Gert Luyckx' loopervaringen...
Inhoud blog
  • Herstart 2011: corrida 't sas
  • Eerste keer DNF - Nazareth
  • Massa jogging De Olifant
  • Dwars door Hasselt
  • Twee keer Oostende

    Laatste commentaren
  • cheap ray ban cheap (cheap sneakers online)
        op Herstart 2011: corrida 't sas
  • kate spade handbags sale (cheap sneakers online)
        op Marathon Man
  • cheap jordans online (cheap sneakers online)
        op Dwars door Grijsloke
  • rayban sunglasses outleT (cheap sneakers online)
        op Dwars door Izegem
  • sunglasses by dre (cheap sneakers online)
        op Rond de Nieuwe Koerswijk
  • beats by dr dre on sale (cheap sneakers online)
        op Long Life Marathon Gent
  • jordans 9 (cheap sneakers online)
        op Twee keer Oostende
  • ray ban outlet (cheap sneakers online)
        op Dwars door Hasselt
  • kate spade handbags sale (cheap sneakers online)
        op Massa jogging De Olifant
  • ray ban outlet (cheap sneakers online)
        op Eerste keer DNF - Nazareth

  • Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Gert Luyckx
    Ik ben een man en woon in Ingelmunster (België) en mijn beroep is projectleider bij Aquafin.
    Ik ben geboren op 07/09/1970 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, fietsen (op 't gemak), TV kijken.


    Onze verbouwingswerken
  • volg ze hier op de voet

  • of hoe een Limburger woont in West-Vlaanderen, werkt in Antwerpen en loopt waar het hem uitkomt...
    28-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trail des Jonquilles

    Vrij vertaald: 'Loop van de narcissen'... Klinkt een beetje soft, maar dat bleek het allesbehalve te zijn.

    Samen met Chris Peeters, die in voorbereiding is voor de Dode Zee-marathon, vertrok ik vandaag richting Henegouwen voor een trail van 31km. De weersvoorspellingen waren allesbehalve: veel regen en een stormwind. Het was dan met niet al teveel goesting dat ik 's morgens vertrok. Onderweg bleek al dat het weer toch beter was dan de voorspellingen aangaven. Ook ter plaatse was het droog en viel de wind goed mee.

    Om 9u30 werd de start gegeven. Allemaal samen, de mensen voor de 20km en die voor de 31km.



    Eerst werd er een kort stukje omhoog gelopen, om dan 180 graden te draaien en terug af te dalen. Er ontstond een uitgerekte sliert lopers die onderaan de heuvel terug tot stilstand kwam omdat er een smalle passage langs een trap moest genomen worden. Een beetje een rare situatie, maar soit... 



    Bovenaan de trappen begon dan de eigenlijke trail. Van Chris was al lang geen spoor meer. Onderaan de trap zag ik haar nog even staan, maar zij was iets vlotter in het wringen naar boven.
    De eerste kimometers waren nog redelijk goed beloopbaar. Wel hier en daar grote plassen waar de meeste lopers toch nog moeite deden om er niet middenin te trappen. Een aantal paadjes op het onverharde waren zo smal dat je mooi op één lijn moest blijven lopen. Geen probleem want het tempo van de trein waar ik inzat, was zeker hoog genoeg.
    Na een kilometer of 6 kwam ik terug bij Chris, niet zo ver voor een klim die moest genomen worden met behulp van een touw. Spekglad was het hier. Op veel plaatsen in het bos was het trouwens glad. Sommige afdalingen moest je nemen door steeds naar een volgende boom te lopen en deze vast te grijpen om af te remmen.



    Na een 10-tal km liep er nog een andere vrouw in onze buurt, een Italiaanse bleek na een kort interview. Ook zij liep de 31km. Uit de reacties van de seingevers onderweg konden we opmaken dat er niet teveel vrouwen voor ons liepen. Aangezien het podium bij de mannen er vandaag voor mij niet inzat :-) , kon ik misschien wel een handje toesteken om Chris aan een podiumplaats te helpen.



    Eerst was het plan om gewoon in het zog van de Italiaanse te blijven. Dat deden we dan ook enkele kilometers. Op een zwaar moderig stuk, met de wind pal op kop, moest ze echter een gat laten. Toen heb ik een stuk kopwerk gedaan om de kloof wat te vergroten. Aan de eerste bevoorrading - na 12 km - hadden we dan ook al een kloofje geslagen.
    Na de bevoorrading kwam ze echter terug. Je kon merken dat zij in het echte 'trail-gedeelte' de betere was. Als er wat meer snelheid kon gemaakt worden, was zij in het nadeel.
    Ik voelde ondertussen ook dat dat kopwerk in mijn kleren begon te zitten. Niet zo vreemd, want ik was niet speciaal goed voorbereid voor dit lange, zware werk. Ik had dan ook al aan Chris laten weten dat ze zeker niet op mij moest wachten, dat ik wel zou overschakelen naar een lagere versnelling.
    Vooral in de afdalingen moest ik de rol lossen. Ik voelde af en toe zelfs beginnende krampen opkomen in de kuiten. Een aantal hellingen in het bos waren te zwaar om op te lopen en werden naar boven gestapt.



    Op een bepaald moment maakte Chris een slipper en ging plat op de buik. Ze had even last van de enkel en we hebben dan een stuk gestapt. De Italiaanse liep toen een stuk weg. Wat later konden we toch terug beginnen lopen, de concurrente bleef in het vizier.
    Dan kwam er een laatste stuk waar ik nog wat energie vond. Een licht stijgende asfaltweg. Hier kon ik eerst terugkomen bij Chris en kon haar verder mee op sleeptouw nemen tot in het zog van de Italiaanse. Toen we erbij kwamen, was het parcours vlak en goed beloopbaar. Ik vroeg of ik moest doorgaan en deed dat dan ook. Even versnellen en de Italiaanse ging niet mee. We sloegen vrij snel een behoorlijke kloof en hielden die tot aan de tweede bevoorrading, bij km 24.
    En dan was bij mij de kruik leeg, het vat af. Net op het moment dat we nog loodzware passages door zompige weiden voorgeschoteld kregen. Chris ging er dan vandoor. Ik probeerde de krampen af te houden. Eén keer stopte ik om even te stretchen. Op dat moment stak de Italiaanse deelneemster me voorbij. Ik had eerst nog gehoopt dat ik bij haar zou kunnen aanpikken, maar ik voelde als snel dat dat er niet meer inzat.
    Op het einde moesten we nog een paar keer door een rivier. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik tot boven mijn middel in het water gezeten heb. Al goed dat dit in de laatste kilometer was, want ik begon het serieus koud te krijgen. Ik zat volledig door mijn energievoorraad.
    Na 3u15' bereikte ik de finish! Hiermee werd ik 46ste van de 122 finishers. Chris liep toch nog een kleine 5 minuten weg van mij in het laatste gedeelte van de wedstrijd en behaalde de tweede plaats bij de dames.
    Ik at voor het douchen nog snel 37 stukken peperkoek en 21 stukken zwarte chocolade. Compleet leeg.
    En dan eeuwen wachten op de prijsuitrijking in een veel te koude zaal...
    Toch plezant, zo een narcissen-loopje op een luie zondag..



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (5)

    23-03-2010
    Zwaar !
    Gert,
    opnieuw goed aan het seizoen begonnen zie ik.
    Lijkt me vrij lastig, zo'n trial, niks voor pluimgewichten als ik zeker??

    Groeten,
    Guy.

    23-03-2010, 21:47 geschreven door Guy


    19-03-2010
    trial
    amaai wat een verslag;ik het hetzelfde meegemaakt in Olne:dit was 42,2 kilometer door de sneeuw en smeltwater en beken en modder en veel hellingen waar men bijna niet opraakt.Ik heb het een keer gedaan maar daar blijft het bij want het was tevens levensgevaarlijk op die hellingen.

    19-03-2010, 21:52 geschreven door Johanbeton


    11-03-2010
    prachtig !

    prachtig geschreven verslag ! Volgende keer zwemvliezen meenemen !

    11-03-2010, 13:18 geschreven door wim


    08-03-2010
    ziet er goed uit!
    wow! Dat ziet er vet uit! Cool!

    08-03-2010, 23:16 geschreven door Michel


    superverslag, jaloers dat ik er niet bij was!

    08-03-2010, 20:02 geschreven door Peter


    ?

    km's laatste 12 maanden


    2011-Feb: 75
    2011-Jan: 109
    2010-Dec: 40
    2010-Nov: 0
    2010-Okt: 171
    2010-Sep: 148
    2010-Aug: 224
    2010-Jul: 220
    2010-Jun: 186
    2010-Mei: 159
    2010-Apr: 179
    2010-Maa: 201

    Andere loopblogs


    Berry
    Betty
    Carlos
    Chris
    Clint
    Cremke
    Dirk L.
    Dirk v T.
    Dominiek

    Etienne
    Francis
    Frank
    Fré
    Gerry
    Gino
    Guy
    Jan
    Johan
    Jurgen
    Katrien
    Koen
    Lorenzo
    Maarten
    Nathalie
    Nico
    Peter
    Sandra
    Stofke
    Tiny
    Tom
    Veerle
    Wim B.
    Wim Olifant
    Wouter


    Gelopen wedstrijden 2009

    Leiemarathon
    Dwars door het Westerkwartier
    Rond de Nieuwe Koerswijk
    Dwars door Izegem
    Dwars door Grijsloke
    Levenslijnloop
    Beach Run De Panne
    Nacht van West-Vlaanderen
    Mc Bride Run
    HM La Roche
    Kortrijk Loopt
    Dwars door de Zilten
    Permekeloop Jabbeke

    Rembertcorrida Torhout
    10 Mijl Aalter
    Marathon Antwerpen
    Halve marathon Lakosta
    Bruggenloop Wijnendale
    Zwinstedenloop
    Oostende-Brugge 10 miles
    Halve marathon Cadzand
    Archief 2008
    Archief 2007


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs