wal(l)-küre(n) uit helsinki
Vanuit Helsinki.. enige wall-kuren van Uw walküre van dienst


Inhoud blog
  • morgenvroeg..
  • "Lighting one candle...
  • I'ld like to give thanks...
  • Froid aux mains...
  • zondagse update...


    27-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.over in de wind geslagen paraplu's, examen- en verkiezingskoorts...


    Omgeslagen paraplu's
    Maandagochtend in Helsinki: een strakke wind en op zovele plaatsen achtergelaten, omgeslagen paraplu's.. of nog net in een vuilnisbak gepropt : het resultaat van een weekend met heel wat regen en wind.
    Een weekend ook van het bijwonen van het gezellig verjaardagsfeestje van een russisch meisje Olga (alle russische gebruiken bij zo'n gelegenheid incluis), lopen in de wind, lezen voor het volgende examen, film kijken op kot, tof babbelen met Koko die langskwam na haar zoveelste -geslaagde- Flea market slag, het besef dat de boom hier voor het gebouw nu écht kaal is, proeven van zelfgemaakte cake van de duitsers, de weekends thuis tussendoor wat missen, n vroeg kaars-kerstcadeau'tje van Katrin, regen tegen de ruit horen tikken, toffe skypegesprekken en wat georganiseer voor een roadtrip misschien naar het Lake district in de tweede helft van november met een paar uit het gebouw.

    Examenkoorts
    De examens en het weer hebben veel studenten zwaar verkouden of ziek gemaakt.  Ik denk dat ik eraan ontsnapt ben met enkel wat oorpijn vorige week. Het was een week van les volgen en studeren voor een examen vrijdag, deze week heb ik weer een examen vrijdag maar gelukkig geen les meer. Daarna is het even rustiger, dan kunnen Finland en omstreken weer wat meer verkend worden, met om te beginnen Stockholm.
    Tot nu toe ben ik voor alle vakken geslaagd en heb ik al meer dan de helft van de studiepunten verzameld voor dit semester. Het is maar raar nu al 'blok' te hebben, soms gecombineerd met nog lessen. Maar misschien wel voordelig rond kerstmis!

    Verkiezingskoorts
    Geen wind of regen kan hen tegenhouden! Dapper blijven ze folders uitdelen en borden opzetten met de wind van voren... hopelijk hebben de kandidaten voor de opkomende verkiezingen hier in helsinki binnenkort dan wél de wind in de zeilen. Een fin vertelde me op de trein dat er veel commentaar is op de affiches hier: té veel kleine fotootjes van zovele kandidaten..

    Deze week is Diane's nonkel overleden, hij had annorexia en kreeg een hartaanval. Van deze slag kreeg ook haar vader een hartaanval, hij ligt nu in het ziekenhuis én vorige week werd ook haar stiefmoeder aan kanker geopereerd. Haar vader en stiefmoeder zijn nu wel weer 'stabiel'. We hebben veel gebabbeld en hopelijk worden ze snel veel beter.

    Tot zover deze ietwat koortsig geschreven update tussen het gerommel aan mijn bureau..
    een blik naar buiten doet me denken dat de zon onderweg is: in de verte zie ik een streepje blauw aan de hemel
    liefs en een erg mooie week toegewenst!





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs