Inhoud blog
  • dag 36 en 37 einde van de reis
  • dag 35
  • dag 34
  • dag 33
  • dag 32
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • fietsen123
  • fietstoeren.be
  • vakantiefietser.be
  • van gent naar compostela op 28/04/2012
  • Blog als favoriet !
    fietstocht naar Compostela in 2009
    coolens gerda
    04-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 34
    dag 34   terugkeer van Finisterre naar Compostela     (ongeveer 100 km )

    gisterennamiddag ben ik nog in gesprek geraakt met een Spanjaard die met mij naar  "de perdras santas " gereden is met de wagen; Dit zijn 2 kolossale granieten stenen die op grote hoogte liggen en een betekenis hebben voor pelgrims. Die stenen liggen op zo een manier, dat wanneer je eraan komt , ze bewegen.Tijdens het bewegen, mag je een pelgrimswens doen, wat ik dan ook gedaan heb.
    Nadien heb ik nog wat rondgewandeld in de haven en ben vroeg naar bed gegaan.
    Vandaag ben ik al "vroeg uit de veren" en om 7u30 zit ik al op mijn fiets , terug naar Compostela. In het gaan, heb ik de Clemensroute gevolgd, die betrekkelijk zwaar is . Nu ga ik terug langs de gewone wegen, want ik wil vandaag terug zijn in Compostela, zodat ik morgen op mijn gemak
    het hoofdstuk Compostela kan afsluiten. Ik wilde wel nog een laatste inspanning leveren door met de fiets terug te keren in plaats van met de bus.
    Als goede Gentenaar heb ik gezegd " nie pleuije en tot het einde volhouden ".
    Het is tamelijk fris en het lijkt erop dat het vandaag zou kunnen regenen, maar hopelijk gebeurd dit niet
    Bij het terugkeren heb ik enkele fietspelgrims gezien die ook naar Finisterre gaan en ze zijn enthousiast als ze mij zien, want zoveel kom je er niet meer tegen langs die weg.
    Deze avond heb ik mij aangeboden in een albergue in Compostela  . Het gebouw op zich is indrukwekkend en het ligt op grote hoogte, omgeven door groen. Je kijkt uit op een groot gedeelte van de stad wat een uniek beeld geeft. In de albergue zijn er 177 slaapplaatsen die verspreid zijn over drie verdiepingen . Je slaapt in een grote slaapzaal , waar iedereen een  bed krijgt en een kast met sleutel om je persoonlijke spullen in op te bergen. Het kost slechts 10 euro en je mag er verschillende dagen blijven , als je wil wat anders niet het geval is.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per maand
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Laatste commentaren
  • Aankomst Santiago (Pedro)
        op
  • welkom terug (Geert)
        op dag 36 en 37 einde van de reis
  • Finisterra (Pierre)
        op dag 32
  • proficiat (Christina De Loore)
        op dag 32
  • Proficiat(Richard) (Richard Haeck)
        op dag 30
  • Bravissimo, well done (Margriet)
        op dag 30
  • Felicidades! (Linda Vanhoutte)
        op dag 30
  • Het einde van de wereld (Pierre Gyselinck)
        op DAG 28 EN 29
  • Formidastisch (Pierre Gyselinck)
        op
  • Proficiat (Leon)
        op DAG 28 EN 29
  • Aankomst (Michel)
        op
  • PROFICIAT (Patricia)
        op dag25, 26 en 27
  • Compostella (Pierre Gyselinck)
        op dag25, 26 en 27
  • buena sera (miel)
        op dag25, 26 en 27
  • Bonne chance (Margriet)
        op dag 24
  • Veel geluk (Joris)
        op dag 24
  • in gedachten... (Isabelle De Ryck)
        op dag 24
  • Santiago "in zicht" (Pierre Gyselinck)
        op dag 24
  • Proficiat (Christina De Loore)
        op dag 24
  • zo 'n reis... (frank )
        op dag 23

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs