Foto
Over mijzelf
Ik ben Deborah, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Debsie.
Ik ben een vrouw en woon in Zwolle (Nederland) en mijn beroep is Student, Stagaire, Moeder.
Ik ben geboren op 29/09/1978 en ben nu dus 45 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wandelen, fietsen, gedichten verzamelen en schrijven, verhalen schrijven, .
Spontane huismama van 31 jaar uit Zwolle. Voor de rest zou ik zeggen vraag maar raak. Vragen staat vrij... maar antwoord
Gastenboek

Altijd leuk als je komt kijken, maar nog leuker voor mij als je een berichtje achterlaat. Groetjes xjes van mij

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

Laatste commentaren
  • Bedankt (Deborah)
        op Klote - ex
  • .... (freerkje)
        op Klote - ex
  • Categorieën
  • Gedichten die ik zelf geschreven heb (58)
  • Gedichten door bekenden (17)
  • Verzameling (74)
  • Inhoud blog
  • Update
  • Zo op het eind van het jaar
  • Druk druk druk
  • Afscheid ben ik aan het nemen
  • Een stapje verder
  • Moe
  • Vriendschap 1
  • Heb me lief
  • Geluk 4
  • Afscheid 1
  • Een mens is nooit te (f)out om te leren
  • Waarom
  • Opgesloten
  • Geluk 3
  • Dansen
  • Positief
  • Onbereikbaar
  • Weer fout gedacht!
  • Rillingen door mijn lichaam heen
  • (Mister) X
  • Voor jou
  • Verwachtingen
  • Blijf bij me
  • We zien elkaar
  • Een vriend
  • Moeder
  • Condoleance 1
  • Een Schimmel of een Paard in de Assendorperstraat
  • Jij 1
  • Verliefd
  • Gevoelens 1
  • Liefste mama
  • Geluk 1
  • Echte vriendschap is er altijd!
  • Mijn vader
  • Vriendschap 2
  • Gedichtjes verzinnen
  • Borderline
  • Boos en kwaad
  • Klote - ex
  • Kom er wel bovenop
  • De ware
  • Voordat ik je had gezien
  • Verliefd
  • Voor L...., mijn gevoelens
  • Ode aan opa B.
  • Mijn kleine steun en toeverlaat
  • Vergissing
  • Zo vaak
  • De herinnering blijft...
  • Niets komt tussen ons in...
  • Gelukkig maken
  • Bedrog
  • Beste F...., (Sinterklaas)
  • Liefde is...
  • Samen zijn...
  • Door jou...
  • Koud en alleen
  • Mijn gevoel voor jou
  • Vind je wel leuk
  • Heel even...
  • Ik wil...
  • Dierenliefde
  • Vrienden
  • Vast
  • Voor E....,
  • Ik geloof in mij!
  • Ongelukkig
  • Scheiding
  • Sinterklaas voor mij 1
  • Bedrog 2
  • Me, myself and I
  • Wachten
  • New love
  • Hoop...
  • Twijfels 1
  • Depressief
  • Ik zeg NEE!
  • Ik baal ervan
  • Leven
  • Twijfels 3
  • Ode aan A...
  • Twijfels 2
  • Liegen en bedriegen
  • Rara...
  • Mixed emotions
  • Valentijn
  • Liefdesverdriet
  • Mijn droomjongen
  • Toen het begon
  • Witje
  • Voor nu en voor altijd
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Blog als favoriet !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    werken
    www.bloggen.be/werken
    Forum

    Hier kan je al je vragen en/of opmerkingen kwijt over deze site.

    gedichten gedichtenblogvandebsie.bloggen.be
    gedichten - goede hosting
    Archief per maand
  • 09-2011
  • 12-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 09-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 09-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 03-2005
  • 02-2005
  • 01-2005
  • 12-2004
  • 09-2004
  • 07-2004
  • 01-2004
  • 09-2003
  • 08-2003
  • 06-2001
    Gedichtenblog van Debsie
    http://gedichtenblogvandebsie.bloggen.be
    Welkom op mijn gedichtenblog. Ik hoop dat je veel plezier zal beleven aan het bekijken ervan.
    10-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stapje verder
    Wat is het moeilijk om je los te laten
    We hebben samen zoveel meegemaakt
    Niet eerder heeft de liefde voor een kind
    mij zo onzegbaar diep geraakt
    Jouw kleine handjes in de mijne
    Een lag op je gezicht
    Twee stralende blauwe kijkers
    Blonde lokken in 't ochtendlicht
    Zelf al op ontdekkingsreis,
    toch nog even op m'n schoot
    Lieve, kleine boef,
    je wordt ineens zo groot


    (Ik wou dat ik dit gedicht had geschreven, want het slaat precies de spijker op zijn kop. Mijn zoontje word eind van de maand alweer 3 jaar en ik vind het ook zo snel gaan allemaal.)

    10-08-2009 om 22:12 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Kinderen, Opgroeien
    06-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moe
    Mijn hoofd is vol; gedachten, flarden, onrust
    Ongeduld, woede, angst en eenzaamheid
    Moe leg ik mij ten rusten op zachte veren
    sluit mijn ogen, vlucht voor mezelf
    Hopend dat ik weer ontwaak
    Als het onweer reeds is overgedreven
    Als de wind mijn verdriet heeft meegenomen
    Naar onbekende oorden, ver weg van hier...
    dan word ik herboren wakker
    Als op een prille lentedag
    dan begin ik weer te leven
    Ik, die het leven altijd lachend zag

    06-08-2009 om 21:04 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Moeheid, Gedachten, Onrust, Eenzaamheid
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vriendschap 1
    Door een waas van tranen zie ik
    je staan
    Je reikt mij een hand maar
    ik pak hem niet aan

    Doorgaan wil ik met wat ik heb
    en jij hebt gelukkig ook dat besef

    Beiden weten we heel diep van binnen
    we houden van elkaar maar zullen
    elkaar nooit beminnen

    Maar ook wat we nu samen hebben
    is een heel mooi en prachtig bezit
    en dat vergoedt het grote gemis

    Een hele ervaring rijker
    en ergens toch goed mee te leven
    bedankt dat ik dit mocht meemaken
    en beleven

    06-08-2009 om 20:58 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Liefde, Vriendschap, Besef
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heb me lief
    IK heb je lief,
    meer dan me lief is
    Maar lef om er aan toe te geven,
    daar zoek ik tevergeefs naar
    Heb me lief,
    meer dan het leven
    Leg je dromen in mijn handen
    Leer me kijken met mijn hart
    Leer me reizen zonder doel
    Zomaar onderweg zijn
    Enkel op gevoel
    Leer mij mezelf te geven

    06-08-2009 om 20:51 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Liefde, Lef, Leven, Dromen, Reizen
    27-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geluk 4
    Gelukkig zijn
    is niet
    krijgen wat we verlangen
    maar
    tevreden zijn
    met wat we hebben

    Kwaliteit
    van het leven
    heb je niet voor het kiezen
    Geniet
    van hetgeen
    je is gegeven
    Er valt zoveel te verliezen

    27-07-2009 om 20:12 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Geluk, Liefe, Tevreden, Genieten, Verlangen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid 1
    Afscheid nemen doet altijd zeer
    zeker als je weet: dit is de laatste keer
    de laatste keer samen
    de laatste keer wij
    daarna is het ik
    en een beetje jij
    want jij gaat weg
    en ik blijf hier
    want jij gaat dood
    en ik blijf leven
    voorlopig...

    27-07-2009 om 19:33 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Afscheid, Overlijden
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mens is nooit te (f)out om te leren

    Wat heb ik mezelf aangedaan en al die anderen
    om mij heen?
    Ik zit nu in de gevangenis en ik voel me zo alleen
    door een hele stomme fout, ik kon de wereld aan
    Hoe heb ik kunnen denken dat het niet fout zou gaan
    Met eurotekens in mijn hoofd, ik dacht dat lukt me wel
    Het risico is toch minimaal en het geld verdien ik snel
    Het bewijst dat ik ecth blond ben
    Mijn brein laat me in de steek
    Ik zou beter moeten weten, dus ik ben dommer dan ik leek
    Nu zit ik hier mijn tijd uit en denk een heleboel
    Ik vraag me heel erg af hoe ik me over twee maanden voel
    Ik speelde met mijn leven
    Ik dacht dat ik het gemaakt had, helaas
    duurde dat maar even

    een mens is nooit te (f)oud om te leren

    (Geschreven door: JH)

    27-07-2009 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten door bekenden
    Tags:Leren, Geld, Denken, Ongelukkig
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom

    Waarom zijn er zoveel vragen in een
    wanhopig mensenhart?
    Waarom moet ik zoveel dragen?
    Waarom trof juist mij die smart?
    Waarom ga ik niet net als anderen zonder strijd
    door het leven heen?
    Waarom werd aan mij ontnomen dat wat ik het
    liefste had?
    En waarom moest ik juist missen wat ik zo
    nodig had?
    Waarom steeds weer nieuwe zorgen?
    Waarom steeds weer nieuwe strijd?
    Waarom hebben anderen alles?
    Waarom raak ik zoveel kwijt?

    (Geschreven door: JH)

    27-07-2009 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Gedichten door bekenden
    Tags:Vragen, Liefde, Smart, Ongelukkig
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgesloten

    4 Weken verder nog steeds in de cel
    Maar over het algemeen red ik het wel
    Er zijn dagen met tranen en dagen met pijn
    Maar er zijn ook momenten dat ik gelukkig kan zijn
    Bezoel van mijn vrouw en moeder
    Mijn dagelijkse post en even ben ik dan van al mijn ellende verlost
    Het zonnetje schijnt, een vogel fluit
    Dan toch weer de gedachte: ik wil eruit
    Maar ik moet hier nog blijven, zeker tot mijn rechtzaak
    Ik leer hier een hoop en vooral over mij
    En al die zelfkennis maakt me een klein beetje blij
    Alleen met mezelf, ik moet het doen
    Maar ik denk nog steeds: Wat was ik een oen!
    Nog zeker zes maanden moet ik overleven
    Maar ach...

    In een life time is dat maar even!

    (Geschreven door: JH)

    27-07-2009 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten door bekenden
    Tags:Gevangen, Gedachten, Zelfkennis
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geluk 3

    Geluk is het licht waar ieder naar smacht
    Hoe rijk je ook bent
    Geluk geeft je kracht
    Hoe lang ik ook zocht
    En waar ik ook keek
    Ik kon niets vinden
    Wat op mijn lichtje leek
    NU kan ik weer lachen
    En voel me weer vrij
    Want ik heb het gevonden
    Dat lichtje ben jij
    toch is geluk iets
    Waar je beiden aan werken moet
    Met heel je hart en ziel
    En dat is wat ieder van ons doet
    Daarom geef ik heel mijn hart aan jou
    En wil ik je hiermee zeggen
    Hoeveel ik van je hou

    (Gekregen van: JH)

    27-07-2009 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten door bekenden
    Tags:Geluk, Liefde, Zoeken
    26-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dansen
    En toen op een morgen
    werd het plotseling heel licht
    Warme, intense kleuren
    Een schitterend gezicht

    Ik voelde het van binnen
    Het stroomde door me heen
    Dansen kon ik, lachen
    En al mijn angst verdween

    Vasthouden ging niet
    Het gevoel gleed voorbij
    Maar het was van grote waarde
    Het versterkte mij

    26-07-2009 om 20:29 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Vrolijk zijn, Geluk, Dansen, Gevoel
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Positief

    Ook al valt het leven
    wel eens tegen
    en gaat soms
    alles verkeerd
    probeer dan uit die tegenvallers
    iets positiefs te halen
    dan heb je toch
    iets belangrijks geleerd

    (Geschreven door: JS)

    26-07-2009 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten door bekenden
    Tags:Positief, Leren, Tegenvallers
    23-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onbereikbaar
    Mijn raam staat open
    Ik ruik de geur
    van de pasgevallen regen
    Net als toen
    Ik verlang naar jou
    en naar het gevoel dat ik had
    toen ik zeker wist
    dat je van me hield
    Kon ik je dit maar vertellen
    Kon ik je
    alles maar vertellen
    In gedachte ben je weer zo dichtbij
    Maar in het echt
    ben je onbereikbaar

    23-07-2009 om 20:21 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Liefde, Wensen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer fout gedacht!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vannacht doe ik weer geen oog dicht
    Want ik zie je steeds voor me, jouw gezicht
    Maar jij wil me niet
    Dus ligt er voor ons niets in het verschiet
    Ik moet je vergeten
    We gaan dus niet daten
    Jij wil alleen maar plezier
    En dat weerhoud me ervan je uit te nodigen hier
    Ik wil liefde en aandacht,
    niet andersom
    Ik weet niet wat jou onder mijn aandacht bracht
    Maar je sloeg in als een bom
    Ach, hier kom ik ook wel overheen
    Net als de andere mannen die ik leerde kennen...
    Voorheen...

    Geschreven door: DvW - 23 juli 2009

    23-07-2009 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Liefde, Slapen, Gevoelens, Daten
    20-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rillingen door mijn lichaam heen
    Kippenvel overal
    En dat alleen al door aan je te denken
    Mijn lippen verlangen naar jou
    Zweetdruppeltjes die langzaam langs mijn lichaam
    naar beneden glijden
    Als ik jou mond op de mijne voel
    Jouw adem op mijn lichaam maakt me gek
    Je streelt me langzaam door mijn haar
    door mijn haar, dan naar beneden
    Het is zo warm en jij voelt zo goed
    Jouw geur doet mijn hart sneller kloppen
    Ik heb mijn adem niet meer onder controle
    Dit gevoel voor altijd, dat is hemels.

    20-07-2009 om 22:39 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Liefde, Verlangen, Lust
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.(Mister) X
    De leukste Valentijnskaarten zijn de
    anonieme. Eindeloos kun je fantaseren over de
    man/vrouw die verliefd op je is. Je zult maar een
    kaart ontvangen met:

    Ik zie je lopen, 's ochtends,
    's middags, iedere dag
    Ik zou je willen beminnen
    Maar ik weet dat dat niet mag
    Ik had dit graag willen zeggen
    Maar dat durf ik niet zo goed
    Vandaar deze anonieme Valentijnsgroet

                                         X

    20-07-2009 om 22:35 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Liefde, Valentijn, Anoniem
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor jou
    Ik staar omhoog, en zoek naar jou
    in het zwarte van de nacht
    Ik stel mij voor, dat jij daar bent
    en gewoon tegen mij lacht

    Ik zie je niet, ik hoor je niet
    maar doordat ik je zo mis
    ben ik van het feit doordrongen,
    dat daarboven mij 'iets' is

    Ik sluit mijn ogen en beleef
    een intens moment
    Ik weet gewoon, ik vĂ³el gewoon
    dat jij dicht bij me bent

    20-07-2009 om 21:46 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Liefde, Overlijden, Gemis
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verwachtingen
    Ik dacht dat met jou
    het leven zou gloeien
    de avonden zouden te kort zijn
    onze gesprekken uitputtend
    en ik zou van je houden
    zonder eisen

    Nu praten we uren
    we zijn doodmoe
    jij wilt het anders,
    ik wil het anders,
    maar we weten niet hoe
    We houden van elkaar,
    dat lijdt geen twijfel
    Maar mijn ogen gloeien

    20-07-2009 om 20:55 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Liefde, Verandering, Verwachtingen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blijf bij me
    Als jij niet bij me bent,
    zijn mijn dagen lang,
    de nachten oneindig lang,
    alles donker om me heen.
    Er is geen warmte meer,
    ik kan niet meer vrolijk zijn,
    zonder jou liefde kan ik niet leven.
    Jij verwarmt me,
    verlicht mijn bestaan
    Mijn hart klopt alleen voor jou,
    zonder jou aanwezigheid
    ben ik verloren
    Laat jou liefde mijn hart verwarmen
    Laat mij nooit eenzaam zijn,
    blijf mijn licht in de duisternis
    Jou liefde is alles wat ik nodig heb
    om gelukkig te zijn

    20-07-2009 om 20:45 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Liefde
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zien elkaar

    We zien elkaar,
    want we hebben gestreden
    Uren gesproken
    en elkaar niet gemeden
    Samen gehuild,
    elkaars pijnen geleden
    Geen loze woorden,
    de leegte gevuld
    De strijd aangebonden
    en elkaar toen gevonden

    (Geschreven door: JS)

    20-07-2009 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten door bekenden
    Tags:Ziekte, Strijd, Liefde, Vriendschap


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs