Foto
Inhoud blog
  • Fiets ook al thuis
  • Epiloog: de fietser
  • Dag 22: Verblijf in Santiago de Compostela
  • Epiloog: de fiets
  • Intermezzo: drawning by numbers
  • Dag 20,5: Arzua - Santiago de Compostela
  • Intermezzo: misverstanden en schunnigheden
  • Dag 20: Fonfria - Arzua
  • Dag 19: Rabanal del Camino - Fonfria
  • Dag 18: Mansilla de la Mulas - Rabanal del Camino
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Herman Van Broeck
    Fietstocht naar Santiago de Compostela
    De fietsenmaker was zo aan het stoefen over de fiets die ik kocht dat hij zowaar was vergeten te vermelden dat er nog moest getrapt worden!
    31-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1: Kruibeke-Doornik
    Deze morgen eindelijk begonnen aan de lang op voorhand geplande tocht. Rond 0745 Hr vertrok ik van thuis; uitgewuifd door Ann, Nele en een vriendin.Via de nieuwe Temsebrug ging het richting Dendermonde, aansluitend naar Aalst, Ninove en Geraardsbergen. Ik was nog niet in Temse of ik was mijn zakdoek al kwijt. Het stuk tot Aalst reed ik enkel met de kaart, van daar af was het met de fietsgps.Een groot geluk want er waren in de buurt van de oevers van de Dender drie fietsomleidingen. En die zijn erger dan omleidingen voor auto's. Voor fietsers staat er gewoonweg één bord met "omleidng" en voor de rest moet je zelf je plan trekken. Eens de taalgrens over waren er geen omleidingen meer, maar déviations. Deze zijn nog erger want hier gaat het al omhoog en omlaag en elke kilometer meer voelt zwaarder aan. Rond 1745 Hr kwam ik uiteindelijk in Doornik aan en mijn teller wees 148 km aan. een ouwe bekende had voor logement voor mij gezorgd en hij had zich goed van zijn taak gekweten. Een echte hotelkamer met aparte badkamer met badjas enz.. Onderweg vier buien gehad, maar gelukkig waren ze niet van lange duur. Wel dreven ze de temperatuur naar beneden. Daarnet een reuzepizza gaan eten op het pleintje waar Ann en ik vorig jaar ook gelogeerd hadden (hotel de la Cathédrale). Toen hadden we er één kilometer langer over gedaan, maar hadden we het platte parkoers (langs de Schelde) gevolgd.
    Deze route was aanmerkelijk zwaarder en ik voel het wat in mijn benen. Deze keer was het vanaf Geraardsbergen omhoog en omlaag.
    Al bij al is mijn eerste dag al heel geslaagd; niet echt zwaar natgeregend (de voorspellingen waren erger) en een kennismaking met een volledig nieuwe streek. Ergens tegen Leuze liep de geplande route gewoonweg dood op een autostrade, improviseren dan maar en we zaten juist. Iemand had zelfs een bordje aangebracht met "compostela". Al een verwijzing op de eerste dag. Ook in Doornik, heel dicht bij de kathedraal, is een koperen Sint-Jacobsschelp in de winkelstraat ingemetseld.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    01-07-2010
    Fietsomleidingen
    Inderdaad, één schild "omleiding" bij het begin van de werken, en daarna: tirez votre plan. Heb ik ook al verschillende keren meegemaakt, zowel hier als in het buitenland. Dan is een GPS goud waard.

    01-07-2010 om 11:58 geschreven door Luc Kluge


    01-06-2010
    teken
    a Herman,Al serieus wat km in de benen op dag 1, heb uit je blog 2 tekens gehaald..Niet alle wegen leiden rechtstreeks naar Compostela (ff wat omleidingskes meepikken:-8) ) enne terug goed op pad met extra pijl naar Compostella (extra tje naast fiets gps?) Dat kan niet anders dan goed gaan. Smeer u maar in de komende dagen want het beloofd warm te worden, je zou toch niet willen dat de vellen van uw gezicht vallen van het verbranden hé:oops: wil alleen maar aantonen met deze smiley dat uw gezicht dan wreed gaat gloeien.Zit er feitelijk wel voldoende creme in zo'n klein reistubeke van het kruitvat?tot volgende blog en we duimen hier allemaal mee!Freya

    01-06-2010 om 15:52 geschreven door freya



    Archief per week
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Inhoud blog
  • Fiets ook al thuis
  • Epiloog: de fietser
  • Dag 22: Verblijf in Santiago de Compostela
  • Epiloog: de fiets
  • Intermezzo: drawning by numbers


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs