Inhoud blog
  • dag 36 en 37 einde van de reis
  • dag 35
  • dag 34
  • dag 33
  • dag 32
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • fietsen123
  • fietstoeren.be
  • vakantiefietser.be
  • van gent naar compostela op 28/04/2012
  • Blog als favoriet !
    fietstocht naar Compostela in 2009
    coolens gerda
    16-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E.H.B.P.boekje +voorbereiden dagboek

    Deze week begin ik met het aanleggen van een " eerste hulp bij problemen-boekje. Dit omvat sommige oplossingen voor problemen die ik
    onderweg zou kunnen tegenkomen. Dit kan gaan van lichamelijke klachten zoals zadelpijn,lage rugklachten, het wegnemen van een teek, tot
    problemen met de fiets zoals bvb. een lekke band of het vervangen van remblokjes. Ook fietstechnieken zoals- hoe remmen bij afdalingen,klimtechniek,schakelen.....De fietstechniek zal ik uiteraard wel op voorhand oefenen, maar ik denk dat het handig is om een houvast te hebben  en eventueel tijdens de reis wat bij te sturen.
    Op reis zal ik ook een dagboek bijhouden om mijn indrukken en ervaringen in neer te pennen. Nu ben ik bezig met bovenaan mijn dagboek op elke bladzijde een mooie positieve gedachte neer te schrijven, die een steun kan zijn gedurende mijn lange en soms eenzame fietstocht.
    Op het eerste blad staan  twee pelgimsgedachten:
         - Pelgrim zijn is onderweg zijn ,natregenen...en zien,dat daarna telkens weer de zon tevoorschijn komt.
         - Pelgrim zijn is onderweg zijn met een lege broodzak en je toch rijk voelen.Terug thuiskomen met een rugzak vol onvergetelijke
            herinneringen.

    16-01-2009 om 22:32 geschreven door coolens gerda  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    07-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorbereiding

    Tijdens de nieuwjaarsperiode heb ik de teugels wel iets minder strak aangespannen en genoten van de geneugten des levens
    ( met name goed eten en wat luieren ).
    Vanaf vandaag ga ik terug volgens een relatief strikt schema beginnen trainen. ( drie keer  per week fitnessen en min 2 tot 3 uur per avond ) .
    Ook ga ik terug met de fiets naar het werk (die was efkens kapot en ik heb 14 dagen moeten wachten alvorens die hersteld was ).
    Ik verlang al naar mijn nieuwe fiets die binnen 14 dagen zal geleverd worden.
    Dit weekend heb ik mezelf de bedenking gemaakt om eventueel de fietsreis naar Compostela te verbinden aan een goed doel.
    Dit vraagt echter wat zoekwerk om iets te kiezen waar ge echt achter staat. Dus ik weet niet of dat er zal van komen, want ik heb nog zoveel
    voorbereiding te doen en de reis komt steeds dichterbij.
    Onlangs heb ik een GPS 60CSx en moet die nog leren gebruiken.Ik hoop dat het niet te moeilijk is om ermee te werken want ik ben niet zo
    technisch aangelegd. Het zal mij wel een bijkomend veilig gevoel geven om een GPS mee te nemen ( vooral als je alleen reist ).

    07-01-2009 om 00:00 geschreven door coolens gerda  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    01-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kennismaking

    Ik hoop van 2009 een boeiend jaar te maken,vol veranderingen. Alhoewel ik een 50 plusser ben zit ik nog vol dynamiek.
    Daarom neem ik ''de koe bij de hoorns '' en begin op 01/01/2009 met het aanmaken van een eigen webblog.
    Dit gaat over mijn fietsreis naar Compostela die ik op 01/05/2009 wil aanvangen vertrekkend vanuit Lovendegem.
    Ik heb zelf reeds verschillende sites bezocht om ervaringen over andere pelgrims te lezen. Daarom wil
    ik mijn eigen ervaringen ook delen  met anderen.
    De fietstocht wil ik alleen en in maximum 5weken doen. Ik hoop echter om onderweg mensen tegen te komen waarmee
    ik samen een deel van de weg kan afleggen. Ik heb ergens gelezen ''de weg is een ontmoetingsplaats waar vriendschappen
    spontaan ontstaan'', dus dit zal wel lukken .
    Hoe kom ik erbij om dit te doen?
    Het idee is per toeval ontstaan in Juni 2008. Ik had namelijk behoefte om wat meer aan mijn fysieke conditie te
    werken en ben gaan fitnessen. Daar staan televisie's opgesteld om de soms lastige en saaie oefeningen wat draaglijker
    te maken. Plots zag ik een uitzending over reizen en uitdagingen in het leven.
    Dit is bij mij beginnen inwerken en "plots had ik het". Ik zou zelf ook een grote uitdaging aangaan in mijn leven.
    Hoe de gedachte bij Compostela kwam weet ik niet goed, maar ik begon erover te lezen en bezocht verschillende sites.
    Op dat moment had ik me wel reeds ingeschreven in de Academie van Gent voor mijn 5de jaar schilderen.
    Ik dacht na en heb voor mijzelf uitgemaakt "2 zaken tegelijk goed doen is niet gemakkelijk ", ook omdat ik nog voltijds werk.
    Dus heb ik gezegd in de Academie dat ik niet meer kwam (schilderen kan je altijd nog) om me dus volledig te concentreren
    op mijn speciale tocht.(nu heb ik nog de conditie).Ik wil er volledig voor gaan.
    Vanaf september ben ik beginnen fietsen-elke dag 24km naar mijn werk (van Lovendegem naar Gent en terug) in weer en wind.
    Vroeger heb ik nooit enige vorm van sport  beoefend maar het lukt mij tot hiertoe om een goede conditie op te bouwen. Dit werd
    getest in de fitness en ik zat een stuk boven het gemiddelde van mijn leeftijdsgenoten. De regel is -niet opgeven-.
    Ik ben ook gaan uitkijken naar een echte trekkersfiets en mijn besluit is gevallen op een Koga traveller.
    De derde week van januari hoop ik mijn nieuwe fiets te hebben en dan beginnen de langere tochten tijdens het weekend.
    Dit zal nodig zijn om mijn uithoudingsvermogen nog meer op te bouwen. Ik zal ook moeten oefenen op meer heuvelachtige
    plaatsen.
    Ik heb me ook laten inschrijven voor een cursus "fietsherstellen" in februari 2009 maar hoop dit zo weinig mogelijk nodig te hebben
    tijdens de reis.
    Ik ben ook lid bij het Genootschap van Compostela.en heb reeds een bijeenkomst bijgewoond met info voor dezen die binnenkort
    willen vertrekken.

    01-01-2009 om 00:00 geschreven door coolens gerda  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (38 Stemmen)


    Archief per maand
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • Aankomst Santiago (Pedro)
        op
  • welkom terug (Geert)
        op dag 36 en 37 einde van de reis
  • Finisterra (Pierre)
        op dag 32
  • proficiat (Christina De Loore)
        op dag 32
  • Proficiat(Richard) (Richard Haeck)
        op dag 30
  • Bravissimo, well done (Margriet)
        op dag 30
  • Felicidades! (Linda Vanhoutte)
        op dag 30
  • Het einde van de wereld (Pierre Gyselinck)
        op DAG 28 EN 29
  • Formidastisch (Pierre Gyselinck)
        op
  • Proficiat (Leon)
        op DAG 28 EN 29
  • Aankomst (Michel)
        op
  • PROFICIAT (Patricia)
        op dag25, 26 en 27
  • Compostella (Pierre Gyselinck)
        op dag25, 26 en 27
  • buena sera (miel)
        op dag25, 26 en 27
  • Bonne chance (Margriet)
        op dag 24
  • Veel geluk (Joris)
        op dag 24
  • in gedachten... (Isabelle De Ryck)
        op dag 24
  • Santiago "in zicht" (Pierre Gyselinck)
        op dag 24
  • Proficiat (Christina De Loore)
        op dag 24
  • zo 'n reis... (frank )
        op dag 23

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs