Gert Luyckx' loopervaringen...
Inhoud blog
  • Herstart 2011: corrida 't sas
  • Eerste keer DNF - Nazareth
  • Massa jogging De Olifant
  • Dwars door Hasselt
  • Twee keer Oostende

    Laatste commentaren
  • cheap ray ban cheap (cheap sneakers online)
        op Herstart 2011: corrida 't sas
  • kate spade handbags sale (cheap sneakers online)
        op Marathon Man
  • cheap jordans online (cheap sneakers online)
        op Dwars door Grijsloke
  • rayban sunglasses outleT (cheap sneakers online)
        op Dwars door Izegem
  • sunglasses by dre (cheap sneakers online)
        op Rond de Nieuwe Koerswijk
  • beats by dr dre on sale (cheap sneakers online)
        op Long Life Marathon Gent
  • jordans 9 (cheap sneakers online)
        op Twee keer Oostende
  • ray ban outlet (cheap sneakers online)
        op Dwars door Hasselt
  • kate spade handbags sale (cheap sneakers online)
        op Massa jogging De Olifant
  • ray ban outlet (cheap sneakers online)
        op Eerste keer DNF - Nazareth

  • Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Gert Luyckx
    Ik ben een man en woon in Ingelmunster (België) en mijn beroep is projectleider bij Aquafin.
    Ik ben geboren op 07/09/1970 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, fietsen (op 't gemak), TV kijken.


    Onze verbouwingswerken
  • volg ze hier op de voet

  • of hoe een Limburger woont in West-Vlaanderen, werkt in Antwerpen en loopt waar het hem uitkomt...
    09-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rond de Nieuwe Koerswijk

    Het kan verkeren. Om 16u zat ik nog in Antwerpen, ervan overtuigd dat ik 's avonds nog wat kilomtertjes zou doen aan de Finse pist in Waregem. Eigenlijk was dat al een plan B, want in eerste instantie zou ik 's middags op het werk gaan lopen. Daar wou echter niemand meegaan en stelde ik dus uit naar later. In de late namiddag kreeg ik dan het idee om op internet te kijken of er nergens een wedstrijdje georganiseerd werd op deze woensdagavond. Zo kwam ik terecht bij 'Rond de Nieuwe Koerswijk', een wedstrijd die deel uitmaakt van het Oostends Loopcriterium. Ik weet dat er een aantal van mijn blog-connecties deelnemen aan dit criterium en zag het direct zitten om daar naartoe te trekken.

    Zowat een uur voor het voorziene startuur van 19u30 was ik ter plaatse. Ik stopte nog snel bij de lokale Delhaize voor drank en wat koeken. Mijn broodje van 12u was immers al lang verteerd.

    Voor de start sprak ik kort met Francis, JohanDirk en Wim. Ze waren allen een beetje verwonderd dat ik hier opdook. Ik had ondertussen ook al links en rechts horen vertellen dat dit niet direct de mooiste wedstrijd van het OLC is.
    Ik liep nog eventjes los samen met Wim en stelde me ook in zijn buurt op aan de start, vrij ver achteraan. Na het startschot baande ik me een weg naar voor. Enfin, wat meer naar voor.
    Na een halve ronde kwam ik bij Chris Peeters. Zij verloor net de voeling met een groepje olifanten. Ik liep haar voorbij en spoorde haar aan om me te volgen. We sloten aan en ik nam de kop over van het groepje. Op dat moment was ik iets te sterk en ze lieten me lopen.
    Wat later kwam er een andere olifant bij mij. Een grote jongeling die door een aantal toeschouwers 'Benny' werd genoemd. Benny Bleyen blijkt achteraf volgens de uitslag / foto's. Dit was nog steeds in de eerste ronde. We bleven bij mekaar tot in de derde ronde. Op een aantal plaatsen stond de wind fors in het nadeel en deed het deugd als je even kon schuilen. Ik zag ook steeds Martin Rogier een 30-tal meter voor ons lopen. Soms leek het of we erbij gingen komen, wat later werd het gat weer een stukje groter.



    Vlak voor het eind van de tweede ronde kwam Alexander Vanwalleghem bij mij en Benny. In het begin bleef hij een tijdje achter ons lopen. Wat later kwam hij op kop en voerde een versnelling door. Hij keek wel achterom om te zien of we meewaren. Olifant Benny moest eraf en ik kon volgen. Een paar honderd meter toch en dan moest ik er ook af.
    Alexander liep zo'n 20 meter van me weg, maar dan werd het gat niet meer groter. De posities lagen nu definitief vast.
    Ik bereikte de finish na 37'25''. Als ik uitga van een afstand van 9,2 km, haalde ik een gemiddelde van 14,7 km/u. Het was toch een 3-tal maanden geleden dat ik zo dicht in de buurt van de 15 km/u zat voor een wedstrijd met vergelijkbare lengte. Ik werd 50ste op 150 aankomsten.
    De laatste dagen liep ik veel (11 keer op 12 dagen); echt uitgerust kwam ik dus niet aan de start. Ik mag dus tevreden zijn met dit loopavondje.
    Achteraf nog wat nagepraat met DirkFrancis, Clint Lenaers en Frederik Fiers. Over achillespezen, marathons, voetbal, mazoutjes...



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (12)

    13-09-2009
    ...
    ...knappe prestatie hhor ...proficiat.

    13-09-2009, 22:19 geschreven door natalie


    12-09-2009
    Lopen in Oostende
    De mooiste moet nog komen op17 Oktober om 15u jogging team de olifant loop zeer mooi parkoer zelfs hier en daar licht valsplat 90% in het bos 10k . dicht bij het rondpunt waar de E40 Eindigd , of voor terug begint .  PS BRENG EEN PAAR LOOPMAKKERS ME !!!!

    12-09-2009, 23:29 geschreven door Clint


    mooi tempo
    15km/uur vind ik wel een erg mooi tempo,spijtig was het blijkbaar geen mooi parkoer,maar je hebt dat erg goed gedaan!

    12-09-2009, 09:31 geschreven door Patrick Aerts


    11-09-2009
    Shirt
    Knappe prestatie.  Shirt ergens op de kop geslaan bij een of andere trail in Limburg?

    11-09-2009, 21:30 geschreven door Domi


    10-09-2009
    ROND DE NIEUWE KOERSWIJK

    Hallo Gert
    proficiat met uw prestatie. Leuk je eens te zien op een wedstrijd van het olc. Helaas was het een van de mindere qua parcours. Het was meer een bouwwerf loop...

    Tot loops!!

    10-09-2009, 22:40 geschreven door luypaert


    snelheid
    Je deed het goed hoor gert .Met die wind hier aan zee is het soms moeilijker dan men denkt. ps hoe meer snelheid je crieert hoe rapper aan de toog ! En dat zeker aan het westerkwartier volgende week vrijdagavond

    10-09-2009, 21:47 geschreven door Clint


    Sterk bezig!
    Aha, da waarde gij!!
    Nee, ik moet eerlijk bekennen dat ik je niet herken!!
    Maar das niet moeilijk, want ik eindig altijd na jou! Wink
    Ik ben pas gestart met mijn blog en vind dit wel een leuke en goeie manier
    om eens wat van gedachten te wisselen met andere lopers.
    Allez, tot de volgende! I will be watching you! Wink
    Greetz J.

    10-09-2009, 20:07 geschreven door Jurgen Wyllie


    proficiat
    je hebt dat alweer goed gedaan,da's tof zo een doordeweeks wedstrijdje

    groetjes

    de bakker

    10-09-2009, 18:51 geschreven door marc lenaerts


    lol
    Moet je meer doen, afkomen naar Oostende. het olc is echt een gezellige bende !

    10-09-2009, 18:10 geschreven door lorenzo


    plakken
    zo lang blijven plakken, en de bouwwerken ??
    sorry dat ik direkt weg was maar ' k moest nog taxi spelen voor de oudste dochter ! Misschien maar beter maar ik heb 's avonds dan nog een lekkere blonde westvleteren gedronken !! Merci voor eens naar het OLC te komen en volgende keer een mooiere loop uitkiezen he, want mooiere zijn er zeker in het OLC !

    10-09-2009, 15:50 geschreven door wim


    Sterk!
    Bijna 15 km/u... 't Loopt weer goed, hé! Benieuwd welke wedstrijden er zo nog allemaal op je programma staan.
    Groetjes

    10-09-2009, 12:47 geschreven door aprilvis


    Plakker!
    Ge blijft ook overal plakken é.
    Gelukkig begonnen ze net op tijd met tafels te gooien, zodat we op tijd naar huis konden vertrekken.  Trouwens, de mazout was toch al op.  Dikke lol.  Amateurs!
    Tot ne volgende!

    10-09-2009, 11:22 geschreven door Francis


    ?

    km's laatste 12 maanden


    2011-Feb: 75
    2011-Jan: 109
    2010-Dec: 40
    2010-Nov: 0
    2010-Okt: 171
    2010-Sep: 148
    2010-Aug: 224
    2010-Jul: 220
    2010-Jun: 186
    2010-Mei: 159
    2010-Apr: 179
    2010-Maa: 201

    Andere loopblogs


    Berry
    Betty
    Carlos
    Chris
    Clint
    Cremke
    Dirk L.
    Dirk v T.
    Dominiek

    Etienne
    Francis
    Frank
    Fré
    Gerry
    Gino
    Guy
    Jan
    Johan
    Jurgen
    Katrien
    Koen
    Lorenzo
    Maarten
    Nathalie
    Nico
    Peter
    Sandra
    Stofke
    Tiny
    Tom
    Veerle
    Wim B.
    Wim Olifant
    Wouter


    Gelopen wedstrijden 2009

    Leiemarathon
    Dwars door het Westerkwartier
    Rond de Nieuwe Koerswijk
    Dwars door Izegem
    Dwars door Grijsloke
    Levenslijnloop
    Beach Run De Panne
    Nacht van West-Vlaanderen
    Mc Bride Run
    HM La Roche
    Kortrijk Loopt
    Dwars door de Zilten
    Permekeloop Jabbeke

    Rembertcorrida Torhout
    10 Mijl Aalter
    Marathon Antwerpen
    Halve marathon Lakosta
    Bruggenloop Wijnendale
    Zwinstedenloop
    Oostende-Brugge 10 miles
    Halve marathon Cadzand
    Archief 2008
    Archief 2007


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs