Foto
Over mijzelf
Ik ben Deborah, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Debsie.
Ik ben een vrouw en woon in Zwolle (Nederland) en mijn beroep is Student, Stagaire, Moeder.
Ik ben geboren op 29/09/1978 en ben nu dus 45 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wandelen, fietsen, gedichten verzamelen en schrijven, verhalen schrijven, .
Spontane huismama van 31 jaar uit Zwolle. Voor de rest zou ik zeggen vraag maar raak. Vragen staat vrij... maar antwoord
Gastenboek

Altijd leuk als je komt kijken, maar nog leuker voor mij als je een berichtje achterlaat. Groetjes xjes van mij

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

Laatste commentaren
  • Bedankt (Deborah)
        op Klote - ex
  • .... (freerkje)
        op Klote - ex
  • Categorieën
  • Gedichten die ik zelf geschreven heb (58)
  • Gedichten door bekenden (17)
  • Verzameling (74)
  • Inhoud blog
  • Update
  • Zo op het eind van het jaar
  • Druk druk druk
  • Afscheid ben ik aan het nemen
  • Een stapje verder
  • Moe
  • Vriendschap 1
  • Heb me lief
  • Geluk 4
  • Afscheid 1
  • Een mens is nooit te (f)out om te leren
  • Waarom
  • Opgesloten
  • Geluk 3
  • Dansen
  • Positief
  • Onbereikbaar
  • Weer fout gedacht!
  • Rillingen door mijn lichaam heen
  • (Mister) X
  • Voor jou
  • Verwachtingen
  • Blijf bij me
  • We zien elkaar
  • Een vriend
  • Moeder
  • Condoleance 1
  • Een Schimmel of een Paard in de Assendorperstraat
  • Jij 1
  • Verliefd
  • Gevoelens 1
  • Liefste mama
  • Geluk 1
  • Echte vriendschap is er altijd!
  • Mijn vader
  • Vriendschap 2
  • Gedichtjes verzinnen
  • Borderline
  • Boos en kwaad
  • Klote - ex
  • Kom er wel bovenop
  • De ware
  • Voordat ik je had gezien
  • Verliefd
  • Voor L...., mijn gevoelens
  • Ode aan opa B.
  • Mijn kleine steun en toeverlaat
  • Vergissing
  • Zo vaak
  • De herinnering blijft...
  • Niets komt tussen ons in...
  • Gelukkig maken
  • Bedrog
  • Beste F...., (Sinterklaas)
  • Liefde is...
  • Samen zijn...
  • Door jou...
  • Koud en alleen
  • Mijn gevoel voor jou
  • Vind je wel leuk
  • Heel even...
  • Ik wil...
  • Dierenliefde
  • Vrienden
  • Vast
  • Voor E....,
  • Ik geloof in mij!
  • Ongelukkig
  • Scheiding
  • Sinterklaas voor mij 1
  • Bedrog 2
  • Me, myself and I
  • Wachten
  • New love
  • Hoop...
  • Twijfels 1
  • Depressief
  • Ik zeg NEE!
  • Ik baal ervan
  • Leven
  • Twijfels 3
  • Ode aan A...
  • Twijfels 2
  • Liegen en bedriegen
  • Rara...
  • Mixed emotions
  • Valentijn
  • Liefdesverdriet
  • Mijn droomjongen
  • Toen het begon
  • Witje
  • Voor nu en voor altijd
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Blog als favoriet !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    football96
    www.bloggen.be/footbal
    Forum

    Hier kan je al je vragen en/of opmerkingen kwijt over deze site.

    gedichten gedichtenblogvandebsie.bloggen.be
    gedichten - goede hosting
    Archief per maand
  • 09-2011
  • 12-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 09-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 09-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 03-2005
  • 02-2005
  • 01-2005
  • 12-2004
  • 09-2004
  • 07-2004
  • 01-2004
  • 09-2003
  • 08-2003
  • 06-2001
    Gedichtenblog van Debsie
    http://gedichtenblogvandebsie.bloggen.be
    Welkom op mijn gedichtenblog. Ik hoop dat je veel plezier zal beleven aan het bekijken ervan.
    22-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geluk 1

    Geluk zit in een heel klein doosje
    doe je het open dan moet je zorgen
    dat het niet wegvliegt

    Koester het als het mooiste
    sieraad en zorg dat je
    ervan geniet

    Ben je zover dat je dat beseft
    dan kun je met geluk overweg

    (Geschreven door: JS)

    22-06-2009 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten door bekenden
    Tags:Geluk
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Echte vriendschap is er altijd!

    Van alles op aarde,
    heeft vriendschap wel de meeste waarde
    't Is niet te koop,
    en je hoeft ook niet te smeken met stroop
    Je moet ook nooit vriendschap veinzen,
    want daar zal iedereen voor terugdeinzen
    maar gewoon een open hart
    is voor vriendschap de beste start

    (Geschreven door: JS)

    22-06-2009 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten door bekenden
    Tags:Kus, liefde
    19-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn vader
    De mooie dagen van mijn vader
    lijken bijna wel geteld
    soms, als ik hem benader
    zitten woorden bekneld
    die hij zo graag zou willen zeggen
    vragend kijkt hij mij dan aan
    en het is niet uit te leggen
    hoe we daar dan samen staan

    "Wat wilde ik nou toch vertellen
    nou ja, ik weet het echt niet meer,
    als ik het weet zal ik je bellen
    't was vast niet belangrijk deze keer"

    Mijn vader is niet meer de oude perenboom
    zoals hij dat zelf zo vaak heeft gezegd
    niet meer hij die zonder schroom
    voor een groot publiek zijn zegje zegt

    Mijn vader is op leeftijd
    een mooie weliswaar
    maar dat hij nu zo van mij wegglijdt
    maakt mij verdrietig en 't voelt raar
    de pa die ik mijn hele leven heb gekend
    waar 'k mee kon lezen en schrijven
    en waar ik zo mee was verwend
    dat mocht helaas niet meer zo blijven

    Met een glimlach kan ik naar hem kijken
    en als dochter blijf ik hem trouw
    ook ontroering wil niet wijken
    omdat ik zoveel van hem hou

    (Uit: Libelle - Door: Zijn dochter)

    19-06-2009 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Vader, dochter, liefde, vergeetachtig, verlies
    08-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vriendschap 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat is vriendschap?

    Vriendschap is...
    dat ze voor je klaarstaan als je ze nodig hebt
    Vriendschap is...
    dat je iemand hebt om alles mee te delen, pijn en geluk
    Vriendschap is...
    iemand waar je leuke dingen mee kunt doen
    Vriendschap is...
    de mensen waar je het meesst om geeft
    Ofwel...
    degene die jou en waar jij het dichtst
    bij het hart ligt

    Geschreven door: DvW - 2008

    08-09-2008 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Vriendschap, Gevoelens
    16-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedichtjes verzinnen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de nachtelijke uurtjes
    denk je nog wel ergens aan
    Zo bedacht ik dit gedichtje
    hopend dat de ingeving vroeger komt voortaan
    Als je hoofd tot rust komt
    schieten je ineens dingen tebinnen
    Als een "normaal" mens weg bromt
    bedenk ik hele zinnen
    die op elkaar rijmen en dichten
    zonder dat ik daar ook maar eens mijn hemd voor op hoef te lichten

    Geschreven door: DvW - 16 februari 2008

    16-02-2008 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Dichten, ingeving, slapen, schrijven
    14-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borderline
    Borderline is:
    van iemand houden
    maar zeggen van niet.
    De hele dag lachen,
    ondertussen heb je verdriet.
    Vastgehouden willen worden
    maar roepen: raak me niet aan!
    In woede uitbarsten
    en plotseling iemand willen slaan
    De ene minuut willen leven
    de volgende wil je dood
    Dan weer in je armen krassen
    uit pijn en uit nood
    Ontzettend bang zijn
    en in een hoekje kruipen
    Of juist alle moed hebben
    en het avontuur besluipen
    Borderline is angst
    bang om  alleen te zijn
    Borderline is eenzaam
    en onbegrepen zijn

    (Zoals al een paar keer eerder geschreven, had ik deze ook graag zelf geschreven maar helaas was iemand anders me al voor hihihi)
    (Geschreven op 14 februari 2008)

    14-02-2008 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Verzameling
    Tags:Pijn, Borderline, Gevoelens
    01-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boos en kwaad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Boos ben ik, kwaad
    Vanbinnen voel ik alleen maar haat
    'Stik' zeg ik tegen allen
    die mij in de loop der jaren hebben laten vallen
    "Vrienden" noemden ze zichzelf
    Zelfs nu ik door het spit delf
    Iedereen laat je stikken
    en proberen op je gevoelens te mikken
    Pijn doen is het enige dat telt
    totdat je een keer de steen terug kijlt!

    Geschreven door: DvW - 1 februari 2008

    01-02-2008 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:haat, Gevoelens, Vriendschap
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klote - ex
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn handen jeuken
    Ik wil slaan
    Ik wil er op los beuken
    Me even lekker laten gaan
    Mijn zoon word niet erkend
    is dat nou een 'echte' vent?
    "Laat maar gaan",
    zeg ik spontaan
    maar van binnen kook ik
    en zeg ik: 'Stik!'
    tegen mannen die hun kind laten stikken
    alleen omdat ze ergens tegenaan lopen te hikken

    Geschreven door: DvW - 1 februari 2008

    01-02-2008 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    15-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kom er wel bovenop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zo vaak bedrogen
    Zo vaak belogen
    Zo vaak onrecht aangedaan
    maar nu is het afgelopen
    Ik laat me niet meer slopen
    Naar mijn gevoel kraait geen haan

    Ik heb zoveel verloren
    Maar ook zoveel terug gehad
    jWie zou mijn smeekbede horen
    Ik klom weer uit dat diepe gat

    Ik moest alles zelf doen
    Ik kreeg van niemand hulp
    Maar ik heb het gedaan
    En nu staan ze voor mijn stulp

    Dit is mijn thuis
    Hier ligt mijn haven
    Lekker in ons huis
    Mijn verleden begraven

    Geschreven door: DvW - 15 januari 2008

    15-01-2008 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Bedrog, Wensen, Gevoelens, Huis, Samenzijn
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De ware
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik zit hier alleen
    op mijn kamer te wachten
    op de ware man
    die mijn pijn kan verzachten
    Die mijn muur afbreken kan
    Waar is diegeen?

    Toch blijf ik hopen
    verlangen naar jou
    Langzaam  begin ik te lopen
    naar de man waar ik van hou

    Geschreven door: DvW - 15 januari 2008

    15-01-2008 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voordat ik je had gezien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je was nog maar een eicel
    toen ik na 2 dagen al wist dat je er was
    Tijdens de zwangerschap was het een hel
    maar ik was ook in mijn sas
    Veel meegemaakt, maar nu eindelijk rust
    Ik was ook wel een beetje uitgeblust

    Nu gaat het goed met ons twee
    En ik neem  je overal naar mee
    En met jouw betoverende lach
    zorg je dat iedereen je mag
    Behalve je verwekker niet
    maar dat interesseert ons lekker geen biet!
    We hebben het goed met elkaar
    al zit ik soms ook wel met de handen in het haar
    en krijg ik weleens een douw, onthoud:

    Mama houd voor altijd en met heel haar hart van jou!!!

    Geschreven door: DvW - 15 januari 2008

    15-01-2008 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Kinderen, Gevoelens, Liefde
    15-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verliefd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Harten verscheurd, harten vol pijn
    getrouwd, maar toch ook vrij willen zijn
    Waanzinnig verliefd
    maar ook een dolk die onze harten doorklieft
    De toekomst? Twee gezinnen ontwricht
    verliefd zijn, alleen jij en ik weten hoeveel
    schade dat aanricht
    Het liefst zouden we elkaar willen beminnen
    'gelukkig' konden we ons tot nu toe steeds bezinnen
    We moeten nu echt kiezen
    maar wat staat ons ook allemaal te verliezen
    Man, vrouw, kinderen van wie we ook houden
    die ons altijd blindelings vertrouwden
    Wat ook de uitkomst zal zijn
    een stuk van ons hart leeft verder met pijn

    Geschreven door: DvW - 2007

    15-09-2007 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Liefde, Gemis, Ongelukkig, Pijn, Twijfels, Gezinnen
    21-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor L...., mijn gevoelens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik hou van jou
    nu al
    ondanks dat ik je bijna niet ken
    Ik mis je
    iedere dag en iedere nacht
    terwijl ik vlak bij je ben
    Jij bent zo dichtbij
    en ik kan je niet aanraken
    Bij jou voel ik me vrij
    of ga je afhaken?
    Ik heb het voor mezelf verknald
    en het goed vergalt
    Ik hoop dat je tot een besluit komt
    ten positieve van mij
    Dat je ook van mij houdt
    maar het vermomd
    Ik wil je aan mijn zij
    maar jij weet het nog niet zeker
    Ik wil je graag snel weer zien...
    morgen misschien???

    Geschreven door: DvW - 21 mei 2007

    21-05-2007 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Liefe, Twijfels, Gevoelens
    19-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ode aan opa B.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zo kort heb ik je gekend
    Heel kort maar
    En toch had ik het gevoel
    het leek een eeuwigheid te duren

    Zeg me waar je nu bent
    Altijd had jij een lief gebaar
    De rest was zo koel
    maar bij jou loerde een groter gevaar

    Je was de liefste man
    die ik ooit gekend heb
    een man waar je van houden kan
    nu ik mijn tranen weg dep

    Rust zacht, opa!
    Heel veel liefs van je vergeten kleinzoon...

    Geschreven door: DvW - 19 april 2007

    19-04-2007 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Condoleance, Verdriet, Kleinkinderen, Gemis, Liefde
    16-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn kleine steun en toeverlaat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Iedere keer wanneer het weer wat beter gaat
    is er wel weer iemand die je terug de grond in slaat
    Soms lig ik huilend in bed,
    te denken aan mijn volgende zet
    Om mijn leven op orde te krijgen
    moet ik de eindjes aan elkaar rijgen
    Moeilijk vind ik dat soms wel
    maar dat vergeet ik snel
    als ik kijk in de ogen van mijn zoon
    en hij mij zijn liefde toont
    Wij houden onvoorwaardelijk van elkaar
    en dat is in het leven toch het mooiste gebaar!

    Geschreven door: DvW - 16 februari 2007

    16-02-2007 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Kinderen, Gevoelens, Liefde
    04-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergissing
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik dacht dat
    je weer gek op me was
    Maar dat was niet zo
    Ik dacht dat
    je nog steeds van me hield
    Maar dat was niet zo
    Nu doe je moeilijk over een jas
    en ik vraag me af
    wat je bezield
    Maar jij bewijst hetgeen ik altijd al zei:

    ...Alle mannen zijn hetzelfde!

    Geschreven door: DvW - 4 januari 2007

    04-01-2007 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Vergissing, Liefde
    01-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo vaak
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben er in getrapt, voor de zoveelste keer
    mar het was je laatste kans
    Nu gebeurt het niet meer
    Wat was ik toch een lapzwans
    om je toch nog eens te geloven
    en daarna de leifde van jou weer te zien doven
    Ik trapte er zovaak in
    daarna liepen de tranen weer over mijn kin
    Zo vaak ben ik blind geweest
    en met jou nog het meest
    Hoe heb ik zo stom kunnen zijn?
    Je doet me toch telkens weer pijn
    voor de zoveelste keer kreeg ik het bewijs!

    Geschreven door: DvW - 2007

    01-01-2007 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Gedachten, Liefde, Verdriet, haat
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herinnering blijft...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De herinnering blijft
    aan de dingen die hadden kunnen gebeuren
    De herinnering blijft
    aan de gebeurtenissen die mij hadden kunnen gebeuren

    maar je liet me alleen
    Je ging van me heen
    En toch kom je iedere keer weer terug
    en raak ik verslaafd aan jou, als met een drug

    Nu denk ik na over wat ik moet doen
    Wordt het dan weer net als toen?
    Of gaat het nu wel goed?
    En zeg je het nu wel, als je niet meer meedoet?

    En niet zoals de laatste keer
    Dat deed mij echt zeer
    Eerst praten, dan doen!

    Geschreven door: DvW - 2007

    01-01-2007 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Liefde, Twijfels, Gevoelens, Nadenken
    15-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niets komt tussen ons in...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er is iemand voor mij
    nog maar kort in mijn leven
    Maar nu al heel veel om geef
    Dat ben jij...

    Ik moet je nu missen
    want ze hebben je weggehaald bij mij
    Ik hou zoveel van jou
    en dan moeten ze ons zo dissen

    Maar dat staat onze liefde niet in de weg
    Nee, niets doet onze liefde stoppen
    Want wij houden van elkaar
    En degenen die denken ons uit elkaar te kunnen houden, heeft vette pech

    Ik houd van hem, hij van mij
    Niets komt daar tussen
    Hij is mijn liefste
    bij hem voel ik me vrij

    Geschreven door: DvW - Oktober 2006

    15-10-2006 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Liefde, Gemis, Wachten
    01-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkig maken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik wil jou alles geven
    om jou gelukkig te maken
    Wij moeten samen door het leven
    Ik zal nooit afhaken
    want ik hou van jou
    en ik blijf je trouw
    Jij bent degene die mijn hart verblijdt
    Ik ben voor altijd jouw meid!

    Geschreven door: DvW - September 2005

    01-09-2006 om 00:00 geschreven door Debsie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Gedichten die ik zelf geschreven heb
    Tags:Liefde, Geluk, Trouw, Volhouden


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs