Volg dagelijks mijn voorbereiding op Luik-Bastenaken-Luik op 12 juni 2011
Foto
Archief per maand
  • 03-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 03-2012
  • 11-2011
  • 06-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
    Lopende promoties Bruynooghe's Koffie: filters 10 + 1 gratis
    Inhoud blog
  • Mooiste, té groot?
  • Superontdekking!
  • De verkrachting van Varsenare.
  • Koersfiets Eddy Merckx te koop,
  • Sandra...
    Laatste commentaren
  • Ronde van Vlaanderen (maria)
        op Mooiste, té groot?
  • 2013 (Natalie)
        op Superontdekking!
  • Mtb (Mike )
        op Superontdekking!
  • Sporten (maria)
        op Superontdekking!
  • politiek (wim)
        op De verkrachting van Varsenare.
  • 2012 (Natalie)
        op Sandra...
  • Sandra (Natalie)
        op Sandra...
  • ! (wim)
        op Sandra...
  • genieten (Natalie)
        op En toen,...kwam Sarah.
  • liefde is ..... (wim)
        op Luik wordt Parijs.
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek
  • foto's
  • Hallo
  • Starttijd in Brugge ?
  • RVV
  • ???

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Luik-Bastenaken-Luik 2011.
    Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
    29-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Easy.
    Dag blogvolgeling,
    net zoals gisteren was het de bedoeling om vandaag rustig aan te lopen,ten eerste omdat de trainingen elkaar deze week zo kort opvolgen en ik niet vermoeid aan mijn lange duurloop van 32 kilometer wil beginnen,volgende zaterdag ,en ten tweede omdat ik de hartslag rustiger wil laten tikken bij inspanning.In de weken waarin een feestdag valt zijn het bovendien drukke werkdagen.Klanten willen toch bezocht worden wat maakt dat de bezoeken van komende vrijdag over de vier eerste dagen van de week verspreid moeten worden.Gevolg: laat thuis,later eten en...later gaan lopen.Het was dan ook kwart na negen toen ik de 16 km.afgelegd had en schemerdonker.De motivatie was dan ook ver te zoeken,wat resulteerde in een gemiddelde dat sinds lang nog eens onder de 13/u.bleef.Toch zal ik de rest van de week proberen even rustig te lopen,gewoon de -broodnodige!- trainingskilometers opbouwen.De weken hierna zal ik dan wel terug aan mijn snelheidsschema verder werken.Morgen,na alweer een drukke werkdag,staan 9,6 km.op de planning.Verslagje achteraf,tot dan.Bye.
    Logboek:Afstand:16 km.Tijd:1u14'45".Snelheid:12,843/u.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:162.

    29-04-2009 om 23:40 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    28-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Konijnen en...konijnen.
    Hallo blogkonijn,
    de regen van de afgelopen dagen en uren heeft ervoor gezorgd dat de ondergrond in de Koude Keuken er weer wat comfortabeler bijligt dan de afgelopen week.Door de droogte en het veelvuldig belopen worden van menige euh...lopers lag het er allemaal nogal redelijk hard bij.Wat dan weer de kans op kwetsuren vergroot.Vandaag was het dus beter en ook de zuurstof in de lucht was merkbaar aanwezig.Dat weerhield me er echter niet van om het rustig aan te doen.Ik voelde me na mijn rush in de laatste kilometers van de training van zondag niet al te fit.De benen voelden nogal zwaar aan,van het forceren zeker.Rustige training dus en dat zal morgen niet anders zijn bij mijn halflange duurloop van 16 kilometer.Wie er wel op geen inspanning keek,dat waren de konijnen !Het moet korte tijd geleden volop paringtijd en/of bevallingtijd geweest zijn,met tientallen lopen ze daar over en weer,allemaal even klein en schattig,de natuur op zijn best zeg maar.Van konijnen gesproken,heb je ook het filmpje gezien waarin tennisspeelster Jankovic op het court van slipje verandert.?!(Je moet maar eens kijken op Sportwereld,tennis,Jankovic).Hilarisch .Een insipratiebron voor op het werk: vragen aan je vrouwelijke collega's om eens een 'Jankovicske' te doen.Ik ben wel niet verantwoordelijk voor gebeurlijke oorvegen of muilperen.Ik wil nog even terugkomen op de marathon die Gert liep in Antwerpen.Zijn eindtijd was 3u.12'45" of een verbetering van ruim 10 minuten van zijn vorig PR! Procentueel komt dit neer op 5,2 % dat hij beter deed,dit lijkt mss.niet veel maar dat is gigantisch! Ter vergelijking: Stel dat je de 100 meter loopt in 10" en je doet er 5,2 % vanaf,dan loop je diezelfde 100 meter plots in 9"48'" ! Maar lees zelf zijn persoonlijk verslag,gewoon even klikken op de link bij 'mijn favorieten',hier rechtsonder.Bye.
    Logboek:Afstand:9,6 km.Tijd: 44'03".Snelheid: 13,076/u.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:165.

    28-04-2009 om 23:24 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    26-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A la limite!
    Dag zondagblogger,
    als je mijn eindtijd van vandaag vergelijkt met mijn streeftijd die ik vooropstelde vraag je je mss.af hoe dat nu kan dat daar maar enkele seconden van afgeweken wordt.Dat is eigenlijk heel simpel uit te leggen.Vermits die afstand afgelegd wordt in rondjes van 1600 meter,richt ik mij op een rondetijd.Zo wordt die eindtijd al gedeeld door 15 in het geval van vandaag.Dat maakt het al veel gemakkelijker.Als je weet dat ik die ronde nog eens precies in vier gelijke stukken van elk 400 meter indeel dan maakt dat het nog een stuk eenvoudiger om telkens wat gas bij te geven of terug te nemen.Dat belet natuurlijk niet dat er niets verkeerd kan gaan.Bij de aanvangkilometers voelde ik mij deze morgen niet al te best.De eerste vijf ronden(km.8) werden afgelegd zonder winstmarge,precies op tijd dus.Na mijn eerste drinkstop begon het een stuk vlotter te lopen.Ook na de tweede drinkstop(km.16)liep het nog steeds lekker.In ronde 14 kreeg ik het dan opeens moeilijk en zat ik 15" achter op mijn schema.En dat is nu wat het lopen van rondjes zo aantrekkelijk maakt,in de laatste ronde heb ik dan alles gegeven om alsnog de meubelen te redden.Erop of eronder.Het was erop,5" had ik over,dankzij mijn spurt van... 1600 meter.Als hier een gewoon parcours gelopen wordt,dan loop je gewoon voort op je elan van de vorige kilometers  en kom ik een halve minuut of zo later binnen.Moraal van het verhaal: de belangrijkheid van de parcourskennis! Met een knipoog naar de organisatie in Torhout...Pijn aan de achillespees bleef uit,waardoor ik ervan uitga dat dit euvel nu wel definitief voorbij zal zijn zeker.Tevredenheid alom dus met het zware werk voor de boeg,maar eerst genieten van een loopvrije maandag!Vandaag moest Gert Luyckx zijn marathon afwerken in Antwerpen.Ik had een tijd gepronostikeerd van 3u13'14".Hij is onder de 3u13'00" gegaan of een verbetering van zijn PR met meer dan...10 minuten!! 't Zal verdomd moeilijk zijn om in juni terug haasje over te springen,zoniet onmogelijk.Niettemin een dikke proficiat,Gert,het is je van harte gegund !
    Logboek:24 kilometer.Tijd:1u.49'40".Snelheid:13,131/u.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:167.

    26-04-2009 om 17:47 geschreven door Guy  


    >> Reageer (2)
    25-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsslenteren.
    Hey weekendblogger,
    crosstraining vandaag,dwz niet lopen maar fietsen.Een lus van 30 kilometer,samen met buurman Rudi.Met een flauw zonnetje als bondgenoot reden we richting Eernegem om via Aartrijke en Zedelgem terug naar Varsenare te rijden,ondertussen gezellig keuvelend over van alles en nog wat,ideaal om de gedachten eens te verzetten.En om de looppspieren wat rust te gunnen ook natuurlijk,morgen moeten er immers 24 afgelopen worden.Voor de liefhebbers,start om 10.00 u.in de Koude Keuken voor 15 rondjes van 1600 meter.Als je goesting hebt kom maar af.En als je 't niet weet zijn: in Brugge expressweg nemen richting Kust tot aan gevangenis,linksaf Legeweg,200 meter voorbij rond punt ligt domein De Koude Keuken.Streeftijd 1u.49'45",inclusief 2 drinkstops.Bye.
    Logboek:Fietsen,30,250 km.Tijd:-Snelheid:-YTD:28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    25-04-2009 om 18:31 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    24-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 8 tot de N8.
    Dag marathonblogvolger,
    ik heb het over het aantal weken dat ons nog scheidt van de N8.Acht dus.Razendsnel komt hij dichterbij.Razenddruk is het ook qua trainingsintensiteit.Acht weken,waarvan de laatste een uitloopweek is,dat zijn dus nog zeven keizware trainingsweken met nog vijf dertigers voor de boeg.Maar ik moet zeggen,het loopt goed momenteel,fysiek maar ook mentaal.Het weer heeft daar voor een groot stuk mee te maken.'s Avonds met de ondergaande zon de kilometers afmalen,zalig is dat.Alleen rond de vijver in de koude keuken is het oppassen geblazen.Voor je het weet vliegt er een zwerm beesten je smikkel binnen.Nu ja,beesten,piepklein zijn ze,die fruitvliegjes of muggenjongen of hoe die dingen ook heten.Lopen met de mond toe dus,want ze hangen echt op hoofdhoogte.Alle gevaar is daarmee niet geweken,voor je het weet heb je er zeven van in je oogbol.Ook plezant,je begint dan te wrijven aan je bezwete kop,je oogkas begint dan te tranen,enzovoort...Enfin.De korte training verliep goed,het begint meer en meer op een automatisme te lijken vanaf nu.Ritme en ademhaling zitten direct goed,de snelheid is constant.Morgen,zaterdag start week 8 waarin de duurloop van 24 kilometer de enige waardemeter is.Er valt ook een rustdag weg omdat ik mijn eerste dertiger volgende week zaterdag wil lopen.De rest is een copie van deze week.De trainingsweek ziet er als volgt uit:zaterdag fietsen,zondag duurloop 24 km.,maandag rustdag,dinsdag 9,6 km.,woensdag 16,0 km,donderdag 9,6 km.en vrijdag fietsen.Mijn examen laat nog acht weken op zich wachten,voor Gert is het zondag te doen.De Antwerp Marathon.Als ik de pollers mag geloven dan zal hij daar een sterke tijd lopen.En dat zal hij ook doen,ik gok op een tijd van 3u.13'14".Ik zal alvast duimen,terwijl ik in mijn luie zetel naar L-B-L zit te kijken .Nog een pronostiekje voor daar: Cunego.A la prochaine.
    Logboek:Afstand: 9,6 km.Tijd: 43'24".Snelheid: 13,272/u.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:169.

    24-04-2009 om 22:43 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    23-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Midweekse duurloop.

    Dag duurloopblogger,
    zoals ik vanavond liep,zo zou ik de Nacht willen lopen.Om 19.30 u ben ik eraan begonnen en 't zonnetje gaf nog 14° warmte.Meer moet dat niet zijn voor een avondloop van ruim één uur.Het lopen zelf verliep ook vrij goed,met een regelmatige ademhaling en een uitstekende kadans.Een bewijs dat een rustperiode niet altijd negatief hoeft te zijn.Als die rust er komt door blessure is het afwachten hoelang je aan de kant moet blijven zitten,en dat is natuurlijk minder plezant.Zeker als je naar een bepaalde wedstrijd  toe aan het werken bent,omdat dan de hele voorbereiding overhoop komt te liggen.Ook vandaag bleef de pijn weg,zodat ik mij weer ten volle kan concentreren op tijden en afstanden.Na dit midweeks duurloopje volgt morgen nog een 'spurtje' van 9,6 km.en dat is het voor week 9.De planning voor week 8 krijg je morgenavond.Wat de poll van Gert betreft,ik denk dat jullie hem zwaar onderschatten !Hij loopt echt supergoed,ik zag hem bezig in de Lakosta op een 'niet effen'parcours om het eufemistisch uit te drukken,en hoe langer hij liep,hoe beter hij werd.Wie nog niet gestemd heeft kan dit alsnog doen op 't polleke hier rechts.
    Tot morgen,bye.
    Logboek:Afstand: 16 km.Tijd:1u12'24".Snelheid: 13,260/u.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:169.

    23-04-2009 om 22:47 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    21-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gerts' poll.

    Hallo bloggeling,  
    na de rustdag van gisteren diende ik vanavond 6 rondjes te lopen of 9,6 km.Uiteraard in het schone Koude Keukenpark die er op dit moment van het jaar op zijn mooist bijligt,met de volop bloeiende bloesems aan de takken,waarvan sommigen al uitgebloeid zijn en veranderd in jonge blaadjes.Die uitgebloeide bloesems zorgen dan weer voor een schitterend euh...bloesemtapijt De natuur op zijn mooist.Wat velen zo mooi vinden aan de herfstperiode,ik heb er het raden naar,geef mij maar lente en zomer.Leeuwen zijn niet voor niets kinderen van de zon,dat zal 't zijn. Genoeg gezeverd,de training dan,die verliep zeer vlot,de ademhaling begint gelijkmatiger te verlopen,waardoor de GHS nu toch onder de 170 is gekomen.(168).Tegen eind volgende week,wanneer ik mijn eerste dertiger loop,zou die toch al rond de 165 moeten schommelen.De weken daarna moeten dan voor een verdere daling zorgen.Eerst deze week verder afwerken.Morgen,woensdag is het opnieuw rustdag,donderdag 16 km.en loopweek 9 wordt vrijdag afgesloten met 9,6 km.Eindigen doe ik met een poll.Neen,niet voor de laatste voorjaarsklassieker Luik-Bastenaken-Luik,die zondag gereden wordt maar voor het voorspellen van de eindtijd die Gert Luyckx zal lopen in de Marathon van Antwerpen,eveneens volgende zondag,kwestie van een beetje druk op de ketel te steken.Als je naar zijn blog gaat,cfr.mijn favorieten,dan kan je zien wat hij ervoor gedaan heeft(veel)en ervoor gelaten heeft(niet veel ) om zijn PR te verbeteren.Dat PR bedraagt 3u23'20",gelopen in Torhout,verleden jaar.Nog een tip:zijn conditie is momenteel super.Adios.
    Logboek:Afstand:9,6 km.Tijd:43'06".Snelheid:13,364/u.YTD:28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:168.

    21-04-2009 om 21:58 geschreven door Guy  


    >> Reageer (4)
    20-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.N8-parcours.

    Dag beginvandeweekblogger,
    zoals steeds na mijn duurloop mag ik toekijken langs de kant op maandag.Rustdag dus ,wat mijn carrosserie de gelegenheid geeft om terug op zijn plooi te komen,al is dat na 16 kilometer niet echt nodig.Maar je blijft toch altijd met dat blessuregevaar in je achterhoofd zitten,zeker als je pas terug herbegonnen bent na één of andere kwaal.Tot hiertoe is alles intact gebleven,benieuwd wat het zal geven na volgende zondag.Dan zijn 15 rondjes voorzien in de Koude Keuken,of 24 kilometer.Een hele afstand,mja,maar dat is toch altijd nog maar goed halfweg in de Marathon.En zo zal het ook zijn in de N8,dit jaar.Eerst een ronde van ongeveer 22 km. en daarna nog eentje van ong.20 km.Of we aldus de aankomstplaats voorbij moeten lopen weet ik niet-het parcours staat nog altijd niet op de nvv-site,maak er eens werk van mannen!!-maar psychologisch zal dit zeker niet te onderschatten zijn.De joelende meute op de Markt voorbijlopen en weer dat zwarte gat induiken,richting Lichtervelde,niet te onderschatten.Ook door het ontbreken van een fietsbegeleider zal het niet evident zijn om constant geconcentreerd met de wedstrijd bezig te zijn.Voor alles bestaat en oplossing zeggen ze,maar 't wordt toch nog even zoeken.Als de conditie top is wordt alles al veel gemakkelijker.Het geloof in eigen kunnen,door de vele gerichte trainingen,maken dat je mentaal sterk staat.Ik zei het vrijdag nog tegen Gert,ik was verleden jaar zo gefocust op die trainingstijden dat ik voelde dat  mijn eindtijd moest liggen tussen de 3u24'00" en 3u26'30".Ik zat er maar 50 secondjes naast.Of onder.Geen begeleiding,het zal er op aankomen om je in een goed groepje te kunnen nestelen en proberen te vermijden dat je plots alleen komt te lopen.Of proberen ergens een haas aan de haak te slaan,maar dan moet je ook al prima op elkaar afgestemd zijn.We zien wel,er zijn nog ruim 8 weken te gaan.Bye.  
    Logboek:Rustdag.YTD:28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-.

    20-04-2009 om 22:17 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    19-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Algebra.
    Dag zondagblogger,
    na het inlopertje van dik 6 kilometer vrijdagavond,stond vandaag een iets serieuzere achillespeestest geprogrammeerd.Tien rondjes van 1600 meter of 16 kilometer onder een deugddoend zonnetje en met goed resultaat,dwz zonder pijn.Over mijn tijd ben ik ook tevreden,enkel de hartslag lag weer veel te hoog,wat betekent dat de conditie nog verre van goed is.En die zal enkel verbeteren naarmate ik meer en langere trainingen inlas,vanaf nu dus.Als ik even terugkijk naar verleden jaar ,9 weken voor de marathon ,dan lag mijn YTD op 28800 meter,precies evenveel als nu.Nadien volgden nog 4 dertigers,nu zijn er nog 5 gepland.Toch is er een wezenlijk verschil met vorig jaar.Mijn gemiddelde trainingssnelheid lag toen op 12-12,5/uur.Nu ligt die op 13-13,5/uur.Laat ons 1 km/u. progressie nemen.Na drie uur en een kwart wil dat zeggen dat ik 3,250 km.sneller zou lopen.Gerekend aan 4'35" per km komt dit op een tijdswinst van 894".Als ik die 894 sec.in mindering breng van mijn tijd van vorig jaar dan zou ik mathematisch kunnen binnenkomen in 3u08'16".Mijn streefdoel is 3u13'13".Met andere woorden,op papier is het zeker haalbaar,nu de benen nog...'t Was weer koers deze namiddag.Iedere keer tijdens de Amstel hou ik mijn hart vast als ik die geparkeerde voertuigen en talloze wegversmallingen zie.Vroeg of laat gebeurt daar nog eens een valpartij met desastreuze gevolgen.Schleck lag er ook weer bij vandaag,ik zie juist dat het maar een lichte hersenschudding zou zijn.Gelukkig maar!Ik wist zelfs niet dat hij er had,hersenen.Twee jaar terug lag hij er ook al,toen met minder erge gevolgen.Maar dan weet je toch dat je in de Amstel vooraan moet rijden en zeker niet op het kantje waar je altijd het meeste kans maakt om ergens op te knallen ?Dedju toch.Allez,tot de volgende.See you.
    Logboek:Afstand: 16 kilometer.Tijd:1u.12'18".Snelheid:13,278/uur.YTD 28800 meter.
    Medisch rapport:veel te hoge hartslag.
    GHS:174.

    19-04-2009 om 19:09 geschreven door Guy  


    >> Reageer (2)
    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lakosta.

    Hey,lakostablogger,
    van KOrtemark over STAden naar LAngemark-lakosta,heb je'm ? -over een afstand van 21,1 km,dit was wat de halve marathonners deze namiddag te verwerken kregen.Voor één keer mocht ik mijn coach coachen,dwz hem zo goed mogelijk begeleiden,inlichten over tussentijden,snelheden,een extra spons aangeven,...kortom vooral hem mentaal bijstaan waar nodig.Uit ervaring weet ik hoe belangrijk dit is,in de IFF-marathon in Ieper verleden  jaar kreeg ik aan km .36 enorm veel goesting om eventjes te stappen.Luc heeft me toen echt door die 'zwarte kilometer' heen gesleurd.Ook in de HM van Sluis eerder dit jaar was hij het die me niet deed opgeven na mijn desastreuze doorpassage op de vesting rond het stadje.Om maar te zeggen dat je een marathon niet alleen loopt met de benen maar evenzeer met het kopje.Voor de Nacht wordt het echt nog eens koppensnellen met Luc hoe we dat daar mentaal gaan aanpakken,er worden immers geen begeleiders toegestaan dit jaar vanwege het gelijktijdig gelopen WK Ultraloop.Maar dit terzijde.De zon was van de partij en dat maakte dat Luc al na enkele kms.veel te warm had met zijn langemouwen-shirt.Het parcours was nogal bochtig dus van de wind werd minder last ondervonden.Na een snelle start,ik vreesde even voor een te snelle-zat Luc gepositioneerd rond de 150 ste plaats.En hoe verder de wedstrijd vorderde hoe meer hij opschoof naar voren!Uiteindelijk finishte Luc in een tijd van 1u40'30" of meer dan vijf minuten sneller dan verleden jaar.Op een niet vlak parcours en met zijn + 90 kg.een resultaat om terecht trots op te zijn.Proficiat maat !Ook van de partij was Gert die samen met Jona,een werkcollega,de lakosta als ultieme training kwam lopen voor zijn marathon van volgende zondag.Het was zijn  bedoeling om rustig de wedstrijd uit te lopen maar halverwege ontbond hij toch zijn duivels om als een raket van achteraan de groep naar voor te schieten,alles en iedereen voorbij lopend.Wat zijn tijd gaat zijn in Antwerpen weet ik niet maar zijn PR van 3u23'20"(Nacht 2008) zal zeker verpulverd worden! In de marge van het sportieve gebeuren kon ik na de wedstrijd nog een constructief gesprek voeren met een paar oude bekenden zodat ook ik met een goed gevoel huiswaarts kon rijden,ondanks het feit dat ik dit jaar opnieuw moest verzaken aan deelname van deze HM.Dat PR van 14 augustus 1988 blijft dus staande.Zou er nog ergens een HM zijn een paar weken na de Nacht.Als je 't weet mag je me bellen/mailen/smsen/...Tot morgen na de training van 16 kilometer.Ciao. 
    Logboek:Fietsen met de HM -ers en terug,40 km.Tijd:-Snelheid:-YTD:28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-.

    18-04-2009 om 22:20 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pijnloos.
    Dag blogvolger,
    met een klein hartje heb ik de training,na 10 dagen hervat.Van bij het begin zat ik goed in mijn loopritme,maar vooral: de pijn aan de achillespees bleef achterwege.Na de regenval van de laatste dagen lag het parcours er ook zacht en comfortabel bij,dat was een bijkomend pluspunt bij deze herstart.Een positieve test dus met het oog op de verdere training naar de Nacht toe,hopelijk nu tot en met 19 juni zonder verdere verwikkelingen.Na het lopen was het vlug douchen want om kwart voor acht had ik afgesproken met Gert om in Egem een sportavond bij te wonen met gastspreker Karl Vannieuwkerke.Enkele weken terug was hij ook al te gast in Handzame,toen met wielerverhalen uit de oude doos,vandaag was het iets actueler,iets ludieker ook met invraagstelling over bepaalde onderwerpen.Boeiende onderwerpen voor elke wielerliefhebber,ook door de manier waarop hij zijn vertelsels euh...vertelt.Nakaarten deden we met de vraag 'uit wat bestaat de ideale marathontraining?'Een kleine twee uur en vier consumaties later waren we er nog niet uit en zijn we dan maar naar huis getrokken.Straks moet Gert immers zijn halve marathon afwerken tussen Kortemark en Langemark.Vooral als training op wat hem komende zaterdag te wachten staat in Antwerpen,nl zijn derde marathon.Luc Duyck is ook van de partij,die zal wel gaan voor een PR,denk ik,al zal dat ook wel van de wind afhangen.
    Zo,tot de volgende.Bye.
    Logboek: Afstand: 6,4 km.Tijd: 28'44".Snelheid: 13,364/u.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-.

    18-04-2009 om 01:11 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    16-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALU-499.
    Dag bloggeling,
    zo,dit hebben we ook weer gehad,een onvoorziene rustperiode van 10 dagen nav mijn achillespeesblessure.Vrijdagavond mag ik voor het eerst weer de wei in voor een rustige parkloop van 6,4 km.Terugkeren uit zo'n verplichte rustperiode is altijd spannend.Vooral de eerste tientallen meters.Veel spel rond dat hervatten van de training ga ik er niet van maken,enkel morgen en zondag zal ik wat inlopen en minder kilometers trainen dan voorzien,maar vanaf dinsdag volg ik terug mijn oorspronkelijk opgesteld schema.We zijn ondertussen aangekomen aan week 9 en qua training zal die er als volgt uitzien,onder voorbehoud dat alle pijn weg is tenminste.Vrijdag 6,4 km,zaterdag meefietsen met Luc terwijl die zijn halve marathon afwerkt tussen Kortemark en Langemark,zondag 16 kilometer,maandag rustdag,dinsdag 9,6 km.,woensdag rustdag,donderdag 16 kilometer en vrijdag 9,6 kilometer.Vanaf nu geef ik de trainingsweek weer van zaterdag tot en met vrijdag,vermits de marathon op een vrijdag gelopen wordt.Dat is logischer dan met halve weken te moeten tellen,vandaar.Zaterdag wordt dus de Lakosta halve marathon gelopen.Het was de bedoeling om hierin te proberen mijn PR van 21 jaar terug te verbeteren.Niet dus.En 't is maar zeer de vraag of ik er nu ooit nog wel toe kom want zoals je al meermaals tussen de regels hebt kunnen lezen is het loopavontuur na 19 juni waarschijnlijk definitief gedaan voor mij.Tenzij er nog ergens een HM gelopen wordt ergens halverwege mei,ik zal eens de kalender bekijken.Iets anders nu.Morgen,vrijdag neem ik afscheid van een voorwerp die net geen dertig jaar deel uitmaakte van leven.Vier auto's heeft 'ze' overleefd.Van een aftandse Datsun tot een gloednieuwe Saab,steeds is 'ze' aan mijn gat blijven plakken.Tot nu.Met pijn in mijn hart en een ferme brok in mijn keel sta ik 'ze' morgen af aan de DIV in Oostende .Je raadt het al,ik heb het over mijn nummerplaat.Bij de verdeling der goederen heb ik onze wagen afgestaan aan mijn ex,in ruil voor de meubelen.Vier maanden had ik tijd om een andere auto te kopen en de nummerplaat te behouden.Maar...mijn hoofd stond er niet naar en ik ben pas beginnen zoeken de laatste weken,tot hiertoe zonder resultaat.Die vier maanden zijn nu verstreken en de plaat moet geschrapt worden.Exit ALU-499!
    Zouden ze bijna aan de 499-ALU zitten...?
    Logboek:Einde rustperiode,morgen terug training.YTD:28800 meter.
    Medisch rapport: Geschikt...hoop ik.
    GHS:-.

    16-04-2009 om 22:01 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    14-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paasdrukte.

    Dag blessurevolgerblogger,
    na een week looprust kan ik goed nieuws meegeven ivm mijn achillespees.De pijn is reeds enkele dagen volledig weg,het kraken,eigen aan een ontsteking ook,het is dus uitkijken naar het hervatten van de training op vrijdag.Die 10 dagen rust hebben niet alleen negatieve gevolgen,zijnde de achterstand die ik oploop op mijn trainingsschema.Het zullen vijf dertigers worden ipv zes,in wezen zal dat het verschil wel niet maken in Torhout zeker.Het zou flauw zijn me daarachter weg te steken en dus zal ik dat maar niet doen.Ik heb nog 9 weken de tijd om er vol gas tegenaan te gaan,hopelijk zonder verdere blessurelast.Die rustperiode heeft ook positieve gevolgen.Zo is mijn lichaamsgewicht weer wat omhoog gegaan.Van de zes kg. die ik kwijt was,heb ik er in 3 maanden tijd vijf van teruggewonnen.De 60 kilo -droog aan de haak- is in aantocht.En na 4 fysiek maar zeker ook mentaal zware maanden is die rustperiode ook welgekomen.Niet dat ik stil gezeten heb in het Paasweekend,verre van zelfs.De tuin is bijgewerkt en 't huis van boven tot onder gepoetst,maar wel op een relaxte manier,oplettend ook om de beenspieren wat te ontzien.Ik ga het positieve eruit halen en besluiten dat het alleen maar het resultaat in de Marathon ten goede zal komen! Bye.
    Logboek:het einde van de blessurerust is nabij.YTD:28800 meter.
    Medisch rapport: pijnloze verplichte rust.
    GHS:-.

    14-04-2009 om 21:48 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    12-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Viriliteit.

    Dag Paashaasblogger,
    na het verorberen van het lam en de chocolade-eieren was het opnieuw koerskijken deze namiddag.Je moet al een luie,werkloze huisschilder of een professioneel duivenmelker zijn, die klaarkomt bij het horen van wat gekir op de til*, om niet thuis te blijven om van deze hoogstaande mannensport te genieten.Ik denk dat we vandaag één van de mooiste wielerklassiekers ooit gezien hebben, met alle ingrediënten aanwezig om duimen en vingers bij af te likken.Platvallen,omvallen,terugvallen,maar ook aanvallen is wat ons aan de beeldbuis gekluisterd hield,vier uur lang.Dat je dan als topfavoriet nog alles en iedereen kunt murw rijden is pure klasse.Tom Boonen is back,en hoe!Hij heeft zich na zijn blunder van verleden jaar volledig herpakt en haalt uit als nooit tevoren.De manier waarop hij Pozzato op 50 meter van zijn achterwiel liet sterven was grandioos.Meter voor meter wegrijden van deze Italiaanse wielklever,dit was echt genieten.Viriliteit pur sang.Jammer dat Hoste vooraan wegviel door een schuivende Flecha,maar eerlijk,een frisse Hoste had toch alle tijd om 'de pijl' te ontwijken dacht ik.Wie nog meer vermoeid bleek dan Hoste was Hushovd die geen bochten meer zag en zich dan maar liet leiden door de reclamepanelen wat niet de juiste manier bleek... De Vlaamse voorjaarsklassiekers zitten erop,alleen woensdag nog een epiloog met de Antwerpse semi-klassieker 'De Scheldeprijs'.Daarna zullen het zowat allemaal andere mannen zijn die het scherm zullen vullen,dan volgen namelijk de Ardenneklassiekers waar de ronderenners de dienst zullen uitmaken.Al moeten een goede Devolder of Gilbert daar zeker ook kunnen uithalen.Enfin,we zien wel.Met mij gaat het ondertussen goed,de achillespees is volledig pijn- en kraakvrij,zodat ik vrijdag opnieuw zal starten met de training,een viertal rondjes van 1600 meter of 6,4 km.Zaterdag wordt fietsen en zondag 16 kilometer.En dan maar hopen dat alles intact blijft tot nà 19 juni...See you.
    Logboek:Blessurerust.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:Achillespeesblessure,out tot en met donderdag.
    GHS:-
    *Sorry,vrijheid van de schrijver.

    12-04-2009 om 20:51 geschreven door Guy  


    >> Reageer (3)
    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kasseien vreten.
    Dag kasseiblogger,
    't is precies of er doen maar twee renners mee aan Parijs-Roubaix.Enkel Boonen en Cancellara werden tot hiertoe weerhouden op de poll.Wie denkt dat er iemand anders met de felbegeerde kassei mag staan pronken zondagnamiddag kan alsnog een bolletje aanklikken.Ik heb vandaag mijn derde loopvrije dag achter de rug,zij het noodgedwongen.Anders dan mijn vorige blessure voel ik nu helemaal geen pijn meer.Al zal de Mobic-medicatie daar ook voor iets tussen zitten natuurlijk.Plus het feit dat ik vrijwel onmiddellijk gestopt ben met de trainingen.Het typische ontstekingsgevoel,dat kraken als gebroken ijs,is reeds verdwenen.Toch zal ik mij niet laten verleiden om de trainingen alweer te hervatten.Dat zal ten vroegste op het eind van volgende week gebeuren.Als ik vrijdag voorzichtig herbegin dan heb ik nog negen weken om me op de Nacht voor te bereiden.Zonder verdere incidenten moet dat haalbaar zijn.Wat niet meer haalbaar is ,dat is de Lakosta halve marathon,volgende week zaterdag,en dat voor het tweede jaar op rij.Daar gaat mijn PR-poging!Luc zal content zijn,hij was ook al weer ingeschreven,om samen eens een wedstrijd te kunnen lopen en lap,'t mag niet zijn zeker? Maar ik ga hem natuurlijk opnieuw gaan aanmoedigen,of mss.bijstaan per fiets.We zien wel.Geen sportactiviteiten in het weekend,dat zal gelegenheid geven om de tuin aan te vallen,ideaal met dit schitterende weer.Minder schitterend was het afscheid van mijn oogappel vanavond,nadat ze veertien dagen bij mij was,moet ik ze nu weer veertien dagen afstaan.Dat mens die 26 jaar alles voor me betekende weet echt niet wat ze me aandeed.En ik begin zo te stilletjes aan te vermoeden dat ze zelf ook niet weet wat ze haar eigen aangedaan heeft...onder invloed van derden (en vierden...!)doen mensen soms verschrikkellijke dwaze,onomkeerbare dingen met desastreuze gevolgen voor menigeen.Intriest.Bye.
    Logboek:Blessurerust.YYTD:28800 meter.
    Medisch rapport:de pijn is volledig weg,het typisch,krakend ontstekingsgevoel ook,zal toch nog een volledige week looprusten.
    GHS:-.

    10-04-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    08-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laat dit toch niet waar zijn !
    Dag marathonblogvolger,
    hoeveel kan een mens emotioneel eigenlijk aan?!!Om mijn privé-miserie wat te verlichten wilde ik niets aan het toeval overlaten en mij volledig op een perfecte training storten om in optimale omstandigheden aan de start te staan van de NVV op 19 juni.De theorie stond netjes zwart op wit op papier.Crescendo de trainingskilometers omhoog trekken,enkele voorbereidende halve marathons meelopen om wedstrijdervaring op te doen,enz...Helaas,het zat er al een paar dagen aan te komen,ik sukkel opnieuw met een blessure,dit keer een achillespeesontsteking an het rechterbeen.Ik ben vandaag gestart met de ontstekingsremmer Mobic die ik verleden jaar gebruikte voor mijn scheenbeenontsteking,toen met goed resultaat.Ook de Tendosol zalf wordt verder gebruikt evenals om de paar uur een ijszak.En...looprust!Alles kraakt en spokt (letterlijk!!)aan de pees dus MOET ik stoppen met lopen,om te beginnen voor 2 weken.Dat wil zeggen dat ik mij daarna in een achttal weken tijd zal moeten klaarstomen om aan de Nacht deel te nemen...Onbegonnen werk ?Ik weet het niet,de komende dagen en weken zullen het uitmaken zeker ?
    Feit is dat ik ,in het beste geval over veertien dagen ,onmiddellijk zal moeten kilometers malen om afstandsritme en conditieopbouw op te doen,en de uitloopfase,de laatste week voor de Marathon ,zit daar ook nog in,pfff,'t wordt heel moeilijk vrees ik om mijn beoogd doel te bereiken.(31313).En wat als ik niet op tijd klaar raak? Nog eens Ieper meedoen? Of me voorbereiden op mijn volgend doel,het rijden van de Ronde van Vlaanderen? Dan heb ik wel een ganse winter verspild,uren en uren afgezien in de koude voor...niets.Verdomme toch,...hoeveel kan een mens emotioneel eigenlijk aan?!!
    Logboek: Blessurerust.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:Achillespeesblessure,Mobic,Tendosol en rust moeten voor genezing zorgen
    GHS:350...
    DE PARIJS-ROUBAIX POLL STAAT TER JULLIE BESCHIKKING.

    08-04-2009 om 21:28 geschreven door Guy  


    >> Reageer (3)
    07-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vluchtkoers.
    Dag midweekblogger,
    na twee rustdagen mocht ik weer de loopschoenen uit de kast halen voor een eerste training van week 11.Zes rondjes in het park,goed voor 9,6 km.De pijn aan mijn rechterkuit die me zaterdag deed stoppen na 26,4 km.,bleef weg tot aan ronde drie.Dan was ze er weer,draaglijk,dat wel,maar vervelend en vooral verontrustend...Het eigenaardige is dat ik er enkel en alleen bij het lopen last van heb.Ik heb in ieder geval een cold-pack gelegd en de pijnlijke zone ingewreven met Tendosol zalf.Het lopen zelf ging heel goed vandaag,de ademhaling-lees hartslag-was rustig en dat de ondergrond er goed bijlag,dat wist je al,die ligt er altijd perfect bij.Morgen moet ik 10 rondjes afleggen,16 kilometer dus.Dat is allemaal voor na de koers,tussen Gent(Deinze) en Wevelgem wordt de volgende voorjaarsklassieker afgewerkt.Ik denk dat er maar één topfavoriet is en dat is Cavendish.Verleden week testte hij zich eens op de Kemmelberg,waar hij als tweede boven kwam na Boonen.Diezelfde Kemmelberg is morgen scherprechter in de finale van deze vluchtkoers.Gent-Wevelgem wordt voor een stuk langs de kust gereden maar vooral De Moeren,de streek tussen Houtem en Adinkerke is ideaal om 'waaiers' te trekken.Even proberen uit te leggen: de eerste renner rijdt met zijn neus pal in de wind,uiterst rechts van de weg,de tweede rijdt er schuin achter,het voorwiel naast het achterwiel van de eerste,de derde rijdt schuin achter de tweede enzovoort.Als de wind van rechts komt,dan rijdt de eerste helemaal rechts van de weg en de renner in tiende -vijftiende positie rijdt dan al helemaal links.Als de eerste renner van de kop af komt pikt hij dan helemaal achteraan zijn wagonnetje terug aan.Een beetje vergelijkbaar met de v-vorm die de ganzen trekken als ze overvliegen.Het is een typisch Vlaamse manier van koersen,die Spanjaarden en Italianen die hier voor het eerst rijden verschieten zich een bult en worden er letterlijk uitgewaaid.Koers over !In de halve marathon van Cadzand werd het ook gedaan,ik vond het bij momenten echt bangelijk,maar ik vond eigenlijk alles in Cadzand bangelijk...Tot de volgende,bye.
    Logboek:Afstand:9,6 km.Tijd: 43'22".Snelheid:13,282/u.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:rechterkuit zevert,Tendosol zalf.
    GHS:166.

    07-04-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    05-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterk !

    Dag blogger,
    niet Boonen,Pozzato of Nuyens,de top drie uit de poll,maar een berensterke Stijn Devolder won Vlaanderens mooiste.Als schaduwkopman rekende hij op de Muur van Geraardsbergen af met zijn medevluchters om aan 50 km/uur (!) naar Meerbeke te snellen.Wie ooit al eens op een koersfiets gezeten heeft weet dat dit gigantisch snel is,zeker na een loodzware koers van meer dan 250 km.Devolder dus toch in topvorm na een niet al te overtuigende 3 DvDP.Of speelde hij idd voor zandmannetje?Dat zal hij volgende week zondag alvast niet meer kunnen in Parijs-Roubaix,waar hij nu als superfavoriet van start zal gaan.De poll hieromtrent verschijnt eerstdaags op het blogske.Ikzelf mocht rusten vandaag,evenals morgen.Wonden likken.Dinsdag loop ik zes rondjes of 9,6 km,woensdag 16 km,donderdag terug 9,6 en vrijdag wordt fietsen.Zaterdag doe ik dan opnieuw een poging om voor het eerst dit seizoen door die dertigergrens te komen.Een drukke sportweek alweer met een dagelijks verslagje.Nog 75 dagen...Bye.
    Logboek:Rustdag.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:de gel werkt nu langzaam in op de rechterkuit...
    GHS:-.

    05-04-2009 om 22:06 geschreven door Guy  


    >> Reageer (2)
    04-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEEG...
    Dag Rondeblogger,
    leeg,kapot,total loss,...na 26,4 km reeds.Wat nu weer ?Niks met het linkerbeen dit keer,het is een troost dat deze het volgehouden heeft,neen,'t was nu de rechterkuit die me parten speelde.Na mijn tweede drinkstop (km 24),had ik weer last om in het goede ritme te komen,een weinig later moest ik zelfs wat stretchen om de kuitkramp te doen afzwakken.Een tweetal minuten later ben ik dan terug vertrokken en dat ging redelijk goed voor zo'n anderhalve ronde,de snelheid lag toen wel onder de 12/u.Halverwege ronde 17 heb ik er dan de brui aan gegeven.Ik was nochtans gestart zonder streeftijd,op zijn Gerts dus.Maar ik wordt daardoor precies in slaap gewiegd,denk dan aan andere zaken dan het lopen en dat is niet goed,die drive ontbreekt dan en de concentratie op het lopen verdwijnt.Volgende keer weer op zijn Guys dus. Potvolkoffie!!Ik weet het,het is nog 11 weken naar de Nacht toe,dat is veel en niet veel.Verleden jaar ging ik heel tevreden zijn met die 26,4 km.maar toen trainde ik voor een aankomsttijd van 3u30'00".Nu ga ik voor ruim een kwartier minder en word ik wat nerveus.Ik had namelijk graag een zestal dertigers gelopen en dat zal stilaan puzzelen worden.Ook die PR-poging op de HM staat nog op stapel,over twee weken,dat zal nu toch allemaal netjes moeten ingekadert worden,waardoor er geen plaats meer is voor blessureleed...En om langer over de marathon te doen dan 3u23'00" heb ik geen zin.Daar train ik geen 20 maanden voor.Met alle respect voor diegenen die het er wel voor over hebben.Maar als je minutieus een ganse winter lang door koude en wind gaat trainen,soms op een onhebbelijk uur in het pikkedonker,na een harde werkdag,dan wil ik ook dat er een resultaat behaald wordt,navenant aan die opofferingen.Om nu al te panikeren is het nog wat vroeg,maar toch...Morgen,zondag zal ik nu eens geen klop uitvoeren zie.Dat wordt Ronde van Vlaanderen van acht uur 's morgens,met de start live op de Grote Markt in Brugge,en 's namiddags een uur of vier televisie,hopelijk om duimen en vingers bij af te likken.Maar eerst vanavond mijn gasten in de watten leggen,en wat bijpraten,mag ook eens hé?Tot morgen,na de koers!
    Logboek:Afstand:26,4 km.Tijd:-Snelheid:-YTD:28800 meter.
    Medisch rapport:linkerbeen alles ok,nu rechterkuit die lastig doet.
    GHS:158.

    04-04-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    03-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 11.

    Dag weekendblogger,     
    omdat ik de voorziene training van donderdagavond uitgesteld heb tot vandaag moest ik net zoals verleden week twee trainingen afwerken.Immers,de fietstraining was ook voor vandaag voorzien omdat ik morgen mijn lange duurloop zal afwerken.En 't wordt een lange,voor het eerst bij deze marathontraining een + dertiger.Na de middag ben ik eerst gaan lopen,zes rondjes of 9,6 kilometer.Het was bijlange geen 20° zoals men voorspeld had maar het was droog en er stond niet teveel wind,ideaal om in te lopen dus.Het ritme zat er meteen goed in maar het belangrijkste was dat ik volledig zonder pijn heb kunnen lopen.De laatste weken was het altijd wel iets,ofwel de achillespees,ofwel de kuit die lastig deed.Niet zo vandaag, dus juist op tijd klaar voor die lange duurloop van morgen.Om 19.00 u ben ik dan nog vertrokken voor mijn fietsritje,alles nog eens losmakend op dat kleine verzet.Bij het fietsen was het ook al niet te warm en eerlijk gezegd,ik was blij terug thuis te komen,het begon al wat donkerder te worden en ik rij altijd door een stukje bos.Overdag geen probleem natuurlijk maar bij valavond op een fiets zonder licht,echt veilig is het niet.Wat die duurloop van morgen betreft zal ik voor één keer geen rekening houden met mijn eindtijd.Er volgen nog zo'n stuk of zes van die lange trainingen waar ik mij dan wel op die tijd kan focussen.Morgen is het mij enkel te doen om een goed gevoel te creeëren over die afstand en om blessurevrij de laatste 11 weken te kunnen ingaan...Het verslag volgt uiteraard in de vooravond.
    Wat de poll voor de Ronde betreft,daar is eigenlijk weinig verandering in gekomen,al staan drie renners nu met evenveel stemmen achter hun naam,Boonen,Nuyens en Pozzato.Als je een andere favoriet hebt dan kun je nog altijd een bolletje aanklikken.Bye.
    Logboek:Afstand:9,6 km.Tijd:42'42".Snelheid: 13,489/u.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    03-04-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    02-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kalmte-aanmaning...
    Hey blogpoller,
    de Ronde van Vlaanderen,dat is emotie!!Zelfs mijn blogske blijft er niet van gespaard.Duyckske jaagt zich nogal op als ik zijn reactie lees op het verslagje van gisteren.Al heeft hij wel een punt natuurlijk,we hebben het er hier vroeger al over gehad,cocaïnegebruik voor een topsporter is uit den boze.Omwille van zijn voorbeeldfunctie alleen al!!Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat Boonen momenteel,naar ik mag hopen zonder oppepmiddelen,toch als absoluut topfavoriet zal vertrekken zondag.Samen met Pippo Pozzato,die wel in erg goede doen is voor het ogenblik.Het is toch twee trapjes verder naar beneden zoeken naar een derde favoriet dacht ik,objectief bekeken.Volgens bloglezer Roland vliegen de Italianen ook,en niet alleen in de gracht... Maar je kent het spreekwoord,als 2 honden vechten om één been...Wie die derde zou moeten zijn weet ik niet,hij zal wel in het lijstje staan op de poll.Ik heb er nog 2 namen aan toegevoegd,Cancellara om Luc te kalmeren en Frederiek Willems die ik over het hoofd gezien had en als eindwinnaar van de 3DvDP niet mag ontbreken.Als je nog niet gestemd hebt doe het dan nu,voorlopig is Pozzato winnaar voor Boonen en Nuyens.Geen loopnieuws vandaag,mijn avondloopje verhuist naar vrijdagvoormiddag en de fietstocht wordt 's namiddags gereden.Tot morgen,met 2 verslagjes,bye.
    Logboek:Rustdag.YTD:28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    02-04-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ronde van Vlaanderen Poll.
    Hey blogvolger,
    de loopkilometers volgen elkaar snel op vanaf nu.Na mijn korte loop van gisteren stond vandaag een halflange duurloop op de planning.16 kilometer of tien parkrondjes.Zoals steeds lag de ondergrond er voortreffelijk bij.Ook het weer zat opnieuw prima mee,het was zelfs iets warmer dan dinsdagavond.Dat de conditie nog verre van goed is bewijst mijn snelheidsgemiddelde die maar net boven de 13/u. uitkwam.Niet dat ik mij daar zorgen om maak,'t is nog meer dan elf weken naar mijn wedstrijd toe.Wie niet zovel tijd meer heeft,dat zijn de renners die zondag willen meestrijden voor de overwinning in de Ronde van Vlaanderen.En er zijn er blijkbaar  veel die nog naar de topconditie op zoek zijn.Naast Boonen en Pozzato is het al nivellering wat de klok slaat.Stijn Devolder eruitgewaaid vandaag of speelt hij zandmannetje ?Hoste tegen de vlakte,Van Aevermaet ook niet top,Haussler wat aan het terugzakken,Gilbert ook al niet in beste doen,...het zou wel eens de gemakkelijkste overwinning voor T.Boonen kunnen worden.Of net niet mss !Zondagnamiddag rond een uur of vijf gaan we het allemaal wel weten.Als je echter nu al weet wie zal winnen,breng dan je stem maar uit op de Poll hiernaast.Ciao.
    Logboek:Afstand: 16 km.Tijd: 1u13'46".Snelheid: 13,014/u.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:wat voeling aan linkerkuit,toch weer 'den achilles' niet zeker ??!
    GHS:-.

    02-04-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (3)
    31-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandoverzicht maart.
    Dag marathonblogvolger,
    voor het eerst sinds lang kon ik weer eens een midweekse training afwerken in de Koude Keuken wat toch een heel ander gevoel geeft.Niet alleen letterlijk-voor de benen-maar ook op mentaal vlak is het volledig anders.Zie het als de omschakeling van het cross-seizoen naar het zomercircuit bij de 'echte atleten'.Ik denk dan in de eerste plaats aan Natalie Tijtgat die ook opnieuw aan haar zomerseizoen begonnen is,uiteraard met een...overwinning .(Ingelmunster,28/03,je moet maar eens haar blogske bekijken).Wat maart betreft had ik eigenlijk wat meer trainingskilometers gepland(+ 200) maar uit voorzorg heb ik een paar trainingen ingekort en een tweetal andere geannuleerd door mijn-lichte-achillespeesblessure.In maart nam ik ook aan twee wedstrijden deel,de Ten-Miles tussen Oostende en Brugge waar ik zeer tevreden was met mijn resultaat,en de Halve Marathon van Sluis,waar ik strandde op 28" van mijn PR.Revanche op zaterdag 18 april in de Lakosta HM met vertrek in Kortemark en aankomst in Langemark.Wat de gemiddelde snelheid per training betreft,die 13/u zit nu toch definitief in mijn loopritme ingebakken,wat nodig is voor het lopen van de Marathon in 3u13'13". Een vooruitblik op april dan.De trainingskilometers worden opgetrokken van 28,8 naar 36,8 wat meteen ook de maximale trainingsafstand is.In april staan 2 of 3 dertigers gepland,dat zal afhangen van mijn achillespees.Bij het minste protest wordt onmiddellijk gerust,ik heb geen zin om alles weer drie maanden uit te stellen tot in september(IFF)en aldus opnieuw te moeten verzaken aan de Nacht.Het aantal voorziene trainingskilometers bedraagt deze maand 270,70,verdeelt over 17 looptrainingen.Er zijn ook nog vier fietstrainingen voorzien.Een zware oefenmaand dus,die hopelijk beter zal voorbij gaan dan vorig jaar...De beloofde Poll voor de Ronde komt er morgen aan,ik wil eerst de uitslagen van de 3-daagse van De Panne afwachten.Tot dan!Bye.
    Logboek:Afstand: 9,6 km.Tijd:43'31".Snelheid: 13,236/u.YTD: 28800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:166.

    31-03-2009 om 23:37 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)

    2008 : Marathon
    2009 : Marathon
    2010 : RvVlaanderen
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Guy Devreker
    Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
    Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 61 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
    Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
    Mijn favorieten
  • Jasmina 's fotografie

  • Foto

    Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
    Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
    Foto

    Foto

    Foto

    Mijn Persoonlijke Besttijden.

    *5 km : 20'51",01maart2009
    *14 km: 59'35",01maart2009
    *10 mijl - 16,095 km: 1u08'23",01maart2009
    *Halve Marathon:21,1 km:1u31'22",14augustus1988
    *Marathon,42,195 km: 3u22'27",19juni2009


    Target One:In Flanders Fields Marathon,Ieper 14.IX.2008.Tijd: 3u.23'10".
    Target One bis:Marathon Nacht van W.-Vlaanderen,Torhout 19.VI.2009.Tijd:3u22'27".
    Favoriete loopblogs
  • ann's loopblog
  • gert luyckx
  • karine vanhecke
  • katrien rogiers
  • natalie tijtgat en zoontje mathis
  • stijn fincioen
  • vince
  • wim

    Andere favorieten
  • bruynooghe's koffie*
  • ronde van vlaanderen
  • groen!
  • in flanders fields marathon ieper
  • miko
  • nacht van west-vlaanderen torhout
  • p-magazine
  • prorun
  • saab

    Foto

    Parcours RVV 2010
  • Officiëel parcours RVV 2010

  • Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.

    juli : 654,8 km
    augustus : 771,8 km
    september : 395,7 km
    oktober : 587,5 km
    november : 407,5 km
    december : 386,6 km
    januari : 492,7 km
    februari : 51 km (knieontsteking)
    maart : 826,8 km
    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.

    september: 33,00
    oktober: 112,20
    november: 59,50
    december: 31,30
    blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen.
    januari: 152,00
    februari: 166,50
    maart: 187,20
    april: 168,70
    mei: 290,40
    juni: 136,30
    totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni:
    1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.


    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.

    november: 59,50
    december: 97,90
    januari: 120,10
    februari: 138,60
    maart: 171,00
    april: 122.20 shinflints blessure,zes weken inactief.
    mei: 20,20
    juni: 176,00
    juli: 241,60
    augustus: 300,80
    september: 73,60
    totaal t/m 12 september:1521,500 km.+ 42,195 op 14.IX.2008.


    Foto

    Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder...
    Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck. 
    Foto

    Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.
    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs