• Laatste berichtje

Australiƫ
    Reisdagboek van Jade, Jade, Lydia & Patrick
    08-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste berichtje
    Wij hebben onze laatste dag in Aussie al shoppend doorgebracht. Vanmorgen hebben we iets langer van ons bedje genoten als anders en we zijn daarna gaan ontbijten samen met mama en papa kort bij het hotel. Dezelfde plaats als gisteren want ze hadden er lekkere pannenkoeken. Daarna is papa vertrokken voor zijn avontuur in de lucht. Hij is over the harbour bridge gaan wandelen. Er niet op, maar erover! 220m boven het water en 75m boven de auto's. En terwijl papa zijn avontuur daar begon, zijn mama, Jade en ik aan het shoppen begonnen. We zijn gestart aan het operahuis dat we gisterenavond ook nog zijn gaan bezichtigen maar vanmorgen voor de laatste keer ook nog eens in het licht zijn gaan bewonderen. Dan hebben we alle winkelstraten (bijna) en alle winkelcentra gedaan met af en toe een korte pauze waarin we iets lekkers gingen eten en drinken. We sluiten onze dag hier nu af in de apple store. Morgen moeten we optijd uit ons bedje om naar de luchthaven te vertrekken en onze lange reis naar huis in te zetten. Tot Zondag iedereen!!

08-08-2008 om 10:30 geschreven door Jade Hermans

07-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorlaatste dag in Aussie
    Gisteren zijn we na een lange rit in de auto terug aangekomen waar we vertrokken zijn, Sydney. Omdat het toen al avond was hebben we niet zoveel meer gedaan. Alleen nog eventjes door het centrum gewandeld, het oude winkelcentrum en nog iets gaan eten. Daarna zijn Jade en ik teruggekeerd naar onze hotelkamer voor onze valies te reorganiseren want nu moet ons matje en onze slaapzak er terug bij. Na een paar uurjtes puzzelen ziet het er wel naar uit dat alles er zal ingaan. Voorlopig positief blijven denken en geen grote dingen meer kopen. Mama en papa waren in de tussentijd nog een beetje gaan wandelen, naar de haven, het water en the operahouse. Vandaag zijn we dan optijd opgestaan om eens een kijkje te gaan nemen aan the blue mountains. Na een paar uurtjes rijden kwamen we er aan. Het was er heel koud maar wel een prachtig uitzicht. Alle uitzichtpunten waar we gestopt zagen er hetzelfde uit alleen van een ander standpunt natuurlijk. Na the blue mountains zijn we terug richting Sydney centrum gereden en onderweg ergens gestopt voor te eten. Terug in Sydney centrum stormde het eventjes maar het was ook snel weer over. We zijn dan naar de tower gegaan om een mooi uitzicht te hebben en onderweg naar de tower zijn we nog bekenden tegengekomen van op de WJD. Maar verhalen uitwisselen zal voor overmorgen zijn. Dan hebben we toch nog 24 uur de tijd. Nu gaan we dadelijk nog eens naar het operahuis wandelen en dan eten.

07-08-2008 om 10:54 geschreven door Jade Hermans

04-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanuit Byron Bay
    Gisteren voor we van Brisbane naar Byron Bay reden zijn we gestopt aan het Lone Pine park van Brisbane.
    Het was een groot park/ dierentuin waar vanalles te zien en te doen was. We konden er de papegaaien eten geven en om 10u30 was er een Sheep dog show maar eigenlijk was er niet veel te zien. Net zoals op tv kon je zien hoe de schapen van de ene kant van de wei naar de andere kant werden gedreven door een hond.
    Maar dan zijn we naar de kangoeroes gaan kijken! We konden er vrij tussen hen doorlopen en hen aaien en voor wie durfde ook wel knuffelen denk ik. Dat hebben wij niet geprobeerd maar ze waren er zeker tam genoeg voor.
    En toen zijn we nog eens koala's gaan knuffelen! Deze waren iets kleiner dan de vorigen maar wel even mals en schattig. We hebben er ook weer foto's mee laten maken en omdat ze een foutje hadden gemaakt bij Jade en mij hebben wij er 2.
    In het park waren verschillende plaatsen waar we koala's konden zien. Er was een kindergarden, een bejaardentehuis, een bachelor lane, een schooltje, een koala-paradijs, mama's met kindjes, alleen kleine jongens, alleen kleine meisjes, ... Koala's genoeg!

In de namiddag zijn we doorgereden naar het Surfers paradise aan Gold coast. Het was een heel mooi strand met hele mooie blauwe zee maar heel weinig surfers en al helemaal geen hoge golven. We zijn hier echt in het verkeerde seizoen maarja.
    Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel waar we al meteen de info meekregen dat er een groot festival was dus dat er wel is veel lawaai kon zijn. Al hebben we daar weinig van gemerkt. De straat liep wel vol met zatte mensen maar lawaai was er zo goed als geen.

Vanmorgen hebben we dan allemaal samen op onze kamer ontbeten met wit brood en CHOCO!!! Dat is zowat het enige wat we missen van thuis de chocolade.
    Daarna zijn we eventjes door het stadje gewandeld, naar de apotheek geweest voor mijn koortsblaasjes, en naar The institute of cute. Dat laatste is eigenlijk gewoon een heel klein winkeltje met lieve-heersbeestjes. De winkel is van Jane Davenport en zij ontwerpt alles wat je er kan vinden zelf en sommige dingen maakt ze ook zelf.

Namiddag zijn we naar de Minyon Falls gaan kijken die ook alles behalve spectaculair waren omdat we in het verkeerde seizoen zitten en we zijn met de auto door het regenwoud gereden. Een heel avontuur als je dat moet meemaken van achter in de auto. Maar we hebben het overleeft en hebben daarna ook nog een kleine wandeling in het regenwoud gemaakt.

Morgenmiddag nemen we afscheid van Byron Bay en reizen we weer verder. Nog 1 stop en daarna is de volgende jammer genoeg al Sydney.

(Voor de mensen die zich misschien afvragen wie die vreemde mensen op de vorige foto's zijn, dat zijn nog enkele foto's van ons gastgezin;))

04-08-2008 om 12:25 geschreven door Jade Hermans

02-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer foto's
    En we hebben al die dieren dus in het echt gezien e!! En niet in de zoo...

02-08-2008 om 10:07 geschreven door Jade Hermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanuit Brisbane
    Eergisteren op Fraser Island hadden we een beetje pech dat we niet meer meekonden met de tourbus en dat er ook geen auto meer te huur was om het eiland te verkennen dus zijn we al snel terug gekeert naar het vaste land. Wel hebben we op het eiland nog eventjes op het strand kunnen wandelen en een dingo gezien maar alleen van zijn voetsporen een foto kunnen nemen.

Terug op het vaste land zijn we eventjes gaan rondrijden en daarna op het strand gaan wandelen. We hebben er de halve zee leeg geraapt met alleen maar torentjes!! Er was ook een pier van ongeveer 1km lang (enkel) die we ook afgewandelt hebben bij zonsondergang.

Gisteren moesten we al om 5u45 opstaan om ons klaar te maken voor naar de walvissen te gaan kijken.
    Eerst moesten we nog gaan uitchecken en gaan ontbijten om daarna op 7u15 aan de boot te staan om te vertrekken naar de walvissen.
    We zaten op een zeilboot en waren one of the few but not the many dus we zaten maar met zo'n 20 mensen op de boot en konden dus veel meer zien en beleven en ook meer golven voelen wat niet altijd zo plezant was (zeeziek worden is dan niet zo moeilijk).

Maar we hebben wel walvissen en dolfijnen gezien! En van redelijk kortbij zelfs. Dat geeft wel een speciaal gevoel. Maar de dolfijntjes waren een beetje verlegen dus hen hebben we niet echt goed kunnen zien.

Vandaag zijn we in Brisbane en we hebben kunnen uitslapen voor de eerste keer in deze vakantie!
    In de voormiddag hebben Jade en ik dus niets gedaan maar zijn mama en papa wel nog gaan wandelen.
    Namiddag zijn we dan allemaal samen het stad in getrokken om te gaan shoppen.

Nu is het hier 18u en al bijna pikkedonker. Sewes gaan we nog ergens uit eten en dan gaan we weeral slapen.
    Morgen gaan we nog naar een park koala's kijken en misschien ook weer knuffelen en daarna rijden we door naar het surfers paradijs waar we hopelijk ook eens een golf van 10m gaan zien.

02-08-2008 om 10:00 geschreven door Jade Hermans

30-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fraser Island

Wij zijn vandaag aangekomen op Fraser Island. Wel moesten we al om half 5 opstaan om de boot te kunnen halen om 12u.
    Maar dat was niet zo'n probleem omdat we al van 1u wakker lagen omdat er iets enorm hard en vervelend scherp piepend/rinkeld/zoomend
    geluid maakte maar we wisten niet wat het was en hadden teveel schrik om op te staan en te gaan zoeken want het hotel/bungalow-resort/camping lag langst de highway. Dus hebben we maar gepraat tot we zijn opgestaan om 4u. We waren dus zeker optijd klaar voor de boot te halen.

Rond 10u waren we dan al waar we moesten zijn om onze boot te halen en dus hebben we daar ontbeten en gewacht in het zonnetje. Het was er heerlijk warm met geen tupje wind.
    Na 3 kwartiertjes boot waarop we dolfijntjes hebben gezien, zijn we dan aangekomen op Fraser Island waar we wel een echt hotel vonden. De kamers zijn hier mooi, het is hier best wel groot, het is hier warm en ze hebben lekkere frieten die we net als 4-uurtje geeten hebben aan het zwembad.
    Mama en papa zijn een wandeling maken maar wij hebben gekozen om een beetje uit te rusten na onze zware nacht.
    Foto's kunnen we er vandaag niet bij opzetten maar ze volgen zeker nog.

30-07-2008 om 08:50 geschreven door Jade Hermans

28-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daydream Island
    Gisteren waren we aangekomen in een prachtig hotel!
    Het was er allemaal pas vernieuwd en het rook er ook nog naar. We hebben ons dus goed laten gaan vermits we er ook maar voor 1 nachtje bleven. We waren begonnen met een heerlijke lunch met oesters en alles erop en eraan en zelfs Belgisch bier(!), daarna hebben we ons neergepland aan het zwembad met zicht op zee en natuurlijk een zalige cocktail. 's Avonds gingen we dus niet voor minder en omdat er een dresscode voorgeschreven stond ging mama in het lang en dronken we champagne en wijn de hele avond lang. Ook het diner was niets op aan te merken alleen de Belgische chocolade van het dessert was geen Belgische chocolade zoals de lieve juffrouw ons al gewaarschuwd had en wij haar achteraf bevestigd hebben om het door te geven aan de chef.

Vandaag hebben we iets meer dan 500km achter de rug.
    Deze middag hebben we een overheerlijke kippenburger ergens in een verlaten dorp in een goor, vettig winkeltje gaan eten. En dat smaakte ongelofelijk goed!!
    We zijn nu ongeveer een uur aangekomen op Daydream Island al is het hier niet zo fantastisch mooi als gisteren. We blijven hier toch maar weer voor 1 nachtje dusja.
    We hebben wel nog wat probleempjes met de kamer. Het reisbureau weet er al van.
    Bedankt aan Marina die we aan het werk hebben gezet nog voor de eigenlijke werkuren begonnen. Dank u!

28-07-2008 om 10:29 geschreven door Jade Hermans

26-07-2008

26-07-2008 om 08:21 geschreven door Jade Hermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koala's knuffelen
    Vanmorgen zijn we rond 10u naar Kuranda vertrokken met de gondels wat ongeveer 3 kwartiers duurde. Er werden onderweg 2 stops gemaakt waarvan we er op de heenweg 1 hebben gedaan. Daar was een klein wandelpad aangelegd waar we langs de plaatselijke vegetatie en grote bomen (met nadruk op groot) konden zien.
    Daarna zijn we onmiddellijk tot boven, tot Kuranda, doorgegaan. We hebben er in het stadje rondgewandelt waar er dit keer meer te zien was dan de vorige keer vermits we er toen pas om 15u30 aankwamen en de winkeltjes er sluiten om 16u.
    We zijn er dan onmiddellijk doorgegaan naar het reservaat waar alle Australische dieren zaten en waar we dus koala's geknuffeld hebben!!!
    Op de terugweg met de gondels naar beneden zijn we nog een keer gestopt aan de Barron Falls die we eigenlijk al eens gezien hadden maar nu langs de andere kant bekeken hebben.

We zijn net ook naar de lokale fruit- en groentenmarkt geweest waar er een overvloed aan mooie kleuren was van al het groenten en fruit natuurlijk. Maar ook daar waren ze weer aan het opruimen.
    Het is hier nu bijna 16u en mama en papa lopen hier ergens rond of zijn een terrasje aan het doen in Cairns terwijl wij eventjes profiteren van het gratis internet en om jullie op de hoogte te houden met een paar langverwachte foto's van ons.

26-07-2008 om 07:52 geschreven door Jade Hermans

25-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagje uit naar eiland
    Vandaag was het weer spectaculair verandert maar de koude wind bleef wel. We hebben vanmorgen de boot genomen naar Green Island om naar het Great Barrier Reef te gaan kijken. Nemo-visjes en grote schildpadden hebben wij niet gezien al zouden die daar toch ergens rondzwemmen.
    Naar het schijnt was het water wel goed, Jade en papa hebben een duikje genomen maar mama en ik hebben het toch niet geprobeerd. Welke zotten gaan er nu ook midden in de winter in de zee zwemmen!!
    Maar vanop het strand te liggen kan je wel serieus verbranden, waar ik dan weer het levende bewijs van ben.

We eten hier allemaal lekkere dingen en op de kaart staan bijna dezelfde dingen als thuis.
    Waar wij een appartement huren nu, logeerden ook Antwerpenaren die ook doorheen Australie aan het trekken zijn.

Morgen gaan we naar Kuranda een beetje hogerop waar we gisteren naar de watervallen zijn gaan kijken. Wij  gaan er morgen koala's knuffelen en vlindertjes kijken en ...

Hopelijk blijft het weer zoals nu dan kunnen we toch nog een paar open blousjes aandoen. Allemaal blijven bidden dus!!

Hoe is het eigenlijk met onze dikkie? Voor wie durft mag hem is ne dikke knuffel van mij geven.