijkje gaan nemen.
    ik ga van elke siggie een foto plaatsen  , zo kunnen ook de siggie deelneemsters hun eigen toegestuurde siggie bewonderen op deze site..

    Je kan ook op deze site vragen of ik je een siggie wil toesturen. Die personen krijgen dan natuurlijk voorrang.
    Tot in siggieland

    28-03-2008 om 08:52 geschreven door Hilde  


    27-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuk boek
    Ik ben gek op lezen en op boeken. Hoeveel exemplaren ik heb durf ik al niet meer zeggen , maar denk toch dat ik er meer dan 500 heb. Ik krijg regelmatig boekenbons en dan ga ik naar de standaard boekhandel om mijn "slag" te slaan. Maar elk jaar is er de tweedehands boekenbeurs te Strombeek. Iedereen mag daar gratis zijn boeken afgeven, oude en nieuwe boeken. De keuze is enorm, de prijzen varieeren van 1 euro tot max 6 euro, er is zelfs een afdeling anderstalige boeken.  Een 2de zaal is helemaal gevuld met boeken die ze niet meer kunnen/willen verkopen. Je mag daar zo een hele bananendoos (of 3 zoals ik) vullen met leuke boeken voor 5 euro de doos. Jullie verstaan dat ik daar niet kan aan weerstaan.
    hieronder een fotoreeks van mijn eerste quiltboek dat ik kocht in 1995 op een beurs in Mechelen. Het boek heet decorate with quilts & collections door de alomgekende Nancy J. Martin (uitgave van that patchwork place)
    Ik weet niet of het nog verkrijgbaar is , maar is zeker de moeite waard. Heb boek geeft achteraan een 20 tal patronen , maar hoofzakelijk krijg je foto's te zien van huizen van bekende quilters en hun collectie quilts die er hangen Toen ik dit boek kocht kende ik nog geen enkele bekende quiltnaam natuurlijk. Nu , beginnen er bij sommigen  namen al een belletjes te rinkelen. Oa Debbie Mumm staat er in. Als jullie ooit dit boek vinden, kopen, geen twijfel mogelijk
     





    27-03-2008 om 09:48 geschreven door Hilde  


    25-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuw

    Paasmaandag zag mijn tuin er zo uit

    en vandaag ziet hij er zo uit


    Er is hier heel veel sneeuw gevallen vannacht, met paasmaandag ben ik nog een dagje naar bouillon geweest maar daar lag nog maar weinig sneeuw Elk jaar in maart krijgen we nog altijd een winterprik het geeft wel mooi beelden , maar in rijden is iets anders, ik hoop dat vannacht, als ik terug thuiskom van mijn werk, de wegen mooi berijdbaar blijven.
    Zelfs onze 3 katten zijn met geen stokken buiten te krijgen. Ze liggen lekker voor de verwarming.

    25-03-2008 om 08:49 geschreven door Hilde  


    24-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quilt black diamands

    Eindelijk is hij af geraakt ........
    hij hing daar reeds meer dan 6 maanden op mijn designwall en moet eerlijk bekennen (kennen jullie dat ook ?) was ik hem moe gezien, ik had echt geen moed om er aan verder te werken.
    Een tweetal weken geleden dan toch maar verder aan gewerkt en dit is het resultaat. Ik ga hem met de machine quilten (ga dit leren van leintje in Bouillon) en ga hem aan iemand geven die hem heel mooi vindt. Is de eerste keer dat ik een quilt weggeef aan iemand, maar ik weet dat hij bij christel goed gaat terechtkomen. Ze heeft juist een huis gebouwd en hij gaat daar prachtig hangen in haar woonkamer








    hij is gemaakt van allemaal batikstofjes ,ongeveer 13 cm op 13, een pakketje dat ik ooit in amerika bestelde. gewone zwarte katoenen stof en de stof die tussen de diamanten zit is van Kaffe Fasset.

    heb hem volledig met de hand gemaakt en moet wel bekennen dat ik de helft van deze quilt op het einde aan elkaar stikte. Ik ga hem quilten met verloopdraad, of hoe je dit ook noemt, is draad die constant van kleur veranderd   merk yli colours

    als hij gequilt is zal ik terug een foto maken, ik hou jullie op de hoogte

    24-03-2008 om 09:29 geschreven door Hilde  


    23-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pasen
    aan iedereen een leuke paasdag toegewenst,
    ik ben een dagje dicht vandaag, dus een lekker dagje vrij, straks gaan wokken met vrienden in een leuk nieuw restaurant,



    ik ga ook vandaag verder werken aan mijn siggies , hoop er toch een 15  tal af te hebben, dan kan ik ze opsturen naar alle siggieverzamelaars , die nu al ongeduldig zitten te wachten

    23-03-2008 om 10:39 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gite richard
    vandaag heb ik de blog afgewerkt van Ginette Richard,  een vriendin van mij in bouillon. We hebben elkaar leren kennen via haar broer Eric Richard die bij mij een aantal werken heeft uitgevoerd aan gite-b.
    Ze verhuurd een klein huisje voor 3 personen. Is heel eenvoudig, maar alles wat je moet hebben is aanwezig. De prijzen vallen reuze mee. Je hoeft dus niet meer op hotel te gaan , maar gewoon naar gite richard,
    http://www.bloggen.be/giterichard/

    23-03-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    22-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.QUILTWEEK BOUILLON 2008

    Een tijdje geleden schreef ik reeds dat we met een aantal personen naar de ardennen vertrekken (Bouillon). We kennen elkaar van het forum  www.quiltvirus.nl

    Al de nederlandse quilters heb ik nog nooit persoonlijk ontmoet, ik heb al wel verschillende mensen opgebeld en ik denk wel dat het gaat klikken.
    Enkel an (makeke) heb ik al verschillende keren bij mij ontmoet in de frituur en we zijn ook samen naar creativa geweest.
    Een leuke humorvolle madam waar ik me goed bij voel. We zijn de 2 enige belgen tussen deze hollandse madammen Dus ofwel komen we  op  zen hollands pratend uit deze week terug , ofwel hebben de nederlanders een slag van  ons taaltje overgenomen.
    het is te hopen dat we elkaar goed verstaan, al die verschillende uitdrukkigen en woorden . Waar gaat dat toe leiden ?

    Leintje, yvon, makeke, hile, els, christina, marja en patches vertrekken op 14 april tem 20 april naar ginder.  Marjolien gaat ons ginder leren quilten met de machine , iets wat ik al heel lang wil leren en hier wel de ideale plaats en tijd voor is .
    we plannen niets op voorhand, we zien wel als we ginder zijn, wat we gaan doen. We gaan ons ook niet alleen met onze gezamelijke hobby bezighouden, er zijn daar zo onnoemelijk veel leuke dingen te beleven dat een weekje misschien wel te kort is.

    hieronder een foto van de mensen die meegaan.Fien staat ook nog op de foto , maar zo kon spijtig genoeg niet meegaan, er was Roemenie tussengekomen
    Later, na deze quiltweek, zal ik verslag uitbrengen zodat iederen een beetje weet wat we daar hebben meegemaakt.

    22-03-2008 om 12:13 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.janome gedicht

    en toen yvon  jano ging halen ontving ik dit gedicht van hem


    ODE AAN MIJN HILDE.....
    een zoete droom had ik vannacht
    over het moment waarnaar ik al zo lang smacht
    dat mijn geliefde me eindelijk in de armen sloot
    o dat moment van vreugde was zo groot ...
    ik weet het, de ontmoeting ligt nog ver in het verschiet
    en de gedachteen daaraan doet mijn hart veel verdriet
    maar dan droom ik weer verder hoe zij me met haar handen streelt
    en zachtes met haar vingers teder mijn tiptoetsen bespeelt .....
    ik weet samen zullen wij ongekende creatieve hoogten bereiken
    en terwijl langzaam de jaren zullen verstrijken...
    worden wij een echt paar waar geen mens tussen kan komen
    oh .... over die tijd ga ik nu verder met dromen ...
    en zachtjes zucht ik tegen mijn geliefde in spee
    hilde kom met je jano mee !!!!

    Wat een prachtig gedicht heb ik al mogen ontvangen van mijn nieuwe liefe, maar ik denk dat hij wat hulp heeft gehad van yvon

    ook kreeg ik al de gebruiksaanwijzing opgestuurd en daar zat dit kaartje bij

    ik denk dat jano (en yvon) even ongeduldig zijn als ik om elkaar te ontmoeten

    22-03-2008 om 11:48 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.janome, mijn nieuwe liefde in mijn leven
    Ik droom reeds lang van een nieuwe naaimachine. Vroeger had ik een voorkeur voor Bernina, reeds een keer gaan kijken in de winkel  , maar de aankoop altijd uitgesteld.. Is toch een machine van rond de 2200 euro. Ik doe immers al mijn patchwork met de hand, behalve paperpiecing, dus zo dringend was het niet.  Op een bepaald moment toch even rondgevraagd wat sommigen vonden van hun machines,de voor en nadelen van bepaalde merken etc..
    En toen heb ik beslist om een janome te bestellen. Yvon en buuf wilden ook wel zo een machientje en dus hebben we alledrie beslist om deze tegelijkertijd te kopen, wat ons een mooie korting opleverd.   Yvon toone zich een echte onderhandelaarster.  We kochten er ook nog de naaitafel bij zodat we gemakkelijker konden werken. Nu staat deze machine nog in nedeland bij Yvon, Ze gaat ze meebrengen wanneer we op quiltweek vertrekken naar Bouillon. Ondertussen leert ze de machine kennen en gaat ze me ginder volledig inwijden in het naaien met de machine.
    hieronder enkel details van de machine



    Memory Craft 6600 P
    JANOME introduceert het boventransport. Opnieuw heeft JANOME
    zichzelf overtroffen, een nieuwe generatie naaimachines, professionele
    kracht met boventransport voor thuis! De Memory Craft 6600 P is de
    eerste computergestuurde naaimachine met instelbaar
    (differentieel) boventransport.
    De Memory Craft 6600 P is de snelste huishoudnaaimachine met een
    extra grote vrije ruimte rechts naast de naald die JANOME ooit heeft
    gemaakt.Voor iedere naaister of quiltster een “droom van een
    naaimachine”, een “echte aanrader”, een “must have”.
    Wanneer u eenmaal met de Memory Craft 6600 P heeft genaaid wilt u
    nooit meer iets anders. Het instelbare (differentieel) boventransport zorgt
    voor een perfecte doorvoer van alle soorten stof, meerdere lagen stof
    van dezelfde kwaliteit of juist een combinatie van verschillende soorten
    stof, aan u de keuze.Bent u op zoek naar professionele perfectie, verlangt u net iets meer en
    stelt u hoge eisen aan uw naaimachine, breng dan een bezoek aan uw
    JANOME dealer en vraag om een uitgebreide demonstratie. De Memory
    Craft 6600 P is dé naaimachine voor u als u overgaat tot de aanschaf
    van een nieuwe machine.
    De Memory Craft 6600 P geeft u professionele snelheid, kracht, kwaliteit
    en oneindig veel creatieve vrijheid. De ultieme machine voor serieus naaien.
    Brochure
    Overzicht kenmerken MC 6500 P / MC 6600 P
    SPECIFICATIES:

    • instelbaar (differentieel) boventransport (zie afbeelding) - Het industriële full-size- boventransport, transporteert tegelijkertijd- perfect de stof aan de boven- en onderkant waarbij de lagen stof
    - niet verschuiven of intrekken
    - Dunne -, dikke -, gladde -, rekbare -, gebreide -, onregelmatige –
    - en stoffen met een vleug zoals fluweel worden snel en glad zonder
    - verschuiven onder de naaivoet doorgevoerd
    - Zichtbare persvoetdruk indicatie afmetingen 494 x 300 x 220mm (b/h/d)
    • Werkgebied 225x 120mm (b/h opening naast de naald)- Geeft u 50% meer werkruimte voor het grote project dat u zo lang al- eens had willen maken
    • Naaisnelheid rechte steek 1000 steken per minuut – zigzag 700 steken per minuut- Maakt u graag woondecoraties denkt u zich dan eens in hoe fijn het is- om bij lange naden meer snelheid te kunnen maken
    - Is quilten uw hobby en voorziet u uw quilts graag van meandersteken
    - dan is 25% meer snelheid dan met de meeste huishoudnaaimachines
    - echt een pré

    • Minimum aantal steken per minuut 60
    • 152 naaisteken inclusief 7 knoopsgaten (1staps) - Een compleet pakket aan nuttige en decoratieve steken- Vele verschillende quiltsteken - wat de Memory Craft 6600 P tot een
      - geweldige quiltmachine maakt naast de andere vele goede eigenschappen
      2 naailetterstijlen - In twee verschillende stijlen Blok en Script- Tekens, kleine en hoofdletters
    • Stekenoverzicht
    • Steekbreedte 7mm
    • Steeklengte 5mm (achteruitnaaien 5mm)
    • Steken wijzigen- Voor het fijn afstellen van stretchsteken- Het steekpatroon van de cordonsteken tot 5 x verlengen
    • Spiegelfunctie
    • 5 geheugens
    • Laatste steekoproepfunctie
    • Originele JANOME klemvrije roterende grijper- Zorgt voor probleemloos naaien en een perfecte steekkwaliteit

      LCD venster (70 x 40mm)- Overzichtelijk worden een aantal belangrijke instellingen op het grote- heldere venster weergegeven
    - Gekozen steek – aanbevolen steeklengte en breedte –
    - draadspanning – naaivoet – persvoetdruk – mode
    • helpfunctie - Voor extra en aanvullende informatie kunt u de helpfunctie gebruiken
      Start/Stoptoets- Naaien zonder pedaal
      Kniehevel- Om de naaivoet omhoog en omlaag te bewegen zodat u beide handen- vrij hebt om uw project te begeleiden en te verplaatsen
    • Automatisch afhechtentoets
      Programmeerbare elektronische draadafsnijder- Knipt na het beëindigen van uw genaaide naad de draden af- Programmeer de functie na een stekenreeks in het geheugen
      Naaldkeuze boven/beneden
      Ontelbare naaldposities
      Tweelingnaaldbegrenzer
      Dubbele draadgeleider- Uitschuifbare draadgeleider ook voor het plaatsen van grote- industriegarenklossen
    • Ingebouwde draadinsteker
      Industriële draadspanning kwaliteit
      Extra hoge naaivoethoogte- Voor het gemakkelijk plaatsen van die extra dikke jas of quilt
      Transporteur verzinken (7 segmenten)- Voor het uit de vrije hand borduren of meanderen
      Extra spoelmotor- Tijdens het naaien vast de volgende spoel winden
      Achteruitnaaitoets
      Machine-instellingen wijzigen- Standaard steekinstelling permanent wijzigen - Instelling blijft behouden ook na het aan-/uitschakelen van de machine
      Ongedaan maken van de gewijzigde steekinstelling
      Snelheidsregelaar
      Klik-aan naaivoeten
      Dubbele verlichting
      Trillingsvrij, geluidsarm
      Automatische spoelwinder
      Elektronisch pedaal
      Extra grote aanschuiftafel- Standaard wordt er bij de Memory Craft 6600 P een extra grote- aanschuiftafel geleverd Accessoirebakje
      Groot assortiment naaivoeten
      Overige accessoires
      Zachte hoes
      Gewicht 12.5 kg
      5 jaar GARANTIE (op alle mechanische onderdelen)

      Wie zou hier nou niet door de knieen voor gaan

    22-03-2008 om 11:34 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.siggies
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onlangs besliste ik dat ik toch ga meedoen met de internationale siggieruil.

    Dit betekend dat ik een siggie ga maken naar het patroontje van dear jane

    Daar moet ik op vermelden : mijn naam, land en stad en het jaartal.

    Het is de bedoeling om deze blokken te ruilen met mensen die op de lijst staan die annelies mij gaat doorsturen na ontvangt van mijn eerste siggie.  Zij heeft er reeds eentje naar mij gestuurd.  zie foto 

     

    Er staan op die lijst ongeveer 500 personen vanuit heel de wereld. Ik ben echt benieuwd wat ik allemaal ga ontvangen. Ik heb vandaag al de voorbereidingen gedaan en kan dus beginnen te naaien aan mijn siggies.

    Er zijn heel veel mensen van het quiltvirus die meedoen met deze siggieruil, dus denk wel dat ze snel zullen verdwenen zijn naar alle hoeken van nederland en belgie

    22-03-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    27-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.te weinig tijd gehad
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets neerpende, heb de laatste tijd weinig tijd over.

    Ben bezig met de mistery voor het quiltvirus .Is een quilt die ik zelf ontwierp en stuur dus elke 2 maand een patrooon naar de deelnemers, zij weten niet welke blokken ze moeten maken en hoe de quilt er in zijn totaliteit gaat uitzien. Ik moet deel 3 klaar hebben voor 1 februari, zo een 70 tal quilters uit  Belgie en Nederland zitten nieuwschierig te wachten op dit 3 de deel.

    De lucky swap gaat zijn laatste maand in en ik moet nog 1 blok afmaken. Deze lucky swap  wil zeggen , voor de niet quilters die dit lezen, dat alle deelnemers een blok maken voor iemand anders en die dan doorsturen. Op het einde maakt dan iedereen een quilt die volledig gemaakt is door andere quilters.

    Heb van de week ook alle enveloppen opgestuurd voor de verjaardagslijsten, dus iedereen krijgt van de maand al zijn stofje binnen.
    Sommigen moeten nog lang wachten om deze te openen. De verjaardaglijst die ik verleden jaar starte is afgelopen.

    Heb ook nog een nieuwe sterrenswap op het programma staan die 1 maart gaat starten.
    We zijn met 12 quilters en zij krijgen sterrenpatronen toegestuurd die ze dan ook moeten doorzenden naar de andere deelnemers.(swappen )
    Deze quilt is al uitgetekend, moet alleen nog de voorbeeldblokken maken.

    Is jullie interesse gewekt ?
    Kijk dan eens op mijn fotoalbum dat ik maakte van al deze activiteiten.   http://hildefoto.mijnalbums.nl/

    Het www.quiltvirus.nl is een forum voor quiltliefhebbers,  we kennen elkaar alleen maar virtueel maar het gaat er heel humorvol, liefdevol en informatievol aan toe. Ik zou dit forum en de mensen die ik er op dagelijks op ontmoet niet meer kunnen missen. Komt natuurlijk omdat we allemaal dezefde passie hebben voor onze hobby. Elk probleem ivm quilten is op te lossen op het forum.

    In april 2008 komen we een weekje samen in Bouillon met enkelen van hen.  We zijn met 9 , 2 Belgische en 7 Nederlanse.  Ik ken niemand van hen , dus gaat wel spannnend worden.
    Er gaat iets quilterigs georganiseerd worden door sommigen van hen. Het zal wel een leuke quilt-lacht-eet-vrouwenweek worden , dat weet ik al zeker.

    Nu donderdag komt Ann naar mijn frituur, ik leerde haar kennen via het forum, heeft tot verleden jaar ook een frituur uitgebaat.
    Gaat ook mee naar Bouillon , ben eens benieuwd

    Ik vertrek straks nog naar Bouillon om een dagje lekker te wandelen en te kletsen met de mensen die ik ginder ken



    27-01-2008 om 12:15 geschreven door Hilde  


    10-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke dag gehad gisteren
    Gisteren, in de frituur, opgebeld door makers van het televisieprogramma "MAN BIJT HOND" met de vraag of ik niemand in mijn clienteel had die elke dag frieten kwam kopen/eten. Spijtig dat ik zo niemand kende, maar zei hun dat ik elke dag frieten at, met de vraag of ik dan niet wou meedoen,heb dit geweigerd, wil niet echt op televisie komen. Ben geen tv mens, als ik per week 5 uurtjes kijk zal het al veel zijn. Ik heb natuurlijk mijn tv debuut gemist , moest er zelfs niet voor in een huis opgesloten worden of op een eiland gedropt worden, dus veel mensen zullen dit wel niet begrijpen.  ( )
    Ook Sara belde mij op of in geen +- 100 pakjes friet wil bakken in februari voor een congres dat gehouden wordt voor 200 man in Brussel.
    Natuurlijk ga ik dit doen. Frietjes moeten gelukkig maar tegen 23.00 uur klaar zijn, dus mijn wekelijkse klanten zullen niet langer moeten wachten op hun portie.
    Leuk dat ze aan mij gedacht heeft. Ze gaan die frietjes proberen warm te houden in speciale dozen , hoop dat die jonge mensen onderweg geen zin kijgen in die frieten en alles opeten .  We zullen wel een leuke avond beleven , heb nog nooit 100 pakken in 1 keer moeten bakken. Maar gaat zeker lukken. Iris , vriendin, gaat mij komen helpen, dus lachen geblazen.  Ik hou jullie op de hoogte.

    10-01-2008 om 10:22 geschreven door Hilde  


    08-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug gaan werken

    Mijn verlof zit erop.
    Vandaag ga ik terug de frituur openen.  Velen van mijn klanten zullen blij zijn dat ze terug lekkere frietjes kunnen komen eten..
    Vertrek rond 10.00 uur, moet nog naar  verschillende leveranciers gaan om produkten te gaan halen.
    Zal een zware dag worden, moet nog spaghettisaus maken, koken, alles terug herstarten.
    Maar ben toch blij om terug te kunnen beginnen. De gewone allerdaagse dingen van de dag, blij klanten terug te zien.
    Zal vandaag niet veel moeten werken aan mijn quilt die in de frituur ligt.

    08-01-2008 om 09:47 geschreven door Hilde  


    07-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quiltbee t'verloren uurke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag naar de quiltbee geweest. Was de eerste keer dat het in 2008 plaatsvond. We werken daar samen met andere quilters aan onze quilts.
    Er worden nieuwe quilts bekeken, veel gepraat , patronen geruild, magazine's gelezen. Heb enkele foto's genomen zodat jullie zien waar we met bezig zijn. Op de foto hierboven zie je al stukken van de quilt waar momenteel aan werk. Ik heb dit pakket gekocht in de quiltwinkel the cosy cottage een heel leuke winkel met veel keuze, er zijn al verschillende beeleden naar deze winkel geweest en er ook lessen gevolgd.
    Door mijn werk kan ik echter nooit deelnemen aan lessen, wat ik wel spijtig vind. Maar ooit , als ik meer vrije tijd heb zal het er wel van komen



    07-01-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    06-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quilts in wording
    Momenteel heb ik hier verschillende quilts liggen waar ik aan bezig ben, heb vandaag echt nergens zin in, is voor mij vandaag een pc dag , allerlei foto's doorsturen , papieren in orde maken etc.
    Maar als ik op mijn desigsnwal mijn new york beauty zie hangen denk ik dikwijls " wanneer gaat deze af zijn " . Hieronder een foto van de NYB
    hij is met de hand gemaakt op inlegluiervelletjes omdat dan de puntjes perfecter  kunnen genaaid worden. Het is een heel werk, maar als hij af is zal hij zeker een schoonheid  genoemd mogen worden . Een naam heb ik al voor deze quilt 'weak in the presents of beauty ", naar een liedje dat ik hoorde op de radio van Allison Moyet.
    De rand zal helemaal geappliqueerd worden met bloemen, zoals je al kan zien aan 1 kant . De tweede rand is ook al klaar , alsook al de blokken van de quilt. Eigenlijk kan ik hem al bijna helemaal in elkaar zetten, maar heb er geen zin in, Heb al ondervonden dat een projekt laten rusten je goed doet, zo zie je soms nog andere mogelijkheden.
    deze link geeft een patroontje weer, voor diegenen die niet goed weten hoe men hem aan elkaaar zet http://photos.imageevent.com/donnarie/newyorkbeautyblockpatterns/NewYorkBeautyD6.pdf

    Andere patronen kan je bekijken op patchworkstartpagina , onder de link new york beauty, Deze site heb ik opgestart omdat ik ooit eens mijn favorieten ben kwijtgeraakt en deze site geeft alles mooi weer en kan niet crashen. Op deze site kan je ook veel gratis patronen vinden en how to do onderwerpen.Veel plezier ermee !  
    Heb je ook een site die je echt de moeite waard vindt, laat het me dan weten via de startpagina, daar kan je dan ook leuke site's aanbrengen die je wil delen met anderen. 

    06-01-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    05-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug om nieuwe jaar te beginnen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisterenavond ben ik teruggekeerd uit Vielsalm. We hebben daar een weekje doorgebracht met deze mensen. (zie foto). We hebben veel gelachen , gewandeld, gedronken (vooral de mannen ).Op nieuwjaarsavond hebben Hermine en Parike ons een lekkere maaltijd klaargemaakt. We genoten van 2 soorten scampi's , eendenborst met allerlei groenen en appelsientjes en als dessert Paris zijn wereldbekene crêpes suzette. Om middernacht dronken we champagne. Ondertussen werd er lekker gedanst , geschenken uitgedeeld , etc.

    We hebben ook de brouwerij van achouffe bezocht .  http://www.achouffe.be/newnl/index.php     Ik ben geen bierdrinker maar ik moet zeggen, dit biertje gaat gemakkelijk binnen en na 4 van deze mc chouffe was ik dan ook al een beetje boven mijn theewater.
    Volgens de gids wordt dit bier gemaakt door de kabouters tijdens de nacht , maar op mijn vraag of ik geen kabouters kon kopen om voor mij te werken , moest ze me echter teleurstellen. Spijtig, ik had ze goed kunnen gebruiken.
    Hebben het biermuseum bezocht na een wandeling van ongeveer 5 km. Chris en Eddy gingen nog naar het racemuseum te Stavelot. Volgens hen de moeite waard.
    Ik denk dat deze week zeker geslaagd was en voor herhaling vatbaar.
    Hieronder enkele foto's van deze week



    05-01-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    28-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekje verlof

    Straks vertrek ik voor een weekje naar vielsalm met vrienden om daar te ontspannen, wandelen , lachen , lekker eten (we hebben 2 koks mee)
    en natuurlijk ook nieuwjaar te vieren.  Ik ben nog nooit in die streek geweest. Dus het zal een verrassing worden , hopelijk valt de streek een beetje mee.
    Daarom wens ik iedereen die ik ken en waarmee in in 2007 gelachen heb en verdriet mee heb gedeeld, me geholpen heeft, me geergerd heeft
     en op wie ik altijd kon rekenen een

    HAPPY NEW YEAR IN 2008


    28-12-2007 om 00:00 geschreven door Hilde  


    27-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lezen
    Een andere hobby van mij is lezen.

    Mijn kasten staan hier dan ook vol boeken. Ik lees enorm graag thrillers en dedective verhalen. Maar ook gewone informatieve boeken krijgen mijn interesse. Momenteel ben ik het boek 'hannibal 'van Thomas Harris aan het lezen. Hij stond al lang in de boekenkast te wachten op mij, maar soms heb ik periode dat ik niet zonder boek kan en dan heb je er maanden geen interesse voor. Soms ben ik wel aan 3 boeken tegelijkertijd bezig. Ik lees al romans vanaf ik 9 jaar ben en iedereen weet dan ook dat een boek of boekenbon een ideaal geschenk voor mij is.

    Ik heb natuurlijk ook een hele reeks boeken voor mijn quilthobby.  1 van mijn lievelingsboeken is zeker The new appliqué Sampler van Becky goldsmith en linda jenkins , ze leggen op een heel simpele manier uit hoe je aan needleturn appliqué begint etc. Ze maken ook zelf prachtige dingen . Je moet maar eens op hun site gaan kijken,  http://www.pieceocake.com/Books/Books.html

    Sinds enige tijd heb ik me ook geabonneerd op het tijdschift australian patchwork & quilting, is voor mij een heel leuk quilttijdschrift waar ik elke maand naar uitkijk om te ontvangen. Hier staan niet veel moderne quilts in , eerder klassieke tot landelijke quilts , maar deze zijn dan ook helemaal mijn goesting. Hun site  http://www.apqmagazine.com.au/


    27-12-2007 om 09:33 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs