Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    26-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vriendschapsblokken
    We hadden afgesproken dat we op het quiltweekend een deel van de vriendschapsblokken gingen meebrengen naar ginder, kwestie om de portokosten te beperken.

    Nou zaterdagavond is het dus zover
    Moet ik me van Yvon aan een tafel zetten , gaat ze achter me staan en moet ik de blokken met de voorkant aan het publiek voorstellen en dan pas mag ik ze omdraaien en zelf bekijken.

    Ik krijg de eerste quilt van yvon en zie onmid. dat de stofjes niet kloppen.
    Ik denk , och die heeft de stoffen versneden en nieuwe gekozen.
    Ik zeg maar dat ik hem mooi vond, en was eigenlijk ook niet mis, maar niet mijn batikstoffen dus
    Tweede blok weer hetzelfde verhaal, verschillende soorten stof, achtergrondstof helemaal anders en ik begin te denken , dit klopt hier niet.

    Doe toch nog maar even verder dat mijn neus bloedt.
    Na blok 3 of vier, zeg ik , kom geef de echte blokken maar aan mij.
    Wat was er nu gebeurd ?
    Yvon had iedereen die meedeed met de ruil gevraagd om een nepblok te maken om me zo een poets te bakken. Ik moet wel zeggen, ze is er 5 minuten in geslaagd  

    Ik heb hier nu een hele serie leuke nepblokken en ik denk dat ik die op de acherkant van de vriendschapsquilt ga naaien als herdenking van deze grap.  Leuk gedaan hoor meisjes

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Dan de andere blokken , echte dus, bekeken en ze zijn prachtig hoor. Iedereen heeft zo zijn best gedaan om er iets persoonlijks van te maken.
    Er zijn kralen op geborduurd, appliquaties gemaakt, leuke teksten geborduurd.  Dus heel verschillende huisjes en toch hetzelfde patroon.
    Ik ga dus hier af en toe ga blokken bijvoegen want iedereen heeft nog tijd tot 1 september om alles op te sturen. Ik wacht geduldig af.

    Ik weet nu al dat het een hele mooi quilt gaat worden.   Dank je wel dames. 
    Ik heb ook de belofte gedaan dat als het huis helemaal klaar is de dames mogen komen kijken naar de quilt  
    Hoe we dit gaan regelen zien we wel, misschien zullen sommigen in het hooi moeten slapen in de schuur.


    Image and video hosting by TinyPic    Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic


                                                             Image and video hosting by TinyPic 

    26-03-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het eerste costaweekend 09
    Ik heb het Costa weekend overleeft. !!!!!!!!

    Wat een gebeurtenis, was zeker een weekend om nooit meer te vergeten.  Ik heb al geboekt bij Yvon voor 2010.  Gelukkig nog velen anderen met mij , want we hebben gewoon het hele complex afgehuurd en alles is dus al volgeboekt.  

    Rond 9 uur is An bij mij aangekomen zodat we samen konden vertrekken naar Lunteren.  We hadden met yvone afgeproken om eerst bij haar langs te gaan om quilts die zij  machinaal gaat doorquilten voor mij af te komen geven.  We werden onthaald op koffie en gebak.  Lekker.  Haar dh was ook van de partij.  Samen al haar quilts bekeken en ik kan bewijzen aan onderstaande foto's dat er dat een hele hoop zijn.  We hebben nog niet alles gezien van haar  .

    Rond de middag zijn we dus op aanraden van yvone naar de quiltwinkel gereden van Marina's quiltcorner In zeist ,
    Wat een pracht aan stoffen  heeft deze winkel zeg. 
    De eigenaressenis een heel leuke humorvolle vrouw , lekker koffie gedronken en gebabbeld.  Bleken er ook nog quiltsters  in de winkel die ook op quiltweekend waren in de jeugdherberg een paar dorpen verden. 
    An kende er enkele belgische deelneemsters van.  We hebben nog een grap uitgehaald voor iemand , maar die iemand zal dat later wel via An vernemen.



    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic       Image and video hosting by TinyPic


    De quiltwinkel bleek maar een 20 tal km van Lunteren te liggen en rond 16.00 uur zijn we dan bij onze slaapgelegenheid aangekomen.
     Een aangenaam hotel middenin de bossen, leuke vriendelijke bediening.
     Een 10 op 10 punten accomodatie dus.
    Bij het binnenkomen van het hotel bleken alleen nog maar een 5 tal mensen te ontbreken. Ons aan iedereen voorgesteld, koffie gedronken met lekker gebak en de eerst dag tot s'nacht lekker zitten bijkletsen met de mensen die ik al kende. Ook veel nieuwe forumleden leren kennen , vele jonge vrouwen ook, , die van geen ophouden wisten en maar bleven doorstikken , zelfst tot na middernacht, dus de volgende generatie quilsters is reeds gegarandeerd.
    S'morgens was er een heel lekker ontbijtbuffet.        Image and video hosting by TinyPic



    Zaterdag kwamen ook bieb en leintje een dagje af.
     Bieb werd al direct aan allerlei testen onderworpen.
     Ik denk dat het hotelpersoneel moet gedacht hebben ZIJN DEZE VROUWEN NOG WEL NORMAAL ?
     Ik heb ook mijn heksenbezem van Bieb gekregen, heb er even mee in de zaal rondgevlogen, maar kon niet zo goed op de juiste hoogte geraken daar het plafond te laag was.
    In de namidag zijn we dan 2 quiltwinkels gaan bezoeken oa Marina'quiltcorner, die ons natuurlijk herkende en die ons( an en ik) als blijk van dank voor ons 2 bezoek een mal van marti Michel cadeau deed ( de corner trimmer)
     Natuurlijk weer stofjes gekocht die je niet aan je neus mag laten voorbijgaan. Jullie kennen dat gevoel wel.
     S'avonds heel lekker gegeten , Heleen was ondertussen ook toegekomen. En dan was er de show en tell. Prachtige quilts bekeken, wat een talenten zitten ertussen zeg. 
    Zaterdagmorgen ook nog les gehad in de korak, maar daar ga ik een apart onderdeel aan besteden.
    .
    Zondagmorgen was het dan tijd voor de cursus Fimo, we wilden allemaal weten hoe we van fimo knoopjes konden maken.  Ons testdier was het schaap.  Ik heb ook nog bloemetjes knopen gemaakt en toen ik thuis kwam en ze nog eens goed bekeek ,zag ik dat ik er maar 1 gaatje heb in gemaakt, kan ze dus niet op een quilt naaien.  Maar heb er al een oplossing voor gevonden.  Heel leuk om te doen en Heleen is een hele goede lesgeefster. Maar dat wisten velen onder ons al


    Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic




    Wat hebben we nog gedaan tijdens dit weekend ?

    Tandy leerde ons Miles a Minute maken,  Hoe cirkels verwerken door Bianca, (filmje kan je bekijken op Costaforum),
     Er was de verkoop van quiltspullen en boeken. 
    Stoffen voor de droomdekentjes en de LQL  werden uitgekozen , er werden verschilldende little quilts of love gemaakt door sommige aanwezigen. 
    Eigenlijk was het nogal een heel produktief weekend voor voelen.  Gelukkig heb ik ook twee bloemblaadjes kunnen appliqueren op deze 3 dagen van quiltplezier.


    Hieronder nog een paar sfeerfoto's. 


    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic


    Ik heb ook nog de vriendschapsblokken ontvangen, Ze hebben een grap met me uitgehaald die ik zeer geslaagd vond,ik heb er zelfs nog een paar extra leuke blokken aan overgehouden.

    Maar daar ga ik een andere topic over schrijven.


    25-03-2009 om 09:09 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stitchery
    Wat ik nu ook zo leuk vond aan het quiltweekend was eigenlijk het gevoel van samenhorigheid door mensen die je toch alleen maar kende via een fourm. 
    En ook heeft dit me weer een boost gegeven om weer anders tegen het quiten etc. aan te kijken, anders creatief te zijn en andere ideeen van mensen te leren kennen.  Ik heb daar prachtige mensen ontmoet.
    Ik voel me nu net een heel anders creatief mens , heb deze week al veel dingen op papier gezet, ideeen gekregen en een stitchery afgemaakt.  Ik ben ook  aan de rand begonnen met de Korak methode. 


    Image and video hosting by TinyPic

    Ik leg later deze methode nog wel uit.  Ik ben er verslaafd aan.  Je kan er prachtige dingen mee maken en je hoeft HET NIET DOOR TE QULTEN . Ik ben helemaal niet gek op doorquilten dus voor mij ideaal.

    Heb ondertussen weer 2 stitcheries getekend op soluvlies, is heel gemakkelijk , je tekent op het wateroplosbare vlies , zet je tekening erop , legt het soluvlies op je stof en maakt je stitchery.  Daarna was je het soluvlies met water gewoon weg.  De oplossing , je hebt geen spiegelbeeld, wat zeker voor tekst  heel gemakkelijk is.
    Ik heb dit vlies bij leintje gekocht.   Een aanrader.  Ik wil niks anders meer.
    Zal er later eens een foto van zetten hoe het werkt

    25-03-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jonkie
    Vrijdag was het dan zover !!!!

    Jonkie kwam me een bezoekje brengen in de frituur.

    Rond 19.00 uur kwam er een Nederlandse binnen met haar dh.  En zals jullie me kennen moest ik natuurlijk weer een grapje uithalen.
    Martine  deed zich voor als hilde.  Toen jonkie, mirjam dus , binnenkwam zei ik tegen haar dat ik niet HIlde was maar de dame naast mij.
    Zij heel ernstig een handje geven aan de nephilde, natuurlijk daarna direct alles opgehelderd .
    Het was alsof mijn klanten het wisten dat ik liever met mirjam aan een tafeltje zat te kletsen, want ze kwamen massaal afgezakt naar de Fritshop.
    Pas rond 21.00 uur had ik tijd om me bij haar neer te zetten.  Wat een leuke meid zeg.  Zo lief, we hebben over alles en nog wat gepraat. Ze gaan vandaag naar onze hoofstad Brussel.  Heb haar ook nog op een leuke cafe attent gemaakt op de grote mark ,waar ze zeker moet binnengaan.
    Is een speciaal cafe  waar alle tafels en decoratie doodskisten zijn, je drinkt er uit een doodshoofdglas, muziek is luguber etc.
    Ben eens benieuwd wat ze er van vond.  Haar dh is ook een hele leuke man hoor, hij is volledig op de hoogte van haar quiltactiviteiten en het gebeuren op Costa. Raar maar waar
    En dan nu het leukste geschenkje dat ik de laatste maanden mocht ontvangen.  DE COSTA VLAG DIE JONKIE MAAKTE VOOR DE MODERATORS VAN COSTA.   Yvon en Bieb, ik weet niet hoe we het gaan regelen, maar we zullen gaan vechten voor deze vlag denk ik


    Jonkie heeft een eigen bedrijfje dat vlaggetjes maakt voor alle gelegenheden .

    kijk maar eens op haar site : http://www.vlaggie.nl/  dan zie je wat ik bedoel.

    Ze heeft dus een costa vlag gemaakt in  2 kleuren. 
    Ene kant met de Belgische vlag kleuren en 1 kant met de Nedelandse vlag kleuren.
    Deze vlag is zo leuk gemaakt dat ik ze zeker mee ga nemen naar het costaweekend volgende week.

     
    Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic 


    ik ben er echt supperblij mee en ik denk dat alle Costaleden je wel dankbaar zullen zijn.

    De frituur was al lang gesloten toen ze rond middernacht zijn teruggereden naar hun hotel. 
    Dit is zeker voor herhaling vatbaar, heb er erg van genoten.  En Mirjam, zeker naar de costa dag gaan, het is de moeite waard.

                    Image and video hosting by TinyPic               Image and video hosting by TinyPic

    En de foto hieronder zegt alles,ik heb haar leren needle turn appliqueren 

    Image and video hosting by TinyPic

    07-03-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bijna zover

    Volgende week vrijdag 13 maart gaan we met 30 quiltsters op weekend naar Lunteren te Nederland.
    Ann , Daisy ,Tandy en Ik zijn de enige belgische, al de rest Nederlandse madammen.  Wat gaat we daar meemaken !!!!!!

    Ik sluit dus de fritshop voor 3 dagen.  Is dus voor mij een heel duur weekend   maar een mens leeft hier maar 1 keer ,dus toch maar besloten om mee te gaan.  We kennen elkaar allemaal virtueel via het Costa forum? maar een 7 tal vrouwen ken ik al persoonlijk door het Bouillon weekje verleden jaar.  Ik zie er echt naar uit om hen terug te zien en om eindelijk de anderen persoonlijk te leren kennen.

    Maar eerst ga ik vrijdagmorgen langs bij yvon (leeuw)  die voor mij de vriendschapsquilt gaat quilten. Ik heb haar ook gevraagd of  ze andere quilts voor mij wil gaan quilten en we hebben een ruil gemaakt.  Zij blij en ik blij.  Ik ben gek op quilts maken en ontwerpen maar niet van het doorquilten zelf.  Zij blijkbaar wel , dus is perfect geregeld.  Ik hoef mijn creatieve buien niet meer te temperen wegens het niet afgewerkt blijven liggen van quilts en zij kan zich uitleven op haar machine.
    We gaan samen bespreken hoe we de quits gaan quilten etc.  Er is bij yvon al een hele bestelling achterkantstofjes en  fiberfill afgeleverd door AZTEC ROSE.  
    Daarna vertrek ik van  bij yvon door naar Lunteren .  We moeten daar zijn voor 16.00 uur, maar sommigen komen reeds van de voormiddag tesamen, dus hoogstwaarschijnlijk zien ze mij daar eerder aankomen.

    We gaan samen allerlei workshops krijgen.  Iedereen die iets wou leren aan ander quiltsters mocht zich opgeven en ik ga fimo knoopjes leren maken door heleen van het plakhuis en ik ga ook korak leren van jack.
    Zoals ik het versta is het  een plooimethode  op een katoenen lap genaaid, met de hand.  Is 1 van de oudste methodes in de wereld.  De (quilt)  lappen werden gemaakt uit noodzaak om tenten mee af te dekken, etc.  Koraks werden vooral gemaakt in de gebieden rond de zijderoute.  Je mag er alle soorten stoffen voor gebruiken.
    Ik kocht het boek  korak van ruth tschudy.  Er bestaan bijna geen andere boeken van , het is echt een zeldzame techniek waar bijna niets over te vinden is.  Dus ik heb geluk dat ik hierover les krijg.  Ik weet nu al dat dit iets voor mij is, want 1 van de populairste blokjes is de flying geese en dit is ook 1 van mijn favorieten.

    Image and video hosting by TinyPic

    Je kan hier heel veel kanten mee op , hang van je stofkeuze en kleurkeuze af , je ontwerpt helemaal zelf je quilt, dus heel creatieve methode.

    We gaan ook een winkel bezoeken op zaterdagmiddag.  Hopelijk heeft die winkel genoeg stofjes in voorraad   Want als daar zo een dertigtal kooplustige vrouwen binnenstormen zal je wel begrijpen dat dit iets gaat teweegbrengen.

    Zondagavond komen we dan allemaal terug naar huis.  Ik weet zeker dat het een FANTASTIC WEEKEND gaat worden.  Daar twijfel ik geen seconde aan.  Ik doe niets mee om te quilten, geen jano, want ik weet al zo dat ik daar ga kletsen met iedereen , dus meiden hou jullie maar vast.

    IK ZIE ER ECHT  NAAR UIT  

    Morgen komt ook Jonkie van Nederland even langs bij mij in de frituur.  Ze moest hier in Belgie zijn en zit dus niet ver van bij mij.  Ik ken haar ook van op Costa en morgen zien we elkaar in levende lijve, verhaal volgt nog.

    05-03-2009 om 10:36 geschreven door Hilde  


    03-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitgetest
    Nou ik heb hier het 1 en ander eens uitgetest.  Er werd op costa in een topic een hele discussie/ gespek  gehouden over de nieuwe invoertarieven / kosten die je bij moest betalen als je in America bestelde.

    Ik wou dit natuurlijk zelf eens ondervinden en heb me dus maar opgeofferd om stofjes te bestellen. Ik had eigenlijk niets nodig , maar die kleine charmpakjes zijn ideaal voor een applique project dat ik wil maken ,dus het kwam nog goed uit.

    En wat bleek ? Ik heb 12 dollar verzendkosten betaald, alles keurig in de post vandaag zonder iets extra bij te moeten betalen.
    Dus in de toekomst moet niemand zich hier (toch in belgie) geremd voelen om stofjes te kopen
    Ik kocht onderstaande collecties .  Ze zijn prachig, vooral swanky en soirée zijn prachtig.

    Image and video hosting by TinyPic


    ik kocht dus  deze series

    swanky by chez moi for moda
    nouveau by sentimental studios for moda
    sneppets by sandy klop for moda
    oh cherry oh me en my sister for moda
    pack your begs by arrin turnmire for moda
    spring magic  by april comall for moda
    berry delicious by sew treasured for moda

    03-03-2009 om 23:18 geschreven door Hilde  


    01-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eindelijk afgewerkt

    HIJ IS EINDELIJK AF !!!!    Ik heb er bijna drie jaar aan gewerkt .

    Mijn Weak in the Presents of beauty is klaar.    Zaterdag alles nog vastgezet.  Stuk randstof dat te kort was nog aangestikt en nog enkele bloemen op geappliqueerd.  Maar was toch geen al te gemakkelijke klus.  Alles is met de hand op luierinleg genaaid, dus de rondingen wilden niet altijd goed mee.  De geappliqueerde rand  was  mijn eerste poging in de needle turn applique methode  en ik ben er dan ook nu al aan verslaafd.  Heel veel cirkels en soms, als je heel goed kijkt zie je dat de cirkels soms niet al te cirkelachtig zijn , maar een quilt mag niet perfect gemaakt zijn.

     

    Image and video hosting by TinyPic

    Ik ga deze quilt in de woonkamer hangen in Sensenruth.  Ben supperblij dat hij af is gemaakt.   Weet niet of ik ooit nog zou beginnen aan het patroon new york beauty, is heel mooi , maar zo delicaat en je mag niets verkeert doen of het komt niet goed meer uit.
    Nu alleen nog quilten en dan kan hij bewonderd worden.

    Deze  week ook nog even zitten bedenken hoe ik de gele bloemen meer 3 D kon maken op de onderstaande quilt.   Ik heb dus eens geprobeerd om boven op de geappliqueerde blaadjes een siersteek te maken en het hartje van de bloem te accentueren met een omgedraaide buttonholsteek.

    Image and video hosting by TinyPic

    En gisteren had ik  1 bloem bijna klaar  ,toen ik besefde dat ik eigenlijk ook gewoon de bloemen er zo kon opnaaien, met omgeplooide naad, ipv eerst te appliqueren.  Scheelt weer in tijd natuurlijk.

    Ik heb deze week ook nog snel 2 leuke boeken besteld.  Yvon gaat ze meebrengn op het quiltweekend binnen 2 weken. Alles over het maken van driedimensionele applique bloemen.



                   Image and video hosting by TinyPic                        Image and video hosting by TinyPic



    01-03-2009 om 09:36 geschreven door Hilde  


    25-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verder afwerken
    Verleden jaar was ik helemaal in de ban van een quilt van leannes  de butterfly garden quilt.
    Ik had al een deel blokken aan elkaar gezet en ze daarna weg opgeborgen doordat ik natuurlijk weer iets leuker tegenkwam dat mijn aandacht nodig had

    Verleden week kwam ik tijdens het opruimen van mijn quiltkamertje de blokken weer tegen.  En eigenlijk wou ik de quilt die ik vroeger wou maken niet meer maken, dus zitten brainstormen wat ik kon doen. Nu bekeer  ik het boek  quick en colorful applique , zie foto hieronder in eerder bericht, en heb dus er maar gele bloemen er op geappliqueerd.
    Dit is al een foto van een gedeelte dat reeds klaar is , is heel leuk om te doen, wou dat de  bloemen er zouden uitspringen (figuurlijk dan ) , ze moeten nog juist een dokerbruin middenstuk krijgen,dan lijken het echt zonnebloemen.

    Image and video hosting by TinyPic

    Ik appliqueer altijd met de needle turn methode en heb ondervonden dat , als ik de stof lichtjes bewerk met stijfsel, de omgedraaide randjes perfect blijven zitten, ik gebruik altijd een natte tandenstoker om de randjes te draaien, maar is nu niet meer nodig.  Dus de oplossing voor mij.

    Tijdens het opruimen kwam ik ook nog deze onafgewerkte quilt tegen.  Is een hexagon quilt die ik ooit ben begonnen, ik denk dat die toch al een 10 tal jaren onafgewerkt in een doos stak.  Is ook zo een werk waar je geen einde aan ziet komen, maar door de mooie hexagonquilt van Rudolina te bekijken heb ik er terug zin in.  Ik ga na de quilt hierboven verder doen aan de hexagon quilt en er op de zijkanten de lieve vlinders van rudy op borduren.



    Image and video hosting by TinyPic


    zoals julie zien weet ik nog wat doen   hahah                     Image and video hosting by TinyPic



    25-02-2009 om 09:07 geschreven door Hilde  


    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuk die hartjes

    Op het costa forum gaf yvon deze link mee :

    http://www.blogger.com/profile-find.g?t=i&q=quilting

    Een lijst met allemaal blogs van mensen die interesse hebben in patchwork en quilten.
    Ook vond ik er een blog, maar spijtig genoeg kan ik hem niet direct terugvinden, van een vrouw die dit hart maakte.  Ik  had gelukkig de foto opgeslagen dus ik kan jullle nog laten meegenieten.

    .

    Image and video hosting by TinyPic


    Echt prachtig gedaan he .

    Ik hoop dat ik de blog nog kan terugvinden want er stonden nog meer prachtige quilts op.

    De mistery die per 1 februari is gestart krijgt heel veel opvolging.  De harten worden massaal gemaakt..  Vele mensen die mijn blog bezoeken  en  die ik dus totaal niet ken vragen mij om mogen mee te mogen doen.  Leuk is dat hoor.  Ik weet alleen, meer mag ik niet zeggen , dat als het eindresultaat bekend is , het een hele mooie quilt gaat worden.
    Jullie kunnen de reeds gemaakte harten hieronder bekijken of ga naar de topic misery 2009  op het costaforum




     Image and video hosting by TinyPic                 Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic                     Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic                  Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic                Image and video hosting by<a href=Image and video hosting by TinyPic

    Zelfde patroon en toch zo verschillende stijlen. Leuk gedaan hoor.  

    22-02-2009 om 12:39 geschreven door Hilde  


    12-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke boeken
    Maandag heb ik mezelf ook nog vewend met een boekenbestelling bij amazon uk 
    Ik ben helemaal in mijn applicatie periode , dus onderstaande boeken zullen binnenkort mijn boekenkast komen aanvullen 



    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic




    Image and video hosting by TinyPic                 Image and video hosting by TinyPic


    Make room for quilts staat al heel lang op mijn verlanglijstje.  Maar vond het boek vroeger  nogal prijzig , stond nu tweedehand, in zeer goede staat te koop voor nog geen 8 pond.  Dus toch lmaar niet meer getwijfeld . Het is een heel dik boek met foto's van huizen gedecoreerd met quilts.
    In vorige berichten hebben jullie ook al het andere boek kunnen bekijken van Nancy .
    De boeken van Kim Diehl zijn ook prachtig. Ik heb ook nog het boek simply  traditions van haar en wilde dus graag ook deze ter vervolmaking van de serie

    IK heb ook nog een 5de boek besteld, maar kan het niet meer terugvinden
    Ik zal wel zien als de postbode langskomt welke het was. 


    Ik heb me maandag ook lid gemaakt van http://ajpadilla.com/, omdat ik die sneeuwmanpatroontjes zo leuk vond.  Je betaald 25 dollar voor een heel jaar lidmaadschap maar het is de prijs zeker waard.

    Deze ga ik maken na de kippenquilt, maar volledig met de hand.  Frituurwerk dus

    Ik ben gisteren al naar het copycentrum geweest om de patroontjes iets groter te maken.

    Hieronder een foto van de te maken quilt.




                                                        Image and video hosting by TinyPic

    De dag erna kreeg je een bericht dat er een tweede sneeuwmannen quilt was bijgekomen.  Ook heel prachtig, denk dat ik blokken ga omwisselen en alles mixen.
    Ik laat wel foto's zien als ik aan deze leuke quilt ga beginnen.

    12-02-2009 om 10:02 geschreven door Hilde  


    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kippetjes
    Vandaag weer een heel stuk verder gewerkt aan mijn chicken quilt. 
    Had vandaag een vrije maandag, wil zeggen dat ik niet naar bouillon ging of een andere verplichting had

    Moet er nu nog enkel een boord aanzetten en heb een leuk idee in gedachten voor die lieve kuikentjes.  Ik heb het originele patroon veranderd, omdat ik niet iets  letterlijk wil overnemen van een ander en ook om mijn quilt een persoonlijke toets te geven.


      
                                                                        Image and video hosting by TinyPic


    Ook mijn applicatie van de new york beautey is reeds een heel stuk gevorderd.  Elke vrije minuut in de frituur wordt er geapliqueerd aan de bloemen.  Ik hoop volgende week alles klaar te hebben.  En hopelijk komen de boorden dan uit.

    Volgende week laat ik jullie de foto's zien.

    09-02-2009 om 17:08 geschreven door Hilde  


    31-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.costa mistery 2009
    Morgen stuur ik het eerste deel door van onze COSTA MISTERY 2009.

    Dit is een foto van het eerste gedeelte.  Een hartenblok zal het middenstuk worden van een hele mooi quilt.

    Normaal maak ik altijd zelf eerst het blok voor ik de info loslaat op de deelneemsters, maar ik heb er momenteel echt niet de tijd voor. Toch ga ik deze maken als middenstuk voor een bedsprei in blauwe en witte stofjes . Ik heb deze foto gevonden in 1 van mijn boeken, heb even een macro opname gemaakt van het hartenblok.

    Image and video hosting by TinyPic 


    Ik heb het hart wel verkleind , zodat hij in de quilt past die ik reeds tekende. Alhoewel hij al een tijdje was getekend heb ik er nu toch nog dingen aan veranderd en misschien gebeurt dat nog wel tijdens de volgende delen.. Het 2de deel komt er normaal aan op 1 april. Ik ben benieuwd om het eerste blok te mogen bewonderen. Ik heb een aparte topic geopend op het costaforum waar de foto's mogen geplaats worden. Gaat heel leuk worden, we zijn toch met  een 30 tal deelnemers. 

    Ze weten  nu nog niet dat ik deze foto vandaag op mijn blog heb gezet, ben eens benieuwd wie dit het eerste gaat ontdekken.

    31-01-2009 om 12:28 geschreven door Hilde  


    22-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.help is ben getagged !!!!
    Krijg ik een mailtje  van   jossie   http://cybelespatch.blogspot.com/   waarop staat dat ik getagged ben !!!! 

    Een beetje later een pm van Yvon  http://the5oaks.web-log.nl/ennovy/ dat ik ook door haar getagged ben !!!!

    Waarover gaat dit nou dacht ik bij mezelf.  Snel een vraagje naar bovenstaande dames en nu weet ik het wat het is.
    Je moet uit je 4de  fotoalbum  de 4 de foto nemen en daar een verhaaltje over schrijven.   Bij mij ging het 4 de album  over gite-b en de foto van de keuken.  Wat kan ik hier nu over schrijven, behalve dat wat iedereen al weet dat je daar moet/mag koken als je zin hebt  of geen zin hebt

    Heb hier eens over nagedacht en ga dus maar het ontstaan van deze keuken verhalen. 
    Dus hieronder de foto van de keuken in Gite-B te Bouillon.




    Image and video hosting by TinyPic

    We wilden een keuken helemaal uit natuursteen.  Nou het was midden in de winter dat we deze keuken wilden opmetsen.  De Groeven in de ardennen zijn dan allemaal gesloten.  Naar een paar mensen ginder gebeld die ons zouden kunnen helpen, maar neen , nergens aan stenen te geraken.  Deze keuken moest afgemaakt worden want met pasen zouden de eerste gasten komen.  En je kan dan begrijpen als het midden januari is , dan  je dan moet gaan improviseren over hoe we dit gingen oplossen.  Een andere keuken plaatsen was geen optie, daar ik al de keukendeuren reeds had laten zandstralen , deze waren overgekocht van iemand die zijn oude eiken keuken wegdeed, dus ik nam  deze over met de bedoeling een deel van de fronten te gebruiken.
    Uiteindelijk , per toeval , tijdens een bezoek aan batibouw, vond mijn dh een firma in natuursteen die deze partij als demonstratiemateriaal staan had op zijn batibouwstand en de stenen moesten weg voor zondagavond.  Na wat heen en weer gebel konden we deze stenen dan naar ginder voeren met de aanhangwagen. 
    Het werk kon beginnen.   Ik herinner me nog dat deze keuken juist klaar was, 5 dagen voor pasen, de laatste dagen hebben we zelfs nog het bovenste tablet gevoegd  en ingesmeerd met een waterdichtings produkt. Was pas rond 1 uur s'nacht gedaan.  Daarna nog alle keukenmateriaal afgewassen en in de kasten gezet.  Nu ik er aan terugdenk heeft deze keuken ons wel bloed en tranen gekost.  Maar ik denk wel dat het resultaat er mag zijn.

    Nu ga ik 4 andere bloggers aanduiden die moeten getagged worden.  Ik ga zeker niet terug de mensen nemen die mij  hebben getagged want dan wordt het een visieuze circel.   Ik ga willekeurig mensen nemen van mijn startpagina blogs.
    Dit zijn de 4 gelukkigen

    http://scrappatch.web-log.nl/

    http://www.sniet.web-log.nl/

    http://anneleindesign.blogspot.com/

    http://risja.web-log.nl/







    22-01-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    18-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat een week
    Eindelijk heb ik een beetje vrije tijd om aan deze blog verder te werken.

    Mijn dh is deze week opgenomen in het ziekenhuis om een steen  van ongeveer 3 cm te verwijderen uit zijn blaas.  Gelukkig is hij na 3 dagen ziekenhuis, vrijdag terug thuis gekomen en evolueerd alles in positieve zin.  Deze week dus helemaal geen tijd gehad om iets op quiltgebied te doen.  Maar , zondagvoormiddag toch nog een deel van de enveloppen opgestuurd voor de vriendschapsquilt.   
    Voor de leken onder jullie even wat uitleg.
    Ik had een oproep geplaats op het costaforum  over een quilt die ik wilde maken voor het  huis in Sensenruth.  Iedereen kreeg stof en patroon toegestuurd van mij, de deelnemers moeten dit blok in elkaar zitten , versieren en hun persoonlijke gegevens op zetten.  Daarna worden al deze blokken samengevoegd tot 1 quilt die ik de vriendschapsquilt noemen. 
    Tot mijn verwondering had ik niet genoeg achtergrondstof.  Had hier bijna 8 m liggen, maar die was erg snel verdwenen.
    Dus snel naar Leintje gebeld en gevraagd of ze nog achtergrondstof had.  Ze heeft ze ondertussen bestelt  in Engeland en dus kan het nog een 2 tal weekjes duren voor ik alles binnen heb. Dus nu hebben ongeveer 20 mensen reeds deze envelop ontvangen en een 20 tal anderen moeten nog even geduld oefenen. 
    Ik heb het huis heel simpel nagetekend en hiervan een blok uitgetekend.. Ben heel  benieuwd hoe alle blokken er gaan uitzien.  De achtergrond is dus wit en de rest is een bonte mengeling van batikstoffen. Alle kleuren zitten er in , ik heb geen rekening gehouden met de kleuren die bij elkaar passen, omdat iedereen toch het  blok mag versieren naar haar eigen  smaak en ik dus totaal geen idee heb hoe en welke kleuren er nog bij zullen komen.
    Maar ik weet zeker dat er met liefe aan die blok wordt gewerkt.  Ieder blok gaat uniek zijn, gemaakt door mensen die me een plezier willen doen.
    Deze quilt gaat ook een echte blikvanger worden in de gang , want daar komt hij te hangen.
    Misschien gaat het 1 quilt worden of 2 kleiner quilts, dat zien we dan wel.

    En het leuke van deze quilt is ook dat ik iemand heb gevonden die hem voor me wil quilten.
    Leeuw heeft aangeboden om hem voor me te quilten met de machine.   
    Dus ik weet zeker dat hij dus zal afgeraken.  Ik heb al achtergrondstof , vulling etc besteld bij Astec Roze , deze is reeds geleverd bij Leeuw thuis.
    Ze kan er dus nog niet aan beginnen, alleen maar de stofjes aaien.


    Image and video hosting by TinyPic 



               Image and video hosting by TinyPic          Image and video hosting by TinyPic  

    Als ik de blokken binnenkrijg zal ik er telkens een foto plaatsen zodat jullie mee kunnen genieten van deze prachtige blokken.
    Ik zie er echt naar uit om de eerste te ontvangen. Spannend !!!!




    18-01-2009 om 09:58 geschreven door Hilde  


    05-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer terug
    Ik ben zondagavond teruggekeerd want er werd sneeuw voorspeld.

    Gelukkig maar, want als ik de beelden op de tv zie, had  ik misschien wel vastgezeten in de ardennen.
    En dan zouden mijn klanten dinsdag wel raar hebben opgekeken.

    We hebben ginder heel veel werk verzet. Alles wat we ons als doel hadden gesteld hebben we bereikt. Ik was elke avond zo moe dat ik gewoon niet meer aan lezen of patchwork toe kwam. Ik had wel een hele zak met quilwerk mee maar neen, ze bleven toch maar gezellg in de zak zitten.
    Je kan de vorderingen  volgen op  http://www.bloggen.be/sensenruthgites/


    Toen ik terugkwam snel naar het costaforum en heb tot op vandaag nog niet alles kunnen bijlezen. Wel ga ik meedoen met de bom die is opgezet door Ellie. Je kan haar blokken een heel jaar lang  gratis downloaden, Ga maar eens snel kijken op
     http://www.elliesquiltplace.com/


    Image and video hosting by TinyPic


    Deze maand moet ik ook alles klaar hebben voor de mistery 2009 en moet ook alles nog uittekenen en snijden voor de vriendschapsquilt.
    Januari zal weer snel voorbij zijn.
    En terwijl ik deze blog aan het schrijven ben , denk ik er ineens aan,  Ik moet de sterren nog doorsturen voor de sterrenswap.  Helemaal vergeten.
    Ik ga dit deze avond nog zeker doen.

    Ik ben klaar om 2009 creatief te beginnen.  Ik hoop dat ik heel veel projekten kan afwerken.





    05-01-2009 om 18:29 geschreven door Hilde  


    28-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste werkdag
    Vandaag is het mijn laatste werkdag van het jaar 2008.  In de frituur dan wel te verstaan.

    We vertrekken voor een weekje naar Bouillon , maar gaan wel verder werken in het andere huis. Maar dit is dan ook voor mij een soort van ontspanning.

    Ik wens iedereen al een leuk eindejaarsgedoe . Ik zie/hoor en lees jullie weer in januari 2009.



    Image and video hosting by TinyPic

    28-12-2008 om 12:46 geschreven door Hilde  


    25-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 jaar blog

    Verleden jaar  ,  op kerstdag 2007,   ben ik deze blog gestart.

    Dus mijn blog is vandaag jarig !!!!!!!


                                     Image and video hosting by TinyPic

    Ik had nooit gedacht dat ik dit zo leuk ging vinden.  Soms zijn er dagen dat ik wel 3 x een bericht wil schrijven , maar die zet ik dan maar even in wacht.  En dan zijn er dagen dat je gewoon geen tijd hebt of zin om er eentje te zetten. 
    Ik heb ook veel andere blogs bekeken en gelezen en sommigen lees ik wekelijks omdat ik ze zo interessant en leuk vind.

    Er zijn ondertussen ook al meer dan 11.236  mensen  hier een bezoekje komen brengen.  Allemaal bedankt om mijn blog te volgen.

    Op het einde van een jaar heeft men toch de neiging om voor zichzelf het afgelopen jaar eens te overlopen.  En ik moet zeggen.  2008 was voor mij een jaar met heel veel mooie momenten.

    - Ik heb de quiltwitches leren kennen in de week dat we samen  in Bouillon zijn geweest.  Een onvergetelijke ervaring die met een heleboel vriendschappen heeft opgeleverd die ik niet meer zou willen, lees kunnen , missen

    - Ik heb ook  een nieuw droomhuisje (met veel droomwerk) gevonden.

    - We hebben het geluk gehad dat Bieb het COSTA  forum opende  en ik en Yvon daar ook werkelijk mogen aan meewerken.

    - Door dit forum heb ik heel veel nieuwe mensen leren kennen die ik echt de moeite waard vind. 

    - Ik heb mijn goede doelen kunnen steunen , zonder dat ik weet dat er iets aan de handen blijft plakken .  Petje af hoor tandy.

    - Ik heb een mini-tocht nederland kunnen meemaken zonder dat ik een hotel hoefde te boeken he Yvon .

    -Ik heb dingen meegemaakt en aangeboden gekregen van mensen die me hebben ontroerd en pijn hebben gedaan, maar ik ben er sterker uitgekomen en zou niets anders willen.

    - ik heb me dit jaar ook kunnen uitleven in aprilgrappen, mensen een poets bakken en letterlijk duizenden
     kunnen plaatsen achter zinnen en grappen. Kortom ook heel veel gelachen.  Gelukkig hoort alleen DH mij lachen voor de pc als hij thuis is.

    - Ook heel veel lapjes en patroontje gekregen en ook heel veel opgestuurd

    - En zo zou ik deze lijst nog wel een tijdje kunnnn laten doorgaan


    MAAR  WAT MAG JE ZEKER IN MIJN BLOG VERWACHTEN IN 2009 ???

    De mistery die van start gaat in Februari 2009.

    We gaan met Costa op weekend in Lunteren (NL)  met rond de 30 quiltsters.

    We gaan vriendschapsblokken maken voor mijn huis in Sensenruth.

    En we gaan lachen , plezier maken en ook minder prettige momenten beleven.

    Maar met jullie steun en die van mijn vrienden kan ik heel veel aan.


    Dus ik wens iedereen voor 2009
    365 dagen vol leuke dingen,
    veel creatieve momenten
    veel liefde en een goede gezondheid


    maar denk eraan, heel veel dagen kun je zelf invullen zoals je zelf wil
    En dat is het belangrijkste.


    Deze foto wil ik jullie als geschenk geven , pluk de dag  in elke maand van het jaar

    Image and video hosting by TinyPic

    en hieronder nog wat kersthumor !!!                                          

                                      Image and video hosting by TinyPic 



                                     Image and video hosting by TinyPic 

      
                                             Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic



    Image and video hosting by TinyPic

    25-12-2008 om 13:17 geschreven door Hilde  


    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verder werken
    Gisteren blok 3 afgewerkt.  Ik vond persoonlijk het originele blok wat saai.
    Dus iets anders bijgemaakt.  Ik laat dit kippetje rustig zitten broeden.  Want ik heb nog een hele serie kleine kuikentjes nodig voor mijn boord
     

    Image and video hosting by TinyPic
     

    Vandaag verder gewerkt aan blok 4. Alleen nog een haantje knippen om boven op het dak te zetten.

    Image and video hosting by TinyPic 



    Als dit blok af is nog 1 patroontje maken. En ik denk dat dit gewoon een tekst gaat worden. Er moet rond deze quilt nog een boord gemaakt worden van lopende kuikentjes. Deze heb ik reeds getekend op de steam a seam, dus nog wel allerlei gele stofjes uitzoeken en dan nog deze week misschien de boord eraan. Ik zal later dan wel foto's laten zien als ik hem heb doorgestikt. Weet nog niet of ik gewoon de stiksteek ga nemen of de festonstreek op de machine.

    Ik ga de quiltstukken aan elkaar laten aansluiten met een flying geese reep, zo kan ik die flying geese rule ook eens uitproberen.

    21-12-2008 om 12:23 geschreven door Hilde  


    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.designwall
    Gisteren mijn 2 de blok van de kippenquilt gemaakt.  Ik twijfel nog of de kraai wel in de bloempot ga zetten, maar ik kan ze er nog altijd later op zetten.
    Moest ik toch nog een deel van mijn designwall leegmaken om dit blok te kunnen  hangen.
    Als ik zo zie wat er momenteel allemaal ophangt , nou , dan ben ik in 2009 wel goed van werk voorzien.

    Jullie zien hieronder een foto  van mijn wall en het nieuwe blok, gauw klaargemaakt tussen mijn pauze in de frituur.  Ik doe dit heel graag en kijk er al naar uit om het te stikken.  Denk dat ik dat maar ga doen op Kerstdag.

    Ik had gehoopt nog van de week verder te kunnen appliqueren in de frituur, maar het is alsof de klanten het weten , want het is al zo druk geweest. Er zijn overal kerstmarkten op de scholen, dus na de gluwijn komen ze bij mij hun frieten halen. Maar misschien heb ik meer geluk vandaag.  Ja ik weet het , ik denk momenteel niet erg als een kleine ondernermer, maar ik zou die quilt toch graag af hebben.

    Hieronder dus mijn wall, sommigen zullen hun sterren erop herkennen.



    Image and video hosting by TinyPic

    18-12-2008 om 10:41 geschreven door Hilde  


    16-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kerstgedicht
    Dit gedicht las ik per toeval op net.   Heel mooi en vol waarheid.


    Vertrouwen en Geluk, Liefde en Verdraagzaamheid is de kreet vandaag de dag
    Sommigen volgen dit heel gemakkelijk op met een lach

    De wereld is vaak oneerlijk en zwaar “verrot”
    We maken elkaar maar al te graag kapot

    Maar met Liefde en vooral Vertouwen
    Kunnen we het met elkaar wel uithouden

    Er is zoveel haat en nijd heden ten dage nog steeds op aarde
    En mensen vergeten vaak hun normen en waarden

    Ook in veel families is er vaak ruzie en zijn er misverstanden
    We dragen elkaar vaak allang niet meer op handen

    We moeten ook eindelijk eens leren
    Dat je een andermans leven niet kan regisseren

    Leven en laten leven is een groot goed
    Doe je dat, dan komt alles goed

    Laten we het in 2009 eens proberen anders te doen
    Vertrouwen blijven houden en het eens afdoen met een zoen

    Er zijn zoveel mensen
    Die uit gewoonte een ander alle goeds wensen

    Maar of ze er ook echt achter kunnen en willen staan
    Zodra dat gebeurt is het met veel leed gedaan

    Laat elkander in je waarde
    Dan komt er nog weleens echt vrede op aarde

    Dit is een diep gemeende hartenwens
    Bespaar elkaar in 2009 eens veel leed






                                      Image and video hosting by TinyPic

    16-12-2008 om 10:47 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs