Lotte Vander Mijnsbrugge
    ° 11/07/04
    * 05/12/08
Foto
        10 juli 08
Foto
Foto
       31/10/08 fotoshoot
Foto
Laatste commentaren
  • gelukige verjaardag (francine)
        op 6 december Sinterklaas???
  • gelukige verjaardag (francine)
        op 6 december Sinterklaas???
  • Prinses Lotte 4 jaar

    Foto
    Foto
    Foto
    3K6 Lotgenootjes UZ Gent
  • kyano
  • ashley
  • eline
  • sam
  • thijn
  • kelvin
  • yoshi
  • jonas
  • Britt
  • alixe
    Sterrretjes aan de hemel
  • dorien*
  • emily-grace*
  • Lien*
  • soetkin*
  • Rune*
  • lennon*
  • Seppe*
  • Aäron*
  • Rytse*
  • Thibo*
    nieuwe lijst
  • ontmijner stefaan, papa van lotgenootje
  • Ulrike
  • Ines Martens
  • robine en anouk
  • Ella
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    11 juli 08 Lottekes 4e
     verjaardagsfeest
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    het megalotte dagboek
    de strijd tegen het neuroblastoommonster
    Op 4 juni 2007 kregen wij de diagnose te horen dat ons dochtertje lijdt aan een zeldzame kwaadaardige kanker " Neuroblastoom". Graag wil ik hier een soort dagboek bijhouden voor ons dochtertje, onszelf, familie, vrienden en voor mensen die hier nood aan hebben, die ook met deze kanker geconfronteerd worden.Op 5december 2008 heeft ons groot lieveke haar strijd tegen het K-monster verloren!
    01-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vleugje poëzie van Doris Dorné
    hoe
    zou het leven
    met jou zijn geweest

    dubbel zo leuk
    dubbel zo kleurrijk
    dubbel zo liefdevol

    denk ik
    weet ik

    geen pen
    die de weg vindt
    tot omschrijven van

    hangende leegte
    op momenten als nu

    ik denk
    ik weet

    jouw armpjes
    om mijn hals en jij die fluistert

    mama
    ik zie jou
    toch zo graag

    ik weet
    ik voel

    mijn moederhart
    boordevol van jou

    Liefste Lotte, deze tekst vond ik zo mooi, dit zegt alles, ik zie je nog steeds ontzettend graag, jij bent en geeft mij kracht om verder te gaan, je zit in alles wat ik doe, jou vergeten doen ik nooit, je allerliefste mama van de hele wereld stuurt je ontzettend veel kusjes en knuffels xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    01-04-2012 om 22:49 geschreven door mama en papa  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit maakte Kiara speciaal voor jou en beloofde ik al n paar maanden op je blogje te plaatsen...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen He dag Inge, Gert en Wout.
    Ik wil jullie iets laten tonen wat Kiara heeft gemaakt.
    Ze is er erg fier op en ze wil dit plaatsen op Lotte haar dagboek maar dat
    lukt me niet.
    Vandaar dat ik het zo doorstuur indien jou dit lukt zou jij het willen
    plaatsen.
    Ik moet jullie ook dikke kusjes sturen van Lianka want zij is nu wat
    verdrietig dat zij dit niet kan maken voor haar alleeeeeeeeeerbeste
    vriendin.

    Vele groetjes van Kiara, Lianka, Iluna , Cindy en Didier 

    %%%FOTO1%%%

    01-04-2012 om 22:25 geschreven door mama en papa  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 april 2008...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Liefste Lotte, bijna 4 jaar is het reeds geleden dat er jou een super fantastische dag overkomen was... Een dag om nooit meer te vergeten en voor altijd te koesteren en vooral ook de organisatie en de vrijwilligers die dit voor jou verwezenlijkten! Meter moetie schrijft ook hier over net alsof het gisteren was...

    Je was die dag een pracht van een vlindertje
    %%%FOTO1%%%

    Kinderkanker, 3K6, Kinderkankerfonds, Make-a-wish, Villa Pardoes, Koester en zoveel meer.

    Door mijn kleindochtertje Lotte heb ik een nieuwe wereld leren kennen.

    Elke inzet van deze mensen, al dan niet beroeps, vrijwillig, het is lovenswaardig.

    Van heel dicht bij heb ik heel mooie en emotionele momenten meebeleefd.
      

    Op 12april 2008 lieve Lotte was het jou dag.

    Jou Make-a-wish dag, jouw wens was een speeltoren met glijbaan en schommels.

    Na heel wat bezoekjes van de lieve dames van het wensteam  begonnen de voorbereidingen.

    Jij, kleine meid mocht kiezen wie je het liefste op jouw feestje uitnodigde.

    We verschoten nogal wie jij wel wou, en aan mij zei jij dan dat ik niet mocht komen, daar schrok ik dan wel van. de reden daarvan was dat de uitnodigingen op waren, maar lieve meid we moesten daar dan ook wel om lachen hoor. Het was zo van nu heb ik het hier voor het zeggen jij besliste .                                                                                    

    De vooravond van je feestje  bleef je bij mij logeren. Zodat de speeltoren kon geplaatst worden zonder dat jij het zou zien.

    Die nacht prinsesje, dat zou de laatste  keer zijn dat je bij jouw meter logeerde, de laatste keer in hetzelfde bed, wat ik ook nog weet is dat jij pas wou gaan slapen als het pikkendonker was en er sterretjes stonden.

    Wat ik nog meer koester is de ochtend dat we samen wakker werden, jij deed je paarse kamerjas aan. Ontbijten in de living aan jouw kleine tafeltje en jij zat op je kleine stoeltje.

    Ik smeerde voor jou een boterham met smeerkaas van effi , het etiketje rond het zilverpapiertje van de kaas gaf jij aan mij, voor u meter, zei je telkens weer en ja op mijn prikbord hangen ze nog .

    Het was tijd geworden om ons te kleden en wat had je gedacht, je mama gaf je nieuwe kleedjes mee voor jouw speciale dag.

     Prinsesje, jij  straalde, alleen aan je haartjes had ik niet veel werk, je haartjes begonnen nog maar net goed te groeien .

    Telkens zei je dan voel eens meter, je was zo blij dat jou donshaar weg was.

    Mama, papa, oma, peter en het team kwamen ons ophalen en de eerste verrassing was  dat we verwend werden in taverne Loeist.  Op restaurant gaan beviel je heel goed.

    De keuze dat jij toen maakte was balletjes met tomatensaus en frietjes.

    De uitbater kreeg van jou dan ook een Make-a-wish-beertje als dank om het gratis eten .

    We vertrokken richting thuis, aangekomen kon je pret niet op en klom je bovenaan in het torentje te springen van geluk.

    Je droomwens werd werkelijkheid.

    Even later kwamen je genodigden toe, je speelde met de kindjes in de zandbak, de glijbaan, de klimmuur, de schommels… ondertussen was het tijd voor aperitief en taart .

    Er kwam nog een verrassing… een witte camionette met een vrouwelijke clown kwam de oprit opgereden! Het was clown Chantilleke en je kreeg een mooie beer met ballonnen eraan .

    Muziek, dansen en spelletjes spelen het was er allemaal bij.

    Alle kindjes werden gegrimeerd  en jij was een prachtige vlinder en je wou de ballonvorm ook van de vlinder, op je schouder en rond je armen was de ballon vastgemaakt  je kon zo wegvliegen de kleurenpracht  ervan was adembenemend.

    En ik lieve Lotte had op vraag van jou een konijntje in ijs gemaakt dat lag in een mandje versierd met een hoedje en worteltjes van marsepein.

    Tegen de avond kwam er nog een verrassingsbrood op de tafel.

    Een dag om nooit meer te vergeten.

    Bedankt Make-a-wish!

    Zelf kwam ik  in  4  wensgezinnen waar ik mijn ijsjes uitdeelde 2 kindjes uit mijn eigen dorp 1 kindje 10 kilometer verder. Het 4 de gezin was bij mijn dochter, bij jou Lotte.

     Mijn Make-a-wish-beertje koester ik ook… en elke avond of wanneer ik het moeilijk heb durf ik aan de kleine beer te vragen of ik soms ook een wens mag doen?

    De beer zegt me dan… ga verder stap na stap je kan het ….

    Dag Lotte, dag meter,

    Carine grootmoeder van Lotte

     

    01-04-2012 om 22:16 geschreven door mama en papa  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naast mijn naam staat een sterretje.

    Liefste Lotte*, al een hele tijd geleden dat mama nog eens iets schreef op jouw blogje. De nood is er niet meer zo om hier echt iets te komen neerschrijven. Af en toe zet ik hier nu iets wat je meter moetie voor/over jouw schrijft in het trimesterieel tijdschriftje 'Raakpunt' van het Kinderkankerfonds waar zij nu al een tijdje redactiemedewerkster is. Een tijdje geleden hebben wij met z'n allen afscheid moeten nemen van papa's meter/oma Maine zoals wij haar noemden. Jouw meter moetie heeft hieronder iets moois geschreven dat deze keer in het 1e Raakpunt van 2012 gekomen is.

    Naast mijn naam staat een sterretje.
     

     

    Oma Maine is op Valentijn een Engeltje geworden.


    Ja prinsesje, oma  Germaine is daar nu ook aan jullie kant.

    Amaai meter wat je me nu allemaal aan het vertellen bent!

    Weet je wat meter? Oma maine is mijn overgrootmoeder en ik weet het al meter dat ze hier nu bij ons is.

    Ik heb van hierboven al enkele weken naar haar gelachen en weet je wat meter? Ik wist dat ze zou gaan komen.

    De andere kindjes hebben me een beetje geholpen om de grote Hemelpoort open te doen.

    Dat is de hoofdingang  die ik  mooi versierd heb met zelfgemaakte slingers en bloemen van papier.

    Oma kwam naar binnen en ik heb haar een handje en een kusje gegeven en ik kreeg van haar een dikke knuffel.

    Weet je wat meter? Een zakje met cola lekstokken had ze mee voor mij en al de andere kindjes kregen er ook eentje. Als de andere kindjes hun opa of oma ook naar hier komen brengen ze ook snoepen mee en verdelen we het hier altijd hoor.

    Weet je wat meter? We hebben hier al een echte snoepkast dat overvol zit net zoals bij mijn mama en papa.

    En wat ik nu zie is, dat mijn broertje ze ook al weet zijn en er zijn draai goed in kan vinden. Ligt er van mij ook nog snoep meter?

    Ja prinsesje zeer zeker en in je meter haar kast liggen er ook nog snoepen van jou hoor.

    Jouw kleine broer zegt dan koekje, boekje, soepje,… de rakker is volop bezig met alle woordjes te verkleinen.

    Kleine broer heeft oma Maine ook nog een keertje doen lachen en heeft haar ook nog een handje gegeven.

    Je papa vertelde dat oma eens op zijn paard heeft gezeten en lekkere taartjes bakte en dat ze heel goed kon fietsen.

    Je broertje zal alle verhalen over oma nog te horen krijgen hoor en over zijn grote zus weet hij ook al heel veel.

    Weet je wat Lotte? Mega super blij zijn we met dat kleine wondertje .

    Wat ons diep raakte is dat je naam op je oma haar overlijdensbericht staat met een sterretje erbij.

    Heel veel emoties komen naar boven bij het lezen ervan.

    Mama, papa en Wout namen afscheid van haar, je mama zei dat haar zieltje al een tijdje bij jullie is en dat het enkel nog een lichaam is dat wacht op crematie.

    Weet je wat meter? Oma maine is nu ook een engeltje.

    Een engeltje?

    Wel ja meter, een bejaardenengeltje.

    Zeg tegen mijn overgrootvader Gaston dat we hier dolle pret hebben en dat oma hier heel blij is en dat ze goed voor mij zorgt .

    Dat is heel mooi Lotteke .

    Zeg jij aan mijn papa en mama en broertje dat ik naar hen altijd zwaai en knuffeltjes en zoentjes gooi.

    Dat zag ik ook prinsesje, flinke Lotte tot ziens poppemieken .

    Tot ziens meter moetie xxx


    Carine - meter moetie van Lotte 


    Woutje op de schoot van peter Gaston die nu na meer dan 65 jaar zonder oma Maine's fysieke aanwezigheid verder moet. Hij is bijna 90 jaar en is Woutjes dikke vriend!


    Woutje op jouw jeep die je van je meter moetie kreeg op jouw 2e verjaardag. Hij is er super blij mee. Hij is nu al 20 maand.


    01-04-2012 om 21:59 geschreven door mama en papa  





    Foto

    Chocolade- en ijsatelier

    ’t Vlindertje

    Boekevijverstraat 9, 9506 Zandbergen

    Tel 054/50.44.10 of GSM 0478/47.15.96

    inge.vanhamme@telenet.be
    www.bloggen.be/tvlindertje


    Foto

    Foto

    28/10/08 Mieke Fonkel
    www.freesouffriau.be
    15/11/08 Met Kathleen K3
    http://www.kathleenconcerten.be

    Foto

    Archief per maand
  • 11-2018
  • 12-2016
  • 12-2015
  • 12-2014
  • 07-2014
  • 05-2014
  • 12-2013
  • 07-2013
  • 05-2013
  • 12-2012
  • 10-2012
  • 07-2012
  • 04-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007

    Prima ijs
    Carine Herzeel (meter moetie)
    Gsm 0495/470353



    Foto

    Foto

    Mijn favorieten
  • Mega Mindy
  • Make a Wish
  • chemo kasper
  • fotograaf Kurt Ternat
  • kinderkankerfonds
  • mensen helpen mensen
  • Project Simon en Odil
  • mijn school
  • bakker filip, papa Aukje

    Mijn favorieten deel 2
  • mama's werk
  • free souffriau
  • ruitersportbenodigdheden Brakel
  • de kruishoeve de Haan
  • blog leerlingenraad van SLZ
  • Fotografe Els Huart Ninove
  • Marc Vanden Berghe
  • Prachtige kunst op auto's (papa Rune)
  • Christoff en Lyndsay
  • kaarsenatelier Els Snoeck

    Foto

    Lotte en mama op duozadel geschonken door Andy en Marga van www.sds-horses.com
    Foto aanklikbaar.


    Foto

    13/08/08 diagnose herval
    Foto


    Deze prachtige foto is gemaakt door Martine Bellemans.
    Hieronder vertelt ze jullie waarom ze deze foto's samensmolt en welke gelijkenissen ze erin ziet. 

    De foto van Lotte:
    - een mooi meisje, een prinses
    - een bewonderswaardig kind
    - prachtige opvallend blauwe ogen
    - een dromerige, zweverige blik
    - een sterk kind, vol kracht en overlevingsdrang 

    De foto van arend Nina:
    - een prachtig dier, de koning onder de roofvogels
    - één van de meest bewonderde diersoorten
    - scherpe ogen
    - uitgespreide vleugels … hoog in de wolken, zwevend op de wind ….
    - een sterke vogel, vol kracht en overlevingsdrang

     


    Foto

    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto
    Heb jij of ken jij iemand met kanker,
     neem dan dit lintje mee
    en plaats hem op je blog.

    Kanker is een versckrikkelijke ziekte,
    En het is ons doel om
    dit lint op elk punt te krijgen

    Foto

    Foto

    Foto

    Medische informatie over neuroblastoom

    Wat is een neuroblastoom?
    Het neuroblastoom is een tumor van het onwillekeurige of autonome zenuwstelsel dat b.v. zorgt voor het activeren van spijsvertering en bloeddruk. Het merg van de bijnieren vormt ook onderdeel van het onwillekeurige zenuwstelsel. Dit bijniermerg produceert hormonen zoals adrenaline (stress hormoon) en adrenaline-achtige stoffen. De bijnieren bevinden zich bovenop de beide nieren achterin de buik. Neuroblastomen kunnen overal in het onwillekeurige zenuwstelsel ontstaan, met een voorkeur voor de bijnieren. Neuroblastomen ontstaan waarschijnlijk als gevolg van een fout in de orgaan-ontwikkeling van embryo en pasgeborene en behoren daarom tot de zogenaamde embryonale tumoren.

    Wat voor klachten horen erbij?
    De meeste patienten hebben een tumor in de buik (60-75%), een kleiner deel in de borstholte (15-25%), hals (5%) of bekken (10%). De buiktumoren geven klachten van een opgezette buik, soms met buikpijn, misselijkheid, maar meestal met opvallend weinig klachten. In de borstholte geven neuroblastomen vaak weinig tot geen klachten. In de hals staat zwelling op de voorgrond, en soms is er druk op de luchtpijp (benauwdheid, hoorbare ademhaling). In het bekken geeft de tumor soms aanleiding tot obstructie van blaas en/of darm met plasstoornissen of obstipatie. Uitzaaiingen komen voornamelijk voor in botten en beenmerg (binnenste van bot), en soms lymfeklieren of longen. Dit kan aanleiding geven tot wisselende klachten van pijn in botten en gewrichten, niet willen lopen, algemeen niet lekker voelen. Ook hebben patiënten met uitzaaiingen meer algemene klachten zoals gewichtsverlies, verminderde eetlust, bloedarmoede, lusteloosheid en klagelijk gedrag. Bij diagnose heeft ongeveer de helft van de patiënten een beperkte, gelokaliseerde tumor zonder uitzaaiingen, en de andere helft een zogenaamde hoog risico tumor met of zonder uitzaaiingen.

    Hoe vaak komt het voor?
    Het neuroblastoom is na de hersentumoren de meest voorkomende vaste tumor van de kinderleeftijd. Ongeveer 10 op de 1.000.000 kinderen wordt er jaarlijks door getroffen, oftewel 8-10% van alle kinderen met kanker. Een neuroblastoom ontstaat meestal onder de leeftijd van 5 jaar, en is zeldzaam boven de 10 jaar. Gemiddeld zijn de patiënten ongeveer 2 jaar oud bij diagnose.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs