Volg dagelijks mijn voorbereiding op Luik-Bastenaken-Luik op 12 juni 2011
Foto
Archief per maand
  • 03-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 03-2012
  • 11-2011
  • 06-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
    Lopende promoties Bruynooghe's Koffie: filters 10 + 1 gratis
    Inhoud blog
  • Mooiste, té groot?
  • Superontdekking!
  • De verkrachting van Varsenare.
  • Koersfiets Eddy Merckx te koop,
  • Sandra...
    Laatste commentaren
  • Ronde van Vlaanderen (maria)
        op Mooiste, té groot?
  • 2013 (Natalie)
        op Superontdekking!
  • Mtb (Mike )
        op Superontdekking!
  • Sporten (maria)
        op Superontdekking!
  • politiek (wim)
        op De verkrachting van Varsenare.
  • 2012 (Natalie)
        op Sandra...
  • Sandra (Natalie)
        op Sandra...
  • ! (wim)
        op Sandra...
  • genieten (Natalie)
        op En toen,...kwam Sarah.
  • liefde is ..... (wim)
        op Luik wordt Parijs.
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek
  • foto's
  • Hallo
  • Starttijd in Brugge ?
  • RVV
  • ???

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Luik-Bastenaken-Luik 2011.
    Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
    28-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Italiaanse flandriën.

    Dag zondagblogger,
    het was van de marathon geleden dat ik nog eens meer dan 10 km.had gelopen.Langer dan een uur ook.Maar het viel allemaal vrij goed mee,het weer was perfect,de ondergrond,het hartritme en dat resulteerde in een goede eindtijd.(Cfr.logboek).Wat er ook goed meeviel vandaag is de nieuwe wereldkampioen.Natuurlijk had ik liever Van Avermaet of Gilbert zien winnen maar met de Italiaanse flandriën Ballan staat toch ook een dopingvrije sporter op het hoogste schavotje.Een aanvaller ook en iemand die steeds zonder morren zijn deel van het werk doet.Een verdiende winnaar dus.En voor hemzelf een extra stimulans om in het komende klassieke voorseizoen meer dan ooit te schitteren,met die regenboogtrui om de schouders.Voor mij zijn de komende twee dagen rustdagen.Woensdag wordt loopdag,9 km.Donderdag en vrijdag opnieuw rustdag.Zaterdag wordt er 60 km.gefietst en zondag opnieuw een tiental looprondjes in het park.Tot morgen.Bye.
    Logboek:Afstand:16 km.Tijd: 1u.14'42".Snelheid:12,851km/u.
    Medisch rapport:af en toe een pijnscheut in de linkerhamstrings.
    GHS:165.

    28-09-2008 om 19:09 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    27-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsconditiestijging.
    Dag blogvolger,
    't zal de marathon geweest zijn zeker die nog in mijn benen zat vorige week zaterdag,toen mijn benen compleet verzuurden na amper 45 kilometer fietsen ?Ik heb er vandaag in ieder geval niets meer van gemerkt.Aan een gemiddelde van 28,3/u.hebben Rudi en ik de 60 kilometer afgelegd,wat op dit parcours ,met het vele bochtenwerk en enkele drukke oversteekplaatsen,meer dan behoorlijk is.De kilometerteller stond bijna constant rond of boven de dertig gemarkeerd.De fietsconditie is dus gevoelig aan het verbeteren,niet alleen bij mij maar ook bij Rudi.We hebben dan ook besloten om volgende maand nog een retourtje Kemmelberg te fietsen.Dat is een totale afstand van 125 km.wat niet gering is na een zestal weken fietstraining.Maar er dient ook nog gelopen te worden en wel morgen.Tien rondjes of 16 kilometer in de Koude Keuken.Verslagje daarover na het WK.In de marge van dit WK nog dit: gisteren probeerde ik nog een dopingvrije poll samen te stellen met oa de gebr.Schleck.De inkt van mijn blogske was nog niet droog of er verscheen op de internetpagina van De Standaard de melding als zou één van de broers betrokken zijn bij het doorsluizen van geld ivm dopingprodukten.De zin om morgen te kijken is weeral aan het wegebben...
    Logboek: Fietsen.Afstand:60 km.Tijd:-Snelheid: 28,3/u.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    27-09-2008 om 21:02 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    26-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polspijn.
    Hey weekendblogger,
    omwille van het lopen van de marathon had ik wat risico-werkjes vooruitgeschoven naar een latere datum.(Karin spreekt van achteruitgeschoven,maar dat is vrouwenlogica).Eén van die werkjes is het scheren van de haag.En vermits ik vandaag een verlofdag had,met de zon reeds vroeg op het appèl, was dit het ideale moment om de klus te klaren.Morgenvoormiddag de afval naar het containerpark brengen en de polsgewrichten kunnen weer een jaar herstellen.Na de middag is er weer fietsplezier,tenminste als de benen niet verzuren na 45 km.,zoals verleden week,anders is er niet veel plezier aan.Een rit van 60 km.over Vlaamse polderwegen,samen met buurman Rudi.Zondag is dan een middellange duurloop voorzien in het park over 10 rondjes of 16 kilometer.De namiddag wordt tv kijken ,mn.het WK in Verona.Normaal mochten jullie hier een poll verwachten maar ik ben nog altijd de cocaïne aan het verteren van TB.Maak maar eens een lijstje met favorieten zonder dopingverleden.Even proberen :P.Gilbert,G.Van Aevermaet,P.Bettini,S.Devolder,de Schlecks,Freire,McEwan mss.Even een droomtiërcé: Ph.Gilbert wint na een ultieme aanval in de laatste kilometers,Bettini spurt naar de tweede plaats voor Van Aevermaet.De top drie mag er zo uitzien van mij,in willekeurige volgorde.See you.
    Logboek: Rustdag.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    26-09-2008 om 23:34 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dyèrtho's foto.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hey,
    na wat formateerwerk is het me dan toch gelukt om de foto van Dyèrtho's gsm op de blog te plaatsen.De foto werd genomen aan de brug in Diksmuide,vlakbij de IJzertoren.Goed te herkennen zijn Jan Serry(422)uit Torhout,ikzelf(175),Antony Seys(403) uit Zonnebeke,een lachende Gert Luyckx(165)uit Oostrozebeke-of is het ondertussen al Ingelmunster?-en Dirk Luypaert(221)uit Oostende.Zonder borstnummer ziet u , met de rode vest en de Nikon in de aanslag ,uiterst links op het muurtje ,Freddi Flash, of de fotograaf gefotografeerd.Enkele muisklikken doen de foto vergroten.

    26-09-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    24-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herinneringen.

    Dag blogloper,    
    voor de eerste keer deze week mocht ik terug mijn loopsloffen aantrekken.Voor de eerste keer sinds april moest ik dat doen om te lopen op mijn harde ondergrond parcours.Bah!!Geef mij maar het park.Gelukkig blijft de wegtraining beperkt tot één keer in de week.Op zaterdag volgt de fietstraining en op zondag de middellange duurloop van 16 kilometer.Dit wordt meteen het schema tot eind oktober.25 kilometer lopen en 60 kilometer fietsen per week.Daarna zien we wel.Het is moeilijk om een trainingsschema uit te tekenen als je niet weet tegen welke datum en over welke afstanden de wedstrijd zal gaan.En ik zou ook mijn aftellertje links boven de blog willen herinstellen.Zoals het nu aftelt is het niet bepaald vooruitziend...Vandaag werden dus 9 kilometer gelopen(2 rondjes van 4,5 km.).En daar waren de herinneringen terug aan de koude winteravonden van verleden jaar.De akelig dicht lijkende trein,de schelle beltoon van de overweg,de grootlichten van de auto's...enkel mijn kledij is nog niet aangepast aan de winterse toestand.Ik kan nog altijd lopen in t-shirt en kort broekje.Straks  mag de training weer uit de kast en het gele veiligheidsvestje.Ah ja,en de Ovomaltine!Bye.
    Logboek: Afstand:9 km.Tijd: 42'31".Snelheid: 12,701/u.
    Medisch rapport:-
    GHS:165.

     

    24-09-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    23-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Werk van Freddi Flash.
    Hey blogvolger,
    zondag 14 september werd één van de mooiste dagen van mijn toch al niet meer piepjonge leven.Het moge ondertussen duidelijk zijn waarom.Als zo'n dag dan nog eens van start tot finish vastgelegd kan worden op 'pellicule',maakt dat het nog eens zo mooi.FreddiFlash zorgde daarvoor en maakte een reportage rond de IFF-Marathon met sfeerbeelden voor,tijdens en na de wedstrijd.Hoofdrolspelers waren vanzelfsprekend Luc,Gert en mezelf maar ook kleurrijke,fotogenieke (of net niet...)individuen passeerden de revue.Geniet van zijn Werk op volgende website: www.pbase.com/freddiflash .Klikken op In Flanders Fields Marathon.Ondertussen zit ik veelvuldig te zoeken naar een passende duathlon.Wat niet meevalt !Een volledige duathlon wordt altijd gelopen met athleten die in het bezit zijn van een licentie.Profs en semi-profs dus.Recreatieve duathlons zijn dan weer slechts kwartduathlons qua afstand.En die afstanden zijn dan ook allemaal nog eens verschillend.Zo heb je bvb.duathlons van 10L-30F-5L,of 10L-20F-5L-20F-5l,wat maakt dat je vier keer moet wisselen tussen loop-en fietsschoenen !Heb je zin om een duathlon te organiseren? Bepaal zelf de afstanden en klaar is Kees.Niet bepaald mijn ding,moet ik zeggen.Als het niet strak en welbepaald afgelijnd is begin ik er niet aan.De officiële website is bovendien heel onduidelijk voor wie niet vertrouwd is met het 'gedoe' rond duathlon.Het zou één van de redenen kunnen zijn waarom het duathlon onpopulair is bij het grote publiek.Ik vraag mij af of de officiëlen zelf nog het bos door de bomen zien,als ze alle mogelijke afstandstabellen lezen...Je ziet,het wordt niet gemakkelijk om een passende wedstrijd te vinden.Misschien wordt het de Memorial Benny Vansteelant,in Torhout,begin juni.Als die nog zal plaatsvinden tenminste...Wordt vervolgd!Morgen terug looptraining,8 km.als het kan in de Koude Keuken,anders op de weg.Tot morgen!See you.
    Logboek: Rustdag.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    23-09-2008 om 23:32 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    21-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw gestart.

    Hey,duathlonblogger,    
    na een weekje sportieve rust ben ik gisteren,zaterdag,gestart met de voorbereiding van mijn volgende uitdaging,het finishen in een volledige duathlon.Om er nu reeds een tijd op te plakken is het nog veel te vroeg,dat komt later nog wel aan bod.De training van zaterdag was dubbel.In de ochtend  heb ik 5 rondjes-jawel,daar zijn ze weer-gelopen in...juist,de Koude Keuken.Een afstand van 8 kilometer die niet trager werd afgelegd als in de voorgaande weken,wat wil zeggen dat de conditie toch enige dagen blijft hangen.In de namiddag ben ik dan met buurman en fietstrainingpartner Rudi gaan fietsen.Geen 30 kilometer,zoals dat een jaar lang het geval geweest is,maar meteen een verdubbeling,60 kilometer dus.En ik zal het geweten hebben!Vrijdag zei ik nog dat de fietsconditie niet goed was,maar ze is gewoon belabberd!Tot aan km.45 kon het niet op.Elkaar een beetje jennen op enkele heuveltjes,je kent dat wel.Dit aan een goed doorrijdend tempo van 29 kilometer per uur wat op dit parcours toch redelijk snel is vanwege de vele haakse bochten,het dwarsen van kruispunten en enkele kleinere hoogteverschillen.Tot aan km.45 dus en dan sloeg de verzuring toe.Met moeite aan 25/u.de laatste 15 km.uitgereden,wat onze totale gem.snelheid op precies 27/u.bracht.Hoe het volgende week verder moet met de training weet ik nog niet precies.Ik denk van woensdag opnieuw 8 kilometer te gaan lopen,zaterdag wordt 60 kilometer fietsen en zondag waarschijnlijk 16 km.lopen.De blog zal het wel definitief meedelen,één dezer.Bye!
    Logboek: L.8 km.Tijd:-Snelheid:-F.60 km.Tijd:-Snelheid:27/u.

    21-09-2008 om 20:06 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    19-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Target two.
    Dag weekendblogger,
    zoals u weet was het oorsprokelijk de bedoeling om 4 sportieve uitdagingen aan te gaan de komende jaren.Toen ik 2 weken terug op Focus tv een sportreportage zag dacht ik bij mezelf dit zou ik ook nog wel eens willen doen.De sport op zich is redelijk bekend,maar aangaande afstanden en reglementen wist ik er eigenlijk niet zoveel van.In het begin van de week twijfelde ik nog tussen 3 mogelijke opdrachten maar na een kort telefonisch onderhoud met coach Luc hakte ik de knoop door.De keuze was nochtans niet makkelijk.Na mijn marathon zou ik begin april deelnemen aan een zware fietsopdracht.Het was de bedoeling om daarvoor te beginnen trainen in juli,kort na de Nacht,maar vermits ik die noodgedwongen links moest laten liggen zou ik er nu pas kunnen aan beginnen.Met een volledig jaar tochtjes van 30 kilometer te rijden is mijn fietsconditie momenteel allerminst goed te noemen.Neem daarbij de winter die voor de deur staat en je begrijpt dat het moeilijk zou worden om mijn target op een ordentelijke manier af te werken.Optie twee was mij nog een jaar lang bezighouden met het lopen van nog 2 marathons,de Nacht en een tweede keer de IFF.Maar,marathons lopen,gewoon om ze te lopen,interesseert me niet.(Met alle respect voor iemand die dat wel doet!!).Als ik er nog ene zou lopen dan zou ik die willen lopen binnen de psychologische grens van 3 uur.Op korte termijn(9 maanden) is dat zeker niet realiseerbaar.Mss.kan een tijd van 3u.15',mits het lopen van een twintigtal dertigers aan wedstrijdtempo,maar dat is niet aan mij besteed.Trouwens,ik ben supertevreden met mijn gelopen marathon én  mijn tijd,dus zet ik er zoals gepland definitief een punt achter.Ik zei het reeds,de tijd is te kort om een aanvaardbaar conditioneel fietsniveau te halen voor april,dus zit ik met een overgangsjaar tussen mijn marathon en mijn fietsopdracht.Hoe kan ik die beter invullen dan die twee te combineren ?Met andere woorden,welke sport leent zich er beter toe dan Duathlon om die periode te overbruggen ?Juist,geen enkele,dus wordt dit mijn tweede target.(3/4 van de pollstemmers zat er recht op.)Net zoals in de triatlon zijn er ook hier verschillende wedstrijdafstanden.Wie mij al beetje kent(of begint te kennen)weet dat ik voor de volledige duathlon zal gaan.Die ziet er qua afstanden zo uit: 20 kilometer lopen,80 kilometer fietsen en afsluiten met 10 kilometer lopen.Dertig kilometer lopen en tachtig kilometer fietsen dus.Waar en wanneer mijn wedstrijd zal plaatsvinden moet ik nog uitmaken maar ik ben wel al van plan om de loopwedstrijd Oostende-Brugge en enkele kleinere duathlonwedstrijdjes mee te pikken om wat ervaring op te doen bij het wisselen ed.Na vijf sportloze dagen start ik morgen zaterdag opnieuw met de voorbereiding,zij het bescheiden.In de voormiddag 8 km.lopen en in de namiddag 60 km.fietsen.Oktober zal zeker rustig aan verlopen en daarna zie ik wel hoe alles moet voorbereid worden.Het blogske blijft bestaan als jullie het blijven lezen.Doen dus !A la bonheur!

    19-09-2008 om 23:46 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    18-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Analyse IFF Marathon.
    Marathonblogger,
    voor de laatste keer geef ik jullie nog wat cijfertjes mee van tijdens de wedstrijd.Op het moment dat de fietsbegeleiders mochten aanpikken (klm.11,500)was ik 52'44" onderweg.De gemiddelde snelheid bedroeg hier 13,085 km/uur.De halve marathon afstand (klm.21,1)werd bereikt na 1uur38'42".Over de tweede helft van de marathon liep ik 1uur44'28",of 5'45" langer dan de eerste helft.Tussen klm.11 en klm.42 liep ik het snelst aan klm.29(4'30") en het traagst aan klm.37(5'22").Na twee uur had ik 25,620(gem.12,810/uur) kilometer afgelegd.Na drie uur 37,800 km.(gem.12,600/uur.)Mijn eindtijd bedraagt 3u.23'10" of een gemiddelde snelheid van 12,461 kilometer per uur.De aankomst overschreed ik als 111 e van ong.500 deelnemers en 439 aangekomenen.Zo,hiermee kan ik stilaan een punt zetten achter een eerste,geslaagde sportieve uitdaging.De vele reacties, via de blog,sms,mail enz.deden bijzonder veel deugd en sterkten mij om het beste van mezelf te geven tijdens de marathon,want laten we wel wezen,beter doen dan wat ik zondag presteerde,kon niet.Ook bij het oplopen van mijn blessure in april-mei waren de reacties bemoedigend.Toen ik besliste om mee te doen aan de IFF-marathon kreeg ik het meest beklijvende berichtje,het blijft opgeslagen in mijn gsm en eindigt als volgt:'......Op 14/09 had ik nog geen plannen.Nu wel'.Andere dingen die zullen bijblijven zijn de koude wintertrainingsavonden langs de donkere Hogeweg,het ijzige treingeluid,het weggemaaid worden op fietstraining in Varsenare,de Ten Miles run Oostende-Brugge,mijn zes weken durende blessure,de looptraining met Dirk op de Koppenberg,Oude Kwaremont,...,de looptraining met Gert in de Koude Keuken waar we toen beiden ons pers.afstandsrecord pakten,mijn solo-training van 28,8 kilometer bij een temperatuur van 28°C.,...Ondertussen heb ik na overleg met Luc,mijn coach-begeleider tijdens de marathon en hopelijk ook tijdens mijn volgende doel,beslist wat dat tweede doel wordt.Vrijdagavond kunnen jullie zien of het overeenstemt met wat de poll-peiling doet vermoeden.Ik hoop dat jullie even nieuwsgierig zullen zijn als bij mijn marathonavontuur en zie jullie graag terug vanaf morgen,op weg naar  mijn tweede target.Bye!

    18-09-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    17-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droomwolk.
    Dag blogloper,
    ik voel me precies het Philadelphia meisje uit de tv-spot,maar dan zonder vleugels ,zoals het een atheïst past.Vanop mijn wolk knijp ik zo nu en dan eens in mijn arm,terwijl ik naar mijn borstnummer kijk waarop staat 'Marathon'.Ik kan het nog niet goed plaatsen wat ik in 9 maanden voor mekaar kreeg.(Ik reken mijn zes weken blessure even niet mee).Vooral mijn tijd doet me zweven.Maar ik blijf hier toch nog even zitten ,tot vrijdag.Dan kom ik eraf,vanzelf,voordat ik met mijn smikkel op de grond val.Zoals beloofd hak ik vrijdag de knoop door ivm mijn volgende sportieve uitdaging.Misschien kunnen jullie me helpen door te stemmen op de poll.'t Is lang geleden maar hier staat hij er terug.Stemmen maar! De eerste foto is binnen,doorgestuurd via de GSM van Dyèrtho.Bedankt maat! Er staan enkele bekenden op,zelfs Freddi Flash.De fotograaf gefotografeerd!Tot de volgende,adios.
    Logboek:-
    Medisch rapport:hamstrings volledig hersteld,de bovenkant van beide billen zijn nog aan het revalideren.
    GHS:-

    17-09-2008 om 00:29 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste sfeerbeelden.
    Dag blogkijker,
    de eerste foto's van de IFF-Marathon zijn binnen.De Claude Criquielion look-a-like links is medeloper Gert Luyckx.De blonde God rechts is mijn coach-begeleider-triatleet Luc Duyck.Bij de tweede foto ben ik NIET aan het lachen,mocht je twijfelen!Bij foto drie vraag ik mij af waar de finishlijn ligt.Tommeke is hier toch niet gepasseerd zeker...?!De volgende foto: ikke,zo trots als een pauw !Op het laatste beeld, samen met Luc,die zichtbaar even content was als ik.
    Met speciale dank aan Freddi Flash.,de huisfotograaf,voor zijn niet geringe bijdrage!Zijn werk is te bewonderen na een muisklik ,rechtsonder dit blogske.









    17-09-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (2)
    15-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The day after.
    Dag maandagblogger,
    na een zalige maar veel te korte nacht ben ik vanmorgen opgestaan met een Superman gevoel,ondanks pijn aan de linkerhamstrings en de bovenkant van de dijen.Tien maanden keihard en intensief trainen naar dat ene doel,het doet toch iets met een mens eens je dan in je opzet slaagt.Ik hoop dit euforische,zalige gevoel nog enige dagen te mogen ervaren.Het wordt ook mijn eerste week sinds 1 november waarin niets 'moet'.Geen avondtrainingen,geen snelle hap om voor zonsondergang de training te kunnen afwerken...nee,lekker nietsdoen wordt het,een ganse week lang!Tot zaterdag.Dan wordt de start gegeven van mijn tweede target.Maar...ik zit met een dilemma.De regelmatige bloglezer weet dat ik 4 sportieve uitdagingen wilde aangaan.Wel,er is er een vijfde bijgekomen.Naast de marathon,hadden de drie andere targets alles met de fiets te maken.Voor de vijfde die erbij gekomen is dient echter ook gelopen te worden en vermits de loopconditie momenteel top is denk ik eraan om eerst deze uitdaging aan te gaan.Een bijkomend probleem is dat ik niet echt vertrouwd ben met die sport zodat ik eerst nog wat info wil verzamelen vooraleer te beslissen of ik nu wel of niet deze vijfde uitdaging zal aangaan.Jullie blijven dus nog eventjes op jullie honger zitten wat betreft mijn volgende doel.Vrijdag ,ten laatste, deel ik het mee.Nog even terug naar gisteren dan.Weer werd de vraag gesteld of ik zenuwachtig was voor de wedstrijd.Neen dus,maar dat is in niet onbelangrijke mate te danken aan de ingetogen minuut stilte ter nagedachtenis van de in Libanon omgekomen militair.Op het dorpsplein van Ramskapelle heerste absolute stilte en rust die precies werd overgedragen op de deelnemers.Een heel bijzondere,vreemde ervaring vond ik dat.Ook de start en de eerstvolgende kilometers waren anders dan tijdens mijn trainingen.Ik had absoluut geen last van mijn hartslag,wat tijdens de trainingen de eerste kilometers wel anders was.Blijkbaar doet de adrenaline dan reeds zijn werk...Op de website van de IFF-zie link rechtsonder-staan de uitslagen.Mijn officiële tijd is uiteindelijk vastgelegd op 3uur23'10".Van de-naar schatting-500 deelnemers ben ik de 111 e aangekomen.Binnen mijn categorie M45(mannen tss.45 en 50)ben ik 19 e van de 67 aangekomen lopers.Nog deze eigenaardige vaststelling:volgens meerdere deelnemers die met gps-garmin om de pols lopen zou de afstand niet 42,195 km.maar 42,312 km.bedraagt hebben.Omgerekend zou dus van ieders totaaltijd nog een dikke halve minuut moeten in mindering gebracht worden...maar dat kan de pret allerminst bederven!Ik ben en blijf supertevreden met het resultaat van mijn eerste-en laatste!-marathon!Bye.
    Logboek:Weeral rustdag én genieterkensdag !YTD: Marathon,42,195 of...42,312 ?!
    Medisch rapport:Pijnlijke bovendijen en linkerhamstrings,die werden in de vooravond echter deskundig weggewerkt door kiné Filip.
    Voor de rest :verbazend goed gerecupereerd.Tenzij...ik morgen nog een klopke krijg!
    GHS:-

    15-09-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    14-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van 36800 naar 42195 meter.ZENITH !
    Dag Marathonblogvolger,
    niet zonder trots kan ik jullie melden dat mijn eerste target binnen is !Maar voor ik verder ga met mijn wedstrijdverhaal wil ik eerst en vooral iemand zeer uitvoerig bedanken en dat is mijn coach-fietsbegeleider Luc Duyck die zich perfect van zijn taak gekweten heeft en waaraan ik voor een groot stuk,vooral mentaal dan,mijn prestatie te danken heb !Mijn wedstrijddag nu.Na een korte nacht,ik heb vast geslapen van 00.45u tot 4.45u,voor de rest  had ik in bed al mijn marathon voorgelopen,ben ik opgestaan om 06.15u.Na het nuttigen van de steak zijn we dan samen met fotograaf Freddi Flash en zijn vrouwtje naar Ramskapelle gereden,waar we al meteen Luc opmerkten.Het was vrij koud maar toen ik samen met medeloper Gert Luyckx de kleedkamer verliet begon het zonnetje te piepen aan de hemel.Na de opwarming en één minuut stilte voor de omgekomen ontmijner uit Poelkapelle,werd de start gegeven omstreeks 10.00 uur.De temperatuur bedroeg dan ongeveer 16 graden.Schitterend om in te lopen dus.Tijdens de plaatselijke ronde van 2,4 kilometer nestelden Gert en ik ons in een goed doortrekkend groepje,dat al snel uitgedund werd.Vooral onder impuls van Gert bleven we algauw nog maar met een zestal over.Gert bleef maar gas geven en éénmaal aan de IJzer(km.7)kreeg ik mijn eerste bevoorrading door Roland uit Koekelare,waarvoor dank,omdat Luc dan nog niet bij me was.De begeleiders mochten pas meefietsen vanaf km.12.Tussen km.7 en km.11 raapten we enkele lopers op zodat we in Stuivekenskerke met een goed doorlopende groep van een man of twaalf liepen.Ik hield me gedeisd in het midden.Gert had ondertussen ook zijn verstand teruggevonden en liep netjes verscholen in het groepje naast me.Bij momenten liepen we aan 13-14 per uur wat toch vrij snel is tijdens een marathon.Hier moesten slachtoffers vallen!Aan de dodengang in Diksmuide kreeg ik 2 pijnscheuten in mijn linker hamstring(de 2 beentjes aan de binnenkant van de knie).Even vreesde ik het ergste.Voor de rest van de wedstrijd heb ik er totaal niets meer van gevoeld,gelukkig.Toen we Diksmuide binnenliepen was het eerste kippenvelmoment een feit.Samen met Karin en Latoya stonden ook Guy & Kathleen,Dirk,Conny en Dyèrtho te supporteren.Ook buurman Rudi was van de partij,speciaal van Varsenare naar Schoorbakkebrug en Diksmuide gereden,per fiets !Dank zij het snelle loopwerk van Gert kwamen we in Diksmuide voorbij met een bonus van precies 3' op mijn schema van 4'50" per kilometer.Van Diksmuide ( km.18) moesten we dan naar St.-Jacobskapelle lopen,een viertal kilometer verder.Juist voor dit pittoresk dorpje voelde ik dat het tempo wat aan het milderen was en ik besloot om ook eens wat kopwerk te doen.Blijkbaar iets te hevig want het groepje begon uit te rekken en bij het uitlopen van St.-Jacobskapelle (km.22-halfweg) was ik plots alleen wat eigenlijk niet de bedoeling was.De benen voelden super aan en Luc zei me door te gaan.De adrenaline die dan door je body pompt is onbeschrijfelijk,ik zette nog een tandje bij en het keirechte stuk van zo'n 4 km.tot aan Knokkebrug(km.26)was mijn stuk en van niemand anders.Kicken!Na de Knokkebrug was het schuin wind op kop en daar heeft Luc met zijn brede bast me perfect uit de wind gezet.Was ik hier alleen moeten lopen tot aan de volgende brug (km.29)dan had ik daar zeker 2' langer opgelopen.Hier had ik een bonus van 6' op mijn schema van 3u30'00".Ik wist dat aan km.33 de supporters opnieuw op post stonden en dat gaf me weeral vleugels.Je kunt niet geloven hoe belangrijk dat mentaal is.Aan kilometer 36 was de laatste bevoorrading voorzien.Luc reed een eindje voorruit om mijn beker klaar te houden maar hier ging de weg redelijk steil bergop.Perfectionist Luc stopte precies aan km.36,zoals ik gevraagd had, en dat was net voor de top.Terwijl ik naar hem toeliep dacht ik nog van teken te doen dat hij voorbij de top moest staan maar de beker was al gevuld.Dus ik stop,drink en zet terug aan,bergop.Man !!Dat was serieus tanden bijten om over die top te geraken! De ban was gebroken en dan heb ik echt afgezien tot aan kilometer 39.De snelheid kwam even onder de twaalf te liggen maar ook hier heeft Luc me er doorgesleurd door constant op me in te praten.Dit waren de zwaarste 3 kilometer van de Marathon.Aan kilometer 39 kwam Torhoutenaar Lieven Deroo terug bij me gelopen (uit het groepje van twaalf )en dat gaf me weer de moed om er nog drie kilometer voor te gaan,zonder evenwel boven de 160 HS te gaan.Geleidelijk aan liep hij toch van me weg maar ik zat terug op het goede spoor.En vooral,de kilometers minderden.Aan het bord 40 km. liep het jaagpad constant omhoog,omlaag.Lastig.Aan kilometer 41 zat er nog een vrij zware helling ,in het centrum van Ieper.Even verderop stond de Menenpoort in al haar glorie en enkele bochten verder lag de Grote Markt.Oef! Ook hier weer emoties natuurlijk bij het zien van de familie maar ook bij het zien van mijn tijd.Ik klokte af op mijn hartslagmeter aan 3u.23'08".De tijdsopname gebeurde enkele meters na de finish dus de officiële tijd zal daar waarschijnlijk iets onder zitten.Tevredenheid alom dus,mijn drie doelen waren bereikt:het uitlopen van de marathon,het binnenkomen in 3u33'33" en het uitlopen in een tijd van 3u30'00"(of minder).Gert die zich allicht wat vergallopeerd had in het begin en die momenteel volop in de werkzaamheden zit van zijn nieuwe woonst,die bovendien reeds 2 weken sukkelde met rugpijn en slechts een 6 tal uurtjes slaap had de laatste nachten,liep toch de wedstrijd uit in een tijd van 3u.45'00",wat naar omstandigheden goed is.Met dien verstande dat Gert in de Nacht een tijd neerzette van 3u.23'20".Freddi Flash was ook druk in de weer,de ganse dag,en zal wel enkele mooie foto's uit zijn camera toveren de komende dagen.Ze worden eerstdaags op de blog geplaatst,evenals de officiële tijd en mijn aankomstplaats.Bedankt aan de supporters,het gaf me mentaal een flinke boost!Tot morgen,met mijn verhaal van de day after.Bye.
    Logboek:Afstand: Marathon 42,195 meter.Tijd(officieus) 3u23'08".Snelheid:12,463/uur.YTD:42195 meter.(PR).
    Medisch rapport:na aankomst pijn aan linkerhamstring.
    GHS:161.

    14-09-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (7)
    13-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klaar !
    Dag marathonblogger,
    nog enkele uurtjes en ik mag mij opmaken voor mijn marathonavontuur.Zenuwachtig ben ik niet-ik moet daar niet winnen,hé!-maar ik voel wel een positieve drang om eraan te beginnen.De komende nacht kan niet rap genoeg voorbij zijn.Of anders gezegd: ik ben er helemaal klaar voor.Na het neerpennen van deze schrijfsels zal ik mijn sporttas klaarmaken en om 22.00 zou ik willen gaan slapen.Wat vrij vroeg is,maar ik moet er wel al om 06.15 u.terug uit.Na het nuttigen van een stevig ontbijt-tagliatelli,steak en boontjes,een koolhydratenbom!-vertrekken we om 8.15 u.richting slagveld,euh...Ramskapelle bedoel ik.Aankleden,opwarmen en om 10.00 u.,na het lossen van het startschot met een oud oorlogsgeweer,de hort op voor 42,2 kilometer,waarna de aankomst voorzien is op de Ieperse Grote Markt omstreeks 13.30u.,naar alle waarschijnlijkheid in het gezelschap van Gert Luyckx die uiteindelijk toch van start gaat na zijn rugperikelen van de laatste dagen.Nog dit: de plaatselijke ronde in Ramskapelle bedraagt 2,4 kilometer en niet 2.Dat maakt dat mijn doorkomsttijden met 2' verlengd worden.Dit zouden ze ongeveer moeten zijn:Ramskapelle km.2,4 :10u11'40"--Schoorbakkebrug km.7,5 :10u35'50"--Diksmuide km.17,4 :11u25'10".Tot morgen,ergens te velde of op het blogske.Bye.
    Logboek: Rustdag.YTD: 36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    13-09-2008 om 20:15 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    12-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pro-Contra.
    Hallo blogkijker,
    't zit erop.Althans wat de looptraining betreft.Vijf rondjes heb ik gelopen deze namiddag of 8 kilometer aan wedstrijdtempo.Morgenvoormiddag de benen nog wat ronddraaien op de fiets en dat is 't.
    Na de middag ga ik dan mijn nummer gaan ophalen in Ramskapelle en de plaatselijke ronde nog eens goed verkennen om niet te geweldig te zijn van bij de start.De weersverwachting voor zondag is tot nu toe perfect.Droog,16-18°C.tegen de middag en een stille NO-wind van een luttele 2 Beaufort.Maar toch,liever 2 Beaufort rugwind dan 2 B.wind op kop.Wat kan er nog in mijn voordeel spelen tov mijn parklopen? De vlakte.Als ik mijn rondjes loop in het park heb ik iedere ronde een stuk vals plat van 200 meter.Na bv.32 km.maakt dat toch 4 km.bergop lopen! Zondag is alles nagenoeg vlak,behalve aan de vier bruggen,maar daar lopen we eerst naar beneden en dan naar boven,(we lopen er onderdoor),zodat we van de snelheid gebruik kunnen maken die we maken tijdens het dalen.Asfalt zou ook sneller lopen dan grind,ook dat zou dus in mijn voordeel moeten spelen.Het inschatten van de juiste afstand is dan weer moeilijker dan tijdens mijn trainingen,waar ik iedere 400 meter perfect kon timen naar mijn rondetijd toe.Zo wist ik quasie blindelings wanneer een training van 32 kilometer zou aflopen.Maar na 12 kilometer kan ik daarvoor terugvallen op Luc,die een zeer gedetailleerde tijdstabel aangemaakt heeft met maar liefst 4 of 5 richttijden !Voor alle duidelijkheid: ik start met de intentie om 4'50" per kilometer te lopen.Cfr.blog van maandag ll.Zo,hiermee staat alles zowat op punt, fotograaf Freddi Flash heeft al zijn medewerking belooft,Luc staat op scherp,nu ik nog...Tot morgen,met de laatste voorbeschouwing.Adios.
    Logboek:Afstand: 8 km.Tijd: 37'36".Snelheid:12,766/u.YTD: 36800 meter.
    Medisch rapport:
    GHS:162

    12-09-2008 om 23:10 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    11-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nummer 175.
    Hey blogmarathonner,
    borstnummer 175,daarmee zal ik het moeten doen volgende zondag.Of beter gezegd,wij,want ook mijn coach-fietsbegeleider Luc krijgt hetzelfde nummer opgespeld,wat nog meer een team-gevoel creëert.Ondertussen zijn er al een 450 tal ingeschrevenen,maar dat kan nog oplopen bij de daginschrijving.Naar goede gewoonte zijn er jaarlijks zo'n 500 deelnemers.Aan mijn eerste marathondeelname is nogal wat cijfermateriaal vooraf gegaan.Een impressie.Het aantal trainingskilometer tot en met 12 september bedraagt 1505,4 kilometer.Het aantal wedstrijdkilometer 58,295.(de Ten-Miles Oostende-Brugge en de IFF Marathon).Totaal aantal loopkilometer: 1563,695 km.Daarvan werden 1092,8 of 683 rondjes gelopen in het Brugse park De Koude Keuken.Aan de marathon zijn 287 voorbereidende dagen voorafgegaan.Daar reken ik de meimaand niet bij wegens out door blessure.Tijdens die 287 dagen waren 205 trainingen voorzien(ong.5 dagen op 7),waarvan er 191 afgewerkt werden.Van de 14 onafgewerkte waren er 9 wegens kleinere kwetsuren.Als ik uitga van een gemiddelde loopsnelheid van 12,500/u.dan heb ik ongeveer 125 uur gelopen als voorbereiding voor 1 wedstrijd.Of nog: 97,3% van alle gelopen kilometers was training voor die ene marathon.Als mijn hamstrings het zondag begeven na 38 kilometer spring ik den IJzer in !!Morgen,vrijdag,ga ik voor de laatste keer trainen in de Koude Keuken.Vijf rondjes of 8 kilometer.Misschien doe ik er een zesde bij,al wandelend,afscheid nemend van de plaats waar ik bloed* en zweet maar geen tranen gelaten heb.Of misschien toch,ééntje,tijdens mijn zesde rondje morgen...
    *bloed aan de hiel was niet zeldzaam,door het dragen van iets te lage kousen schuurt de achterzijde van de schoen tegen de achillespees aan.Pijnlijk!
    Logboek: Rustdag.YTD: 36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    11-09-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (4)
    10-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dromen van Catalina.
    Dag bloglezer,
    neen,Catalina is niet één of andere schone waar ik dezer dagen mee dweep.Mijn midlife beperkt zich tot het nastreven van sportieve doelstellingen,voor alle duidelijkheid.Catalina is een eilandje voor de Amerikaanse kust waar jaarlijks een marathon gelopen wordt in een natuurgebied.Tenminste,dat vertelt Ann in haar blog,je moet maar eens op de link rechtsonder klikken.Men wordt er gedropt per boot en 42 kilometer verder wordt je weer afgehaald.42 kilometer lopen midden in de natuur ! Daarvoor zou ik nog wel willen verder blijven trainen.Maar 't zal bij dromen blijven vrees ik...Goed,vandaag ben ik voor het laatst gaan lopen in de avonduren.En maar goed ook,want nu de zon weer vroeger gaat slapen is het moeilijk lopen met een maag die pas een uur eerder een warme maaltijd te verwerken kreeg.Ook dat is dus verleden tijd.Morgen is rustdag en vrijdag kan ik in de namiddag lopen.De allerlaatste looptraining vooraleer ik mijn examen moet afleggen,niet op een stoffige schoolbank,maar tussen Ramskapelle en Nieuwpoort.Tot morgen,met cijfermateriaal.Bye.
    Nog een bookmakerstip voor Gert: ik zwem enkel de baksteenslag,geen triathlon dus!
    Logboek: Afstand: 9,6 km.Tijd: 45'23".Snelheid: 12,692/u.YTD: 36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:164.

    10-09-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    09-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krakend grind.
    Hé blogvolgeling,
    na een dagje rusten was het weer oefendag.Weliswaar aan een rustig tempo,mijn wedstrijdtempo voor zondag eigenlijk.Ik heb het al meermaals gezegd,mijn aanloop-de eerste 8 km- zal echt lopen zijn met de rem op.Ik wil aan km.32 nog behoorlijk fris zitten,voor zover je van fris nog kunt spreken natuurlijk,na 2 1/2 uur lopen.De reserves die ik dan bijeengespaard heb zullen me zeker nog van dienst kunnen zijn de laatste tien kilometer.Het was weer zalig lopen daar in het park vandaag.Na de regen van de laatste dagen kraakte het grind weer heerlijk bij iedere voetverplaatsing.Het zal wennen zijn zondag ,om na maanden weer op tarmac te moeten lopen.Morgen moet ik voor de laatste keer in de vooravond lopen.Donderdag is rustdag en vrijdag ben ik in verlof dus kan ik in de namiddag gaan trainen.Voor de allerlaatste keer naar 'mijn' parkje...Of misschien ook niet !Sinds het afgelopen weekend zit ik met een vijfde sportief doel in mijn hoofd...die nu ideaal te verwezenlijken zou zijn met mijn huidige looptraining achter de rug...Enfin,de knoop wordt in ieder geval definitief doorgehakt volgende week maandag !Tot morgen,see you.
    Logboek:Afstand: 9,6 km.Tijd: 45'44'.Snelheid: 12,595/u.YTD: 36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    09-09-2008 om 23:07 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    08-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over afstanden en tussentijden.
    Hey marathonblogvolger,
    voila zie,de laatste week voor de marathon is gestart.Nog zes keer slapen en het moment waar ik meer dan tien maanden naar uitkijk,met de nodige ups en downs,is daar.De vele trainingen,vele kilometers eenzaam en alleen rondjes draaien,brachten mij in een dusdanige conditionele toestand dat het doel op zich,het uitlopen van de marathon,een must is.Niet dat het niks is natuurlijk,het blijft een hele afstand die 42 kilometer.Om u een idee te geven,dit komt ongeveer overeen met Brugge-Gent,Kortrijk-Gent,Brugge-Torhout en terug,Oostende-Brugge en terug.Of nog:Brugge-Torhout-Roeselare-Izegem-Kuurne.Maar na een opbouwende training van een klein jaar voel je aan dat het moet kunnen.En dan begin je je te focussen op dat wat sporters onderscheid van elkaar,namelijk de tijd.Al vrij vlug na de start van mijn training liep ik steeds boven de 12 km/u.gemiddeld.Daarmee lag mijn tweede doel vast,nl.aankomen in een tijd van 3u.33'33".En geen twee zonder drie natuurlijk.Het derde doel voor komende zondag is aankomen in 3u.30'00".Let wel !!HOOFDDOEL BLIJFT HET UITLOPEN VAN DE MARATHON op een medisch verantwoorde manier !!Als dit lukt is mijn eerste van 4 sportieve uitdagingen geslaagd.Maar als het even kan dus in 3u.30'00".Om nu die verhoopte eindtijd te bereiken heb je meerdere keuzes.De ene loper loopt in 'kilometerblokjes',bvb.de eerste 15 aan 13/u,dan de volgende 15 aan 12,500/u enz.Ik heb gekozen voor een vast kilometerschema van 4'50".Dus proberen om zowel de eerste als de laatste kilometer af te leggen binnen die 4'50".Na 42,2 km.zou de eindtijd dan 3u23'58"moeten bedragen.Onderweg moet ik 5 drinkstops inlassen waarvoor ik telkens 30 seconden voorzie.Dat brengt mijn totale-theoretische!-eindtijd op 3u.26'28",en heeft mij nog een klein beetje ademruimte om de laatse kilometers enigszins wat trager te lopen,mocht dit nodig blijken...Dit wat betreft mijn,ik blijf het herhalen,verhoopte eindtijd.De tussentijden nu.De start wordt gegeven om 10.00 uur in Ramskapelle.Omdat het een officiële marathon is moet er eerst een plaatselijke ronde gelopen worden van 2 km.om aan de exacte afstand van 42,2 kilometer te geraken.Dus om 10u09'40" passeer ik terug aan de kerk van Ramskapelle waar het richting IJzer gaat die we een eerste keer toucheren aan km 6,7.De doortocht aan Schoorbakkebrug ligt aan km 7,1(10u34'18").Na 17 kilometer passeren we de brug in Diksmuide ,aan de IJzertoren.Ik hoop hier nog steeds op mijn schema te zitten met een doorkomsttijd omstreeks 11u23'10".Een volgend herkenbaar en gemakkelijk te bereiken passeerpunt is 'de brug van Steenstraete',gelegen langs de baan Diksmuide-Ieper(km.33).Hier zou ik moeten doorkomen om 12u.41'30".And last but not least natuurlijk de aankomst aan de lakenhalle in Ieper,op de Grote Markt,voorzien omstreeks 13u.30'00".Staar u vooral niet blind op die richttijden,ze zijn enkel van toepassing als ze voldoen aan twee parameters met name:de afstand van de plaatselijke ronde,ik ga ervan uit dat die precies twee kilometer is.Als die bvb.maar 1,8 km.is dan zitten mijn richttijden er al meteen een minuut naast.En twee: het kunnen realiseren...!Tot morgen,na de eerste training van de week.Bye.
    Logboek:Rustdag.YTD: 36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    08-09-2008 om 21:53 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    07-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Finaleweek !

    Dag zondagblogger,
    drie keer vis,twee keer gevogelte,eieren met botersaus,jonge duifjes.Dat waren de gerechten die deze week op het menu stonden om de voorraad eiwitten en vetten aan te vullen.In week 1 (de allerlaatste dus) ligt de nadruk op koolhydraten,vooral tijdens de laatste drie dagen van de week.Peperkoek,pasta,noten,rozijnen,...met op zondagmorgen rond 6.30u.een rumsteak met tagliatelli en boontjes.Aangevuld met de nodige energiedrank-Extran- tijdens de wedstrijd moet deze buffervoorraad volstaan om de 2500 caloriën die verbruikt zullen worden tijdens de wedstrijd,enigzins op te vangen.De looptraining voor week 1 is een copie van afgelopen week,maandag rustdag,dinsdag en woensdag 9,6 km.donderdag rustdag,vrijdag 9,6 km.Zaterdag wordt in de voormiddag gefietst op een zeer traag tempo en met een extra klein verzet.Na de middag zal ik dan nog een 3 tal keer de plaatselijke ronde van 2 km.verkennen,enkel en alleen om de heel belangrijke eerste kilometer goed in te schatten kwestie van mijn dieselmotor zolang mogelijk in een laag toerental te laten draaien in de beginfase.Die beginfase duurt voor mij ongeveer 8 km.Dan pas begint alles gesmeerd te lopen en begint de GHS rond de 160 en minder te slaan.Maw.de eerste 8 en de laatste 8 kilometer zullen de lastigste zijn.Er tussenin loopt alles zowat op automische piloot en dat moet me de gelegenheid geven om,naar omstandigheden,toch ook een beetje te genieten van hetgeen waaraan ik bezig ben zoals Ann benadrukte,zonder evenwel de nodige concentratie te verliezen.Want ik zei het reeds eerder,dat lange afstandslopen is soms zo verschrikkelijk saai dat je er bij momenten bij in slaap valt.Gelukkig kan ik rekenen op een steengoede fietsbegeleider die me wel wakker en alert zal houden bij het doorgeven van mijn tussentijden en drinkstops !Wat die tussentijden betreft,morgen zal ik een lijst geven van enkele passeerpunten op de lange Marathonweg,met de-als alles goed loopt-tussentijden.Maar dat is allemaal voor volgende week.Om maar te zeggen dat ik vandaag ook niet stilgezeten heb.Het was de bedoeling om 16 km.te lopen maar ik wilde het Diksmuidegevoel nog eens beleven voordat het 'voor echt' is.We passeren aan kilometer 17 in Diksmuide dus heb ik er vandaag 17,6 km.gelopen aan wedstrijdtempo.Het weer was opnieuw dik in orde,bewolkt maar droog met een graad of 15.Kon dat volgende week ook maar zo zijn...A la prochaine.
    Logboek:Afstand:17,6 km.Tijd: 1u.23'15".Snelheid:12,685/u.YTD: 36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:160.

    07-09-2008 om 17:34 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    06-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbele training.
    Hey weekendblogger,
    omdat ik gisteren niet in het barslechte weer wilde lopen om geen verkoudheid meer op te doen voor de marathon moest ik vandaag een dubbele training afwerken.Deze voormiddag ben ik eerst gaan lopen,zes rondjes of 9,6 km.in mijn vertrouwde Koude Keuken park.Het was de bedoeling om op wedstrijdtempo te lopen(4'50"/km.)maar op het einde van mijn opwarming liep net een stevig doortrekkende loper voorbij.De aard van het beestje deed mij onmiddellijk de longen openzetten om hem te volgen met als gevolg dat ik alweer direct in dat ritme van tegen de dertien per uur kwam,wat veel te snel is om dat een marathon lang vol te houden.Slechte punten voor mezelf dus!Volgende week zondag zal ik me echt moeten focussen op mezelf en op niets of niemand anders om zodoende ook na dertig kilometers nog voldoende fris te zitten.Het was trouwens verloren energie want na een halve ronde nam hij een andere route...Morgen dien ik 16 kilometer te lopen met een nieuwe poging om aan het ritme van 12,400 te wennen.Wat op reserve lopen dus.Deze namiddag stond dan deel twee van mijn trainingsdag geprogrammeerd met een fietstochtje van 30 kilometer.Ik heb het al meermaals gezegd,bij het lopen heb je weinig of geen last van de wind,bij het fietsen des te meer.Vandaag was het dan ook weer duwen en trekken op dat ultrakleine verzetje om toch maar een respectabele snelheid te halen.Ondanks de wind en de nog steeds mindere fietsconditie van buurman Rudi arriveerden we toch aan een gemiddelde van 27/u.Op vraag van vrienden geef ik maandag op de blog enkele doortochttijden door langs het parcours.Maar eerst morgen mijn laatste middellange training afwerken,een Ten Milerke.Adios.
    Logboek: Afstand:9,6km.Tijd: 44'42".Snelheid: 12,886/u.YTD:36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:164.
    Logboek: Afstand:30.2 km.fietsen.Snelheid:27,1/u.YTD:36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    06-09-2008 om 17:23 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    05-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Memorial.

    Dag memorialblogger,
    omdat ik geen zin heb om uit te zieken volgende week,ben ik deze avond wijselijk thuisgebleven van de training.Regenbuien die bovendien koud aanvoelden waren er de oorzaak van.Mijn training van vandaag verplaats ik naar morgenvoormiddag.De fietstraining vind dan zoals altijd plaats na de middag.Omdat ik niet hoefde te lopen kon ik genieten van een avondje atletiek met slechts één hoogtepunt: het afscheid van de door iedereen geliefde Kim Gevaert,die een decennium lang schitterende spurtnummers afwerkte.Net zoals in het tennis zal het ook hier lang uitkijken zijn naar een waardige opvolger,vrees ik.Alhoewel,bij de mannen staan de broers Borlée toch te drummen aan de grote poort.Voila,geen training betekent een kort verslag maar dat wordt morgen goedgemaakt met een dubbel berichtje.Tot dan.Bye.
    Logboek:Rustdag.YTD:36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    05-09-2008 om 22:56 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    04-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelopen op hartslag.
    Hey blogblogger,
    in de laatste weken kan en mag ik het mij nog permiteren om één en ander uit te proberen.Vandaag wilde ik nog eens een poging doen om de hartslag op een maximum van 160 te krijgen.Dat is zogoed als gelukt,maar wel ten koste van de snelheid.(4'53""per kilometer).Ik moet er wel bij vertellen dat ik bijzonder fris was na de training,vooral tov gisteren.Morgen,vrijdag ga ik lopen op 4'50" en zien wat dat oplevert aan HS,om dan zondag,tijdens de training van 16 kilometer, een ideale mix van de twee te bekomen.Eénmaal dat op punt staat kan ik dan de laatste week iedere training aan die waarden lopen,zodat het automatisme waarin ik de Marathon moet lopen er volledig ingebakken zit.Ondertussen gaat het met Gert wat minder door zijn rugproblemen.Rust en de nodige medicatie brengen hopelijk soelaas zodat hij alsnog kan starten in Ieper.Tot morgen,even na tienen.See you.
    Logboek: Afstand:9,6km.Tijd:46'54".Snelheid:12,281.YTD:36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:161.

    04-09-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    03-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De aflossing.
    Hé,blogziener,
    na 72 uur rust was het vanavond weer tijd voor een kort loopmoment.Het was de bedoeling om wat rustiger te lopen vandaag,vooral om kwetsuren te vermijden,zo kort voor de wedstrijd.Want hoe sneller men loopt,hoe meer druk er op de benen gezet wordt,dus hoe groter de kans op blessures.De ondergrond lag er perfect bij en ook de temperatuur was aangenaam met zo'n 18°.Toch had ik niet het goed gevoel van de laatste weken.Misschien van drie dagen niets te doen ? Morgen zou ik toch een beter gevoel willen overhouden na de training van opnieuw 9,6 km.Tijdens mijn training vandaag 'voelde' ik constant een andere loper op zo'n 10 meter hangen,krek hetzelfde parcours volgend.(Wat niet logisch is omdat ik er een rare kronkel aan toegevoegd heb om exact 1600 m.te hebben.).Een korte babbel later vertelde hij dat het de eerste keer was dat hij in de Koude Keuken kwam lopen maar zeker niet de laatste.Daarmee is meteen de aflossing van de wacht verzekerd zie! Want voor mij zit de trainingsarbeid in de Koude Keuken er bijna definitief op.Tot morgen,bye.
    Logboek: Afstand: 9,6 km.Tijd:45'35".Snelheid:12,636. YTD:36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:165.

    03-09-2008 om 22:59 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    02-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herstellende.
    Dag blogloper,
    vandaag mocht ik opnieuw uitrusten en ik was er niet kwaad voor.Mijn lichaam is nog steeds herstellende na de zware-hete-training van zondag.Het 'moe'-gevoel van maandag was deze morgen volledig verdwenen na een goede nachtrust maar de benen voelen nog wat stijfjes aan.Ook de achillespezen laten mij voelen dat ze er nog zijn,maar met wat Tendosol zalf komt dat allemaal wel in orde.Ik hoop dat alles ook in orde komt met Gert Luyckx.Tijdens verbouwingen heeft hij een verkeerde beweging gemaakt waardoor de rug wat getoucheerd werd.Als na Dirk nu ook Gert forfait geeft voor Ieper dan heb ik nog enkel mijn begeleider Luc als gezel.Woensdag 'triatlont' Luc tussen Nederland en België,verkleed als één van de Daltons.Samen met zijn 3 companen hopen ze te arriveren rond 16.45u.,aan het Casino van Knokke.Ikzelf hervat morgen de training met een zes rondjes durende parkloop van 9,6 kilometer op een rustig tempo.Hoe het verlopen is lees je hier even na tienen.Adios !
    Logboek:Rustdag. YTD: 36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    02-09-2008 om 22:20 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    01-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandoverzicht augustus.

    Hey schoolstartblogger,
    met de start van het nieuwe schooljaar is voor mij een eind gekomen aan de zwaarste trainingsmaand qua kilometers.Inderdaad,met oa.drie dertigers,waaronder één van 37 km.,en twee halve marathons werd de trainingskilometerteller in augustus opgedreven tot ruim 300.De loopsnelheid lag,op enkele warme dagen na,steeds boven de 12,500.Vooral na half augustus kende de conditie een constante groei waarbij de snelheid steeds rond de 12,800/u.bedroeg.Let wel,dit is absoluut NIET de snelheid die ik nastreef bij het lopen van de Marathon! De beoogde totaaltijd blijft 3u30'00".Maar het is wel een indicatie die aangeeft dat de conditie momenteel op 100 % zit.Belangrijk is nu om die piek aan te houden tot 14 september.Dat zal gebeuren met wat kortere looptrainingen en vooral voldoende rust.De training van week 2 ziet er als volgt uit: maandag en dinsdag rust,woensdag,donderdag en vrijdag telkens 9,6 km.,zaterdag fietsdag en zondag 16 kilometer.De halflange duurloop midden de week is eruit en ook de lange duurloop op zondag is gevoelig ingekort.Week 1 wordt dan nog wat kalmer om voldoende fit te zijn aan de start van de 42,200 km.lange marathon...Bye.     
    Logboek: Rustdag.YTD:36800 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    01-09-2008 om 22:15 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    31-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heet !
    Hallo blogloper,
    gisteren zei ik nog tegen Dirk-beton-Deroo dat mijn grootste vijand voor de marathon de warmte zal zijn.Blijkbaar is mijn lijf niet (meer) bestand tegen hoge temperaturen om goed te presteren.Vandaag wees de thermometer om 16.00u. nog 24° aan en voor mij is dat dus teveel.De eerste rondes zweet ik dan echt als een rund,de HS ligt wat te hoog wat dan weer mijn calorieverbruik doet toenemen enz...Allez,om maar te zeggen dat ik slechts matig tevreden ben vandaag over mijn eindtijd.Cfr.logboek.Het doet me ook weer twijfelen welk schema ik zal lopen,ttz dat van 4'50" of dat van 4'45" per kilometer.Of loop ik beter de eerste helft aan 4'45" en de tweede helft aan 4'50".Misschien stof om nog eens te bespreken met Luc.Met mijn dertiger van vandaag ben ik aan het eind gekomen van een tien maand durende,lange trainingsweg,met alle ingrediënten aanwezig om te mogen spreken van een bewogen trainingsperiode.Ik bedoel natuurlijk de zes weken inactiviteit tgv de scheenbeenblessure.De twee weken die nu nog volgen zijn er voornamelijk van weinig trainen,veel rusten en toch ook een beetje op de voeding letten.In week 2 moet ik vooral vetten en eiwitten eten.Vis,gevogelte,eieren ,wild en frieten mogen deze week ten overvloede passeren.Ik hou niet van het halve werk,daarom ben ik er vrijdag reeds mee gestart.Mosselen met frieten waren het,zaterdag paling in de room,vandaag kip met kroketten...De laatste week volgen de koolhydraten.Veel pasta's,peperkoek,speculoos,biefstuk...Wie hier geen rekening meer mee hoeft te houden is Dirk Deroo die met een hernia opgezadeld zit en forfait geeft voor de Marathon.Maar hij heeft wel beloofd om te komen kijken.Dat zou er nog maar aan mankeren! Tot morgen met een maandoverzicht van augustus.See you!
    Logboek:Afstand:32 km.Tijd: 2u34'48".Snelheid:12,403/u. YTD: 36800 meter.
    Medisch rapport: moe na de inspanning vandaag,al zal het feit dat ik om 5.00u nog geen oog dichtgedaan had er mss.ook wel voor iets tussen zitten...
    GHS:163.

    31-08-2008 om 20:38 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)

    2008 : Marathon
    2009 : Marathon
    2010 : RvVlaanderen
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Guy Devreker
    Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
    Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 61 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
    Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
    Mijn favorieten
  • Jasmina 's fotografie

  • Foto

    Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
    Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
    Foto

    Foto

    Foto

    Mijn Persoonlijke Besttijden.

    *5 km : 20'51",01maart2009
    *14 km: 59'35",01maart2009
    *10 mijl - 16,095 km: 1u08'23",01maart2009
    *Halve Marathon:21,1 km:1u31'22",14augustus1988
    *Marathon,42,195 km: 3u22'27",19juni2009


    Target One:In Flanders Fields Marathon,Ieper 14.IX.2008.Tijd: 3u.23'10".
    Target One bis:Marathon Nacht van W.-Vlaanderen,Torhout 19.VI.2009.Tijd:3u22'27".
    Favoriete loopblogs
  • ann's loopblog
  • gert luyckx
  • karine vanhecke
  • katrien rogiers
  • natalie tijtgat en zoontje mathis
  • stijn fincioen
  • vince
  • wim

    Andere favorieten
  • bruynooghe's koffie*
  • ronde van vlaanderen
  • groen!
  • in flanders fields marathon ieper
  • miko
  • nacht van west-vlaanderen torhout
  • p-magazine
  • prorun
  • saab

    Foto

    Parcours RVV 2010
  • Officiëel parcours RVV 2010

  • Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.

    juli : 654,8 km
    augustus : 771,8 km
    september : 395,7 km
    oktober : 587,5 km
    november : 407,5 km
    december : 386,6 km
    januari : 492,7 km
    februari : 51 km (knieontsteking)
    maart : 826,8 km
    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.

    september: 33,00
    oktober: 112,20
    november: 59,50
    december: 31,30
    blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen.
    januari: 152,00
    februari: 166,50
    maart: 187,20
    april: 168,70
    mei: 290,40
    juni: 136,30
    totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni:
    1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.


    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.

    november: 59,50
    december: 97,90
    januari: 120,10
    februari: 138,60
    maart: 171,00
    april: 122.20 shinflints blessure,zes weken inactief.
    mei: 20,20
    juni: 176,00
    juli: 241,60
    augustus: 300,80
    september: 73,60
    totaal t/m 12 september:1521,500 km.+ 42,195 op 14.IX.2008.


    Foto

    Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder...
    Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck. 
    Foto

    Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.
    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs