Sportblog Gert Vervecken
agenda

Categorieën
  • Algemeen (14)
  • Andere MTB wedstrijden (17)
  • ATB Cross 2010 (2)
  • ATB Cross 2011 (2)
  • ATB Cross 2012 (2)
  • ATB Cross 2013 (27)
  • ATB Cross 2014 (25)
  • ATB Cross 2015 (16)
  • ATB Cross 2016 (14)
  • ATB Cross 2017 (10)
  • ATB Cross 2018 - 2019 (24)
  • Lopen (1)
  • Materiaal (7)
  • Trainingen (1)
  • Video (18)
  • Inhoud blog
  • ATB Cross 2019 deelnames en uitslagen
  • ATB Cross Lichtaart
  • ATB Cross Hechtel
  • ATB Cross Gierle
  • ATB Cross Kessel
    Stuur een E-mail

    11-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross 2017 deelnames en uitslagen

    Uitslagen en klassementen ATB Cross 2017: D-klasse 
    bron: www.atbcross.com

    plaats datum positie starters
    HOOGE MIERDE 21/05/17 51 56
    DESSEL 11/06/17 55 64
    RAVELS 25/06/17 46 57
    OLEN-BUUL 02/07/17 47 53
    OLEN-TEUNENBERG 10/08/17 40 52
    GIERLE 19/08/17 33 49
    HECHTEL 02/09/17 39 50
    MERKSPLAS 10/09/17 28 45
    RETIE 24/09/17 40 70
    REGELMATIGHEID 56 177
    INDIV.KAMPIOENSCHAP N/A N/A

    Klassement categorie +50j: Regelmatigheid 23e (93 totaal), Invividueel N/A

    Wedstrijden niet deelgenomen: 8 totaal.

    11-10-2017, 21:52 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2017
    24-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Retie
    Voorbereiding: parcours verkenning op woensdag en vrijdag
    Toestand parcours: perfect
    Organisator: M&C Bikers Dessel
    Weersomstandigheden: mistig 's morgens, in loop van wedstrijd opklaring 15°C
    Race: start achteraan (niet volgens regelmaat, met opgaanders en afzakkers etc). Af en toe opgeschoven, maar eerste helft van peloton is te ver weg na startronde.
    Plaats: 40e van 70 starters (4 zeker niet gestart, organisatorleden).

    24-09-2017, 21:32 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2017
    10-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Merksplas
    Voorbereiding: vermoeid gevoel (verhuiswerk), weeral trappen lopen dag voordien, lichte trainingsweek
    Toestand parcours: 1 vettig stuk vlak na start, rest vrij goed.
    Organisator: WTC Tenierkens Merksplas
    Weersomstandigheden: droog, 13°C
    Race: Eerste ronde 2 maal te voet (drukte). Bij tweede stuk trein gemist (trage voorganger helaas in single tracks). Daarna langzaam terug naderend op voorgangers. Toch nog kunnen opschuiven.
    Plaats: 28e van 45 starters. Beste resultaat van mijn beperkt seizoen. Gezien de voorgeschiedenis dit jaar best goede progressie gemaakt.

    10-09-2017, 21:12 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2017
    02-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Hechtel
    Voorbereiding: vermoeide benen door veel trappen lopen dag voordien, lichte trainingsweek
    Toestand parcours: perfect, zandstroken nog net rijdbaar. Beste en leukste ATB Cross parcours
    Organisator: Bike Team Meerhout (Walter Rutten): nice job!
    Weersomstandigheden: droog, 20°C
    Race: minder goede start (voorlaatst weg?). Nadien (vanaf ronde2) wel regelmatig opgeschoven zonder zelf terug gepasseerd te worden! Mocht ronde meer zijn...
    Plaats: 39e van 50 starters. Mits betere start mogelijks beter resultaat?

    02-09-2017, 00:00 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2017
    19-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Gierle
    Voorbereiding: redelijk
    Toestand parcours: perfect, hier en daar zelfs nog wat te droog (ondanks het beetje regen)
    Weersomstandigheden: droog, tijdens wedstrijd lichte bui
    Race: goed gevoel, goede start. Constant opgeschoven zonder zelf terug gepasseerd te worden! Leuk! Net een stuk te kort om nog een plaats op te schuiven!
    Plaats: 33e van 49 starters (zo weeral beste seizoensresultaat !). Tevreden.

    19-08-2017, 00:00 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2017
    10-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Olen Teunenberg
    Voorbereiding: niet goed genoeg (drukke weken, weekendje weg,...)
    Bike: eerste race met de Specialized Epic FSR World Cup
    Toestand parcours: vettig, maar geen plassen. Glibberige wortels hier en daar. Mooi werk afgeleverd door Cyber12!
    Weersomstandigheden: droog, 's morgens mistig, tijdens wedstrijd bewolkt maar vrij warm (23�C).
    Race: goed gevoel, vrij goede start (achteraan...). Beetje opgeschoven. 2 laatste ronden steeds met Wim Smets in m'n wiel, Wim is me in de laatste 50m single track nog voorbij gejumpt... (vergeten de deur dicht te houden...).
    Plaats: 40e van 52 starters (zo beste seizoensresultaat).

    10-08-2017, 00:00 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2017
    02-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Olen Buul
    Parcours drooggemaakt door organisatie gisteren: top!
    Op de single tracks kon ik aanpikken aan voorgangers, echter op de rechte stukken geen vermogen genoeg om in te halen (dit in tegenstelling tot vroeger). Laatste ronde was de energie helemaal op, terug door aantal rijders ingehaald.
    47 van 53 starters.

    02-07-2017, 16:17 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2017
    25-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Ravels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Droge omstandigheden, vast parcours van ATB Kempen uitgebreid met extra passages over het verharde stuk achter de kantine, inclusief brug.
    Achteraan gestart, parcourskennis niet volledig kunnen benutten wegens constant problemen met de achterderailleur, juist op het tandwiel dat het meest gebruikt wordt op dit parcours. Daarom regelmatig te zwaar moeten trappen. Schat dat dit 2-tal plaatsen scheelt.
    Finish 46e / 57 starters

    25-06-2017, 18:26 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2017
    11-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Dessel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na enkele weken afwezigheid (ingreep aan de knie), vandaag mijn tweede ATB Cross van het seizoen. Conditie is nog minimaal, dus achteraan starten en proberen zonder risico de wedstrijd uit te rijden (zeker de knie nog ontzien).
    Constant hoge hartslag vandaag. In de eerste rondes een aantal deelnemers ingehaald, maar de laatste 1,5 ronde was het vet helemaal van de soep. Nadat Luc Van Herck mij voorbij ging in begin van de 4e ronde, kon ik helaas niet aanpikken. Daarna moest ik door vermoeidheid wat gas terugnemen, en werd ik nog gepasseerd door Rudi Dhaluin.
    55e op 64 starters.

    11-06-2017, 21:34 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2017
    21-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Hooge Mierde (NL)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na lange afwezigheid, en na zeer weinig fietskilometers, naar Hooge Mierde voor een eerste ATB Cross van 2017. Dit jaar in de D-klasse, achteraan starten wegens nog geen klassement.
    En het ging inderdaad allemaal veel te snel voor mij. Gelukkig kon ik niet door veel renners ingehaald worden, en kon zelf toch een aantal renners voorbij.
    Totaal leeggereden (de 3 laatste ronden steeds met iemand in mijn wiel, dus blijven maximaal geven om positie vast te houden) 51e van 56 starters.
    Nu terug even buiten strijd wegens ingreep aan de knie.

    21-05-2017, 00:00 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2017
    26-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe uitrusting
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanaf 2017 wordt ons Superior Bikers Team dank zij onze trouwe en nieuwe sponsors uitgerust met een nieuwe outfit!
    Alvast dank aan de sponsors:

    De Kock BVBA - HVAC / Hyundai en Nissan garage Crets / Langewouters NV - Regeltechniek / Jef Remijsen BVBA - Zonwering, rolluiken & poorten / Tyre Plan Europe  / Delcroix binnenschrijnwerk

    26-01-2017, 00:00 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:Algemeen
    30-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross 2016 deelnames en uitslagen

    Uitslagen en klassementen ATB Cross 2016: C-klasse 
    bron: www.atbcross.com

    plaats datum positie starters
    HAPERT 10/04/16 61 79
    BEVERLO 17/04/16 57 72
    REUSEL 24/04/16 47 63
    HOOGE MIERDE 22/05/16 51 67
    GEEL-BEL 29/05/16 40 62
    MEER 04/06/16 32 43
    DESSEL 12/06/16 42 50
    RAVELS 26/06/16 38 51
    KESSEL 07/08/16 46 61
    OLEN-TEUNENBERG 14/08/16 40 48
    GIERLE 21/08/16 31 38
    GEEL-LISSENVIJVER 28/08/16 32 44
    HECHTEL 04/09/16 31 45
    REGELMATIGHEID 39 170
    INDIV.KAMPIOENSCHAP 34 39

    Klassement categorie +50j: Regelmatigheid 39e (170 totaal geklasseerd), Invividueel 7e (38 totaal)

    Wedstrijden niet deelgenomen: Bladel/Moergestel/Olen-Buul/Merksplas/Oosterhout/Retie/Heusden-Zolder

    30-10-2016, 00:00 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2016
    04-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Hechtel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Parcours is dit jaar volledig aan één kant van de weg. De Woodfield jongens hebben er weer alles aan gedaan om het zwaar te maken!
    Vandaag gaan de hemelsluizen een eerste maal volledig open wanneer ik juist vertrokken ben voor m'n eerste verkenningsrondje. Op enkele minuten tijd verandert heel het parcours in een riviertje. Volledig doorweekt, vol zand en met knarsende remmen besluit ik dus maar één verkenningsrondje te rijden (uiteraard te weinig voor volledig met vertrouwen de race te starten Sad).
    Voor de race wat andere kledij aan, fiets proberen zo zuiver mogelijk te krijgen, en op naar de start. Gelukkig waren de hemelsluizen terug dicht... Het parcours was echter wel glibberig en modderig geworden, opgepast voor schuivers dus.
    De startopstelling was deze maal zeer breed... Na 75m moesten we door de geweldig brede en lange zandbak, lopen dus...
    Uiteindelijk was het vandaag weer een strijd in de achterhoede, soms wat te voorzichtig om valpartijen te vermijden. De laatste ronde zelfs zeer voorzichtig, en in de rechte stroken toch proberen m'n belagers te snel af te zijn... (dixit Toon van Hout: "ik kon je niet voorbij in de singletracks, en op de rechte stukken was je te snel Smile).
    Finish: 31e plaats (45 starters).

    04-09-2016, 00:00 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2016
    01-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Video val tijdens start ATB Cross Kessel
    Dank zij de pa van Thomas Nijs is de val tijdens de start in Kessel in beeld gebracht! Ook de foto's van Sven Leys brengen het terug vertrekken mooi in beeld!


    Ook te bekijken op het YouTube kanaal Gert@SPORT! (zie link in de rechterkolom van deze pagina).

    01-09-2016, 21:57 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:Video
    28-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Geel Lissenvijver
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een weekje hittegolf, weet je dat dit parcours zwaar gaat zijn door het losse, mulle zand.
    44 renners aan de start bij de C-reeks. Parcours is lichtjes aangepast t.o.v. vorig jaar, dus de grote lijnen blijven identiek, een aantal snelle stroken, en op de zandberg lastige passages, met hier en daar diep uitgesneden bochten. Technisch dus.
    In de tweede ronde zit iedereen zowat op z'n positie, en nader ik terug op Jef Leysen van Cyber 12. Wanneer ik in z'n wiel zit, schuif ik onderuit tussen één van de drie lusjes op en neer in het bos.
    Uiteindelijk kan ik een ronde later Jef terug passeren. Wim Smets volgt me steeds op enkele 10-tallen meters, maar kan niet meer dichter komen, zelfs wanneer ik een tweede maal in dezelfde zone onderuit ga.
    Ook Marc Van Loon kon de eerste rondes nog min of meer volgen, maar de voorlaatste ronde was het duidelijk: zonder zware val of pech kon ik deze plaats vasthouden.
    Na een uur koers tegen een laag gemiddelde, finish ik op plaats 32 (44 starters).
    Prachtig georganiseerd door Bike-Team Meerhout!

    28-08-2016, 00:00 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2016
    21-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Gierle
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorig jaar Gierle overgeslagen. Was dus verrast dat het parcours in de min of meer andere richting ging dan vroeger. Het team van 't Gierke had een mooi parcours uitgetekend, met lange niet al te technische single tracks. Na een min of meer droge week was het hier vrij stoffig, wat ik tijdens de eerste verkenningsronde moest ontdekken door zacht te vallen!
    In de wedstrijd bij de start proberen te overleven, dus niet te overhaast naar voor willen gaan. Vrij vlug na ongeveer de eerste ronde zat ik in een groepje, getrokken door Walter Rutten, met in zijn wiel Danny Philippé. Net achter mij Marc Van Loon.
    Eigenlijk zijn we in deze samenstelling blijven strijden, Walter trok steeds de kop, en voor mij was het 3 à 4 maal per ronde meters terug goedmaken na een technische zone. Op een gegeven moment rolden we Kim Neveux op. Even had ik het idee dat we Marc en Kim gelost hadden, maar het venijn zat echt in de staart.
    Kim en Marc gooiden het op een akkoordje, Kim bracht Marc terug tot ons groepje van 3, en Marc kon me in de allerlaatste technische zone verrassen, waardoor ik helaas net buiten top 30 eindigde...
    Mooie race in de achterhoede, 31e plaats op 38 starters.

    21-08-2016, 00:00 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2016
    14-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Olen Teunenberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ATB Cross georganiseerd door MTB Cyber12, op het voormalige militaire domein te Olen Teunenberg.
    48 C-rijders aan de start, van wat waarschijnlijk een snelle wedstrijd zou worden (6 ronden). Het parcours was immers nogal gewijzigd t.a.v. de vorige jaren, en er zaten echt wel zeer lange rechte stukken in.
    Helaas zijn de rijders in ATB Cross zo geëvolueerd dat ik zelfs op een snel parcours geen schijn van kans meer heb (moesten we enkele jaren terug zulks parcours in de D-reeks gehad hebben, reed ik zeker vooraan).
    De eerste ronde werd ik door heel wat rijders voorbij gesneld, en na een ronde kwam ik rond 39e positie door (telling door supporters).
    Ik werd op een gegeven moment ook gepasseerd door Wim Van Loy (Kalas) en Tim Goris (Cyber 12). Ook deze rijders kon ik niet bijhouden.
    Na enkele ronden kwamen deze rijders terug in het vizier (waarschijnlijk waren ze beide wat te hard gestart). De laatste 3 ronden trokken we dus als 3-tal, en werd er regelmatig van positie gewisseld. Ik had wel gezien dat beide heren beter waren in het technische werk, dus mijn plan was om in de laatste ronde een demarage te plaatsen op een lang recht stuk.
    Helaas ben ik te vroeg op de zeer lange rechte single track vertrokken, en na eerst een gat van 20m te hebben, kwamen beide heren nog terug. Tim Goris is me dan nog voorbij gekomen, ik finishte enkele seconden na hem, en Wim Van Loy had enkele seconden achterstand op mij.
    Resultaat: plaats 40.

    14-08-2016, 00:00 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2016
    07-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Kessel


     (met dank aan Sven Leys voor de foto's)

    30 meter...

    Dit is de afstand die ik vandaag afgelegd had na de start van ons 61 rijders groot peloton. In het geharrewar bij de start kwam ik ten val. Na verbaasd terug recht gekrabbeld te zijn, zag ik dat iedereen al bijna 100m verder was. Dus allerlaatst weg, en vanaf het begin in de achtervolging op de rest van het deelnemersveld. In de singletrack zone na de start had ik natuurlijk vlug de staart terug te pakken (na enkele verkenners van de volgende reeks te passeren). Ik kon zowaar daar al een enkeling voorbij.

    Als je het parcours van Kessel kent, dan weet je dat er nadien een lang recht stuk komt, waar dit jaar de wind stevig te keer ging. Vervolgens over de brug de smalle kassei gang onder het fort in, naar de uiterst smalle doorgang. Met mijn lange fiets, met breed stuur onmogelijk te nemen zonder uit de klikpedaal te gaan. Tijdens de vele stevige beklimmingen (3 per ronde, dus 15 in totaal) kon ik gelukkig wat meters goedmaken.

    Na dat ik het volledige Cyber12 team had opgeraapt, passeerde ik nog eens 3 rijders tijdens de laatste ronde. Helaas maakte ik 200m voor de finish nog een fout bij het nemen van de hindernis de bocht voor de drop, waar deze 3 hun kans zagen mij terug te passeren.

    Zo eindigde ik op plaats 49 in plaats van een vandaag haalbare plaats 46 (op 61 starters).

    Mooi uitputtend parcours, drukkend weer en na de 4e val van dit seizoen toch nog vrij tevreden over de remonte.

    07-08-2016, 00:00 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2016
    26-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Ravels
    ATB Cross Ravels. Dit is dus een thuiswedstrijd, op een parcours door sommigen geprezen, door anderen gehaat. Zelf was mijn doel proberen een beste seizoensresultaat te rijden (ondanks de mindere benen, ook al wegens weinig uurtjes slaap de voorbije nacht).
    Door de veelvuldige regen van de voorbije weken lag het parcours er goed berijdbaar bij. Knap werk van ATB Kempen. Blijkbaar zijn deze mannen gisteren nog tijdens de regenbuien bezig geweest om zoveel mogelijk water af te voeren!!!
    Weeral een startpositie in het laatste derde deel van het startpeloton. Bij de start (voor de eerste maal bij ATB Cross in Ravels op de nieuwe startplaats) was ik goed weg. In de volgende singletracks probeerde ik waar mogelijk plaatsen goed te maken. Helaas was deze instelling niet de juiste, want terug in het sportbos probeerde ik een voorganger links voorbij te gaan, maar de bocht was iets te dicht bij. Deze rijder sneed de bocht naar binnen aan, waardoor ik in de berm terecht kwam. Ik werd vervolgens gelanceerd, zag daar in de vlucht een dikke boom staan, maar gelukkig landde ik er net naast. Vlug de fiets terug op, maar ondertussen waren er misschien 5 of meer rijders voorbij. Op dit moment begon weeral een inhaalrace. Gedeeltelijk lukte dat wel. Onderweg had ik nog een aanrijding met een andere rijder, deze kon daardoor ook niet recht blijven, gelukkig zonder veel erg. Een beetje verder raakte ik met een pedaal een stronk, waardoor mijn ketting vooraan eraf ging. Hierdoor passeerde er weer iemand.
    En op de koop toe begon het in de laatste ronde nog stevig te onweren, waardoor we kletsnat met schurende remmen binnenkwamen (en vlak voor de meet werd ik nog gepasseerd door mijn onoplettendheid).
    Nadien toch bij de EHBO stand ijs op m'n linker schouder gelegd, pas na de wedstrijd voelde ik dat deze pijnlijk was...
    Finish: 38e/51 starters (moest veel beter vandaag, jammer maar helaas...)

    26-06-2016, 20:46 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2016
    12-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATB Cross Dessel
    Vorig jaar heb ik Dessel niet gereden (was toen laatste wedstrijd van het seizoen, en ik had mijn seizoen toen al beëindigd). Ik was dus vanmorgen aardig verrast door het sterk gewijzigde parcours in vergelijking met 2 jaar terug. Sterk werk van de parcoursbouwers!
    Met 56 stonden we aan de start. Ik had een goede start, maakte in het rechte aanloopstuk wel wat plaatsen goed! Maar dan draaiden we de verhoogde dam op, en daar was het drummen en aanschuiven (wordt veroorzaakt door de 180° bocht naar beneden). Er zijn er toch altijd die in het gedrum voorbij willen...
    In de rest van de wedstrijd ben ik stelselmatig plaatsen verloren (parcours is helaas niet mijn ding, maar wel prachtig...).
    Tijdens de laatste ronde begon het lichtjes te regenen, en eer we aan de finish waren werd dit een heus onweer. Gelukkig was ik net op tijd binnen, en kon schuilen onder het afdak aan de finish... Pech voor de A&B reeks!
    Resultaat: plaats 42 (50 starters). 

    12-06-2016, 15:58 Geschreven door gertver  
    Reageren (0)


    Categorie:ATB Cross 2016
    Foto

    Foto

    Foto

    Links
  • ATB Cross
  • ATB Cross YouTube Kanaal
  • Superior Bikers Team
  • Foto album Gert

  • Foto

    Foto



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs