Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    21-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tijdelijk forum
    Door de tijdelijke  problemen op het quiltvirusforum, dat dus nu  is afgesloten , hebben Yvon en bieb en ik snel een andere forum opgestart. Nu kunnen we toch nog lekker met elkaar kletsen tot alles weer in orde is op het oude forum.
    Hier kan je alles lezen over het hoe en waarom , kan het niet beter verwoorden dan yvon het doet.

    http://the5oaks.web-log.nl/ennovy/2008/09/de-reddingsboot.html

    Link van het nieuwe forum over alles wat met naald en draad te maken heeft :
    http://www.costa.forumgratis.nl/  

    Kom eens een bezoekje brengen, je moet eerst wel registreren , maar je kan dan ook onmiddelijk meekletsen.

    21-09-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gratis tijdschrift

    Op het quiltforum gaf iemand deze leuke link door : http://cqmagonline.com/vol07iss03/index.shtml
    Het is een gratis tijdschrift voor crazy patchwork.  Je kan hier heel veel ideeën opdoen. Het is engelstalig,maar prentjes kijken is ook leuk. 
    Je kan ook oudere tijdschriften bekijken. Hier en je weer uren zoet mee.  Ik heb zelfs in het jaargang van 2006 een belgische naam gezien. Deze mevrouw was winnaar van één of andere wedstrijd die ze organiseerden.  Er staan ook , buiten het patchwork, ook heel leuke creatieve dingen in. 
    Zoals hier  framed siccors http://cqmagonline.com/vol05iss01/articles/524/index.shtml


                                                                 Image and video hosting by TinyPic

    Veel plezier met deze informatievolle site

    21-09-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    20-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mistery onthuld
    Onlangs gaf ik het laatste deel van de mistery door aan de misterydeelnemers.   Het laatste blok was het "WELCOME" blok. 


                                                               Image and video hosting by TinyPic
     


    Als alles aan elkaar is gezet , moet je normaal deze quilt krijgen.

                                                  Image and video hosting by TinyPic

    Ik had mijn achtergrond van het welcomeblok groter gesneden, omdat ik eerst van plan was om daar de blaadjes op te naaien, maar vond het eigenlijk niet zo mooi en veel te druk. Natuurlijk zat ik daar nu met die open ruimte. En plots kreeg ik het idee om het op te vullen met knoopjes die ik nog had liggen van debbie Mumm.  Ik ga deze beestjes naar beneden laten vliegen, via een cirkelende stitcherylijn die vertrekt van uit de bloempjes.
    Zijn het geen leuke en totaal ongevaarlijke beestjes ?  Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Binnenkort ga ik hier ook foto's plaatsen van alle afgewerkte misteryquilts. Ik ga jullie vragen om een stem uit te brengen op de (volgens jouw smaak) mooiste quilt.  Maar dit zal pas in November gebeuren, daar alle quilttops dan maar pas af moeten zijn.
    Ik ben eens benieuwd wat we te zien gaan krijgen. Je kan het hele gebeuren nog eens herlezen op de topic misteryquilt van het
    http://www.quiltvirus.nl/asp/forum/default.asp


    20-09-2008 om 10:04 geschreven door Hilde  


    19-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stitchery

    Verleden jaar opende ik een http://patchwork.startpagina.be/, De meesten onder ons kennen die pagina nu al wel, maar omdat er al zoveel links opstonden en ik toch heel veel blogs en stitcherie site's bezocht, besloot ik toen om een tweede startpagina te openen.
    http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/ werd geboren.   Er staan heel leuke blogs op en af en toe krijg ik een aanvraag van blogsters uit het buitenland.  Indien je zelf graag je blog op deze pagina ziet verschijnen, klik dan op  'uw link hier' en vul het formulier in. Ik doe dan het nodige zodat iedereen kan meegenieten van je hobby en leuke verhalen.

     Deze blog staat er ook op http://www.jookieswinkel.nl/.  Ik heb er vandaag een hele leuke stitchery besteld. Hopelijk heb ik hem al volgende week.  De patronen zijn heel origineel en niet duur. Hier de foto van hoe het misschien ooit zal worden.

    Het patroon noemt COUNTRY KITCHEN.

     

    Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

    Ik ben eens benieuwd hoe die 2 angels gaan koken voor mij, wat een opluchting. Koken behoord tot het verleden en dus kan ik meer tijd besteden aan het quilten.

    19-09-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    15-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geldbesparend, die gamma
    Een tijdje geleden las ik op het quiltvirus dat de snijmesjes voor het rolmes van 45 mm ook te koop zijn in de gamma. Normaal kost de vulling van een snijmes toch al een 7 a 8 euro en ik bestel ze meestal in Amerika.  Ze moeten nogal snel veranderd worden wil je een mooi rechte snede hebben op je stof.  Vandaag toevallig in de buurt van zo een gamma en heb er een paar meegenomen. Ze kosten maar 2.10 euro het stuk en wat bleek later, toen ik de prijs bekeek op mijn factuur voor ik dit artikel  ging schrijven? Dat de mesjes juist in reclame stonden , dus ik betaalde maar 1.89 euro stuk.  Ik had de 5 resterende die er nog aan het haakje hingen meegenomen, zouden er dan toch nog andere Quilters in Belgie zijn die dit weten ?

    Ook was er een speciale aktie op een lade in stof.   Prijs : 3.99 € Je kan ze openvouwen, er zit een handvat aan en de onderkant is stevige karton.
    Snel drie kleurige exemplaren in mijn wagentje geladen en nu staan ze mooi te wezen op mijn kasten. Heb in de ene alle witte en ecru lapjes gedaan, de andere gevuld met alle fat quarters die ik de laatste tijd kocht en de derde moet nog gevuld worden. Maar geen paniek, dit zal niet lang duren.


    Image and video hosting by TinyPic           Image and video hosting by TinyPic

    Het hobbymes heb ik ook gekocht (5.60 €) , voor die prijs is het zeker de moeite waard om het eens te proberen. Een gewoon snijmes voor patchwork heb je in alle prijsklasses. Ik betaalde onlangs rond de 30 euro in een Belgische winkel.  Maar ik moet eerlijk toegeven, het is wel even aanpassen , is veel lichter en langer. Ik ga dit mes houden als meeneemrolmes (wat een naam) als ik elders stof moet snijden.

    Dus vandaag weeral een leuk koopje gedaan.  Niets kan me nog tegenhouden om volop te snijden en te meten.  De quilts gaan hier de deur uitvliegen.
          

    15-09-2008 om 21:57 geschreven door Hilde  


    13-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bijennest
    Maandag, toen we alles nog eens gingen opmeten in ons pas aangekochte huis, zagen we dat er enorm veel bijen rondvlogen. Na een tijdje vonden we de bijennest. Ze hadden zich een huisje gemaakt tussen de voegen van de stenen.  We belden de pompiers en na een tijdje werden de beestjes bespoten met een wit poeder , een paar uurtjes later waren er al (bijna) geen enkele meer te zien. Spijtig dat we dit die beestjes moesten aandoen, ze doen zo veel goed voor ons en de natuur, maar ja , je moet ergens een grens kunnen trekken. 

    Image and video hosting by TinyPic 

    Image and video hosting by TinyPic

    Ik zou dit niet graag doen, de man zei ons zelfs dat het een gevaarlijk goedje was , zowel voor dier als voor mens.  Dus bijtjes, zoek volgende zomer maar een andere nestplaats uit. Liefst niet te dicht bij de mensen.

    Deze oude (denk ik) rozelaar staat tegen de muur. Maar ik denk dat hij dringend moet gesnoeid worden . Spijtig genoeg ken ik helemaal niets van snoeien, laat staan bij rozen. Ik zou graag hebben dat hij volgend jaar vol rozen staat.Welke meststofen etc.
    Wie kan me hier de nodige raad bij geven ?

    Image and video hosting by TinyPic      Image and video hosting by TinyPic


    Ook deze boom staat daar mooi te wezen. Ken echter zijn naam niet. Heb deze vrucht/bloem  nog nooit gezien.
    Ziet er ook nogal een oude boom uit. Misschien nog een boom uit de vorige eeuw ?
    Indien iemand hem kent , laat het me dan weten en hoe moet ik deze dan verzorgen?


    Image and video hosting by TinyPic

    13-09-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quiltgaren voor de machine

    Tijdens mijn bezoek aan Yvon ,een paar weken geleden, heb ik bij Leintje mijn bestelde raiman borduurgarendoos meegenomen. Ik mocht mijn kleuren zelf persoonlijk uitzoeken. Wat heel leuk was om te doen, daar je nergens anders die kans krijgt, meestal is alles gewoon in de doos gestoken en heb je deze kleuren dan maar mee te nemen. Maar niet bij Leintje daar kies je ze zelf. Ik heb er een klein stukje met genaaid en ik moet zeggen , HET WERKT FANTASTISCH.  Ik kan het iedereen aanraden. Dus ik stel voor : kijk en mail naar http://lappenleintje.blogspot.com/ misschien kan ze alles meebrengen op het QUILTWEEKEND VAN HET QUILTVIRUS IN MAART 2009.
    Hieronder de doos die ik nu thuis staan heb en ook mooi verloopgaren.

    Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic 

    Zijn het geen prachige kleuren. De draad heeft een zekere glans, heel mooi. Ben ontzettend blij met deze doos hoor. Misschien vragen voor onder de kerstboom ? Er was in mei een aktie op haar webwinkeltje en misschien is deze nog geldig.

    Dit stond op haar blog:

    Een doorzichtige box met 20 verschillende unikleuren, 5 verschillende multikleuren, 3 metallic kleuren en beide conen onderdraad voor € 95,00.
    De kleuren kun je zelf samenstellen!
    Wij nemen binnen Nederland de verzendkosten voor onze rekening

    Dus quilters, begin de kleuren al maar  uit te kiezen

    13-09-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    12-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deel 2 nederland
    De volgende dag stonden er 3 bezoeken op het programma. We zouden samenkomen rond 10.00 uur bij Heleen in het  http://www.hetplakhuis.nl/
     Zij heeft daar een hele leuke mooie winkel en een B&B.  Bij aankomst kregen we heerlijke taart gebakken door Rudolfina. Ondertussen was iedereen aangekomen. Snel nog even naar Leintje haar huis om mijn bestelde raimangaren op te halen. Ik had bij haar een hele doos vol besteld en mocht zelf de kleuren uitkiezen.  Christina kon natuurlijk niet weerstaan aan sommige leuke fat quarters die Lein in haar verkoopruimte had liggen
    Toen we terugkwamen stond de tafel al gedekt met de heerlijkste dingen, verschillende soorten brood, beleg etc.  Kortom, Heleen weet hoe ze haar gasten moet ontvangen. Toevallig ,hoera voor ons , was er in de winkel een 30 % korting periode van start gegaan en natuurlijk lieten we deze kans niet onbenut om onze slag te slaan.
    Daarna vertrokken we naar Staphorst naar een quiltwinkel waar blijkbaar de tijd heeft stilgestaan. De winkel is zo volgestouwd en je kan er de  bekende Staphorste stoffen kopen.  Ook heb ik daar een enorme voorraad tussenvoering aangekocht voor de quilts die ik nog wil maken voor mijn huis is in Sensenruth. Hieronder enkele sfeerfoto's

      Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic


    zoals je ziet hebben we net niet de hele winkel leeggekocht


     Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Daarna nog naar een winkel , waar ik ook de naam van ben vergeten, die was wel niet zo groot als de vorige, maar ook nog de moeite waard.
    Ondertussen hadden we beslist dat we samen lekker gingen eten.  Dit was een leuke afsluiter van mijn tweedaags bezoek.
    Snel nog mijn vergeten jasje gaan halen naar Heleen en terug naar Yvon thuis.
    Ben s'avond rond 20 uur doorgereden naar Belgie om rond 23.00 uur dh weer in mijn armen te kunnen sluiten
    Natuurlijk heb ik mijn aankopen laten zien, hij moest ook immers alles helpen uitladen. Ik had ook nog het mini naaimachineke mee, nog verrassing voor An. Deze  onderstaande stofjes kocht ik gedurende deze 2 dagen. Dus valt eigenlijk nog best mee he ?

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic 

    Image and video hosting by TinyPic

    Ik heb echt genoten van deze 2 dagen en is zeker voor herhaling vatbaar. Yvon nog eens bedank voor je leuk en gastvrije onthaal. Het was ook heel leuk om Els, Leintje, Christina  terug te zien en ook heel leuk om Heleen, Rudolfina en Buuf te leren kennen.

    Allemaal nogmaals bedankt voor de leuke dagen.  Maar we zien elkaar toch weer op het quiltweekend in Maart 2009.

    12-09-2008 om 13:08 geschreven door Hilde  


    11-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geen tijd
    ik heb het momenteel zo druk , door de pc crash zit ik met alles achter, dus jullie zullen nog even moeten wachten op deel 2 van mijn bezoek aan yvon. Heb zelfs geen tijd om veel op het forum te reageren .
    Heb alleen maar berichtje geplaatst van een quilt die uit gite-b is gestolen/meegenomen.
    Volgende week zeker meer , beloofd

    11-09-2008 om 11:17 geschreven door Hilde  


    07-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pc geluk
    ik had jullie het tweede deel beloofd van mijn verblijf in  Nederland by Yvon, maar zaterdag had de pc zijn geest gegeven. Kon zelfs niet meer opstarten. Hij was nog maar juist 1 jaar geworden. Dus na ongeveer een week in observatie hebben ze zowat de hele hardware veranderd, en nu werkt hij weer perfect. (gelukkig nog garantie )  Dus binnenkort komt deel 2 van mijn bezoek , eerst heb ik nog een ander te vertellen.  Ik had jullie een verrassing beloofd op 2 augustus, dus hier komt hij in een apart onderdeel..

    07-09-2008 om 12:21 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.huis in sensenruth
    Al een paar jaar rij ik een paar keer per jaar voorbij dit huis in Sensenruth. Heb het altijd een heel leuk en lief huisje gevonden.  En tijdens ons verlof zagen we dat het na 7 maanden nog altijd te koop stond.  We geraakten in gesprek met de  verkoopsverantwoordelijke, onze gebuur naast dit huis en gingen uit nieuwschierigheid toch eens met hem kijken.  Is heel kalm gelegen in een klein dorpje , 3 km van Bouillon.
    Image and video hosting by TinyPic


                            Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic

    Het schuurtje is van veel vroeger en is deels afgebroken geweest om het huis te bouwen in 1923.
    Het is helemaal opgetrokken in de zo typische ardeense steen. 
    Toen we binnenkwamen zagen we de prachtige vloeren en oude elementen van het huis.

                           Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic

    en we waren beiden vekocht.  Eigenlijk was dit niet direct geplant, maar ja. Ons bod werd aanvaardt en begin december beginnen we eraan te werken.  We gaan alles zelf doen. De vloeren  gaan we behouden , de muren gaan we helemaal vrijmaken zodat het hele huis zijn mooie oude stenen kan laten zien.
                                          Image and video hosting by TinyPic    Image and video hosting by TinyPic

    Dus de volgende 2 jaar zal ik niet veel vrije tijd meer hebben, maar dit huis in zijn glorie herstellen is voor mij ook een leuke en ontspannende bezigheid.
    De tuin staat vol oude planten , rozen en hortensia's. Als de bomen zijn bijgesnoeid, krijgn we een mooi uitzicht.
    Mijn handen jeuken om er aan te beginnen. 

    07-09-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    29-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug uit verlof bouillon en Nederland

    Heb gewone leven heeft weer zijn plaats ingenomen. Ik ben een tiental dagen naar Bouillon geweest. Was een heel leuke vakantie en daar heb ik mijn hart verloren aan iets totaals onverwachts. Chris en ik konden het niet over ons hart krijgen om deze unieke kans te laten liggen en we gingen ervoor. Volgende week 2 september weet ik het met zekerheid en dan laat ik jullie die zeer aangename verrassing weten.....

    Maandag 28 /8  en Dinsdag 29/8 had ik afgesproken met Yvon.  En daar er sommige quiltwitches in de buurt woonden, spraken we  af bij Heleen in Hasselt (NL) .Maandagmorgen omstreeks 6.15 u s'morgens vertrok ik richting Bergentheim (NL).  Was er wel wat vroeger dan ik had verwacht , alhoewel ik me stipt aan de Nederlandse snelheidbeperkingen heb gehouden. Wie me kent weet hoe moeilijk dit voor mij is. Na ongeveer 3 uurtjes rijden was de lekkere koffie van Yvon dan ook meer dan welkom. Kennisgemaakt met haar labrador , die ik al gauw koekjes toestopte en met haar sympatieke dh Harry. Die stiekem moet gedacht hebben , 2 dagen quiltpraat , hoe overleef ik dit zonder kleerscheuren? In de voormiddag nog raad gevraagd aan Yvon over hoe het snijden van mijn paneel en het te naaien met de machine. Daar ik alles met de hand deed, was alle hulp meer dan welkom

    Image and video hosting by TinyPic    Image and video hosting by TinyPicIn de namidag gingen we naar de grootste quiltwinkel van Nederland, http://www.denaaidoos.nl/. Ongeloofelijk wat je daar te zien krijgt. Sympathiek onthaal, prachtige presentatie van de stoffen en quilts. Er is een groot terras waar we lekker een kopje koffie dronken. Ik heb er verschillende stofjes en materialen gekocht.
    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic                            Nadien naar de suppermarkt voor ons avondeten, lekkere zalm op de wijze van Yvon. Toen ik daar aan de kaasafdeling kwam , kon in niet geloven wat ik zag ZOVEEL KAASSOORTEN !!!!  Die zie je hier bij ons niet in de suppermarkten. Ik kocht dan maar deze bol met een bijhorende kaasschaaf

    Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic

    Morgen ga ik verder met mijn verslag en mijn 2de dag in Nederland. tot dan !!

    29-08-2008 om 13:22 geschreven door Hilde  


    10-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantie

    Ik ben terug van een weekje la douce France.  We brachten een bezoek aan Carcasonne, Navarone, Perpignan, Andorra etc...
    We hebben het heel leuk gehad en heel mooie dingen gezien. Maar wie Frankrijk kent weet dat er zo veel mooie dingen te bekijken zijn, dat je er je hele leven zoet mee bent.  Hieronder een indruk van wat ik ginger allemaal zag en deed.  Ik heb alleen de leukste foto's hieronder gezet voor allen die normaal mijn blog volgen.  We lieten ook het eten niet aan ons hart komen en ben 4 kg aangekomen, dus vanaf vandaag ben ik terug begonnen met mijn eetbeperkingen . Ook heel leuke winkeltjes bezocht, maar toch geen stof gekocht in een winkel in Narbonne waar ze patchworkstoffen verkochten.  Wel lekkere verse honing meegebracht van over de Spaanse grens in een leuke stenen pot. Lekker voor op een verse pistolet op zondag. Ik ga nu nog een 10 tal dagen naar Bouillen en dan nog een dag of 2 naar Nederland bij iemand op bezoek die ook enorm veel van quilts houdt.  Daarover komt een verslag als ik terug ben.

    Image and video hosting by TinyPic               Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic               Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic               Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic        Image and video hosting by TinyPic



    10-08-2008 om 21:01 geschreven door Hilde  


    25-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe sterren
    Dit zijn mijn 2 nieuwe ster aanwinsten uit de sterrenswap.  Yvon en Trees hebben me hun ster gestuurd deze week.
    Image and video hosting by TinyPic Met dit prachtige weer heb ik totaal geen zin om binnn te zitten, dus vandaag niet veel achter de pc lanterfanten. We moeten nu profiteren van het zonnetje.

    25-07-2008 om 09:06 geschreven door Hilde  


    23-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aken

    Maandag, 21 juli, op onze Belgische feestdag, ben ik met Agnes naar Aken gaan winkelen.  Elk jaar gaan we een keer naar de zomersolden en naar de wintersolden. We doen dit al jaren en we beginnen onze winkeldag altijd met een stevig ontbijt. Anders dan hier bij ons heb je ginder ontelbare bakkerijen waar ze je  ontbijt en belegde broodjes met koffie aanbieden. Op elke hoek van de straat is er wel 1tje te vinden. Echt lekker met die duitse broodspecialiteiten.  Ik moest weer een hele hoop kleding hebben omdat al de rest veel te groot was geworden.  Heb ook een donsdeken van echte dons gekocht. 2 paar schoenen van Gabor, hier bij ons nogal duur, maar in duitsland zijn alle schoenen veel goedkoper. Eigenljjk is alle kleding daar veel goedkoper. Heeft te maken met de btw denk ik.  En plots zag ik daar in een winkel onderstaande jurk hangen. Ik was meteen verkocht. Precies mijn maat en nog geen 15 euro voor deze schoonheid.. Natuurlijk niet getwijfeld en meegenomen.   Ook dit humorvolle  T Shirt is heel leuk. Lag daar op mij te wachen voor 3 euro, laatste stuks, dus maar gauw meegenomen.
    Nu maandag 28 juli ga ik met An naar jossie in Heerlen (NL). Jossie gaat ook met ons winkelen. Kan natuurlijk nog altijd wat bij in mijn kast.

      
    Image and video hosting by TinyPic                          Image and video hosting by TinyPic

    Zaterdag was mijn dh begonnen om ons kleinste kamertje af te maken. Een tijdje geleden hebben we onze badkamer volledig opnieuw betegeld en de wc hebben we dan in dezelfde tegels bezet, maar het bovenste gedeelte van onze wc moest nog in stenen afgezet worden.  Dus terwijl de vrouwen gingen winkelen heeft hij deze afgewerkt.   Ik heb het hier goed voor elkaar , niet ? 




     

    Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic    Image and video hosting by TinyPic

    23-07-2008 om 10:14 geschreven door Hilde  


    20-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eindelijk af
    Mijn flower quilt is    AAAFFF     !!!!  Jullie konden het verloop en  ontstaan van deze quilt volgen in de vorige berichten .
    Ik moet hem nog quilten, maar wacht nog even op het garen dat ik bestelde bij Leintje.  Heb wel enkele keren  iets moeten losmaken, want met die streepjes werken is niet zo evident. Maar kom, hij mag niet perfect zijn , in iedere quilt moeten er fouten zitten.  Heeft toch zijn charme zo toch ?
    Image and video hosting by TinyPic

    20-07-2008 om 14:30 geschreven door Hilde  


    19-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bloem

    Verleden jaar kocht ik het boek http://www.pieceocake.com/Books/sampler.html  over needleturn  applique. Het boek is in 1 woord fantastisch voor de applique liefhebber. Om mezelf alle technieken aan te leren ben ik begonnen met deze flower  quilt.  Er zitten heel wat foutjes in , maar al doende leert men (zegt men toch ? ) .  Hij ligt al een hele tijd in de kast. Had hem ook meegenomen naar het Quiltweekje in Bouillon, want ik wist niet goed hoe ik de sashing ging doen.   En heb besloten om het toch maar simpel te houden. Dus  Els  , het rode lapje dat je me gaf en het gele lapje dat ik ginder kocht ga ik niet gebruiken. Heb het verschillende keren geprobeerd en het is anders te druk, de bloemen komen zo mooier tot hun recht. Ik hoop dit quiltje  volgende week af te  hebben en dan laat ik jullie de afgewerkte top zien. Ik ga deze quilt met jano quilten , maar heb dit mooi garen bij http://lappenleintje.blogspot.com/2008/05/raiman-garen.html besteld  , de hele doos met mooie kleuren krijg ik binnenkort van leintje, dus zal een prachtige quilt worden om op mijn tafel te leggen. De katten kunnen nu tussen de bloempjes slapen.

    Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic

    19-07-2008 om 11:27 geschreven door Hilde  


    17-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etsy en wol
    Door toevallig een topic te beantwoorden over breien, heeft er iemand zich spontaan aangeboden om voor mij een lekkere warme trui te breien. Hoe ontzettend lief he .
    Vandaag ben ik de wol gaan kopen en het is dit nogal felle groen geworden.   Het is beaugency van Phildar. (voor de kenners ) Lekker warm ziet de wol eruit.  Heb een simpel (?) model gekozen. Ben heel benieuwd wat het gaat worden.
    Was heel moeilijk kiezen in de winkel, wist niet dat er zo veel prachtige soorten wol en bijbehoren bestonden in de wolsector . Maar uiteindelijk is het deze geworden. Heb nog niets in zo een kleur en kan ik goed combineren met mijn andere kledingstukken. Dus als hij af is , laat ik jullie het resultaat zien.

    Image and video hosting by TinyPic

    Het ook via theya de site http://www.etsy.com/ ontdekt, de ebay waar je zelfgemaakte hobbyspullen kan verkopen. Je moet eens naar de te koop aangeboden quilts gaan zien. Prachtige stukken voor heel weinig geld.
    Er zitten zelfs hele tops voor bedden bij  die je voor nog geen geld kan kopen. Blijven volgen is de boodschap. Als je op deze link klikt , krijg je wat info over het ontstaan en de toekomst van etsy.com
    http://blogs.fd.nl/crumbs/2007/12/2008het-jaar-va.html
    Ook onder woodcraft staan er heel leuke dingen , oa dit bord te koop , heel mooi gezegd en voor iedereen toepasselijk
    Image and video hosting by TinyPic Ook is er een onderdeel met patronen die er verkocht worden door de makers zelf ontworpen zoals dit vispatroon voor 8 dollar.Schools of Scrappy Fish Quilt Pattern, PDF

    17-07-2008 om 13:18 geschreven door Hilde  


    15-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg dresden plate

    Ondertussen toch al 8 blokjes af. Ik ga deze houden voor het middenstuk. Is zo leuk om te doen dat ik heb besloten om ook aan de buitenkanten van het quilte halve dresden plates te plaatsen. Maar vroeger naaide ik alles aan elkaar met de hand. Maar nu ik Jano heb , doe ik meer en meer met de machine .  Alleen weet ik niet hoe ik de zijkanten juist moet snijden , zodat alles met de machine perfect in elkaar past.  Wat ik bedoel zie je in deze topc van het quiltvirus. Weet jij raad, geef me dan je tips door aub.
    http://www.quiltvirus.nl/asp/forum/forum_posts.asp?TID=8661



    Image and video hosting by TinyPic Image and vid<a href=Image and video hosting by TinyPic





    15-07-2008 om 10:00 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spijtig

    Ik wachtte nog altijd op het 2de  deel van mijn stofbestelling uit Amerika. Kreeg ik vrijdag een mail in mijn mailbox dat de stof DANDELION GIRlS  toch niet meer kan geleverd worden in fat quarers paket. Mijn teleurstelling was groot.  Dit was al de 2 maal dat ik bij Hancock's dit probleem had.  Ik stuurde een mailtje terug waarom ze dan op hun site steeds " in stock"  zetten.  Ze stelden me voor dat ik andere stof zou bestellen en ik geen transportkosten kreeg aangerekend ... of ..... dat ik een deel van de transprortkosten zou terug gestort krijgen. Wat was dit moeilijk om te kiezen zeg
    Natuurlijk koos ik voor de stof.  Ik bekeek nog eens de lapjes van Flowers in the garden en heb gelijk alle stoffen besteld die ik nog nodig had om deze onderstaande quilt te maken met de toepasselijke naam "SPRING GARDEN"  ontworpen door Karen Cunningham. Hij staat in het boek, trouwens een echte aanrader,  Romantic Quilts - That patchwork place.  Dit boek kreeg ik kado op de quiltwweek van de quiltwitches in Bouillon. 

    Image and video hosting by TinyPic

    15-07-2008 om 08:50 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs