ik deel hier mijn belevingen en gedachten......jij bepaalt wat je er mee doet!
Foto
Zoeken in blog

Foto
figtree
mijn andere blogs:
  • bloggen.be
  • kunstforum
  • Regenboogvrouwtje
  • Architects Of A New Dawn
  • Pinterest
  • Categorieën
  • 365 dagen iets (9)
  • boeken (3)
  • eenheid door verscheidenheid (3)
  • flow (23)
  • herinneringen (4)
  • introspectie (35)
  • kunstkronkels (7)
  • levenslessen (5)
  • markt (10)
  • vakantie/reizen (3)
  • vrijwilligerschap (2)
  • Inhoud blog
  • Signalen
  • Droom
  • Nog eens een goed voornemen
  • Niets doen en dan toch durven
  • Dag 8 Waarom verder doen?
  • Dag 7 Wát een dag!
  • Dag 6 Afsprak met d'n elsenboom
  • Dag 5 En dan lig ik plots klaar wakker.....
  • Dag 4 ~ wildeplantenstampot
  • Dag 3 ~ afname van multitaskvaardigheid
  • Dag 2 papiertje is te klein :)
  • Elke dag een schrijfseltje of wat anders:1
  • gedachteknronkelingen van vandaag
  • Eerste mini boekje is af.
  • Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Kunstkronkels
  • Naaimachine
  • Veilig door de sneeuw
  • All I like to do this 365 days
  • Gedachtenkronkelingen
  • Bloggen
  • Elke dag
  • U i t d e f l o w
  • They got the look!
  • Opvliegers of........
  • Onze'n haan
  • Inspiratie
  • Synchroniciteit 2
  • Synchroniciteit
  • eigen weg wensen
  • Gefaald
  • Mijn wens voor 2011
  • Is de wereld echt zo slecht
  • Een kerstdag als een ander.....
  • Het leven is mooi.... of?
  • gevaarlijke aardappelschiller
  • on/off line
  • Bijgeloof
  • universele waarheid
  • Lichtje
  • Cijfers in de media
  • Licht en donker
  • Foute programma's
  • Paps' verjaardag
  • met mams op schok
  • schrijven
  • Mijn godsdienst leraar
  • What would you attempt to do if you knew you could not fail?
  • zweven op de vleugels van de ziel
  • extremisme
  • veer en klissebol
  • Wankelen
  • manipulatie van ons(me)zelf
  • Les in geduld
  • het verleden komt in zicht
  • Een bijzondere workshop: cursus bio-logica psycho-logica
  • hommel
  • In mijn moeders schoenen
  • interactieve Escher
  • simpel
  • tegenstellingen
  • Hemelvaart en opendeurdag
  • oud zeer
  • Onze Nieuwjaarsbrunch bij De Lichtbron vzw
  • Nieuwjaarswensen
  • unusual x mass song
  • Doen wat je doet voor jezelf en de anderen mogen mee genieten.
  • Italiaanse stoofschotel
  • feestelijke pompoensoep
  • this little light of mine
  • 50.... een half jaar verder
  • Champagne
  • Dansend in de regen
  • facebook en een oproep tot positief gedrag
  • veilig?
  • Geert Kimpen
  • Intensief weekend
  • Anahata Katkin
  • :)
  • Baalhoek
  • Crisis
  • mandala in acryl
  • in 4e versnelling
  • Zomerweek in de Ardennen 10-14 augustus
  • smile and move
  • 5 belangrijke vragen
  • Het ideale werk
  • Acht principes
  • kben al terug
  • plots
  • 21 juni: Opendeurdag bij De Lichtbron vzw
  • Geneviève Cooreman - Een nieuw licht op goed en kwaad (Een psychosociaal en spiritueel ontwikkelingsperspectief)
  • 50
  • Interview in Het Nieuwsblad
  • elke vrijdag is anders
  • zacht
  • 't ging vanzelf!
  • Leerlingen van de Piva hebben de geleden schade vergoed
  • schrijf ik niet meer?
  • www....
  • Petje af voor de leerlingen begeleiders van de PIVA
  • De "Stad" reguleert een bloeiende markt kapot!
  • Naar aanleiding van een mail over geweld op de bus.
  • nu lees ik: De nacht van de schreeuw
  • Net uit:
  • Voor Angela en iedereen die 'mijn wereld' een beetje raar vindt.
  • veranderingen
  • Kben terug!
  • De dieven van Provinciaal Instituut PIVA in Desguinlei te Antwerpen
  • dit voelt niet ok.......
  • Mag ik U even voorstellen:
  • kronkelingen
  • mijn maat is vol
  • Waarover maakte ik me zorgen?
  • windows live update
  • Terug naar af en weer terug naar af, steeds weer onderuit.
  • Verstand van zaken?
  • interview vragen en antwoorden
  • lazy evening
  • A thought for the day from Living The Field
  • motivational quote of the day
  • Samenwerking
  • Nieuwjaar brunch
  • welterusten
  • mijn ouders
  • Zonnebos
  • een voorschriftje
  • Australia - Brandon Walters
  • Virus!!! ( http://www.myspacy.biz)
  • Jan van Rijswijcklaan
  • tegenstrijdigheden
  • Brussel
  • onze wens voor 2009
  • gisteren op het NECKOCALYPSE FEST in Leuven
  • over zelfgenezing en mijn proces daarin
  • Time flies
  • een motortje
  • Eten werken slapen
  • Einstein
  • Een enquete van een studente
  • Belgisch Vuurwerk
  • foto reuze kerstman
  • kou
  • de hond, de kat en de rat
  • deze week is voorbij gevlogen
  • nog eentje van verder af
  • Brasschaat, hé, hier staat een snoepkraam!
  • geen spoken, in tegendeel, ik slaap goed
  • Eindelijk
  • Ja zeker, ik was weer eens bij de kapper!
  • sneeuw
  • hij komt....
  • beelden die na zinderen...
  • @Redstar
  • terug naar binnen
  • Schiermonnikoog
  • een speech van een 13-jarige
  • tuimelaar
  • misbaar
  • onmisbaar
  • De ridder op zijn (witte?) paard
  • pijn in de flank ---- griep?
  • griep in huis
  • you have a choice
  • Laika (het ex-asiel hondje)
  • Walsoorden-Arnemuiden-Goese Sas-Goes
  • een dagje vrij
  • Schiermonnikoog
  • Vlaamse knuffeldag
  • impressies van een zondagwandeling
  • druk maken op de weg
  • vliegen of zweven
  • affiche
  • niet naar het 'andere boek'
  • slaapweek
  • in my name
  • engels gras
  • oude woekeraars en opgediepte waarden
  • de volgende ronde
  • dag van de klant
  • reading a book
  • vervolg met Laika
  • Het gaat niet...
  • in de huid kruipen
  • Wat een week
  • Joe Bar Team
  • reacties
  • mijn gevoel vanavond
  • kleuterklasjes
  • vermenigvuldigen
  • en nog iets
  • natuur mens
  • de laatste ballonvaart filmpjes
  • nog 4 filmpjes van de ballonvaart

    *
    Archief per maand
  • 11-2014
  • 07-2014
  • 01-2014
  • 10-2013
  • 08-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 05-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 06-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 10-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
    1001 gedachtenkronkelingen
    waarom ik doe wat ik doe en ben wie ik ben

    30-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waarom niet één telefoontje?

    een gedichtje
    Het gaat over mezelf, over die verborgen kant achter die babbelkous...

    WAAROM NIET ÉÉN TELEFOONTJE?

    waarom hou ik geen vrienden
    ook al voel ik me voor altijd met hun verbonden?
    waarom horen ze niks van mij,
    maar als ze me terug zien,
    lijkt alles als vanouds?
    waarom bel ik nooit bij een belangrijke gebeurtenis in hun leven
    ook al leef ik helemaal met hun mee?
    waarom bel ik nooit om af te spreken
    ook al hunker ik er naar om ze te zien?
    waarom laat ik zelden weten dat ik wat later kom
    waarom bel ik niet?
    ook als ik zelfs beloofd heb om dat te doen......
    waarom ben ik zo'n babbelaar,
    maar een telefoontje kan er niet van af?
    waarom leg ik zo gemakkelijk contact,
    maar onderhoud de vriendschap niet als we elkaar zelden zien?
    waarom ben ik reuze blij met een telefoontje,
    maar ik bel zelf bijna nooit?

    waarom...............
    ik ben bang
    bang om te storen,
    als je daar aan de andere kant van de lijn
    misschien juist een knuffel krijgt
    of een hevige ruzie hebt
    of net de baby eten geeft
    of op het toilet zit
    of het huiswerk overhoort
    of net wil vertrekken
    of net onder douche zat of op het toilet
    of dat je net op dat ogenblik niemand wil zien of horen
    of dat je pijn hebt en iedere inspanning te veel is

    ik ben bang om te horen:
    goh, lieverd, hoe is het met je?
    terwijl ik voel dat ik ongelegen aan die 'rottelefoon' hang.
    dat is alles,
    ik weet het, het lijkt vergezocht,
    maar om deze reden
    heb ik na verloop van tijd geen vrienden van vroeger.
    ook al mis ik ze en zijn ze voor mij
    'always friends forever'

    30-09-2005 om 00:00 geschreven door annemiek


     

     

    30-09-2005 om 00:00 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik stel mezelf in vraag en wens dit ook te delen 09-2005

    Deze soort van blog heb ik gecopieerd van diverse andere sites, zodat alles bij elkaar blijft,
    7-9-2005

    steeds tussendoor

    voor ik van het ene werk in het andere stap

    lees ik steeds mijn mail

    en kom ik hier in deze log eventjes kijken

    maar tijd  schiet er niet zoveel over

    om deze overpeinzingen wat bij te houden

    terwijl er ondertussen wel van alles gebeurt

    vorig weekend bijvoorbeeld

    heb ik voor de eerste keer sinds lange tijd

    mijn innerlijke luiken onbewust gesloten

    toen ik getuige was bij een confrontatie

    tussen een moeder en een dochter

    er kwam zoveel pijn bij me binnen

    dat ik me volledig uit contact voelde gaan

    iedereen die me daar kende vroeg me achteraf:

    was je zo moe?

    je was volledig afwezig!

    ...

    niet zo moe dus

    maar uit contact

    dat zijn ze niet meer gewoon van me tegenwoordig

    ook werd ik gewaar dat ik mezelf niet meer liet "zien"

    er zat ergens een angst dat dan de woede naar mij zou overslagen

    vreemd,

    die angst bedoel ik,

    vreemd,

    omdat ik me tegenwoordig in een doorzichtig huis bevindt

    ik laat al mijn zachte en minder mooie kantjes zien

    in de volle overtuiging

    ook deze vorm van openheid

    een direct vorm van vertrouwen is

    en dus ook een vorm van liefde

    mijn vertrouwen in deze houding

    bestaat eruit dat wanneer je laat zien dat je je bewust bent

    van wat je gevoelige puntjes zijn

    dat deze puntjes dan automatisch minder gevoelig worden

    en meer nog

    ik verwacht op deze manier

    dat iemand die deze gegevens misbruikt

    eigenlijk ontwapend wordt

     

    pas nog in de de berichten over en weer met een andere bezoeker

    voelde ik hoe gegevens die ikzelf verschafte

    werden misbruikt

    en afgevuurd

    was het om me te raken?

    dat vermoed ik niet

    waarschijnlijk bedoeld om me wakker te schudden

    (zou kunnen.....

    ofschoon het doel waarvoor dat gebeurde niet echt zuiver is)

     

    ik voelde me ook gespiegeld

    maar wat ik vooral voelde is dat deze argumenten

    me niet meer zo raakten als ze vroeger zouden hebben gedaan

     

    de manier waarom deze discussie gevoerd wordt

    geeft me een mooi inzicht in wie er achter zit

    achter dat masker

    ofwel voor de spiegel

    nou ja

    geen angst meer

     

    maar om eventjes terug te komen op wat vorig weekend gebeurde

    ik heb benoemd tegen de betrokkenen wat ik voelde

    wat me overkwam

    dus alweer de schermen opgetrokken

    en transparantie verschaft in mijn innerlijke wereld

    ik moet zeggen

    die situatie lijkt wel in orde te komen

    ik voel geen angst meer

    gelukkig niet

    angst verlamt

     

    11-9-2005

     

    tijd om mijn weblogje hier eens te updaten

    gisteren heb ik meegedaan aan een studiedag over borderliners

    ik mocht 2 maal zo iemand uitbeelden in een gesprek met onze vrijwilligers

    een rollenspel dus....

    om verheldering te scheppen

    in wat er de laatste tijd in onze vereniging nogal wat verwarring veroorzaakt

    ik had wel het een en ander op papier gezet,

    maar hoe meer ik er naar keek

    hoe moeilijker het me overkwam

    het trok 'nergens' op

    en wat me ook een beetje in paniek bracht was:

    anderen rekenden op me maar ik had helemaal geen scenario

    ik bedoel dat dat waarschijnlijk wel wat onrust zou veroorzaken

    maar een van de therapeuten zei tegen me

    dat komt wel goed met jou

    "ga maar gewoon op je stoel zitten

    je kan dat wel"

    tssss die had echt wel vertrouwen, zeg

    ikzelf had maar ooit éénmaal ergens anders eens een rol gespeeld:
    die van een 'draak' van een secretaresse die heel 'den bureau' terroriseerde

    zo vertuigend dat de tegenspeler in kwestie bleek werd

    daarop was mijn zefvertrouwen gebasseerd

    ....

    dus ik haalde nog even voor mijn geest

    dat ik het toen ook volledig spontaan kon

    en daar gingen we

    beide rollen gingen om het manipulatieve gedrag

    de ene rol was die van iemand die zich beter vond dan de leiding

    de andere ging meer over het slachtoffergedrag

    in beide gevallen was het duidelijk

    dat er niks concreets uit de bus kwam

    maar dat iedereen schuld had

    behalve de borderliner zelf

    en vooral het niet antwoorden op concrete vragen

    (ook herkenbaar op deze groep, niet?

    nou ja,

    alle antwoorden zijn door de betreffende personen verwijderd)

    toen ik dus op die stoel kwam te zitten

    en telkens 10-15 minuten aan iedere rol besteedde

    voelde ik me helemaal in die rol kruipen

    inclusief lichaamstaal

    het was alsof annemiek ergens aan de kant stond toe te kijken

    al even verbaasd als de 18 omstaanders

    met andere woorden:

    het leek geen rollenspel meer

    dat "zat' gewoon iemand die dat was

    tot in de kleinste details

    achteraf voelde ik mezelf geschokt

    ik vond dat er in mij wel heel veel borderliner gedrag zat

    maar de beide therapeuten vertelden me,

    dat een borderliner zichzelf niet in vraag stelt en onderzoekt

    dat héél de wereld moet veranderen

    maar zij niet

    dat ze tegen iedereen een stuk van hun verhaal vertellen

    maar nooit alles

    en dat de verhalen elkaar tegenspreken

    wanneer ze naast elkaar worden gelegd

     

    ik kreeg te horen

    dat ik gewoon heel erg goed was in het observeren

     

    mijn eigen uitleg is,

    dat ik bij intensief contact

    mezelf soms helemaal verplaats in de persoon die over me zit

    op internet gebeurt dat soms ook

    slechts de lichaamstaal neem ik dan niet over

    (nou ja, dat kan ik dus niet checken)

    dit gebeurt net zo lang tot ik me erg ongemakkelijk begin te voelen

    dat ik dus terug bij mezelf wil komen

     

    soms krijg ik hier thuis het verwijt

    dat ik te veel met 'die of die' omga

    dan weet ik dus wel wat ze bedoelen

    nou ja

    vroeger gebeurde het onbewust

    tegenwoordig gebeurt het nog wel vanzelf

    maar ik neem wel bewust waar, wat er allemaal gebeurt

    en op dagen zoals gisteren komt het dan van pas

    of ook wanneer ik op vraag van anderen

    wat helderheid mag verschaffen in het gedrag van sommige mensen

     

    nou twas weer een hele boterham

    voor mezelf ook wel fijn dat ik het hier even kan neerzetten

    dan komt er wat plaats in mijn hoofd

     

    28-9-2005

    alweer veels te laat vannacht, na een werk dag van 12 uur, met receptie erachter aan.......;wow
    kmoest daarna nog ver rijden, dus begonnen met een kriekske en daarna overgestapt op fruitsap.

    heb me kostelijk geamuseerd.....ontdekte pas halverwege het gesprek dat mijn gesprekspartner een burgemeester was, haha
    (dat is nu het voordeel van spontaan zijn....iemand kijkt me aan en het spel zit op de wagen.)
    Een boeiend gesprek met ne mens die het soms kotsbeu om op die pied-de-stalle te staan. Later in z'n toespraak die trouwens ook lekker spontaan was, haalt die man zowat heel ons gesprek aan, tja. Was ik even blij dat ik in mijn positieve flow zat.

    ik moest aan een pb-tje denken wat ik vanmorgen in mijn mailbox vond, het betrof mijn getwijfel of ik wel of niet terecht hier op deze site ben, wel of geen ad(h)d:
    zoek je een bevestiging van wat je zelf al je hele leven weet,.... je hebt het, je beleeft het, je leeft het, en .... je gebruikt het ook soms zelfs bewust, daar ben ik nou achter bij je, maar... herken je het genieten ervan...?
    vandaag ben ik echt uit de bol gegaan, puur entertainment, alle ogen gericht op ikke, ambiance a volonté, kben niet te doen dan, haha. Maar allé ik vergeef mezelf, twas slecht weer, mensen hebben nood aan een zonneke, kheb me dus maar opgeofferd.
    Voor de rest en waanzinnig goed gesprek gehad met iemand, bij wie ik het gevoel heb dat het al klikt vanaf de allereerste keer dat ik die tegen kwam. Maar altijd hebben we het allebei te druk. Was ook op die receptie. de laatste 1,5 uur niet anders gedaan dan gebabbeld met die persoon, van de hak op de tak, zoals ik alleen maar kan met soortgenoten....aan een tempo wat niemand kan volgen behalve wij tweeën. Zulke mensen kom ik gelukkig wel meer tegen, anders zou ik alweer denken dat ik mijn tweelingziel eindelijk gevonden had. Neemt niet weg dat mijn batterijtjes na zo'n gesprek meer dan gevuld zijn en visa versa. Op zo'n moment weet ik weer exact waar ik de laatste tijd naar snakte. Oogcontact, hartcontact, veiligheid, grensverleggend, speed voor mijn zieltje.

    En daarna naar huis, met een gevoel van 'yes'. Thuis verteld over dat gevoel van 'yes'. Mijn schatteke's ogen lichten op: hij ziet me bruisen, hij hoort me aan, kent die persoon en weet dat het 'goed' zit. Is blij voor me dat ik blij ben. Dan zijn verhaal: is deze nacht thuis gekomen van 6 dagen weggeweest. Voor zaken: geweldige resultaten geboekt en geweldige verhalen te vertellen. Ook hij geniet na en ik geniet van hem.

    Om het verhaal helemaal compleet te maken. mijn dochter is ook gelukkig en dat was al een tijd geleden. Er was vanalles gebeurd via internet wat een hoop stress veroorzaakte... liefje en mams (ikke dus) hebben samen ingegrepen en iemand uit haar leven gekickt. Resultaat: happy family.


    Tjonge een aantal dagen van spijkers met koppen.

    t'is te zeggen, tjonge, gisteren kwam me een roddel ter ore over me. Eentje die er moest aankomen, ik was voorbereid. Manlief is ergens voorzitter van en weet je wel dat die zijn vrouw (ikke alweer) zijn kleren NIET strijkt! roddel roddel roddel.....
    Tja ik ben met die vrouwen nooit dik geweest en onlangs vroeg er eentje in een mail of iemand van de vrouwen een speciale dikte van brijnaalden had. En ik heb een mailtje teruggestuurd of dit een grap was. IK, BREIEN???? die wol zou al zwart zijn van mijn zweet na de eerste steek, hahaha. Er waren er die dat een verschrikkelijk aanstootgevend antwoord van me vonden. Dus begonnen ze maar meteen ook over mijn strijk die ik nooit doe?
    eerlijk gezegd: ik lig in een deuk van het lachen. en denk na over de relativiteit van het leven, over belangrijke dingen, zoals strijken. over al mijn andere wereldschokkende tekortkomingen en over wat ik zoal wel kan wat zij niet kunnen...... over mijn levengevende initiatieven en over hun dodende opmerkingen. Over hun mannen die dode ogen hebben en over de ogen van mijn man, die altijd schitteren. mijmeringen à volonté.

    T'is druk in mijn hoofd, tijd om de knop om te zetten.
    Een ding heb ik niet, wat velen op deze site wel hebben, dat is slaapproblemen. Tenzij, het niet naar boven geraken een slaapprobleem is: Mijn geest is actief, zoals ik niet in mijn bedje duik, daarna gaat het licht binnen 10 minuten uit. Wel droom ik hevig, en waarschijnlijk wordt het vandaag van dadde...., morgen om 5.30 op. Morgen veel contact met hyperactieve kinderen, met moeders die niet te doen zijn, met bomma's die nog erger zijn. Met die kinderen kan ik wel om, maar de rest wat er rondom hoort, pfff.

    stop ermee, t'is tijd!

    29-9-2006

     

    yes!!!!!!! minder ontploffingen schreef ik gisteren nog. tja, vandaag ben ik dus ontploft! tegen een collega, die altijd iedereen een schuldgevoel geeft, die altijd iedereen door dat schuldgevoel zo kan manipuleren dat hij niks moet doen, niks moet oplossen....alles wordt voor hem gedaan. kl...vent. Ik dacht vorige week nog wel dat mijn gedacht over hem misschien toch net wat te zwart was. Maar nee dus, ik ben ontploft. De druppel was er... ik ben wel zo erg ontploft dat ik begon te stotteren in mijn kwaadheid. en toen werd ik nog kwaaier op mezelf. omdat ik het liet afweten, verdorie. en ook omdat ik me zo kwaad maakte over iemand die dat echt niet waard was.
    mijn hele dag leek naar de knoppen

    lekker niet

    snamiddags begon ik er terug door te komen en 'savonds begon er een plannetje te broeien om die roddeltantes (zie hierboven) een hak te zetten.... tussendoor nog lekker lol getrapt via berichtjes in persoonlijke pb's. mijn dag kon opeens niet meer stuk. dat alles binnen de 14 uur.

    ik kan het niet laten, mijn lezerspubliek (huisgenoten) slapen al en ik wil toch laten lezen wat ik heb geschreven: een ludieke actie, een brief voor an het prikbord van dat clubke. afijn, lees zelf maar (voor al wie dit wil)

    voorlopige definitieve versie, tssss, wat een fout woordgebruik, maar ik laat het eerst eventjes aan john zien, die heeft misschien nog wel wat ideetjes.

    Brief van schoonmama (onderschept)

    Lieve dochter,

    nu da ge de vrouw van de voorzitter zijt, wordt het taid dak u teen en tander gaon vertelle.
    t'is niet simpel, want ik wil me nie moeie, maor as kik het nie doen, dan zullent wel ander zijn die ou da op ne vreee manier zulle diets maoke....
    Twurt taid da ge gao rialiseiren da ge uzelf e beke meer laot zien in da clubke, maske, want voor dagetwet hangt daor vanalles rondom den John. Ge wet, ai draogt genen trouwrink, d'r zijn d'r dus allicht wel die nie wete dagge zain vrouwke zeit. En as ge den John ziet lope, dan is de veronderstelink makkeleik gemaokt datum vraigezel is. Zijn kleire zijn nie gestreike. Kweetut ghet het druk, ai is veel van oois, dus gai moet dubbel zoviel wark verzette, maor in plaots van aan da coimpioeterke te zitte, wurdet taid dagge die straikplank es ineen gaot zette, diek u zo'n 25 jaor geleie em gegeve, bai ouwen trouw...
    Want vor dagetwet zijn d'r van die madammen die zainen voile was gaon boiten hangen... en nie alleein da...
    Hedde gai trouwes al es zaine bruukzakke utgelaoie of ter gein briefkes of nummerkes in zitte... kwil niet stoke, maor ge wiet maor noit. manne mee invluud trekken van die machtsgaaile mosseln aon....
    Maor afijn, wak wou zegge, mengdu een beeke onder die mense van da clubke. Zie dagge een beke contacte maokt achter de scherme. Start messchien een braiclubke oep. allee, as ge teminste kunt klappe en braie, want veur zovaar ik me herinner, was da nie ou beste aigeschap. Hedde da na noeg niet geleird? Twurdt taid, maaor, tkan zain dagge da vanzelverst al doende leirt. Ne goeie raod: oud ou ore open, as ge mee die vrouwe zeit. Ghoort daor vanalles wa laoter noeg van pas kan komme. En veur den john is dadok mooi meegenome.
    Gullie klapt toch nog wel mee malkander? Trouwes, wanneir zienk ulder nog es tesaomen? Ei is altaid gaon doike oef onderwege.... Kweet nie or, maar mut die nou altaid zo lank na dienen doik blijven ange? Kwet et, ai nuumt da debrieffe, of zoe ietske, maar volges mai is da pinte pakke.... neemt e goei veurbield aan die ander madammekes, die sleuren unnen vent direct mee naor ois oef naor unnen familie. Probleime of gin probleime, die zain altaid oeptaid vertrokke. Geen gezever mee boekskes invulle en zo. Ge weet oe dat da gaot. Nenoop gediscussieer en nog meir taidverlies. Koem in ploats daorvan lekker oep bezuuk vor ne tas koffe mee een stukske toert, zo damme net as vruger nog es gezellig voor d'n TVee kunne zitte.
    D'r is nog iets dak wil zegge, maor da's nog moeileker dan et veurgaonde. Ziedoit dagge geen gedecolteirde stukken meir draogt... da kweikt afgunst of andere probleime, ge wit wel wak beduul. En ehm, out ta gehaim maor voor oe, datem steiriel is, kinneke, da mute ze daor nie weite. Dan verliestem zain gezag....zemmen daor gein affeire mee.
    Allee, das dan alles, dink ik, wagge mut weite. As ter nog iets is, belde maor éé. Kzijn der altaid voor ou.

    kuskes, van uw mamaake


    IK BEN
    VÓÓR ONTDEKKING
    VAN HET UNIEKE
    IN IEDERE MENS!
    WAT EEN RIJKDOM!


    Foto

    gewoonlijk schrijf ik tekstjes,
    overpeinzingen,
    gedachtenkronkelingen,
    gedichtjes, verhaaltjes...

    die overal en nergens gepubliceerd worden.
    dan weer hier,

    dan weer daar,
    op websites, msn groepen,
    in verenigings kwartaaluitgaves.

    Tot ik me wat ongemakkelijk begon te voelen:
    ik lag verspreid over het internet

    ....
    dat is nu dus veranderd
    openbaar reageren kan
    - als jouw reactie iets vertelt over je zelf
    - als je iets waardevol hebt toe te voegen
    - als je je echt niet kan inhouden ;)

    ...
    een gastenboek vind ik overbodig
    want in zo'n brievenbus komt doorgaans
    alleen reclame

    Volg me op:
  • Annemiek Verras
  • All I like to do everyday day
  • a rolling stone in rainbowland
  • facebook

  • Druk op onderstaande knop om mij te mailen.


    Laatste commentaren
  • Geïnspireerd door: (Annemiek)
        op Nog eens een goed voornemen
  • Compliment (Annemiek)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Tekeningen (Karel Mortier)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Leven (Annemiek)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Figtree (Karel Mortier)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • aanbevolen blogs 1
  • feltingyoursoul
  • Margreet
  • Whisperings of the Soul
  • Nagolore
  • Wolkenadem
  • Parelstuif
  • Stef
  • Wim-Del-Arte
  • Uvi

    aanbevolen blogs 2
  • Valerie
  • Regenboog - Melissa
  • Vierkant
  • Aanbeelden
  • Schilderia
  • Novelle
  • Think Pink
  • Loesjes blog en Write on Wednesday (WOW)
  • Plato
  • RedStar

    kunstig
  • Café de Kunst
  • Artoon
  • awaken visions
  • the mandala project
  • Dale Chihuly
  • 1001 liefdes
  • Andy Goldsworth
  • arts & letters daily
  • Kunstforum

  • Mijn bronnen en/of achtergrond info
  • dagelijkse gedachten
  • innerned
  • Free Political Documentaires
  • spirituele quotes, boeken, films, enz
  • EFT homepage
  • tekens van leven
  • Ode
  • kim peek
  • zinrijk
  • virusalert

    Warm aanbevolen:
  • De Lichtbron vzw, huis voor dialoog en herbronning
  • de vrolijke kunstenaar
  • Schelde Informatie Centrum
  • Paulo Coelho
  • ik ben voor!
  • het zomerhuis
  • alternatief hof van wonderen
  • Tallship Thalassa
  • Online vluchten boeken
  • Blokwatch

    warm aanbevolen - vervolg
  • Loodsvaartuig
  • colourf4kids
  • artcard
  • just be
  • vakblad voor spirituele ontwikkeling
  • inside-outside
  • Zen-Durckheim centrum
  • Be your self
  • Stormwind
  • popocatepetl

    warm aanbevolen - nog een vervolg
  • Pension op Schiermonnikoog
  • Penney Peirce
  • Sfeer in Huis (van Kate)
  • tastingopinions
  • Abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth
  • Hart en ziel (tests)
  • Byron Katie -The work

  • NIEUWS
  • De Redactie
  • Krantenkoppen
  • Aardbevingen

  • E-mail mij


    Foto

    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Foto

    handige sites
  • heel veel lettertypes
  • hobbytips
  • wandelroutes

  • Aanbevolen discussiegroepen of forums
  • EFT forum
  • the intention experiment
  • stef&vrienden
  • Community feedback
  • Petities
  • Vrienden voor vrede
  • Freedom underground
  • Werner Voets - de waarheid?
  • Emotional freedom techniques

    op mijn nachtkastje:

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Attunement interviews - I
  • Andy Couturier - Writing Open The Mind
  • Anodea Judith, Ph.D. - Waking The Global Heart
  • Bruce Lipton, Ph.D. - The Biology of Belief: Unleashing the Power of Consciousness, Matter, & Miracles
  • Carolyn Godschild Miller - "Creating Miracles"
  • Penney Peirce - The Intuitive Way
  • Furyu Nancy Schroeder - San Francisco Zen Center's Green Gulch Farm
  • John Welwood, Ph.D - Perfect Love, Imperfect Relationships
  • Kay Cordell Whitaker - Sacred Link
  • Dr. Michael Wayne - Quantum-Integral Medicine
  • Wendy McLaughlin - Sufism: The Heart of Islam

    Attunement intervieuws II
  • Trebbe Johnson - The World is a Waiting Lover
  • Adam Wolpert - Occidental Arts and Ecology Center "Painting as a Practice"
  • Brenda Anderson - Playing The Quantum Field
  • Diane Frank (Poet) - in the Dream House
  • Darrin Owens - Reader of Hearts
  • Echo Bodine - The KEY to Psychic Development
  • Swami Kriyananda - The Essence of the Bhagavad Gita Explained
  • Jean Houston - The Wound and the Hound of Heaven
  • Kokomon & Aeeshah Clottey - Beyond Fear: 12 Spiritual Keys to Racial Healing
  • Dr. Michael Nagler - The Search For A Non-Violent Future

    Attunement interviews III
  • Richard Tarnas, Ph.D. - Cosmos and Psyche: Archetypal Astrology
  • Phil Roundtree - Returning to Faith
  • Stanislav Grof, M.D., Ph.D. - When The Impossible Happens
  • Starhawk - Winter Solstice
  • John Daido Loori, Roshi - The Zen of Creativity


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs