Inhoud blog
  • dag 36 en 37 einde van de reis
  • dag 35
  • dag 34
  • dag 33
  • dag 32
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • fietsen123
  • fietstoeren.be
  • vakantiefietser.be
  • van gent naar compostela op 28/04/2012
  • Blog als favoriet !
    fietstocht naar Compostela in 2009
    coolens gerda
    01-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kennismaking

    Ik hoop van 2009 een boeiend jaar te maken,vol veranderingen. Alhoewel ik een 50 plusser ben zit ik nog vol dynamiek.
    Daarom neem ik ''de koe bij de hoorns '' en begin op 01/01/2009 met het aanmaken van een eigen webblog.
    Dit gaat over mijn fietsreis naar Compostela die ik op 01/05/2009 wil aanvangen vertrekkend vanuit Lovendegem.
    Ik heb zelf reeds verschillende sites bezocht om ervaringen over andere pelgrims te lezen. Daarom wil
    ik mijn eigen ervaringen ook delen  met anderen.
    De fietstocht wil ik alleen en in maximum 5weken doen. Ik hoop echter om onderweg mensen tegen te komen waarmee
    ik samen een deel van de weg kan afleggen. Ik heb ergens gelezen ''de weg is een ontmoetingsplaats waar vriendschappen
    spontaan ontstaan'', dus dit zal wel lukken .
    Hoe kom ik erbij om dit te doen?
    Het idee is per toeval ontstaan in Juni 2008. Ik had namelijk behoefte om wat meer aan mijn fysieke conditie te
    werken en ben gaan fitnessen. Daar staan televisie's opgesteld om de soms lastige en saaie oefeningen wat draaglijker
    te maken. Plots zag ik een uitzending over reizen en uitdagingen in het leven.
    Dit is bij mij beginnen inwerken en "plots had ik het". Ik zou zelf ook een grote uitdaging aangaan in mijn leven.
    Hoe de gedachte bij Compostela kwam weet ik niet goed, maar ik begon erover te lezen en bezocht verschillende sites.
    Op dat moment had ik me wel reeds ingeschreven in de Academie van Gent voor mijn 5de jaar schilderen.
    Ik dacht na en heb voor mijzelf uitgemaakt "2 zaken tegelijk goed doen is niet gemakkelijk ", ook omdat ik nog voltijds werk.
    Dus heb ik gezegd in de Academie dat ik niet meer kwam (schilderen kan je altijd nog) om me dus volledig te concentreren
    op mijn speciale tocht.(nu heb ik nog de conditie).Ik wil er volledig voor gaan.
    Vanaf september ben ik beginnen fietsen-elke dag 24km naar mijn werk (van Lovendegem naar Gent en terug) in weer en wind.
    Vroeger heb ik nooit enige vorm van sport  beoefend maar het lukt mij tot hiertoe om een goede conditie op te bouwen. Dit werd
    getest in de fitness en ik zat een stuk boven het gemiddelde van mijn leeftijdsgenoten. De regel is -niet opgeven-.
    Ik ben ook gaan uitkijken naar een echte trekkersfiets en mijn besluit is gevallen op een Koga traveller.
    De derde week van januari hoop ik mijn nieuwe fiets te hebben en dan beginnen de langere tochten tijdens het weekend.
    Dit zal nodig zijn om mijn uithoudingsvermogen nog meer op te bouwen. Ik zal ook moeten oefenen op meer heuvelachtige
    plaatsen.
    Ik heb me ook laten inschrijven voor een cursus "fietsherstellen" in februari 2009 maar hoop dit zo weinig mogelijk nodig te hebben
    tijdens de reis.
    Ik ben ook lid bij het Genootschap van Compostela.en heb reeds een bijeenkomst bijgewoond met info voor dezen die binnenkort
    willen vertrekken.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    09-04-2009
    een fietser

    Ik zou het ook eens graag eens doen ( met de fiets naar Compostela)
    Daarom zal ik het op de voet volgen op je blog.
    Veel geluk gewenst.

         Richard.

    09-04-2009 om 13:23 geschreven door Richard Haeck


    07-02-2009
    fietstocht
    Dag Gerda,

    Ik was gisteren blij om u nog ens terug te zien!
    Als ik nog goeie tips heb in de voorbereiding van uw fietstocht, dan laat ik ze u weten.

    Groeten,
    Christina

    07-02-2009 om 11:01 geschreven door De Loore Christina




    Archief per maand
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • Aankomst Santiago (Pedro)
        op
  • welkom terug (Geert)
        op dag 36 en 37 einde van de reis
  • Finisterra (Pierre)
        op dag 32
  • proficiat (Christina De Loore)
        op dag 32
  • Proficiat(Richard) (Richard Haeck)
        op dag 30
  • Bravissimo, well done (Margriet)
        op dag 30
  • Felicidades! (Linda Vanhoutte)
        op dag 30
  • Het einde van de wereld (Pierre Gyselinck)
        op DAG 28 EN 29
  • Formidastisch (Pierre Gyselinck)
        op
  • Proficiat (Leon)
        op DAG 28 EN 29
  • Aankomst (Michel)
        op
  • PROFICIAT (Patricia)
        op dag25, 26 en 27
  • Compostella (Pierre Gyselinck)
        op dag25, 26 en 27
  • buena sera (miel)
        op dag25, 26 en 27
  • Bonne chance (Margriet)
        op dag 24
  • Veel geluk (Joris)
        op dag 24
  • in gedachten... (Isabelle De Ryck)
        op dag 24
  • Santiago "in zicht" (Pierre Gyselinck)
        op dag 24
  • Proficiat (Christina De Loore)
        op dag 24
  • zo 'n reis... (frank )
        op dag 23

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs