Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Willekeurig Bloggen.be Blogs
decharcuteries
www.bloggen.be/decharc
Willekeurig Bloggen.be Blogs
nieuwsmedia
www.bloggen.be/nieuwsm
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
HERTENMAN
DROMEN van ? HOPEN op ? GELOVEN in ? GOD zij dank, of dank zij GOD ?
14-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Penitentie (senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen

één zondige nacht
twee penitentieboetes
drie wees gegroetjes

14-02-2011 om 22:19 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paringsdans
Klik op de afbeelding om de link te volgen
 


PARINGSDANS


dansen zweven 
door ons leven 
omhelsde schroom
herboren droom
geproefd gelaafd
verslaafd
weg melanchonie
mijmermelodie
dagdagelijks
ons refrein
" mijn " 
VALENTIJN
J@n

Bijlagen:
Mijn Valentijn.ppsx.pps (2.8 MB)   
Valentijn 2011.pps (5.1 MB)   

14-02-2011 om 22:18 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
13-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leeuwerik(haiku)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


 haast klimmend tot God 
 tierelierende lofzang 
leeuwerikgebed

13-02-2011 om 09:15 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geleend


GELEEND


Kinderen krijg of heb je niet
alleen te leen

Ooit geld geleend
moeilijk teruggekregen
verloor vrienden

Vele zaken uitgeleend
bijna alles teruggekregen
nooit beter

Heb ook zaken geleend
bijna alles teruggegeven
niet beter

Het enige wat je beter terugkrijgt
een vrouw,gesmeerd
ook maar te leen
lang teruggegeven

Alles is maar te leen
niemand geeft graag terug
moet zelf nog wat teruggeven
toch eens werk van maken

GELEEND

Kleine kinderen geef je wortels, grote geef je vleugels

13-02-2011 om 09:13 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
12-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waarheen ? (Senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen





de weg naar ergens
die verwarde gevoelens
verdwaalgedachten

12-02-2011 om 13:15 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weggezogen
Klik op de afbeelding om de link te volgen






 UTRECHT 1976


daar moest ZE zijn
bij ons..toen nog 
 verboden
daar legaal
 toch uitgezogen
vruchtje
dat nu
volwassen zou zijn
mijn meisje?
nooit geweten 
nu rest de pijn
 ze was BAAS 
ook in eigen lijf

J@n

12-02-2011 om 13:14 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
09-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.liefde (Haiku)
Klik op de afbeelding om de link te volgen




natuur der liefde
zonnige regenvlagen
in welig water

09-02-2011 om 09:30 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterslaap
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Nog ...eventjes 




onderkoeld stilleven 
doorwinterde schoot
verzwakt herstellend
oppervlakkig verdooid
  door dauw gevoedt
bangelijk
onderaards gekiem
smachtend naar zon
  nog te verdwaasd
 de opwarmende
helende
kracht
J@n

09-02-2011 om 09:29 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.attest
Klik op de afbeelding om de link te volgen


geboorteattest
voor het leven getekend
bewijs van je reis

09-02-2011 om 09:26 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
08-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ram


                    Het leven als of met een RAM

Ram is een lenteteken en heeft hierdoor iets van een onstuitbare lentebries.
of is het de voorjaarsstorm?
Van rammen wordt gezegd dat ze eenvoudig zijn, recht voor de raap, zonder maniertjes, ondernemend en zelfstandig, met een sterke wil, en geldingsdrang, levendig en vurig, stormachtig en strijdbaar.
Met zon in ram streeft hij naar onafhankelijkheid, zal zijneigen weg gaan, probleemloos initiatief nemen.

Zijn leven onstaat in zijn eigen ik en zijn vuur of geldingsdrang, wordt naar buiten gegooid, hij toont zich,

wil opvallen, en wil iets betekenen 

Hij is fier, en wil zich bewijzen en affirmeren.

RAM is een vuurteken, en de strijder van de dierenriem, die durft in competietie treden, vaak provocerend.
Ram is een jeugdig teken, wat onrijp, wil en zal alles beleven en meemaken, is nog onervaren en bot 

Ram is niet doortrapt, maar trapt wel eens hier en door in vallen die anderen opzetten.

Rammen gaan recht door zee,zoeken achter veel dingen niets, vergeven gemakkelijk maar vergeten nooit

                  Je zal maar als RAM geboren worden

                                   zoals ik

                                     J@n


08-02-2011 om 13:43 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gerede twijfels(Senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


gegrond getwijfel
gekantelde gevoelens
gerust geweten

08-02-2011 om 10:33 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
04-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontwaken
Klik op de afbeelding om de link te volgen



Je ochtendzoentje

golvend
als het leven
het gelukzalig
thuisgevoel ontwaakt
geliefd te zijn
harten die 
beroeren
vlinders
die vlinderen
weg verwaterde wijn
ons tevreden zijn
 herbeleven het gedroom
ontwaakt in je 
 ochtendzoen
J@ntje


04-02-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
03-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Die zin (Senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


verweven woordjes
uitgerafelde letters
gebreid tot die zin

03-02-2011 om 13:08 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gewist
Klik op de afbeelding om de link te volgen




GEWIST 

eindelijk
toch gewist
gemist,betwist
missen wie ik was
afgesloten gedeelte
 mijn bezorgd verleden
te lang mezelf niet meer
te leven met het oude zeer
het mocht niet eerst in t'klad
mijn vol zorgen beschreven blad
waar te veel doorgehaalde woorden
 onleesbaar geworden hun klank verloren
niemand kan ooit weten wat ze betekenden
ongeloof dat ze alles zo berekenden
soms nodig alles willen vergeten 
wat eens door mij aanbeden
vergeten wat is geweest
 niet altijd gefeest
gewist geleden
te vergeven
 vergeten
nooit
J@n

03-02-2011 om 11:23 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ei-sprong(Haiku))
Klik op de afbeelding om de link te volgen


geleefde eisprong
oorsprong, hoog en zijsprongen
klaar voor de afsprong

03-02-2011 om 11:15 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
02-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nogal wat
Klik op de afbeelding om de link te volgen





Van kleine man tot bejaarde Jan


NOG AL WAT


NOGAL wat dromen heb ik gedroomd NOGAL wat dromen heb ik ontkend
NOGAL wat triomfen mocht ik beleven
NOGAL wat nederlagen heb ik geleden
NOGAL wat vrienden hield ik over
NOGAL wat verraad heb ik gekend NOGAL wat idealen heb ik verwend
NOGAL wat leugens werden me bekend
NOGAL wat desillusies heb ik opgelopen
NOGAL wat kansen liet ik verlopen NOGAL wat tijd liep ik verloren
NOGAL wat jaren werden me gestolen
NOGAL wat angst om me te binden NOGAL wat zaken die me niet zinden
NOGAL wat lippen hebben me gekust
NOGAL wat armen hebben me gesust
NOGAL wat plaatsen zijn me bekend NOGAL wat harten heb ik verwend
NOGAL wat kamers heb ik beslapen NOGAL wat passie heb ik ervaren
NOGAL wat liefde heb ik gemist NOGAL wat tranen heb ik gewist
NOGAL wat dingen liet ik bewust NOGAL wat energie heb ik verkwist
NOGAL wat veel heb ik gestreden NOGAL wat redenen heb ik verzwegen
 tijd om "NOGAL" op te geven
NOGAL veel wil ik vergeten

J@n


02-02-2011 om 11:09 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ssst (Senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen

gehuld in zwijgen
die stille eenzame kreet
geruisloos verwoord

02-02-2011 om 10:49 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
31-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buikkriebelen
Klik op de afbeelding om de link te volgen




BUIKKRIEBELS


diep
gezucht
een pootje
twee pootjes
oortjes heel plat
nu de likjes allemaal
effe heel triestig kijken
krijg ik nu eindelijk strijkjes
of zo ne ouwerwetse buikkriebel
zie mijn staartje kwispelen
krijg ik nog een beetje
is het al gedaan ?
stop je nu al ?
seffens nog
geef je
mijn bestaan
ELKE

Bijlagen:
REMCO.pps (4.1 MB)   

31-01-2011 om 11:10 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
25-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je overgave
Klik op de afbeelding om de link te volgen




"MIJN"


onverwacht
gevonden
waar je niet
hoorde te zijn
Herademde in 
je verlegen adem
 je eigen-aardigheden
liet je me ontdekken
verdiepte mij erin
innig je overgave
 Onze toekomst
werd heden
Je bent nu 
waar en wat 
je hoort 
te zijn
MIJN
 
J@n

25-01-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
24-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MIJN grens
Klik op de afbeelding om de link te volgen


MIJN GRENS

Sommigen kennen heel veel van iets
Enkele kennen heel veel van alles
Ken zo mensen 
Dacht van alles een beetje te kennen
Ken dus van alles bijna niets
Trachtte wel meer te zijn als te lijken.
Een tijd geleden tegen DIE grens aangelopen.
Een Arabisch gezegde,

HET STAAT ALLEMAAL GESCHREVEN
INCH ALLAH

Tot toen, dacht ik, NIETS staat geschreven.
Zoals IK dat schrijf, ZAL DAT !
Bleef achterhoedegevechten leveren
hoe langer hoe minder.
Wist toen wel zeker
dat alle romantische plekjes
de zitplaatsjes
de richting van wind, zon en schaduw.
het uitdiepen tot zwemvijver
Bloemen het gans jaar door.
Tv aansluiting terras,  Bar BQ, gezellige open haard
kunnen ....we??? samen,
kijk van hier kan ...je???..mooi...
Vlug zou het weer zijn zoals het was.
Ze noemden het verwaarlozen en onkruid
beleefde er genoegen aan, want het was MIJN ZWEETkruid.
heeft met niks of niemand te maken.
ontkende het, maar besefte toen
Gebrek aan motivatie doet niet zweten.
Mijn eigenste ijsvogeltjes WAREN weg.
Zag hun rituelen.....elkaar het hof maken.
Nooit iets mooiers gezien, en dacht toen

HET STOND INDERDAAD ALLEMAAL GESCHREVEN
INCH ALLAH

probeerde vaak gebruikte nagels terug recht te kloppen.
Het lukte me ....soms, herbruikte ze dan
Telkens opnieuw, dacht toch dat te kunnen.
Al bij al, ik heb het toch zo slecht niet gedaan?

..........NASCHRIFT


heb MIJN ijsvogeltjes teruggezien.
Misschien krijgen WE het zelfs beter
ook mijn motivatie door JOU

die me NU adopteerde
GA EN ZAL TERUG ZWETEN !!!

NIETS STAAT GESCHREVEN

INCH ALLAH

Herschrijf alles zelf als mijn GOD beliefd

J@n

24-01-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Willekeurig Bloggen.be Blogs
paardjesuitpelt
www.bloggen.be/paardje
Willekeurig Bloggen.be Blogs
eric_claudia
www.bloggen.be/eric_cl
Foto

Zoeken in blog


E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Willekeurig Bloggen.be Blogs
ronny1970
www.bloggen.be/ronny19
Willekeurig Bloggen.be Blogs
tilloenk
www.bloggen.be/tilloen
Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • Venstertranen
  • Over
  • Genaaid
  • Zieleroerselen
  • Generaties
  • welkom2020
  • Mijn nieuwe sportwagen
  • Mijn nieuw speeltje
  • Dromen
  • Stamboom
  • Generaal de Gaulle
  • Heidi Brühl 1966 - Hundert Mann und ein Befehl
  • Spiegelbeelden
  • Winterslag-Hasselt
  • Mijn schilderij
  • kameraad
  • De troubadour
  • Betaalde hun gelag
  • VREDIG
  • Dageraad
  • Berusting
  • Zonnekind
  • Gun me dat
  • mijn geweten
  • AFWEZIG
  • leeggeschopt
  • vergaan
  • Dageraad
  • Remco
  • St Barbara 4 december
  • Puberale schaamte
  • kerstmis 2017
  • verleiding
  • Museumgedachten
  • TER ADOPTIE
  • STROOMOPWAARTS
  • mijn gedachten
  • Berusting
  • DICHT
  • The Ballad of the Green Berets
  • Op oefening in Leopoldsburg
  • Mijn nieuwe woonst
  • Toe of OPEN ?
  • mijne kleine sus
  • Later.......
  • MIJNE REMCO
  • Afscheid
  • ZOMAAR
  • Ervaringsdeskundige
  • nachtzoentje
  • Begin van het einde
  • Winterslag
  • Wereldvreemd
  • mijn vriend GP
  • Berusting
  • Remco
  • vrijdag..............de dertiende
  • Florian
  • Ik heb je lief
  • Mijne REMCO
  • Elke van de Woestenhoeve
  • Nachtkusje
  • dingen
  • Letterdans
  • asresten (hayku)
  • Indoctrinatie( Senryu)
  • Vaderland ?????
  • Open armen
  • Je Foto
  • Beurs (Senryu)
  • bezoekje
  • Tijdloos
  • Ik wist
  • Pandora
  • Turbulent
  • Leegte
  • Mais
  • amigos (Senryu)
  • doodgeboren
  • Een man moet (Senryu)
  • Mijn roosje
  • Regentranen
  • Spiegelbeeld
  • Dieptegevoelens
  • Goudgeel
  • Zieleroerselen
  • Meikever (Haiku)
  • kabbelen (Haiku)
  • Toegekeken
  • Mengelmaren
  • Roots
  • Koninginepage
  • Dof (Senryu)
  • Koestertonen
  • Vervreemding
  • Verwachting (Haiku)
  • Droomnacht
  • Wiegendood
  • vijverreflexie
  • Zeepbel (Senryu)
  • Stilte
  • Begrijp je
  • Lente
  • Morgen
  • Thuisgevoel
  • Zomeruur
  • heimwee (Haiku)
  • Thuiskomst
  • Harmonie ? (Haiku)
  • Avondmijmering
  • Liefde (senryu)
  • Lente 2011
  • Morgendauw (haiku)
  • Je wolkje (Haiku)
  • Blinkende ploeg
  • nu (senryu)
  • Hartendans
  • Lenteknopjes (Haiku)
  • Lente
  • Lentekatjes (Haiku)
  • Lovebeelden (Haiku)
  • notenbalk (hayku)
  • Dooidrachtig
  • Ooit .......
  • Passie
  • Vlaamse gaai(hayku)
  • boerderijtje(senryu)
  • Botvink (Haiku)
  • Gevoelsgedicht
  • ochtendgloren(hayku)
  • Paartje (Haiku)
  • letters
  • nachtegaal (Haiku)
  • sms- je
  • sneeuwklokjes (haiku)
  • Zonderling
  • Penitentie (senryu)
  • Paringsdans
  • leeuwerik(haiku)
  • Geleend
  • waarheen ? (Senryu)
  • Weggezogen
  • liefde (Haiku)
  • Winterslaap
  • attest
  • Ram
  • Gerede twijfels(Senryu)
  • Ontwaken
  • Die zin (Senryu)
  • Gewist
  • Ei-sprong(Haiku))
  • nogal wat
  • Ssst (Senryu)
  • Buikkriebelen
  • Je overgave
  • MIJN grens
  • Kattevenia
  • Eden (haiku)
  • Ter adoptie
  • Ons oud zot (haiku)
  • Verassing
  • Je berichtjes (Haiku)
  • Gedachten
  • Winterslaap
  • Hoogvlieger(Senryu)
  • Gedrentel
  • Kringloop
  • Soms
  • weten(senryu)
  • Kerstmis
  • Ingehaald
  • blind(haiku)
  • Winterhulp
  • Schildwacht
  • maanlicht (Haiku)
  • winterjuk (Haiku)
  • Knotwilgen Haiku)
  • Overleven
  • sneeuwlandschap (Haiku)
  • sneeuwwolken(haiku)
  • verleden(senryu)
  • Zonder zweet(Senryu)
  • Dagboek
  • Opgelost
  • Zakdoekleggen.......(Senryu)
  • Uit de archieven
  • Winter (Hayku)
  • Sneeuwpret
  • Mijn/verleden(Senryu)
  • Toen Ereburgers (Senryu)
  • sneeuwdeken
  • sneeuw (hayku)
  • Droom
  • Winterveren (Hayku)
  • Berust (Senryu)
  • Honden niet toegelaten ?
  • Mijne kleine Sus
  • Scheren
  • Bedstee (Senryu)
  • Bevroren (Haiku)

    Foto

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs