Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Willekeurig Bloggen.be Blogs
werken
www.bloggen.be/werken
Willekeurig Bloggen.be Blogs
joggingclubmelsen
www.bloggen.be/jogging
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
HERTENMAN
DROMEN van ? HOPEN op ? GELOVEN in ? GOD zij dank, of dank zij GOD ?
31-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buikkriebelen
Klik op de afbeelding om de link te volgen




BUIKKRIEBELS


diep
gezucht
een pootje
twee pootjes
oortjes heel plat
nu de likjes allemaal
effe heel triestig kijken
krijg ik nu eindelijk strijkjes
of zo ne ouwerwetse buikkriebel
zie mijn staartje kwispelen
krijg ik nog een beetje
is het al gedaan ?
stop je nu al ?
seffens nog
geef je
mijn bestaan
ELKE

Bijlagen:
REMCO.pps (4.1 MB)   

31-01-2011 om 11:10 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
25-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je overgave
Klik op de afbeelding om de link te volgen




"MIJN"


onverwacht
gevonden
waar je niet
hoorde te zijn
Herademde in 
je verlegen adem
 je eigen-aardigheden
liet je me ontdekken
verdiepte mij erin
innig je overgave
 Onze toekomst
werd heden
Je bent nu 
waar en wat 
je hoort 
te zijn
MIJN
 
J@n

25-01-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
24-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MIJN grens
Klik op de afbeelding om de link te volgen


MIJN GRENS

Sommigen kennen heel veel van iets
Enkele kennen heel veel van alles
Ken zo mensen 
Dacht van alles een beetje te kennen
Ken dus van alles bijna niets
Trachtte wel meer te zijn als te lijken.
Een tijd geleden tegen DIE grens aangelopen.
Een Arabisch gezegde,

HET STAAT ALLEMAAL GESCHREVEN
INCH ALLAH

Tot toen, dacht ik, NIETS staat geschreven.
Zoals IK dat schrijf, ZAL DAT !
Bleef achterhoedegevechten leveren
hoe langer hoe minder.
Wist toen wel zeker
dat alle romantische plekjes
de zitplaatsjes
de richting van wind, zon en schaduw.
het uitdiepen tot zwemvijver
Bloemen het gans jaar door.
Tv aansluiting terras,  Bar BQ, gezellige open haard
kunnen ....we??? samen,
kijk van hier kan ...je???..mooi...
Vlug zou het weer zijn zoals het was.
Ze noemden het verwaarlozen en onkruid
beleefde er genoegen aan, want het was MIJN ZWEETkruid.
heeft met niks of niemand te maken.
ontkende het, maar besefte toen
Gebrek aan motivatie doet niet zweten.
Mijn eigenste ijsvogeltjes WAREN weg.
Zag hun rituelen.....elkaar het hof maken.
Nooit iets mooiers gezien, en dacht toen

HET STOND INDERDAAD ALLEMAAL GESCHREVEN
INCH ALLAH

probeerde vaak gebruikte nagels terug recht te kloppen.
Het lukte me ....soms, herbruikte ze dan
Telkens opnieuw, dacht toch dat te kunnen.
Al bij al, ik heb het toch zo slecht niet gedaan?

..........NASCHRIFT


heb MIJN ijsvogeltjes teruggezien.
Misschien krijgen WE het zelfs beter
ook mijn motivatie door JOU

die me NU adopteerde
GA EN ZAL TERUG ZWETEN !!!

NIETS STAAT GESCHREVEN

INCH ALLAH

Herschrijf alles zelf als mijn GOD beliefd

J@n

24-01-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
21-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kattevenia
Klik op de afbeelding om de link te volgen

KATTEVENIA


Manege waar ik je ontmoette

 JE
reebruine ogen
zwommen in
die verlegen lach
ons schuchter
verlangen
omhulde warmte
al dat liefs
wat je niet zei
beroerde mijn hart
You look @ me
ik verdronk
oeverloos 
in je ogen
en 
smacht
J@n




21-01-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
17-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eden (haiku)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


hemel op aarde
 beloftevol paradijs
onze hof van eden

17-01-2011 om 14:31 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ter adoptie
Klik op de afbeelding om de link te volgen
D

Dit gedicht/bericht dat ik in de zomer van vorig jaar 
op mijn blog plaatste is vervallen
WERD GEADOPTEERD
door een heel lief mooooi mamaatje
ben geen wees meer
heerlijk
 noemt me
"mijn j@ntje"


gewoon
dromen van
ontwaakte dromen
verweesd het hart
dat geadopteerd 
wil zijn
het gewone
waarvan ik droomde
weg het weesgevoel
iemand toebehoren
geadopteerd
te zijn
j@n



17-01-2011 om 11:37 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ons oud zot (haiku)
Klik op de afbeelding om de link te volgen

parende lente
in verouderde ogen
jeugdig gekriebel

17-01-2011 om 08:53 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
15-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verassing
Klik op de afbeelding om de link te volgen
                                                                     
                                                                Elke vertrouwde, gaf je een likje





haha

verassing
genoot je
schuchterheid
je rode oortjes
dronk je zijn
volg nu ons pad
tel je schreden
tot
"mijn"
het onze
wordt
wijl je toch
"mijn" Jantje
zegt
waar "ons" Elke woont
j@n

15-01-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
14-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je berichtjes (Haiku)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


gelezen zoenen
geletterde liefkozing
        geschreven liefde

14-01-2011 om 18:08 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedachten
Klik op de afbeelding om de link te volgen
 


JE 

Gelezen
strelende gedachten
omhelsden
mijn hunkerend hart
Koesteren kusjes
die me je liefde
boodschappen
 Gesmacht dat
 binnensloop
hemels gedroom
 van je lief zijn
Dat frele hooglied
in tedere
kusnootjes
toekomstmuziek
je passie
ademen

j@n



Bijlagen:
insilensio kan het nog mooier 1.pps (2.3 MB)   

14-01-2011 om 16:32 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
11-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterslaap
Klik op de afbeelding om de link te volgen



WINTERSLAAP

slaperig verlangen
naar zwoele
zomeravonden
wij samen
 sterren tellen
schaars gekleed
 met maneschijnsel
ineengestrengeld
verlangend naar
oneindigheid 
nog te vroeg
midwinter
 ontwaken 
J@n

11-01-2011 om 14:54 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoogvlieger(Senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


gaven me vleugels
vliegen moest ik zelf leren
nooit een hoogvlieger

11-01-2011 om 10:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
08-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedrentel
Klik op de afbeelding om de link te volgen
 



drentelig
het geslenter van
besneeuwde schaduwen
  steriel het jaargetijde van
vorig seizoen gezaaide
aar..zel..lingen
onkruid of pracht
gedrempeld bang
de afwachtende
 verrassing 
onder
gesneeuwde 
hoop op die 
 lentelach
j@n

08-01-2011 om 13:28 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
07-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kringloop
Klik op de afbeelding om de link te volgen
 


door
herfst 
 gespreid dor
ondergesneeuwd
vergaand gedwarrel
de voedende kringloop 
naar bottend groen
nog vruchtenloos 
rijpende slaap op
verhoopte oogst
geplukt najaar
lenterig begin
na deze 
winter
j@n

07-01-2011 om 09:12 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
05-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soms
Klik op de afbeelding om de link te volgen





 SOMS

keek ik naar de zon
verrukkelijk
verblind

SOMS
reikte ik naar een  ster
 bijna grijpbaar
ontwaakte

VAAK
kijk ik naar de
 avondschemering
 en vind er rust

J@n

05-01-2011 om 15:32 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
28-12-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weten(senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


weet het eindelijk
dacht dat ik het wist,weet nu
dat ik niets meer weet

28-12-2010 om 23:11 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
24-12-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstmis


Een zalige vredige gezellige kerstmis
voor iedereen
J@n
met een pootje van mijn Elke


                                                                                             


                                                                                                      

              


  
                                                        

                                                                                            

                                                        

24-12-2010 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
23-12-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ingehaald
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Verjaardag van mijn vader zaliger 23/12/1916


                                
 Voorbij geleefde
grootvader
van haar zonen
pas gisteren
waren we bijna even oud
vluchtig opgespaard
door de jaren
nooit vermoed
dat ik je
kon inhalen
jij mijn vader
ik je zoon 
nu ouder dan jij 
 levensecht  
ik de vader
nog even voorop
 zonder mijn zonen
Gluck auf
ouwe kompel
J@n

23-12-2010 om 11:02 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
22-12-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blind(haiku)
Klik op de afbeelding om de link te volgen



kale bomen staan
met witte kapmantels aan
              tastende blinden 

22-12-2010 om 11:24 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterhulp
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toekomstig gedartel van pasgeboren hertjes
moeilijk begrijpbaar voor stadsmusjes
 s'winters wordt ook geeten
 gedartel helpen overleven
geen werk noch last
 maar lust
  mijn leven
           


witte wintergeklede stilte
verdwenen zon 
ondergesneeuwd
geen werkgewoel
geen schuldig
nietsdoen
kribbelend toeven
 luisterstil voeden
het knetteren
van mijn
open haard
J@n

22-12-2010 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Willekeurig Bloggen.be Blogs
koekoeksklok
www.bloggen.be/koekoek
Willekeurig Bloggen.be Blogs
koekoeksklok
www.bloggen.be/koekoek
Foto

Zoeken in blog


E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Willekeurig Bloggen.be Blogs
movie
www.bloggen.be/movie
Willekeurig Bloggen.be Blogs
fjos
www.bloggen.be/fjos
Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • Venstertranen
  • Over
  • Genaaid
  • Zieleroerselen
  • Generaties
  • welkom2020
  • Mijn nieuwe sportwagen
  • Mijn nieuw speeltje
  • Dromen
  • Stamboom
  • Generaal de Gaulle
  • Heidi Brühl 1966 - Hundert Mann und ein Befehl
  • Spiegelbeelden
  • Winterslag-Hasselt
  • Mijn schilderij
  • kameraad
  • De troubadour
  • Betaalde hun gelag
  • VREDIG
  • Dageraad
  • Berusting
  • Zonnekind
  • Gun me dat
  • mijn geweten
  • AFWEZIG
  • leeggeschopt
  • vergaan
  • Dageraad
  • Remco
  • St Barbara 4 december
  • Puberale schaamte
  • kerstmis 2017
  • verleiding
  • Museumgedachten
  • TER ADOPTIE
  • STROOMOPWAARTS
  • mijn gedachten
  • Berusting
  • DICHT
  • The Ballad of the Green Berets
  • Op oefening in Leopoldsburg
  • Mijn nieuwe woonst
  • Toe of OPEN ?
  • mijne kleine sus
  • Later.......
  • MIJNE REMCO
  • Afscheid
  • ZOMAAR
  • Ervaringsdeskundige
  • nachtzoentje
  • Begin van het einde
  • Winterslag
  • Wereldvreemd
  • mijn vriend GP
  • Berusting
  • Remco
  • vrijdag..............de dertiende
  • Florian
  • Ik heb je lief
  • Mijne REMCO
  • Elke van de Woestenhoeve
  • Nachtkusje
  • dingen
  • Letterdans
  • asresten (hayku)
  • Indoctrinatie( Senryu)
  • Vaderland ?????
  • Open armen
  • Je Foto
  • Beurs (Senryu)
  • bezoekje
  • Tijdloos
  • Ik wist
  • Pandora
  • Turbulent
  • Leegte
  • Mais
  • amigos (Senryu)
  • doodgeboren
  • Een man moet (Senryu)
  • Mijn roosje
  • Regentranen
  • Spiegelbeeld
  • Dieptegevoelens
  • Goudgeel
  • Zieleroerselen
  • Meikever (Haiku)
  • kabbelen (Haiku)
  • Toegekeken
  • Mengelmaren
  • Roots
  • Koninginepage
  • Dof (Senryu)
  • Koestertonen
  • Vervreemding
  • Verwachting (Haiku)
  • Droomnacht
  • Wiegendood
  • vijverreflexie
  • Zeepbel (Senryu)
  • Stilte
  • Begrijp je
  • Lente
  • Morgen
  • Thuisgevoel
  • Zomeruur
  • heimwee (Haiku)
  • Thuiskomst
  • Harmonie ? (Haiku)
  • Avondmijmering
  • Liefde (senryu)
  • Lente 2011
  • Morgendauw (haiku)
  • Je wolkje (Haiku)
  • Blinkende ploeg
  • nu (senryu)
  • Hartendans
  • Lenteknopjes (Haiku)
  • Lente
  • Lentekatjes (Haiku)
  • Lovebeelden (Haiku)
  • notenbalk (hayku)
  • Dooidrachtig
  • Ooit .......
  • Passie
  • Vlaamse gaai(hayku)
  • boerderijtje(senryu)
  • Botvink (Haiku)
  • Gevoelsgedicht
  • ochtendgloren(hayku)
  • Paartje (Haiku)
  • letters
  • nachtegaal (Haiku)
  • sms- je
  • sneeuwklokjes (haiku)
  • Zonderling
  • Penitentie (senryu)
  • Paringsdans
  • leeuwerik(haiku)
  • Geleend
  • waarheen ? (Senryu)
  • Weggezogen
  • liefde (Haiku)
  • Winterslaap
  • attest
  • Ram
  • Gerede twijfels(Senryu)
  • Ontwaken
  • Die zin (Senryu)
  • Gewist
  • Ei-sprong(Haiku))
  • nogal wat
  • Ssst (Senryu)
  • Buikkriebelen
  • Je overgave
  • MIJN grens
  • Kattevenia
  • Eden (haiku)
  • Ter adoptie
  • Ons oud zot (haiku)
  • Verassing
  • Je berichtjes (Haiku)
  • Gedachten
  • Winterslaap
  • Hoogvlieger(Senryu)
  • Gedrentel
  • Kringloop
  • Soms
  • weten(senryu)
  • Kerstmis
  • Ingehaald
  • blind(haiku)
  • Winterhulp
  • Schildwacht
  • maanlicht (Haiku)
  • winterjuk (Haiku)
  • Knotwilgen Haiku)
  • Overleven
  • sneeuwlandschap (Haiku)
  • sneeuwwolken(haiku)
  • verleden(senryu)
  • Zonder zweet(Senryu)
  • Dagboek
  • Opgelost
  • Zakdoekleggen.......(Senryu)
  • Uit de archieven
  • Winter (Hayku)
  • Sneeuwpret
  • Mijn/verleden(Senryu)
  • Toen Ereburgers (Senryu)
  • sneeuwdeken
  • sneeuw (hayku)
  • Droom
  • Winterveren (Hayku)
  • Berust (Senryu)
  • Honden niet toegelaten ?
  • Mijne kleine Sus
  • Scheren
  • Bedstee (Senryu)
  • Bevroren (Haiku)

    Foto

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs