Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Willekeurig Bloggen.be Blogs
kris
www.bloggen.be/kris
Willekeurig Bloggen.be Blogs
aantwaarrepe
www.bloggen.be/aantwaa
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
HERTENMAN
DROMEN van ? HOPEN op ? GELOVEN in ? GOD zij dank, of dank zij GOD ?
07-12-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berusting

Zag hoe berust

je foto's 

staren

Beschaduwde

hartspiegeingen

afgemat in jaren

Zwijgendspreken

bewust smeken

zonder klagen

Verscholen hoop

vertwijfeling

in zachte ogen

Recht op echt

ook dat geluk

eens geloofd

Hunkeringen

die

eerlijkheid 

beloofden

 

J@n

07-12-2017 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DICHT

Dicht

het gedicht

dat er geen was

Dichter bij

de waarheid

anders gedacht

Later overzag

ledigheid

Ons verhaal

zonder einde

Eindeloos

GEDICHT

07-12-2017 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
02-12-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Ballad of the Green Berets

     

02-12-2017 om 15:43 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op oefening in Leopoldsburg
Klik op de afbeelding om de link te volgen
 


  Tijdens mijn opleiding tot keurgegradueerde
                                              opperwachtmeester
 
 
 
 
                                             bij de RIJKSWACHT
 
 

02-12-2017 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
01-12-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn nieuwe woonst






01-12-2017 om 12:34 geschreven door hertenman  


>> Reageer (1)
30-11-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toe of OPEN ?
Door mijn TOEDOEN. stond haar blousje OPEN J@n

30-11-2017 om 11:03 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijne kleine sus
Klik op de afbeelding om de link te volgen






Ze zeggen......het SLIJT 

Ze zeggen......het WENT

Iemand die dit zegt

HEEFT  NOOIT MIJNE REMCO

GEKEND

rust zacht suske
Jan
 




30-11-2017 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
17-11-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Later.......
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Wanneer in de nachtelijke uren
donkere schaduwen
mijn slaapkamer bevolken
overdenk ik de eenzaamheid
gekidnapt door mijn verleden
die geest uit de fles
toen de rest niet meer telde 
smid van mijn eigen ondergang
als twee kanten van dezelfde munt
bokste ik boven mijn gewicht
moest mezelf niet opblazen
toen ik volume had
HERTENMAN
nu zonder herten
die toekomst waarin ik niet hoorde
iedereen wil het worden
niemand wil het zijn
oud en versleten
wist  van waar ik  kwam
denk na...waar ik heenga
alleen dode vissen drijven af
over mij sloot zich de nacht

J@n


17-11-2017 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
15-11-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MIJNE REMCO

                              10 jaren geleden

Liet ik je inslapen op de operatietafel
Bracht je LEVENOOS mee thuis
Het afscheid was moeilijk
Kon je niet blijvend missen
Wikkelde je in een deken
en legde je in mijn vrieskast
Talrijke malen kwam ik naar je kijken.....
en voelen hoe koud je het had
Kon je niet missen
Maanden later zocht ik je een plaatse
en groef je graf
Wikkelde je in een lijkwade
en versierde je graf met bloemen
Eindelijk dekte ik je toe
Het was een van mijn moeilijkste daden
heb sindsdien meerdere tranen op je graf
geplengd, je was en bent nooit uit mijn gedachten.
Heb nu twee rasgenoten van je
Mijn ELKE en FLORIAN
Beide GROENENDAELERS
maar jou ik kan ik NOOIT vergeten !
Verkocht mijn boerderijtje
met je laatste rustplaats
Mis niets behalve JOUW rustplaats
Vaarwel kameraad, en bedankt voor alles
Je baasje
J@n




















15-11-2017 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
29-10-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid

                                                                   
                                                           Ben (was) weg van je



AFSCHEID

  
gedaan
ben gegaan
het ga je goed
 hart dat bloedt
dat was het dan
die kus op je wang
gespleten onze wegen
het nu alleen beleven
traan in eenzaamheid
weg verbondenheid
 eens zalig
 zacht gefluisterd
geluk beluisterd
het lief vleien
laatst vrijen
gescheiden
afscheid
dat alles
 nimmer 
meer
J@n

29-10-2017 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
25-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ZOMAAR
                                                                   



                                                                    Als de dag van gisteren
                                                                     egaler dan de vorige
                                                                gedreven door herinneringen
                                                                      gedachten die herleven
                                                                     de paden van mijn leven
                                                                     langs dagen die dood zijn  
                                                                      die jaren doen me pijn
                                                              toen de bomen bloesems droegen
                                                                    zoveel rouw in mij gelaten
                                                                   verdronken in eenzaamheid

                                                                                   J@n


                                                                     
 

25-05-2017 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
17-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ervaringsdeskundige
het leven
                    mij gegeven
het beloofde
                      afgewacht
het gedroomde
            deels waargemaakt
het verborgene
                         gezocht
het gezegende
                        aanbeden
het verbodene
                       gesmaakt
het ondeugende
                        beleeft
het verdoemde
                        gebiecht
het verdriet
                        geplengd
het verdwaalde
                         gevonden
het mooie
                       opgebruikt 
het verwekte
                        verloren
het leven 
                         geleefd
het mooie
                      opgebruikt
het liefhebben
                        verleerd
het beleefde
                        verwerkt
het geleefde
                        begraven
het sterven
                   meegemaakt
het
het leven
                  terug te geven
het oordeel
                      af te wachten

          Jan

17-01-2017 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
30-10-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nachtzoentje
Klik op de afbeelding om de link te volgen

die liefkozing

voor het slapen gaan 

krijg je dat te min

die je goede nacht 

kust,wat een gemis

weet je echt niet hoe

het voelt

geliefd te zijn

J@n

30-10-2016 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
29-09-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Begin van het einde
Achteromgekeken
In een lege spiegel
Mezelf teruggevonden
Als een lantaarnpaal
Zonder licht
Stond ik daar
Grijs te zijn
Waar het begin eindigt
Begon mijn EINDE
J@n

29-09-2013 om 16:09 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
15-02-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterslag
Klik op de afbeelding om de link te volgen
 
 
Winterslag
 
Dat oude station
langs het roestig spoor
mijn rouw 
voor dat einde
waar mijn jeugd vertrok
het verlies was er
het verlaten 
deed geen pijn
alleen het verlaten zijn
dankbare herinnering
het kolenspoor
afbraak te
Winterslag 
J@n

Bijlagen:
746052.jpg (34.3 KB)   

15-02-2013 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
10-02-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wereldvreemd

de wereld van gisteren

geschiedenis van het geheugen

ingegeven door mijn geest  

het lichaam leidde het leven
steeds in eigen dingen geloofd
tegen beter weten in
vergeten geschiedenis
tot een beroerte het overnam
beseffende vol ongeloof
maar morgen....,
zal ik het nog weten; beseffen ?
pilletjes nemen
als ik  het niet vergeet
VERGETEN ?
J@n


                                                         


                                          
                                                                       

                                                                       












                                                                           
                                                                          
                                                                              
                                                                                
                                                                                 
                                                                                 
                                       

10-02-2013 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
02-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn vriend GP
Klik op de afbeelding om de link te volgen



mogelijk mijn enige echte vriend
die ik ooit had
samen door de jaren
we zagen het
de enige die me nooit zou verraden
vaak samen eenzaam
en verlaten
machtig koud
jij en ik zonder verraad
een kilogram staal
God wat een heerlijk gevoel
uw koele dodelijke kracht
tegen mijn bloot lijf
Samen sterk
samen konden we alles aan
Je was er als ik triomfeerde
Je was er als ik weende
Geroest door mijn zweet
je was er
ooit borg ik je weg
steeds keerde ik naar je weer
je serienummer 6432 wil met wat zeggen
ik weet niet wat ?
eens zal ik het weten
I love you, trouwe kameraad
Misschien dat je ooit op mij gericht zal zijn
Beste vriend, ik vergeef het je
Het was waarvoor je gemaakt werd
we waren elkaar waard
je deed je werk

Come with me
J@n

02-08-2012 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
19-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berusting
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

BERUST

Berust stierf mijn geest...lang geleden
herinneringen overleven...soms
opflakkeringen van een vuur
gedoofd....lang geleden
idealen werden bitter
bloed dat verloochende
ontstaan uit hartstocht
van het mijne
hun hartstochten ,eens de mijne
hun tranen...verdriet dat ik voelde
hun lach...vreugde die ik niet mocht delen
hun kinderen...nooit gezien
hun naam, die ze verloochenden
de mijne
zullen ze ooit spreken
met droefenis in hun stem
droefenis vermengd met schuld
die nooit kan betaald worden
voortleven in die harten
die je gaf, die je alles wilde geven
die namen, doch niets gaven
toch namen blijven fluisteren
eindelijk rust
in het reine met mezelf
nooit in staat om te leven
onverdacht gevaar omarmen
om iedereen
zelfs God te bedriegen
te laf om zelf te sterven
achteromkijken en afvragen
was ik waard geleefd te hebben
misschien vergaf ik dan toch
het ga je goed

J@n

19-07-2012 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
27-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Remco
Klik op de afbeelding om de link te volgen


MIJNE REMCO


dicht bij mij
daar heel ver
verder nog voorbij 
blaft en speel je
kwispeld blij
sinds  
het avondrood
je zonlicht
overnam
vertel ze maar
zeg ze daar
 ik kom je
straks 
achterna
REMCO
kleine sus
tot dan
j@n


27-01-2012 om 17:21 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
19-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag..............de dertiende

Brand vernielt dak van eeuwenoude hoeve in Spalbeek

brand vernielt dak van eeuwenoude hoeve in spalbeek

Een brand heeft vrijdagavond het dak en de bovenverdieping van een eeuwenoude hoeve langs de Laarbeekstraat in Spalbeek bij Hasselt zwaar beschadigd. Bewoner Jean Weyns was samen met een vriend nog een borrel aan het drinken, toen ze plots vreemde geluiden hoorden. Een poging om het vuur zelf nog onder controle te krijgen, lukte niet meer.

"We waren rustig iets aan het drinken bij het haardvuur," vertelt huisvriend Etienne Borgers. "Zelf heb ik lang in deze oude boerderij gewoond. We kweekten hier vroeger aardbijen voor de verkoop. Tien jaar geleden heb ik het pand verkocht, en is Jean Weyns hier komen wonen. De hoeve is al meer dan een eeuw intact. Het moet zeker één van de oudste gebouwen van Spalbeek zijn. Het houten skelet en het leem zijn nog authentiek, zoals de Limburgse huizen vroeger waren. Uiteraard is er wel al regelmatig gerenoveerd. Vrijdagavond zat ik hier samen met Jean nog iets te drinken. Toen we vreemde geluiden hoorden, zijn we boven een kijkje gaan nemen. daar zagen we de vlammen al smeulen rond de schoorsteen."

Nieuwe eigenaar Jean Weyns probeerde met een brandblusser het vuur nog onder controle te krijgen. Hij slaagde er aanvankelijk nog in de slaapkamer op de eerste verdieping te blussen. Alleen waren de vlammen ook al overgeslagen naar het dakgebinte, en sloegen ze enkele minuten later door het dak. BrandweerHasselt snelde samen met de voorpost van Herk-de-Stad ter plaatse. "We hebben nog een deel van de hoeve kunnen vrijwaren," zegt Commandant Bert Swijsen. "Toch is een groot deel van het dak en de bovenverdieping vernield. De oorzaak moet allicht gezocht worden bij de schoorsteen. De hitte heeft het houtwerk op de bovenverdieping doen smeulen, om uiteindelijk voor een hevige brand te zorgen. Door het vele houtwerk kon de brand zich bovendien snel uitbreiden. Gelukkig is het vuur erg snel opgemerkt." De woning werd vrijdagavond voorlopig onbewoonbaar verklaard. De brand had een groot gat in het dak gemaakt, dat voorlopig gedicht werd met een zeil.

Toon Royackers

19-01-2012 om 11:27 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Willekeurig Bloggen.be Blogs
heiligerita
www.bloggen.be/heilige
Willekeurig Bloggen.be Blogs
nieuwsmedia
www.bloggen.be/nieuwsm
Foto

Zoeken in blog


E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Willekeurig Bloggen.be Blogs
jordydemax1
www.bloggen.be/jordyde
Willekeurig Bloggen.be Blogs
nieuwsmedia
www.bloggen.be/nieuwsm
Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • Venstertranen
  • Over
  • Genaaid
  • Zieleroerselen
  • Generaties
  • welkom2020
  • Mijn nieuwe sportwagen
  • Mijn nieuw speeltje
  • Dromen
  • Stamboom
  • Generaal de Gaulle
  • Heidi Brühl 1966 - Hundert Mann und ein Befehl
  • Spiegelbeelden
  • Winterslag-Hasselt
  • Mijn schilderij
  • kameraad
  • De troubadour
  • Betaalde hun gelag
  • VREDIG
  • Dageraad
  • Berusting
  • Zonnekind
  • Gun me dat
  • mijn geweten
  • AFWEZIG
  • leeggeschopt
  • vergaan
  • Dageraad
  • Remco
  • St Barbara 4 december
  • Puberale schaamte
  • kerstmis 2017
  • verleiding
  • Museumgedachten
  • TER ADOPTIE
  • STROOMOPWAARTS
  • mijn gedachten
  • Berusting
  • DICHT
  • The Ballad of the Green Berets
  • Op oefening in Leopoldsburg
  • Mijn nieuwe woonst
  • Toe of OPEN ?
  • mijne kleine sus
  • Later.......
  • MIJNE REMCO
  • Afscheid
  • ZOMAAR
  • Ervaringsdeskundige
  • nachtzoentje
  • Begin van het einde
  • Winterslag
  • Wereldvreemd
  • mijn vriend GP
  • Berusting
  • Remco
  • vrijdag..............de dertiende
  • Florian
  • Ik heb je lief
  • Mijne REMCO
  • Elke van de Woestenhoeve
  • Nachtkusje
  • dingen
  • Letterdans
  • asresten (hayku)
  • Indoctrinatie( Senryu)
  • Vaderland ?????
  • Open armen
  • Je Foto
  • Beurs (Senryu)
  • bezoekje
  • Tijdloos
  • Ik wist
  • Pandora
  • Turbulent
  • Leegte
  • Mais
  • amigos (Senryu)
  • doodgeboren
  • Een man moet (Senryu)
  • Mijn roosje
  • Regentranen
  • Spiegelbeeld
  • Dieptegevoelens
  • Goudgeel
  • Zieleroerselen
  • Meikever (Haiku)
  • kabbelen (Haiku)
  • Toegekeken
  • Mengelmaren
  • Roots
  • Koninginepage
  • Dof (Senryu)
  • Koestertonen
  • Vervreemding
  • Verwachting (Haiku)
  • Droomnacht
  • Wiegendood
  • vijverreflexie
  • Zeepbel (Senryu)
  • Stilte
  • Begrijp je
  • Lente
  • Morgen
  • Thuisgevoel
  • Zomeruur
  • heimwee (Haiku)
  • Thuiskomst
  • Harmonie ? (Haiku)
  • Avondmijmering
  • Liefde (senryu)
  • Lente 2011
  • Morgendauw (haiku)
  • Je wolkje (Haiku)
  • Blinkende ploeg
  • nu (senryu)
  • Hartendans
  • Lenteknopjes (Haiku)
  • Lente
  • Lentekatjes (Haiku)
  • Lovebeelden (Haiku)
  • notenbalk (hayku)
  • Dooidrachtig
  • Ooit .......
  • Passie
  • Vlaamse gaai(hayku)
  • boerderijtje(senryu)
  • Botvink (Haiku)
  • Gevoelsgedicht
  • ochtendgloren(hayku)
  • Paartje (Haiku)
  • letters
  • nachtegaal (Haiku)
  • sms- je
  • sneeuwklokjes (haiku)
  • Zonderling
  • Penitentie (senryu)
  • Paringsdans
  • leeuwerik(haiku)
  • Geleend
  • waarheen ? (Senryu)
  • Weggezogen
  • liefde (Haiku)
  • Winterslaap
  • attest
  • Ram
  • Gerede twijfels(Senryu)
  • Ontwaken
  • Die zin (Senryu)
  • Gewist
  • Ei-sprong(Haiku))
  • nogal wat
  • Ssst (Senryu)
  • Buikkriebelen
  • Je overgave
  • MIJN grens
  • Kattevenia
  • Eden (haiku)
  • Ter adoptie
  • Ons oud zot (haiku)
  • Verassing
  • Je berichtjes (Haiku)
  • Gedachten
  • Winterslaap
  • Hoogvlieger(Senryu)
  • Gedrentel
  • Kringloop
  • Soms
  • weten(senryu)
  • Kerstmis
  • Ingehaald
  • blind(haiku)
  • Winterhulp
  • Schildwacht
  • maanlicht (Haiku)
  • winterjuk (Haiku)
  • Knotwilgen Haiku)
  • Overleven
  • sneeuwlandschap (Haiku)
  • sneeuwwolken(haiku)
  • verleden(senryu)
  • Zonder zweet(Senryu)
  • Dagboek
  • Opgelost
  • Zakdoekleggen.......(Senryu)
  • Uit de archieven
  • Winter (Hayku)
  • Sneeuwpret
  • Mijn/verleden(Senryu)
  • Toen Ereburgers (Senryu)
  • sneeuwdeken
  • sneeuw (hayku)
  • Droom
  • Winterveren (Hayku)
  • Berust (Senryu)
  • Honden niet toegelaten ?
  • Mijne kleine Sus
  • Scheren
  • Bedstee (Senryu)
  • Bevroren (Haiku)

    Foto

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs