Inhoud blog
  • dag 36 en 37 einde van de reis
  • dag 35
  • dag 34
  • dag 33
  • dag 32
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • fietsen123
  • fietstoeren.be
  • vakantiefietser.be
  • van gent naar compostela op 28/04/2012
  • Blog als favoriet !
    fietstocht naar Compostela in 2009
    coolens gerda
    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 32
    dag 32      83,50 km tot  Oliveira

    Vandaag vertrokken om 8u30 richting Fisterra . Het blijft stralend weer en ik heb zin om terug te fietsen. Een paar dagen geleden had ik eventjes genoeg van het klimmen , maar nu heb ik het gevoel dat ik het terug aan kan . Onderweg ben ik bij een fietswinkel gestopt om mijn remblokjes te vervangen en de fietsuitbater heeft het onmiddellijk gedaan. Terwijl hij mijn fiets in orde zette kwam  " de guardia civil" af. Blijkbaar waren ze geinteresseerd in mijn tocht en een van die mannen stelde mij vragen over mijn reis in behoorlijk Frans . Het was een gemoedelijk gesprek en hij vertaalde alles aan de fietsmaker. Op het einde , wanneer ik vroeg wat mijn schuld was, heeft hij alleen de remblokjes aangerekend zonder het werk erbij. Ik ben vertrokken als een gelukkige vrouw.
    De weg die ik vandaag afgelegd heb is wel lastig , niet alleen door het gestaag klimmen , maar ook de warmte speelt een rol.
    Ik stop wel regelmatig onderweg om wat te drinken want dit kan anders gevaarlijk zijn.
    Na 53 km fietsen ben ik beland in Noia , waar ik in een mooi park gepicknickt heb. Nadien heb ik mijn tocht verdergezet.
    Nu heb ik tweederde van de tocht gedaan en het moeilijkse is achter de rug. Morgenvoormiddag denk ik in Finisterre te zijn en daar wil ik genieten van het strand en de omgeving. Ik blijf daar overnachten en woensdag keer ik terug naar Compostela. Ik moet er nog "eens over slapen "
    of ik terugkeer met de bus of met de fiets.
    Deze avond ben ik gestopt bij een albergue waar reeds veel pelgrims overnachten. Ik ben wel de enige fietser .Van zodra ik toekwam vroeg iemand mij om mijn fiets te lenen . Hij  moest 3 km verder zijn inkopen doen. Ik heb de indruk gegeven , dat ik doof was langs die kant.
    Mijn trouwe metgezel , leen ik niet uit.
    Mijn slaapplaats is vannacht een matras op de grond in een wel heel bijzondere locatie. Ik kon ook kiezen voor een stapelbed (bovenaan) , maar ik heb voor het eerste gekozen omdat ik graag  " met mijn voeten  op de grond blijf ".


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    02-06-2009
    Finisterra
    Zien dat je d'er niet afvalt,....... van de wereld natuurlijk (Finisterra, Einde van de Wereld...)
    Groeten,
    Pierre

    02-06-2009 om 12:17 geschreven door Pierre


    01-06-2009
    proficiat
    Dag Gerda,

    PROFICIAT!
    Geniet nog een beetje van rust, alle moois, lekkers en de zon! 
    Misschien moet je ook wel wat afkikken!

    Maar wees vooral FIER voor wat je hebt gepresteerd!
    Je hebt immers de leuze "NIE PLEUIJE" eer aangedaan!

    Groeten,
    Christina

    01-06-2009 om 23:58 geschreven door Christina De Loore




    Archief per maand
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • Aankomst Santiago (Pedro)
        op
  • welkom terug (Geert)
        op dag 36 en 37 einde van de reis
  • Finisterra (Pierre)
        op dag 32
  • proficiat (Christina De Loore)
        op dag 32
  • Proficiat(Richard) (Richard Haeck)
        op dag 30
  • Bravissimo, well done (Margriet)
        op dag 30
  • Felicidades! (Linda Vanhoutte)
        op dag 30
  • Het einde van de wereld (Pierre Gyselinck)
        op DAG 28 EN 29
  • Formidastisch (Pierre Gyselinck)
        op
  • Proficiat (Leon)
        op DAG 28 EN 29
  • Aankomst (Michel)
        op
  • PROFICIAT (Patricia)
        op dag25, 26 en 27
  • Compostella (Pierre Gyselinck)
        op dag25, 26 en 27
  • buena sera (miel)
        op dag25, 26 en 27
  • Bonne chance (Margriet)
        op dag 24
  • Veel geluk (Joris)
        op dag 24
  • in gedachten... (Isabelle De Ryck)
        op dag 24
  • Santiago "in zicht" (Pierre Gyselinck)
        op dag 24
  • Proficiat (Christina De Loore)
        op dag 24
  • zo 'n reis... (frank )
        op dag 23

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs