Inhoud blog
  • dag 36 en 37 einde van de reis
  • dag 35
  • dag 34
  • dag 33
  • dag 32
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • fietsen123
  • fietstoeren.be
  • vakantiefietser.be
  • van gent naar compostela op 28/04/2012
  • Blog als favoriet !
    fietstocht naar Compostela in 2009
    coolens gerda
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsherstelcursus
    Zaterdag 14 februari ben ik naar een fietsherstelcursus geweest te Antwerpen. De lessen gaan uit van www.vakantiefietser.be. Door het feit dat ik een echte leek ben, heb ik reeds veel bijgeleerd . Het is zo dat ik volgende maand de les nog eens ga volgen zodat ik de basiszaken goed
    onder de knie heb. Je kan ook vragen om een halve dag gebruik te maken van het fietsatelier om te werken aan jouw fiets onder leiding van een
    lesgever . Zo kan je specifieke vragen stellen  over je eigen fiets . Ik wil het wel houden bij basiszaken, want indien ik een groter probleem heb
    zal ik zeker een fietsenmaker raadplegen.
    Deze week voel ik me wat moe en heb besloten om tijdens het weekend wat uit te rusten. Ik ga een magnesiumkuur volgen om de vermoeidheid
    wat onder controle te krijgen. Ik denk dat ik ook nog meer moet eten omdat ik door het fitnessen en het fietsen veel energie verbruik. Sinds ik
    begon te sporten ben ik al 5kilo afgevallen.
    Zaterdag 28 februari ga ik naar de inzegening te Tongerlo voor mensen die dit jaar vertrekken naar Compostela. Ik kijk er naar uit om terug
    nieuwe mensen te omtmoeten waarmee info kan uitgewisseld worden.
    Via klanten van het werk heb ik reeds 2 geluksbrengers gekregen om mee te nemen op mijn tocht . Het zijn 2 kleine houten kruisjes die meegebracht werden van een reis naar Jeruzalem. Ook een collega heeft me 2 kleine gelukspoppetjes gegeven . Dit alles gaat zeker mee
    wanneer ik vertrek.

    22-02-2009 om 00:00 geschreven door coolens gerda  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.infodag Compostela

    Zaterdag ben ik naar een 2de infodag geweest uitgaande van " het Compostelagenootschap ".
    Er is veel volk op afgekomen. Op de vergadering werd er eerst een algemene info gegeven
    over de mogelijke routes en de pelgrimage .Nadien werden de bezoekers ingedeeld in 2 groepen.
    De eerste groep waren mensen die te voet de tocht wilden doen. De  tweede groep waren de
    fietsers waar ik mij dan ook bij aansloot. Het is plezant om te zien hoe mensen van alle leeftijden,
    zowel jonge als oudere personen,die tocht willen ondernemen ( desondanks het een zware
    fysieke en psychische opgave is ). Moesten we nu  aan iedereen de reden vragen waarom ze het
    willen doen , dan zou dit ook een zeer gevarieerd  antwoord  geven.
    De info bij de fietsers werd gegeven door een panel van drie personen. De eerste twee waren
    fervente fietsers ( die in  drie weken de tocht hebben gedaan ). De derde was een nonnetje die al
    de pensioenleeftijd bereikt had. Een paar jaar geleden was ze samen met twee medezusters die
    nog iets ouder waren dan haar , vanuit de thuisbasis naar Compostela gefietst. Ze hadden
    niet zoveel fysieke voorbereiding gedaan maar hadden blijkbaar een goede engelbewaarder mee
    op hun tocht. Sommige toehoorders zegden achteraf " als die nonnetjes dat gekund hebben,
    dan wij zeker ook "( dit kan een goede stimulans zijn ) .
    Tijdens de infodag heb ik terug iemand leren kennen, met wie ik al onmiddellijk info per mail uitgewisseld
    heb. Het plezante aan zo iets ondernemen is dat je heel vlug contacten legt omdat je allen hetzelfde doel
    voor ogen hebt. Ik denk dat dit ook zo zal zijn gedurende de tocht, weliswaar met andere nationaliteiten,
    maar dit zal zeker een verrijking zijn.

    HIER WEERGAVE TEKST

    10-02-2009 om 00:00 geschreven door coolens gerda  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cardiologische test
    Zaterdag en zondag ben ik telkens 4 uur gaan fietsen. Alhoewel de zon scheen was er een ijzig koude wind die me soms bijna van mijn fiets
    blies. Het was wel erg lastig,  maar " we bijten op onze tanden ". Dit kan een voorproefje zijn van wat er mij te wachten staat tijdens de tocht.
    Vanavond had ik een afspraak bij een cardiologe  om mijn hartfuncties nog eens uitgebreid te laten testen. Ze heeft mijn hartfuncties op foto vastgelegd en nadien moest ik nog een fietsproef doen.
    Blijkbaar functioneert mijn hart goed en heb ik een groot uithoudingsvermogen alsook  een snelle recuperatie. Het enige mindere wat bij de fietsproef tot uiting kwam was dat ik mijn bilspieren nog wat meer moest ontwikkelen om een grotere kracht te kunnen uitoefenen (we weten dus weer wat we nog moeten doen ).
    De test is wel belangrijk gezien de grote inspanning die ik zal moeten leveren gedurende de tocht .

    02-02-2009 om 22:30 geschreven door coolens gerda  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)


    Archief per maand
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • Aankomst Santiago (Pedro)
        op
  • welkom terug (Geert)
        op dag 36 en 37 einde van de reis
  • Finisterra (Pierre)
        op dag 32
  • proficiat (Christina De Loore)
        op dag 32
  • Proficiat(Richard) (Richard Haeck)
        op dag 30
  • Bravissimo, well done (Margriet)
        op dag 30
  • Felicidades! (Linda Vanhoutte)
        op dag 30
  • Het einde van de wereld (Pierre Gyselinck)
        op DAG 28 EN 29
  • Formidastisch (Pierre Gyselinck)
        op
  • Proficiat (Leon)
        op DAG 28 EN 29
  • Aankomst (Michel)
        op
  • PROFICIAT (Patricia)
        op dag25, 26 en 27
  • Compostella (Pierre Gyselinck)
        op dag25, 26 en 27
  • buena sera (miel)
        op dag25, 26 en 27
  • Bonne chance (Margriet)
        op dag 24
  • Veel geluk (Joris)
        op dag 24
  • in gedachten... (Isabelle De Ryck)
        op dag 24
  • Santiago "in zicht" (Pierre Gyselinck)
        op dag 24
  • Proficiat (Christina De Loore)
        op dag 24
  • zo 'n reis... (frank )
        op dag 23

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs