Marketing Hik Geel
Inhoud blog
  • Albert Heijns reclame-icoon zegt vaarwel
  • Tradingminds: een groot succes!
  • Facebook weet voortaan altijd waar u bent
  • Trading Minds The Countdown
  • Waarom is het op een iPhone altijd 9 uur en 41 minuten?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Graduaat Marketing
    30-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Albert Heijns reclame-icoon zegt vaarwel
    Iedereen die af en toe naar de Nederlandse televisie kijkt kent hem wel. Meneer Van Dalen de filiaalmanager van een Nederlandse Albert Heijn. De man was eigenlijk een acteur die in meer dan 150 spotjes voor Albert Heijn de rol van filiaalmanager op zich nam. Nu na meer dan 150 spotjes houdt hij het voor bekeken en wil hij zich richten op andere projecten.

    Speciaal hiervoor heeft Albert Heijn een speciale afscheidsreclame in elkaar gestoken waarin hij voor de allerlaatste keer te zien is. De reclame is momenteel heel druk bekeken op Youtube. Het is heel uitzonderlijk dat een filmpje zo druk bekeken wordt speciaal voor een bepaald persoon en niet echt voor het merk of product.

    De acteur geeft ook een enkele contractregels bloot. Zo mocht hij enkel zijn persoonlijke boodschappen doen bij Albert Heijn zodat hij zeker niet te zien was bij de concurrentie.

    Albert Heijn wordt ook meer en meer Vlaams. Tegen eind 2016 willen ze 50 winkels hebben geopend in Vlaanderen en ook de producten worden Vlaamser. Overal waar Albert Heijn een filiaal opent in Vlaanderen is het succes ook enorm. In Nijlen vragen de omwoners zelfs om de hype minder te proberen maken. De omwoners kunnen de aanhoudende drukte en foutparkeerders niet meer aan.

    Meneer Van Dalen gaat met pensioen

    30-12-2014, 21:24 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tradingminds: een groot succes!
    Deze woensdag en donderdag was het dan zover. De 15de editie van Tradingminds vond plaats. Wederom was het weer een groot succes! Op woensdag 3 december woonden 152 aanwezigen de lezingen van Cain Ransbottyn en Lieven Van Nieuwenhuyze bij. Op donderdag 4 december woonden 117 aanwezigen de lezingen van Tamara Gielen en Pieter Carette bij. Als organisatoren hebben onze klasgenoten en wij vele positieve reacties mogen ontvangen van het publiek. 

    Enkele reacties van het publiek:
    - Het onthaal en de receptie waren goed verzorgd.
    - Topsprekers uitgekozen!
    - Het was een professioneel seminarie, ik was onder de indruk.

    We mogen trots zijn op onze klasgenoten en onszelf dat we zo'n geslaagd seminarie hebben georganiseerd en hopen dat onze opvolgers het minstens even goed zullen doen. Ook een woord van dank aan de eerstejaars HBO Marketing dagopleiding die ons hebben geholpen tijdens het seminarie en aan onze leerkrachten die ons hebben gesteund tijdens de voorbereidingen van het seminarie.



    06-12-2014, 21:55 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    03-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Facebook weet voortaan altijd waar u bent

    Is dat niet beangstigend? De nieuwe gebruiksvoorwaarden van Facebook stellen u voor een opmerkelijke eis. Wie niet wil dat hij of zij gevolgd wordt door de site, sluit beter zijn account af.

    De gebruiksvoorwaarden van Facebook bepalen welke informatie Facebook verzamelt en deelt over u. Facebook gebruikt al langer uw locatie, maar dat mag nu zonder uw toestemming. U geeft als gebruiker toestemming om via gps, bluetooth en wifi Facebook uw locatie te laten bepalen. Dit geeft de sociale netwerksite meer mogelijkheden om zijn advertenties op uw interesses aan te passen. De keuze om uw locatie vrij te geven is er niet. 

    U bepaalt wel nog steeds welke gegevens u deelt met uw vrienden, maar Facebook mag altijd uw locatie opvragen en gebruiken, zelfs als u Facebook momenteel niet aan het gebruiken bent.

    Facebook zegt zelf dat hij zijn voorwaarden zo duidelijk mogelijk wil houden voor zijn publiek. Vreemd genoeg beslagen die voorwaarden wel 5! beleidsteksten. Eentje met privacy basics, eentje met de voorwaarden zelf, eentje met het beleid rond data, een voor het cookie-beleid en eentje die uitleg geeft rond de uitleg die Facebook geeft op die verschillende pagina's. 

    Als herinnering: Facebook is een van de Amerikaanse bedrijven die werden genoemd in het NSA-schandaal dat Edward Snowden vorig jaar onthulde. Dat geeft Amerikaanse geheime diensten een directe lijn met Facebook om gegevens op te vragen over gebruikers of hun acties... of hun locatie. 

    03-12-2014, 00:42 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trading Minds The Countdown
    Binnen enkele uren is het zover: Trading Minds 2014

    We hebben 4 topsprekers, grote zaal, goedgevulde goodybags en de receptie staat in orde.

    In extremis hebben we nog een nieuwe spreker moeten zoeken over SEO. Kayleigh van Der Loop heeft gisteren afgemeld omdat haar moeder zwaar ziek is geworden. Na een lange stressvolle dag vol zoektochten zijn we dan toch bij een nieuwe persoon terechtgekomen en hij gaat het zelfs over hetzelfde onderwerp hebben. Pieter Carette is zaakvoerder van SiteOptimo en specialiseert zich in het bijstaan van bedrijven op het internet. Hij heeft van zijn passie voor webdesign zijn beroep kunnen maken. Hij zorgt er in samenwerking met zijn klanten voor dat sites optimaal werken naar klanten toe. We zijn allemaal heel blij dat deze persoon ons uit de nood helpt en hiervoor zelfs een andere afspraak heeft verzet.

    Morgen beginnen we er dus aan met onze eerste 2 sprekers Cain Ransbottyn en Lieven Van Nieuwenhuyze. Cain, de controversiële zelfverklaarde social mediagoeroe die nog maar pas het nieuws haalde door een beloning uit te reiken van 2500 euro voor degene die zijn gestolen iphone kon terugbezorgen zal het hebben over product placement.

    Trading Minds is met momenten een echte hel geweest en met momenten hebben we hard gelachen. Maar we trekken ons alvast op aan het aantal inschrijvingen. Hiervan hadden we in het begin nooit van durven dromen. 2 keer hebben we een groter lokaal moeten regelen omdat de inschrijvingen bleven komen.

    Hopelijk zullen onze gasten er van genieten en wordt het een succes! Het zal in ieder geval onze nachtrust ten goede komen, want deze is de laatste dagen ver te zoeken.

    03-12-2014, 00:24 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    27-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom is het op een iPhone altijd 9 uur en 41 minuten?

    Merk je ook op dat bij elke reclamefoto van iPhone de klok steeds op 9:41 staat?

    Dit is geen toeval. Zoals we van Apple verwacht hebben, past dit ook weer in een marketingplan.
    Het is vreemd dat mensen pas zo laat het tijdgrapje van Apple opmerkten. Het begon allemaal in 2007 toen de eerste iPhone werd voorgesteld. De inmiddels overleden topman Steve Jobs begon exact om 9u met zijn presentatie. Na 35 minuten was hij klaar om de iPhone te onthullen. Hij sprak ondertussen de legendarische woorden: "... eens in de zoveel tijd komt er een revolutionair product op de markt dat alles kan veranderen. Vandaag gaat Apple de telefoon heruitvinden." Toen kreeg de wereld voor het eerst een iPhone te zien met als tijdsaanduiding 9:42.

    Waarom wordt de klok tegenwoordig één minuut vroeger gezet dan vroeger?
    Ze ontwerpen hun productlancering-speeches zo voor dat de onthulling van het nieuwe product ongeveer 40 minuten na het begin van de speech plaatsheeft. Ze willen dat de klok zo gelijk mogelijk loopt met de horloges van de aanwezigen. Omdat ze nooit weten of ze exact die 40 minuten zullen halen, hebben ze er voor de iPhone 9u42 van gemaakt. Toen bleek dat de tijd redelijk exact was, maakten ze er voor de iPad 9u41 van. Dat is het geheim van de magische tijd. 

    27-11-2014, 21:52 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze eigen projecten: vorderingen

    Zelf zijn onze eigen projecten voor het vak Strategisch Ondernemingsbeleid ook aan het vorderen. Deze projecten gaan we op 15 december proberen te 'verkopen' aan de eerstejaars van onze richting. 

    Kim, Ihsaan, Rob, Nick en Jeroen gaan een voetbaltornooi verkopen aan de eerstejaars. Ze hebben toestemming gevraagd aan CVO Hik of ze dit mogen laten organiseren. Ze hebben aan- en verkoopprijzen berekend en een affiche ontworpen. Ook hebben ze hun doelgroep, data waarop het evenement doorgaat en dergelijke. Ze gaan nu nog het voetbalveld opmeten, de verzekeringen regelen en contracten opstellen.

    Lieke en Liria gaan een workshop 'Social media voor zelfstandigen en werknemers' verkopen aan de eerstejaars. Ze hebben de medewerking gekregen van iemand die deze workshop wil geven. Ze zijn bezig met het berekenen van de aankoop- en verkoopprijzen van de workshop. Nadien gaan ze toestemming vragen aan CVO Hik, een datum en een lokaal vastleggen en eventueel affiches en flyers maken voor te verspreiden. 

    Michelle, Sien, Timon en Sarah gaan een lezing van Pascale Naessens verkopen aan de eerstejaars. Pascale Naessens zal komen spreken over haar gerechten en het puur eten van haar kookboeken. Deze groep heeft alles al geregeld zoals prijs, lokaal, datum... Zij moeten enkel nog reclame maken en mensen lokken voor het evenement.

    Yannick, Ward, Lawrence en Toon gaan een bijscholingsdag over Twin Peaks 2 verkopen aan de eerstejaars. Dit is een bijscholingsdag over de gedragsregels die iedereen die in de verzekeringssector werkt, verplicht moet kennen. Deze groep heeft de prijsberekening al gedaan en hebben zelfs al inschrijvingen gegenereerd voor deze bijscholingsdag. Nu is deze groep aan het onderhandelen om een groot genoeg lokaal te kunnen bemachtigen.

    25-11-2014, 00:00 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tradingminds: goed nieuws!
    We hebben goed nieuws omtrent Tradingminds. Er zijn al 195 personen ingeschreven. Voor 3 december hebben we al 115 inschrijvingen en voor 4 december hebben we al 80 inschrijvingen. We hadden voor beide dagen een groot lokaal gereserveerd, maar dit lokaal is te klein voor de eerste dag. Daarom hebben we voor de eerste dag een auditorium gereserveerd. Voor de tweede dag hebben we nog een optie op het auditorium. 

    We hebben al volop sponsoring gezocht. We zijn nog op zoek naar sponsoring in geld, maar vooral naar goodies die we in de goodiebag kunnen stoppen die we na het seminarie aan de aanwezigen geven. Indien u geïnteresseerd bent om Tradingminds te sponsoren, contacteer: tradingminds1415@gmail.com

    We zijn trots om te kunnen zeggen dat we met een artikel in Het Nieuwsblad staan. Zo zullen we veel meer personen bereiken dan dat we enkel onze eigen contacten aanspreken. Klik hier om het artikel op de site van Het Nieuwsblad te bekijken.


    Volgende week geven we u een nieuwe update over Tradingminds!


    22-11-2014, 21:15 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    21-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is het probleem van coca-cola?
    De verkoop van Coca-Cola daalt in de gehele wereld, maar waar aan ligt dit?

    De algehele verkoop van Coca-Cola zit in dalende lijn. Het is een merkbaar proces over de gehele wereld, maar in Noord-Amerika is het zeer merkbaar. De Verenigde Staten hebben een regelrechte obesitasepidemie. En meer en meer wordt er met verwijzende vinger naar snoep- en frisdrankproducenten verwezen. De inwoners van de VS worden zich ook meer en meer bewust van hun inname van ongezonde producten en proberen hier ook op te letten.

    Coca-Cola heeft Sandy Douglas aangesteld om deze dalende verkoop om te keren. Zelf is deze man bezig met zijn gezondheid en zegt hij zelf maar 1 blikje van zijn eigen merk per dag te drinken door het hoge aantal calorieën. De man is opgezadeld met een moeilijke opdracht om Coca-Cola terug in stijgende lijn te krijgen.

    De voorbije jaren zijn er meer en meer pogingen gedaan om "gezonde" versies van Cola op de markt te brengen: Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero en de toekomstige Coca-Cola Life. Ook al noemt men dit gezondere versies, men moet dit toch nog altijd in perspectief plaatsen, want in elk product zit nog suiker of producten zoals aspartaam die ook niet de beste naam hebben in de wereld.

    Coca-Cola is ook een zeer gesloten bedrijf voor de buitenwereld en het recept blijft tot op de dag van vandaag strikt geheim. Dit zorgt voor veel ongerustheid omdat de mens zich meer en meer bewust wordt van wat hij eet en drinkt. Sommigen vrezen dat er schadelijke producten in het recept zitten die zorgen voor de unieke smaak. Coca-Cola probeert meer open te zijn, maar van het recept zetten ze toch niet alle ingrediënten op het productetiket.

    Coca-Cola gooide het dan ook over een andere boeg. Het introduceerde kleinere verpakkingen om de verkoop te stimuleren en het kocht de voorbije jaren kleinere spelers op de markt op. Zo kocht het enkele jaren geleden het "gezondere" drankje VitaminWater. Deze drankjes worden als gezond beschouwd omdat er vitaminen inzitten, maar ze bevatten suiker, kleurstoffen en koolstof. De verkoop van dit product slaat ook niet overal aan. In de VS is het een enorm succes, maar in België is de verkoop ervan ondertussen gestopt.

    Het wordt een hele uitdaging voor Coca-Cola om hun verkoop te doen stijgen of te behouden.

    Bron: Wat is het probleem van Coca-Cola?

    21-11-2014, 01:14 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkoop van de eerstejaars
    De verkoop van de studenten van DAG 1 verloopt tot nu toe heel vlot. Bijna alle groepen die ondertussen hun eerste verkoopdagen er hebben opzitten waren uitverkocht na hun eerste dag. Ze hebben ook beslist om op hun volgende verkoopdagen meer voorraad te voorzien.

    Zo hebben bijvoorbeeld de mensen die worstenbroodjes verkochten na heel korte tijd al hun 100 broodjes verkocht. Het is natuurlijk een product dat enorm aanslaat bij studenten in het algemeen. Het is gekend en is snel klaar en snel op te eten. Deze jongens hebben dan ook beslist om op hun volgende verkoopdagen meer voorraad te voorzien. Ze hebben namelijk een deal met een bakker die hen van deze worstenbroden zal voorzien.

    Ook de chipsverkoop verliep goed. Ook deze groep was heel snel uitverkocht. Chips is natuurlijk ook heel gewend en is niet te koop op de campus dus een ideaal product om aan jongeren te verkopen. Het is geen gezond product, maar af en toe eens zondigen mag wel eens.

    De groep die warme chocomelk verkoopt doet deze dagen natuurlijk ook goede zaken. Met het koudere en nattere weer is een kop warme chocolademelk altijd welkom. Het verwarmt het lichaam en zorgt voor een gezellige sfeer in de koudere winterdagen.

    Van de rest van de groepen hebben we op dit moment enorm weinig informatie dus kunnen we ook weinig van vermelden.

    We hopen natuurlijk dat onze collega's nog heel veel geld zullen ophalen voor het goede doel.

    18-11-2014, 22:52 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tradingminds: Sponsoring
    Sponsoring zoeken: het lijkt eenvoudig, maar dat is het absoluut niet. Er komen allerlei problemen bij kijken: de ene persoon durft geen sponsors aan te spreken en de ander vindt geen in zijn regio omdat hij te ver weg woont.

    Allereerst zijn we gaan kijken naar de wettelijke bepalingen. Omdat we zelf geen facturen kunnen uitschrijven, was het voor ons niet mogelijk om sponsorcontracten op te stellen waarmee de sponsors hun sponsoring kunnen inbrengen als kosten. Hiervoor hebben we een oplossing gevonden door sponsorcontracten op te stellen via de school.

    Wat kunnen we aan onze sponsors aanbieden: We kunnen ze aan onze website toevoegen, in ons programmaboekje vermelden en we kunnen hun logo projecteren tijdens de receptie. Hiervoor hebben we dan volgende formules opgesteld.

    Voor 50 euro wordt het bedrijf met loge vermeld op de website.
    Voor 65 euro komt er nog eens een vermelding in het programmaboekje bij.
    Voor 80 euro komt er ook nog de projectie van het logo bij tijdens de receptie van het evenement.

    Sponsoring in natura is natuurlijk ook altijd iets dat welkom is: Hierbij denken we vooral aan producten om in een goodybag te stoppen of cadeau te doen aan onze sprekers. De waarde van deze sponsoring in natura moet dan ook wel overeenkomen met het bedrag van onze formules: we kunnen niet iemand die 20 euro sponsort in natura hetzelfde gaan beloven als iemand die 65 euro in geld geeft, want iedereen is gelijk voor de wet.

    Dan is er nog het probleem hoe gaan we mogelijke sponsors benaderen en welke. Dit lijkt niet moeilijk, maar er zijn wel degelijk mensen die niemand durven aanspreken: hoe raar het ook klinkt in marketing. Dit proberen we op te lossen door de lat niet te hoog te leggen en door deze mensen vooral bedrijven in hun omgeving te laten aanspreken.

    16-11-2014, 02:39 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Archief per week
  • 30/12-05/01 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs