Volg dagelijks mijn voorbereiding op Luik-Bastenaken-Luik op 12 juni 2011
Foto
Archief per maand
  • 03-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 03-2012
  • 11-2011
  • 06-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
    Lopende promoties Bruynooghe's Koffie: filters 10 + 1 gratis
    Inhoud blog
  • Mooiste, té groot?
  • Superontdekking!
  • De verkrachting van Varsenare.
  • Koersfiets Eddy Merckx te koop,
  • Sandra...
    Laatste commentaren
  • Ronde van Vlaanderen (maria)
        op Mooiste, té groot?
  • 2013 (Natalie)
        op Superontdekking!
  • Mtb (Mike )
        op Superontdekking!
  • Sporten (maria)
        op Superontdekking!
  • politiek (wim)
        op De verkrachting van Varsenare.
  • 2012 (Natalie)
        op Sandra...
  • Sandra (Natalie)
        op Sandra...
  • ! (wim)
        op Sandra...
  • genieten (Natalie)
        op En toen,...kwam Sarah.
  • liefde is ..... (wim)
        op Luik wordt Parijs.
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek
  • foto's
  • Hallo
  • Starttijd in Brugge ?
  • RVV
  • ???

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Luik-Bastenaken-Luik 2011.
    Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
    29-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blog new look.

    hallo,fotoblogger,
    bijna 2 jaar geleden startte ik dit blogje op met de bedoeling om een bijkomend steuntje in de rug te krijgen van enkele vrienden en sympathisanten op weg naar mijn eerste target,het lopen van een marathon.Want het is zo,hoe meer mensen op de hoogte waren van mijn voornemen,hoe minder groot de kans werd dat ik ermee ging kappen,kwestie van geen gezichtsverlies te lijden .Ik zal er niet op terugkomen maar wie regelmatig de blog las zal wel gemerkt hebben dat het niet altijd over rozen liep met de voorbereiding.Blessures werden mijn deel en ook de weersomstandigheden tijdens de afgelopen twee winters waren van die aard dat het geen gemakkellijke avondtrainingen werden.Maar,zoals gezegd,de blog sleurde me erdoor.En de blog dat zijn jullie.In het begin schreef ik de artikeltjes meer als persoonlijk dagboek en als logboek,om alles netjes bij te houden op de pc, ipv neer te pennen,enkel in een atoma-schriftje.Maar het blogske werd niet alleen gelezen door buren en kennissen.Collega-bloggers kwamen al eens een kijkje nemen,op het werk werd er al eens over gepraat en vijf bezoekers per dag werden er 10 ,dan 15 enzovoort.Recorddag werd 20 juni,de dag na het lopen van mijn tweede marathon,met 50 bezoekers.En die lezers wil je houden natuurlijk.Dat dit niet gemakkellijk zou worden met het overschakelen naar een andere sporttak is nogal logisch.Lopers zijn niet altijd geinteresseerd in de koers of omgekeerd.Om de interesse levendig te houden moet het blogske dan ook af en toe wat leven in de brouwerij brengen,hetzij met een poll of met nieuw fotomateriaal.En dat zit eraan te komen,want geef toe,allemaal loopfoto's op een wielerblog,dat is nogal absurd.Eerstdaags mag u zich dan ook verwachten aan foto's waar ook een fiets zal opstaan. .Ze werden genomen door de dochter van Rudi,mijn trainingsgezel,die fotografie meer als een passie dan louter als hobby aanziet.In afwachting van de blogfoto's moet je maar eens haar site bezoeken op volgende link: http://www.jasminafotografie.tk .Bye.
    Logboek:in afwachting van rollen:rust.YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:-.

    29-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    28-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tranendal.
    Dag regenboogblogger,
    ook op het puntje van je stoel gezeten tijden de finale van het WK ? De twee laatste koersuren waren echt bloedstollend,ook omdat onze Belgen collectief bijzonder sterk reden.Even dacht ik echt dat dit wel eens kon lukken voor Philippe Gilbert.Het was op het moment dat hij Cunego eraf reed op de voorlaatste helling.Helaas volgde de rest van het elitegroepje wél en spatte de boel pas echt open toen Cancellara zich  aan 75/u naar beneden liet vallen.Jammer voor Canch,maar ze lieten zich allemaal 'vallen'.Toen Evans vertrok had ik iets van die haalt dit niet.Na zo'n belabberde Tour achtte ik hem niet in staat dit tot aan de meet vol te houden.Maar zie,den Cadel deed het toch.Voor de eerste keer in zijn leven valt hij aan en hij maakt het nog af ook.Maar het mooiste moest toen nog komen,de emoties.Een tranendal liet hij achter in Mendrisio.Sport kan toch schitterend zijn hé,het ene moment als macho beukend op de fiets en tien minuten later als een watje staan wenen in de armen van je geliefde.Wat kan het leven toch onvervalst schoon zijn,nietwaar... .
    Logboek:YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:-.

    28-09-2009 om 22:30 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    26-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hete honger.
    Dag kermisblogger,
    't is dat hier kermis is,in 't dorp.Varsenare Kermis,jawadde .Na 6 trainingsloze dagen reden Rudi en ik terug ons 80  km ritje.Van in het begin werd er danig de pees opgelegd zodat we na precies één uur 29,5 km.hadden afgelegd.Ondanks de wind die weer van alle kanten kwam aangewaaid.Toen begon onze heuvel(tjes)-zone rond Koekelare en Ichtegem.Koekelareberg,die eigenlijk een veredelde verkeersdrempel is,was pas voorbij of we mochten de Lookhuisstraat indraaien,de Keiberg langs de stenen zijde.Als je het straatje inrijdt ligt daar eerst een tarmac aanloop.Ideaal is om aan een goede dertig per uur aan de stenen te beginnen.Maar ik had tot hiertoe mijn benen nog niet gevoeld en begon aan de stenen aan 41/u.Veel te rap,dit kon alleen maar tegenvallen,maar ja die overmoed hé.Nog voor de eerst bocht voelde ik mijn billen al op ontploffen staan.Bij het nemen van de tweede haakse bocht,die je onmogelijk vol kunt nemen was 't over.Volledig in de remmen en weer moeten optrekken met bolle billen ,dat deed zeer.Rudi viel me op de nek en reed me er zonder pardon af op 'mijne berg'.Dedju.En 't kwam niet meer goed.Ook op de Ruidenberg kon ik enkel volgen,de Keiberg langs de kant vh Ichtegemse sportcentrum was er al helemaal te veel aan.Rudi knalde daar naar boven op 'zijn berg'aan 35/u.Vanaf Aartrijke kreeg ik dan nog een aanval van hete honger.Aan 22/u.ben ik thuis gesukkeld in het spoor van meesterknecht Rudi.Moraal vh verhaal,ik heb zeer dringend mijn rollen nodig,ik moet vanaf nu leren eten tijdens het fietsen,ook al is het maar 80 km.en drie,doseren wordt de hoofdboodschap op 3 april !Tot morgen,na het WK.Allemaal duimen voor de Phil en dat zou wel eens in orde kunnen komen.Bye.
    Logboek: Afstand:80,0 km.Tijd:2u56'31".Snelheid:27,2/u.YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:volledig leeg aangekomen,eten is de boodschap.
    GHS:143
    MHS:180
    Kcal:1729.

    26-09-2009 om 21:53 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    24-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wereldkampioenschap-Poll.
    Dag wereldkampioenblogger,
    na de uiterst succesrijke poll over de tennismeisjes,die duidelijk ver van jullie bed staan-één stem,de mijne -volgt hier de herkansing met de WK-Poll.Op een loodzwaar parcours,zonder recuperatiemogelijkheid,zal het een ware veldslag worden in Mendrisio.Veel landgenoot kandidaatwinnaars hebben we niet,enkel Philippe Gilbert maakt kans op het podium.Winnen zie ik hem niet doen,vanwege altijd dat 'net niet',maar top 3 moet kunnen.Cancellara zal als topfavoriet bijzonder geviseerd worden in de laatste kilometers en geen vrijgeleide krijgen om uit een select overgebleven groepje weg te springen.Hij wordt tweede.In een spurt met een man of zes wordt Valverde uiteindelijk wereldkampioen.Tenware het zondag toch een keer 'net wél' is voor onze Phil...De WK-Poll vind je hier ergens aan de rechterzijde,stemmen maar!
    Logboek:YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:-.

    24-09-2009 om 22:57 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    22-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Justineke.
    Hey tennisblogger,
    niet geheel onverwacht komt nu ook Justine Henin haar come-back aankondigen .14 dagen geleden schreef ik hier nog dat we straks 3 Belgische meisjes in de top-10 van het vrouwentennis zullen staan hebben en 't zou wel eens vlugger kunnen gebeuren dan verwacht.Ik gok erop dat het na Wimbledon,in juni,van dat is.Ik ben heel tevreden met Henins beslissing,vooral haar vechtlust weet mij te bekoren.Wie van de 3 meisjes jullie favoriet is,zou ik wel eens willen weten.Vandaar,na lange afwezigheid,opnieuw een Poll.Je vindt hem hier ergens aan de rechterzijde van dit blogske.Ik zal er nog een paar andere namen bijzetten ook,misschien ben je wel geen Belgische 'tennisvrouwfan'.Allez,stemmen maar.Ondertussen zijn mijn midweekse fietstrainingen afgelopen,door de duisternis is het niet meer mogelijk om nog veilig de baan op te gaan,en ben ik naarstig op zoek naar een stel degelijke rollen om binnenshuis te trainen.De training voor het weekeinde zal weer rustig zijn met vermoedelijk opnieuw ons eigen ritje van 82 kilometer.Niettegenstaande ik vrijdag een dagje verlof heb zit het weekend alweer eivol.Vrijdag moet ik mijn haag scheren en opruimen,zaterdag het groenafval naar het containerpark voeren en fietsen en zondagvoormiddag staat een  bezoekje gepland aan Decathlon .Na de middag kom ik dan mijn zetel niet meer uit vooraleer we weten wie de nieuwe wereldkampioen is.Verdorie,dat wordt weer Pollen.Na de koers ga ik oliebollen halen,'t is maar één keer Varsenare Kermis .
    Logboek:YTD:159200 meter.
    Medisch rapport: de vermoeidheid na Amsterdam is eindelijk uit mijn lijf...
    GHS:-.

    22-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amsterdam.

    Dag blogvolgeling,
    vier dagen zonder blogverslag,het is nog maar zelden gebeurd en als 't gebeurt is daar altijd wel een reden voor,zoals nu.Bij het bekendmaken van de jaarcijfers wordt de sales & marketingmeeting steeds gehouden in het buitenland.Dat is dan meestal gekoppeld aan een bedrijfsbezoek van een leverancier bij ons.Dit jaar mochten we de gasten zijn van Bravilor,een Nederlandse firma met vertakkingen wereldwijd,die vooral koffiemachines voor instellingen en bedrijven vervaardigt.Niet de automaten met bekeruitworp en ook geen esspressotoestellen,maar de relatief eenvoudige grootkeukentoestellen die vooral gebruikt worden op plaatsen waar in zeer korte tijd een grote hoeveelheid koffie van doen is,zoals ziekenhuizen,scholen,voetbalkantines,...Donderdag stond het bedrijfbezoek op het programma,gekoppeld aan de voorstelling van hun nieuwste machines,vrijdag was onze meeting voorzien en vrijdagavond werd ,na een uitgebreide maaltijd ,het Amsterdamse nachtleven ingestapt.Alleen al rondkuieren in de uitgaansbuurt is een attractie op zich.Mede door de vele kolonies die Nederland vroeger rijk was is het daar een mengelmoes van alle kleuren en rassen die je u kan voorstellen.Als er één stad binnen Europa gekozen moet worden als multiculturele hoofdstad dan zal 't wel Amsterdam zijn.Bruisend tot en met ,zowel overdag als 's nachts waar duizenden mensen het Rembrandt- en Leidse plein overspoelden.Enfin,een veel te korte maar desondanks nuchtere nacht-je kent me hé -hebben we op zaterdag dan A'dam bij daglicht verkend om in de vooravond terug richting thuisland te rijden.Vandaag had ik om 9 uur afspraak met Rudi om ons 80 km. ritje te fietsen en na een zware week viel het toch nog redelijk mee,alhoewel de conditie,waar ik nog op teerde na de Marathon,nu toch stilaan volledig weg is.Het komt er nu de komende weken op aan om gewoon de kilometers terug op te bouwen om tegen het einde van oktober de 180-km grens te bereiken.Het weer was goed zonder meer,de wind was zoals steeds gevoelig aanwezig maar het bleef de ganse voormiddag droog en de temperatuur was voor de tijd van het jaar meer dan behoorlijk.Want vergeet het niet,morgen begint de herfst .Vanaf nu tot 03 april kunnen we eigenlijk stellen dat het allemaal afkorting van de winter is die voor de deur staat.Zo,'k ben ermee weg.A la prochaine!
    Logboek:Afstand: 82,4 km.Tijd: 3u00'05".Snelheid:27,4/u.YTD: 159200 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:148.
    MHS:178.

    20-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    16-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustweek.

    Dag wielerblogger,
    ik vreesde er gisteren al voor,het ging moeilijk worden om vanavond tegen kwart voor zeven paraat te zijn voor een wegtraining van ruim één uur.Door omstandigheden zal de eerstvolgende training nu pas plaatsvinden volgende zondag.Maar ik zal het positief bekijken en opnemen als een relatieve rustperiode na het leggen van de basis voor deelname aan de Ronde.Vanaf zondag kan ik dan,samen met Rudi weer opbouwen naar de volgende YTD-afstand van 170 km.Die zou er moeten komen op 3 oktober,als we van Varsenare vertrekken richting Heuvelland,daar de 'West-Vlaamse bergenroute' rijden en terugkeren,dat moet ongeveer 170 km.zijn.Hopelijk zit het weer mee want we zullen toch algauw zo'n 6-7 uur op de fiets zitten.Maar we zijn nog zover niet,eerst komende zondag ons eigenste parcours van 80 km.affietsen.Ciao!
    Logboek:Rustweek.YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:-.

    16-09-2009 om 23:46 geschreven door Guy  


    >> Reageer (3)
    15-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk.
    Hé,blogvolger,
    druk inderdaad,niet zozeer met de trainingen dan wel op 't werk,wat resulteert in lange werkdagen.Vandaar dat ik de midweekse fietstrainingen dan ook wat moet stelen,daar waar het kan.Woensdagavond is normaal voorzien voor een korte avondtraining van 30 km.maar daarvoor moeten we al om 18.45 u.de baan op kunnen,vermits het reeds donker begint te worden voor achten.Of ik het morgen haal is een andere vraag,maar goed,ik ben aan het uitkijken naar rollen om vanaf volgende week binnenshuis te rijden.Ondertussen is de training van afgelopen zaterdag goed en wel verteerd.Op één helling na,de Molenberg,heb ik nu alle Rondehellingen verkend.Zonder noemenswaardige problemen kon ik overal naar behoren naar boven rijden met mijn originele tandwielen vooraan,ttz.52-39.Een paar weken terug mocht ik bij bloglezer Roland een kleiner plateau afhalen maar die zal ik eerstdaags terug bezorgen,het is namelijk zo dat die 52 goed van pas komt bij het in groep fietsen,al dan niet met rugwind,wanneer de snelheid toch redelijk hoog kan liggen.Zoals gezegd zijn alle hellingen nu verkend,het komt er nu op aan om die stuk voor stuk,visueel in mijn hoofd te prenten,(waar en wanneer de steilste stukken eraan komen,het exact inschatten van de lengte,aantal bochten voor de top,...)kwestie van goed doserend die hellingen zo economisch mogelijk op te fietsen.Want meer nog bij het lopen van een marathon is parcourskennis in de Ronde van curciaal belang.Tot morgen,(hopelijk) na de training !Bye.
    Logboek:- YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:-.

    15-09-2009 om 23:42 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwaar !
    Dag zondagblogger,
    vandaag stond de laatste lus op het menu die de RVV organisatie heeft uitgestippeld,mn.de groene lus.Volgens het roadbook 114 lang met opnieuw tal van hellingen uit de Ronde.Het begon al na amper 2 kilometer met de Achterberg in Leupegem.Absoluut nog niet opgewarmd en al mogen naar boven kletsen,dit deed al meteen pijn.En ze kwamen verdorie zeer snel vandaag.De afdaling pas voorbij lag de Kapelleberg al te wachten,niet de moeite waard,maar wel de voorbode van de Varent,die toch een max. stijgingspercentage heeft van 13%.Aan km.12 was de Foreest aan de beurt en 4 km verder de Steenberg,eveneens 2 kuitenbrekers.We waren 16 km.onderweg en hadden reeds 5 hellingen beklommen.Een relatieve rustpauze bracht ons naar de Haaghoek,ruim 2 km.kasseien die eerst naar beneden lopen en daarna terug naar boven.Eens boven ligt dan nog een lange uitloper,eveneens in kasseien.Op het einde van die kasseistrook wordt al direct begonnen met de beklimming van de Leberg,1130 meter lang en max.stijgingspercentage van 13%.Zeven hellingen en 1 kasseistrook na 23 kilometer.En nog hield de leute niet op.Vijf kilometer verder lag de Berendries op vinkenslag.Ook geen gewone bult,hier 'stierf 'Laurent Jalabert eens van uitputting toen hij alleen in de aanval was.Ze flitsten hem langs alle kanten voorbij ,hij stond zowat helemaal geparkeerd,halverwege de berg.(Ondertussen is Jalabert al een tijdje uit het peloton verdwenen en levert hij nu commentaar vanop de motor).Kort na de Berendries lag de Valkenberg,ook al niet gemakkelijk,en daarna Ten Bosse,niet steil en ook niet lang maar toch presteerde J.Museeuw het hier twee keer om de basis te leggen voor een overwinning in de Ronde.Na een leeglopende band-alweer-ging het richting Geraardsbergen.De Muur,20% als max.percentage,maar reeds van in het stadscentrum begint het al gevoelig omhoog te lopen.Van de Muur zelf hebben we eigenlijk weinig genoten omdat er een mountain bike wedstrijd aan de gang was en we een paar keer onder linten door moesten kruipen.Jammer.Ook Rudi had tot hiertoe alle hellingen heel goed verteerd,de Muur incluis,in die mate zelfs dat hij me er op een stuk vals plat gewoon afreed.Het was tussen de Muur en de Bosberg.Plots zag ik in de verte het bord 'Bosberg' staan en kon ik snel weer de puntjes op de i plaatsen eens we aan de beklimming begonnen waren.Het zal hem leren mij achter te laten .Maar 't is wel plezant natuurlijk,mekaar wat jennen,plagen en weten dat het mag,zonder rancune of jaloezie of wat dan ook.Ik zei het al eerder,de vooruitgang die Rudi gemaakt heeft in een dik jaar is echt wel groots.Tussen de Bosberg en de aankomstplaats in Meerbeke liggen 10 lange kilometers die voor een eenzame vluchter een eeuwigheid moeten duren.Zoals bij Stijn Devolder,2 jaar na mekaar dan nog.Het is pas als je zelf eens op die grote lange en vooral kaarsrechte wegen rijdt dat je beseft met wat voor een mentale druk die mannen moeten kunnen omgaan.Dat hij nu alle zonden Israëls over zich heen krijgt door zijn mindere conditie vind ik dan ook een beetje ongepast,en ik spreek als neutraal waarnemer,Devolder is niet meteen mijn favoriet,maar mijn respect verdient hij zeker wel! Goed,we waren in Meerbeke,aan de aankomst en hier...begon het fout te lopen.Het is zo dat als er geen bord staat het gewoon rechtdoor is.We reden echter steeds verder richting Halle,Brussel !Brussel,dedju!Rudi deed een fietser stoppen die zei dat we terug naar de aankomstplaats moesten en aan de lichten afslaan.Enfin,na veel vijven en zessen en nog eens vragen zag ik plots het onderbord,het logo van de RVV,maar het vergezellend zeshoekig bordje was verdwenen.Tja.We zaten eindelijk weer op goede weg,maar ...niet voor lang.Even voorbij Onkerzele stond een pijl nogal dubieus aangeduid.We dachten dat ze rechtdoor stond maar toen we aan een splitsing geen bord meer zagen,zijn we teruggekeerd en hebben we de andere weg genomen.Mis dus.Eikenmolen en Rekelberg zijn zo aan onze neus voorbijgegaan.In Geraardsbergen reden we terug naar Brakel,een vervelende lastige baan,slecht fietspad,steeds golvend.In Brakel namen we dan de weg richting Oudenaarde waar even buiten Brakel de Kleiberg ligt.1500 meter lang klimmen en ik zat stikkapot.Rudi had nog reserves en muisde er van onder.Hij sloeg meteen een gat van zo'n 50 meter maar bleef dan hangen.Ik probeerde nog om terug langszij te komen maar tevergeefs.In Horebeke konden we terug invoegen op de groene lus waar we in Mater de stenen van Kerkgate nog over moesten.Daar ligt een fietspad naast en tegen mijn natuur in heb ik toch maar voor het fietspad gekozen.Kattelam over stenen dokkeren is niet evident weet je wel,maar in de Holleweg,een aansluitende kasseistrook, ligt geen fietspad en de stenen zijn er bovendien precies door een helikopter gewoon uitgekieperd.Jongens toch.De Volkegemberg mochten we naar beneden rijden en de Edelare, die van een zijkant beklommen werd en van hieruit eigenlijk niets voorstelt ,was het nummer 13 van de dag.Via de Saab garage van Callens (Brigitta niet gezien,jammer )bereikten we opnieuw ons startpunt,de parking nabij het Ronde van Vlaanderen Centrum.Ik vond het een lastige lus,met wat teveel grote banen,maar dat zal wel komen door het feit dat men ook het effectieve parcours van de profs wil volgen vermoed ik.Uiteindelijk hadden we 118,7 km.op de teller.Met dank aan Rudi voor de steun!Ciao.
    Logboek:Afstand: 118,700 km.Tijd:4u59'59"(!).Snelheid:23,6/u.(!).YTD:159200 meter.
    Medisch rapport: Perte totale.
    GHS:-.
    MHS:183.

    12-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    11-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed nieuws show.

    hey,blogvolger,
    eindelijk! We zijn er van af ! De grootste kloon die er op de VRT rondloopt pakt eindelijk zijn biezen, na 42 jaar het radionieuws te hebben gepresenteerd.Ik denk dat de brombeer,zoals Latoya hem steevast noemt als ik haar naar school breng bij het 8 uur journaal, nu ongeveer 160 jaar moet zijn.Zijn handelsmerk waren zijn overslaande stem, zijn wachtpauzes bij het aflezen van bindteksten en vooral zijn hoeveelheid aan versprekingen. Dat hoorde bij zijn stijl zeggen zijn medestanders.Tja,geen stijl is ook een stijl natuurlijk... Johan Janssens,ga in vrede en kom aub nooit meer terug om ons ochtendhumeur te verpesten.( Wat eigenlijk niet veel meer gebeurde want telkens als JJ het nieuws las zapte ik onmiddellijk weer over naar Q ). Nog meer goed nieuws,sportief dan : zaterdag rijden Rudi en ik de groene RVV lus.Vertrek en aankomst op de Markt in Oudenaarde met 12 hellingen tussendoor.Niet van de minste overigens want met de Muur van Geraardsbergen,de Bosberg en andere Berendriesen staan toch enkele ferme kuitenbijters op het programma.Ook de vorige week beschreven Haaghoek,thuisbasis van Peter Van Petegem moeten we passeren evenals de kasseistrook van Kerkgate in het landelijke Mater.Voor de liefhebbers : hier bevinden zich veel charmevolle restaurantjes, idyllisch gelegen, tegen niet eens zo dure prijzen.Het eten dat er opgedient wordt is er warm,je krijgt er genoeg en je kan urenlang nababbelen bij een heerlijke koffie,wat toch altijd het sluitstuk is van een copieuze maaltijd. Het goede nieuws houdt niet op vandaag,Latoya is terug thuis voor een week en ze kwam toe met een valies vol...schitterend nieuws.Prettig weekend,dat van mij kan alvast niet meer stuk,bye!
    Logboek:- YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:-.

    11-09-2009 om 22:33 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    09-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keuvelritje.

    Hallo sportblogger,
    omwille van de vallende duisternis moesten we al om 19.00u vertrekken voor ons korte ritje van 30 km.De laatste 5 km.rijden we door het bos en ik kan u zeggen,rond achten is dat daar al serieus donker aan het worden,lees onveilig.Het zal dan ook niet lang meer duren vooraleer ik de rollen op moet tijdens de week om de 'onderhoudskilometers' af te haspelen.Kwestie van de weekend-form aan te houden.Er was behoorlijk wat wind vanavond die vooral in het voordeel blies,het was pas in Aartrijke dat we wind op kop kregen,voor het rijden van de laatste 12 kilometers.Zoals ik juist zei,de laatste vijf km.liggen in het bos,dus daar voel je sowieso al veel minder wind.We konden dan ook wat bijpraten over de op stapel staande RVV en het feit of Rudi de Ronde zal meefietsen of niet.Voor het moment fietst Rudi zowat alle trainingen mee met mij maar in de wintermaanden ziet hij het niet direct zitten om mee te gaan richting Oudenaarde om daar urenlang rond te fietsen in weer en wind.Ik zie dat ook niet zitten ,maar als ik het niet doe blijf ik ook liever weg van de start in Brugge op 3 april.Het mislukken van een target mag er enkel komen door externe factoren,niet door een gebrek aan voorbereiding.En hoe je het ook draait of keert,resultaat behaal je enkel door ervoor te werken,maanden op voorhand in geval van een marathon, en zeker voor het rijden van een intrinsiek nog veel zwaardere manifestatie als het rijden van de RVV.Maar we zien wel,mss.krijgen we een zachte winter zodat buurman toch verder blijft meetrainen met het oog op deelname aan Vlaanderens Mooiste.See you!
    Logboek:Afstand:32,3 km.Tijd:1u07'00".Snelheid:27,6/u.YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:-.

    09-09-2009 om 23:38 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    08-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kim-Yanina.
    Hey tennisblogger,
    zopas het einde meegepikt van de wedstrijd tussen Kim Clijsters en de Chinese Li.Zonder al te veel moeite door naar de halve finale in haar eerste grand slam na een stop van ruim 2 jaar! Hoe kan dat nu ?Tja,in de eerste plaats door de verbetenheid waarmee ze dezer dagen op het court staat natuurlijk,ik vind dat ze nu veel agressiever staat te tennissen dan voorheen.In de tweede plaats omdat ze (voorlopig toch) verlost is van Justine Henin en ten derde omdat het vrouwentennis eigenlijk ...niets meer voorstelt.Gisteren de partij gezien tussen Wickmayer en haar tegenstandster ??Erbarmelijk gewoon.Massa's dubbele fouten,weinig winners,slappe koffie zeg maar.En toch...toch heeft ze me op een bepaalde manier kunnen overtuigen om voor haar te supporteren mocht het tot een finaleduel komen met Kim.En wel door één zinnetje dat ze uitriep na een gemist punt: "Ik krijg haar niet onder druk hé,godverdomme".Vooral dat laatste Vlaamse woord kelen uit volle borst ,voor de hele tenniswereld,maakt haar voor mij nu al een geslaagde binnenkomer aan het vrouwentennisfirmament .Straks zie ik nog 3 Belgische dames in de top 10 verschijnen,Clijsters zeker,Wickmayer ook want die heeft het voordeel van geen punten van het vorig seizoen te moeten verdedigen,en...Justineke.Want dat ook zij terugkeert daar twijfel ik niet aan.Als ze ziet dat Clijsters opnieuw wereldtop speelt zal ze zich ook wel weer laten opnaaien om eraan te herbeginnen.Drie Belgen in de top 10 van het vrouwentennis.Godverdomme,dat zou nogal wat zijn... Genoeg getennist,morgen woensdag fietsen we weer een kort ritje van 30 kilometer en ook vrijdag wordt er gefietst,eveneens 30 km.De loopsessie van deze avond wordt verplaatst naar vrijdagmorgen.Clijsters' schuld .Bye.
    Logboek:-YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:-.

    08-09-2009 om 23:44 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    05-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Contador.
    Hey weekendblogger,
    een volle sportloze week heb ik achter de rug,al kwam dat deels door het gure herfstweer van afgelopen donderdag.Kort na de middag ben ik dan met Rudi vertrokken voor onze eigen fietsroute van ruim 80 kilometer,richting Houtland.Na onze zaterdagritten van de afgelopen weken moest dit een fluitje van een cent worden maar niets was minder waar ! De wind vloog weer rond onze oren tot we in Koekelare waren met als gevolg dat we meer achter elkaar reden dan naast elkaar,om wat beschutting te zoeken.Het was tijdens één van die aflossingsbeurten dat ik nog bij mezelf dacht wat een vooruitgang Rudi geboekt heeft in vgl. met vorig jaar vooral op het gebied van durf en stuurvaardigheid.Tussen Eernegem en Koekelare ligt een fietspad,gescheiden van de rijweg door een haagje.Daar kan je onmogelijk naast elkaar rijden dus ook voorbijsteken lukt niet.Vroeger ging Rudi daar een metertje of twee achter mij rijden uit schrik om met zijn smikkel op de grond te vliegen mocht hij mijn achterwiel raken.Toen ik vandaag door de armen heen naar mijn achterwiel keek was ik dan ook versteld dat buurman mooi linksachter me reed,'kolerend' zoals dat in wielertermen heet.Prima leerling .Toch lag ik een halfuur later in een deuk.Anders dan voetballers, die een hele match door lopen te spugen, hebben fietsers eerder last van een droge mond.Zie ik Rudi opeens toch wel een frangipane uit zijn rugzak toveren zeker.Een frangipane dedju,je kan evengoed een beschuit in je mond stoppen .Enfin,na een kwartier zat alles achter de kiezen,alles netjes doorgespoeld met een litertje water.Volgende keer een rijsttaartje Rudi,vliegt zo binnen.Of een ei .Na onze 'bergzone' in Koekelare en Ichtegem hadden we weeral af te rekenen met die felle wind maar desondanks konden we toch een gemiddelde van 28/u neerzetten.De planning voor volgende week ziet er als volgt uit: op dinsdag lopen,8 km,woensdag en vrijdag 30 km.fietsen en zaterdag de enige RVV-lus die ik nog niet reed,de groene,over een afstand van 114 km.richting Geraardsbergen-Ninove,over tal van hellingen die ik nog nooit per fiets beklom.Maar meer hierover later op de week.Morgen,zondag, is er het jaarlijks wielercriterium in Bavikhove.Blikvanger dit jaar wordt Tourwinnaar A.Contador.Hoe ze het financiëel klaarspelen weet ik niet-zelfs de inkom is gratis!-maar ook spurter Petacchi zou van de partij zijn.'k Zal weten te zeggen of ie er was of niet,bye!
    Logboek:Afstand:82,300 km.Tijd:2u55'55".Snelheid:28,0/u.YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:148
    MHS:181
    Kcal.:1839

    05-09-2009 om 20:15 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    03-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smurfen.

    Dag Smurfblogger,
    sinds enkele jaren neemt Luc Duyck deel aan de Zwintriathlon in Knokke.Niet puur als competitie maar gekoppeld aan een ludiek gegeven.Samen met nog drie vrienden vormen ze telkens een opvallend kwartet.Verleden jaar waren ze verkleed als de Daltons,dit jaar werden de Smurfen van Hergé opgevoerd .Met zijn vieren starten betekent ook dat ze met vier op hetzelfde moment over de aankomst moeten geraken.En dat hebben ze meer dan behoorlijk gedaan,ongeveer halverwege het deelnemersveld zijn ze geëindigd.Ikzelf ben aan een relaxweek bezig.Normaal ging ik vanavond een kort ritje met de fiets maken maar om halfzeven werden de hemelsluizen hierboven opengezet,gepaard gaande met een stormwind en zo is van fietsen niets in huis gekomen.Morgen ga ik allicht lopen en zaterdag wordt een rustige fietstocht van 80 kilometer,na de harde trainingszaterdagen van de afgelopen weken.Alvast een sportief weekend gewenst!See you!
    Logboek:Rustweek.YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:-.

    03-09-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    31-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandoverzicht augustus.
    Dag eindevakantieblogger,
    met de start van het nieuwe schooljaar zijn we nu echt aan het eind van de vakantieperiode gekomen.En iedereen kan tevreden zijn over het weer dat we kregen,ook de niet reizigers.Zowel lopers als fietsers konden naar hartelust trainen naar een objectief dat ze zich opgelegd hebben om dit najaar te schitteren naar eigen mogelijkheden.Mijn coach-begeleider ,Luc Duyck, start woensdag in de Zwintriathlon in Knokke.Samen met drie companen vormen ze elk jaar een ludiek vierspan,met toch een zekere competitiegeest eraan gekoppeld.Verleden jaar beeldden ze De Daltons uit,zelfs hun koersfietsen waren met zwart-gele tape versierd.Lachen!!Wie ook de trainingen serieus aanpakte was Natalie Tijtgat,die bij haar heroptreden meteen haar eerste wedstrijd won en zondag nog derde werd in een Franse wedstrijd.Anders dan verleden jaar,toen ik nu in de eindfase-training zat als voorbereiding naar mijn eerste marathon,heb ik nu pas mijn basisconditietraining vastgelegd ter voorbereiding van de Ronde van Vlaanderen 2010.Het was de bedoeling om tussen 1 juli en 31 augustus op te bouwen van 0 naar 160 km.en voilà,daar zijn we geraakt.Met de P.Farazijn Classic reed ik er een week later  ruim 140 op een geaccidenteerd parcours,wat mooi meegenomen was met het oog op het golvend parcours die de RVV in de tweede wedstrijdhelft toch is.De twee RVV-routes die ik afgelopen maand reed maakten de basisconditie compleet.In september wordt de lengte van de trainingskilometers niet verlengd wat betekent dat ik 1 x 160 km zal trainen en 1 x de groene lus zal rijden over 114 km.Dit is de laatste uitgestippelde RVV-route die de andere kant van Oudenaarde aandoet.De hellingen die daarop liggen zijn zowat allemaal onbekend terrein voor mij.En het zijn niet van de minste.Berendries,Bosberg,Muur van Geraardsbergen...voor wie de koers een beetje volgt zijn dit namen als klokken.Maar ook het mooiste stukje Vlaanderen ligt langs die groene lus,mn. de Haaghoek in St.-Kornelis-Horebeke.Zo authentiek,zo Vlaams,zo schoon.Een must om te bekijken als je daar ooit in de streek bent.St-Kornelis-Horebeke ligt tussen Oudenaarde en Brakel,even voorbij de brouwerij van Roman,aan café'De trap op' afslaan en aan de kerk de eerste straat rechts inrijden en stoppen.Diep ademen en genieten van het prachtig dal die voor je ligt.Schitterend tafereel! Even verder rijden en je hebt kans dat je de vrouw van Peter Van Petegem tegenkomt die hier een steenworp vandaan woont.Je mag weer diep ademen en genieten .Voor de vrouwelijke bloglezers,Herman De Croo woont hier ook vlakbij .Voor de rest worden de korte ritjes in de week zolang mogelijk buiten afgewerkt vooraleer ik me in de garage zal mogen installeren deze herfst en winter om op de rollen bij te trainen.Maar toch liever dat dan de looptrainingen die ik de afgelopen twee winters deed met dat gele veiligheidsvestje,zwabberend rond mijn lijf.See you!
    Logboek:Afstand:Rustdag.YTD:159200 meter.
    Medisch rapport:goed gerecupereerd na de 12 bergen route.
    GHS:-.

    31-08-2009 om 22:46 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)

    2008 : Marathon
    2009 : Marathon
    2010 : RvVlaanderen
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Guy Devreker
    Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
    Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 61 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
    Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
    Mijn favorieten
  • Jasmina 's fotografie

  • Foto

    Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
    Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
    Foto

    Foto

    Foto

    Mijn Persoonlijke Besttijden.

    *5 km : 20'51",01maart2009
    *14 km: 59'35",01maart2009
    *10 mijl - 16,095 km: 1u08'23",01maart2009
    *Halve Marathon:21,1 km:1u31'22",14augustus1988
    *Marathon,42,195 km: 3u22'27",19juni2009


    Target One:In Flanders Fields Marathon,Ieper 14.IX.2008.Tijd: 3u.23'10".
    Target One bis:Marathon Nacht van W.-Vlaanderen,Torhout 19.VI.2009.Tijd:3u22'27".
    Favoriete loopblogs
  • ann's loopblog
  • gert luyckx
  • karine vanhecke
  • katrien rogiers
  • natalie tijtgat en zoontje mathis
  • stijn fincioen
  • vince
  • wim

    Andere favorieten
  • bruynooghe's koffie*
  • ronde van vlaanderen
  • groen!
  • in flanders fields marathon ieper
  • miko
  • nacht van west-vlaanderen torhout
  • p-magazine
  • prorun
  • saab

    Foto

    Parcours RVV 2010
  • Officiëel parcours RVV 2010

  • Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.

    juli : 654,8 km
    augustus : 771,8 km
    september : 395,7 km
    oktober : 587,5 km
    november : 407,5 km
    december : 386,6 km
    januari : 492,7 km
    februari : 51 km (knieontsteking)
    maart : 826,8 km
    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.

    september: 33,00
    oktober: 112,20
    november: 59,50
    december: 31,30
    blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen.
    januari: 152,00
    februari: 166,50
    maart: 187,20
    april: 168,70
    mei: 290,40
    juni: 136,30
    totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni:
    1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.


    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.

    november: 59,50
    december: 97,90
    januari: 120,10
    februari: 138,60
    maart: 171,00
    april: 122.20 shinflints blessure,zes weken inactief.
    mei: 20,20
    juni: 176,00
    juli: 241,60
    augustus: 300,80
    september: 73,60
    totaal t/m 12 september:1521,500 km.+ 42,195 op 14.IX.2008.


    Foto

    Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder...
    Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck. 
    Foto

    Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.
    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs