Inhoud blog
  • 30 april 2019
  • 29 april 2019
  • 28 april 2019
  • 27 april 2019
  • 26 april 2019
    Zoeken in blog

    Foto
    Noli turbare circulos meos (Archimedes)


    GNOMON
    Wiskunde zie je!
    20-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De snor van Hitler
    DE SNOR VAN HITLER

    Je kent ongetwijfeld de paradox van Curry waarbij men met een verschillend aantal puzzelstukjes
    twee verschillende figuren kan leggen die schijnbaar dezelfde oppervlakte hebben.
    Deze paradox staat ook bekend als 'de puzzel van het verdwenen vierkantje'.


    Afbeeldingsresultaat voor curry paradox animated gif

    Hieronder zie je een mooie variante van deze paradox
    met de vraag (in het Indonesisch): waar is het paarse vierkantje naartoe?

    Missing Square


    Zelf bedacht ik jaren geleden een variante van deze puzzel
    waarbij schijnbaar de snor van Hitler op een mysterieuze wijze verdwijnt.
    Op de puzzelstukjes staat op de voorkant het hoofd van Hitler getekend met snor (links)
    en op de achterzijde staat dezelfde tekening maar nu heeft Hitler geen snor meer (rechts).

    Een printklare versie zit in bijlage.



    Afbeeldingsresultaat voor Hitler animated gif

    Bijlagen:
    De snor van Hitler Twee figuren.pdf (191.3 KB)   
    De snor van Hitler.pdf (244.1 KB)   

    20-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 20

    WALLPAPER ART 20

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    King of the Jungle - Luc Janus

    20-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    19-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hitlers wiskunde
    HITLERS WISKUNDE


    Vanaf 7 september 2016 kan je in de boekhandel een speciaal themanummer van EOS Geschiedenis kopen
    met een pak verrassende artikels over de man die tot op heden nog de gemoederen in beroering brengt.

    Wiskundige Dirk Huylebrouck schreef hierin een boeiend artikel waaruit blijkt
    hoe Duitse jongens in de nazitijd werden geïndoctrineerd tot in de wiskundeles
    via rekenopgaven over oorlogssituaties en meetkunde over nazisymbolen.

    Afbeeldingsresultaat voor animated gif Hitler

    "Sie werden diesen Artikel lesen!"

    19-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 19

    WALLPAPER ART 19

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    To Be (BOB) or Not To Be - Luc Janus



    19-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    18-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 18

    WALLPAPER ART 18

    Luc Janus laat je vandaag genieten van een origineel wiskundig cirkelpatroon.


    Perfect Day - Luc Janus

    Afbeeldingsresultaat voor perfect day animated gif

    18-09-2016 om 14:09 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over het nut van hogere wiskunde
    HEBBEN WE HOGERE WISKUNDE NODIG IN HET ECHTE LEVEN?


    Op deze vraag geeft Prof. Philippe Cara (wiskundige aan de VUB) een duidelijk antwoord.

    Hoewel het klopt dat 99% van de bevolking genoeg heeft met de wiskunde die werd geleerd in het lager onderwijs,
    mogen we niet vergeten dat het overige percent alle nieuwe technologie ontwikkelt
    en zo voor een groot deel van de welvaart in onze moderne samenleving zorgt.

    Een kind van twee kan dikwijls beter swipen op een smartphone dan een professor in de wiskunde,
    maar de ontwikkeling van die smartphone en de swipe-technologie werd niet gerealiseerd door tweejarigen.
    Het zijn die één percent jongeren met een neus en liefde voor wiskunde 
    die later ingenieur, wiskundige, ontwikkelaar, … worden die dit voor de maatschappij verwezenlijken. 
    Die gebruiken daarvoor een hoop wiskunde.
    Die ene percent mag dus zeker niet verdwijnen als gevolg van het totaal schrappen van wiskunde. 

    Besluit: nee, we hebben niet zo veel wiskunde nodig in ons dagelijks leven, maar we hebben wel wiskundigen nodig.
    Laat daarom de 1% niet in de steek, en stimuleer hen zoveel mogelijk om de wetenschappers te worden die ze kunnen zijn.
    De overige 99% zal er trouwens ook wel bij varen dat zij, misschien zonder het te beseffen,
    via de wiskunde leren redeneren en analytisch denken.

    Het volledige artikel zit in bijlage.

     

    Bijlagen:
    HEBBEN WE HOGERE WISKUNDE NODIG CARA artikel.docx (89.4 KB)   

    18-09-2016 om 14:03 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    17-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 17

    WALLPAPER ART 17

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Aztecs - Luc Janus



    17-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    16-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We studeren voor jobs die verdwijnen
    WE STUDEREN VOOR JOBS DIE VERDWIJNEN
    Bron: De Morgen


    Om even bij stil te staan ...

    Ruim 100 000 Vlaamse studenten die de komende jaren afstuderen, zullen achteraf niet aan de bak komen met hun diploma. De jobs waar zij voor studeren, worden immers in grote mate geautomatiseerd.

    Maandag starten zo'n 120 000 hogeschoolstudenten aan het nieuwe schooljaar, de week nadien volgen evenveel universitairen. Met veel goede moed om een diploma te halen, maar volgens een nieuwe studie zal dat een groot deel van hen niet ver brengen op de arbeidsmarkt.

    Adviesbureau Deloitte voorspelt dat de impact van de robotisering en automatisering in tal van sectoren de komende jaren enorm zal zijn. Het onderwijssysteem is daar volgens experts niet op voorzien en leidt nu veel jongeren op voor banen die binnen afzienbare tijd worden ingenomen door robots of computers.

    Wat studeer je dan best wel? Het antwoord lees je in het artikel in bijlage.


    En ja, er zijn redenen genoeg om wiskunde te blijven studeren!

    Bijlagen:
    We studeren voor jobs die verdwijnen.docx (86.8 KB)   

    16-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 16

    WALLPAPER ART 16

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Creation of Man and Woman - Luc Janus

    16-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    15-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wiskunde doe je!


    Zo heb ik in mijn studententijd 'de wiskundige methode' visueel voorgesteld. 

    En de onderstaande sticker die dateert uit de jaren '70 stelt die methode ook op een ludieke manier voor. 

    .

    Voor de aardigheid voeg ik er hier nog een meerkeuzeraadseltje aan toe.


    Vijf vriendinnen die vroeger samen minivoetbal speelden, ontmoeten elkaar jaren later.
    Opvallend is dat ze alle vijf een verschillende lichaamslengte hebben.
    Als je weet dat bij de begroeting elk van hen 
    enkel de hand schudt met al wie kleiner is van gestalte,
    hoeveel keer worden er dan in totaal handen geschud?

    A. 0 keer      B. 10 keer    C. 15 keer     D. 25 keer

    Juist antwoord. A

    Afbeeldingsresultaat voor I do and I understand animated gif

    15-09-2016 om 11:10 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 15

    WALLPAPER ART 15

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Piranhas - Luc Janus

     

    PROBLEEM VAN DE WEEK

    In bijlage zit een eenvoudige meerkeuzevraag. Los jij die op?

    Bijlagen:
    VRAAG 3.pdf (73.2 KB)   

    15-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    14-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logica op het menu - deel 2


    Dit is een reeks van 4 artikels en ze verschijnen (in bijlage) op mijn blog op 7, 14, 21 en 28 september 2016.


    Bijlagen:
    LOGICA OP HET MENU deel 2.pdf (537.4 KB)   

    14-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 14

    WALLPAPER ART 14

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    E-mail - Luc Janus



    14-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    13-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 13

    WALLPAPER ART 13

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Alhambr' Art - Luc Janus



    13-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    12-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een cirkel en vier vierkanten
     EEN CIRKEL EN VIER VIERKANTEN

    Vandaag krijg je een eenvoudig en verrassend meetkundig probleem voorgeschoteld.



    Los jij dit probleemloos op of heb je ook een kleine impuls nodig?
     TIP.  Welk soort driehoeken zijn ΔEAC en  ΔEBD?

    12-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 12

    WALLPAPER ART 12

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    On Lesbos - Luc Janus


    12-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    11-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 11

    WALLPAPER ART 11

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Related - Luc Janus



    11-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    10-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 10

    WALLPAPER ART 10

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    The Mask - Luc Janus

    Afbeeldingsresultaat voor The Mask animated gif

    10-09-2016 om 09:25 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw driehoeksprobleem


    Kan jij dit oplossen?


    Tip.  Stel dat de rechte MN de zijde [AC] snijdt in Q en de cirkel in R.
    Gebruik de eigenschap van de macht van het punt M t.o.v. de cirkel.
    Toon aan dat de gezochte lengte x voldoet aan x(2√3 + x) = (2√3)2.

    10-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    09-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 9

    WALLPAPER ART 9

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Tache de Beauté - Luc Janus



    09-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs