• We blijven ons amuseren
  • Bijna vertrekken...

GWP 4des
    Alle interessante weetjes over onze GWP
    23-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We blijven ons amuseren
    Na een goeie nachtrust en een uitgebreid ontbijt bezochten we gisteren het CAPC, het museum voor hedendaagse kunst. Na wat zoeken en verdwalen vonden we na onze opdrachten de uitgang en trokken we naar de Jardin Public. Daar aten we en vertrokken dan in groepjes op onze stadswandeling doorheen 'la belle ville Bordeaux'.

Na de opdrachten reden we terug richting verblijfplaats om daar nog wat te genieten van het prachtige weer.

Vandaag stapten we op de bus naar Saint-Emilion, waar we de -nog steeds gebruikte - monolitishe kerk bezochten.

Na dit bezoek genoten we een heerlijke maaltijd op restaurant met een mooi uitzicht op het stadje.

Na de maaltijd splitsen we ons weer op in groepjes om een stadswandeling te maken en opdrachten uit te voeren. Hopelijk kunnen we onderweg ook nog wat genieten van het mooie weer en, wat er uiteraard bijhoort, een ijsje!

Er werden reeds ook al foto's gemaakt, waarvan er al een deel op smartschool staan, de rest komt binnekort ook op deze blog. Ook foto's van het concert van vanavond zullen er opkomen. Aan iedereen alvast veel succes voor vanavond!

23-04-2014 om 13:07 geschreven door RB

21-04-2014
    Na een lange en vermoeiende rit met de bus, waarop de ene al makkelijker kon slapen dan de ander, kwamen we aan op onze schitterende bestemming.

Bij het verkennen van het domein vielen we van de ene verbazing in de andere. Meteen bij het oprijden van het domein zagen ze het tennisterrein en wat verder het eerste zwembad. Na het uitpakken zagen we het tweede en derde zwembad.
    Ook binnen was het een al overdondering... De bewuste dubbelklavier-piano, de vleugelpiano's, biljarttafel, filmzalen,...

Na het middagmaal was iedereen vrij om te doen wat hij wou. De meeste besloten om een verfrissende duik te nemen in het zwembad, anderen kozen voor tennis of gewoon wat 'chillen in de zon'.

Vanavond nog een leuke avondwandeling en daarna lekkere versgemaakte spaghetti bolognaise. En dan onder de wol, zodat we wat gemiste slaap kunnen inhalen.

21-04-2014 om 15:45 geschreven door RB

20-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna vertrekken...
    Na lange tijd en veel leuke activiteiten is het eindelijk zover. De leukste activiteit van dit schooljaar:

Onze GWP naar Bordeaux!

Om 23u vertrekken we voor een lange busrit richting Gensac, naar onze schitterende verblijfplaats 'Domaine du Faure'. Het wordt een nachtje doorbrengen op de bus, maar we kunnen nu alvast uitkijken naar het ontbijt morgen, aangezien de ouders van één van de leerlingen speciaal voor ons voor vers gemaakte ontbijtkoeken gezorgd hebben! Als dat geen luxe is...

We zien elkaar terug in Frankrijk!
    Aah, la douce France... Bijna, bijna, bijna, maar nog net niet helemaal.