Inhoud blog
  • 30 april 2019
  • 29 april 2019
  • 28 april 2019
  • 27 april 2019
  • 26 april 2019
    Zoeken in blog

    Foto
    Noli turbare circulos meos (Archimedes)


    GNOMON
    Wiskunde zie je!
    07-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 37

    WALLPAPER ART 37

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Every Cuddle Toy is Unique - Luc Janus

    Afbeeldingsresultaat voor girl with teddy bear animated gif

    07-10-2016 om 10:17 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tan (22°30')

    Waarom is tan (22°30') = √2 – 1 ?

    Afbeeldingsresultaat voor thinking  animated gif

    Uiteraard kan je dit eenvoudig berekenen aan de hand van de formule

    met   α = 22°30' (want dan is tan(2α) = 1 en zo moet je enkel nog een eenvoudige vierkantsvergelijking oplossen).

    Via de onderstaande figuur 'zie' je ook meteen de oplossing!

    Afbeeldingsresultaat voor thinking  animated gif

    Gezien?

    07-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    06-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een nieuw driehoeksprobleem


    TIP

    Noem E het spiegelbeeld van B ten opzichte van D; dan is AE een binnendeellijn van driehoek ABC.
    Pas dan de eigenschap toe van de deellijn van een hoek van een driehoek (|BE|:|EC| = |AB|:|AC|).

    Afbeeldingsresultaat voor easy animated gif

    Gemakkelijk, toch?

    06-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 36

    WALLPAPER ART 36

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.


    Arlequino - Luc Janus

    PROBLEEM VAN DE WEEK

    In bijlage zit een eenvoudige meerkeuzevraag. Los jij die op?

    Bijlagen:
    VRAAG 6.pdf (57.4 KB)   

    06-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    05-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 35

    WALLPAPER ART 35

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Sugar Cookies - Luc Janus

     Afbeeldingsresultaat voor coloured cookie animated gif

    Njammie!

    05-10-2016 om 11:04 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wiskunde studeren met de glimlach


    Studietips wiskunde

    Met dank aan de collega's van het Sint-Barbaracollege Gent

    Algemene tips

    Vertrek nooit van het standpunt: "Ik kan dit niet!" of "Ik kan dit al!".

    Volg de les aandachtig. Zorg dat je de les volledig begrijpt voor je ze gaat instuderen.

    Oefen elke dag voor wiskunde!

    Maak, zodra in de klas een leerstofgeheel is afgehandeld, zo vlug mogelijk de nodige tijd vrij om dat leerstofgeheel te herhalen.

    Leer van je fouten! Kijk al je kleine overhoringen en huistaken na, vooral als je een grote toets of een proefwerk maakt.

    Illustratie: Alexander Snoeck

    Instuderen van de theorie

    Leer definities met woorden of symbolen letterlijk uit het hoofd en schrijf ze regelmatig op.

    Herhaal regelmatig de definities van de nieuwe begrippen.

    Leer formules strikt uit het hoofd. Leer ze ook in woorden formuleren.

    Leg een lijst aan met gebruikte symbolen.

    Instuderen van de toepassingen

    Maak de oefeningen die je in de klas maakte thuis schriftelijk opnieuw. Vooral de oefeningen die je verkeerd had, vragen thuis jouw bijzondere aandacht.

    Maak thuis oefeningen die in de klas niet gemaakt werden.

    Maak bij meetkundeopgaven een tekening, zodat je het probleem beter begrijpt.

    Maak je huiswerk zelfstandig. Enkel dan kan je weten hoe het met je eigen vorderingen staat!



    In bijlage zit nog een waardevol document met 6 studietips (die wél helpen) voor het hoger onderwijs.

    Vandaag is het bovendien Internationale Dag van de Leerkracht!

    Afbeeldingsresultaat voor dancing students animated gif

    "Een leraar raakt de eeuwigheid.
    Hij weet nooit waar zijn invloed zal stoppen."
    CONFUCIUS

    Bijlagen:
    Je studeert waarschijnlijk verkeerd - 6 studietips die wél helpen.docx (16.8 KB)   

    05-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    04-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 34

    WALLPAPER ART 34

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Symmetry - Luc Janus

    Afbeeldingsresultaat voor symmetry animated gif


    04-10-2016 om 11:55 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studenten botsen tegen een te hoge onderwijsmuur
    Nog nooit waren er zo veel (lokkende?) infomomenten 
    voor laatstejaarsstudenten van het secundair onderwijs,
    nog nooit werden er zo veel (misleidende?) folders met informatie 
    over studierichtingen in het hoger onderwijs verspreid,
    nog nooit stopten Centra voor Leerlingenbegeleiding 
    zo veel (verloren?) tijd in schoolloopbaanbegeleiding en leermethodes,
    nog nooit hadden studenten zo veel kansen om deel te nemen
    aan oriënterende proeven (die verder weinig impact hebben op de studiekeuze?), 
    nog nooit deden leerkrachten en directies van secundaire scholen
    zo veel moeite om een correct studieadvies mee te geven (aan slechthorende ouders?) ... 


    Zeshonderd studenten mogen van de KU Leuven niet doorgaan met hun bacheloropleiding.

    Zij slaagden vorig academiejaar voor bijna geen enkel vak en zouden geen kans maken op een diploma.

    Bron: De Morgen en Knack.

     

    Meer dan een op de vier startende bachelorstudenten aan de KU Leuven slaagde vorig academiejaar voor te weinig vakken.

    Concreet haalden 2.352 van de 8.735 studenten minder dan 30 procent van de opgenomen studiepunten.

    Anders gesteld: zij wisten voor slechts twee vakken of minder een voldoende te behalen.

    Het betekent dat zij dit academiejaar niet mogen doorgaan met hun bacheloropleiding.

    Wel mogen ze kiezen voor een andere studie, binnen of buiten de Leuvense universiteit.

     

    'Op een muur botsen'

    Dat blijkt uit een rapport van de KU Leuven dat De Morgen kon inkijken.

    Grofweg drie kwart koos er uit zichzelf voor om andere oorden op te zoeken.

    De restgroep wordt nu door de universiteit tegengehouden,

    omdat ze statistisch gezien geen kans maken om hun diploma te halen.

    "Als deze studenten waren verder gegaan, dan zouden ze uiteindelijk keihard op een muur zijn gebotst,

    na jaren achtereenvolgende mislukkingen, met een lege portefeuille en zonder diploma",

    zegt vicerector onderwijsbeleid Didier Pollefeyt.

    Na de aankondiging van de maatregel in november 2014 kreeg de KU Leuven kritiek van andere universiteiten,

    die niet ingrijpen na het eerste bachelorjaar.



    Jammer dat de KU Leuven hier weer als solo-speler mee voor de dag komt.
    Wanneer staan alle Vlaamse hogescholen en universiteiten eens op dezelfde lijn???

    Afbeeldingsresultaat voor student against wall animated gif

    04-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    03-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 33

    WALLPAPER ART 33

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.


    Trapped Birds - Luc Janus

     

    03-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    02-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De X-factor van de wiskunde

    Boekbespreking

    Luc Gheysens

    'X-factor, 20 verhalen over de onzichtbare kracht van wiskunde', 

    Giovanni Samaey en Joos Vandewalle - ISBN 978-90-289-86121- Pelckmans Pro, 216 p. 26,50 euro.

     

    Een paar jaar geleden contacteerde uitgeefster Helena Slechten (Pelckmans Pro) Giovanni Samaey (docent KU Leuven) en Joos Vandewalle (emeritus hoogleraar KU Leuven) met de concrete vraag om een boek te schrijven over het nut van wiskunde in onze samenleving. Als medewerkers aan de afdeling Wiskundige Ingenieurstechnieken was het voor beide ingenieurs ongetwijfeld een grote uitdaging om een boek te schrijven over wiskunde dat in feite geen wiskundeboek is en hierdoor toegankelijk is voor een breed publiek. Ze zijn er dan ook glansrijk in geslaagd aan te tonen hoe belangrijk wiskunde is voor onze huidige samenleving en hoe wiskunde oplossingen biedt voor heel wat dagdagelijkse problemen en uitdagingen. 

    Via twintig verhalen uit het leven gegrepen komt de lezer op een meeslepende manier te weten hoe de wiskunde helpt om het leven rondom ons mee vorm te geven. 

    Het eerste deel bevat ‘huis-, tuin- en keukenwiskunde’. Hierin komen de thema’s online shoppen, sociale netwerken, de wiskunde achter Google, de rol van statistiek bij opiniepeilingen, speltheorie en het nut van elektronica voor mensen met gehoorproblemen aan bod. 

    In het tweede deel kijken de auteurs eerder als ingenieurs naar het professionele leven: duurzame energie, geluidsoverlast, bouwen van bruggen, vliegtuigen en voetbalstadions, opsporen van fraude … Hier valt de belangrijke rol van de wiskunde op bij het bouwen van prototypes en het betrouwbaar houden van virtuele testen. 

    In het derde deel komt de lezer dan weer heel wat te weten over het belang van de wiskunde voor de maatschappij van morgen. Met enkele prikkelende vragen zoals ‘Blijven slimme meisjes langer single? ’, ‘Hoe kwetsbaar zijn onze banksystemen?’, ‘Kunnen we klimaatverandering voorspellen?' … tonen de auteurs duidelijk aan voor welke grote uitdagingen de wereld staat en welke rol de wiskunde kan spelen bij de aanpak ervan. 

    Deze twintig hoofdstukken staan los van elkaar en via een zestal ‘tussendoortjes’ kan de lezer nog genieten van enkele supplementaire ludieke weetjes. Elk hoofdstuk begint (op een didactische manier!) met een probleemstelling. Met heel veel expertise en een heel klein beetje wiskunde verwerken de auteurs een schat aan actuele feiten en gegevens in een vlot leesbare tekst. Als lezer ontdek je bovendien geregeld verrassende verbanden tussen diverse hedendaagse problemen. Enkele grafieken (die soms wat klein uitvallen) verduidelijken de rol van de wiskunde en bovendien was het een goed idee om op het einde van het boek in een lijstje te vermelden in welke hoofdstukken diverse wiskundige deeldomeinen (goniometrie, stelsels, logaritmen, grafen, statistiek, ruimtemeetkunde …) worden gebruikt. 

    Dit boek beschrijft op een levendige manier en voor een heel breed publiek de rol en het nut van de wiskunde. Het zal ongetwijfeld leraren en docenten helpen om studenten een ruimere kijk te geven op het vak ‘wiskunde’. Misschien moeten de auteurs ook eens overwegen om bij de twintig hoofdstukken telkens een filmpje te maken van een zestal minuten. Dit zou dan twee uur durend didactisch en motiverend kijkplezier kunnen opleveren dat een plaats kan krijgen in de actuele STEM-problematiek (Science – Technology – Engineering – Mathematics), waarmee men jongeren wil motiveren om levenslang in de ban te blijven van wiskunde en wetenschappen.


    PS. In het augustusnummer van Knack lees je wat Dirk Draulans over dit boeiend en actueel boek vindt!

    02-10-2016 om 19:56 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 32

    WALLPAPER ART 32

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Défilé Militaire - Luc Janus

    02-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    01-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wiskundewedstrijd - derde editie


    WISKUNDE IS (EEN BEETJE) OORLOG

    Onder dit motto nodigt de VVWL (Vlaamse Vereniging van Wiskundeleraars) alle wiskundeleraren uit Vlaanderen en Nederland uit om deel te nemen aan een wiskundewedstrijd.

    Deze competitie heeft als op de eerste plaats als doel het probleemoplossend denken aan te moedigen en zal vier edities tellen (van 2014 tot 2018  ... met een knipoogje naar Wereldoorlog I).

    HET VERLOOP VAN DE WEDSTRIJD EN HET PRIJZENPAKKET

    De tien opgaven van deze derde editie (genummerd van 21 tot 30) en het antwoordformulier zitten in bijlage. Onder de deelnemers die VIJF van de TIEN constanten correct hebben bepaald, worden vijf exemplaren van het nieuwe boek 'De X-factor van de wiskunde' (Uitgeverij Pelckmans Pro) en tien exemplaren van het kaartspel 'De Einsteincode' (Uitgeverij Die Keure) verloot.

    Mail het antwoordformulier uiterlijk tegen 6 december 2016 door naar vvwl1418@gmail.com.  

    De namen van de winnaars worden in de loop van januari 2017 bekendgemaakt op de website www.vvwl.be.
    De prijzen worden uitgereikt op de jaarvergadering van VVWL op  18 februari 2017 ofwel nadien via de post op het thuisadres van de winnaars bezorgd.

    SUCCES!

               

    Bijlagen:
    Constanten deel 3 (2016-17) - de 10 opgaven.pdf (257.6 KB)   
    Constanten deel 3 (2016-17) - antwoordformulier.docx (77.1 KB)   

    01-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 31

    WALLPAPER ART 31

    Luc Janus laat je ook elke dag van de maand oktober genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

     

    Chips - Luc Janus

    Superchip - Luc Janus

    01-10-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    30-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 30

    WALLPAPER ART 30

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    I love the Provence - Luc Janus

    30-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    29-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 29

    WALLPAPER ART 29

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    How do you feel today? - Luc Janus



    PROBLEEM VAN DE WEEK

    In bijlage zit een eenvoudige meerkeuzevraag. Los jij die op?

    Bijlagen:
    VRAAG 5.pdf (64 KB)   

    29-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    28-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logica op het menu - deel 4


    Dit is een reeks van 4 artikels en ze verschijnen (in bijlage) op mijn blog op 7, 14, 21 en 28 september 2016.


    Bijlagen:
    LOGICA OP HET MENU deel 4.pdf (592.9 KB)   

    28-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 28

    WALLPAPER ART 28

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Ladders and Snakes - Luc Janus



    28-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    27-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 27

    WALLPAPER ART 27

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Save Our Souls - Luc Janus

    Afbeeldingsresultaat voor titanic animated gif

    27-09-2016 om 10:25 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    26-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 26

    WALLPAPER ART 26

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.

    Stars and Stripes - Luc Janus



    26-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)
    25-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WALLPAPER ART 25

    WALLPAPER ART 25

    Luc Janus laat je elke dag van de maand september genieten van een origineel wiskundig behangpatroon.


    Ready for Halloween - Luc Janus

    25-09-2016 om 00:00 geschreven door Luc Gheysens  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs