Maes Seppe
°  21 september 2000
+ 05 december  2008
Foto
Foto
Foto
Rouwen...
  • Manu Keirse
  • Kinderen in rouw.
  • Rouwzorg Vlaanderen
  • Poezie Doris Dorné
  • Tweeling alleen !
  • Foto
    Archief per maand
  • 12-2017
  • 06-2013
  • 04-2012
  • 05-2011
  • 11-2010
  • 05-2010
  • 02-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    The littlest soldiers,

    The medals on our chests,
    are port-a-caths for meds.
    Helmets won't stay on
    cause no hair is on our heads.
    Our weapons of destruction,
    we take every day.
    We fight the battle within us
    while we struggle on to play.
    We fight with honor and courage.
    No marine can do as well.
    We are only little children,
    living in this hell.
    So bring on all those medals,
    the purple hearts of wars,
    the gold cross,the silver star,
    to place upon our scars.
    For we are kids with cancer,
    no one has fought so hard.
    But every day we struggle on.
    Our LIFE is our REWARD!
    Welkom bij De Vrolijke Bloggers
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Het Seppe Dagboek
    Maart 2005 kreeg Seppe de diagnose kanker, hersentumor, een medulloblastoom. Zijn gevecht, zijn herval en zijn palliatieve periode kan je hier volgen.
    29-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Seppe net zoals jij

    Een man met veel moed en kracht!
    Net wat ik de laatste dagen zo mis.....moed en kracht. Seppe met jou als mijn grootste voorbeeld...moet het me gewoon moet lukken!

                                              

    29-04-2009 om 19:38 geschreven door Seppe


    27-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lieve Seppe.
    Veel weet ik eigenlijk niet te schrijven...veel is er hier niet gebeurd. Zaterdag zijn we naar het Stadspark geweest met vrienden en hun drie jongens. Ons Jill heeft enorm gespeeld met die kleine rakkertjes. En papa en mama hebben ook nog eens goed kunnen bijpraten. Na het spelen zijn we naar Kim thuis gereden....wat een verrassing zeg.....een etenje. Bart jongen, je kan zo meedoen in "mijn restaurant" in Turnhout. Bedankt voor de leuke dag. Zondag is Jill naar de chiro geweest, hun 75 jaar bestaan, ook daar heeft ze weer genoten. En wat mama betreft jongen....ik geraak alleen niet uit mijn verdriet! Niet met rouwen, de medicatie....het valt me zooooo zwaar! Niets helpt. Het grote verdriet om jou Seppe, heeft me ziek gemaakt Maar met de hulp van een rouw-psychologe zullen we het proberen. Zodat ik alle dingen op zijn plaats krijg. Jill en papa hebben recht op een mama die er "staat"!
    Iedereen bedankt voor de vele reacties op de blog, en mail.....enz. Merciekes! En Serge.....je bent mijn rots.
                                                                      Photobucket

    27-04-2009 om 15:31 geschreven door Seppe


    24-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. VLINDER! foto 2005
                                                                                  Vrije vlinder rust nu maar even
                                                                                          van de lange vlucht
                                                                                 Ik zal jou al mijn bloemen geven
                                                                               dan kan je weer weg in vogelvlucht 
                                                                                Vrije vlinder kom nog eens terug
                                                                                      want het doet zo'n verdriet
                                                                                      alles gaat ook weer zo vlug
                                                                                   want missen kan ik je nog niet.
                                                                                 Vrije vlinder jou leven was zo kort
                                                                                       maak er nu wat moois van
                                                                                        zorg dat je gezien wordt
                                                                                     en ieder van je genieten kan.
                                                                                    Vrije vlinder ga nu maar heen
                                                                                         naar het beloofde land
                                                                                  Daar ben je zeker nooit alleen,
                                                                       want ik zal wachten met bloemen in mijn hand!
                                   Photobucket                               Photobucket                               

    24-04-2009 om 18:48 geschreven door Seppe


    22-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitvaart Sven... Seppe!

    Een auto ongeluk werd Sven fataal Seppe! Even oud als mama Seppe. 36 jaar jong, nog een hele toekomst voor zich. Veel verdriet bij ouders, familie, kenissen en zijn vele vrienden. Want Sven had veel vrienden. Het was een pracht gast. Mooie teksten door zijn beste vrienden voorgelezen, zijn ijshokeystick op zijn kist. Zéér moeilijke momenten Seppe, de dienst op was op dezelfde plaats waar we van jou afscheid hebben genomen. Sven, het gaat je goed aan de andere kant. We zullen je missen...misschien kan je onze Seppe een beetje leren schaatsen hierboven. Speciaal voor jou! 

                                                        

    22-04-2009 om 19:48 geschreven door Seppe


    20-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toekomst.......
                                                                                Photobucket

    20-04-2009 om 21:23 geschreven door Seppe


    19-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donkere wolken Seppe...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdag veel stapelwolken boven huize Maes hier jongen. Het verdriet van de laatste weken was er teveel aan. Met als gevolg. Ambulance, intencieve zorgen;...en na een paar uur naar een andere kamer. Maar ik wilde je plaatsje zien persé. Infuus uitgetrokken, de hartplakkers verwijderd...je kent me een koppige mama hé. En ben ik dus vertrokken naar jou plaatsje samen met papa en tante. Ik voel me niet al te best nu...maar beloof papa, jou je zus en de familie dat ik me vanaf nu af zal herpakken. Voor jou!xxx En MEZELF

    19-04-2009 om 20:47 geschreven door Seppe


    17-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag kameraadje van me!

    Pasen.... moeilijk! Eitjes verstoppen voor Jill....niet kunnen kijken door de tranen in mijn ogen. Voor jou niets kunnen verstoppen....verschrikkelijk zwaar! Het bericht vernemen dat Mieke op 27 jarige leeftijd haar strijd heeft verloren aan die kl..te ziekte.Pftt. Maandag een dag met veel emoties. De afspraak met vrienden en hun drie jongens was teveel voor mama. Kim, het zal voor een volgende keer zijn meid. Maar papa heeft met Jill kikkerdril gaan zoeken, en ook gevonden. Mag eigenlijk niet denk ik maar.....moesten er kikkers van komen...zetten we ze op een veilige plaats terug. Met jou Seppe, hebben we dit nooit gevonden hé die kikkerdril. Dinsdag is Jill met oma en opa gaan minigolven. Woensdag lekker fietsen met de mama en de tuin nog maar eens veranderd. Ik heb veel energie maar voor hoe lang nog?
    Gisteren is Jill's vriendje Quinten komen spelen, en vandaag is Jill te gast bij Mike een ex-klasgenootje! Jill geniet ervan meisje. Ze heeft al een geweldige Paasvakantie achter de rug, maar is toch blij dat maandag de school weer begint. Gisterenavond heb ik dan ook nog eens vernomen, dat Sven een vriend.... is overleden.....36 jaar jong! En Mieke...haar uitvaart is vandaag! Ik wens beide families enorm veel steun toe.
    Het mag nu wel even stoppen hoor....het is genoeg geweest. Teveel is te teveel, de energie... plots weg.

                                                   

    17-04-2009 om 13:00 geschreven door Seppe


    14-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Voor jou!

     

                                           Photobucket

    14-04-2009 om 22:23 geschreven door Seppe


    13-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen........
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met spijt in het hart, kom ik jullie vertellen dat mijn blogvriendin Mieke Degryse gisteren is overleden. Ze heeft haar lange strijd tegen kanker verloren. Veel te jong....net gehuwd.
    Mieke stuurde Seppe* steeds kaartjes in zijn palliatieve fase. Haar levenslust en optimisme, ik bewonder haar zo! Steeds steunde ze ons, al was ze zelf zo ziek. Ik zal je missen Mieke!
    Ik wens haar man, kindjes en familie enorm veel sterkte toe.

    13-04-2009 om 09:13 geschreven door Seppe


    11-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lieve Seppe....
    Gisteren in ons Jill met haar lieve meter (tantie) naar de efteling geweest! Ze heeft zo genoten! Alle wilde atracties heeft ze gedaan! En dat doet ze met ons nooit! Tantie, je hebt ons Jill een onvergetelijke dag gegeven! Merciekes. Seppe...na de poetsbeurt van je plaatsje, zijn papa en zus gaan zwemmen. Daarna hebben we een hapje gegeten in de cafetaria van het zwembad! Heel lekker. Met de fiets zijn we dan de diertjes gaan eten geven in ons stadspark. Seppe jou piraten-dekentje onder ons. Jill heeft gespeeld met haar vriendinnetje in de speeltuin..papa en mama hebben lekker in het gras gelegen. Wat moeilijk als je de kids hoort roepen...papa en mama. Steeds horen we jou stem! We zien je overal  lopen.
    Het is zo verschrikkelijk moeilijk. We missen je Seppe! Ons gezin zal nooit meer het zelfde zijn. De pijnlijke dagen komen er weer aan. Pasen!
    Het eerste paasfeest zonder jou! Het gemis......Seppe....mijn zoon, beste maatje....zielsverwant. Mijn alles...mijn voorbeeld.
    Ik wens iedereen een fijn weekend toe. Een zalig Paasfeest....Geniet er van! Photobucket

    11-04-2009 om 08:46 geschreven door Seppe


    08-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paasvakantie......Seppe
    Wel voor je zusje een heel mooie vakantie denk ik. Maandag hebben we lekker in de tuin gezeten. Al vertelde Jill me dikwijls dat ze niet alleen kon spelen zonder jou...toch lukt het haar. De tuin heeft een ware metamorfose ondergaan....en we zijn zo ontspannen gaan fietsen daarna. Dinsdag is Jill met oma en opa gaan schaatsen! Ze vindt schaatsen geweldig! Ze is totaal niet bang en ze gaat er als een speer vandoor. Vandaag wilden Jill en mama naar de film, maar in die regen hadden we samen besloten om maar thuis te blijven. Héél de namiddag hebben we met de barbie-poppen gespeeld. Ze is mijn steun Seppe. Als mama het moeilijk krijgt, en dat ziet ze onmiddelijk....brengt ze me er weer bovenop. Maar ze laat me ook in mijn verdriet als het te erg wordt. We voelen elkaar met zen drie zo aan....dat alleen oogcontact volstaat. Morgen gaat je zusje met die lieve tantie naar de efteling. Ze is in de wolken. Twee handen op één buik....vriendinnen! Voor ons zus zet ik dan ook het liedje van dochters op je blog Seppe. Van de eerste keer dat we dit hoorden waren we er weg van......en nog meer sinds we het live hebben gehoord.

    08-04-2009 om 00:00 geschreven door Seppe


    06-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Seppe.......
    Ook de poesjes hebben lentekriebels! Kijk maar!

    06-04-2009 om 20:37 geschreven door Seppe


    03-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lieve knuffelman.........
    Hoi Seppe. Gisteren heeft je zusje haar rapport gekregen. Ze is een beetje gezakt met haar puntjes. Maar ze kan het allemaal heel goed hoor, haar concentratie is soms helemaal zoek. Wat normaal is, en we bij onszelf ook ondervinden. Ze is héél beleefd in haar klas en heel lief, maar soms maakt ze wel eens ruzie op de speelplaats. Haar uitlaatklep om het verdriet om jou Seppe. Ze mist je ook verschrikkelijk. Maar ze heeft haar uiterste best gedaan! Ook heeft ze een eigen gedichtenboekje. Alles wat in haar opkomt in verband met jou....schrijft ze gewoon op. Héél mooi Seppe...puur, emotioneel.... En Seppe, ja je zusje heeft haar zwembrevetje van 100m gehaald. Joepieeeee! Ik denk dat ze zeker jou kracht heeft gevraagd, want ze dacht dat ze het niet kon. Maar je ziet wel hé. Lieve Seppe, omdat het zondag al vier maanden geleden is dat je ons verliet.....heb ik dit voor je geschreven. Reisje. 

                                                                                    Niet zomaar een reisje..
                                                                                          heen en terug! 
                                                                                        Geen aankomst
                                                                                 met reiszak zo lief op je rug.
                                                                       Niet zomaar... sta je plots voor onze deur
                                                                                     hoe triest en jammer
                                                                                  dat dit nooit meer gebeurt.
                                                                              Je reis is voor eeuwig, en altijd
                                                                   het verdriet om jou, raken we nooit meer kwijt.
                                                                                    Het gemis elke dag,
                                                                                   onmenselijk gewoon!
                                                                                     Een gezin van drie,
                                                                               raken we nooit meer gewoon.
                                                                             Mijn zielsverwant, mijn kapitein..
                                                                                  ooit zal ik terug bij je zijn.
                                                                          Dan knuffel ik je intens en uren lang
                                                              want een toekomst zonder jou, maakt mij zo bang!
                                                                                             Mama.

    03-04-2009 om 21:29 geschreven door Seppe


    01-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jill heeft een nieuwe fiets Seppeke.
    Hoi Seppe, wat genieten we van die warme zonnestraaltjes. Ik hoop dat die koude periode nu echt wel achter de rug is. Misschien helpt de zon onze batterijtjes weer wat op te laden. We hebben het zo nodig jongen. Papa en mama hebben zéér moeilijk dagen achter de rug. Elke bons van ons hartje doet pijn....we missen je zo ventje. Maar jij was zo dapper, dus moeten wij dat ook proberen, hoe moeilijk ook. Zeg Seppe, we hebben een mega-lek in huis. We ontdekten die in de kelder.....op het gelijkvloers in het toilet....dus het zit boven in de badkamer. Mama heeft heel de aanvoerbuis van de waterleiding uit de muur vrij gekapt. Ook al lag die gevaarlijk naast de gasbuis en in puur cement. Ik weet dat jij als werkman hier graag had komen helpen, maar ik weet dat je me goed in het oog hebt gehouden. En je zal wel gelachen hebben van hierboven....toen mama al wel 50 keer op haar hand had geklopt. Morgen komt de loodgieter heel het spel vervangen, maar eerst moet het bad er nog uit. Seppeke weet je wat ons zus vandaag heeft gekregen? Jaja, een nieuwe fiets. Een vroeg paasgeschenk. Ze gelooft niet meer in de paashaas die de eitjes verstopt.....en de fiets was nodig. De andere was veel te klein. En met dit goede weer fietsen we liever naar je plekje! Geen overbodige luxe dus! Morgen krijgt ons Jill haar rapportje na het oudercontact....en vrijdag gaat zus voor haar zwembrevet van 100m. Duimen allemaal hé! Seppe* help je haar een beetje aub!!!!!! Dikke knufs

    01-04-2009 om 22:29 geschreven door Seppe




    Foto

    22 Oktober 2008
    Foto

    4 December 2008
    **sterrenvriendjes van Gent**
  • Lien*
  • Emily-Grace*
  • Soetkin*
  • Rune*
  • Dorien*
  • Lotteke*
  • Aäron*
  • Rytse*
  • Thibo*

    UZ Gent.
  • Kinderkankerfonds.
  • De lieving, opvang
  • Project Magic.
  • Onco-kamp 3K6


  • Foto


    Medisch
  • Vermoeidheid bij kanker.
  • Boekje chemo Kasper
  • Medulloblastoom

  • Foto

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs