Inhoud blog
  • 30 april 2019
  • 29 april 2019
  • 28 april 2019
  • 27 april 2019
  • 26 april 2019
    Zoeken in blog

    Foto
    Noli turbare circulos meos (Archimedes)


    GNOMON
    Wiskunde zie je!
    24-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagen van de Wiskunde


    UITNODIGING VOOR DE DAGEN VAN DE WISKUNDE

    Naar jaarlijkse traditie vinden op de laatste twee zaterdagen van november de wiskundedagen plaats in Kortrijk.
     
    Op zaterdag 19 november 2016 van 9.00 uur tot 13.00 uur
    Dag van de Wiskunde voor tweede en derde graad.

    Op zaterdag 26 november 2016 van 9.00 uur tot 12.30 uur
    Dag van de Wiskunde voor eerste en tweede graad.

    Locatie: KU Leuven KULAK
    Etienne Sabbelaan 53  
    8500 Kortrijk

    Info en inschrijven via www.eekhoutacademy.be.


    Je hoort erbij!

    Afbeeldingsresultaat voor happy math animated gif

    24-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 54

    WALLPAPER ART 54

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Flidder Fladder - Luc Janus

    24-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    23-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 53

    WALLPAPER ART 53

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Roundabouts - Luc Janus



    23-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    22-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WINA-reünie

    WINA-REÜNIE

    8 juli 1976 - afstudeerfoto Wis- en Natuurkundigen KU Leuven met uiterst rechts WINA-praeses Jaak Palmans

    WINA-jaarboekje (met eigen tekening op de voorpagina)

    ****************************************************************

    In 1976 gebruikten we nog een rekentoestellen.

    Personal computers en laptops waren er toen nog niet.

    Naar huis telefoneren gebeurde nog vanuit een telefooncel met muntstukken van 5 frank.

    En bijgevolg moesten we rekenopgaven van het volgende type nog manueel en zonder hulplijn oplossen.

    OPGAVE

    Welke van de volgende bewerkingen geeft als uitkomst 1976?

    A. 1 + (2 + 3) • (4 + 5) • 6 • 7 + 8 + 9

    B. 1 + (2 + 3) • (4 + 5) • (6 • (7 + 8 + 9))

    C. 1 + (2 + 3) • ((4 + 5) • 6 • 7 + 8 + 9)

    D. 1 + (2 + 3) • (4 + 5 • 6) • (7 + 8 + 9)

    Graag nog een liedje met een fijne herinnering

    opgedragen aan onze ex-praeses die reeds 40 jaar lang de WINA-lijst met personalia actueel houdt

    en vandaag voor de 40ste  WINA-reünie zorgt.


    22-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 52

    WALLPAPER ART 52

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    I like Beavers - Luc Janus

    And Beavers like me too - Luc Janus

    22-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    21-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 51

    WALLPAPER ART 51

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Pièce Unique - Luc Janus

    21-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    20-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 50

    WALLPAPER ART 50

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Male Animal Lover - Luc Janus

    PROBLEEM VAN DE WEEK

    In bijlage zit een eenvoudige meerkeuzevraag. Los jij die op?

    Bijlagen:
    VRAAG 8.pdf (57.2 KB)   

    20-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    19-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe breed is de Leie?
    HOE BREED IS DE LEIE?


    Toen ik 10 jaar geleden op wandel was langs de Leie in Kortrijk vroeg ik me af hoe breed deze rivier was.

    Hoe kon ik dat te weten komen als ik enkel metingen kon uitvoeren vanop één oever
    en enkel over een meetlint van 4 meter lengte beschikte?

             OPLOSSING


    We willen de breedte van A tot B kennen.
    Stap vanaf  A langs de rivier een afstand van bijvoorbeeld 40 m af tot in het punt C.
    Stap daar loodrecht op de rechte AC een afstand van bijvoorbeeld 12 meter af tot in het punt D.
    Kijk vanaf D naar het punt B en markeer zo het punt E.
    Meet de afstand van A tot E af (in ons voorbeeld is dat 24 meter),
    dan is de afstand van A tot E uiteraard 16 meter.

    Via de gelijkvormige driehoeken ABE en CDE weten we dan dat
    |AB| : |CD| = |AE| : |EC|
    en hieruit volgt dat |AB| = 18.

    De Leie in Kortrijk was dus 18 meter breed.

    Inmiddels heeft men voor de scheepvaart de Leie verbreed en nu is ze ongeveer 30 meter breed!

    Afbeeldingsresultaat voor veerpont animated gif

    19-10-2016 om 09:27 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 49

    WALLPAPER ART 49

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Losers and Winners - Luc Janus

    Afbeeldingsresultaat voor hillary clinton animated gif   

    19-10-2016 om 09:25 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    18-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De cirkels van Janus


    Wellicht is het bewijs hiervan gemakkelijker dat de oplossing van het solitaire-spel?!

    Afbeeldingsresultaat voor solution animated gif

    Een schets van de oplossing zit in bijlage.

    Bijlagen:
    DE CIRKELS VAN JANUS - bewijs.pdf (267.6 KB)   

    18-10-2016 om 11:03 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 48

    WALLPAPER ART 48

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Animal Testing - Luc Janus



    18-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    17-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 47

    WALLPAPER ART 47

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.


    Growing contrast - Luc Janus

    17-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    16-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 46

    WALLPAPER ART 46

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.


    erforation - Luc Janus

    16-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    15-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Code Festival

    Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits lanceert een nieuwe campagne rond programmeren in het basis- en het secundair onderwijs. Ze doet dat in de aanloop naar de Europese Code Week van 15 tot 23 oktober. Code Festival heeft tot doel zoveel mogelijk klassen en scholen te doen starten met een programmeer­project. 

    Online zijn, tablets, smartphones … jongeren zijn er mee opgegroeid en hebben de digitale wereld in hun broekzak. Ze spelen in op een wereldwijde evolutie naar meer digitale technologie. Bijna alle huidige en toekomstige jobs kennen een ICT-component. De Europese Code Week (15-23 oktober) vraagt aandacht voor programmeren als het ‘nieuwe lezen en schrijven’.

    Leren programmeren is een uitdagende en hedendaagse manier om jongeren aan te zetten tot probleemoplossend denken en de oplossingen zo te formuleren dat technologie kan worden ingezet voor de uitvoering ervan. Het maakt jongeren toekomstbestendig.


    Enkele kritische bedenkingen.

     Is dit project voldoende voorbereid? 
    De lerarenopleiding zal moeten worden aangepast
    en voor de huidige leerkrachten zal men nascholing moeten voorzien.

    Zal 'het vak' programmeren een ander schoolvak verdringen? 
    Zo ja, welk vak zal het worden?
    Of zal men de bal weer in het kamp van de wiskundeleerkrachten leggen
    en kan dit ten koste gaan van een uurtje wiskunde per week?
    'Programmeren' leunt immers toch aan bij probleemoplossend denken!

    Hebben de scholen voldoende middelen en actuele software en hardware in huis
    om dit project op een degelijke en toekomstgerichte wijze te ondersteunen?

    Bestaat het gevaar niet dat de jongeren nog meer uren achter beeldschermen gaan zitten?
    Leren programmeren vraagt immers heel wat tijd en kan verslavend werken.



    Mens sana in corpore sano.
    Juvenalis, Latijnse satiredichter

    15-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 45

    WALLPAPER ART 45

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    S-cience - Luc Janus

    15-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    14-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 44

    WALLPAPER ART 44

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Moon Phases - Luc Janus

    14-10-2016 om 11:38 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    13-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 43

    WALLPAPER ART 43

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Hockey - Luc Janus

    PROBLEEM VAN DE WEEK

    In bijlage zit een eenvoudige meerkeuzevraag. Los jij die op?

    Bijlagen:
    VRAAG 7.pdf (66 KB)   

    13-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    12-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eigenschap van de straal van de ingeschreven cirkel van een rechthoekige driehoek
    Eigenschap van de straal van de ingeschreven cirkel van een rechthoekige driehoek

    Euclides kende reeds algemene formules waarmee men ervoor kan zorgen
    dat de drie zijden a, b en c van een rechthoekige driehoek 
    gehele getallen zijn, die bovendien niet alle drie door eenzelfde getal (groter dan 1) deelbaar zijn.

    Dergelijke drietallen (a, b, c) noemt men primitieve Pythagorese drietallen.

    Volgens de formules van Euclides volstaat het gehele getallen m en n te kiezen,
    met m > n,  m en n relatief priem (hun grootste gemene deler is 1)
    en waarbij m en n een verschillende pariteit hebben (één van beide even en één van beide oneven).
    Als men dan a, b en c bepaalt volgens de formules op de onderstaande figuur,
    bekomt men zo een Pythagorees drietal. 

    Zo geldt bijvoorbeeld voor m = 2 en n = 1 dat  b = 3, c = 4 en a = 5.

    Omgekeerd geldt ook dat men via deze formules getallen a, b en c bekomt
    die voldoen aan a2 = b2 + c2 (zodat dit meteen ook de zijden zijn van een rechthoekige driehoek).
    Kan je dit aantonen?

    EIGENSCHAP.
    Als de zijden van een rechthoekige driehoek gehele getallen zijn,
    dan is de straal van de ingeschreven cirkel van deze driehoek ook een geheel getal.

    Kan je dit aantonen?


    Het bewijs kan je (met een beetje goede wil) aflezen op de bovenstaande figuur!
    Gesnapt?

    Afbeeldingsresultaat voor YES animated gif

    12-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 42

    WALLPAPER ART 42

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Chiens Méchants - Luc Janus

    12-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    11-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe stelling van de drie vierkanten


    STELLING VAN DE DRIE VIERKANTEN

    Als ABCD en EFGH twee vierkanten zijn
    en als M, N, P, Q respectievelijk het midden zijn van [AE], [BF], [CG] en [DH],
    dan is ook de vierhoek MNPQ een vierkant.

    BEWIJS.
    We gebruiken de complexe voorstelling van de punten, waarbij z(A) overeenkomt met het punt A.
    Dan is en |AB| = |BC| en ∠ ABC = 90° ⇔ z(A) – z(B) = i(z(C) – z(B))
              en |EF| = |FG| en ∠ EFG = 90° ⇔ z(E) – z(F) = i(z(G) – z(F)).
    Tel de beide gelijkheden met de complexe getallen lid aan lid bij elkaar op
    en hou rekening met het feit dat ½(z(A) + z(E)) = z(M) (want M is het midden van [AE])
    dan volgt hieruit dat z(M) – z(N) = i(z(P) – z(N))
    en dat betekent precies dat |MN| = |NP| en ∠ MNP = 90°.
    Een analoge argumentatie geldt voor de andere zijden en hoeken.

    Afbeeldingsresultaat voor other solution animated gif

    Maar misschien vind jij een ander bewijs?
    Altijd welkom!

    11-10-2016 om 17:08 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs