Foto
Inhoud blog
  • Fiets ook al thuis
  • Epiloog: de fietser
  • Dag 22: Verblijf in Santiago de Compostela
  • Epiloog: de fiets
  • Intermezzo: drawning by numbers
  • Dag 20,5: Arzua - Santiago de Compostela
  • Intermezzo: misverstanden en schunnigheden
  • Dag 20: Fonfria - Arzua
  • Dag 19: Rabanal del Camino - Fonfria
  • Dag 18: Mansilla de la Mulas - Rabanal del Camino
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Herman Van Broeck
    Fietstocht naar Santiago de Compostela
    De fietsenmaker was zo aan het stoefen over de fiets die ik kocht dat hij zowaar was vergeten te vermelden dat er nog moest getrapt worden!
    10-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 9: Angoulème - Libourne
    Vertrokken om 0740 en aangekomen om 1900 Hr. Er stonden 130 km op de teller en het totaal aantal gestegen meters volgens mijn gps was 1426. Toen ik deze morgen vertrok in het hotel, kwam ik een Nederlander tegen die dezelfde rit aan het maken was, maar in tegengestelde richting. Het weer bij het vertrek zag er bijzonder somber uit. Ik moet er dan ook ongeveer zoals een sublimatie van een wetlook hebben uitgezien toen ik 's avonds in het hotel aankwam. In het totaal reed ik vier uur in de regen waarvan één uur in een wolkbreuk. Er waren geen grote dorpen, een koffie gaan drinken of herbevoorraden was onmogelijk. In Montignac begon ik zo erg kou te lijden dat ik een hele doos mueslirepen heb gegeten. Omstreeks 1400 Hr eindelijk een restaurant gevonden en een heel lekkere en warme plat du jour verorberd. De patron was nog vrachtwagenchauffeur geweest en kende Antwerpen goed...Tot 1600 Hr door een bosrijke en glooiiende streek gereden (Dordogne). Vanaf dan kwam de streek van Saint-Emilion in zicht. De fiets is een ideaal middel om al die chateau's en grand cru's aardrijkskundig te ontdekken. De stad Saint-Emilion is zeker de moeite waard om te bezichtigen. Toen ik probeerde een kamer te bemachtigen in S-E, was alles volgeboekt. Uiteindelijk ben ik 11 km moeten afwijken van de vooropgestelde route om in een uitgeleefd hotelletje een bed en een douche te vinden. Dit is toch wel lastig na een lange rit.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Archief per week
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Inhoud blog
  • Fiets ook al thuis
  • Epiloog: de fietser
  • Dag 22: Verblijf in Santiago de Compostela
  • Epiloog: de fiets
  • Intermezzo: drawning by numbers


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs