Gert Luyckx' loopervaringen...
Inhoud blog
  • Herstart 2011: corrida 't sas
  • Eerste keer DNF - Nazareth
  • Massa jogging De Olifant
  • Dwars door Hasselt
  • Twee keer Oostende

    Laatste commentaren
  • cheap ray ban cheap (cheap sneakers online)
        op Herstart 2011: corrida 't sas
  • kate spade handbags sale (cheap sneakers online)
        op Marathon Man
  • cheap jordans online (cheap sneakers online)
        op Dwars door Grijsloke
  • rayban sunglasses outleT (cheap sneakers online)
        op Dwars door Izegem
  • sunglasses by dre (cheap sneakers online)
        op Rond de Nieuwe Koerswijk
  • beats by dr dre on sale (cheap sneakers online)
        op Long Life Marathon Gent
  • jordans 9 (cheap sneakers online)
        op Twee keer Oostende
  • ray ban outlet (cheap sneakers online)
        op Dwars door Hasselt
  • kate spade handbags sale (cheap sneakers online)
        op Massa jogging De Olifant
  • ray ban outlet (cheap sneakers online)
        op Eerste keer DNF - Nazareth

  • Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Gert Luyckx
    Ik ben een man en woon in Ingelmunster (België) en mijn beroep is projectleider bij Aquafin.
    Ik ben geboren op 07/09/1970 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, fietsen (op 't gemak), TV kijken.


    Onze verbouwingswerken
  • volg ze hier op de voet

  • of hoe een Limburger woont in West-Vlaanderen, werkt in Antwerpen en loopt waar het hem uitkomt...
    27-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerp Marathon!
    Mijn nieuwe besttijd op de marathon: 3u12'45'' !

    Ik had al om 7u30 in Aalter afgesproken met Joeri 'cremke' Schepers en Johan Watthy. Bij hen was er nog een plaatsje vrij voor de tocht naar 't Stad. Een klein uurtje later arriveerden we daar en hadden dus ruim de tijd om ons klaar te maken voor de start, die om 9u30 zou gegeven worden.
    Het regende lichtjes. Niet zo erg dat het hinderlijk werd om te lopen.
    De startzone was opgedeeld volgens de verwachte looptijden. Ik stelde mij op in het vak van de 3u15'. In dit vak stonden enkele bekenden: Dirk van Thuyne (bloggenoot) en Stan Catteau. Stans zoon zit bij Victor in de klas. In de IFF-marathon van vorig jaar liepen we ook lang samen, maar daar crashte ik heel wat vroeger dan hij.
    Na de start ontstond er een groepje van 30-40 lopers dat de balonnen van 3u15' volgde. Het was voor mij de eerste kennismaking met pacers en het viel mij heel goed mee. Samen afzien, op weg naar hetzelfde doel. In het begin hoorde ik links en rechts wel zeggen dat we iets te snel liepen voor een tijd van 3u15'. Na 10 km zouden we ongeveer een minuut voorgelegen hebben op dit schema.
    Om de 2,5 km was er drankbevoorrading. Met zo'n groepje was het niet altijd evident om een flesje te bemachtigen. Dit bleek niet zo erg want de drankjes werden collegiaal rondgedeeld.
    Onderweg werd ik een aantal keer aangemoedigd door Aquafin-collega's. Bedankt Griet, Jona, Ruben, Stan, Erik en Peggy (en hun respectievelijke partners).
    Halverwege kwamen we door en 1u37' en nog wat. Perfect op schema dus. Hier kreeg ik wel last van mijn onderrug. Dit baarde me korte tijd zorgen. Het ging vrij snel weer voorbij.
    Tuusen km 25 en 30 kreeg ik het af en toe wat moeilijk en dreigde ik de aansluiting met het groepje te verliezen. Dit groepje was trouwens al flink uitgedund. De benen begonnen een beetje verstijfd te raken. Ook begonnen mijn maag en darmen een beetje op te spelen. Ik besefte wel dat het nodig was om de aansluiting met de tempo-makers te houden. Anders zou ik nog een pak minuten aan de broek krijgen.
    In het rivierenhof, na km 32, zat ik terug op mijn gemak in het groepje van de blauwe balonnen. Ik kwam er terug wat door en nestelde me mee op de eerste rij. Het aftellen van de laatste kilometers was begonnen. Ik besefte nu dat het al heel erg fout zou moeten lopen om geen PR te halen.
    Vanaf km 38 gingen enkele lopers wat voor de pacers lopen. Ik volgde hen. Dan kwam er nog een laatste nijdig klimmetje aan km 39. Samen met een Duitse loper haalde ik nog lopers in. We haalden ons beste engels nog boven voor wat afleiding bij deze laatste loodjes.
    Ik kon zelfs nog een eindspurtje trekken richting aankomstlijn. Kwestie van alleen op de finish-foto te staan :-)
    Daarna ben ik een beetje gebrekkig naar de Groenplaats gestrompeld om daar de sportzak op te halen en naar de douches te gaan. Na het douchen kwam ik Johan tegen. Hij haalde zijn doel van sub 3uur net niet, maar liep toch mooi onder de 3u05'.
    Joeri was lange tijd vermist, maar hij moest 2uur aanschuiven voor de noodzakelijke massage. Hij zat met geblokkeerde benen na zijn PR van 3u33'.
    Om 19u was ik terug thuis en rond 19u30' lag ik als een blok in slaap. Omgeven door een roze wolk. Opklaringen worden pas tegen het eind van de week voorspeld.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (17)

    29-04-2009
    pr
    Schitterende tijd ... van harte proficiat!!!

    29-04-2009, 11:20 geschreven door Koen


    28-04-2009
    ...
    ...wat een schitterende wedstrijd heb jij gelopen zeg. Proficiat...en wat een verpulvering van uw PR. chapeau hoor.

    28-04-2009, 20:12 geschreven door natalie


    heelsterk
    gelopen, Gert. Dit is een tijd die ik benijd. Je doet ook alsmaar beter, dat belooft trouwens voor de Mc Bride in juni. Doe je mee in Torhout, op vrijdag 15 mei?
    Groeten, Tom

    28-04-2009, 17:12 geschreven door tom hoornaert


    marathon
    jawadde wat een tijd,daar kan ik alleen van dromen PROFICIAT

    28-04-2009, 12:23 geschreven door nick


    Antwerp Marathon
    Schjtterende prestatie jn Antwerpen.
    Blijf maar de ganse week zweven op uw roze wolk : dat heb je dik verdiend.

    28-04-2009, 06:10 geschreven door frank spencer


    27-04-2009
    Jawadde !!
    Gert,
    van harte proficiat met je nieuw PR!!
    'Onze' vorige besttijd verpulverd met meer dan 10',hoe moet ik daar aan beginnen in Torhout om terug langszij te komen...?!
    Koester vooral het 'wolkmoment'!
    Gr.Guy
    www.bloggen.be/guylooptdenacht

    27-04-2009, 22:31 geschreven door Guy


    proficiat
    Wat een mooie PR dat je gelopen hebt!! Proficiat.
    Geniet nu maar enkele weken van die prestatie!!

    27-04-2009, 21:01 geschreven door luypaert


    Sterk

    Knappe prestatie daar in Antwerpen.   Tot op een volgende training.

    27-04-2009, 18:57 geschreven door Dominiek


    mooi
    Proficiat met uw schitterende tijd
    je zag er op linkeroever alweer fris uit
    ik zal u in Torhout wel laten winnen
    tegen dat ik aankom ben je al gewassen en geschoren

    27-04-2009, 18:40 geschreven door Nico


    Antwerpen
    Sterke prestatie.  Rekening houdende met de niet specifieke voorbereiding toch een scherpe tijd.

    27-04-2009, 18:38 geschreven door Carlos


    een dikke proficiat Gert
    Wat een tijd met PR,daar kan ik enkel van dromen,ik wist niet dat jij ook meedeed in Antwerpen,in elk geval een dikke proficiat
    grt
    Patrick
    http://www.bloggen.be/funrunner

    27-04-2009, 18:01 geschreven door patrick aerts


    Chapeau

    Jij ook bedankt voor het leuke gezelschap. Een babbeltje kan soms voldoende zijn om een dipje te verteren. Op het einde ben jij nog heel sterk weggelopen. Uit vrees voor krampen durfde ik niet goed meer. Een dikke proficiat en tot op een volgende gelegenheid. In Torhout doe ik ook mee maar daar ga ik zelf voor haas spelen (3u30).

    27-04-2009, 17:42 geschreven door dirk


    sjiek!
    knappe prestatie Gert, dikke proficiat!!

    27-04-2009, 17:14 geschreven door Ruthje


    amai !!
    Sterk gelopen en wat een prachtig P.R. Een dikke proficiat. Talent + training en doorzettingsvermogen geven een super resultaat. Geniet van je prestatie ! Guy zal sterk voor de dag moeten komen op de NVV !

    27-04-2009, 13:26 geschreven door wim


    Schitterende prestatie, proficiat

    27-04-2009, 10:57 geschreven door Stofke


    Negatief...
    ...split zowaar!  Daar zit nog verbetering hoor!  Toch al een ferme prestatie hoor, proficiat!!

    27-04-2009, 10:41 geschreven door Francis


    Van Harte
    Van Harte met U fantastische PR - die roze wolk lijkt me een fantastische ervaring !!

    27-04-2009, 09:47 geschreven door Bjorn


    ?

    km's laatste 12 maanden


    2011-Feb: 75
    2011-Jan: 109
    2010-Dec: 40
    2010-Nov: 0
    2010-Okt: 171
    2010-Sep: 148
    2010-Aug: 224
    2010-Jul: 220
    2010-Jun: 186
    2010-Mei: 159
    2010-Apr: 179
    2010-Maa: 201

    Andere loopblogs


    Berry
    Betty
    Carlos
    Chris
    Clint
    Cremke
    Dirk L.
    Dirk v T.
    Dominiek

    Etienne
    Francis
    Frank
    Fré
    Gerry
    Gino
    Guy
    Jan
    Johan
    Jurgen
    Katrien
    Koen
    Lorenzo
    Maarten
    Nathalie
    Nico
    Peter
    Sandra
    Stofke
    Tiny
    Tom
    Veerle
    Wim B.
    Wim Olifant
    Wouter


    Gelopen wedstrijden 2009

    Leiemarathon
    Dwars door het Westerkwartier
    Rond de Nieuwe Koerswijk
    Dwars door Izegem
    Dwars door Grijsloke
    Levenslijnloop
    Beach Run De Panne
    Nacht van West-Vlaanderen
    Mc Bride Run
    HM La Roche
    Kortrijk Loopt
    Dwars door de Zilten
    Permekeloop Jabbeke

    Rembertcorrida Torhout
    10 Mijl Aalter
    Marathon Antwerpen
    Halve marathon Lakosta
    Bruggenloop Wijnendale
    Zwinstedenloop
    Oostende-Brugge 10 miles
    Halve marathon Cadzand
    Archief 2008
    Archief 2007


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs