Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    15-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kippetjes

    En ben dan maar aan mijn kippenquilt begonnen  !!!!
    Een heel leuk project om te doen.
    De kleuren bijeen zoeken is altijd al een waar feest voor mij.
    Ik maak hem met steam a seam en gaat dus heel snel en gemakkelijk.
    Ik heb ondervonden als je je stof even lichtwarm opstrijkt en dan de steam a seam eroplegd , hij beter blijft plakken aan de onderkant van de stof.
    En gelukkig , is er  met deze quilt tot dusver nog niets misgegaan


    Image and video hosting by TinyPic
    Zoals jullie zien is mijn werktafel goed gevuld met stofjes. Ik hoef ze maar uit te kiezen. Sommigen vind  ik zo mooi dat ik met spijt de schaar er in zet.
    En 2 uurtjes later is hij af. Ik ga eerst alle blokken maken en ze dan daarna doorstikken, moet ik niet steeds van kleur verwisselen op de naaimachine.

    Image and video hosting by TinyPic

    15-12-2008 om 22:44 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niet tevreden vandaag

    Ben ik eindelijk eens een maandag thuis.  Kan ik me vandaag eens uitleven op de naaimachine om een deel  uffo’s af te werken.  

    Ik begin verder te werken aan mijn ‘Weak in the presents of beauty’

    Ik ben druk bezig om mijn boorden verder te appliqueren , dus kan toch al een deel blokken aan elkaar zetten.  Nou dat had je gedacht.

    Bleek dat alle blokken nogal doorhingen, alles afgesneden , uitmeten  etc… 

    Op zichzelf al een werkje waar je grijs haar van krijgt.

    Zet ik alles aan elkaar . Blijkt dat ik  1 zijde heb vergeten bij te snijden.   Heb totaal geen zin meer om deze weer los te maken. En als je de quilt in zijn geheel ziet valt het nog wel mee.
     

                                              Image and video hosting by TinyPic

    OK, ik begin de geappliqueerde reep er aan te stikken.  Kom ik tot de constatie dat deze ongeveer een 10 tal cm te kort is.  Ja , ik heb hem gemeten voor ik hem snee.  Ik hoor het jullie al denken.  Moet toch aan de  afmetingen liggen , ergens iets verkeerd gedaan.

    Als ik hem eens beter bekijk zie ik dat er een stukje dubbel is gestikt, terug los en dat stuk opnieuw er aan vast gezet.

    Image and video hosting by TinyPic

    De tweede band zet ik er dan maar niet aan, ga wachten,  maar kan vandaag niet verder ,daar de 2 andere stroken in de frituur liggen waar ik bezig ben om de andere bloemen er op te appliqueren. Ik heb alle 4 de stroken even lang gesneden , dus zal een stukje moeten bijzetten bij alle 4 denk ik. Moet hier eens diep over nadenken hoe ik dit ga oplossen.

    Pfff, heb het met deze quilt wel even gehad.

    Hij hangt nu zo op mijn muur.. 


    Image and video hosting by TinyPic 

    Denk dat hij daar nog een tijdje zal blijven hangen. 

    Ga maar eens de stofjes bijeenzoeken voor mijn kippenquilt. Daar kan toch moeilijk iets mee verkeerd gaan he

    15-12-2008 om 16:36 geschreven door Hilde  


    12-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waar kan ik tijd kopen ?

    Ik vraag me af   ''WAAR KAN IK ERGENS TIJD KOPEN  ???????

    De laatste weken heb ik bijna geen tijd meer om iets te maken of te doen op quiltgebied.

    Dit kunnen jullie ook al wel merken aan mijn blog. Ik heb gewoon geen tijd om hier berichten te plaatsen.

    Door elke maandag te gaan werken in Sensenruth heb ik de verloren tijd nodig om papieren etc. in orde te maken.
    Verschillende afspraken die ik niet kan afwimpelen .  Jullie kennen dat wel.
    Ik kan zelfs niet veel lezen op het Costa, bekijk snel de actieve onderwerpen en als er iets is ,snel antwoorden en terug weg.
    Ik moet nog de mistery 2009 afwerken , de batiks gedeeltelijk snijden voor de vriendschapsbloken , sterren afmaken , liggen hier al half afgewerkt en moeten  zeker de deur uit voor kerstmis.
    ik hoop binnekort, met kerstdag een gedeelte af te werken.  En laten we hopen  dat 2009 meer vrije tijd brengt

    12-12-2008 om 08:41 geschreven door Hilde  


    07-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het verslag
    Eindelijk even tijd om verder te werken aan mijn blog.  Ik had jullie een verslag ,met veel foto's , beloofd van de open deur te Lommel.
    Gps startklaar gemaakt en in de stromende regen naar ginder vertrokken.  Na een beetje zoeken, gps blijkbaar het noorden kwijt, kwam ik rond 11 uur aan bij Tandy.  En inderdaad de koffie stond klaar.


      Image and video hosting by TinyPic                  Image and video hosting by TinyPic

    Toen ik binnenkwam zag ik al onmiddelijk heel leuke dingen staan. Maar ik had niet veel tijd om alles te bewonderen want patches,
    ingrid L en Tinnenke C kwamen daar ook toe.
    Even later kwamen Rinneke en haar dh  ook even kijken .   En later zou blijken dat dit niet voor niets zou zijn geweest  !!!!
    Zij won immers de midweek in Bouillon. Ondertussen heeft ze de datum al vastgelegd en er en week van gemaakt.


    Image and video hosting by TinyPic                    Image and video hosting by TinyPic

    Uiteindelijk, na onze kennismaking, alles eens rustig gaan bekijken. Er waren heel leuke juwelen, aardwerk en keramiek, quilts  en toebehoren te koop.  Eigenlijk te veel om op te noemen. De slabbetjes waren voor Jos bedoeld, maar sommigen pasten me ook wel. 


    Image and video hosting by TinyPic                    Image and video hosting by TinyPic


       Image and video hosting by TinyPic                           Image and video hosting by TinyPic

    Snel nog even rondgegaan met de lotjes zodat de antieke quilt (heb hier geen foto van ) en de midweek in de ardennen toch konden worden verloot.
    Het ging er heel gemoedelijk aan toe.  Ik heb daar verschillende mensen ontmoet, zoals tinneke C, die zicht  ook bezig houden met het goede doel. 
    Daarna samen nog bijeen gezeten en lekker geklets en plots was het al 13.00 U voorbij,  Snel nog naar Tandy haar appartement haar prachtige quilts gaan bewonderen , ook diegenen waarmee ze in de prijzen is gevallen.  Ik kan alleen maar zeggen dat het prachtstukken zijn.
    Daarna snel doorgereden en hopen dat ik deze week geen boete in de bus krijg.
    Ik kom zeker volgend jaar terug , ik heb er leuke dingen gekocht . Sjaals, sneeuwmanquilt, tasje, naaldenmapje, kader met stitchery etc.. 

    Image and video hosting by TinyPic                          Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic                         Image and video hosting by TinyPic



         Image and video hosting by TinyPic                                   Image and video hosting by TinyPic   


     
              Image and video hosting by TinyPic                            Image and video hosting by TinyPic


    Deze Sneeuwman werd door Tinneke in  het leven geroepen en nu hangt die bij mij in mijn eetkamer.


    Image and video hosting by TinyPic

    Ik wil ook nog iedereen bedanken op ons forum die lootjes kocht voor het goede doel.  Ik ben er zeker van dat de opbrengst van dit goede doel 'Open deur' goed besteedt gaat worden.

    07-12-2008 om 09:24 geschreven door Hilde  


    29-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik ga toch !!!!
    Ik ga morgen toch naar de Open deur in Lommel.

    Voor mij was het wel moeilijk om naar daar te gaan daar ik ook zondag open ben.  Maar door alle berichten op Costa ben ik over de lijn getrokken .  IK GA NAAR DAAR !!!!! Er moet toch iemand Costa vertegenwoordigen in Belgie. 

    Ga vanavond zoveel mogelijk afwerken in de frituur en dan kan ik ginder zijn rond 11.00 uur.
    Ik ga bekende gezichten tegenkomen en nieuwe mensen leren kennen. Leuk !!
    Ga zeker mooie dingen kopen, hopelijk wordt alles niet verkocht op zaterdag

    Ik ga jullie hierover een verslag geven in de loop van de volgende week.

    Zie er echt naar uit en ben benieuwd hoeveel lotjes de crazy truffels gaan opbrengen voor het goede doel.


    29-11-2008 om 11:49 geschreven door Hilde  


    27-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog snoep
    Heb ik verleden week al moeten weerstaan aan de crazy truffel.   

    Deze week zijn de suikerwaren aan de beurt.


                                                     Image and video hosting by TinyPic 

    Volgende week is het in Belgie '' de week van de friet'' en daarom ga ik deze lekkere snoepjes in kleine pakjes verpakken voor de kinderen die tijdens deze week  hun  Frietbakje leuk versiert  hebben.   Dus nog veel werk voor de boeg. Hoop er zaterdag aan te beginnen. Kan niet goed van die lieve beertjes afblijven. 
    Ik hou jullie op de hoogte van deze activiteit.  Net zoals vorig jaar kan men een jaar gratis friet winnen.

    27-11-2008 om 11:41 geschreven door Hilde  


    24-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas gevoel
    Gisteren kwam Lieve de quiltringen halen die ze van mij overkocht.  Ze leest als gast mee op Costa, dus jullie zullen haar niet kennen.
    Het was een aangename ontmoeting en weer bleek dat ik haar vroeger al iets opstuurde. Ik en namen , een echte ramp, kon het me niet meer herinnering.  Spijig genoeg konden we maar een 15  tal minuutjes praten want haar "mannen" zaten in de auto op haar te wachten. Lieve geeft ook quiltlessen en gaat de ringen gebruiken voor haar cursisten.  Zo een lieve en behulpzame lerares wil ik ook wel hebben hoor. Ik hoop dat ze goed is thuis geraakt want ze moest nog meer dan 100 km rijden.  Ik ga haar straks toch eventjes mailen. 
    Toen ze vertrok viel de sneeuw al met pakken uit de hemel. Toen ik de stoep sneeuwvrij maakte zodat mijn (weinige) klanten van die dag niet zouden uitschuiven zag ik de sneeuw maar dikker en dikker worden.  Het boompje hieronder komt precies uit een echt wintertafereeltje. 


                                                                Image and video hosting by TinyPic


    Ik heb de frituur een half uur eerder dicht gedaan, toch bijna geen volk en heb over de 10 km die ik naar huis moet rijden, bijna een vol uur gereden.  Het was precies of ik een slipcursus wou volgen.      Maar toch wel veilig  thuisgeraakt.  Ik hou van sneeuw en normaal is rijden daarin geen probleem, maar s'nachts rijden er bijna geen wagens en strooiwagens , je moet dan  op verse of aangevroren sneeuw rijden. Ik ken leukere dingen.

    En toen ik vanmorgen mijn boodschappen ging doen zag ik ze weer liggen.  De NIC-NAC met suiker.
     

                                                                  Image and video hosting by TinyPic

    Elk jaar rond Sinterklaastijd vallen ze me op. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze ook te koop in het jaar, maar nu worden ze extra en overal gelegd zodat je een zak zou kopen.
    Dit doet me altijd aan mijn kindertijd denken. We (broer en zus) kregen van die lieve sint elk een zak van die nicnakjes.  En daar ik nu reeds geruime tijd het geheim heb ontdekt van die heilige man, koop ik ze maar zelf. Ze staan hier naast mij en de zak begint al lichtjes naar het midden toe leger te worden.
    Is het nu met het ouder worden dat je wat nostalgischer wordt ? Ik weet het niet, maar in ieder geval, moest de sint mij vergeten dit jaar, dan heb ik toch al een deel  van het snoepgoed gehad.

    Hoe ik het geheim van Sinterklaas ontdekte ?
    Op school kwam ie op een avond langs en dacht 'ik ken die stem toch'  en zo is mijn euro beginnen te vallen. 

    24-11-2008 om 14:43 geschreven door Hilde  


    23-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het bezoek
    Gisteren was het dan zover.

    Tandy kwam naar mij om de goede doelenquilts en aanverwanten te komen afhalen. Het leek wel of we elkaar al jaren kenden. Soms ontmoet je iemand van wie je weet dat het een gelijk gestemde ziel is, nou met Tandy had ik dat onmiddellijk. We praten bijna onafgebroken En toen ze me haar beroepsverleden vertelde, bleek dat ik haar uiteindelijk ook reeds in het verleden sponsorde. Maar wist niet dat zij en haar dh daar toen verantwoordelijk voor waren.



    . Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic


    We bekeken de mooi quilts die Christina haar schonk, de leuke tasjes en de lijstjes met originele versieringen. Daarna lekker koffie natuurlijk. En ik kan wel zeggen dat de Crazy truffels misschien niet allemaal gebruikt zullen worden voor het goede doel , daar Tandy blijkbaar nogal graag chocolade lust. Maar wie lust dat nou niet !!!! Hieronder een foto van de nu reeds bekende Crazy Truffels. Deze zijn reeds per 6 in een zakje gestoken. Loterijklaar dus. De onderstaande dozen moeten nog worden afgevuld. Maar dat zullen de bezige bijen in Lommel dan wel verder afwerken. Ik hoop echt dat er toch nog enkele zakjes zullen gemaakt worden en ze niet allemaal in hun monden verdwijnen. 



    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    De Waardebon werd natuurlijk ook meegenomen. Daarvoor dienen die Crazy truffels namelijk . Op de truffels worden  immers de nummers van de lotjes geplakt voor de midweek in Gite-b te Bouillon en de antieke quilts die er te winnen zijn.. Hieronder staan de foto’s van de quilts en aanverwanten die Christina schonk. Zij (Christina dus) mailde mij gisteren nog dat er gezinsuitbreiding op komst is  ( en dat op haar leeftijd ,maar ja daar kies je dan toch maar zelf voor)




              Image and video hosting by TinyPic                 Image and video hosting by TinyPic 



          Image and video hosting by TinyPic                     Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic       Image and video hosting by TinyPic


                   Image and video hosting by TinyPic                               Image and video hosting by TinyPic 

    Ik heb natuurlijk niet van alle leuke dingen een foto's kunnen maken want er waren ongeveer 30 kadertjes, in verschillende uitvoeringen , een 20 tal tasjes en een 15 tal quilts.
    Tandy haar wagen was goed volgeladen. Gelukkig heeft ze een jeep.
    Rond 14.30  is ze dan vertrokken naar huis.  Snel tussen de sneeuwvlokjes door.
    Het was een heel leuke ontmoeting , we gaan nog nadenken over sommige dingen die we besproken hebben en gaan elkaar zeker nog ontmoeten. Daar twijfel ik geen seconde aan. 

    Omdat sommige mensen niet naar de opendeurdag voor het goede doel kunnen komen, kunnen er ook lotjes worden aangekocht op het  costa forum.  Zie eerder bericht.
    Ik ben eens benieuwd wie ik een cadeaubon zal mogen opsturen. Hopelijk is het iemand van het forum.

    En vandaag ontmoet ik iemand anders van het forum. Zij komt de quiltirngen halen die ze , van mij , kocht op het costa forum.  Ik hou jullie op de hoogte.

    23-11-2008 om 08:18 geschreven door Hilde  


    21-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open deur
    Morgen komt Crazy Lady naar mij in de frituur.  Volgende weekend is het immers haar open deur dag. En ze moet alles komen halen wat ook maar het minste geld kan opbrengen.
    Ik heb bij mij een 10 tal kerstquilts liggen die Christina maakte en nog 2 zakken vol leuke dingen die ze ook aan Tandy schenk voor dit goede doel. 
    Nicky Schenkt een antieke quilt weg  en je kan er ook een midweek winnen in mijn gite te bouillon.  Lotjes voor dit alles zijn te koop voor 2.50 euro het stuk en voor 5 euro heb je 3 lotjes.  We openden hierover een topic op het costa forum, daar staan alle nodige info over waar en hoe je een lotje (s) kan kopen om het project te steunen en om tevens deze leuke prijzen te winnen.

    Yvon heeft er een mooi verslag van geschreven op haar blog.
    Ik kan het niet mooier uitleggen, dus kijk maar even verder .....

    Op zaterdag 29 november en zondag 30 november zijn er weer De Open Deur-dagen in het Lapjeshuis , Blekerijstraat 6a te Lommel (Belgie). De toegang is gratis maar er worden van allerlei leuke dingen verkocht  voor de vele goede doelen waar Tandy Mallet en Tineke Coolen, geholpen al door vele ijverige handen, zich voor inzetten.   

    lees hier verder : http://the5oaks.web-log.nl/ennovy/2008/11/open-deur-dagen.html

    Dus morgen neem ik foto's en leren jullie de Crazy truffels kennen. 

    21-11-2008 om 11:04 geschreven door Hilde  


    17-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gite b
    Zoals velen weten verhuur ik een gite in bouillon. We doen dit nu al ongeveer 3 jaar en tot kort kregen we altijd leuke gasten op bezoek.  Soms wel eens eens een glas gebroken of een ander klein probleem, niet echt iets om je druk over te maken. De huurders melden dit altijd direct, dus geen echt probleem.
    Maar in september had ik een groep volwassen mannen tussen de 36 en 45 jaar die een quilt van op de tafel meenamen, ik denk persoonlijk dat ze hem vuil maaken en weggooiden, de pingpong tafel ernstig beschadigden, de gite is smerige staat achterlieten, vuisnisbakken volpropten zonder te sorteren , wat resulteert in volle vuilbakken die niet meegenomen werden , tafels etc anders geplaats, Veel voorwerpen achterlieten die ze niet meer wensten mee te nemen .  Na herhaaldelijke pogingen om hun te contacteren , (lieten niets van zich horen) besloten de waarborg niet terug te betalen.   Daarna mensen die hun kinderen tekeningen lieten maken in mijn blauwe stenen op de garageoprit. Is er dus niet meer uit te krijgen, is er in gegrift,  Waar zit deze mensen hun verstand vraag je je af (of hebben ze gewoon geen verstand moet ik dan denken )
    we hebben dit ook maar later gezien toen de borg al was teruggestort.
    Daarna verdween er weer een quilt en na telefonisch contact met de klant geloof ik wel dat het hier gaat om een quilt die ergens moet tussen zijn geraakt of onbewust is meegenomen. Misschien wordt die ooit nog teruggevonden .
    Nu weeral klanten ( 2 koppels met 5 kinderen) die gite in vuile staat achterlieten, afwasmachine nog vol met afwas, pingpong palet in 2 braken, glazen gesneuveld en ook de HUISSLEUTELS NIET MEER TERUGVINDEN .  En hier krijg ik het van. Ik ben nu echt zo teleurgesteld.
    Ik doe alles om de mensen een leuk weekend te bezorgen. Gite is bij aankomts echt in perfecte staat proper en aangenaam  en dan komen er mensen die nog geen RESPECT kunnen opbrengen voor andermans goed.
    Ik weet wel dat niet iedereen zo is, maar ben hier wel behoorlijk kwaad om.  Je zet een infobord in de gite hoe het moet en niet moet en dan is het nog te veel moeite om zich daaraan te houden.  
    Bha , heb even genoeg van mensen



    17-11-2008 om 12:19 geschreven door Hilde  


    16-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lekkere pasta

    Pasta's . Ik ben er echt gek op. Kom ik per toeval deze site tegen. Wou hem de pasta liefhebbers niet onthouden.
    http://www.pastasite.nl/informatie/informatie.htm    Ik ben momenteel gorganelli pasta aan het koken. (zie foto)






    Image and video hosting by TinyPic  
    Mijn favoriete vorm is de  fussili pasta. Ik kan gelukkig pasta kopen in dozen van 5kg of meer bij mijn leveranciers. Knorr heeft namelijk een gamma van pasta's op de markt voor de horeca die je niet kan laten overkoken.  Dit wil dus zeggen dat je de pasta bv 30 minuten laat koken en hij niet overgaar kan worden. Ideaal, voor als ik bezig ben in de frituur en en niet meer aan denk dat ik spaghetti aan het koken ben.
    Veel plezier met de pasta site en laat maar weten hoe het smaakte !!!

    16-11-2008 om 13:42 geschreven door Hilde  


    14-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heel hard gewerkt
    We zijn woensdag moe maar voldaan teruggekomen uit de Ardennen.
    Maandag hebben we reeds onze eerste verrassing gekregen.  Een aangename wel te verstaan
    Toen we de tegeltjes van de muren haalden, wat heel moeilijk ging met de hand, zagen we dat er onder de tegels allemaal authentieke blauwe ardeense stenen zaten.  Bij nazicht van alle muren bleek dat alle buitenmuren van het huis uit zulke stenen bestaan.  Dus we waren heel blij, we zijn beiden nogal gek op deze oude stenen.  DH heeft dan maar zijn groot materiaal bovengehaald.  De keuken is helemaal gedaan, een stuk van de eetkamer is ook reeds af.  Ik ga later de stenen proper maken, dh gaat ze zandstralen en ik ga daarna de muren terug mooi opvoegen.
    Het was zo dom dat ik nog alles met de hand hielp mee afbreken dat ik me dan maar met iets anders nuttig heb gemaakt. Ik ben begonnen met het behangpapier van de muren te halen. Ik denk toch dat er 6 lagen op elkaar waren geplakt.  Dus gaat heel langzaam vooruit.  Hieronder enkele foto's van de werken.  Op de drie dagen dag we ginder waren hebben we toch flink ons best gedaan.

    Image and video hosting by TinyPic        Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic        Image and video hosting by TinyPic

    Ik opende ook een blog over onze werken in  Gite - S te Sensenruth. Wil je onze werken volgen , kijk dan regelmatig op

    http://www.bloggen.be/sensenruthgites/

    14-11-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    08-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weg
    Zondagnacht vertrek ik nog naar Bouillon. Ik ga kijken of Christina geen quilts heeft meegenomen. (Grapje) Ik heb haar vrijdag aan de telefoon gehad , na herhaalde pogingen van haar en mij.
     Ik vertrek naar ginder t.e.m woensdagavond. Het zijn daar dit weekend de jachtfeesten . Deze week had ik de eigenares van  huis Sensenruth aan de telefoon en we mogen dit lang weekend al gaan werken in het huis. Alhoewel het maar pas vanaf 28 november officiel aan ons zal toebehoren, mogen we er nu al in gaan werken.   We gaan starten met het afslaan van de steentjes tegen de muur. Dh neemt de keuken voor zijn rekening, want we gaan deze recupereren . Ik neem die van de living onder handen. Deze  foto hieronder toont julie waar ik mijn energie ga insteken . Zo kunnen jullie zich een idee vormen waar ik mee bezig ben de komende dagen. Ook alle plaaster moet van de muren gedaan worden.  Er gaat hier een gat gemaakt worden van ongeveer 2.50 m. We willen hier een heel groot raam steken , hebben we een prachtig zicht op de tuin en het terras.

                                                                 Image and video hosting by TinyPic

    Op dinsdag 11 november is het daar de jaarlijke wildmarkt, heel leuk om mee te maken. Er is ook de zegening van de dieren etc, leuke kraampjes met allerlei lekkernijen, drinkerijen en snuisterijen Hier kan je dus wild kopen, verser kan het niet. 

     Dus jullie zullen me enkele dagen moeten missen in blogland en in forumland 

    Ik heb al de stitchery van country kitchen in mijn valies gestoken, hoop dat ik in de late avond nog zin heb om iets te doen. Slapen zal ik in ieder geval goed doen !!!!!

    08-11-2008 om 13:23 geschreven door Hilde  


    05-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoe snel zeg
    Gisteren had ik al de flying geese ruler in mijn brievenbus steken.  Dit was wel een supersnelle levering hoor.  Ik opende de enveloppe en wat bleek ? Ze hadden er ook nog 6 lapjes bijgestoken van de serie springtime.  Was een heel leuke verrassing. 



                                                              Image and video hosting by TinyPic


    En ik twijfelde als dit weekend of ik ook niet de  SPECIAL SET - Lazy Angle Ruler & Book - zou bestellen. Leek me ook heel leuk met heel veel mogelijkheden.  Dus toch deze morgen maar snel de bestelling geplaatst.  Voor de nieuwschierigen. Kijk maar eens op het filmpje
    http://www.kayewoodtv.com/ktv.html?bcpid=1137732986&bclid=1328195774&bctid=716032079

    O ja ik bestelde dit alles bij http://www.aztec-rose-crea.com
    Morgenvoormiddag ga ik de flying geese ruler eens uitproberen.

    05-11-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    04-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stitchery pen
    Toen we in Augustus bij Heleen waren, kwam Leintje met een speciaal soort papier aandraven waar je patronen op kon tekenen met een speciaal potlood of stift.
    Nu heb ik gisterenavond deze eens uitgetest.
    Je legt het papier op de tekening en gaat er over met de pen of stift, naargelang je zelf wil. Ik heb voor deze keer de zwarte stift genomen. Ik veronderstel dat de potloden het zelfde effect hebben. Dan leg je het papier op de goede kant van je stof, gaat erover met je strijkijzer en klaar is kees. Eerst een testlapje gemaakt en dan het patroon overgetekend op mijn leuke stof die ik wilde gebruiken voor deze stitchery.  Zie de foto hieronder.
                                                                       Image and video hosting by TinyPic 
    Ik vond de tekening nogal zwart overkomen op de witte stof. Terug opnieuw het strijkijzer erover op een ander lapje en toen kreeg ik dit resultaat . Je moet niet elke keer terug de pen gebruiken, er zit genoeg ink op het eerste overgetekende patroontje, je kan het verschillende malen herdrukken op de stof, ook heel leuk voor log cabins denk ik  (en nog vele ander mogelijkheden, maar daar kunenn jullie zelf wel op komen)
                                                                       Image and video hosting by TinyPic

    De zwarte lijnen zijn veel minder hard en toch nog perfect zichtbaar.  Je moet dus leren werken met de warmte van je strijkzijzer (denk ik). Niet te lang doordrukken.  Het voordeel van deze methode is dat je gewoon alle kleine details goed kan weergeven op stof en niet zo moet raden wat er ongeveer stond.  Ik heb een hekel aan het patroon op de venster plakken of  om een lichtbak te gebruiken.  Is nooit perfect gedaan.  Nou met deze pen wel hoor. Voor het geld hoef je het niet te laten. Ik  heb het daarna nog eens geprobeerd door met de pen rechtstreeks op het patroon te tekenen en dan op een stof te zetten. Gaat ook perfect, maar dan heb je natuurlijk het spiegelbeeld. Wat je met de andere methode dus niet hebt.
    Ik heb ook het lapje met het te zwarte patroon gewassen , maar de kleur is niet veel verminderd. Dus je moet echt goed tekenen want het gaat er niet meer af.  Wie gebruikt er nu zwarte inkt op witte stof zal je al wel gedacht hebben. ?  Ik wilde dit gewoon eens testen , ben begonnen met een deel van de stitchery en eigenlijk zie je gewoon niets meer van de zwarte inkt..


                                                                     Image and video hosting by TinyPic

    04-11-2008 om 11:37 geschreven door Hilde  


    03-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kies de mistery van 2008
    Ik had jullie vandaag de verkiezing van de mooiste mistery van 2008 beloofd. Maar daar ik hier op mijn blog geen enquete kan plaatsen omdat iedereen meerdere keren kan stemmen en dit niet kan uitgeschakeld worden  heb ik besloten de poll op het costa forum te zetten.
    Klik dus hier op     http://www.costa.forumgratis.nl/       en ga naar de topic polls- enquetes , ga dan naar KIES DE MISTERY 2008  en je kan anoniem je stem uitbrengen.

    De stemming duurt tot begin december 2008.  De winnaar krijgt het boek van Cori Derksen and Myra Harder  " The blessed home quilt   "



    Image and video hosting by TinyPic 


    Hieronder zie je alle quilts waaronder gekozen moet worden. Ze zijn allemaal heel leuk geworden.

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    En dit is het voorbeeld dit ik zelf maakte.


    Image and video hosting by TinyPic


    ALLEMAAL STEMMEN EN BEN ECHT BENIEUWD WIE TOT DE MOOISTE MISTERY VAN 2008 GAAT VERKOZEN WORDEN  !!!!!!!!!

    03-11-2008 om 19:29 geschreven door Hilde  


    02-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.finale
    Morgen ga ik alle foto's van de misteryquilts hier op mijn blog plaatsen.  Dan kan er gestemd worden welke jullie de mooiste vinden. De winnaar krijgt een leuke verrassing

    Gisteren heb ik ook voor de sterrenswap de sterren van November en December doorgemaild naar de sterrenswappers.

    Vandaaag ga ik de ster maken van oktober, dan kan die morgen weg met de post.  Dan ben ik weer met alles bij.

    Heb ook vrijdag  het verrassingspaketje  van Ria Lanser in de bus gekregen , een mooie taart. Ga ik mischien morgen aan beginnen op mijn vrije dag,  En ik wacht vol ongeduld op het verrassingspakje van ellies quiltplace, Is de eerste keer dat ik een pakje van haar ga krijgen,
    ben zeer benieuwd.

    Ik zet wel een foto van de pakjes als ik ze beide heb.

    02-11-2008 om 10:45 geschreven door Hilde  


    01-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.flying geese
    Toen ik 19 jaar geleden het patchwork ontdekte , was de flying geese onmiddelijk 1 van mijn favoriete blokken.


                                                      Image and video hosting by TinyPic





    Vraag me niet waarom maar het zal wel ergens aan liggen.  Ik ben gek van quilts die helemaal uit dit blok bestaan, maar ben er eigenlijk nooit aan begonnen omdat het met hand nogal een heel werk is. Is nu ook weer niet een blok dat snel vooruit gaat.  Ik had al wel gehoord en gezien dat er een flying geese ruler op de quiltmarkt was, maar op de Amerikaanse site's waar ik bestel staat hij nooit te koop aangeboden.  En nu zegt yvon ons waar we hem in Nederland kunnen kopen. Geen moment geaarzeld om het te bestellen natuurlijk. Omdat het niet zo gemakkelijk is uit te leggen hoe je met deze lat moet werken ,heb ik onderstaande videolink geplaatst. Klik op het videobeeld en je kan alles goed volgen, heel gemakkelijk om te doen  en heel snel resultaat.


    http://www.lazygirldesigns.com/blog/?p=273


    Ik wacht vol ongeduld op deze ruler. Ik ga hem zeker nog deze week ontvangen. Dus dat beloofd voor mijn produktie.


    .

    01-11-2008 om 12:17 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De oplossing van de Mistery
    Tot gisteren konden de deelnemers van de Mistery 2008 hun foto's en het antwoord op de prijsvraag binnensturen.  Ik denk dat we begonnen zijn met ongeveer 65 deelnemers.  En uiteindelijk zijn er nog maar een 10 tal overgebleven die de quilt hebben afgewerkt.  Op de Prijsvraag het ik 4 juiste antwoorden gekregen .  
    HET IS EEN WELCOMEQUILTJE was de zin die  we zochten.  Ik wist wel dat het geen al te moeilijke opdracht was en daarom maar een schiftingsvraag bijgegeven.  Deze luidde : Hoeveel weegt mijn quilt ?

    Nou , jullie hebben in mijn vorige berichten gezien dat ik met het quiltje naar de plaatselijke beenhouwer ben gestapt om de quilt  te wegen en ook een foto heb genomen om alzo een getuige te hebben van de weging, (die getuige zie je staan op de foto achter de balans)
    De gewichten die ik mocht ontvangen  waren 

    Ingrig : 1.132 kg 
    Yince : 0.265 kg
    Sanne : 0.180 kg
    leeuwin:  1.245 kg 



       Image and video hosting by TinyPic

    Het gewicht van mijn quiltje was dus : 0.182 kg .

     and the winner is SANNE

    Zij krijgt dus deze stoffen

     1 m Coming home by Polly minick en lauri Simpson for moda

    En 1 m Tea and flowers by Diana Pomeroy for clothworks



    . Image and video hosting by TinyPic

    en dit patroontje toegestuurd. "dixie chickens "



    Image and video hosting by TinyPic
     
    Proficiat hoor Sanne,
    hoop dat je er iets leuks mee kan maken.
    Ik vond het heel leuk om deze mistery te organiseren , de inschrijvingen voor de mistery 2009 zijn al begonnen , dus wie mee wil doen, we starten ermee begin februari 2009.

    01-11-2008 om 11:21 geschreven door Hilde  


    30-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de trui
    Een poosje geleden schreef ik al eens artikel over de trui die Els voor mij wilde breien. We besloten over te gaan tot een deal.  Els kreeg stofjes en ik kreeg een trui.
    Nou Els vertelde me dat de trui af was en ze werd opgestuurd per post, omdat ik toch heel graag deze trui wou hebben voor de winter.
    In het verleden heb ik al verschillende keren problemen gehad met leveringen door de nederlandse post.  Dus werd er besloten deze aangetekend naar mij op te sturen.
    En dus gisteren ,ik snel naar het postkantoor met mijn bewijs van "hetnietkunnenafleverenbriefje" van de post.  De bediende die achter het loket zat kon zo direct het pakje niet  vinden. Ik zag hem altijd maar zoeken in een bak met enveloppen.  Ik roep het terug en zei hem dat het een pakje moest zijn , geen envelop.  Kijkt tussen de pakjes, nog eens tussen de enveloppen  , gaat naar achter en komt uiteindelijk terug naar zijn loket ZONDER IETS IN ZIJN HANDEN .  Pas op , deze aktie heeft ongeveer 20 minuten geduurd.  Zegt hij doodleuk , ik kan hier geen pakje vinden.  Ik dacht dat ik bijna  ontplofte . Ik antwoord nogal kwaad dat ik daar niet mee kan lachen, dat het hier om een handgebreide trui gaat en dat ik die vandaag wel wens mee te nemen.  Hij is nogal geschrokken en zegt dat hij dan toch nog maar eens in de computer gaat kijken , gaat nog eens door de enveloppen (pf) en de pakjes, gaat nog eens naar achter en komt dan met een stralend gezicht terug met in zijn handen het pakje van Els.  Gelukkig gevonden zegt hij met een zucht. Ik antwoord hem, ja gelukkig voor mij.(  maar ook voor jou denk ik stilletjes )




                     Image and video hosting by TinyPic                    Image and video hosting by TinyPic

    Thuisgekomen en snel het pakje opengemaakt.  Wat een fantastische trui. Heel mooi gebreid door Els.  Ze past perfect, is zalig warm en voelt zoals angora aan.  Ik ben er nu al gek op , heb ze gisteren aangehad en ze geeft een een zalig draaggevoel.  Snel aan dh gevraagd om een foto van mij te nemen zodat Els kan zien hoe ze mij past en staat.  Ze gaat nog een tweede trui voor mij breien , met dezelfde wol ,maar in een andere kleur.
    Ook moet ik voor haar wol meebrengen, dus binnenkort lopen we er allebei heelijk warm bij
    Els nog een bedankt hiervoor en een dikke knuffel hiervoor. Moest je ooit het quilten willen opgeven, dan kan je zeker je brood verdienen met breien.  Prachtig gewoon hoe perfect je breid.



     
                                               Image and video hosting by TinyPic

    30-10-2008 om 11:57 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs