Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    27-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.te weinig tijd gehad
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets neerpende, heb de laatste tijd weinig tijd over.

    Ben bezig met de mistery voor het quiltvirus .Is een quilt die ik zelf ontwierp en stuur dus elke 2 maand een patrooon naar de deelnemers, zij weten niet welke blokken ze moeten maken en hoe de quilt er in zijn totaliteit gaat uitzien. Ik moet deel 3 klaar hebben voor 1 februari, zo een 70 tal quilters uit  Belgie en Nederland zitten nieuwschierig te wachten op dit 3 de deel.

    De lucky swap gaat zijn laatste maand in en ik moet nog 1 blok afmaken. Deze lucky swap  wil zeggen , voor de niet quilters die dit lezen, dat alle deelnemers een blok maken voor iemand anders en die dan doorsturen. Op het einde maakt dan iedereen een quilt die volledig gemaakt is door andere quilters.

    Heb van de week ook alle enveloppen opgestuurd voor de verjaardagslijsten, dus iedereen krijgt van de maand al zijn stofje binnen.
    Sommigen moeten nog lang wachten om deze te openen. De verjaardaglijst die ik verleden jaar starte is afgelopen.

    Heb ook nog een nieuwe sterrenswap op het programma staan die 1 maart gaat starten.
    We zijn met 12 quilters en zij krijgen sterrenpatronen toegestuurd die ze dan ook moeten doorzenden naar de andere deelnemers.(swappen )
    Deze quilt is al uitgetekend, moet alleen nog de voorbeeldblokken maken.

    Is jullie interesse gewekt ?
    Kijk dan eens op mijn fotoalbum dat ik maakte van al deze activiteiten.   http://hildefoto.mijnalbums.nl/

    Het www.quiltvirus.nl is een forum voor quiltliefhebbers,  we kennen elkaar alleen maar virtueel maar het gaat er heel humorvol, liefdevol en informatievol aan toe. Ik zou dit forum en de mensen die ik er op dagelijks op ontmoet niet meer kunnen missen. Komt natuurlijk omdat we allemaal dezefde passie hebben voor onze hobby. Elk probleem ivm quilten is op te lossen op het forum.

    In april 2008 komen we een weekje samen in Bouillon met enkelen van hen.  We zijn met 9 , 2 Belgische en 7 Nederlanse.  Ik ken niemand van hen , dus gaat wel spannnend worden.
    Er gaat iets quilterigs georganiseerd worden door sommigen van hen. Het zal wel een leuke quilt-lacht-eet-vrouwenweek worden , dat weet ik al zeker.

    Nu donderdag komt Ann naar mijn frituur, ik leerde haar kennen via het forum, heeft tot verleden jaar ook een frituur uitgebaat.
    Gaat ook mee naar Bouillon , ben eens benieuwd

    Ik vertrek straks nog naar Bouillon om een dagje lekker te wandelen en te kletsen met de mensen die ik ginder ken



    27-01-2008 om 12:15 geschreven door Hilde  


    10-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke dag gehad gisteren
    Gisteren, in de frituur, opgebeld door makers van het televisieprogramma "MAN BIJT HOND" met de vraag of ik niemand in mijn clienteel had die elke dag frieten kwam kopen/eten. Spijtig dat ik zo niemand kende, maar zei hun dat ik elke dag frieten at, met de vraag of ik dan niet wou meedoen,heb dit geweigerd, wil niet echt op televisie komen. Ben geen tv mens, als ik per week 5 uurtjes kijk zal het al veel zijn. Ik heb natuurlijk mijn tv debuut gemist , moest er zelfs niet voor in een huis opgesloten worden of op een eiland gedropt worden, dus veel mensen zullen dit wel niet begrijpen.  ( )
    Ook Sara belde mij op of in geen +- 100 pakjes friet wil bakken in februari voor een congres dat gehouden wordt voor 200 man in Brussel.
    Natuurlijk ga ik dit doen. Frietjes moeten gelukkig maar tegen 23.00 uur klaar zijn, dus mijn wekelijkse klanten zullen niet langer moeten wachten op hun portie.
    Leuk dat ze aan mij gedacht heeft. Ze gaan die frietjes proberen warm te houden in speciale dozen , hoop dat die jonge mensen onderweg geen zin kijgen in die frieten en alles opeten .  We zullen wel een leuke avond beleven , heb nog nooit 100 pakken in 1 keer moeten bakken. Maar gaat zeker lukken. Iris , vriendin, gaat mij komen helpen, dus lachen geblazen.  Ik hou jullie op de hoogte.

    10-01-2008 om 10:22 geschreven door Hilde  


    08-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug gaan werken

    Mijn verlof zit erop.
    Vandaag ga ik terug de frituur openen.  Velen van mijn klanten zullen blij zijn dat ze terug lekkere frietjes kunnen komen eten..
    Vertrek rond 10.00 uur, moet nog naar  verschillende leveranciers gaan om produkten te gaan halen.
    Zal een zware dag worden, moet nog spaghettisaus maken, koken, alles terug herstarten.
    Maar ben toch blij om terug te kunnen beginnen. De gewone allerdaagse dingen van de dag, blij klanten terug te zien.
    Zal vandaag niet veel moeten werken aan mijn quilt die in de frituur ligt.

    08-01-2008 om 09:47 geschreven door Hilde  


    07-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quiltbee t'verloren uurke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag naar de quiltbee geweest. Was de eerste keer dat het in 2008 plaatsvond. We werken daar samen met andere quilters aan onze quilts.
    Er worden nieuwe quilts bekeken, veel gepraat , patronen geruild, magazine's gelezen. Heb enkele foto's genomen zodat jullie zien waar we met bezig zijn. Op de foto hierboven zie je al stukken van de quilt waar momenteel aan werk. Ik heb dit pakket gekocht in de quiltwinkel the cosy cottage een heel leuke winkel met veel keuze, er zijn al verschillende beeleden naar deze winkel geweest en er ook lessen gevolgd.
    Door mijn werk kan ik echter nooit deelnemen aan lessen, wat ik wel spijtig vind. Maar ooit , als ik meer vrije tijd heb zal het er wel van komen



    07-01-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    06-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quilts in wording
    Momenteel heb ik hier verschillende quilts liggen waar ik aan bezig ben, heb vandaag echt nergens zin in, is voor mij vandaag een pc dag , allerlei foto's doorsturen , papieren in orde maken etc.
    Maar als ik op mijn desigsnwal mijn new york beauty zie hangen denk ik dikwijls " wanneer gaat deze af zijn " . Hieronder een foto van de NYB
    hij is met de hand gemaakt op inlegluiervelletjes omdat dan de puntjes perfecter  kunnen genaaid worden. Het is een heel werk, maar als hij af is zal hij zeker een schoonheid  genoemd mogen worden . Een naam heb ik al voor deze quilt 'weak in the presents of beauty ", naar een liedje dat ik hoorde op de radio van Allison Moyet.
    De rand zal helemaal geappliqueerd worden met bloemen, zoals je al kan zien aan 1 kant . De tweede rand is ook al klaar , alsook al de blokken van de quilt. Eigenlijk kan ik hem al bijna helemaal in elkaar zetten, maar heb er geen zin in, Heb al ondervonden dat een projekt laten rusten je goed doet, zo zie je soms nog andere mogelijkheden.
    deze link geeft een patroontje weer, voor diegenen die niet goed weten hoe men hem aan elkaaar zet http://photos.imageevent.com/donnarie/newyorkbeautyblockpatterns/NewYorkBeautyD6.pdf

    Andere patronen kan je bekijken op patchworkstartpagina , onder de link new york beauty, Deze site heb ik opgestart omdat ik ooit eens mijn favorieten ben kwijtgeraakt en deze site geeft alles mooi weer en kan niet crashen. Op deze site kan je ook veel gratis patronen vinden en how to do onderwerpen.Veel plezier ermee !  
    Heb je ook een site die je echt de moeite waard vindt, laat het me dan weten via de startpagina, daar kan je dan ook leuke site's aanbrengen die je wil delen met anderen. 

    06-01-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    05-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug om nieuwe jaar te beginnen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisterenavond ben ik teruggekeerd uit Vielsalm. We hebben daar een weekje doorgebracht met deze mensen. (zie foto). We hebben veel gelachen , gewandeld, gedronken (vooral de mannen ).Op nieuwjaarsavond hebben Hermine en Parike ons een lekkere maaltijd klaargemaakt. We genoten van 2 soorten scampi's , eendenborst met allerlei groenen en appelsientjes en als dessert Paris zijn wereldbekene crêpes suzette. Om middernacht dronken we champagne. Ondertussen werd er lekker gedanst , geschenken uitgedeeld , etc.

    We hebben ook de brouwerij van achouffe bezocht .  http://www.achouffe.be/newnl/index.php     Ik ben geen bierdrinker maar ik moet zeggen, dit biertje gaat gemakkelijk binnen en na 4 van deze mc chouffe was ik dan ook al een beetje boven mijn theewater.
    Volgens de gids wordt dit bier gemaakt door de kabouters tijdens de nacht , maar op mijn vraag of ik geen kabouters kon kopen om voor mij te werken , moest ze me echter teleurstellen. Spijtig, ik had ze goed kunnen gebruiken.
    Hebben het biermuseum bezocht na een wandeling van ongeveer 5 km. Chris en Eddy gingen nog naar het racemuseum te Stavelot. Volgens hen de moeite waard.
    Ik denk dat deze week zeker geslaagd was en voor herhaling vatbaar.
    Hieronder enkele foto's van deze week



    05-01-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    28-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekje verlof

    Straks vertrek ik voor een weekje naar vielsalm met vrienden om daar te ontspannen, wandelen , lachen , lekker eten (we hebben 2 koks mee)
    en natuurlijk ook nieuwjaar te vieren.  Ik ben nog nooit in die streek geweest. Dus het zal een verrassing worden , hopelijk valt de streek een beetje mee.
    Daarom wens ik iedereen die ik ken en waarmee in in 2007 gelachen heb en verdriet mee heb gedeeld, me geholpen heeft, me geergerd heeft
     en op wie ik altijd kon rekenen een

    HAPPY NEW YEAR IN 2008


    28-12-2007 om 00:00 geschreven door Hilde  


    27-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lezen
    Een andere hobby van mij is lezen.

    Mijn kasten staan hier dan ook vol boeken. Ik lees enorm graag thrillers en dedective verhalen. Maar ook gewone informatieve boeken krijgen mijn interesse. Momenteel ben ik het boek 'hannibal 'van Thomas Harris aan het lezen. Hij stond al lang in de boekenkast te wachten op mij, maar soms heb ik periode dat ik niet zonder boek kan en dan heb je er maanden geen interesse voor. Soms ben ik wel aan 3 boeken tegelijkertijd bezig. Ik lees al romans vanaf ik 9 jaar ben en iedereen weet dan ook dat een boek of boekenbon een ideaal geschenk voor mij is.

    Ik heb natuurlijk ook een hele reeks boeken voor mijn quilthobby.  1 van mijn lievelingsboeken is zeker The new appliqué Sampler van Becky goldsmith en linda jenkins , ze leggen op een heel simpele manier uit hoe je aan needleturn appliqué begint etc. Ze maken ook zelf prachtige dingen . Je moet maar eens op hun site gaan kijken,  http://www.pieceocake.com/Books/Books.html

    Sinds enige tijd heb ik me ook geabonneerd op het tijdschift australian patchwork & quilting, is voor mij een heel leuk quilttijdschrift waar ik elke maand naar uitkijk om te ontvangen. Hier staan niet veel moderne quilts in , eerder klassieke tot landelijke quilts , maar deze zijn dan ook helemaal mijn goesting. Hun site  http://www.apqmagazine.com.au/


    27-12-2007 om 09:33 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tips

    Onder deze titel ga ik tips geven
    Over allerlei zaken, kan over patchwork, pc, gezondheid etc... gaan.
    ik ga deze rubriek regelmatig voorzien van nieuwe tips, dus kijk maar eens regelmatig terug op deze rubriek 
    draad : soms gebeurt het bij het naaien dat je draad begint te draaien en dus komen er snel knopen in je draad, wat bij mij tot ergrnis kan lijden.
    Voor de rechtshandigen : laat je draad op het klosje zitten , steek het uiteinde van de draad door de naald en knip dan de draad op de gewenste lengte af en maak knoop waar je de draad afknipte.
    Voor de linkshandigen : laad je draad op het klosje zitten, steek het uiteinde van de draad door de naald en maak aan dit uiteinde een knoop en knip dan de draad op de gewenste lenge af. 
    Indien je geen knoop hoeft in je draad, gebruik je telkens waar ik zei dat je moest knopen, dit punt als einde van je draad


    27-12-2007 om 09:07 geschreven door Hilde  


    26-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.patchwork

    1 van mijn hobby's is patchwork , ben daar een 14 jaar geleden mee begonnen toen ik een aantal maanden thuis doorbracht  voor ik starte als zelfstandige.
    Ben toen lessen gaan volgen en was meteen verkocht.
    Ik heb 5 jaar avondles gevolgd om kleding te maken,dus naaien deed ik zo wie zo al graag,  maar dit is helemaal mijn ding, je kan er je eigen creativiteit in kwijt je kan patronen overnemen of zelf ontwerpen ,  is leuk om te doen  en steeds meer mensen beginnen het te kennen en te waarderen. Ik zou niet meer zonder deze hobby kunnen. Heb hierdoor al heel veel mensen leren kennen , ben dan ook bij een bee (is een treffen van allemaal quilters die samenkomen om te quilten) en heb ook op het internet al veel mensen ontmoet die dezelfde hobby hebben.
    1 van de internetsite's die ik dagelijks meermaals bezoek en waar ik ook de mistery en de lucky swap organiseer is het forum van het quiltvirus 
    http://www.quiltvirus.nl/asp/forum/default.asp

    26-12-2007 om 00:00 geschreven door Hilde  


    25-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bouillon vakantiewoning



    Dit is een foto van mijn huis in de ardennnen meer bepaald in Bouillon, een aantal jaren geleden hebben we dit huis gebouwd. We hebben enorm veel zelf gedaan. Ik denkt dat we er ongeveer 2 jaar aan hebben gewerk, maar voor ons is het dan ook ons droomhuis in een prachtige streek.
    Ik zal later nog wel vertellen hoe we hier verzeild geraakten.
    Ooit zouden we daar graag gaan wonen, maar tot die tijd hebben we besloten dit huis te verhuren als vakantiewoning.
    Dit huis ligt en hangt vol met patchwork dat ik zelf met de hand maakte.

    kijk even op de site : http://www.gite-b.be/

    25-12-2007 om 00:00 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.iedereen welkom op mijn blog
    Vandaag, kerstmis 2007 , heb ik besloten om een blog  op te starten.
    Weet nog niet wat ik hier allemaal ga schijven, maar dat zal in de loop van het jaar wel duidelijk worden.
    ik zal hier nog wat moeten zoeken hoe alles in zijn werk gaat, dus als jullie rare dingen zien, kan het aan een fout liggen die ik nog moet oplossen
    of het kan natuurlijk ook aan mezelf liggen hoor 

    25-12-2007 om 00:00 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs