Inhoud blog
  • Nog wat sfeerbeelden van donderdag
  • 't Is weer voorbij...
  • Bijna naar huis. Jammer!
  • Dagboeken dag 3 (woensdag)
  • Foto's dag 3
    Foto
    Foto
    gwp Kattevenia GENK
    Eerstejaars MS (campus KAMSA) op gwp in Genk!
    07-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagboeken dag 3 (woensdag)

    Het was plezant vandaag. Ondanks dat we dans moesten doen, hebben we ook judo gedaan en het was dus een plezante voormiddag! Dan heel lekker gegeten, toen moesten we ons omkleden, dan naar het ‘Vlaams opvangcentrum voor vogels en wilde dieren’ (lees: natuurhulpcentrum Opglabbeek) gegaan met de bus. Het was kei interessant en toen hebben we avondeten gehad. Dan een detective spel gespeeld. Het was een leuke avond en toen gaan slapen. Ik kijk al uit naar de volgende dag!

     

    Jannick Vanwinckelen, 1B

     

     

    Vandaag hebben we aan ons contractboekje gewerkt en dan onze sporten gedaan. Wij hadden muurklimmen en ik ben twee keer bijna tot boven geraakt! Dan zijn we naar het dierenhulpcentrum gegaan en daar hebben we een film gekeken en een heel leuke rondleiding gekregen over wat ze doen. We hebben tijgers, eekhoorns, poema’s, aapjes en veel vogels gezien! En dan nog een superleuk Witse-avondspel waar je moest uitzoeken hoe de moord ineen zat. Er waren 5 detectivebureau’s, 1 winnaar en het team van meneer Van ‘Hermen’  Laughing is gewonnen!

     

    Jef Heylen, 1Teww

     

     

    Vandaag ben ik om 7u15 opgestaan om te gaan joggen met mijn LO-leraar mr Vanermen en dan ga ik in mijn contractwerk werken en dan ga ik mountainbiken met mijn techniekleraar mr Goddé en dan ga ik eten en terug naar mijn kamer om te spelen in mijn kamer en dan zijn we nog naar het dierenhulpcentrum gegaan . Ik heb veel dieren gezien. En dan hebben we nog een spel gespeeld!

     

    Dylan Claes, 1B

     

     

    Hallo! Vanochtend heb ik een oriëntatietocht gedaan. Na de middag zijn we naar het natuurhulpcentrum in Opglabbeek geweest. Er zaten veel dieren: 2 tijgers, 1 leeuw, 1 poema, 1 poema, aapjes, uilen, wasbeertjes, neusbeertjes, een hangbuikzwijn, 2 wolven, en nog wat. Helaas zagen we de wolven niet. L Het was zeer interessant! ‘s Avonds speelden we het Witse-detectievespel. Er was zogezegd een moord gepleegd, keiplezant! De oplossing was dat meneer Vanermen het had gedaan! Baai!

     

    Hanne Geens, 1 Teww

    07-02-2013 om 12:15 geschreven door Kattevenia-team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's dag 3
    Het is laat ondertussen, maar we konden het niet laten om toch nog wat foto's te posten. Laughing





















    07-02-2013 om 00:31 geschreven door Kattevenia-team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke dag!
    De foto's van dag 3 volgen. We hebben het wat te druk gehad om foto's te selecteren. Slaapwel en tot morgen!

    06-02-2013 om 23:15 geschreven door Kattevenia-team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagboeken dag 2

     

    We werden ‘s morgens opgeroepen om 7.30u. Daarna kregen we een lekker ontbijt. Eerst zijn we  nog aan ons projectboekje aan het werken geweest. Daarna mochten de groepen gaan sporten. Pieter en ik zaten samen in het een team, we werden 2de van de 8. Vervolgens werden we door een superleuke mevrouw uitgenodigd voor het duw- en trekspel en dansen. ‘s Avonds om 00.01u werden we wakker gehouden door een gek aan ons raam. Haha.

     

    Yarne Louckx, 1LOWW1

     

     

    Vandaag hebben we als sport hockey, boogschieten en mountainbike gedaan. We aten ‘s middags gehaktbrood, puree en groentjes. Wat we voor avondeten gaan krijgen weet ik nu nog niet. Spannend! Ik ben wel al een beetje moe.

    We hebben heel veel vrienden gemaakt en BFF’s, maar de grootste en de beste zijn mevrouw Coolen en mevrouw Bonroy.

     

    Zara Waters, 1LOWW2

     

     

    Vandaag was het weer geweldig. In de voormiddag hebben Zara en ik boogschieten en hockey gedaan. Daarna hebben we ons buikje rond gegeten. Dan hebben we ons nog eens kunnen uitleven met mountainbike. Het was echt super, super, super, … leuk. We hebben heel hard gelachen. Straks ga ik nog eens naar huis bellen en even uitrusten. Dan zijn we opgeladen om “binnen de minuut” te spelen. Dan in ons bedje kruipen en slapen.

    PS: mevr. Coolen en mevr. Bonroy zijn mijn BFF!

     

    Gitte Hoorelbeke, 1LOWW2

     

     

    De eerste nacht is voorbij en ik zie eruit als een mummie.

    We hebben vandaag als eerste activiteit oriëntatieloop gedaan. Ik zat in de groep met Fay en Nienke. Soms zijn we bijna uitgeschoven, maar het was heel tof.

    Het middageten was weer heel lekker. In de namiddag moest ik dansen en judo doen. Ook al was judo niet echt judo, maar meer een duw- en trekspelletje.

    Na het avondeten moesten we “binnen de minuut” spelen. Ik moest met een sok op mijn hoofd allemaal flessen omduwen. Uiteindelijk heb ik maar één fles omgekregen.

     

    Hanne Carmen, 1LA

     

     

    Het was weer een superdag. We hebben gedanst. Soms snaptje ik het niet, maar ik bleef proberen. Het was toch nog gelukt!!!

    Dan deden we judo. Op het einde moesten we elkaar uit een klein vierkant duwen. Ik ben een paar keer gewonnen. Yes!

    Dan zien we gaan boogschieten. Ik behaalde in totaal 360 punten.

    Dus… ik ben benieuwd naar morgen!

     

    Seppe Verbraecken, 1LOWW1

     

     

    Er is weer een dag voorbij. Hockey en boogschieten waren plezant. Daarna gingen we mountainbiken. Lekker in de plassen “splachen” en modder in het gezicht. Tot slot deden we “binnen de minuut” met allemaal moeilijke proeven. ‘s Nachts was er iemand die op het raam zat te kloppen enzo van die dingen. Bestaat er een Kattevenia-spook?

     

    Robbe Geilenkotten, 1LOWW1

     

     

    Onze dag begon met een stevig ontbijt.

    Eerst even in ons projectboekje werken en dan de sporten. We kregen eerst mountainbike. Echt heel leuk en de chinese muur was geweldig.

    Daarna douchen en eten.

    Na het eten kregen we muurklimmen en zo overwin je hoogtevrees.

    Het avondeten was lekker. We kregen tijdens het spel “binnen de minuut” heel veel leuke, maar moeilijke proeven.

     

    Senne Vercammen, 1LOWW1

     

    06-02-2013 om 23:14 geschreven door Kattevenia-team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    05-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele sfeerbeelden van onze tweede dag
    Surprised

















    05-02-2013 om 22:56 geschreven door Kattevenia-team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alvast wat verhalen van onze eerste dag in Genk!

     

    Vandaag zijn we aangekomen in Genk om ongeveer 10u. Nadat de kamers waren verdeeld, werden we ingedeeld in groepjes. We moesten hiervoor een pantoffel afgeven. Daarna hebben we een cursus gekregen oevr hoe je je bed moet opmaken. Toen de kamers in de orde waren, gingen we eten in de refter. Na het eten zijn we onze sportactiviteiten begonnen. Zo dadelijk nog douchen, dan eten en daarna naar de Cosmodrome.

    Nu nog wat dingetjes die zijn gebeurd: Brecht was ziek, maar nu is hij beter en er is heel veel gegeten.

     

    Milan Aerts, 1TEWW

     

     

    We zijn goed aangekomen. De kamers waren perfect in orde en proper. Ik zit met Dylan op de kamer. We hebben de koffers eerst uitgepakt en hebben een wandeling gemaakt J

    Daarna hebben we gegeten. Het eten is hier heel lekker. Sporten komt er ook aan te pas; wij deden dans en judo. Dans was niet zo leuk, maar judo wel. Na het avondeten hebben we een avondwandeling gemaakt en dan… zzz.

     

    Maxence Van Lierde, 1SPO

     

     

    Vandaag had ik oriëntatieloop, LEUK! Maar laat ons beginnen bij het begin van de dag…

    Het was gelukkig niet lang rijden. Eens aangekomen regende het en kon je je koffer gaan zoeken in de regen. En dan… uitpakken! De kamers zijn heel mooi.

    Vanavond zijn we naar de Cosmodrome gegaan. MOOI.

    De wandeling in kleine groepjes terug verliep  niet zo soepel. We liepen verkeerd. Haha!  Pas om halftwaalf konden we naar de kamer… Slaapwel!

     

    Femke Coenen, 1LA

     

     

    Vandaag zijn we vertrokken op gwp-week, eerst moesten we verzamelen in de overdekte en dan op de bus stappen? Toen kwamen we aan in Genk. Het was spannend. We verkenden het groot domein en toen aten we al ‘s middags. Daarna gingen we sporten. Ik ging samen met mijn zus en de rest van de groep mountainbiken. Het was wel leuk, maar ook heel vies omdat er veel modder was. Toen mochten we gaan douchen en dan een vieruurtje smullen. Dan moesten we werken aan ons projectje “natuur en milieu”. Toen mochten we naar de kamers en dan avondeten, dan nog even projectwerk en dan naar de Cosmodrome. En als laatste naar het bos. Dan nachtrust, slaapwel!!!

    En… het eten was heel lekker, ik heb zeker 6 kroketten op. HAHA!!!

     

    Marthe Debeys, 1SPO

     

     

    We hebben vandaag groepjes gemaakt en ik zat in het gele groepje, dus hadden we dansen en judo. Het was heel leuk, wel vermoeiend.

    We gaan vandaag ook naar de Cosmodrome. Ik kijk er al naar uit.

    Bij de nachtwandeling waren we de weg even kwijt. En tijdens de wandeling was ik mijn schoen verloren in een plas modder. En dat was eigenlijk wel grappig en vies.

     

    Femke Coenen, 1LA

    05-02-2013 om 18:48 geschreven door Kattevenia-team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    04-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1
    We hadden vandaag veel regen, maar gelukkig ook zonneschijn. Ondertussen zijn we klaar om naar de Cosmodrom te gaan. Hopelijk vinden we daarna onze weg nog terug naar ons hotel door het pikdonker bos.
















    04-02-2013 om 19:04 geschreven door Kattevenia-team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (12 Stemmen)
    01-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spannend
    Alle voorbereidingen op school zijn gedaan. Nu dit weekend nog wat inpakken en jammer genoeg zullen we regenkledij moeten meenemen. Maar laat ons hopen dat al die weerberichten fout zijn...

    01-02-2013 om 17:13 geschreven door Kattevenia-team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    13-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sfeerbeelden van de vorige editie
    Hier enkele sfeerbeelden van de gwp 2012, kijk vooral naar het weer. Hopelijk hebben we dit jaar ook weer zo'n gezellige wintereditie Very Happy







    13-01-2013 om 13:31 geschreven door Kattevenia-team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog drie weken...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog drie weken en we vertrekken met zo'n 100 leerlingen naar de prachtige Genkse bossen, de toegangspoort van het Nationaal Park Hoge Kempen. De begeleidende leerkrachten zijn volop in de weer om hier weer een onvergetelijke week van te maken. Wij, het Kattevenia-team, kijken er alvast naar uit. Jullie toch ook!
    We proberen gedurende onze gwp-week (4/2-8/2/2013) regelmatige foto's en verslagen te posten op deze blog.

    13-01-2013 om 12:30 geschreven door Kattevenia-team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs