Inhoud blog
  • De laatste loodjes
  • Rare vogels...... in Metz
  • Van Charmes naar Nancy
  • Van de Maas naar de Moezel via Canal de Lest
  • Naar de Bron en verder terug naar het Noorden
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Fietsen langs de Maas
    Naar de bron
    12-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de Bron en verder terug naar het Noorden
    Een morgen met dikke donkere wolken maar ook een streepje zon. Voor alle veiligheid de regenkledij bij de hand. Op naar de bron. In Montygny was het meteen berg af, maar mooie liedjes duren niet lang. Al vlug was het weer in stijgende lijn, maar haalbaar. Na een 15 tal km. vonden wij de bron. Weinig aanwijzingen daar naar toe, blijkbaar niet zo belangrijk. Eigenlijk ook niet spectaculair, maar gewoon wat water dat van onder de aardkorst verschijnt, een greppeltje water zo te zien. Maar kleintjes worden groot, en nemen heel wat water mee in de sloot, her en der komt er wat bij, en wordt later een massa van water. Brengt heel wat leven langs haar weg, van puur natuur tot waar de mens
    hem temmen wil. Niet altijd met succes....maar ja. Op deze stille wegen bekroop mij het gevoel, trek even de remmen dicht, leg je wat te rusten langs de kant van de weg, doe even je ogen dicht en luister naar de vogels, doe even je ogen open en bekijk de prachtige wolken in de lucht, zoek de leeuwerik in de lucht want je hoort hem in de hoogte fluiten, maar ja wij willen vooruit......en anders 't gras was nog te nat....grapje. Al met al een mooie dag met 85 km op de teller. Een paar harde knopen, steile korte hellingen Friet moest een paar keer van de fiets af , ik moest nood gedwongen een standje hoger met Eco kwam ik er niet. En dan nog eens pech, lekke band  met mijn Trek, de eerste in jaren, wij vonden een plaatsje bij een woning waar wij rustig de herstelling konden uitvoeren. Merci Madame, een 85 jaar kranig dametje, doet haar boodschappen met haar autootje zo'n 10 tal km verder. Maar de bakker komt wel nog aan huis. Wat weg van de fietsroute overnachten wij in Bain les Bain. Wij doen het morgen wat kalmer aan.
    Groetjes,
    Hubert en Friet


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (3)

    13-06-2019
    Goed gevonden!

    Jullie odyssee doet me denken aan "de Neveneffecten" die de bron van de E40 wilden vinden.

    Alvast proficiat met jullie vonst. Elke is aan het wachten om te bevallen tot jullie terug zijn!

    13-06-2019 om 14:05 geschreven door Maarten


    we zijn vandaag al de 13 de

    Hei, doe het maar wat rustiger, nu je toch de bron gevonden hebt!!Ik zou zeggen : 't is waarschijnlijk makkelijker de bron van de maas te vinden, dan de bron in je eigen leven !  Een doordenkertje !!

    Ik moet jullie toch bewonderen... elke dag die fiets op , en .... ik bewonder nog het meest Friet!!! Sorry ,hoor Hubert maar jij maakt het je wel gemakkelijk !  Electrisch fietsen is geen fietsen!  Die uitdrukking las ik bij een wetenschapper die zegt dat beweging nodig is .... maar ... electrisch....

    Onze maseurs zitten in Lier !  Ze krijgen bakken regen over zich heel !  Jammer, maar ze hebben het zelf gezocht !!!  Wij zitten lekker thuis.

    Met Myriam en ik gaat het hier goed .  Deze middag maakte ik kabeljouw klaar en voor morgen heb  ik al scampi's gekocht! We doen ons niets te kort !

    Als alles naar wens verloopt zou Annie eind deze maand of begin volgende naar Vogelzang trekken, dan maak ik me klaar om haar plaats in tenemen!  Kijk er naar uit!

    Ik zal dan iedereen uitnodigen ! Datum volgt !

    Ondertussen .... rijden julliemaar dapper door !

    PS; de obussen die ik heb zijn getekend te  Taragone ;  Weet niet of de eerste letter goed is, kan hem moeilijk lezen.

    Groetjes,

    Monique

    13-06-2019 om 14:01 geschreven door monique verraest


    12-06-2019
    Grote avonturen beginnen klein

    heihei

    grote avonturen beginnen klein zoals die vele fietsavonturen van jullie; herinneren jullie nog de eerste keer? Dat is net zoals de bron he iets van niets en dat groeit en groeit tot iets groots en prachtigs, ook hier al bijna 39 jaren samen op onze teller , wij ook deze week weer veel kleins en groots van elkaar geleerd

    morgen terug naar huis, compagnons de route zoals jullie

    blij en tevreden dat we dit weer samen beleefden 

    geniet nog van de avond en van de rest van jullie reis

    ons tante Yvonne vertrekt morgen ook terug naar ieper, we gaan ze toch wat missen .......

    sweat dreams

    dirk en Stien 

    12-06-2019 om 23:01 geschreven door Stien




    Archief per week
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs