Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kippetjes
    Vandaag weer een heel stuk verder gewerkt aan mijn chicken quilt. 
    Had vandaag een vrije maandag, wil zeggen dat ik niet naar bouillon ging of een andere verplichting had

    Moet er nu nog enkel een boord aanzetten en heb een leuk idee in gedachten voor die lieve kuikentjes.  Ik heb het originele patroon veranderd, omdat ik niet iets  letterlijk wil overnemen van een ander en ook om mijn quilt een persoonlijke toets te geven.


      
                                                                        Image and video hosting by TinyPic


    Ook mijn applicatie van de new york beautey is reeds een heel stuk gevorderd.  Elke vrije minuut in de frituur wordt er geapliqueerd aan de bloemen.  Ik hoop volgende week alles klaar te hebben.  En hopelijk komen de boorden dan uit.

    Volgende week laat ik jullie de foto's zien.

    09-02-2009 om 17:08 geschreven door Hilde  


    31-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.costa mistery 2009
    Morgen stuur ik het eerste deel door van onze COSTA MISTERY 2009.

    Dit is een foto van het eerste gedeelte.  Een hartenblok zal het middenstuk worden van een hele mooi quilt.

    Normaal maak ik altijd zelf eerst het blok voor ik de info loslaat op de deelneemsters, maar ik heb er momenteel echt niet de tijd voor. Toch ga ik deze maken als middenstuk voor een bedsprei in blauwe en witte stofjes . Ik heb deze foto gevonden in 1 van mijn boeken, heb even een macro opname gemaakt van het hartenblok.

    Image and video hosting by TinyPic 


    Ik heb het hart wel verkleind , zodat hij in de quilt past die ik reeds tekende. Alhoewel hij al een tijdje was getekend heb ik er nu toch nog dingen aan veranderd en misschien gebeurt dat nog wel tijdens de volgende delen.. Het 2de deel komt er normaal aan op 1 april. Ik ben benieuwd om het eerste blok te mogen bewonderen. Ik heb een aparte topic geopend op het costaforum waar de foto's mogen geplaats worden. Gaat heel leuk worden, we zijn toch met  een 30 tal deelnemers. 

    Ze weten  nu nog niet dat ik deze foto vandaag op mijn blog heb gezet, ben eens benieuwd wie dit het eerste gaat ontdekken.

    31-01-2009 om 12:28 geschreven door Hilde  


    22-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.help is ben getagged !!!!
    Krijg ik een mailtje  van   jossie   http://cybelespatch.blogspot.com/   waarop staat dat ik getagged ben !!!! 

    Een beetje later een pm van Yvon  http://the5oaks.web-log.nl/ennovy/ dat ik ook door haar getagged ben !!!!

    Waarover gaat dit nou dacht ik bij mezelf.  Snel een vraagje naar bovenstaande dames en nu weet ik het wat het is.
    Je moet uit je 4de  fotoalbum  de 4 de foto nemen en daar een verhaaltje over schrijven.   Bij mij ging het 4 de album  over gite-b en de foto van de keuken.  Wat kan ik hier nu over schrijven, behalve dat wat iedereen al weet dat je daar moet/mag koken als je zin hebt  of geen zin hebt

    Heb hier eens over nagedacht en ga dus maar het ontstaan van deze keuken verhalen. 
    Dus hieronder de foto van de keuken in Gite-B te Bouillon.




    Image and video hosting by TinyPic

    We wilden een keuken helemaal uit natuursteen.  Nou het was midden in de winter dat we deze keuken wilden opmetsen.  De Groeven in de ardennen zijn dan allemaal gesloten.  Naar een paar mensen ginder gebeld die ons zouden kunnen helpen, maar neen , nergens aan stenen te geraken.  Deze keuken moest afgemaakt worden want met pasen zouden de eerste gasten komen.  En je kan dan begrijpen als het midden januari is , dan  je dan moet gaan improviseren over hoe we dit gingen oplossen.  Een andere keuken plaatsen was geen optie, daar ik al de keukendeuren reeds had laten zandstralen , deze waren overgekocht van iemand die zijn oude eiken keuken wegdeed, dus ik nam  deze over met de bedoeling een deel van de fronten te gebruiken.
    Uiteindelijk , per toeval , tijdens een bezoek aan batibouw, vond mijn dh een firma in natuursteen die deze partij als demonstratiemateriaal staan had op zijn batibouwstand en de stenen moesten weg voor zondagavond.  Na wat heen en weer gebel konden we deze stenen dan naar ginder voeren met de aanhangwagen. 
    Het werk kon beginnen.   Ik herinner me nog dat deze keuken juist klaar was, 5 dagen voor pasen, de laatste dagen hebben we zelfs nog het bovenste tablet gevoegd  en ingesmeerd met een waterdichtings produkt. Was pas rond 1 uur s'nacht gedaan.  Daarna nog alle keukenmateriaal afgewassen en in de kasten gezet.  Nu ik er aan terugdenk heeft deze keuken ons wel bloed en tranen gekost.  Maar ik denk wel dat het resultaat er mag zijn.

    Nu ga ik 4 andere bloggers aanduiden die moeten getagged worden.  Ik ga zeker niet terug de mensen nemen die mij  hebben getagged want dan wordt het een visieuze circel.   Ik ga willekeurig mensen nemen van mijn startpagina blogs.
    Dit zijn de 4 gelukkigen

    http://scrappatch.web-log.nl/

    http://www.sniet.web-log.nl/

    http://anneleindesign.blogspot.com/

    http://risja.web-log.nl/







    22-01-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    18-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat een week
    Eindelijk heb ik een beetje vrije tijd om aan deze blog verder te werken.

    Mijn dh is deze week opgenomen in het ziekenhuis om een steen  van ongeveer 3 cm te verwijderen uit zijn blaas.  Gelukkig is hij na 3 dagen ziekenhuis, vrijdag terug thuis gekomen en evolueerd alles in positieve zin.  Deze week dus helemaal geen tijd gehad om iets op quiltgebied te doen.  Maar , zondagvoormiddag toch nog een deel van de enveloppen opgestuurd voor de vriendschapsquilt.   
    Voor de leken onder jullie even wat uitleg.
    Ik had een oproep geplaats op het costaforum  over een quilt die ik wilde maken voor het  huis in Sensenruth.  Iedereen kreeg stof en patroon toegestuurd van mij, de deelnemers moeten dit blok in elkaar zitten , versieren en hun persoonlijke gegevens op zetten.  Daarna worden al deze blokken samengevoegd tot 1 quilt die ik de vriendschapsquilt noemen. 
    Tot mijn verwondering had ik niet genoeg achtergrondstof.  Had hier bijna 8 m liggen, maar die was erg snel verdwenen.
    Dus snel naar Leintje gebeld en gevraagd of ze nog achtergrondstof had.  Ze heeft ze ondertussen bestelt  in Engeland en dus kan het nog een 2 tal weekjes duren voor ik alles binnen heb. Dus nu hebben ongeveer 20 mensen reeds deze envelop ontvangen en een 20 tal anderen moeten nog even geduld oefenen. 
    Ik heb het huis heel simpel nagetekend en hiervan een blok uitgetekend.. Ben heel  benieuwd hoe alle blokken er gaan uitzien.  De achtergrond is dus wit en de rest is een bonte mengeling van batikstoffen. Alle kleuren zitten er in , ik heb geen rekening gehouden met de kleuren die bij elkaar passen, omdat iedereen toch het  blok mag versieren naar haar eigen  smaak en ik dus totaal geen idee heb hoe en welke kleuren er nog bij zullen komen.
    Maar ik weet zeker dat er met liefe aan die blok wordt gewerkt.  Ieder blok gaat uniek zijn, gemaakt door mensen die me een plezier willen doen.
    Deze quilt gaat ook een echte blikvanger worden in de gang , want daar komt hij te hangen.
    Misschien gaat het 1 quilt worden of 2 kleiner quilts, dat zien we dan wel.

    En het leuke van deze quilt is ook dat ik iemand heb gevonden die hem voor me wil quilten.
    Leeuw heeft aangeboden om hem voor me te quilten met de machine.   
    Dus ik weet zeker dat hij dus zal afgeraken.  Ik heb al achtergrondstof , vulling etc besteld bij Astec Roze , deze is reeds geleverd bij Leeuw thuis.
    Ze kan er dus nog niet aan beginnen, alleen maar de stofjes aaien.


    Image and video hosting by TinyPic 



               Image and video hosting by TinyPic          Image and video hosting by TinyPic  

    Als ik de blokken binnenkrijg zal ik er telkens een foto plaatsen zodat jullie mee kunnen genieten van deze prachtige blokken.
    Ik zie er echt naar uit om de eerste te ontvangen. Spannend !!!!




    18-01-2009 om 09:58 geschreven door Hilde  


    05-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer terug
    Ik ben zondagavond teruggekeerd want er werd sneeuw voorspeld.

    Gelukkig maar, want als ik de beelden op de tv zie, had  ik misschien wel vastgezeten in de ardennen.
    En dan zouden mijn klanten dinsdag wel raar hebben opgekeken.

    We hebben ginder heel veel werk verzet. Alles wat we ons als doel hadden gesteld hebben we bereikt. Ik was elke avond zo moe dat ik gewoon niet meer aan lezen of patchwork toe kwam. Ik had wel een hele zak met quilwerk mee maar neen, ze bleven toch maar gezellg in de zak zitten.
    Je kan de vorderingen  volgen op  http://www.bloggen.be/sensenruthgites/


    Toen ik terugkwam snel naar het costaforum en heb tot op vandaag nog niet alles kunnen bijlezen. Wel ga ik meedoen met de bom die is opgezet door Ellie. Je kan haar blokken een heel jaar lang  gratis downloaden, Ga maar eens snel kijken op
     http://www.elliesquiltplace.com/


    Image and video hosting by TinyPic


    Deze maand moet ik ook alles klaar hebben voor de mistery 2009 en moet ook alles nog uittekenen en snijden voor de vriendschapsquilt.
    Januari zal weer snel voorbij zijn.
    En terwijl ik deze blog aan het schrijven ben , denk ik er ineens aan,  Ik moet de sterren nog doorsturen voor de sterrenswap.  Helemaal vergeten.
    Ik ga dit deze avond nog zeker doen.

    Ik ben klaar om 2009 creatief te beginnen.  Ik hoop dat ik heel veel projekten kan afwerken.





    05-01-2009 om 18:29 geschreven door Hilde  


    28-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste werkdag
    Vandaag is het mijn laatste werkdag van het jaar 2008.  In de frituur dan wel te verstaan.

    We vertrekken voor een weekje naar Bouillon , maar gaan wel verder werken in het andere huis. Maar dit is dan ook voor mij een soort van ontspanning.

    Ik wens iedereen al een leuk eindejaarsgedoe . Ik zie/hoor en lees jullie weer in januari 2009.



    Image and video hosting by TinyPic

    28-12-2008 om 12:46 geschreven door Hilde  


    25-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 jaar blog

    Verleden jaar  ,  op kerstdag 2007,   ben ik deze blog gestart.

    Dus mijn blog is vandaag jarig !!!!!!!


                                     Image and video hosting by TinyPic

    Ik had nooit gedacht dat ik dit zo leuk ging vinden.  Soms zijn er dagen dat ik wel 3 x een bericht wil schrijven , maar die zet ik dan maar even in wacht.  En dan zijn er dagen dat je gewoon geen tijd hebt of zin om er eentje te zetten. 
    Ik heb ook veel andere blogs bekeken en gelezen en sommigen lees ik wekelijks omdat ik ze zo interessant en leuk vind.

    Er zijn ondertussen ook al meer dan 11.236  mensen  hier een bezoekje komen brengen.  Allemaal bedankt om mijn blog te volgen.

    Op het einde van een jaar heeft men toch de neiging om voor zichzelf het afgelopen jaar eens te overlopen.  En ik moet zeggen.  2008 was voor mij een jaar met heel veel mooie momenten.

    - Ik heb de quiltwitches leren kennen in de week dat we samen  in Bouillon zijn geweest.  Een onvergetelijke ervaring die met een heleboel vriendschappen heeft opgeleverd die ik niet meer zou willen, lees kunnen , missen

    - Ik heb ook  een nieuw droomhuisje (met veel droomwerk) gevonden.

    - We hebben het geluk gehad dat Bieb het COSTA  forum opende  en ik en Yvon daar ook werkelijk mogen aan meewerken.

    - Door dit forum heb ik heel veel nieuwe mensen leren kennen die ik echt de moeite waard vind. 

    - Ik heb mijn goede doelen kunnen steunen , zonder dat ik weet dat er iets aan de handen blijft plakken .  Petje af hoor tandy.

    - Ik heb een mini-tocht nederland kunnen meemaken zonder dat ik een hotel hoefde te boeken he Yvon .

    -Ik heb dingen meegemaakt en aangeboden gekregen van mensen die me hebben ontroerd en pijn hebben gedaan, maar ik ben er sterker uitgekomen en zou niets anders willen.

    - ik heb me dit jaar ook kunnen uitleven in aprilgrappen, mensen een poets bakken en letterlijk duizenden
     kunnen plaatsen achter zinnen en grappen. Kortom ook heel veel gelachen.  Gelukkig hoort alleen DH mij lachen voor de pc als hij thuis is.

    - Ook heel veel lapjes en patroontje gekregen en ook heel veel opgestuurd

    - En zo zou ik deze lijst nog wel een tijdje kunnnn laten doorgaan


    MAAR  WAT MAG JE ZEKER IN MIJN BLOG VERWACHTEN IN 2009 ???

    De mistery die van start gaat in Februari 2009.

    We gaan met Costa op weekend in Lunteren (NL)  met rond de 30 quiltsters.

    We gaan vriendschapsblokken maken voor mijn huis in Sensenruth.

    En we gaan lachen , plezier maken en ook minder prettige momenten beleven.

    Maar met jullie steun en die van mijn vrienden kan ik heel veel aan.


    Dus ik wens iedereen voor 2009
    365 dagen vol leuke dingen,
    veel creatieve momenten
    veel liefde en een goede gezondheid


    maar denk eraan, heel veel dagen kun je zelf invullen zoals je zelf wil
    En dat is het belangrijkste.


    Deze foto wil ik jullie als geschenk geven , pluk de dag  in elke maand van het jaar

    Image and video hosting by TinyPic

    en hieronder nog wat kersthumor !!!                                          

                                      Image and video hosting by TinyPic 



                                     Image and video hosting by TinyPic 

      
                                             Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic



    Image and video hosting by TinyPic

    25-12-2008 om 13:17 geschreven door Hilde  


    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verder werken
    Gisteren blok 3 afgewerkt.  Ik vond persoonlijk het originele blok wat saai.
    Dus iets anders bijgemaakt.  Ik laat dit kippetje rustig zitten broeden.  Want ik heb nog een hele serie kleine kuikentjes nodig voor mijn boord
     

    Image and video hosting by TinyPic
     

    Vandaag verder gewerkt aan blok 4. Alleen nog een haantje knippen om boven op het dak te zetten.

    Image and video hosting by TinyPic 



    Als dit blok af is nog 1 patroontje maken. En ik denk dat dit gewoon een tekst gaat worden. Er moet rond deze quilt nog een boord gemaakt worden van lopende kuikentjes. Deze heb ik reeds getekend op de steam a seam, dus nog wel allerlei gele stofjes uitzoeken en dan nog deze week misschien de boord eraan. Ik zal later dan wel foto's laten zien als ik hem heb doorgestikt. Weet nog niet of ik gewoon de stiksteek ga nemen of de festonstreek op de machine.

    Ik ga de quiltstukken aan elkaar laten aansluiten met een flying geese reep, zo kan ik die flying geese rule ook eens uitproberen.

    21-12-2008 om 12:23 geschreven door Hilde  


    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.designwall
    Gisteren mijn 2 de blok van de kippenquilt gemaakt.  Ik twijfel nog of de kraai wel in de bloempot ga zetten, maar ik kan ze er nog altijd later op zetten.
    Moest ik toch nog een deel van mijn designwall leegmaken om dit blok te kunnen  hangen.
    Als ik zo zie wat er momenteel allemaal ophangt , nou , dan ben ik in 2009 wel goed van werk voorzien.

    Jullie zien hieronder een foto  van mijn wall en het nieuwe blok, gauw klaargemaakt tussen mijn pauze in de frituur.  Ik doe dit heel graag en kijk er al naar uit om het te stikken.  Denk dat ik dat maar ga doen op Kerstdag.

    Ik had gehoopt nog van de week verder te kunnen appliqueren in de frituur, maar het is alsof de klanten het weten , want het is al zo druk geweest. Er zijn overal kerstmarkten op de scholen, dus na de gluwijn komen ze bij mij hun frieten halen. Maar misschien heb ik meer geluk vandaag.  Ja ik weet het , ik denk momenteel niet erg als een kleine ondernermer, maar ik zou die quilt toch graag af hebben.

    Hieronder dus mijn wall, sommigen zullen hun sterren erop herkennen.



    Image and video hosting by TinyPic

    18-12-2008 om 10:41 geschreven door Hilde  


    16-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kerstgedicht
    Dit gedicht las ik per toeval op net.   Heel mooi en vol waarheid.


    Vertrouwen en Geluk, Liefde en Verdraagzaamheid is de kreet vandaag de dag
    Sommigen volgen dit heel gemakkelijk op met een lach

    De wereld is vaak oneerlijk en zwaar “verrot”
    We maken elkaar maar al te graag kapot

    Maar met Liefde en vooral Vertouwen
    Kunnen we het met elkaar wel uithouden

    Er is zoveel haat en nijd heden ten dage nog steeds op aarde
    En mensen vergeten vaak hun normen en waarden

    Ook in veel families is er vaak ruzie en zijn er misverstanden
    We dragen elkaar vaak allang niet meer op handen

    We moeten ook eindelijk eens leren
    Dat je een andermans leven niet kan regisseren

    Leven en laten leven is een groot goed
    Doe je dat, dan komt alles goed

    Laten we het in 2009 eens proberen anders te doen
    Vertrouwen blijven houden en het eens afdoen met een zoen

    Er zijn zoveel mensen
    Die uit gewoonte een ander alle goeds wensen

    Maar of ze er ook echt achter kunnen en willen staan
    Zodra dat gebeurt is het met veel leed gedaan

    Laat elkander in je waarde
    Dan komt er nog weleens echt vrede op aarde

    Dit is een diep gemeende hartenwens
    Bespaar elkaar in 2009 eens veel leed






                                      Image and video hosting by TinyPic

    16-12-2008 om 10:47 geschreven door Hilde  


    15-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kippetjes

    En ben dan maar aan mijn kippenquilt begonnen  !!!!
    Een heel leuk project om te doen.
    De kleuren bijeen zoeken is altijd al een waar feest voor mij.
    Ik maak hem met steam a seam en gaat dus heel snel en gemakkelijk.
    Ik heb ondervonden als je je stof even lichtwarm opstrijkt en dan de steam a seam eroplegd , hij beter blijft plakken aan de onderkant van de stof.
    En gelukkig , is er  met deze quilt tot dusver nog niets misgegaan


    Image and video hosting by TinyPic
    Zoals jullie zien is mijn werktafel goed gevuld met stofjes. Ik hoef ze maar uit te kiezen. Sommigen vind  ik zo mooi dat ik met spijt de schaar er in zet.
    En 2 uurtjes later is hij af. Ik ga eerst alle blokken maken en ze dan daarna doorstikken, moet ik niet steeds van kleur verwisselen op de naaimachine.

    Image and video hosting by TinyPic

    15-12-2008 om 22:44 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niet tevreden vandaag

    Ben ik eindelijk eens een maandag thuis.  Kan ik me vandaag eens uitleven op de naaimachine om een deel  uffo’s af te werken.  

    Ik begin verder te werken aan mijn ‘Weak in the presents of beauty’

    Ik ben druk bezig om mijn boorden verder te appliqueren , dus kan toch al een deel blokken aan elkaar zetten.  Nou dat had je gedacht.

    Bleek dat alle blokken nogal doorhingen, alles afgesneden , uitmeten  etc… 

    Op zichzelf al een werkje waar je grijs haar van krijgt.

    Zet ik alles aan elkaar . Blijkt dat ik  1 zijde heb vergeten bij te snijden.   Heb totaal geen zin meer om deze weer los te maken. En als je de quilt in zijn geheel ziet valt het nog wel mee.
     

                                              Image and video hosting by TinyPic

    OK, ik begin de geappliqueerde reep er aan te stikken.  Kom ik tot de constatie dat deze ongeveer een 10 tal cm te kort is.  Ja , ik heb hem gemeten voor ik hem snee.  Ik hoor het jullie al denken.  Moet toch aan de  afmetingen liggen , ergens iets verkeerd gedaan.

    Als ik hem eens beter bekijk zie ik dat er een stukje dubbel is gestikt, terug los en dat stuk opnieuw er aan vast gezet.

    Image and video hosting by TinyPic

    De tweede band zet ik er dan maar niet aan, ga wachten,  maar kan vandaag niet verder ,daar de 2 andere stroken in de frituur liggen waar ik bezig ben om de andere bloemen er op te appliqueren. Ik heb alle 4 de stroken even lang gesneden , dus zal een stukje moeten bijzetten bij alle 4 denk ik. Moet hier eens diep over nadenken hoe ik dit ga oplossen.

    Pfff, heb het met deze quilt wel even gehad.

    Hij hangt nu zo op mijn muur.. 


    Image and video hosting by TinyPic 

    Denk dat hij daar nog een tijdje zal blijven hangen. 

    Ga maar eens de stofjes bijeenzoeken voor mijn kippenquilt. Daar kan toch moeilijk iets mee verkeerd gaan he

    15-12-2008 om 16:36 geschreven door Hilde  


    12-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waar kan ik tijd kopen ?

    Ik vraag me af   ''WAAR KAN IK ERGENS TIJD KOPEN  ???????

    De laatste weken heb ik bijna geen tijd meer om iets te maken of te doen op quiltgebied.

    Dit kunnen jullie ook al wel merken aan mijn blog. Ik heb gewoon geen tijd om hier berichten te plaatsen.

    Door elke maandag te gaan werken in Sensenruth heb ik de verloren tijd nodig om papieren etc. in orde te maken.
    Verschillende afspraken die ik niet kan afwimpelen .  Jullie kennen dat wel.
    Ik kan zelfs niet veel lezen op het Costa, bekijk snel de actieve onderwerpen en als er iets is ,snel antwoorden en terug weg.
    Ik moet nog de mistery 2009 afwerken , de batiks gedeeltelijk snijden voor de vriendschapsbloken , sterren afmaken , liggen hier al half afgewerkt en moeten  zeker de deur uit voor kerstmis.
    ik hoop binnekort, met kerstdag een gedeelte af te werken.  En laten we hopen  dat 2009 meer vrije tijd brengt

    12-12-2008 om 08:41 geschreven door Hilde  


    07-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het verslag
    Eindelijk even tijd om verder te werken aan mijn blog.  Ik had jullie een verslag ,met veel foto's , beloofd van de open deur te Lommel.
    Gps startklaar gemaakt en in de stromende regen naar ginder vertrokken.  Na een beetje zoeken, gps blijkbaar het noorden kwijt, kwam ik rond 11 uur aan bij Tandy.  En inderdaad de koffie stond klaar.


      Image and video hosting by TinyPic                  Image and video hosting by TinyPic

    Toen ik binnenkwam zag ik al onmiddelijk heel leuke dingen staan. Maar ik had niet veel tijd om alles te bewonderen want patches,
    ingrid L en Tinnenke C kwamen daar ook toe.
    Even later kwamen Rinneke en haar dh  ook even kijken .   En later zou blijken dat dit niet voor niets zou zijn geweest  !!!!
    Zij won immers de midweek in Bouillon. Ondertussen heeft ze de datum al vastgelegd en er en week van gemaakt.


    Image and video hosting by TinyPic                    Image and video hosting by TinyPic

    Uiteindelijk, na onze kennismaking, alles eens rustig gaan bekijken. Er waren heel leuke juwelen, aardwerk en keramiek, quilts  en toebehoren te koop.  Eigenlijk te veel om op te noemen. De slabbetjes waren voor Jos bedoeld, maar sommigen pasten me ook wel. 


    Image and video hosting by TinyPic                    Image and video hosting by TinyPic


       Image and video hosting by TinyPic                           Image and video hosting by TinyPic

    Snel nog even rondgegaan met de lotjes zodat de antieke quilt (heb hier geen foto van ) en de midweek in de ardennen toch konden worden verloot.
    Het ging er heel gemoedelijk aan toe.  Ik heb daar verschillende mensen ontmoet, zoals tinneke C, die zicht  ook bezig houden met het goede doel. 
    Daarna samen nog bijeen gezeten en lekker geklets en plots was het al 13.00 U voorbij,  Snel nog naar Tandy haar appartement haar prachtige quilts gaan bewonderen , ook diegenen waarmee ze in de prijzen is gevallen.  Ik kan alleen maar zeggen dat het prachtstukken zijn.
    Daarna snel doorgereden en hopen dat ik deze week geen boete in de bus krijg.
    Ik kom zeker volgend jaar terug , ik heb er leuke dingen gekocht . Sjaals, sneeuwmanquilt, tasje, naaldenmapje, kader met stitchery etc.. 

    Image and video hosting by TinyPic                          Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic                         Image and video hosting by TinyPic



         Image and video hosting by TinyPic                                   Image and video hosting by TinyPic   


     
              Image and video hosting by TinyPic                            Image and video hosting by TinyPic


    Deze Sneeuwman werd door Tinneke in  het leven geroepen en nu hangt die bij mij in mijn eetkamer.


    Image and video hosting by TinyPic

    Ik wil ook nog iedereen bedanken op ons forum die lootjes kocht voor het goede doel.  Ik ben er zeker van dat de opbrengst van dit goede doel 'Open deur' goed besteedt gaat worden.

    07-12-2008 om 09:24 geschreven door Hilde  


    29-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik ga toch !!!!
    Ik ga morgen toch naar de Open deur in Lommel.

    Voor mij was het wel moeilijk om naar daar te gaan daar ik ook zondag open ben.  Maar door alle berichten op Costa ben ik over de lijn getrokken .  IK GA NAAR DAAR !!!!! Er moet toch iemand Costa vertegenwoordigen in Belgie. 

    Ga vanavond zoveel mogelijk afwerken in de frituur en dan kan ik ginder zijn rond 11.00 uur.
    Ik ga bekende gezichten tegenkomen en nieuwe mensen leren kennen. Leuk !!
    Ga zeker mooie dingen kopen, hopelijk wordt alles niet verkocht op zaterdag

    Ik ga jullie hierover een verslag geven in de loop van de volgende week.

    Zie er echt naar uit en ben benieuwd hoeveel lotjes de crazy truffels gaan opbrengen voor het goede doel.


    29-11-2008 om 11:49 geschreven door Hilde  


    27-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog snoep
    Heb ik verleden week al moeten weerstaan aan de crazy truffel.   

    Deze week zijn de suikerwaren aan de beurt.


                                                     Image and video hosting by TinyPic 

    Volgende week is het in Belgie '' de week van de friet'' en daarom ga ik deze lekkere snoepjes in kleine pakjes verpakken voor de kinderen die tijdens deze week  hun  Frietbakje leuk versiert  hebben.   Dus nog veel werk voor de boeg. Hoop er zaterdag aan te beginnen. Kan niet goed van die lieve beertjes afblijven. 
    Ik hou jullie op de hoogte van deze activiteit.  Net zoals vorig jaar kan men een jaar gratis friet winnen.

    27-11-2008 om 11:41 geschreven door Hilde  


    24-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas gevoel
    Gisteren kwam Lieve de quiltringen halen die ze van mij overkocht.  Ze leest als gast mee op Costa, dus jullie zullen haar niet kennen.
    Het was een aangename ontmoeting en weer bleek dat ik haar vroeger al iets opstuurde. Ik en namen , een echte ramp, kon het me niet meer herinnering.  Spijig genoeg konden we maar een 15  tal minuutjes praten want haar "mannen" zaten in de auto op haar te wachten. Lieve geeft ook quiltlessen en gaat de ringen gebruiken voor haar cursisten.  Zo een lieve en behulpzame lerares wil ik ook wel hebben hoor. Ik hoop dat ze goed is thuis geraakt want ze moest nog meer dan 100 km rijden.  Ik ga haar straks toch eventjes mailen. 
    Toen ze vertrok viel de sneeuw al met pakken uit de hemel. Toen ik de stoep sneeuwvrij maakte zodat mijn (weinige) klanten van die dag niet zouden uitschuiven zag ik de sneeuw maar dikker en dikker worden.  Het boompje hieronder komt precies uit een echt wintertafereeltje. 


                                                                Image and video hosting by TinyPic


    Ik heb de frituur een half uur eerder dicht gedaan, toch bijna geen volk en heb over de 10 km die ik naar huis moet rijden, bijna een vol uur gereden.  Het was precies of ik een slipcursus wou volgen.      Maar toch wel veilig  thuisgeraakt.  Ik hou van sneeuw en normaal is rijden daarin geen probleem, maar s'nachts rijden er bijna geen wagens en strooiwagens , je moet dan  op verse of aangevroren sneeuw rijden. Ik ken leukere dingen.

    En toen ik vanmorgen mijn boodschappen ging doen zag ik ze weer liggen.  De NIC-NAC met suiker.
     

                                                                  Image and video hosting by TinyPic

    Elk jaar rond Sinterklaastijd vallen ze me op. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze ook te koop in het jaar, maar nu worden ze extra en overal gelegd zodat je een zak zou kopen.
    Dit doet me altijd aan mijn kindertijd denken. We (broer en zus) kregen van die lieve sint elk een zak van die nicnakjes.  En daar ik nu reeds geruime tijd het geheim heb ontdekt van die heilige man, koop ik ze maar zelf. Ze staan hier naast mij en de zak begint al lichtjes naar het midden toe leger te worden.
    Is het nu met het ouder worden dat je wat nostalgischer wordt ? Ik weet het niet, maar in ieder geval, moest de sint mij vergeten dit jaar, dan heb ik toch al een deel  van het snoepgoed gehad.

    Hoe ik het geheim van Sinterklaas ontdekte ?
    Op school kwam ie op een avond langs en dacht 'ik ken die stem toch'  en zo is mijn euro beginnen te vallen. 

    24-11-2008 om 14:43 geschreven door Hilde  


    23-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het bezoek
    Gisteren was het dan zover.

    Tandy kwam naar mij om de goede doelenquilts en aanverwanten te komen afhalen. Het leek wel of we elkaar al jaren kenden. Soms ontmoet je iemand van wie je weet dat het een gelijk gestemde ziel is, nou met Tandy had ik dat onmiddellijk. We praten bijna onafgebroken En toen ze me haar beroepsverleden vertelde, bleek dat ik haar uiteindelijk ook reeds in het verleden sponsorde. Maar wist niet dat zij en haar dh daar toen verantwoordelijk voor waren.



    . Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic


    We bekeken de mooi quilts die Christina haar schonk, de leuke tasjes en de lijstjes met originele versieringen. Daarna lekker koffie natuurlijk. En ik kan wel zeggen dat de Crazy truffels misschien niet allemaal gebruikt zullen worden voor het goede doel , daar Tandy blijkbaar nogal graag chocolade lust. Maar wie lust dat nou niet !!!! Hieronder een foto van de nu reeds bekende Crazy Truffels. Deze zijn reeds per 6 in een zakje gestoken. Loterijklaar dus. De onderstaande dozen moeten nog worden afgevuld. Maar dat zullen de bezige bijen in Lommel dan wel verder afwerken. Ik hoop echt dat er toch nog enkele zakjes zullen gemaakt worden en ze niet allemaal in hun monden verdwijnen. 



    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    De Waardebon werd natuurlijk ook meegenomen. Daarvoor dienen die Crazy truffels namelijk . Op de truffels worden  immers de nummers van de lotjes geplakt voor de midweek in Gite-b te Bouillon en de antieke quilts die er te winnen zijn.. Hieronder staan de foto’s van de quilts en aanverwanten die Christina schonk. Zij (Christina dus) mailde mij gisteren nog dat er gezinsuitbreiding op komst is  ( en dat op haar leeftijd ,maar ja daar kies je dan toch maar zelf voor)




              Image and video hosting by TinyPic                 Image and video hosting by TinyPic 



          Image and video hosting by TinyPic                     Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic       Image and video hosting by TinyPic


                   Image and video hosting by TinyPic                               Image and video hosting by TinyPic 

    Ik heb natuurlijk niet van alle leuke dingen een foto's kunnen maken want er waren ongeveer 30 kadertjes, in verschillende uitvoeringen , een 20 tal tasjes en een 15 tal quilts.
    Tandy haar wagen was goed volgeladen. Gelukkig heeft ze een jeep.
    Rond 14.30  is ze dan vertrokken naar huis.  Snel tussen de sneeuwvlokjes door.
    Het was een heel leuke ontmoeting , we gaan nog nadenken over sommige dingen die we besproken hebben en gaan elkaar zeker nog ontmoeten. Daar twijfel ik geen seconde aan. 

    Omdat sommige mensen niet naar de opendeurdag voor het goede doel kunnen komen, kunnen er ook lotjes worden aangekocht op het  costa forum.  Zie eerder bericht.
    Ik ben eens benieuwd wie ik een cadeaubon zal mogen opsturen. Hopelijk is het iemand van het forum.

    En vandaag ontmoet ik iemand anders van het forum. Zij komt de quiltirngen halen die ze , van mij , kocht op het costa forum.  Ik hou jullie op de hoogte.

    23-11-2008 om 08:18 geschreven door Hilde  


    21-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open deur
    Morgen komt Crazy Lady naar mij in de frituur.  Volgende weekend is het immers haar open deur dag. En ze moet alles komen halen wat ook maar het minste geld kan opbrengen.
    Ik heb bij mij een 10 tal kerstquilts liggen die Christina maakte en nog 2 zakken vol leuke dingen die ze ook aan Tandy schenk voor dit goede doel. 
    Nicky Schenkt een antieke quilt weg  en je kan er ook een midweek winnen in mijn gite te bouillon.  Lotjes voor dit alles zijn te koop voor 2.50 euro het stuk en voor 5 euro heb je 3 lotjes.  We openden hierover een topic op het costa forum, daar staan alle nodige info over waar en hoe je een lotje (s) kan kopen om het project te steunen en om tevens deze leuke prijzen te winnen.

    Yvon heeft er een mooi verslag van geschreven op haar blog.
    Ik kan het niet mooier uitleggen, dus kijk maar even verder .....

    Op zaterdag 29 november en zondag 30 november zijn er weer De Open Deur-dagen in het Lapjeshuis , Blekerijstraat 6a te Lommel (Belgie). De toegang is gratis maar er worden van allerlei leuke dingen verkocht  voor de vele goede doelen waar Tandy Mallet en Tineke Coolen, geholpen al door vele ijverige handen, zich voor inzetten.   

    lees hier verder : http://the5oaks.web-log.nl/ennovy/2008/11/open-deur-dagen.html

    Dus morgen neem ik foto's en leren jullie de Crazy truffels kennen. 

    21-11-2008 om 11:04 geschreven door Hilde  


    17-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gite b
    Zoals velen weten verhuur ik een gite in bouillon. We doen dit nu al ongeveer 3 jaar en tot kort kregen we altijd leuke gasten op bezoek.  Soms wel eens eens een glas gebroken of een ander klein probleem, niet echt iets om je druk over te maken. De huurders melden dit altijd direct, dus geen echt probleem.
    Maar in september had ik een groep volwassen mannen tussen de 36 en 45 jaar die een quilt van op de tafel meenamen, ik denk persoonlijk dat ze hem vuil maaken en weggooiden, de pingpong tafel ernstig beschadigden, de gite is smerige staat achterlieten, vuisnisbakken volpropten zonder te sorteren , wat resulteert in volle vuilbakken die niet meegenomen werden , tafels etc anders geplaats, Veel voorwerpen achterlieten die ze niet meer wensten mee te nemen .  Na herhaaldelijke pogingen om hun te contacteren , (lieten niets van zich horen) besloten de waarborg niet terug te betalen.   Daarna mensen die hun kinderen tekeningen lieten maken in mijn blauwe stenen op de garageoprit. Is er dus niet meer uit te krijgen, is er in gegrift,  Waar zit deze mensen hun verstand vraag je je af (of hebben ze gewoon geen verstand moet ik dan denken )
    we hebben dit ook maar later gezien toen de borg al was teruggestort.
    Daarna verdween er weer een quilt en na telefonisch contact met de klant geloof ik wel dat het hier gaat om een quilt die ergens moet tussen zijn geraakt of onbewust is meegenomen. Misschien wordt die ooit nog teruggevonden .
    Nu weeral klanten ( 2 koppels met 5 kinderen) die gite in vuile staat achterlieten, afwasmachine nog vol met afwas, pingpong palet in 2 braken, glazen gesneuveld en ook de HUISSLEUTELS NIET MEER TERUGVINDEN .  En hier krijg ik het van. Ik ben nu echt zo teleurgesteld.
    Ik doe alles om de mensen een leuk weekend te bezorgen. Gite is bij aankomts echt in perfecte staat proper en aangenaam  en dan komen er mensen die nog geen RESPECT kunnen opbrengen voor andermans goed.
    Ik weet wel dat niet iedereen zo is, maar ben hier wel behoorlijk kwaad om.  Je zet een infobord in de gite hoe het moet en niet moet en dan is het nog te veel moeite om zich daaraan te houden.  
    Bha , heb even genoeg van mensen



    17-11-2008 om 12:19 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs