De familie Grootaert - Coenraets in Bayern.
Inhoud blog
  • Schilderwerken.
  • Stellendam.
  • Gebeurd.
  • Training.
  • Belgische nummerplaat.
    Zoeken in blog

    Foto

    Wie we zijn vindt u terug op dd 2 april. Sinds 02.2009 wonen we terug in Merelbeke.

    Mijn favorieten.
  • Onze FOTOALBUM. Our PICTURES. Unsere BILDER.
  • Vakantie in Bayern.
  • Belgen in Bayern.
  • Skieën in Oberbayern.
  • Skype: om gratis naar ons te bellen.
  • Alles over München.
  • Meer info over Dachau.
  • Top staanplaatsen voor mobilehomes in Duitsland.
  • Parties events showcases concerts in GENT.
  • Een Chambre d'hôtes in wording (Wallonië).
    Uw banner hier?
    01-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Den vroegen.
    Het was vroeg opstaan vandaag 5h15 om te starten met werken om 6h09.
    Ik werk de ganse week vroeg, omdat dat goed te combineren is met de kinderen en hun schooluren.

    Het was ook vochtig en frisjes 5°. Deze middag was het zonnetje wel van de partij. Zalig.

    01-10-2007, 20:06 geschreven door Wendy  
    30-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeilen.

    Vandaag gaan we genieten van het zonnetje aan de Brombachsee (tegen Nürnberg).

    Ik ga kijken naar het zeilbootje (Gruben) dat Nico gekocht heeft. Als het waait gaan we ook wat zeilen.



    30-09-2007, 00:00 geschreven door Wendy  
    27-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het klaart uit.
    Deze middag is het zonnetje terug beginnen schijnen. Leuk na zo'n paar dag regen.
    Allé ja, 'k heb het eigenlijk pas gemerkt als ik buiten was.

    Deze middag hebben ze mij lekker eens voor de leeuwen gegooid. Allé ja, 'k heb er om gevraagd.
    Hoe kan je snel iets leren? Door het te doen natuurlijk. 'k Heb direct Duitse, Engelse en Franse telefoons opgenomen.
    De Nederlandse gingen naar de 2 nieuwe Nederlandse collega's.
    Wat is de tijd snel voorbijgevlogen. En ja, ik werd gecontroleerd door een Fransman met een ervaring van > 10 jaar.
    Hij heeft soortgelijke job al voor verschillende vrachtwagenmerken gedaan.
    De snelheid waarmee hij werkt, is ongeloofelijk. Ik kan dus nog veel bijleren. Goed hé.

    27-09-2007, 20:44 geschreven door Wendy  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestdag van de Franse Gemeenschap.
    Ter herdenking van de overwinning (in 1830) van de patriotten op de Hollandse troepen in het Park van Brussel.

    27-09-2007, 00:00 geschreven door Wendy  
    26-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De juffen.

    De kinderen hebben toffe juffen die schooljaar. Allé ja, theoretisch de volgende 2 jaar.

    Maurane heeft een ervaren, correcte juf van 40+. Ze komt van een andere grote school en heeft nu 21 leerlingen. Ze vindt het belangrijk dat de kinderen zo snel mogelijk zelfstandig kunnen werken.

    Tanguille heeft een jonge, blonde, knappe, levendige juf, die haar 3e jaar lesgeven tegemoet gaat.
    In haar klas zitten 18 leerlingen, en ze ziet dit volledig zitten. Ze kan niet stil staan en heeft toffe projecten in haar hoofd.
    Ze is ook zwemtrainster, en wil regelmatig met de kinderen gaan zwemmen.



    26-09-2007, 21:40 geschreven door Wendy  
    25-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag.

    Vanavond moet ik weer naar een Elternabend, nu voor het 3e leerjaar.
    Ja, daarover moeten we ook geïnformeerd worden.

    Op het werk heb ik deze namiddag toch al wat inkomende telefoons mogen opnemen, zowel in het Duits, Nederlands en Frans.
    Voor Engels voel ik me nog wat onzeker. Reden: ik ken nog niet al de benamingen van een vrachtwagen in het Engels.
    Het is veel toffer dat die droge theorie. De collega's zijn heel helpvaardig!

    Heb ik al verteld dat er naast veel Nederlanders ook een Vlaming in het team werkt.

    Altijd leuk om Vlaams te praten!



    25-09-2007, 18:24 geschreven door Wendy  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NL : 18:00 write article in blog

    Oh, ik ben al codetaal aan het schrijven zoals bij ADAC.

    Gisteren heb ik weinig gehad aan mijn verjaardag.

    Onze kinderopvang, Isabel, melde dat Tanguille een 7e lesuur heeft gehad.
    Dat betekent tot 13h50, en dan rijdt er geen bus meer naar Biberbach. Gelukkig heeft een mama van een vriendinnetje van Maurane van Biberbach gezien dat Tanguille van de bus gehaald werd voor dat 7e lesuur, en ze is hem dan gaan afhalen.

    Ik mag blij zijn dat ik op een aantal mensen kan rekenen.

    Om 19h30 moest ik op school zijn voor een Elternabend voor het 1e leerjaar. Ongeloofelijk maar behalve 1 mama was iedereen aanwezig.
    Dat heb ik met Tanguille zijn klas nog nooit meegemaakt. Er waren zelf papa's aanwezig! Respekt, want hier is dit niet de gewoonte.
    Ik heb er nog eens op gehamerd dat de Mittagbetreuung beter kan, vooral wat de buskinderen betreft.
    Allé ja, ik was om 22h30 thuis



    25-09-2007, 18:10 geschreven door Wendy  
    24-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer een jaartje ouder.
    Ja, ik kan het niet tegenhouden, ik verjaar vandaag.
    Ze verwachten een straalende dag met veel zon!

    Van ADAC krijg ik 1/2 dag verlof en 10€, leuk hé. Ik ga die halve dag wel een andere keer nemen, want ik heb nog 1 week opleiding.

    Koninklijk besluit van 24 september 1971 houdende vaststelling van het tarief voor het vervoer van goederen over de weg tegen vergoeding tussen het Koninkrijk België en de Bondsrepubliek Duitsland, ook indien het vervoer gedeeltelijk over het grondgebied van een derde land plaatsvindt



    24-09-2007, 00:00 geschreven door Wendy  
    23-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomers.
    Wat een prachtige dag vandaag. We hebben weer onze zomerkleren aangedaan.

    Gisterenavond hebben we genoten van een BBQ en kampvuur bij een vriendje van Tanguille hier in Biberbach.
    Georg heeft een mooie boomhut gekregen, en daarom gaven ze een feestje.
    Het was heel gezellig!

    23-09-2007, 19:59 geschreven door Wendy  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen op zondag.
    yo de mannen,
     
    Heb zondag nog aan jou gedacht.  Na mijn meniscusperikelen werd het weer tijd om mijn stalen ros met pedalen te besteigen.  En wat raad je?  Wind! Ik heb een minuten met een gemiddelde van  30 per uur aan het beuken geweest, berg op, berg af:
    Op den duur zag ik een fata morgana van R. zijn achterwiel, maar het mocht niet baten. 
    Afgepeigerd maar voldaan heb ik mijn eerst fietsuitstapje van het jaar afgewerkt.........´k heb dan maar een sigaarke gerookt en nen Leffe gedronken.
     
    Greetzz
     
    Nico


    23-09-2007, 00:00 geschreven door Wendy  
    22-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oktoberfeesten.

    Vandaag beginnen de Oktoberfeesten, en dit tot 7 oktober.

    Heb gisteren gelezen dat de totale omzet tijdens de Oktoberfeesten zo'n 1 miljard euro is. Amai.

    En ook een reden om te gaan, zeker met het mooie weer:
    Die sexy Dekolletés der Oktoberfest-Besucherinnen und der Wiesn-Bedienung im Dirndl erfreuen fast jeden Mann und gehören einfach zum Wiesn-Bild. Wer will schon bis obenhin zugeknöpft auf das größte Volksfest der Welt gehen? Hier spielen Reize - optische genauso wie akustische - eine große Rolle.

     



    22-09-2007, 00:00 geschreven door Wendy  
    21-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anekdote.
    Altijd theorie op het werk begint wel wat saai te worden. Ik wil ook zelf telefoons beginnen aannemen en naar WS (Werkstatt) bellen.

    Vandaag hebben we nog wat geoefend om een "New Incident" te registreren.
    De taal van het programma is Duits, een voorbeeldje:  Fahrgestellnummer (Chassisnr), Werkstattname (Naam van de garage), ...
    Je moet de telefoons wel kunnen aannemen in het Nederlands, Frans, Duits en Engels. Als de telefoons van de Spanjaarden en Italianen bezet zijn, kan je ook deze chauffeurs aan de lijn krijgen.....

    Volgende week leren we nog het belangrijkste onderdeel nl. Zahlungsgarantien.

    En ja, de anekdote: vandaag belde een Hollandse mechaniker om de schade door de geven van een Belgische vrachtwagen.
    Het verdict luidde: de moter is gestorven. Het NL-se team begon spontaan te lachen.

    21-09-2007, 21:24 geschreven door Wendy  
    20-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ehe auf Zeit.

    Het onderwerp in de media vandaag is "Ehe auf Zeit" of "Trouw met bepaalde duur".
    G. Pauli heeft voorgesteld om het contract op te stellen van 7 jaar, en daarna te verlengen mits wederzijdse toestemming. 
    Een gek idee! 

    Mit einem Vorstoß für Ehen auf Zeit hat die Kandidatin für den CSU-Vorsitz, Gabriele Pauli, die komplette Parteispitze gegen sich aufgebracht.  Ihr Wahlprogramm : "Mein Vorschlag ist, dass Ehen nach sieben Jahren auslaufen." Danach sollten die Partner zu einer Verlängerung aktiv Ja sagen.



    20-09-2007, 21:33 geschreven door Wendy  
    19-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelf telefoneren.

    Het is allemaal veel in het begin, maar we hebben gisteren en vandaag toch al eens mogen telefoneren met de chauffeurs.
    We moesten nl vragen of de mecaniker al aangekomen is. Belangrijk natuurlijk want niemand wacht graag.

    In de namiddag hebben we een paar uur naast iemand gezeten die de job al een paar maanden uitoefent.
    Ik heb naast een Belg van Brugge gezeten. Vandaag hadden ze niet zoveel werk.

    Het opmerkelijkste was een Nederlander die op de Franse autostrade in panne stond. Hij had een oplegger bij met een boot, en wou die niet laten afslepen. Hij blijft dus deze nacht op de boot slapen.



    19-09-2007, 22:07 geschreven door Wendy  
    18-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Babysit.
    Deze avond is er een meisje langsgeweest die de volgende week op de kinderen kan letten in de namiddag.

    Maurane vindt de studie niet zo leuk, en ik wil niet elke dag iemand vragen om de kinderen af te gaan halen.

    We hebben met haar gepraat en de kinderen voorgesteld. Het ziet er een toffe uit, en donderdag komt ze al.

    18-09-2007, 21:33 geschreven door Wendy  
    17-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAN Truck Service 24.
    Vandaag is het mijn eerste werkdag bij MAN Truck Service 24 .

    We zijn met 4 mensen die vandaag starten: een Nederlandse (woont samen met een Duitser), een Duitser (die als kind in Spanje en Engeland gewoond heeft), een Pakistanie (die een beetje Duits praat en Engels) en ikzelf.

    We krijgen 2 weken opleiding van 9u tot 17u en daarna wordt er gekeken hoe ver je al staat.
    's Morgens krijgen we wat theorie over hun computersysteem, en in de namiddag mag je meevolgen bij de huidige werknemers.


    17-09-2007, 00:00 geschreven door Wendy  
    16-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een collega op bezoek.
    Mijn eerste werkdag heeft niet lang geduurd. De opleidingen beginnen niet op zaterdag, maar op maandag, een foutje van de personeelsdienst, dus ik mocht direct naar huis gaan.

    Ik vond dat helemaal niet erg, want ik heb rustig boodschappen kunnen doen.
    Deze middag komt nl. een collega van mijn werk in Zwijnaarde samen met zijn gezin op bezoek.

    En vanavond is er een verjaardagsfeestje van mijn buurman.

    16-09-2007, 00:00 geschreven door Wendy  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgian Formula 1 Grand Prix 2007 Spa-Francorchamps
    De Duitsers zijn niet alleen gek van voetbal, maar ook van Formule 1!
    Zeker nu McLaren-Mercedes een monsterboete moeten betalen door een spionnage affaire.

    Ausschluss aus der Konstrukteurs-WM und eine Rekord-Geldstrafe: McLaren-Mercedes muss die Spionage-Affäre in der Formel 1 teuer bezahlen und einen fast sicheren Titel dem Erzrivalen Ferrari kampflos überlassen. Dem britisch-deutschen Rennstall werden alle Punkte in der Teamwertung aberkannt, zudem muss er 100 Millionen Dollar Buße zahlen. Dies entschied der Weltrat des Internationalen Automobilverbandes FIA. Konsequenzen für die Piloten Fernando Alonso und Lewis Hamilton gibt es nicht. McLaren soll sich geheime Unterlagen des Konkurrenten Ferrari angeeignet haben.





    16-09-2007, 00:00 geschreven door Wendy  
    14-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn laatste vakantiedag.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mooi weer vandaag! De zon schijnt.
    Mijn laatste vakantiedag vandaag. Morgen begin ik te werken voor de Pannenhilfdienst van ADAC Truck Service. Een nieuwe start....
    De eerste week krijg ik opleiding over een MAN-vrachtwagen en hun computersysteem. Ik ben benieuwd.
    We gaan de eerste dag ook mijn werkuren bespreken..... Deze moeten natuurlijk te combineren zijn met de kinderen hun school.... anders is werken niet mogelijk.

    De kinderen gaan nu elke dag met de bus naar school en terug.
    Maurane blijft in de studie tot Tanguille klaar is met de les, en ze nemen dan samen de bus. Maurane vindt dat super.
    Volgende week gaan ze een paar keer tot 15u in de studie blijven, maar ze zullen daar hun huiswerk wel maken.

    14-09-2007, 09:22 geschreven door Wendy  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oktoberfest!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bijna Oktoberfeesten (www.oktoberfest.de) ..... ja, nog 8 dagen... hier zijn ze aan het aftellen hoor.

    De Oktoberfeesten lopen van 22 september tot 7 oktober.

    Iedereen is volop Trachten aan het kopen. Er is een enorme keuze, tot bh's tot, omdat alles goed zou uitkomen....en ja, bij velen is dat ook zo.

    De feestplaats is 42 hectaren - Werknemers voor de Wiesn: 8000 vaste werkkrachten en 4000 wisselende werkkrachten - De bierprijs ligt tussen de 7,30 en 7,90 Euro voor een Maß (1 l)
    Ook de stewardessen van Lufthansa die meevliegen naar Denver, Sao Paulo en Peking en het ontvangstpersoneel aan de balie wisselen hun donkerblauw uniform tijdens de oktoberfeesten in een "Blaudruck-Dirndl". Respekt! Ik ga zeker mijn vriendin vragen om haar Dirndl eens te tonen.

     



    14-09-2007, 08:46 geschreven door Wendy  
    Startpagina !
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per maand
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
    Gastenboek/Gästebuch

    Laat een berichtje achter.Haben Sie eine Nachricht? Please leave a message.


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs