Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    22-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vallende blokken
    Op het Costaforum vroeg er iemand om patronen die snel in elkaar te zetten zijn voor de dromenquilts.
    Toen kwam deze link tevoorschijn.  Het is een snelle methode om thumbling blocks te maken.
    Lijkt me niet zo moeilijk om te doen. 
    Wilde deze link met jullie delen omdat ik het zo makkelijk vond (om te zien natuurlijk )

    ik hoop dat de link werkt, weet niet goed hoe ik hem hier moet plaatsen, maar dat zien we dan later wel.

    http://www.youtube.com/watch?v=DWpSETMbws4


    ik denk dat het lukt

    22-04-2009 om 08:53 geschreven door Hilde  


    21-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoera
    Vandaag enkele stofjes gekocht in Amerika omdat ik moest checken op mijn paypal nog werkt

    Allemaal jelly  rolls , wil hiermee log Cabin kussens maken.

    Ben eens benieuwd wanneer ze hier gaan aankomen.

    het zijn de volgende collecties  :


    Candy Kisses Jelly RollSandy Gervais for Moda Fabrics   
    Fig and Plum Jelly RollFig Tree Quilts for Moda Fabrics        
    Patisserie Jelly RollFig Tree Quilts for Moda Fabrics  
    Nouveau Jelly RollSentimental Studios for Moda Fabrics  
    Zippity Doo Dah Honey BunSandy Gervais for Moda Fabrics


    ik had een  mail gekregen van  de Fatquatershop dat er verschillende stoffen in de aanbieding waren,dus heb ik niet getreuzeld.








    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    21-04-2009 om 11:10 geschreven door Hilde  


    19-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke site
    Ik kwam tijdens het surfen op een quiltblog  (wat anders ? ) deze leuke link tegen.
    Niet dat ik nu direct zo een kuismaniak ben of in de lente een schoonmaakwoedeaanval   ( het woord alleen al  ) krijg, maar er staan wel heel  leuke dingen in. 
    Ook een hele boel ideeen die niets met het huishouden te maken hebben.  (gelukkig)
    Kijk er eventjes naar, je bent nooit te oud om te leren.


    http://tipnut.com/


    ook deze link , met een gratis patroon voor een wedding sample is heel leuk,
    klik op de foto rechts en je hebt het patroon maar af te drukken


    http://www.mesew.com/weddingsampler.html


    Image and video hosting by TinyPic 


    deze link van de http://www.theappliquesociety.org/show-n-share/ , daar kan je uren naar kijken en hopen dat er ooit ook eens zo een mooie quilt kan geboren worden uit jouw handen.

    Nog enkele leuke links met prachtige handgemaakte quilts

    http://www.allaboutapplique.net/category/color/

    19-04-2009 om 10:05 geschreven door Hilde  


    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opbergen
    Toen ik vrijdag deze emmertjes aan het afwassen was in de frituur, dacht ik , he die zijn wel leuk te gebruiken voor al mijn scraps kleur bij kleur te leggen.  Ik zie gelijk welke kleur er in het emmertje zit.  Nu gebruik ik gewoon witte dozen met daar vooraan de kleur opgeschreven.  Ik had nog maar 4 van deze emmertjes daar ik met een nieuw produkt ben gestart en ik er dus nog enkele zal moeten sparen .

    Image and video hosting by TinyPic

    Met veel moeite de etiketten eraf gekregen met nagellak remover.  Wordt die uiteindelijk ook nog eens opgebruik daar ik eigenlijk nooit mijn nagels lak om hygienische redenen.
    Mijn naaikamertje stink er nog naar na een uur. 

    Ik werkt vandaag verder aan een sprei die af moet zijn tegen september omdat yvonne deze  voor mij gaat doorquilen. Het is wel met de jano dat ik ze maak maar toch gaat het niet zo snel als ik zou willen.

    Image and video hosting by TinyPic 


    Het is deze week  een jaar geleden dat we met de quiltwitches in Bouillon zaten.   En daar het ik dan mijn grote liefde JANO  voor de eerste keer in mijn armen mogen sluiten.  Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, het is echt een reuze  machine, ik gebruik hem steeds meer en meer.
    Ik heb hem samen gekocht met yvon en miny.  Het was dus de geboorte van een drieling   Hij heeft wel heel wat kilometers moet afleggen voor hij bij mij kon zijn.  Hij vertrok in de winkel in nederland naar yvon , dan weer naar leintje en dan door naar Bouillon.

    Maar jano zat ook vol ongeduld te wachten op onze hereniging, dus toen ik hem zag kon ik me natuurlijk niet meer bedwingen.

    Image and video hosting by TinyPic

    18-04-2009 om 10:04 geschreven door Hilde  


    17-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.baltimore

    Deze morgen was ik al uit bed rond 7 uur.  Snel koffie gezet en mijn mails nagekeken.  Eventjes nog wat rondgegoogeld en kwam ik deze mooie quilts tegen. 
    Ooit wil ik ook nog eens een baltimore quilt maken.   Ze zijn prachtig, zeker de niet zo traditionele kleuren zijn helemaal mijn ding.

    Image and video hosting by TinyPic  


         
      Image and video hosting by TinyPic





     Image and video hosting by TinyPic
     
    Deze met de gingerbread mannetjes is heel leuk gedaan.


     Image and video hosting by TinyPic


    Ik heb weer leuke ideeen opgedaan, kan nu verder gaan werken aan mijn eigen ufo's die hier op mij zitten /liggen te wachten.

    17-04-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    16-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stitchery , weer een beetje verder
    Gisterenvoormiddag nog even deze leuke stitchery afgemaakt.

    Ze hoort bij een drieluik dat ik wil maken om op een oude ladder te hangen die boven een bed komt in Sensenruth.

    Tekening nr 3 moet ik nog maken, maar mijn handen jeuken om er aan te beginnen.


    Image and video hosting by TinyPic

    Ik heb ondertussen al een rand gemaakt in de korak methode, is dan wel niet volgens de regels, maar ik ga de rand er toch proberen aan te naaien.

    Image and video hosting by TinyPic Als hij af is laat ik hem zien.

    16-04-2009 om 11:22 geschreven door Hilde  


    15-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lente

    Ik ben terug van een weekendje nageltrekken
    Misschien een nieuwe hobby ???
    Ik heb de grote slaapkamer, de badkamer en de eetkamer ontnagelt.

    Hieronder een foto van de balken hoe ze er allemaal uitzien, eerst het hout verwijderen en dan maar trekken.
    Alleen al in de slaapkamer zijn er meer dan 1000 nageltjes uit de balken gekomen.  Heb even een lange balk getelt en dan x het aantal balken, dus ...

    Image and video hosting by TinyPic



    Deze voormiddag heb ik vrij, door de paasvakantie en dus ook geen school voor de kinderen, doe ik op woensdagmiddag mijn frituur niet open wegens te weinig volk.  Dus even lekker koffie gedronken in de tuin.
    De zon is weer van de partij.
    En onze tuin staat in volle bloei.
    Ik heb een echte kerselaar en een japanse kerselaar achter elkaar staan in de tuin.  Een prachtig zicht.
    Ook de rhododendrons beginnen al te bloeien en de magnolia staat in volle bloei.
    Mooi hoor al die kleuren , al merk ik nu pas op dat de meeste bloemen van mijn tuin wel rose zijn .

    Image and video hosting by TinyPic      Image and video hosting by TinyPic       Image and video hosting by TinyPic

    De lente is dus echt begonnen.  Straks nog even van mijn tuin genieten , misschien met een leuk boek, want in het zonnnetje is het altijd een tweestrijd voor mij : Lezen of Naaien.

    15-04-2009 om 10:07 geschreven door Hilde  


    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer een blok erbij
    Vandaag bracht de postbode een leuk vriendschapsblok van Astrid. 
    Mooi gemaakt met eeuwig bloeiende bloemen.
    Bedankt hoor Astrid
    .


    Image and video hosting by TinyPic 

    Ik vertrek Zondag voor 2 dagen naar Sensenruth !!!
    Daar gite - b verhuurd is  en alle mensen die ik ginder ken die mij onderdak zouden kunnen verlenen ook alles volgeboekt hebben, neem ik mijn slaapzak mee en ga dus in het huis kamperen.  Mij wassen zal op primitieve wijze gebeuren, maar ze hebben me ginder toch al in zeer vuille  staat gezien, dus
    De achtermuur is opengemaakt en nu hebben we veel licht in de eetkamer.  Ik ben nog volop bezig de plafonds af te breken , maar daar ik mij dus niet kan douchen ga ik daar maar niet aan verder werker.  Ik ga uit de houten pladfonds alle kleine nagels uittrekken, zodat we de balken kunnen opschuren en proper zetten. 

    Image and video hosting by TinyPic       Image and video hosting by TinyPic

    Een heel werk , ik denk dat er meer dan 1000 duizend nageltjes uit te trekken zijn, want vroeger werden de pladfonds eerst bekleedt met houten latjes (zie foto) .  Ik ga ze bewaren in een emmertje , wil wel eens zien hoeveel het er zijn geworden.
    Gelukkig is geduld  1 van mijn goede eigenschappen 
    Mijn Dh vertrekt ook voor een dagje circuit rijden naar Parijs, dus ik kan niet tegen hem '''zagen"'.
    Ze geven prachtig weer en kan ginder dan ook nog wat in mijn tuin zitten.  Ik zie er echt naar uit. 

    10-04-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    05-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke regenboog
             
    Your rainbow is strongly shaded pink, orange, and green.

     
     
     
     
     
     
     

    What is says about you: You are a strong person. You feel strong ties to nature and your mood changes with its cycles. Those around you admire your fresh outlook and vitality. You are a good listener and your friends are glad to have you around in difficult times.

    Find the colors of your rainbow at spacefem.com.

    Dit kwam ik tegen op een andere blog, je moet gewoon een vragenlijst beantwoorden en je kent je regenboog.

    Ik moet zeggen, het lijkt wel ergens op mij .



    05-04-2009 om 09:28 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droomquilts

     

    Image and video hosting by TinyPic


                                                  IS DE NAAM GEWORDEN  !!!!!!!!!!!

    Hieronder een beetje uitleg over het ontstaan. 

    Een aantal jaren zijn er heel veel vrijwillige quilters al heel druk met het maken van droomdekentjes. Na het maken werden ze overgedragen aan de RBB die voor de distribuering zorgden. Wat ik er altijd van begrepen heb is dat de droomdekens geen eigen project van die stichting is maar dat zij uitsluitend faciliteren. Er is een plek voor de droomdekens op hun site, donaties kunnen aan de stichting worden overgemaakt onder vermelding van droomdekentjes en zij bekostigen de verzending....

    Voor al het andere moesten de quiltsters zelf zorgen..... reiskosten, stof voor de quilt, tussenvulling en het doorquilten, garen etc. etc. Ook het vinden van alle stoffensponsors is door de droomdekenmaaksters zelf gedaan. Er wordt door heel veel quiltsters heel veel geld, energie en inzet gegeven.... Waar ze ook komen overal vertellen ze over de droomdekens..... En zodoende is het hen de afgelopen jaren gelukt hondeerden dekentjes te maken... Pas sinds kort is er bij de stichting geld gedoneerd voor het doorquilten van alle grotere droomdekentjes. Voor die tijd was daar geen geld voor en heeft Anne het jarenlang voor niets gedaan.

    Doordat er een aantal frustraties zijn ontstaan tussen een aantal droomdekenmaaksters en de stichting heeft deze groep afgelopen week besloten voortaan hun droomdekens niet meer over te dragen aan de stichting. Er wordt nu druk gewerkt aan opzetten van iets om zelf de dekens aan zieke kinderen of instellingen waar deze kinderen verblijven te kunnen aanbieden. 



    Er zijn al heel veel kleine miniquiltjes geboren. 
    Yvon opende een fotoalbum.  Kijk er regelmatig naar want op 1 dag zijn er al verschillende gemaakt.





    Deze heb ik gisteren gemaakt, moet hem nog juist afwerken. Heel leuk om te doen, het geeft je een heel goed gevoel.


    .
    Image and video hosting by TinyPic

    05-04-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    04-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.droomdekentjes

    Iedereen kent wel de droomdekentjes. 

    Voor de niet kenners onder ons geef ik hier even een korte uitleg.

    Twee leden van het Costaforum , Jopie en Rudy, starten een aantal jaren geleden een project op waarbij quilters een quilt maken voor ernstige zieke kinderen. 
    Deze kinderen konden een dekentje aanvragen en het doel van de quilt was om hen troost en warmte te geven in hun minder goede dagen. 
    Sommige kinderen nemen zelfs het dekentje mee naar het ziekenhuis terwijl ze in behandeling zijn.

    Yvon kreeg de nederlandse tv zelfs zover dat ze er een reportage over uitzonden. 

    Iedere quilster kan dus blokken maken en die opsturen  en er worden dan dagen georganiseerd waarop de quilts dan worden geboren.  Door allerlei omstandigheden hebben Jopie en Rudy , samen met Yvon besloten om de droomdekentjes zelf te blijven uitdelen.

    Het doorquilten gebeurde vroeger altijd op goodwill van Ann, maar we begrijpen dat het doorquilten van meer dan 100 quilts per jaar geen vrijwilligerswerk meer kan blijven.
    Daarom hebben we geld nodig en gaan we dus mini quiltjes maken.
    Ik heb de tekst hieronder overgenomen van Yvon haar blog.

    Meer kan je lezen op het Costa forum



    Mini-quiltjes voor het goede doel....

    We gaan dus verder met droomdekentjes maken. Maar daarvoor is geld nodig om ze te kunnen laten doorquilen. Op het forum is een oproep gedaan wie er voor dit doel mini-quiltjes wil maken van max. 15 x 15 cm. En elke nieuwe donateur wordt dan verrast met zo'n quiltje...... 

    Mini_quilt We hopen van de zomer officieel van start te gaan. Voor die tijd gaan we gewoon door met droomdekens maken en ook willen we proberen een flinke berg mini-quiltjes te hebben.

    Wil je je steentje bijdragen? Mail dan even of laat een berichtje achter.......











    Hieronder ook nog een tekst met wat uitleg over de werking en de bedoeling van het maken van die quilts  

    Dromenquilts

    Wilt u een dromenquilt  maken?

    Een dekentje om op te liggen,
    of om onder te schuilen.
    Om mee te spelen,
    of te kroelen.
    Om mee te vechten,
    of frustraties op uit te leven.
    Waar je overdag naar kunt kijken
    en die 's nachts het gevoel geeft
    niet alleen te zijn.
    Een dekentje waar je overdag
    en 's nachts mee kan dromen.



    Waarom?
    In het leven maak je soms hele moeilijke dingen mee en kun je je erg alleen voelen. Zou het dan niet fijn zijn als je troost en geborgenheid kunt vinden bij een dekentje dat speciaal voor jou gemaakt is.
     
     
    Voor wie?
    Dromenquilts  gaan naar kinderen met een handicap, levensbedreigende of chronische ziekte om hen een gevoel van veiligheid te geven. Ook kinderen die in een andere vervelende situatie zijn terecht gekomen hebben deze steun nodig. We hopen dat de kinderen mooie dromen kunnen beleven onder hun droomquilt dat ze altijd bij zich kunnen hebben. Op deze manier worden ze afgeleid van pijn en verdriet.

    Kent u zo'n kind?
    Kent u een kind dat in aanmerking komt voor een droomquilt, laat het ons weten. Ouders zullen hier niet zo snel om vragen. Zij hebben al heel veel aan hun hoofd. Wat een geweldige verrassing als iemand anders voor zo'n mooi dekentje zorgt.
     
     
    Door wie?
    Droomquilts  kunnen door meerdere personen gemaakt worden, bijvoorbeeld medeleerlingen, vriend(innet)jes of familieleden van een ziek kind. En vooral door u met de liefde en warmte die u kinderen wilt geven.

    Ook u kunt helpen
    Natuurlijk kunnen we dit niet alleen en we hopen dat er veel mensen enthousiast zullen worden na het horen van onze verhalen en uitleg. In de loop van dit project hebben we prachtige gequilte dekentjes ontvangen en uitgereikt.
     
     
    Wilt u een dromenquilt  maken?
    Er zijn verschillen maten mogelijk:
    120 x 90 cm voor baby's en peuters
    150 x 120 cm voor kinderen (populairste maat!)
    200 x 150 cm voor tieners

    04-04-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    03-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog 1 tje
    Woensdag terug een leuk huisje gekregen van Ingrid.  Mooi versierd met roosjes en een vlindertje.
    Heb hem bii de rest van de verzameling gelegd.  Bedankt hoor Ingrid


    Image and video hosting by TinyPic


    Door het uitbrengen van deel 2 van de mistery, had ik er toch ook zin in gekregen en besloot dan toch maar snel de stofjes te knippen.
    Ik heb hiervoor een charm pakje genomen van moda  Soireé by Lila Tueller , frisse lentekleurtjes.
    Ik maak het met de  hand, kan ik lekker buiten doen in het zonnetje. 


    Image and video hosting by TinyPic 

    Dat wil wel weer zeggen dat al de rest van mijn projekten blijven  liggen, maar ja ,deze zullen wel wel niet weglopen en het houdt met van de straat, zoals de hollanders zeggen.

    Dit al een blok dat reeds gemaakt werd door een heel snelle quiltster

    Image and video hosting by TinyPic 

    Gisteren ook een berichtje gekregen van Ann.  Ze is eindelijk voor de eerste keer oma geworden.
    Ze keek er echt naar uit.  Ik weet zeker de kleine nucca een fantastische oma gaat krijgen.

    03-04-2009 om 08:55 geschreven door Hilde  


    02-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.costa mistery 2009 deel 2
    Op 1 April hebben de deelnemers hun tweede deel ontvangen van de costa mistery 2009.
    Het waren 2 patroontjes die rond het hart moesten komen.

    Image and video hosting by TinyPic 

    Als het blok aan het hart is aangenaaid , moet het er als volgt uitzien :


    Image and video hosting by TinyPic 


    Ik leende deze foto van carin, kwestie dat ik hem niet meer moest overtekenen. bedankt hoor carin
     Begin juni komt het derde en tevens laatste blok er aan.

    Via een blog dat ik  aan het lezen was kwam ik op een andere blog terecht  (ben ik de enige die dit doet ? )
    en zag deze mooie quilt. Is ook heel mooi om in een kinderkamer omhoog te hangen. Ik heb zelf geen kinderen maar wilde jullie deze mooie foto toch niet onthouden. Misschien  leuk als kraamgeschenkje  

    De tekst kent wel iedereen en is zo leuk.


     Image and video hosting by TinyPic


    02-04-2009 om 10:32 geschreven door Hilde  


    29-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eq appliqueren

    Ik heb me het boek aangeschaft van Angie Padilla, EQ6 appliqué drawing.
    Zij heeft ook die leuke site waar ik lid van ben
    nl  http://ajpadilla.com/ beter bekend als angie's bits '  pieces.

    Met dit boek kan ik met het electric quilt 6  computerprogramma appliquaties zelf ontwepen , afdrukken op de gewenste maat, foto's importeren en omzetten in appliquatie etc. 
    Er zijn heel veel mogelijkheden.  Ben al enige dagen aan het oefenen en ik moet zeggen het lukt me aardig.
    Ik ontwerpen heel graag quilts en denk dat ik het programma nog heel veel ga gebruiken.


                                                       Image and video hosting by TinyPic


    Ik speel dan ook met het idee om na de mistery 2009, in oktober een stitchery- appliquatie tuinquilltje mistery te organiseren.
    Maar ben er al een beetje mee bezig. Is niet zo groot en is heel leuk om te zien.


    Volgende week WOENSDAG 1 APRIL, komt het tweede deel van de Costa Mistery 2009 er aan.

    Dit is geen aprilgrap hoor, al zou ik misschien eerst de verkeerde blokken kunnen doorsturen en dan daarna alles weer rechtzetten
    Neen, dat ga ik niet doen, want stel dat sommigen zo snel zijn dat ze nog diezelfde dag de stof beginnen te snijden dan zou je wat horen.

    Image and video hosting by TinyPic 


    Heel de week ben ik al aan het naaien aan deze quilt.

    Het moet een bedspei worden van 2.30 m op 2 m.  Heb er nog heel wat werk aan te verrichten maar zie het toch al wat vorderen.
    Er zijn al heel wat blokken aan elkaar gestikt, die 9 kleine blokken vormen dan 1 blok waar ik de bloem op appliqueer.
    Het gaat een hele warme countyachtige quilt worden. 

    29-03-2009 om 11:04 geschreven door Hilde  


    26-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vriendschapsblokken
    We hadden afgesproken dat we op het quiltweekend een deel van de vriendschapsblokken gingen meebrengen naar ginder, kwestie om de portokosten te beperken.

    Nou zaterdagavond is het dus zover
    Moet ik me van Yvon aan een tafel zetten , gaat ze achter me staan en moet ik de blokken met de voorkant aan het publiek voorstellen en dan pas mag ik ze omdraaien en zelf bekijken.

    Ik krijg de eerste quilt van yvon en zie onmid. dat de stofjes niet kloppen.
    Ik denk , och die heeft de stoffen versneden en nieuwe gekozen.
    Ik zeg maar dat ik hem mooi vond, en was eigenlijk ook niet mis, maar niet mijn batikstoffen dus
    Tweede blok weer hetzelfde verhaal, verschillende soorten stof, achtergrondstof helemaal anders en ik begin te denken , dit klopt hier niet.

    Doe toch nog maar even verder dat mijn neus bloedt.
    Na blok 3 of vier, zeg ik , kom geef de echte blokken maar aan mij.
    Wat was er nu gebeurd ?
    Yvon had iedereen die meedeed met de ruil gevraagd om een nepblok te maken om me zo een poets te bakken. Ik moet wel zeggen, ze is er 5 minuten in geslaagd  

    Ik heb hier nu een hele serie leuke nepblokken en ik denk dat ik die op de acherkant van de vriendschapsquilt ga naaien als herdenking van deze grap.  Leuk gedaan hoor meisjes

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Dan de andere blokken , echte dus, bekeken en ze zijn prachtig hoor. Iedereen heeft zo zijn best gedaan om er iets persoonlijks van te maken.
    Er zijn kralen op geborduurd, appliquaties gemaakt, leuke teksten geborduurd.  Dus heel verschillende huisjes en toch hetzelfde patroon.
    Ik ga dus hier af en toe ga blokken bijvoegen want iedereen heeft nog tijd tot 1 september om alles op te sturen. Ik wacht geduldig af.

    Ik weet nu al dat het een hele mooi quilt gaat worden.   Dank je wel dames. 
    Ik heb ook de belofte gedaan dat als het huis helemaal klaar is de dames mogen komen kijken naar de quilt  
    Hoe we dit gaan regelen zien we wel, misschien zullen sommigen in het hooi moeten slapen in de schuur.


    Image and video hosting by TinyPic    Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic


                                                             Image and video hosting by TinyPic 

    26-03-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het eerste costaweekend 09
    Ik heb het Costa weekend overleeft. !!!!!!!!

    Wat een gebeurtenis, was zeker een weekend om nooit meer te vergeten.  Ik heb al geboekt bij Yvon voor 2010.  Gelukkig nog velen anderen met mij , want we hebben gewoon het hele complex afgehuurd en alles is dus al volgeboekt.  

    Rond 9 uur is An bij mij aangekomen zodat we samen konden vertrekken naar Lunteren.  We hadden met yvone afgeproken om eerst bij haar langs te gaan om quilts die zij  machinaal gaat doorquilten voor mij af te komen geven.  We werden onthaald op koffie en gebak.  Lekker.  Haar dh was ook van de partij.  Samen al haar quilts bekeken en ik kan bewijzen aan onderstaande foto's dat er dat een hele hoop zijn.  We hebben nog niet alles gezien van haar  .

    Rond de middag zijn we dus op aanraden van yvone naar de quiltwinkel gereden van Marina's quiltcorner In zeist ,
    Wat een pracht aan stoffen  heeft deze winkel zeg. 
    De eigenaressenis een heel leuke humorvolle vrouw , lekker koffie gedronken en gebabbeld.  Bleken er ook nog quiltsters  in de winkel die ook op quiltweekend waren in de jeugdherberg een paar dorpen verden. 
    An kende er enkele belgische deelneemsters van.  We hebben nog een grap uitgehaald voor iemand , maar die iemand zal dat later wel via An vernemen.



    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic       Image and video hosting by TinyPic


    De quiltwinkel bleek maar een 20 tal km van Lunteren te liggen en rond 16.00 uur zijn we dan bij onze slaapgelegenheid aangekomen.
     Een aangenaam hotel middenin de bossen, leuke vriendelijke bediening.
     Een 10 op 10 punten accomodatie dus.
    Bij het binnenkomen van het hotel bleken alleen nog maar een 5 tal mensen te ontbreken. Ons aan iedereen voorgesteld, koffie gedronken met lekker gebak en de eerst dag tot s'nacht lekker zitten bijkletsen met de mensen die ik al kende. Ook veel nieuwe forumleden leren kennen , vele jonge vrouwen ook, , die van geen ophouden wisten en maar bleven doorstikken , zelfst tot na middernacht, dus de volgende generatie quilsters is reeds gegarandeerd.
    S'morgens was er een heel lekker ontbijtbuffet.        Image and video hosting by TinyPic



    Zaterdag kwamen ook bieb en leintje een dagje af.
     Bieb werd al direct aan allerlei testen onderworpen.
     Ik denk dat het hotelpersoneel moet gedacht hebben ZIJN DEZE VROUWEN NOG WEL NORMAAL ?
     Ik heb ook mijn heksenbezem van Bieb gekregen, heb er even mee in de zaal rondgevlogen, maar kon niet zo goed op de juiste hoogte geraken daar het plafond te laag was.
    In de namidag zijn we dan 2 quiltwinkels gaan bezoeken oa Marina'quiltcorner, die ons natuurlijk herkende en die ons( an en ik) als blijk van dank voor ons 2 bezoek een mal van marti Michel cadeau deed ( de corner trimmer)
     Natuurlijk weer stofjes gekocht die je niet aan je neus mag laten voorbijgaan. Jullie kennen dat gevoel wel.
     S'avonds heel lekker gegeten , Heleen was ondertussen ook toegekomen. En dan was er de show en tell. Prachtige quilts bekeken, wat een talenten zitten ertussen zeg. 
    Zaterdagmorgen ook nog les gehad in de korak, maar daar ga ik een apart onderdeel aan besteden.
    .
    Zondagmorgen was het dan tijd voor de cursus Fimo, we wilden allemaal weten hoe we van fimo knoopjes konden maken.  Ons testdier was het schaap.  Ik heb ook nog bloemetjes knopen gemaakt en toen ik thuis kwam en ze nog eens goed bekeek ,zag ik dat ik er maar 1 gaatje heb in gemaakt, kan ze dus niet op een quilt naaien.  Maar heb er al een oplossing voor gevonden.  Heel leuk om te doen en Heleen is een hele goede lesgeefster. Maar dat wisten velen onder ons al


    Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic




    Wat hebben we nog gedaan tijdens dit weekend ?

    Tandy leerde ons Miles a Minute maken,  Hoe cirkels verwerken door Bianca, (filmje kan je bekijken op Costaforum),
     Er was de verkoop van quiltspullen en boeken. 
    Stoffen voor de droomdekentjes en de LQL  werden uitgekozen , er werden verschilldende little quilts of love gemaakt door sommige aanwezigen. 
    Eigenlijk was het nogal een heel produktief weekend voor voelen.  Gelukkig heb ik ook twee bloemblaadjes kunnen appliqueren op deze 3 dagen van quiltplezier.


    Hieronder nog een paar sfeerfoto's. 


    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic


    Ik heb ook nog de vriendschapsblokken ontvangen, Ze hebben een grap met me uitgehaald die ik zeer geslaagd vond,ik heb er zelfs nog een paar extra leuke blokken aan overgehouden.

    Maar daar ga ik een andere topic over schrijven.


    25-03-2009 om 09:09 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stitchery
    Wat ik nu ook zo leuk vond aan het quiltweekend was eigenlijk het gevoel van samenhorigheid door mensen die je toch alleen maar kende via een fourm. 
    En ook heeft dit me weer een boost gegeven om weer anders tegen het quiten etc. aan te kijken, anders creatief te zijn en andere ideeen van mensen te leren kennen.  Ik heb daar prachtige mensen ontmoet.
    Ik voel me nu net een heel anders creatief mens , heb deze week al veel dingen op papier gezet, ideeen gekregen en een stitchery afgemaakt.  Ik ben ook  aan de rand begonnen met de Korak methode. 


    Image and video hosting by TinyPic

    Ik leg later deze methode nog wel uit.  Ik ben er verslaafd aan.  Je kan er prachtige dingen mee maken en je hoeft HET NIET DOOR TE QULTEN . Ik ben helemaal niet gek op doorquilten dus voor mij ideaal.

    Heb ondertussen weer 2 stitcheries getekend op soluvlies, is heel gemakkelijk , je tekent op het wateroplosbare vlies , zet je tekening erop , legt het soluvlies op je stof en maakt je stitchery.  Daarna was je het soluvlies met water gewoon weg.  De oplossing , je hebt geen spiegelbeeld, wat zeker voor tekst  heel gemakkelijk is.
    Ik heb dit vlies bij leintje gekocht.   Een aanrader.  Ik wil niks anders meer.
    Zal er later eens een foto van zetten hoe het werkt

    25-03-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jonkie
    Vrijdag was het dan zover !!!!

    Jonkie kwam me een bezoekje brengen in de frituur.

    Rond 19.00 uur kwam er een Nederlandse binnen met haar dh.  En zals jullie me kennen moest ik natuurlijk weer een grapje uithalen.
    Martine  deed zich voor als hilde.  Toen jonkie, mirjam dus , binnenkwam zei ik tegen haar dat ik niet HIlde was maar de dame naast mij.
    Zij heel ernstig een handje geven aan de nephilde, natuurlijk daarna direct alles opgehelderd .
    Het was alsof mijn klanten het wisten dat ik liever met mirjam aan een tafeltje zat te kletsen, want ze kwamen massaal afgezakt naar de Fritshop.
    Pas rond 21.00 uur had ik tijd om me bij haar neer te zetten.  Wat een leuke meid zeg.  Zo lief, we hebben over alles en nog wat gepraat. Ze gaan vandaag naar onze hoofstad Brussel.  Heb haar ook nog op een leuke cafe attent gemaakt op de grote mark ,waar ze zeker moet binnengaan.
    Is een speciaal cafe  waar alle tafels en decoratie doodskisten zijn, je drinkt er uit een doodshoofdglas, muziek is luguber etc.
    Ben eens benieuwd wat ze er van vond.  Haar dh is ook een hele leuke man hoor, hij is volledig op de hoogte van haar quiltactiviteiten en het gebeuren op Costa. Raar maar waar
    En dan nu het leukste geschenkje dat ik de laatste maanden mocht ontvangen.  DE COSTA VLAG DIE JONKIE MAAKTE VOOR DE MODERATORS VAN COSTA.   Yvon en Bieb, ik weet niet hoe we het gaan regelen, maar we zullen gaan vechten voor deze vlag denk ik


    Jonkie heeft een eigen bedrijfje dat vlaggetjes maakt voor alle gelegenheden .

    kijk maar eens op haar site : http://www.vlaggie.nl/  dan zie je wat ik bedoel.

    Ze heeft dus een costa vlag gemaakt in  2 kleuren. 
    Ene kant met de Belgische vlag kleuren en 1 kant met de Nedelandse vlag kleuren.
    Deze vlag is zo leuk gemaakt dat ik ze zeker mee ga nemen naar het costaweekend volgende week.

     
    Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic 


    ik ben er echt supperblij mee en ik denk dat alle Costaleden je wel dankbaar zullen zijn.

    De frituur was al lang gesloten toen ze rond middernacht zijn teruggereden naar hun hotel. 
    Dit is zeker voor herhaling vatbaar, heb er erg van genoten.  En Mirjam, zeker naar de costa dag gaan, het is de moeite waard.

                    Image and video hosting by TinyPic               Image and video hosting by TinyPic

    En de foto hieronder zegt alles,ik heb haar leren needle turn appliqueren 

    Image and video hosting by TinyPic

    07-03-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bijna zover

    Volgende week vrijdag 13 maart gaan we met 30 quiltsters op weekend naar Lunteren te Nederland.
    Ann , Daisy ,Tandy en Ik zijn de enige belgische, al de rest Nederlandse madammen.  Wat gaat we daar meemaken !!!!!!

    Ik sluit dus de fritshop voor 3 dagen.  Is dus voor mij een heel duur weekend   maar een mens leeft hier maar 1 keer ,dus toch maar besloten om mee te gaan.  We kennen elkaar allemaal virtueel via het Costa forum? maar een 7 tal vrouwen ken ik al persoonlijk door het Bouillon weekje verleden jaar.  Ik zie er echt naar uit om hen terug te zien en om eindelijk de anderen persoonlijk te leren kennen.

    Maar eerst ga ik vrijdagmorgen langs bij yvon (leeuw)  die voor mij de vriendschapsquilt gaat quilten. Ik heb haar ook gevraagd of  ze andere quilts voor mij wil gaan quilten en we hebben een ruil gemaakt.  Zij blij en ik blij.  Ik ben gek op quilts maken en ontwerpen maar niet van het doorquilten zelf.  Zij blijkbaar wel , dus is perfect geregeld.  Ik hoef mijn creatieve buien niet meer te temperen wegens het niet afgewerkt blijven liggen van quilts en zij kan zich uitleven op haar machine.
    We gaan samen bespreken hoe we de quits gaan quilten etc.  Er is bij yvon al een hele bestelling achterkantstofjes en  fiberfill afgeleverd door AZTEC ROSE.  
    Daarna vertrek ik van  bij yvon door naar Lunteren .  We moeten daar zijn voor 16.00 uur, maar sommigen komen reeds van de voormiddag tesamen, dus hoogstwaarschijnlijk zien ze mij daar eerder aankomen.

    We gaan samen allerlei workshops krijgen.  Iedereen die iets wou leren aan ander quiltsters mocht zich opgeven en ik ga fimo knoopjes leren maken door heleen van het plakhuis en ik ga ook korak leren van jack.
    Zoals ik het versta is het  een plooimethode  op een katoenen lap genaaid, met de hand.  Is 1 van de oudste methodes in de wereld.  De (quilt)  lappen werden gemaakt uit noodzaak om tenten mee af te dekken, etc.  Koraks werden vooral gemaakt in de gebieden rond de zijderoute.  Je mag er alle soorten stoffen voor gebruiken.
    Ik kocht het boek  korak van ruth tschudy.  Er bestaan bijna geen andere boeken van , het is echt een zeldzame techniek waar bijna niets over te vinden is.  Dus ik heb geluk dat ik hierover les krijg.  Ik weet nu al dat dit iets voor mij is, want 1 van de populairste blokjes is de flying geese en dit is ook 1 van mijn favorieten.

    Image and video hosting by TinyPic

    Je kan hier heel veel kanten mee op , hang van je stofkeuze en kleurkeuze af , je ontwerpt helemaal zelf je quilt, dus heel creatieve methode.

    We gaan ook een winkel bezoeken op zaterdagmiddag.  Hopelijk heeft die winkel genoeg stofjes in voorraad   Want als daar zo een dertigtal kooplustige vrouwen binnenstormen zal je wel begrijpen dat dit iets gaat teweegbrengen.

    Zondagavond komen we dan allemaal terug naar huis.  Ik weet zeker dat het een FANTASTIC WEEKEND gaat worden.  Daar twijfel ik geen seconde aan.  Ik doe niets mee om te quilten, geen jano, want ik weet al zo dat ik daar ga kletsen met iedereen , dus meiden hou jullie maar vast.

    IK ZIE ER ECHT  NAAR UIT  

    Morgen komt ook Jonkie van Nederland even langs bij mij in de frituur.  Ze moest hier in Belgie zijn en zit dus niet ver van bij mij.  Ik ken haar ook van op Costa en morgen zien we elkaar in levende lijve, verhaal volgt nog.

    05-03-2009 om 10:36 geschreven door Hilde  


    03-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitgetest
    Nou ik heb hier het 1 en ander eens uitgetest.  Er werd op costa in een topic een hele discussie/ gespek  gehouden over de nieuwe invoertarieven / kosten die je bij moest betalen als je in America bestelde.

    Ik wou dit natuurlijk zelf eens ondervinden en heb me dus maar opgeofferd om stofjes te bestellen. Ik had eigenlijk niets nodig , maar die kleine charmpakjes zijn ideaal voor een applique project dat ik wil maken ,dus het kwam nog goed uit.

    En wat bleek ? Ik heb 12 dollar verzendkosten betaald, alles keurig in de post vandaag zonder iets extra bij te moeten betalen.
    Dus in de toekomst moet niemand zich hier (toch in belgie) geremd voelen om stofjes te kopen
    Ik kocht onderstaande collecties .  Ze zijn prachig, vooral swanky en soirée zijn prachtig.

    Image and video hosting by TinyPic


    ik kocht dus  deze series

    swanky by chez moi for moda
    nouveau by sentimental studios for moda
    sneppets by sandy klop for moda
    oh cherry oh me en my sister for moda
    pack your begs by arrin turnmire for moda
    spring magic  by april comall for moda
    berry delicious by sew treasured for moda

    03-03-2009 om 23:18 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs