Inhoud blog
  • JAAR VAN DE HAAN 17-12
  • JAAR VAN DE HAAN 16-12
  • JAAR VAN DE HAAN 15-12
  • JAAR VAN DE HAAN 14-12
  • JAAR VAN DE HAAN 13-12
    Zoeken in blog

    Foto
    Noli turbare circulos meos (Archimedes)


    GNOMON
    Wiskunde zie je!
    17-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na 37 jaar


    Cijfers plaatjes      Cijfers plaatjes   



    In 1976 gaf ik voor het eerst wiskundeles aan een groep enthousiaste jonge snaken
    van de 4de Wetenschappelijk A en 4de Latijn-wiskunde
    in het toenmalige Kortrijkse Sint-Jozefinstituut.

    Op 15-11-2013 zagen we elkaar - na 37 jaar - terug in het Parkhotel
    en blijkbaar heeft de energie die ik toen in deze groep investeerde heel wat rendement opgebracht.

    We hadden het die avond onder andere over ...

    ... het fel gewaardeerde opvoedingsproject van de Broeders van de Christelijke Scholen

         

       ... de legendarische studiereizen naar Londen en Parijs      

    ... de onverdroten inzet van de leerkrachten

    ... de deugddoende contacten met de meisjesschool aan de overkant van 't Plein

         

             ... en het bewijs dat 1 = 1.

    Ik dacht er meteen ook aan dat het priemgetal  37 nog een heel bijzondere eigenschap heeft.
    Schrijf een getal op van 3 cijfers dat een veelvoud is van 37, bijvoorbeeld 518 (= 14 x 37).
    Schrijf dan de twee cyclische permutaties op van dat getal.
    Die bekom je door telkens het achterste cijfer vooraan te zetten: 851 en 185.
    Trek het kleinste af van het grootste: 851 185 = 666 (= het getal van het Beest).
    Welke twee andere uitkomsten kan je bekomen en waarom?   

    17-11-2013 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.123

    green doll number 1green doll number 2green doll number 3

    Wat er zo bijzonder aan het getal 123?

    Schrijf een willekeurig groot getal op waarin het cijfer 0 echter niet voorkomt.

    Voorbeeld: 764497429418437761482.

    Tel het aantal even cijfers, het aantal oneven cijfers en het totale aantal cijfers
    en schrijf die aantallen naast elkaar op zodat je weer een getal bekomt:
    12 even cijfers, 9 oneven cijfers en 21 cijfers in totaal geeft 12921.

    Herbegin hierop dezelfde bewerking:
    12921 heeft 2 even cijfers, 3 oneven cijfers en 5 cijfers in totaal
    en dit geeft het getal 235.

    Blijf dezelfde bewerking herhalen:
    235 heeft 1 even cijfer, twee oneven cijfers en 3 cijfers in totaal.
    Dit geeft uiteindelijk het getal 123.

    Zo eindigt het altijd
    (of toch bijna altijd).


    Weet jij wanneer 123 niet het eindgetal is?


    17-11-2013 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    16-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Illusies

    ILLUSIES

    ball

    Een lijn is een punt dat even op stap is.

    Wat wiskundige paradoxen zijn voor de denker
    zijn optische illusies voor de kijker.

    Yesterday and tomorrow: illusions.
    Today: a gift.
    That's why it's called the present.

    In het begin was er niets en toen is het ontploft.





    Honda pakte onlangs uit met een verrassend promotiefilmpje
    waarin enkele optische illusies zijn verwerkt.
    Kijk maar!



    Googel ook eens naar:

    Ebbinghaus-illusie
    Ponzo-effect
    Maan-illusie
    Illusie van Ehrenstein
    Bouba-kiki-effect
    Illusie van Ouchi
    Jastrow illusie




    Kijk 20 seconden lang naar deze foto
    en je zal hierin een giraf zien.

    16-11-2013 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    15-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.App voor wiskundige formules

    MyScript MathPad - Handwriting LaTeX generator - iOS Store App Ranking and App Store Stats

    MyScript MathPad - Handwriting LaTeX generator

    Collega Dorine Claeys maakte me attent op een nieuwe en bruikbare App 
    die jouw handgeschreven formules omzet naar een lay-out in LaTeX.

    Hieronder zie je hoe ik dit met succes heb uitgeprobeerd.




    Info op https://itunes.apple.com/app/myscript-mathpad/id674996719

    Zo start deze dag weer met een goed gevoel!


    15-11-2013 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dominostenen

    MAGISCH DOMINOVIERKANT

    Hieronder staat genieten een magisch dominovierkant
    waarbij de som van het aantal stippen op de 4 blokjes
    in elke rij, in elke kolom en op de twee diagonalen gelijk is aan 18.

    DOMINOSTENEN EN DRIEHOEKSGETALLEN

    Toen ik onlangs de 28 dominoblokjes volgens het onderstaande patroon op tafel legde,
    deed ik een merkwaardige ontdekking wanneer ik het aantal stippen op de blokjes in elke rij samentelde.
    Elk van de  sommen (63, 45, 30, 18, 9 en 3) blijkt immers het drievoud van een driehoeksgetal te zijn.

     In bijlage vind je ook nog het gekende probleem
    van de DOMINOSTENEN OP EEN SCHAAKBORD

    Domino animated gif

    Bijlagen:
    Dominostenen op een schaakbord.pdf (77 KB)   

    15-11-2013 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    14-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gulden balk



    GULDEN BALK

    Als veralgemening van de gulden snede op een lijnstuk en een gulden rechthoek
    denkt men uiteraard aan een gulden balk.
    Dit is een balk met als afmetingen L, Lϕ en L/ϕ
    waarbij ϕ het getal is van de gulden snede.




    Kan je de volgende twee opgaven oplossen?

    OPGAVE 1. 
    Toon aan dat de lichaamsdiagonaal [AB] van een gulden balk als lengte 2L heeft.

    OPGAVE 2.
    Een balk heeft een volume van 1 dm³, een hoogte van 1 dm
    en de lichaamsdiagonalen hebben een lengte van 2 dm.
    Toon aan dat dit een gulden balk is.

    Berekening in bijlage.

    Bijlagen:
    Gulden balk - berekeningen.pdf (188.3 KB)   

    14-11-2013 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klokpuzzel

    KLOKPUZZEL

    Een collega stuurde me onlangs een afbeelding op van een klok
    waarbij de uren op een originele manier staan aangeduid.



    Ik bedacht hierop een variatie
    waarbij enkel de vier hoofdbewerkingen worden toegepast
    op de getallen 3, 6, 9 en 12.

     

    Kan je nu zelf de getallen van 1 tot en met 12 vormen
    door de hoofdbewerkingen (+, -, x en :) toe te passen op de cijfers 1, 2 , 3 en 4
    en waarbij elk van deze 4 cijfers telkens juist één keer wordt gebruikt?
    Ook haakjes mag je uiteraard gebruiken.

    In bijlage zit een oplossing waarbij ik enkel +, - en x (en haakjes) heb gebruikt.

    Bijlagen:
    Oplossing klokpuzzel met 1-2-3-4.pdf (109.2 KB)   

    14-11-2013 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    13-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geld verdienen met wiskunde

    GELD VERDIENEN MET WISKUNDE




    Met het eindejaar in zicht kan iedereen wel een financieel toetje gebruiken.
    Ziehier een suggestie om 10 euro bij te verdienen met een beetje rekenwerk.




    Opgelet!  De nieuwe bankbiljetten hebben een reeksnummer dat met twee letters begint.
    Voor dergelijke biljetten moet je bij stap twee uiteraard elk van de twee letters vervangen door hun positiegetal in het alfabet.
    En bij stap 3 moet je dan bij de som 2 optellen (omdat het reeksnummer begint met twee letters).


    EEN LEUK WEETJE OVER EEN BELGISCH BANKBILJET
    VAN 1000 FRANK (UIT DE JAREN '50)


    Tussen 18 en 31 oktober 1914 vond de slag aan de IJzer plaats 
    met aan de ene zijde de Franse, Engelse en Belgische troepen en aan de andere zijde het Duitse leger.
    Dit laatste wilde niet liever dan de rivier over te steken om zo door te stoten tot Duinkerke.
    Op bevel van Koning Albert I probeerde het Belgische leger de IJzer als frontlinie te behouden.
    De Duitsers bleven echter beuken op de frontlinie in Diksmuide en Nieuwpoort.

    Sluiswachter en binnenschipper Hendrik Geeraert kwam toen op het lumineus idee
    om de IJzervlakte onder water te zetten door het openen van de sluisdeuren
    van het waterreservoir van de Noordvaart bij Nieuwpoort.
    Hij deed in de nacht van 29 op 30 oktober 1914 met de toestemming van koning Albert I.
    Hierdoor liep heel de IJzervlakte onder water en werd de opmars van het Duitse leger gestopt.

    Om hieraan te herinneren verscheen de afbeelding van de sluiswachter
    op het biljet van 1000 frank dat in de jaren '50 in België in omloop was.

    13-11-2013 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overlappende vierkanten

    OVERLAPPENDE VIERKANTEN

    Ziehier een klassieke oefening over congruente driehoeken.

    Leg twee even grote vierkanten ABCD en KLMN over elkaar
    zodat het hoekpunt M van het tweede vierkant samenvalt
    met het middelpunt van het eerste vierkant.

    Dan is  het overlappende deel van beide vierkanten
    gelijk is aan één vierde van de oppervlakte van het vierkant ABCD
    (ongeacht de positie van het tweede vierkant t.o.v. het eerste).

    Kan je dat aantonen?




    In bijlage zit een hint!

    En hoe groot is de oppervlakte van het overlappend deel
    als het ene vierkant maar half zo groot is als het tweede???


    Bijlagen:
    HINT - overlappende vierkanten.pdf (64.8 KB)   

    13-11-2013 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    12-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ambigrammen en 11 november

    11 NOVEMBER


        We are the dead. Short days ago

    We lived, felt dawn, saw sunset glow
    Loved, and were loved, and now we lie
    In Flanders fields.

    John McCrae, 1915



    11 november levert een mooi ambigram op
    dat zowel bij spiegeling als bij rotatie over 180° dezelfde tekst oplevert.

    Hieronder vind je enkele 'wetenschappelijke' ambigrammen:


    APPLE - BLACK HOLE - BIG BANG - DIRAC
    CODE - DA VINCI - EINSTEIN - ESCHER
    GALILEO - HAWKING - JULES VERNE - KEPLER
    NEWTON - QED - TURING - WATT
    Bron: www.01101001.com


    Ik zit mij voor het vensterglas
    onnoemlijk te vervelen.
    Ik wou dat ik twee hondjes was,
    dan kon ik samen spelen.

    12-11-2013 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Probleem van de week nr. 27



    Planet Gear (gif 1.6 MB) 

    PROBLEEM 27

    ABCD is een willekeurige vierhoek.
    De punten E en F verdelen de zijde [AB] in drie gelijke delen
    en de punten G en H verdelen de zijde [DC] in drie gelijke delen (zie onderstaande figuur).

    Toon aan dat de oppervlakte van de vierhoek EFHG gelijk is aan
    het derde deel van de vierhoek ABCD.

    Cog wheels moving in the head for a brain thinking

       UITVINDING 27   

    Uit een studie die in Parijs werd uitgevoerd rond 1850
    bleek dat heel wat microben en bacteriën actief werden door het vele poetswerk
    en voornamelijk door het uitkloppen en onderhouden van tapijten.
    Men was dan ook blij te vernemen dat in Amerika een zeker Mr. Mc Clain
    een apparaat had bedacht om tapijten op een hygiënische manier te reinigen.
    Vooraan in het apparaat zat een ventilator die men via een wiel deed draaien.
    Deze ventilator zette dan een achthoekig wiel in beweging
    dat werd bevochtigd via een ingebouwd waterreservoir
    en dat de tapijten dan een flinke reinigingsbeurt bezorgde.
     

    Bijlagen:
    COSMOSPROBLEEM 27_oplossing.pdf (162.8 KB)   

    12-11-2013 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!