Volg dagelijks mijn voorbereiding op Luik-Bastenaken-Luik op 12 juni 2011
Foto
Archief per maand
  • 03-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 03-2012
  • 11-2011
  • 06-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
    Lopende promoties Bruynooghe's Koffie: filters 10 + 1 gratis
    Inhoud blog
  • Mooiste, té groot?
  • Superontdekking!
  • De verkrachting van Varsenare.
  • Koersfiets Eddy Merckx te koop,
  • Sandra...
    Laatste commentaren
  • Ronde van Vlaanderen (maria)
        op Mooiste, té groot?
  • 2013 (Natalie)
        op Superontdekking!
  • Mtb (Mike )
        op Superontdekking!
  • Sporten (maria)
        op Superontdekking!
  • politiek (wim)
        op De verkrachting van Varsenare.
  • 2012 (Natalie)
        op Sandra...
  • Sandra (Natalie)
        op Sandra...
  • ! (wim)
        op Sandra...
  • genieten (Natalie)
        op En toen,...kwam Sarah.
  • liefde is ..... (wim)
        op Luik wordt Parijs.
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek
  • foto's
  • Hallo
  • Starttijd in Brugge ?
  • RVV
  • ???

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Luik-Bastenaken-Luik 2011.
    Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
    29-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rode Kruis.
    Dag blogmaten,
    de training van gisteren heeft niet te veel schade aangericht.Pijn in de loop van de dag heb ik bijna niet gevoeld maar,zoals het
    spreekwoord zegt ' een ongeluk komt nooit alleen',heb ik wel weer last van een verkoudheid.Jongens toch,gaat dat hier nog eens
    ophouden?Wat de training van woensdag betreft,dat zal waarschijnlijk 6 km.worden ipv 14,4.Het is zo dat ik niet te vroeg ga thuis zijn van
    het werk en Latoya keert om 21.00 uur terug van studiereis,drie dagen Normandië waren haar deel.Om daarvoor nog meer dan een uur te lopen zal moeilijk gaan,ik
    verplaats gewoon mijn dagen,donderdag wordt dus 14,4 km.Iets anders nu.Elk jaar tijdens de 14-daagse van het Rode Kruis
    koop ik aan één of ander kruispunt zo'n sticker,gewoon uit sympathie want die mensen heb ik nog nooit van doen gehad.Dit jaar speelde toch
    iets anders mee in mijn achterhoofd: dat ik wel eens content zou kunnen zijn dat ze bestaan op 20 juni...!Bye!
    Logboek: Rustdag.YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport:pijn deint stilaan weg,hopelijk ook tijdens het lopen!Nu opnieuw last van verkoudheid.
    GHS:-

    29-04-2008 om 22:09 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    28-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorzichtig herbegonnen.
    Bloggers welkom,
    omdat ik sinds drie dagen niets meer voelde aan de rechtervoet ben ik vandaag herstart met de training.Drie rondjes van 1600 meter
    in het park aan een heeeeel langzaam tempo van ongeveer 9 km./u.De snijdende pijn van verleden week was er niet meer maar
    volledig pijnloos was het nu ook weer niet.Bij thuiskomst heb ik onmiddellijk de ijszak uit de diepvries gehaald en alles rond de
    voet eens goed ingevroren.Daarna met gel behandeld,zoals de voorbije dagen.Morgen dinsdag wordt rustdag-ik wil niet meer
    spreken over hersteldag-en woensdag zal ik,weer op het gemak, proberen 14,4 km.te lopen.Hoe ik mijn training van vandaag
    verwerkt heb lees je hier morgen,na de klok van tienen.Tot dan.
    Logboek: Afstand: 4,8 km.Tijd:-Snelheid:-YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport:het lopen gaat nog niet volledig pijnloos.
    GHS:-

    28-04-2008 om 22:30 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    27-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Superdrukke week.
    Hela zondagblogger,
    zoals ik gisteren aankondigde was het vandaag de bedoeling om er een rustige dag van te maken.Niet alleen om te bekomen
    van de werkdag van zaterdag maar ook om een beetje reserve aan te leggen voor de week die komt.Het wordt inderdaad een heel drukke
    week.Er worden slechts drie dagen gewerkt maar de klanten van donderdag 1 mei verwachten wel een bezoekje, één van de komende drie dagen.Mijn werkdag van vrijdag is gebaseerd op prospectie,dus die komt te vervallen.Donderdag 01 mei zou in de voormiddag schilderen worden en in de namiddag de tuin een dringende opknapbeurt geven maar mijn schoonbroer zit met verbouwingen en kan wat hulp gebruiken.Dus dat wordt in de voormiddag puin ruimen,in de namiddag schilderen en 's avonds trainen.Vrijdag organiseert de firma waar mijn vrouw werkt een dagje Walibi.Zaterdagvoormiddag hoop ik dan voor het eerst door de 'dertiggrens' te kunnen lopen.In de namiddag wacht de living dan op de 'tweede kous' wat betreft het schilderwerk.Zondag dan ga ik samen met mijn petekind Nikola gaan 'rommelmarkten'.De weken daarna blijven druk,
    mede door onze werkzaamheden hier thuis maar natuurlijk ook door de trainingen die steeds langer worden.In de goede hoop dat ik dinsdag opnieuw de training kan hervatten volgt hier het programma voor de komende week.Maandag de laatste hersteldag,dinsdag heel voorzichtig opnieuw proberen met 6 km.Woensdag 14,4 km.,donderdag 6 km.,vrijdag normaal fietsen maar door Walibi zal dit waarschijnlijk komen te vervallen,zaterdag 32 km.Als ik dinsdag opnieuw pijn voel wordt dat asap doktersbezoek.Nog een laatste keer naar de koers,de klassiekers zijn gedaan,niet Rebbelin maar de 10 jaar jongere Valverde won met Luik-Bastenaken-Luik één van de zwaarste en mooiste klassiekers.Uitkijken nu naar de Tour,maar dat is voor na de Nacht!Bye.
    Logboek: hersteldag zonder pijn doorgekomen.YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-






    27-04-2008 om 20:07 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    26-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Positief nieuws.
    Hey,weekend-blogger,
    eindelijk eens een positieve noot op de blog,zij het met wielernieuws.In de namiddag zijn we-Rudi en ik-vertrokken voor een fietstocht van 32 km.Rudi op zijn gloednieuwe,volledig in carbon gemaakte koersfiets.Een juweeltje,echt waar,zowel qua design als kleurschakeringen.Voor zijn eerste echte fietstocht deed hij het zeer behoorlijk,we haalden een gemiddelde van 27,4 km/u.,wat zeker goed is.Hij mag nog mee.Tijdens het fietsen ondervond ik geen enkele hinder,noch van mijn scheenbeen,noch van mijn voet of enkel.Zelfs nu,na een ganse voor-en namiddag papier aftrekken in de keuken,ladder op ,ladder af voel ik niks.Morgen wordt een dagje chillen met alleen de auto een wasbeurt geven in de voormiddag
    en koers kijken in de namiddag.Als ik morgen en maandag ook niks voel dan zal ik dinsdag opnieuw voorzichtig proberen om 6 km.te lopen in het park.Wie sinds vandaag tot de club der 'dertigers' behoort is Gert Luyckx.Een dreun van jewelste in mijn gezicht,moraal onder nul.Normaal liep ik er vandaag 32!(grapje hoor Gert,ik gun het je van ganser harte en hoop volgende week hetzelfde te kunnen meedelen!!)Zo,morgen vertel ik je hoe de pijn verder geëvolueerd is,na de koers.Pronostiekje: Rebbelin al rijdt Cunego beresterk voor het moment.
    See you!
    Logboek:32,4 km fietsen.Snelheid:27,4 km/u.YTD. 27200 meter.
    Medisch rapport:pijnloos de dag doorgekomen.
    GHS:155 MHS:235(ik hoop dat mijn metertje hier tilt sloeg!)

    26-04-2008 om 21:19 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    25-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noodplan I
    Dag blogvrienden,
    noodplan I wordt uit de kast gehaald.Noodplan I wil zeggen dat ik alles een week opschuif en zodoende niet op 01 juni
    maar op 07of 08 juni mijn laatste dertiger zal lopen,wat toch al dicht bij de Nacht komt.Dat betekent ook dat ik van nu tot en met maandag of dinsdag
    niet meer op training ga.Ondanks het ijs en het strakke steunverband komt er geen verbetering in mijn toestand.Zelfs het
    autorijden,waarbij de voet telkens in een bepaalde hoek gebogen staat,verloopt soms pijnlijk.Indien er maandag geen
    verbetering is dan zal dat doktersbezoek worden.Als ik ook volgende week niet kan gaan lopen dan wordt noodplan II
    bovengehaald:hopen op een goede conditie zodat ik een dertiger kan overslaan.En noodplan III ? hoor ik je afvragen.Dat
    wordt de eerstvolgende marathon ,zo snel mogelijk na de Nacht.Ik hoorde al dat mensen een verlofdag hebben aangevraagd
    op 20 juni om te komen supporteren.Begrijp je een beetje mijn huidig down-gevoel? Weet dan ook dat ik er ALLES zal aan
    doen om  over 8 weken die marathon op zijn rug te leggen!Morgen staat er in de namiddag een fietsrit gepland die ik zal afwerken
    met mijn buurman,die meteen zijn maidentrip op een koersfiets zal uitvoeren.Verslagje hierover morgenavond.
    Logboek:geen training. YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport: tja...
    GHS:-

    25-04-2008 om 21:53 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    24-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Test niet geslaagd.
    Blogloper,
    het geplande avondloopje van 6 km.heeft hoop en al...400 meter geduurd.Mijn herstart is compleet de mist ingegaan dus.Ik heb nochtans de ganse dag pijnloos kunnen werken en was vol goede moed,de enkel stevig ingetaped,vertrokken naar De Koude Keuken.Twee minuten heeft het geduurd vooraleer ik een lichte pijn waarnam.Ik ben onmiddellijk gestopt met lopen,heb de rest van de 1600 m.uitgewandeld en ben terug huiswaarts getrokken.De ijszak heeft ondertussen zijn werk gedaan en nu...weet ik het niet meer.Had ik vandaag mijn vooropgestelde planning van gisteren kunnen starten dan was er niks aan de hand en ging ik mijn eerste dertiger kunnen aanvatten komende zondag.Nu zal ik waarschijnlijk alles een week moeten verplaatsen.En er is al zo weinig ruimte.Misschien probeer ik morgen opnieuw.Tot dan.
    Logboek:herstart niet gelukt.YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport:scheenbeenblessure opgelost,enkel blijft problematisch.
    GHS:-

    24-04-2008 om 21:52 geschreven door Guy  


    >> Reageer (2)
    23-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pijnloze dag.

    Dag blogger,
    gisterenavond voor het slapengaan heb ik mijn enkel nog eens in de coolbag gestopt en dat heeft blijkbaar goed gedaan
    want deze morgen ben ik zonder pijn opgestaan.Voor ik vertrok deze morgen heb ik dat nogmaals gedaan en de ganse dag
    ben ik met een rekverband de baan op gegaan.Met de ontstekingsremmer ben ik gestopt.Tot hiertoe ben ik de dag volledig
    pijnloos doorgekomen.Als ik tegen morgenavond,donderdagavond dus,niets meer voel dan zal ik voorzichtig de training hervatten.
    Een loopje van 6 km.Vrijdag wordt dan 14,4 km. en zaterdag fietsen met Rudi,de buurman,die deze week eigenaar is geworden van een
    prachtige Bianchi koersfiets.Als dit alles probleemloos-lees:pijnloos-is verlopen dan loop ik zondagmorgen voor het eerst door de 'dertigmuur',mb
    32 km.Met alle blessureleed van deze week zal dat zeker in De Koude Keuken te doen zijn.Ik kan,wil en mag geen risico meer nemen met het oog op nieuwe kwetsuren.Maar eerst zal ik proberen om bovenstaand schema af te werken.Of de training al dan niet hervat is lees je
    hier morgenavond,na de klok van tienen.
    Logboek: hersteldag.YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport: pijnloos de dag doorgekomen,hopelijk morgen terug van start.
    GHS:-

    23-04-2008 om 22:19 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    22-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Help!

    Hey blogvrienden,
    de moed begint me stilaan in de schoenen te zakken.Gisteren was ik er nog van overtuigd dat ik vanavond zou kunnen
    hervatten met de looptraining maar een hevige pijnscheut in een voetbeentje,het verlengde van mijn scheenbeen,kelderde
    meteen mijn voornemen.In geen tijd zat alles rond mijn enkel gezwollen.In de diepvries lag gelukkig een ingevroren
    koelzak,speciaal voor medische toepassingen.Die kan je mooi omsluiten waar het nodig is en ik weet nu dat dit direct resultaat oplevert.
    Zo snel als de zwelling opgekomen was,was ze terug verdwenen.Maar de pijn die ik voel bij bepaalde voetbewegingen is er nog wel.
    Ik weet eigenlijk niet goed meer wat te doen.De dokter raadplegen?Nog wat zelf aanmodderen met het inwrijven van gel?
    Onstekingsremmer blijven nemen?Overdag een steunverband aandoen?In ieder geval zal ik niet herstarten vooraleer ik niks meer voel.
    En als het tegen vrijdag niet verbeterd is dan ga ik de dokter eens passeren.Al weet ik niet wat hij meer kan aanbevelen dan wat ik nu doe.
    Ondertussen zijn we op 8 weken van de marathon gekomen en mijn strak schema laat niet al te veel manoëvreerruimte(lees:geen!) toe.
    Ik was over de middag nog bezig met de gezamenlijke voorbereidende planning samen te stellen van mijn drie teamgenoten' tijdens de Nacht,
    Dirk,Gert en Luc.Heel veel van mijn vrije tijd staat dezer dagen in het teken van de Marathon op 20 juni.Ik vraag dan ook niks liever dan zo spoedig mogelijk,maar dan wel verantwoord ,opnieuw te kunnen lopen!Om te eindigen nog wat uitslagen.Rieno Jacobs liep de
    marathon van Parijs in 3u37'.Hij hoopte om in vier uur binnen te zijn.Opdracht geslaagd dus!En Alain Lierman,zaakvoerder van
    GB Zwevezele reed de Ronde van Vlaanderen uit,zonder tegenslagen dit jaar ,in 10u30'Ook hij slaagde in zijn opzet.Morgen ben ik er weer.Tot dan.  
    Logboek:Nog steeds geblesseerd.YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport:zie tekst.
    GHS/- 


     

    22-04-2008 om 22:07 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    21-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feldene.

    Dag blogbezoeker,
    traditiegetrouw op maandag is er een rustdag voorzien,vandaag geldt die ook als hersteldag.De pijn aan het scheenbeen was deze morgen veel minder erg dan de laatste dagen.Bij het ontbijt heb ik mijn tweede ontstekingsremmer ingenomen en de ganse dag heb ik pijnloos kunnen werken.Zowel tijdens het autorijden als bij het stappen niets gevoeld.In de late namiddag begon de pijn weer lichtjes op te steken die evenwel direct verdween na het behandelen met gel.De gelbehandeling dient nog eens herhaald te worden voor het slapengaan.Als ik morgen volledig pijnloos de dag doorkom zal ik heel voorzichtig de training hervatten.Morgenochtend dan opnieuw een Feldenetablet om de ontsteking verder af te remmen/genezen.Als je wil weten of ik al dan niet heb kunnen lopen moet je morgen na tienen eens binnenwippen op de blog.Tot dan!
    Logboek:Rustdag.YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport:merkbaar verbetering voelbaar.
    GHS:-                                                   

     

     

    21-04-2008 om 22:17 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    20-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borstnummer 22:forfait.

    Hey zondagblogger,
    door omstandigheden heb ik gisteren geen blog kunnen neerpennen.Zaterdag moest ik dus normaal de Lakosta halve
    marathon meelopen in Staden maar door mijn scheenbeenblessure kon ik niet van start gaan.Het stappen gaat na een
    korte wandeling niet pijnloos,laat staan dat ik zou kunnen lopen.Naast het inwrijven met de gel heb ik nu ook een onstekingsremmer
    ingenomen om de onsteking vlotter te laten wegtrekken.De pijn was vandaag iets minder maar ik heb dan ook niet veel gewandeld.Ik ben benieuwd hoe de situatie morgenavond zal zijn na een volledige dag autorijden.Ik hoop van dinsdag terug te kunnen starten met een korte
    afstand,maar de pijn zal wel volledig verdwenen moeten zijn.Het blijft dus wachten...Nog even terug naar gisteren.Normaal gingen
    we met drie naar Staden trekken maar na de middag belde Dirk af wegens niet in goeie doen.Bleef over: mijn begeleider voor de Nacht:Luc Duyck.Ik ben hem gaan aanmoedigen in Staden en zag hem daar voortreffelijk lopen.Met zijn 92 kg.was hij binnen in
    ong.1u.45'.Blijkbaar klopte de afstand niet-men sprak zelfs van 22 km!-,en ook het golvend parcours maakten van deze
    wedstrijd geen gezondheidswandelingetje.Dus prima gedaan Luc!Wat mijn planning voor de komende week betreft,die zou er normaal als volgt moeten uitzien:maandag rustdag,dinsdag 6 km.,woensdag rustdag,donderdag 14,4 km.,vrijdag 6 km.,zaterdag fietstraining en zondag voor het eerst, maar zonder tijdsopname,32 km.Let wel: dit is enkel indien ik niks van pijn meer ondervind.Hoe het evolueert lees je hier weer vanaf morgen.Bye.
    Logboek: Blessure.YTD:27200 meter.
    Medisch rapport:blessurerust.
    GHS:-

     

    20-04-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    18-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shinsplints.

    Hallo blogkijker,
    shinsplints dus.Een veel te moeilijk woord voor scheenbeenontsteking.Daar sukkel ik dus mee sinds woensdag en
    als ik de runinfo.nl-site mag geloven dan kom je daar niet zomaar weer vanaf.Men spreekt van 3-6 WEKEN!En dan
    geleidelijk aan weer opbouwen...De oorzaak is overbelasting van het bot die kleine scheurtjes veroorzaakt in dat bot.Daardoor
    komen de zenuwbanen bloot te liggen en bij de druk door het lopen voel je dan de pijn.Door het aanbrengen van de gel is de pijn
    vandaag minder erg dan gisteren maar dat is door de pijnstillende werking van de gel,niet door genezing denk ik.Het zal een
    half mirakel zijn als ik morgen kan starten in de halve marathon van Staden.Met pijn in het hart zal ik langs de zijlijn moeten
    staan om Luc en Dirk aan te moedigen,wat ik dan ook vol overgave zal doen.Vandaag ben ik gaan fietsen met niet de minste
    pijn.Dat is één van de redenen waarom ik lopen zo irritant vind.In goede conditie-ik liep nooit sneller dan deze week- niet kunnen doen wat je zou willen doen door blessureleed.Zo,ik ben er mee weg.Tot morgen.De poll is terug open:stemmen maar!Mijn favoriet is Thomas Dekker.   
    Logboek: Afstand:30,2 km fietsen.Tijd:-Snelheid:26,1/u.YTD:27200 meter.
    Medisch rapport:scheenbeen doet iets minder pijn dan gisteren.
    GHS:-
         

     

    18-04-2008 om 23:18 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    17-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blessure!
    Blogmaten,
    slecht nieuws!Ik vrees voor een ontsteking van mijn scheenbeen.Nu dat weer.Gisteravond voelde ik reeds een snijdende
    pijn tijdens mijn laatste rondjes maar ik dacht dat het door de inspanning kwam en ben blijven voortlopen.
    's Avonds heb ik alles netjes ingewreven met Fastum-gel,maar deze morgen was het alleen maar verslechterd,zodat ik
    de ganse dag pijn voelde bij het stappen.Vanavond dus geen training,maar nog een keer of twee gel aanbrengen en
    rusten.Hiermee komt ook mijn deelname aan de halve marathon in het gedrang.Morgen ga ik alvast fietsen en kijken
    hoe alles geëvolueerd is.Hoe ik de blessure heb opgelopen weet ik niet.Misschien ergens een verkeerde beweging gemaakt
    aan de werken in het park.Het zou bijzonder jammer zijn moest ik forfait moeten geven zaterdag want de conditie is zeer goed.
    Enfin,nog twee dagen goed verzorgen en dan beslissen.Tot morgen,hopelijk met positief nieuws voor Staden.
    Logboek: Geen training wegens scheenbeenblessure.YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport: de opgelopen blessure verergerd sedert gisteren.Rust en gel smeren moeten soelaas bieden.
    GHS:-

    17-04-2008 om 19:44 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    16-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testloop.
    Dag bloggeling,
    vandaag was er een middellange duurloop van 14,4 km.voorzien.Ik heb die gelopen in het park maar de omstandigheden
    waren niet ideaal.Door de aan de gang zijnde werken was het nu zo'n 300 meter lopen door afgegraven grond(ter info voor Gert:
    ongeveer het dubbele van afgelopen zaterdag)wat het parcours in zijn totaliteit redelijk zwaar maakte.Toch wilde ik eens
    testen voor zaterdag.Normaal loop ik daar 1u.12'00"aan.Vandaag 1u06'55".Rekening houdend met de zware ondergrond
    en de lichte wind ben ik meer dan tevreden.De streeftijd voor zaterdag is 1u39'00".Als ik mijn tijd van vandaag extrapoleer
    naar de afstand van zaterdag dan zou ik moeten uitkomen op een tijd van 1u38'05".Twee bemerkingen toch:1.Ik heb geen
    drinkstop gehouden en 2.het parcours in Staden zou tussen km.3 en km.8,5 lichtjes hellend zijn...maar als we bergop lopen
    moeten we toch ook weer naar beneden dus die 1u39'00" moet haalbaar zijn.Wat ook haalbaar moest zijn vandaag was
    een overwinning van Tom Boonen in Schoten.Zo'n professionele fouten zijn eigenlijk ontoelaatbaar op dat niveau.Uit eerlijke
    schaamte zou ik uit eigen zak toch de winstpremie uitbetalen aan de ploegmaats.Leg dat maar eens uit thuis!Tot morgen,bye.
    Logboek:Afstand: 14,4km.Tijd:1u06'55".Snelheid: 12,911/u.YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport:onderste van rechterscheenbeen doet pijn,ingewreven met Fastum-gel.
    GHS:-

    16-04-2008 om 23:33 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    15-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken aan de gang.
    Dag marathonblogger,
    voor het eerst sinds afgelopen zaterdag mocht ik terug de loopschoenen aanbinden voor een kort loopnummer
    van 6 km.Om 20.00 uur ben ik vertrokken en het was nog behoorlijk warm,zodat ik al vlug in het zweet stond.
    De opgeblazen kuiten zijn verdwenen zodat ik zonder probleem kon uitlopen.
    Morgen staat er een middellange training gepland,14,4 km.in de Koude Keuken, of negen rondjes van 1600 meter.
    Ik hoop dat de werken wat opgeschoten zijn want ideaal om te lopen waren de laatste 200 meter niet,is het niet Gert?
    Vanaf morgenavond kunnen jullie ook weer stemmen op de poll,dit keer voor de Amstel-Gold-Race.Tot morgen,even na tienen.
    Logboek: Afstand: 6km.Tijd:-Snelheid:-YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    15-04-2008 om 23:26 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    14-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rekenwerk.

    Hey bloglezer,
    hersteldag twee na de duurlooptraining van afgelopen zaterdag.En het deed deugd  want de kuiten doen wat pijn.
    Al kan dat ook liggen aan het feit dat ik hier thuis bezig ben met de voorbereiding voor het heropfrissen van het interieur.De volledige
    benedenverdieping dient herplakt en geschilderd te worden en ik mag eerst de boel afbreken,siliconen verwijderen(plezant...!),papier
    aftrekken,ramen en deuren schilderen...Niet dat ik dat niet graag doe maar het is allemaal niet bevorderlijk voor de fysieke
    conditie.Ladder op,ladder af...Enfin we komen er wel doorheen.De loopplanning voor deze week ziet er als volgt uit:dinsdag
    6 km.,woensdag 14,4 km.parkloop,donderdag opnieuw 6 km.en vrijdag fietstraining.Zaterdag staat dan mijn tweede voorbereidingswedstrijd
    op het programma,meer bepaald de Lakosta Halve Marathon in Staden.Gelopen aan de snelheid die ik op training loop zou ik moeten binnen zijn in 1u45'30",maar mijn streeftijd is toch 1u39'00".Waarom juist 1u39'00"?Wel ik heb al een paar keer gehoord,oa van compaan Dirk Deroo ,die meer in die loopmiddens vertoeft dan ik ,dat je de tijd van een halve marathon maal twee moet doen en daar dan nog eens een kwartier moet bijtellen om aan een realistische marathontijd te komen. 99'x2+15' = 213' of 3u.33'.Mijn streeftijd voor de marathon is nog altijd 3u33'33".Vandaar dus.Die tijd van 1u.39'00" is aan een gemiddelde snelheid van 12,788 km/u.De Ten miles (16 km.)liep ik aan
    12,892 km./u dus dat moet realiseerbaar zijn.Maar zover zijn we nog niet,eerst nog wat kilometertjes trainen.Tot morgen,na
    het eerste inlopertje van de week.Bye.
    Logboek: Rustdag.YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport: opgeblazen kuiten.Als ze maar niet ontploffen...
    GHS:-                     

    14-04-2008 om 21:10 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    13-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tom Booven.
    Hey zondagblogger,
    na vijf sportdagen op rij mocht ik vandaag de benen stilhouden en nagenieten van het gepresteerde afgelopen zaterdag.
    Wie niet kon genieten vandaag waren de renners die opnieuw een topklassieker voor de wielen geschoven kregen.Na een vroege schifting
    in het vermaledijde Bos van Wallers,waar nog 35 man overbleven,werd die groep constant uitgedund tot een select elitegroepje.Nadat Boonen zijn
    aanval plaatste bleek de wedstrijd gereden.Enkel Cancellara en -blij dat ik mee ben-Ballan konden volgen.In de spurt-welke spurt?-kreeg Tom niet de minste weerstand van zijn metgezellen.Tot spijt van wie het benijd,hij staar er weer.En niet van vandaag.Boonen stond er al terug
    in Harelbeke toen hij vernietigend uithaalde op de Taaienberg toen enkel ...Cancellara kon volgen.Ook in de RVV was hij super.Maar
    daar was Volderke even God.Vanaf volgende week zullen het andere namen zijn vooraan in de koers.Dan komen de klimtalenten weer naar
    voor,de mannen die zich stilaan beginnen klaar maken voor het grote rondewerk,zijnde Giro en Tour.Tot morgen,met loopnieuwtjes.
    Logboek: Rustdag YTD: 27200 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    13-04-2008 om 22:24 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    12-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van 22400 tot 27200 meter.
    Dag marathonblogvolger,
    vandaag stond een nieuwe duurloopafstand op het programma,een gooi ook naar het lopen van een nieuw persoonlijk
    afstandsrecord.Streeftijd was 2u16'00" om de 27,2 km. te overbruggen.Nooit in mijn leven liep ik langer dan 2 uur,nooit
    liep ik boven de 23 km.Opnieuw een aantal uitdagingen dus die ik wilde aangaan met ...mezelf.De eindresultaten leest u onderaan
    in het logboek.Kort na de middag zijn we eraan begonnen,Gert en ikzelf,om na 3 ronden een bonus te hebben van 1'.Na 5 ronden
    lagen we een kleine 2' voor maar toen was een eerste drinkstop voorzien(km.8).Door de veelvuldige energiebevoorradingen
    hebben we die bonus niet meer aangedikt.Iedere drie ronden of 5 km.was een stop voorzien om de nodige drank op een
    20-tal seconden op te drinken.Na 15 ronden lagen we nog steeds 2' voor op het schema,maar toen begon de afstand door te
    wegen en hielden we bij aankomst nog 1'23"bonus over.Opdracht opnieuw perfect geslaagd dus.De omstandigheden waren
    ook ideaal,een zachtlopende grond,een twaalftal graden-voor het eerst in korte broek!-en een 3 tal keer een lichte regenbui
    die voor de nodige gezonde lucht zorgde.Ook het gezelschap van een medestander is opbeurend tijdens de lastige laatste
    rondjes.Ook Gert verlengde vandaag zijn PR.Ook voor hem is de test dus positief verlopen.Hij kan met een gerust gemoed de 10 miles
    van Antwerpen lopen volgende week.En met de halve marathon van Staden zal dat voor Dirk en mezelf ook wel in orde komen.Coach Luc
    heeft stage gelopen in Andalousië ,dat wordt een uitgelezen trio daar in Staden!
    Morgen kan ik genieten van een welverdiende rustdag en duimen voor Tom!Voor wie zijn stem nog niet heeft uitgebracht:go for it!
    Bye.
    Logboek: Afstand: 27,2 km.Tijd: 2u14'37".Snelheid: 12,12 km/u.YTD: 27200 meter.(PR).
    Medisch rapport:-
    GHS:162 MHS:173 Verbruikte Kcal.:1634

    12-04-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    11-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drinkstoptraining.
    Dag weekendblogger,
    traditiegetrouw ga ik fietsen de dag voor mijn lange duurloop.Zo ook vandaag.Mijn ondertussen vertrouwde parcours
    over Snellegem,Zerkegem,Bekegem,Eernegem,Aartrijke,Zedelgem en St.-Andries.30 km.waar steeds een stevige
    bries over de nu nog kale velden waait.Morgen zaterdag staat een nieuwe loopafstand op het programma :27,2 km. of
    17 rondjes van 1600 meter in Park De Koude Keuken te St.-Andries.Streeftijd is 2u.16'00".Verleden week had ik
    Dirk-Beton-Deroo als metgezel.Morgen heet mijn sparringpartner Gert Luyckx.Mocht de gelegenheid zich kunnen
    voordoen dan zou ik graag eens met ons drie samen het 32 km.gedeelte van de Marathon willen lopen.Maar dat zou
    eigenlijk maar een 3-tal weken voor D-Day mogen zijn.Het weekend van 31 mei-01 juni bvb.Net voor de marathon
    zou ik ook nog eens het parcours willen affietsen met mijn begeleider Luc Duyck om herkenningspunten aan te duiden,om de ideale
    bevoorradingspunten uit te kiezen enz.
    Heel belangrijk tijdens
    het lopen van een marathon is het drinken en dat reeds van in het begin van de wedstrijd.Niet wachten tot je dorst hebt,want dan is het meestal te laat.Ook daar zal ik morgen zaterdag op oefenen.Het komt er eigenlijk op aan om zoveel mogelijk -isotone energie-drank binnen
    te nemen in een zo kort mogelijke stop, liefst zonder morsen want dan begint alles te plakken en te irriteren.De enige goede manier
    is stoppen,volledig de beker uitdrinken en weer vertrekken.Na 15-20 km.is men meestal nog lucide genoeg om dat met manieren
    te doen,hoe dat verloopt na 27 km.lees je hier morgen!See you.Vergeet niet te stemmen op de poll!
    Logboek: Afstand:30,2 km fietsen.Tijd:-Snelheid: 26,1 km/u YTD:22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:- 

    11-04-2008 om 22:46 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    10-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mouwloos.

    Dag blogmaat,
    na mijn middellange duurloop van gisteren was het vandaag loslopen over een afstand van 6 km.Het was nog redelijk
    warm toen ik vertrok zodat ik besloot om voor het eerst een avondloop te lopen zonder trainingsvest.Als ik nu nog
    van die lange broek verlost geraak dan zal dat wedstrijdgevoel alweer een beetje meer beginnen opspelen.Trouwens,van
    wedstrijden gesproken,volgende week is het weer zover.De halve marathon van Staden staat dan op het menu.Maar
    volgende week meer daarover.Eerst nog wat trainen.Vrijdag een uurtje fietstraining en zaterdag een nieuwe duurloopafstand
    tot 27200 meter.Mijn streeftijd is 2u.16'00".Dat is een gemiddelde van 12 km.per uur,maar daar zitten wel ook 4 drinkstops in.
    Tot morgen,na de fietsrit.
    Logboek:Afstand: 6 km.Tijd:-Snelheid:-YTD: 22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    10-04-2008 om 22:53 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    09-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oscaritto
    Midweekblogger,
    deze mooie lentedag nodigde uit om mijn midweekse,halflange duurloop in het park af te werken.Negen rondjes van
    1600 m.of 14,4 km.in totaal.Het park is niet voorzien van lichtinfrastructuur dus ik moest om 19.30 u.kunnen vertrekken
    om tegen zonsondergang gedaan te krijgen wat ook lukte.Het parcours lag er droog bij-het is al anders geweest de
    laatste weken!-dus de schoentjes moesten eens niet afgeschrobd worden.Momenteel zijn er werken aan de gang-de laatste fase
    om alles in fijne dolomietgrind aan te leggen-juist op het einde van mijn rondje,wat het ritme een beetje breekt.Maar ik heb zonder
    forceren toch mijn normale trainingssnelheid kunnen behalen.Morgen wordt een korte avondloop van 6 km.op de weg en vrijdag
    fietsavond.Deze namiddag fietsten de renners van Gent(Deinze) naar Wevelgem.Oscar Freire en niet mijn favoriet Pozatto schreef
    hem bij op zijn reeds goed gevuld palmares.Zondag is 't weer voor de Flandriens te doen,op de kinderkopjes tussen
    Parijs en Roubaix.De poll is geopend.Stemmen maar.Bye.
    Logboek:Afstand: 14,4 km.Tijd:1u11'55".Snelheid: 12,01/u.YTD:22400 m.
    Medisch rapport:-
    GHS:163 MHS:171 Verbruikte Kcal.:877 

    09-04-2008 om 22:11 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    08-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussen Gent en Wevelgem.
    Hallo bloggeding,
    het zonnetje zat nog een klein beetje boven de aardbol te piepen toen ik om 20.15u. vertrok voor mijn eerste
    loopje van de week,6 km.rond de Varsenaarse meersen.Maanden aan een stuk liep ik er helemaal alleen,vandaag
    telde ik nog een drietal lotgenoten,de ene al meer puffend dan de andere.Net voor het donker werd liep ik binnen
    in een klein halfuurtje.Als het morgen opnieuw zo'n heldere avond is dan zal het rondjes lopen worden in het park,over
    een afstand van 14,4 km.Een verslagje daarover vind je hier morgen terug na tienen.Morgen,woensdag,wordt alweer
    een wielerklassieker gereden,Gent-Wevelgem.Een gokje: Filippo Pozatto.Tot dan.
    Logboek: Afstand: 6 km.Tijd:-Snelheid:-YTD: 22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    08-04-2008 om 22:36 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    07-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dromen.

    Hey bloggerke,
    mijn tweede rustdag  van de week is reeds opgesoupeerd.Gisteren heb ik de ganse dag de luiwammes uitgehangen nav de RVV en dat
    is me precies niet goed bevallen.De benen voelden nogal zwaar aan deze morgen maar het beterde wel naarmate
    de dag vorderde.Toch was ik content van niet te moeten gaan lopen vanavond.Het is echt wel nodig dat ik twee rustdagen na
    elkaar inlas na mijn lange duurlooptraing.Kwestie van mijn 'small body' terug wat aan te dikken.Morgen dinsdag staat een
    kort loopje van 6 km.op het menu.Het afgelopen weekend stonden enkele sportieve bekenden aan de start van hun uitdaging.Zo was er buurman Rieno Jacobs die in Parijs zijn eerste marathon ging lopen.GB Zwevezele zaakvoerder Alain Lierman wilde de RVV uitfietsen tussen Brugge en Meerbeke.Van beiden heb ik nog geen nieuws gehoord of ze al of niet geslaagd zijn.Wie zeker al wel de volledige Ronde uitgereden heeft is Peter Volckaert,schoonbroer van Freddi Flash(cfr.link).Hij deed zelfs beter dan prof Stijn Devolder die 'slechts '260 km.fietste!Hoe hij het deed weet ik niet maar Peter reed er 277 ??! Als prof de Ronde van Vlaanderen winnen is een droom die uitkomt.Als wielertoerist
    de Ronde van Vlaanderen eens kunnen uitrijden is dat ook...!A la prochaine.
    Logboek: Rustdag.YTD:22400 meter.
    Medisch rapport:zwaar gevoel in beide benen.
    GHS:-

    07-04-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    06-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volderke.
    Dag rondeblogger,
    niet Boonen,niet Gilbert en ook niet Cancellara,de 3 renners die volgens jullie het podium moesten vullen volgens mijn
    poll,maar Deerlijknaar Stijn Devolder schoot vandaag de hoofdvogel op een schitterende manier af.Van start tot finish in
    de voorste gelederen,steeds mee in de aanval ,domineerde Volderke een enig mooie Ronde.Het moet de droom
    van iedere jonge wielrenner zijn om in de nationale driekleur 's werelds mooiste koers te winnen.Als ploeg staat Quick-step
    op het juiste moment klaar om toe te slaan in hun klassiekers.Reken maar dat ze er volgende week zondag opnieuw zullen
    staan.De meesterknecht van vandaag zou dan weleens kunnen toeslaan.En als ook Hoste eens van materiaalpech gespaard
    blijft kan het mss.helemaal niet meer op voor onze flandriëns.Opnieuw wielerplezier in het vooruitzicht dus maar eerst zelf
    een weekje loopplezier vooropstellen.Vandaag en morgen zijn rustdagen,welgekomen overigens na onze(samen met Dirk) raid van gisteren
    in de Vlaamse Ardennen.Dinsdag wordt terug ingelopen met een avondloopje van 6 km.Woensdag staan 15 km.en donderdag
    opnieuw 6 km.gepland.Vrijdag wordt een dik uurtje losfietsen en zaterdag een nieuwe duurloopafstand,naar 27,2 km.toe.See you.
    Logboek: Rustdag.YTD:22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    06-04-2008 om 20:40 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    05-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jawadde!

    Hey blogvolgeling,
    gisteren meldde ik dat er een trainingswissel voorzien was voor vandaag.In plaats van op zondag mijn duurloop af te
    werken werd die vandaag gelopen.En hoe!Afspraak van vertrek was halverwege de Oude Kwaremont,een goeie
    100 meter voor de eerste kasseien.Met zo'n 30 man en enkele zeer moedige vrouwen vertrokken we om 9.00 u.stipt.
    De Oude Kwaremont-ik schrijf ze allemaal met een hoofdletter,uit respect-werd over de volledige lengte gelopen,dus tot
    op de Ronsebaan.Daarna kwam al vlug de Paterberg.Voor mij persoonlijk is dat de lastigste om op te fietsen,vooral
    juist na de knik in de weg.Stijgingspercentage +20%!.Al lopend is dan weer de...Koppenberg iets lastiger,iets langer ook.
    Na de fameuze Koppenberg kregen we nog de Korte Keer voor de voeten geworpen alsook nog enkele stukken vals plat. 
    Totale afstand van dit geaccidenteerd parcours: 22 à 23 km.Volgens kenners telt zo'n training voor een dertigerloop.Conditioneel
    ben ik momenteel op goed niveau aan het lopen.De ademhaling was uitstekend,de benen voelden goed aan,het is duidelijk dat
    ik stilaan de vruchten aan het plukken ben van het harde labeur van de afgelopen vijf maanden.Vooral de laatste vier weken,sinds de
    start van mijn 16-weken schema
    ben ik er qua conditie stukken op vooruitgegaan.Het moeilijkste zal nu zijn om die lijn crescendo door te trekken.Ook Dirk
    presteerde sterk,ondanks zijn sinusproblemen.Als hij van zijn medicatie zal verlost zijn zal het moeilijk worden om hem bij te houden
    vrees ik.Maar we zien wel.Er zijn nog elf weken te gaan.Allez,te lopen.Maar ik denk wel dat we stilaan mogen ambiëren om
    in 3u33'33"binnen te zijn.Spijtige afwezige was Gert die in Limburg zijn kilometers gelopen heeft.Het was een unieke gelegenheid
    om met ons drie een gezamenlijke doorgedreven training af werken.Maar uitstel hoeft geen afstel te zijn.Tot slot  nog een
    dikke pluim voor de organisatie.Annie Degraeve,de marathondame waar ik het gisteren over had-3u03'08" in smogstad
    Athene-zorgde voor 4 bevoorradingen,heet water na de loop en de nodige 'Oude Kwaremont',een streekbier die door iedereen
    gesmaakt werd!En aan Dirk:bedankt voor de hulp bij het verwisselen van mijn lekke band.Zonder uw deskundige hulp stond
    ik daar waarschijnlijk nog te schilderen...!
    Logboek:Afstand: 22,5 km.Tijd:-Snelheid:-YTD:ik hou het op 22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:- 

     

    05-04-2008 om 18:16 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    04-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingswissel.

    Dag weekendblogger,
    het trainingsschema voor de volgende dagen is wat dooreengeschud en wel hierom:via een klant kwam ik in contact met
    een bediende,woonachtig op de Oude Kwaremont,die een keer per jaar haar schuur annex cafeetje openstelt voor 'een natje en een droogje',tijdens
    de doortocht van de RVV.Zelf is ze bezeten van de loopsport en elk jaar richt ze een trainingsloop in van 24 km.op en rond
    de Oude Kwaremont.Daar komen dan zo'n 20 lopers op af die aan een rustig tempo de training afwerken in deze schilderachtige
    streek.Haar PR is 3u03'08".Gelopen in Athene.Als ik een half uur langer onderweg zal zijn in Torhout ben ik al dik tevreden!
    Die training is morgen,dus vervroeg ik mijn langeduurloop van zondag.En omdat ik morgen dus niet kan fietsen heb ik dat vandaag gedaan.
    Samen met Latoya,-jaja,ze fietst weer!-hebben we een goeie 30km.afgelegd aan een gem.van 24,7/u.Voor de eerste keer
    dat ze terug op de fiets zat in maanden is dat verre van slecht.Ze mag nog mee.Morgen dus 24 km.in Kwaremont,samen met Dirk Beton,mijn
    marathongabber uit Torhout .Tot dan.
    Logboek: Afstand:30,250 km.Tijd:-Snelheid: 24,7/u.YTD: 22400 meter.
    Medisch rapport-
    GHS:- 

     

    04-04-2008 om 21:13 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    03-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langere midweektraining.
    Dag blogkijker,
    het was de bedoeling om vanavond in het park te gaan lopen maar vermits ik pas om 20.00 kon vertrekken werd het
    uiteindelijk toch de harde ondergrond.Twee rondjes van 4,5 km en  twee kleinere van elk 3 km.maakten een totaal van
    15 kilometer rond de velden van Varsenare.Ruim de helft daarvan kon ik nog bij daglicht afwerken en dus kon ik nog wat
    gebruik maken van de zachte berm naast de tarmacweggetjes.De weersomstandigheden waren goed,de ademhaling was
     onder controle,een probleemloze training dus.Morgen staan 6 km.gepland,twee rondjes van 3 km.Wat de poll betreft,
    de nieuwe vraag blijft op de blog staan tot zondag.Tijd zat dus om eens goed na te denken wie de winnaar wordt van
    Vlaanderens Mooiste.Tot morgen.
    Logboek:Afstand:15 km.Tijd:-Snelheid.YTD: 22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    03-04-2008 om 23:24 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    02-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Vlaamse Ardennen.

    Dag blogathleet,
    na twee rustdagen was het opnieuw loopavond vandaag.Voor het eerst sinds de start van mijn loopavontuur kon ik
    's avonds lopen 'in de klaarte'.Dat geeft meteen ook een echt lentegevoel.Gedaan met veel te sterke autolampen in je
    oogbol te moeten verdragen,gedaan ook met dat onnozel,maar wel veilig,fluovestje dat 6 maten te groot om je lijf
    hangt te wiebelen.Voor het eerst ook zien waar de putten in het asfalt ontbreken en mezelf gelukkig mogen prijzen
    dat ik geen enkele keer in zo'n gat getrapt heb.Vanaf nu ook de zachte berm kunnen opzoeken om niet op de tarmac
    te moeten lopen.Ook de temperatuur klimt hoog genoeg om een trainingsvest minder te moeten aandoen.Mijn 6 km.werd
    vlot afgehaspeld in een klein halfuurtje.Morgen voorzie ik om terug in het park te gaan lopen,maar dan moet ik wel
    kunnen starten om 19.30u.Vijf kwartier later is het donker en dat is ongeveer de tijd die ik zal nodig hebben om 14,4
    km.te lopen.Maar dat is voor morgen.Het is nog altijd paasvakantie en zo mocht mijn dochter eens mee de baan op vandaag.
    Het werkterrein lag in de streek van Oudenaarde en dat was mooi meegenomen want op het middaguur laveerden de renners 
    doorheen de schitterende Vlaamse Ardennen naar aanleiding van de 3-daagse van De Panne.We posteerden ons halverwege
    de Eikenberg wat ons al een klein beetje een Ronde van Vlaanderen gevoel deed bezorgen.Het aftellen naar zondag kan beginnen!See you.
    Logboek:Afstand: 6 km.Tijd:-Snelheid:-YTD: 22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-
                             

    02-04-2008 om 23:59 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    01-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandoverzicht maart.
    Hallo blogmarathonner,
    naar goede gewoonte geef ik jullie hierbij een overzicht van de voorbije maand.De maximum loopafstand (YTD)
    werd opgetrokken van 16 km.naar 22,4 km.Het positieve is dat de snelheid niet afnam naarmate de kilometers toenamen.
    (16 km.aan 12,250 gem.-22,4 km. aan 12,360 gem.).Proberen even goed te doen in april is nu de boodschap.Op gezondheidsvlak
    was er de lichte Achillespeesblessure ,die dankzij de Fastum-gel en het parklopen rap werd tenietgedaan ,en een hardnekkige verkoudheid die
    mijn schema lichtjes overhoop gooide.Maar sinds afgelopen zondag zit ik dus weer volledig op het vooropgestelde' looprooster'.Ondertussen
    zijn we reeds april.Dit is nu echt wel de maand van 'de waarheid'.De kilometers worden opgetrokken van 22,4 naar 32 op
    27 april.De 'muur' waar vele marathonlopers voor waarschuwen(klm.30)staat voor de deur.Iedere week wordt er nu een
    stuk bijgetraind tov de vorige week,te weten nu zondag 24 km.dan 27,2,vervolgens op 19 april de halve marathon(21,1) in Staden en zoals
    gezegd op 27 april een eerste keer 32 km.Ook de avondlopen tijdens de week worden aangepast en dat zou er ongeveer zo
    moeten uitzien:ma.en di.rustdag,woensdag 6,donderdag 14,4 en vrijdag opnieuw 6 km.Zaterdag blijft fietsdag.De weekkilometers
    liggen nu tussen de 55 en de 60 kilometers.Hoe meer kilometers men loopt,hoe hoger de kans op blessures,dat is nogal evident.
    Vandaar dat ik al mijn lange afstanden steevast op zachte ondergrond zal afwerken.Mss.ook de 14,4 tijdens de week,als het
    weer meezit en het doenbaar is qua duisternis in het park.Nog dit detail:ik heb tot hiertoe 587 km.getraind.Er staan er nu nog
    588(!) gepland.Precies halverwege dus.Tot morgen na mijn eerste loopsessie van de week.Vergeet niet te stemmen op
    de nieuwe poll!
    Logboek:Rustdag.YTD:22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    01-04-2008 om 23:20 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    31-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nagenieten.
    Dag blogloper,
    vandaag mocht ik wat nagenieten van mijn inspanning van zondag.Een dag om te recupereren ook en bovenal om
    mijn reserves terug aan te vullen.Dinsdag staat er opnieuw zo'n dag op het programma,het moment om jullie het maandoverzicht
    van maart mee te geven en een vooruitblik naar april te maken.April die de maand van de waarheid moet worden.De maand
    waarin de grootste sprong moet gemaakt worden qua YTD-kilometers.(+ 9,6!).Op het eind van deze maand zal ik allicht weten wat
    mijn ambities mogen zijn mbt de Marathon.Het 'ding' uitlopen of er eventueel ook een tijd op plakken.We zullen wel zien.Mei
    wordt dan de maand van de bevestiging.Met nog wat meer trainingskilometers.En met het opdoen van een grondige parcourskennis,
    samen met mijn gabbers,Dirk,Gert en last but not least Luc die voor mij heel belangrijk zal zijn op de Nacht zelf,als begeleider,
    zowel mentaal als logistiek.Iedereen uit mijn directe omgeving weet dat ik eigenlijk,en ik druk mij eufemistisch uit,lopen als vrij saai
    ervaar.Maar potverdorie,hoe dichter die 20 juni naderbij komt hoe meer zin ik er begin in te krijgen...Ik moet ook nog iets rechtzetten
    ivm de Marathon van Parijs,die wordt pas eind deze week  gelopen,op 6 april dus.Sorry,Rieno maar niettemin nog altijd evenveel
    succes gewenst aldaar!Bye.
    Logboek:Rustdag.YTD:22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    31-03-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)

    2008 : Marathon
    2009 : Marathon
    2010 : RvVlaanderen
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Guy Devreker
    Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
    Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 61 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
    Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
    Mijn favorieten
  • Jasmina 's fotografie

  • Foto

    Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
    Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
    Foto

    Foto

    Foto

    Mijn Persoonlijke Besttijden.

    *5 km : 20'51",01maart2009
    *14 km: 59'35",01maart2009
    *10 mijl - 16,095 km: 1u08'23",01maart2009
    *Halve Marathon:21,1 km:1u31'22",14augustus1988
    *Marathon,42,195 km: 3u22'27",19juni2009


    Target One:In Flanders Fields Marathon,Ieper 14.IX.2008.Tijd: 3u.23'10".
    Target One bis:Marathon Nacht van W.-Vlaanderen,Torhout 19.VI.2009.Tijd:3u22'27".
    Favoriete loopblogs
  • ann's loopblog
  • gert luyckx
  • karine vanhecke
  • katrien rogiers
  • natalie tijtgat en zoontje mathis
  • stijn fincioen
  • vince
  • wim

    Andere favorieten
  • bruynooghe's koffie*
  • ronde van vlaanderen
  • groen!
  • in flanders fields marathon ieper
  • miko
  • nacht van west-vlaanderen torhout
  • p-magazine
  • prorun
  • saab

    Foto

    Parcours RVV 2010
  • Officiëel parcours RVV 2010

  • Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.

    juli : 654,8 km
    augustus : 771,8 km
    september : 395,7 km
    oktober : 587,5 km
    november : 407,5 km
    december : 386,6 km
    januari : 492,7 km
    februari : 51 km (knieontsteking)
    maart : 826,8 km
    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.

    september: 33,00
    oktober: 112,20
    november: 59,50
    december: 31,30
    blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen.
    januari: 152,00
    februari: 166,50
    maart: 187,20
    april: 168,70
    mei: 290,40
    juni: 136,30
    totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni:
    1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.


    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.

    november: 59,50
    december: 97,90
    januari: 120,10
    februari: 138,60
    maart: 171,00
    april: 122.20 shinflints blessure,zes weken inactief.
    mei: 20,20
    juni: 176,00
    juli: 241,60
    augustus: 300,80
    september: 73,60
    totaal t/m 12 september:1521,500 km.+ 42,195 op 14.IX.2008.


    Foto

    Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder...
    Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck. 
    Foto

    Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.
    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs