Foto
Foto
Car00007.gif
Free 4 Wheels Gastenboek
  • get viagra overnight delivery
  • rijbewijs
  • tijdelijke website
  • brommobiel club 45 belgie
  • myn gedacht

    laat gerust een berichtje na in mijn gastenboek,alvast mijn dank voor uw bezoek aan deze blog Free 4 Wheels... Groet Turbo3

    Welkom BIJ FREE 4 WHEELS
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Welkom BIJ FREE 4 WHEELS
    Verantwoordelijke Communicatie en pr "Free 4 Wheels " Lady Turbo "
    Rondvraag / Poll
    Een wagen zonder rijbewijs, is een gevaar op de weg ?
    Neen, is een voertuig zoals een ander ?
    Ja, neem dat ding van de weg!
    Ikvoel me veiliger als ik met zo"n wagentje rijdt !
    Ieder voertuig, is een gevaar op de weg !
    Geen mening
    Bekijk resultaat

    Welkom BIJ FREE 4 WHEELS
    LOKAAL; Café- Taverne " De Retro " Onze Lieve Vrouwstraat 1 " Oostakker-Gent
    Welkom bij .... Free 4 Wheels.....
    Brommobiel Blog
    Lokaal: Café-Taverne " De Retro ", Onze Lieve Vrouwstraat 1 Te 9041 0ostakker. Info Gsm:0496/535263
    18-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom op de Blog: Free 4 Wheels,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


                                                                                                       
     




    LOKAAL " FREE 4 WHEELS "
            Café-Taverne-Frituur: " DE RETRO "
          Bij Patrick en Patricia
          Onze lieve Vrouwstraat 1
          9041 oostakker
          Contactlijn: 0496/ 53.52.63
          Info: Free 4 Wheels: 0494/88.25.51


                                                

                                                                                                           
                             ampel10.gif                                                                      ampel10.gif

                                                                              UITNODIGING

    Patrick en Patricia, uitbaters van ons clublokaal " De Retro", Te Oostakker nodigen " Free 4 Wheels " uit op vrijdag 02 mei as om 18 uur, voor een drankje en een hapje, dit ter gelegenheid om kennis te maken en clublokaal voorstelling. Van harte welkom aan de mensen van Free 4 Wheels.
                                                                                                    Hoogachtend
                                                                                                    " De Retro "
                                                                                                 Patrick en Patricia


          WELKOM OP DE BLOG VAN " FREE 4 WHEELS"         
                                                          " VOOR DE LIEFHEBBER VAN DE BROMMOBIEL "

                                                              




    18-04-2008 om 00:00 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (23 Stemmen)
    19-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


    Foto   
    Eerste rit gaat door
    Op Vrijdag 02 Mei As
    Vertrek te Wachtebeke
    Domein Puyenbroek
    Parking 1
    samenkomst Vanaf 08u
    Vertrek om 08U30
     Route beschrijving uitgestippeld door politie zone Puyenbroeck
    Ieder persoon staat in voor zijn eigen  verteer.
    S'avonds rijden we dan terug richting Oostakker om eens na te praten  bij een natje en een droogje.( Uitnodiging).
    Wel vragen we, mensen die wensen mee te rijden graag een mailtje sturen om u aanwezigheid te bevestigen.(Verplicht)
    Er worden tevens foto's genomen en op de blog geplaatst, en ook op dvd gezet, iedere wagen ( per gezin) krijgt later GRATIS zo'n dvd.
    jurgen.els@hotmail.com
    Mijn dank, en tot 02 mei as   
    Tot Wheels.
           Turbo3   
    Op weg naar onze bestemming, zullen we uiteraard een halt houden, om mensen de gelegenheid te geven  eventueel te ontbijten en of een koffie te benuttigen.
    Wij hopen alvast op veel aanwezigheid en goed weer !.

    !!!!! VERGEET ALVAST,GEEN ZWART LINT AAN U WAGEN AAN TE BRENGEN !!!!!
    DEZE RIT WORD OPGEDRAGEN AAN ALLE VERKEERSSLACHTOFFERS
     
       

                                                      
                                          P
    De Route van onze 1ste rit, werd ons bezorgd en dit uit veiligheids overwegingen door de politie zone  puyenbroeck. De organisatie van "Free 4 Wheels ", bevestigde akkoord met deze route.  
                              Tevens onze oprechte dank aan deze Politie zone Puyenbroeck, en het
                                  voltallige gemeentebestuur en burgemeester van Wachtebeke. 
                                                                         
                                                                            Free 4 Wheels 

    VERGEET AUB GEEN ZWART LINT AAN U WAGEN AAN TE BRENGEN !!!  INSCHRIJVEN VOOR DEELNAME AAN DE RIT PER MAIL (VERPLICHT ) KOSTELOOS., LINK VOOR MAIL ZIE BLOG.GAAT OVER EEN VRIJBLIJVENDE EN KENNISMAKINGS RIT.
    Groetjes
    Free 4  Wheels,
    Turbo 3

                   puppi00042.gifDe eerste rit werd mogelijk gemaakt ( Tombola prijzen ), puppi00042.gif
                                         

                                     
                                OPTIEK MARC VICTOR, Stationstraat 49 Te 9185 Wachtebeke.
                      GESCHENKEN STAELENS-VERVAET, Stationstraat 1 Te 9185 Wachtebeke.
                            KEURSLAGER " COCQUYT ", Stationstraat 66 Te 9185 Wachtebeke.
                                WABEEKSE DRANKENSERVICE, Dorp 34 Te 9185 Wachtebeke.
                         Schoonheidsinstituut " caroline ", Stationstraat 40 B Te 9185 Wachtebeke.
                           KAPSALON " Nicole Robert ",Stationstraat 84 Te 9185 Wachtebeke .
                                     LINGERIE " IRIS "  , Dorp 73 Te 9185 Wachtebeke 
                        DAGBLADHANDEL " NOI QUATTRO ", Smishoek 3 Te 9185 Wachtebeke. 
                              BENZINE STATION " Q8 ", Molenhoek 8 Te 9185 Wachtebeke.  
                                 BANK " FORTIS ",  Godshuisstraat 1 Te 9185 Wachtebeke.  
                               ELECTRO " ONGENA " , Smidshoek 28 Te 9185 Wachtebeke.   


                                            FREE 4 WHEELS DANKT AL DEZE MENSEN.

    19-04-2008 om 00:00 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (11 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

                               


                                                                                         Brommobiel Aixam Crossline

    Beste blogbezoeker, dit is nu de brommobiel heden ten dagen, met deze AIXAM rij ik momenteel. oja het prijskaartje schommelt bij de 520.000 oude Belgische frankjes. De komende dagen wordt deze blog uitgebouwd met allerlei info over de brommobiel. Hou deze Blog in de gaten.
    Heb je foto's, van je brommobiel? plaats ze dan gerust op deze blog en als het kan kleef er een mooi verhaal aan.
    Turbo3

                                                    Flor
                                                                                                        

    19-04-2008 om 00:00 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


    In drie en een half uur van Brugge naar Antwerpen

    Rijden zonder rijbewijs met brommobiel
     
     

    De brommobiel is klein, handig en bijna iedereen mag ermee rijden.
    Helaas vaak tot groot ongenoegen van de andere weggebruikers. Maar de
    lilliputters laten niet langer met zich sollen.
     

    Er broeit wat in het immer groeiende gild der brommobielgebruikers dat
    dagelijks voor slak, kabouterkar, rugzak op wielen en meer van dat
    fraais wordt uitgescholden. De merken Aixam, Ligier en Microcar
    verkopen in België brommobielen of droogbrommers die er op het eerste
    gezicht niet kleiner of minder hip uitzien dan een Smart, maar die hun
    slechte reputatie te danken hebben aan hun beperkte snelheid en het
    feit dat je er zonder autorijbewijs of rijlessen mee op de baan mag.

    De kans is groot dat je onder de brommobilisten niet de allerbeste
    bestuurders aantreft, maar ook die hebben recht op mobiliteit. Net als
    voetgangers en fietsers horen brommobielgebrukers in meer dan één
    opzicht tot de categorie van zwakke weggebruikers. Ze zijn trager,
    onzekerder en kwetsbaarder dan de andere bestuurders.

    Eigenlijk zouden alle gewone autogebruikers meer begrip en aandacht
    moeten hebben voor de mobiele verkeersvertragers die de brommobielen
    zijn.

    Bewust zonder rijbewijs

    Jurgen De Bundel (42) uit Wachtebeke, al anderhalve maand de trotse
    bezitter van een hemelsblauwe Aixam, vindt het hoog tijd om de Vlaamse
    weggebruikers te sensibiliseren. Hij zette een website op poten,
    Free4wheels, en roept alle brommobilisten te lande op voor een
    demonstratie op 2mei in Brugge. Jurgen, die werkloos is en al zijn
    tijd in de actiegroep steekt, heeft geen groots eisenpakket: hij wil
    eenvoudigweg meer begrip en respect van de medeweggebruikers.

    Is het dan zo erg? Jurgen vindt van wel. 'Vrachtwagenchauffeurs tonen
    nog het meeste begrip. Voor hen ga weleens aan de kant staan, ik word
    niet graag gesandwicht tussen twee trucks. Met andere automobilisten
    maak ik bijna elke dag wel een incident mee. Mensen die me inhalen
    over de witte lijn, gebaren maken of me uitschelden.'

    Soms begeeft Jurgen zich wel eens tegen 45 per uur op wegen waar
    anderen negentig doen, maar alleen als het echt niet anders kan.
    Verder dan een uitstapje naar Blankenberge heeft hij zich met zijn
    brommobiel nog niet gewaagd.

    Om boodschappen te doen vindt Jurgen De Bundel, een vader van vier
    jonge kinderen, zijn Aixam onontbeerlijk. De vierwieler is veel
    handiger dan zijn brommer, waarvan hij echter maar moeilijk kan
    scheiden. Maar hoe vervoert hij zijn vier koters? 'Mocht het wettelijk
    toegelaten zijn, ik nam ze mee in de koffer. Maar dat mag nu eenmaal
    niet. Omdat alles inzake brommobielen op het bromfietsrijbewijs
    gebaseerd is, mag je maar met één passagier in de brommobiel zitten.
    Als mijn vrouw en ik er met de Aixam opuit trekken, zoeken we opvang
    voor de kinderen. Als we allemaal samen ergens naartoe moeten, vragen
    we aan iemand om ons te vervoeren. De bus? Nee, daar zit ik niet graag
    in. Op vakantie gaan we niet: we hebben een tuin.'

    Er is één constante bij de brommobielgebruikers. Ze kunnen of willen
    geen autorijbewijs halen, of ze hebben er niet langer recht op. Jurgen
    ziet dat anders. 'Een rijbewijs halen interesseert me van geen kanten.
    Je moet er heel veel geld insteken, van de honderd mensen zakken er
    negentig. En ik heb geen zin om het examen tien keer opnieuw te doen.
    Mochten ze me een miljoen geven, ik zou nog geen autorijbewijs
    willen.' De vrouw van Jurgen is er vooralsnog ook nog niet in geslaagd
    om een rijbewijs te behalen.

    Jurgen rijdt met een 'L' op zijn Aixam en is verplicht om een
    A3-motorrijbewijs te behalen. Wie na 14februari 1961 geboren is, moet,
    in het bezit zijn van een rijbewijs A3 om met een brommobiel te mogen
    rijden. Wie ouder is, heeft geen enkel rijbewijs nodig. Je mag
    overigens al vanaf je zestiende met een brommobiel de weg op, maar in
    de praktijk blijkt het voertuig daarvoor niet hip genoeg.

    Ten gevolge van een Europese richtlijn zullen vanaf 2010 ook
    brommobielen een nummerplaat moeten dragen.

    Conflicten vermijden

    Willy Nauts (69) rijdt met zijn zesde Ligier, zijn eerste brommobiel
    kocht hij in 1988. De ruime koffer van de X-TOO is ideaal om de
    rolstoel van zijn vrouw, Annie Borny (56), te vervoeren. Willy heeft
    vroeger altijd met een motor gereden en jaren geleden was hij
    vrachtwagenchauffeur. Maar aan een rijbewijsB waagt hij zich liever
    niet. 'Hij ziet niet goed uit één oog en hij is nogal nerveus', zegt
    Annie. 'Ik denk niet dat hij erdoor zou geraken.'

    Het grootste afknapper bij hun brommobiel is ook voor Willy en Annie
    het onbegrip van de jonge bestuurders. 'Ze maken gebaren of komen vlak
    achter ons rijden. Dan gaan we maar opzij. We vermijden elk conflict',
    zegt Annie. Het belet het paar niet om vanuit Den Haan grote
    expedities te ondernemen: tot over de Nederlandse grens, naar
    Oostburg.

    'Maar dat mag nu niet meer, omdat er tussen Sluis en Oostburg een stuk
    autoweg ligt', zegt Annie. De gewone automobilist knort tevreden als
    er weer een stuk expresweg wordt opgewaardeerd tot autoweg en geeft
    flink gas bij. De brommobilist moet voortdurend op zijn hoede zijn
    voor wijzigingen aan het wegennet en de soms uit het niets opduikende
    blauwe verkeersborden G1 en G3, die het begin van respectievelijk een
    autosnelweg of een autoweg aangeven en dus verboden terrein zijn voor
    de trage weggebruikers. En toch. Willy Nauts en Annie Borny geraakten
    vanuit Den Haan ook al tot in Brussel, naar het Voedingssalon: drie
    uur heen en drie uur terug over secundaire wegen.

    Zonder brommobiel zouden ze niet kunnen. 'We wonen in een sociale
    woonwijk en daar zijn geen winkels.' Willy is vastberaden: hij blijft
    rijden zo lang hij kan. Telkens als er een nieuw type uitkomt, koopt
    hij een nieuwe Ligier, die hij telkens omnium verzekert.

    Geen comfort

    Ook voor wie geen autorijbewijs meer heeft, is de brommobiel een
    mogelijke oplossing. Laurent Goethals (78) slaagde er twee jaar
    geleden niet in om zijn rijbewijs te laten vernieuwen. De praktische
    proef ging goed, maar bij de oogarts liep het mis. 'Ik kan blijkbaar
    niet goed naar links kijken. Ik heb me daarbij neergelegd en op
    aanraden van mijn zoon een brommobieltje gekocht waarmee ik tot nog
    toe vijfduizend kilometer heb gereden.' Voor Goethals valt de
    vergelijking met zijn Volkswagen van vroeger in het nadeel van de
    Ligier uit. 'Voor oudere mensen is dat goed, maar je hebt er geen
    comfort in. De wegligging is hard, het maakt veel lawaai en het gaat
    niet snel. Ik rij nu niet meer zo ver. Ik ben ook alleen, waar moet ik
    naartoe? Bovendien is mijn zoon altijd bereid om mij te voeren.'

    De lichten van BMW's

    Monique Lauwers (50) uit Brugge rijdt 25.000 kilometer per jaar met
    haar brommobiel. Ze slaagde tweemaal niet voor de theoretische proef
    van haar rijbewijsB en koos voor de gemakkelijke oplossing. 'Zo'n
    Ligier is best handig, maar duur in de aankoop, zo'n 13.000 euro. Ik
    weet het, daar heb je ook al een echte auto voor. Maar ze zijn zuinig
    in het verbruik: drie liter per honderd kilometer.'

    Het vervelendste zijn de andere automobilisten: 'Ze knipperen met hun
    lichten, kleven tegen mijn bumper. BMW's zijn het ergst.'

    'In het begin ging ik soms op de pechstrook staan om ze door te laten,
    maar dat doe ik nu niet meer.' Monique herinnert zich nog de eerste
    keren dat ze, zonder enige ervaring en zonder rijbewijs achter het
    stuur van haar brommobiel plaatsnam. 'In het begin wou ik er niet mee
    rijden. Op een rotonde durfde ik mijn voorrang niet nemen, nu doe ik
    dat wel.'

    Met een paar jaar rijervaring achter de rug begint Monique er toch
    terug over te denken om haar rijbewijsB te halen. 'Mijn familie woont
    voornamelijk in Antwerpen en het kost me drieëneenhalf uur om daar te
    geraken. Bovendien zat ik al twee keer per ongeluk op de expresweg. Ik
    heb het bij de politie nagevraagd: op N-wegen zoals de N49 tussen
    Antwerpen en Knokke mag ik in principe rijden, maar op bepaalde
    stukken wordt die een expresweg. Alleen staat het verkeersbord dat dat
    aangeeft pas na vijf kilometer op de weg. En je kunt dan moeilijk vijf
    kilometer achteruitrijden.'

    www.bloggen.be/free4wheels

    bron: De Standaard 26/04/2008

     

    19-04-2008 om 00:00 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (15 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

          

    Jurgen De Bundel heeft een fors gezin, maar hij is dik tevreden met zijn brommobiel.

    'Genoeg gelachen, wij eisen respect'
    Vader van vier organiseert 'rally' voor brommobieltjes

    WACHTEBEKE - Een vader van vier kinderen uit Wachtebeke wil dat de brommobiel eindelijk ernstig wordt genomen. Hij hoopt op 2 mei met zo veel mogelijk soortgenoten in konvooi van Wachtebeke naar Brugge te rijden. En terug. 'Er is genoeg gelachen met onze wagentjes zonder rijbewijs', zegt Jurgen De Bundel.
    Anderhalve maand heeft Jurgen De Bundel (42) hem nu al: zijn Aixam Crossline. 'Dat is het grotere broertje van de bekende Aixam. Maar dat autootje was voor mij echt te klein: ik kreeg er alleen mijn benen in kwijt.' Nochtans vindt De Bundel dat er niet gelachen moet worden met de wagentjes zonder rijbewijs. 'Iedereen kent ze wel, de grapjes van: als je een gordel draagt, is het een rugzak. Maar ik vind dat flauw. Respectloos zelfs.'

    De Bundel kocht zijn miniauto nadat hij met zijn vrouw Els en vier kinderen Vinny (2 maanden), Timo (2 jaar), Robin (3) en Eldo (5) was verhuisd naar Wachtebeke. 'Om boodschappen te doen was ik met de fiets al snel een half uur onderweg. En met een gezin van vier kinderen heb je binnen de kortste keren enkele boodschappentassen gevuld. Dat was geen leven meer. Een brommobiel was de ideale oplossing. Overigens: er moet niemand lachen met mijn kofferruimte. Er kan zelfs een wasmachine in!'

    Aan een échte auto kopen heeft Jurgen De Bundel naar eigen zeggen nooit gedacht. 'Weet je wat dat kost, een autorijbewijs? Veel te veel! Ik heb ook altijd met een brommer gereden en had dus al een A3-rijbewijs. Bijgevolg kon ik direct op de weg met onze Aixam.'

    Aan een échte auto kopen heeft Jurgen De Bundel naar eigen zeggen nooit gedacht. 'Weet je wat dat kost, een autorijbewijs? Veel te veel! Ik heb ook altijd met een brommer gereden en had dus al een A3-rijbewijs. Bijgevolg kon ik direct op de weg met onze Aixam.'

    De Bundel ondervond al flink wat weerstand van andere weggebruikers. 'Sommige vrachtwagenchauffeurs en andere bestuurders hebben het duidelijk moeilijk als ik volgens hen niet snel genoeg rijd. Maar eerlijk, hier bij ons zeggen we: daar veeg ik mijn trompet aan.'

    De Bundel surfte intussen het internet af, op zoek naar een club met soortgenoten. 'Ik heb er geen gevonden en roep er daarom zelf een in het leven: free4wheels. Want motorclubs en wielerclubs heb je toch ook met hopen? Waarom zouden wij ons dan niet mogen verenigen?'

    De Bundel wil op 2 mei - 'want dan moeten de meeste mensen toch niet werken' - in konvooi van Wachtebeke over Ledeberg naar Brugge rijden. 'Het enige wat de mensen moeten meebrengen is hun goed humeur. En een volle tank natuurlijk.'

    De zelfverklaarde 'peetvader van de brommobiel' stelt de deelnemers nu al gerust. 'We zullen langs de binnenwegen naar Brugge rijden. Niet langs de autosnelweg, zoals de mevrouw die onlangs in het nieuws kwam.'
    Bron en onze dank aan : HET NIEUWSBLAD 22/04/2008

                                            


     

                                      
     

    19-04-2008 om 00:00 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    20-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Brommobiel rijdt 45 per uur op autoweg in Zwijnaarde

    Een zogeheten brommobiel van het type Ligier
    Een 58-jarige vrouw uit Antwerpen is ter hoogte van de verkeerswisselaar E17-E40 in Zwijnaarde, nabij Gent, door de federale wegpolitie tegengehouden. Ze reed op de autosnelweg met een zogeheten brommobiel van het type Ligier.

    Wie zo'n wagen wil besturen heeft geen rijbewijs nodig, maar mag wel niet op autosnelwegen. Dat meldt het parket van Gent.

    Op weg naar Blankenberge
    De vrouw was met een vriendin onderweg van Antwerpen naar Blankenberge. Ze reed aan 40 à 45 kilometer per uur over de autosnelweg.

    Topsnelheid
    Dat is de topsnelheid van zo'n brommobiel. De vrouw werd staande gehouden in Zwijnaarde en naar de volgende afrit getakeld. Van daaruit moest ze, met de gps, via binnenwegen terug huiswaarts keren. (belga/eb)
    12/04/08 18u47
    Bron: Het laatste Nieuws







    Bejaarde in brommobiel op snelweg

    Een bejaarde man in een brommobiel is dinsdagmiddag van de snelweg bij Breda gehaald. De man uit Dongen reed op de rechterrijstrook van de A27 richting Tilburg. De toegestane snelheid is daar 120 kilometer per uur, weet een politiewoordvoerder, terwijl een brommobiel doorgaans 40 á 45 kilometer per uur kan rijden.

    Politieauto's moesten kort tegen de richting in rijden om de man zo snel mogelijk te kunnen onderscheppen, hetgeen rond 14.30 uur lukte. De bestuurder van het voertuig, van wie de politie de exacte leeftijd dinsdag niet kan geven, gaf aan dat hij 'gewoon de borden had gevolgd'. Hij kreeg een bekeuring en werd door de politie op een alternatieve route gewezen.

    Bejaarde in brommobiel op snelweg

    Bron: Depers.nl  08/01/2008




    Bestuurder van brommobiel (17) drinkt te veel

    dinsdag 1 april 2008

    KOOTWIJKERBROEK - De politie heeft maandagavond in Kootwijkerbroek proces-verbaal opgemaakt tegen een 17-jarige inwoner van Nijkerk die met te veel drank op achter het stuur zat van een brommobiel. Hij werd rond 23.20 uur aangehouden op de Drieënhuizerweg tijdens een routinecontrole. De jongen kreeg ook een rijverbod van twee uur.

    Bron:Barneveldse Krant.NL



    Bejaarde op brommobiel in het hoge gras gevonden

    De vermiste bejaarde uit het Limburgse Elsloo is zondagochtend gevonden. De 76-jarige werd sinds zaterdag vermist nadat hij met zijn brommobiel van de weg geraakt was.

    De man werd verward en oververmoeid maar in goede gezondheid zittend in het hoge gras gevonden in een natuurgebied bij Grevenbicht. De man is uit voorzorg naar het ziekenhuis vervoerd.

    De man had zaterdag via zijn mobiele telefoon contact gehad met de politie. Hij zei dat hij in een greppel lag maar de politie kon hem aan de hand van zijn omschrijvingen van het landschap nergens vinden. De man belde via Belgische en Duitse zendmasten waardoor niet kon worden vastgesteld waar hij zich bevond.

    Zaterdagnacht ving de politie een signaal op van zijn gsm via een Nederlandse zendmast. Rond 11.30 uur werd de man gevonden.

    Volgens de familie van de man was hij op weg van zijn woonplaats Elsloo naar Schinveld, zo'n twintig kilometer verderop.  De politie heeft meerdere keren contact gehad met de man en verschillende keren gaf hij een andere omschrijving van de omgeving. "De ene keer had hij het over huizen en bomen, dan weer over een voetbalstadion en water. Het zou kunnen dat hij uit zijn brommobiel is gestapt en aan de wandel is gegaan. De man was erg verward aan de telefoon en sprak in het Italiaans."

    De politie heeft ook geprobeerd via zijn gsm te lokaliseren waar hij zich bevond, maar dit mislukte. Zijn mobiel maakte namelijk gebruik van een buitenlandse zendmast. De politie heeft geen toegang tot gegevens daarvan. De Belgische en Duitse politie werden ook geïnformeerd over de vermissing.

    Bron: Depers.nl

    20-04-2008 om 00:00 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Geen wet, boete eventjes lager

    BRUSSEL - Drie verkeersovertredingen wachten op een wet die hen onderbrengt in de juiste categorie, annex boetetarief. Overtreders worden ondertussen milder gestraft. De minister stoomt in allerijl een wet klaar.

    Het rommelt weer in het verkeersreglement. Er is een probleem opgedoken voor drie verkeersovertredingen waarvoor de wetgeving recentelijk veranderd is. De wet die hen in een bepaalde categorie moest onderbrengen, is er nog niet. Daardoor vallen ze in de eerste graad, de lichtste. De gespecialiseerde website Wegcode.be signaleerde de lacune gisteren.

    Het gaat om de volgende verkeersinbreuken: het links inhalen van motorfietsen in bepaalde gevallen (hoort in de derde graad thuis); het niet verlenen van voorrang aan weggebruikers die gerechtigd zijn het fietspad of het trottoir te volgen (moet tweede graad zijn); en ten slotte de regel dat 'iedere bestuurder voorrang moet verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt, uit een verboden rijrichting komt'. Daar vervalt het laatste deel over de verboden rijrichting. Maar voorrang niet verlenen blijft wel een tweedegraadsovertreding.

    Deze wijzigingen gingen in op 1 maart 2007 en de wetgever had een jaar om de categorisering te bekrachtigen met een wet. Dat is dus niet gebeurd. De minister van Mobiliteit, Yves Leterme (CD&V), wijst naar zijn voorganger Renaat Landuyt. Leterme stoomt nu een wetsontwerp klaar dat deze week naar de Kamer kan en tegen 20 maart van kracht zou zijn.

    Tot dan blijven de overtredingen in de eerste graad en wordt er beboet tegen het laagste tarief.

    Over de overtredingen van voor 1 maart 2008 lopen de meningen uiteen. Volgens de ene specialist zijn die gedekt door de lopende regeling in afwachting van de wet. Volgens de andere vervalt de rechtsgrond, precies omdat er niet tijdig een bekrachtigende wet is gekomen. En dat zou niet op te vangen zijn met terugwerkende kracht. Kan wie te veel betaald heeft, dus iets terugvorderen?

    Het kabinet van Leterme deelt die visie niet. 'Tot de nieuwe wet er is, geldt de mildste straf. Ook voor overtreders die voor 1 maart geverbaliseerd zijn, maar de boete nog niet betaald hebben. Wie wel al betaald heeft, heeft de straf aanvaard.'

    De categorisering in vier graden is gebaseerd op het ongevalsrisico en bepaalt de vier boetetarieven, respectievelijk 50, 100 en 150 euro en een verwijzing naar de rechtbank voor de vierde graad.

    www.wegcode.be



     Tom Ysebaert

    Bron: het nieuwsblad  4/3/2008                               Gif Animatie - Exploderende auto - Bewegend gif plaatje.                           

    20-04-2008 om 12:25 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Zo'n 10.000 brommobielen op de weg
    Bestuurders van 'grasmaaiers met carrosserie' zijn vooral 55-plussers

    De politie onderschepte zaterdag een vrouw in een brommobiel op de autosnelweg. Van die kleine autootjes, met een maximumsnelheid van 45km per uur, zijn er zo'n tienduizend in België. 'Als je je gordel draagt, is het net een rugzak', lachen automobilisten. Maar brommobielbestuurders verweren zich.



    De politie haalde zaterdag een vrouw uit Antwerpen van de knooppunt E17-E40 in Zwijnaarde. Ze was onderweg naar Blankenberge in haar brommobiel, die 45km per uur kan. Te weinig voor de autosnelweg. Daar rijden was dan ook verboden. De vrouw riskeert een boete. Een rijbewijs is voor dergelijke mobielen niet verplicht.

    In België rijden er naar schatting tussen de negen- en tienduizend brommobielen rond. Elk jaar verkopen de fabrikanten ongeveer achthonderd 'grasmaaiers met carrosserie'. Ter vergelijking: in 2007 werden er 529.025gewone auto's ingeschreven. 'Het is moeilijk om in te schatten hoeveel er rondrijden', zegt Joost Kaesemans van automobielfederatie Febiac. 'Net als bij fietsen is de markt heel weinig transparant. Maar het is sowieso een erg marginaal verschijnsel.'

    Daar komt verandering in, want bromfietsen en brommobielen moeten over enkele jaren een nummerplaat dragen. Dat is het gevolg van een geplande Europese richtlijn. In Nederland zijn de nummerplaten voor brommobielen al verplicht, daar rijden ongeveer 15.000exemplaren rond. 'Maar daar is de markt wel groter', zegt Felix Willems van brommobielenfabrikant Ligier.

    Ook in België is er blijkbaar een markt. 'Onze klanten zijn vooral oudere mensen', zegt Willems. '55-plussers die het als tweede wagen kopen of die hun oude wagen inruilen omdat ze toch nog alleen korte afstanden rijden. Of het komt voor dat ze hun hele leven met een bromfiets hebben gereden, maar het comfort van een auto verkiezen als ze een dagje ouder worden.'

    Een dagje ouder is in deze een groot voordeel. Want wie vóór 14februari 1961 is geboren, mag er zonder rijbewijs mee rijden. Wie jonger is, moet een A3-rijbewijs voor bromfietsen halen. Dat mag vanaf 16jaar. Er zijn wel strenge voorwaarden verbonden aan brommobielen. Je mag maar één passagier vervoeren. Het weegt maximaal 350kg en mag niet sneller dan 45km per uur. Mensen rijden er dan ook vooral mee in de stad, waar je meestal sowieso niet sneller mag, of op het platteland, waar geen of weinig openbaar vervoer is.

    Brommobielen rijden meestal op diesel en zitten in een nogal ambigue situatie. Het zijn geen auto's, waardoor je er niet mee op autosnelwegen mag, maar het zijn ook geen fietsen, waardoor ook het fietspad verboden terrein is. Voordeel is wel dat je geen wegentaks betaalt. Toch zijn de mobielen redelijk duur. Ze kosten al gauw 8.000euro en voor die prijs kan je bijna een echte auto kopen. Wie een rijbewijs heeft, kiest daarom sneller voor een gewone wagen.

    Bron: Nieuwsblad 15/04/2008                                                              

     


    20-04-2008 om 15:31 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    'Laat ze maar lachen'
    Emil Jonckers (63)

    Emil Jonckers (63) uit Stabroek rijdt al twee jaar met zijn Aixam brommobiel. Een nummerplaat is niet verplicht, maar Emil koos voor een gepersonaliseerde plaat met de tekst F1-SLAK.

    Met zijn speciale nummerplaat probeert Emil Jonckers de critici voor te zijn. 'Mensen reageren soms nogal flauw. Ze gebaren dat je zot bent, ze doen teken dat je aan de kant moet gaan staan, sommigen steken zelfs hun middelvinger op. Ze doen maar, ik draai gewoon mijn spiegel weg, dan ik zie ze niet meer.'

    Ondanks alle kritiek is de vrolijke zestiger erg tevreden met zijn autootje. Hij ziet alleen maar voordelen. 'Vroeger reed ik met een gewone wagen, maar dit is veel goedkoper. Alles is zo al duur genoeg tegenwoordig, een mens heeft het al moeilijk om een brood te kopen dezer dagen. Maar mijn brommobieltje verbruikt maar drie liter per honderd kilometer. Onlangs stond ik aan de pomp, de man naast me betaalde vijfenzeventig euro voor een volle tank. Bij mij was vijftien euro voldoende. Ik kan u verzekeren dat je dat verschil voelt in de portefeuille. Nochtans rij ik voor dat geld even ver, ik kom alleen iets later aan. Dus laat ze maar lachen.'

    Emil rijdt zo'n twintigduizend kilometer per jaar. Elke dag maakt hij wel een ritje, naar Neerpelt, Overpelt of zelfs naar Breda. Hij heeft er in twee jaar nog nooit ernstige problemen mee gehad. Hij rijdt wat trager dan normale auto's maar dat weegt voor hem niet op tegen de voordelen.

    'Mijn F1-Slak is supervoordelig. Ik betaal amper tweehonderd euro aan de verzekering, en nul euro taksen. Naar de keuring hoef ik ook niet te gaan, want mijn auto is officieel een bromfiets. Over flitscontroles moet ik me geen zorgen maken, ik heb geen officiële nummerplaat en kan maar 45 per uur.'

    Emil is goed op de hoogte van de regelgeving rond brommobieltjes. Maar dat kan volgens hem niet altijd gezegd worden van de politie. 'Ik ben al vaak gecontroleerd door agenten die mijn slak niet vertrouwden', zegt Emil. 'Ze vragen je papieren, je rijbewijs, je kaart van de controle en ze klagen dat je zonder kenteken rijdt. Dan moet ik hen gaan uitleggen dat ik dat niet nodig heb. Maar daar lach ík dan eens hartelijk mee.' (mbs)

    Bron: Nieuwsblad 15/04/2008

    20-04-2008 om 15:35 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    'Op een gewoon brommertje is het zo nat'
    Vera Van Hoyenweghen (55)

    'Ik zit warm en droog, en ik kan een muziekje opzetten. Wat kan ik meer wensen?' Vera Van Hoyenweghen(55) rijdt nog maar net met haar brommobiel en is er heel gelukkig mee.

    'Ik denk niet dat ik het andere verkeer ophoud, want ik rij alleen in de bebouwde kom en daar mag je toch niet snel rijden.' Vera Van Hoyenweghen(55) uit Hoevenen is net beginnen rijden met een brommobiel van het merk Microcar. Ze volgde eerst een officiëuze opleiding bij haar garagist, Euro Wheels. Enkele uren, meer was er niet nodig voor ze alles voldoende onder de knie had.

    Ze moest vooral aan het verkeer wennen, want ze heeft nooit gereden. Een rijbewijs heeft ze nooit gehad, zelfs geen brommerrijbewijs. 'Als je na 1961 geboren bent heb je een rijbewijs voor een bromfiets nodig, maar ik mocht zo beginnen rijden.'

    Voor ze een brommobiel kocht was Vera aangewezen op de fiets en het openbaar vervoer. 'Nu ik voor mijn werk in de gehandicaptenzorg word overgeplaatst naar Kalmthout zal dat moeilijker gaan. Er is een heel slechte verbinding met de bus, en dus is dit voor mij de ideale oplossing. Anders ben ik veel te lang onderweg. Ik kon ook een brommertje kopen, maar dan zit je in 't nat als het regent. Nu heb ik alle comfort van een gewone auto. Ik zit warm en droog en kan een muziekje opzetten. En qua verbruik is mijn autootje ook veel interessanter dan een normale wagen.' (mbs)

    Bron: nieuwsblad: 15/04/2008

    20-04-2008 om 15:45 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    21-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Microcar


    Welkom bij Microcar!

    Microcar is sinds jaar en dag hét toonaangevende merk in de wereld van brommobielen en sinds september 2007 ook verkrijgbaar in België. Bent u het zat om door weer en wind te reizen of heeft u genoeg van het Openbaar Vervoer? Met een brommobiel van Microcar kunt u op een veilige en comfortabele manier gaan en staan waar u wilt, wanneer u wilt.

    Op deze site vindt u uitgebreide informatie over de diverse brommobielen van Microcar en overige relevante zaken met betrekking tot brommobielen. Ook vindt u hier de gegevens van de officiële Microcarverdelers in België, klik hier voor meer informatie. Wilt u een proefrit maken in een Microcar, dan bent u bij deze garagisten aan het juiste adres. Ook voor onderhoud, taxatie en/of schade-herstel van uw huidige brommobiel kunt u bij de Microcarverdeler terecht.

    Microcar Mobiel is onderdeel van de Ardam Group en de officiële importeur van Microcar brommobielen in België. Met een ervaring van meer dan 25 jaar binnen de brommobielwereld in diverse Europese landen, kunt u vertrouwen op de excellente vakkennis van een betrouwbare partner binnen de mobiliteitssector. Om ons verkoopnetwerk in België verder te versterken, zijn wij op zoek naar verdelers in geheel Vlaanderen. Wilt u uw handelsactiviteiten in de automotivebranche uitbreiden met een kwalitatief hoogstaand product?


    NIEUW! * MC Highland * NIEUW!

    MC Cargo, de Microcar brommobiel met dubbele achterportieren!MC Campus en MC Cargo; met 28 cm extra lengte de ruimste brommobielen!






    De Microcar.

    In 't verkeer

    Bent u bestuurder van een brommobiel, dan moet u gebruiken maken van de rijbaan. U mag niet rijden op het (brom)fietspad, autowegen en autosnelwegen. Voor brommobielbestuurders gelden dezelfde regels als voor bestuurders van motorvoertuigen.

    Alle weggebruikers moeten de brommobiel als een motorvoertuig behandelen. Zo moet bijvoorbeeld voorrang verleend worden aan een brommobiel die van rechts komt. Ook het inhaalverbodsbord voor motorvoertuigen is van toepassing op het inhalen van een brommobiel.

    De brommobiel moet geparkeerd worden op de rijbaan, op andere voor parkeren bestemde weggedeelten of in daarvoor bestemde parkeervakken. Als er ‘betaald parkeren’ geldt, dan geldt dat ook voor uw brommobiel.

    Brommobielen zijn twee-persoonsvoertuigen. In omliggende landen zijn er voertuigen voor vier personen, maar die zijn in België niet toegelaten als brommobiel. De bestuurder van een brommobiel mag één persoon naast zich vervoeren. Passagiers jonger dan 12 jaar en kleiner dan 1.50 meter moeten gebruikmaken van een kinderbeveiligingsmiddel voorzien van een EU-goedkeuringsmerk.


    Blog Free4Wheels dankt bron: http://www.microcar-mobiel.be/

    21-04-2008 om 13:58 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Wetgeving

    Definitie 'vierwielige bromfiets' (brommobiel)

    “een vierwielig voertuig uitgerust met een motor waarvan de cilinderinhoud ten hoogste 50 cm3 bedraagt voor de motoren met elektrische ontsteking of, voor de andere typen motoren, met een netto- maximumvermogen van ten hoogste 4 kW en dat naar bouw en motorvermogen, op een horizontale weg, niet sneller kan rijden dan 45 km per uur. De maximale lege massa van de vierwielige bromfietsen is beperkt tot 350 kg.”

    Voor de toepassing van de wets- en verordeningsbepalingen betreffende het recht tot sturen, worden de motorvoertuigen ingedeeld in categorieën, de brommobiel valt onder categorie A3; (vierwielige) bromfietsen.

     

    Theorie-examen

    Het theorie-examen bestaat uit examenvragen die de reële verkeerssituaties benaderen. De vraag wordt op duidelijke wijze voorgelezen en verschijnt ook op het scherm van de computer. Tussen de twee of drie mogelijkheden die worden gegeven, moet u dan het juiste antwoord kiezen. U legt het examen af volgens uw eigen ritme, met maximum 15 seconden antwoordtijd per vraag. Het eigenlijke examen duurt ongeveer 30 minuten. De categorie A3 bestaat uit 40 vragen. Om te slagen moet u tenminste 33 punten op 40 behalen. Wanneer u uitgesteld bent voor het theorie-examen, mag u zich, de dag zelf van het uitstel, niet meer aanbieden voor een nieuw examen. Onmiddellijk na het theorie-examen heeft u de keuze om enkel de foutief beantwoorde vragen met het juiste antwoord te bekijken of om géén enkele vraag bekijken. Wanneer u slaagt, blijft het behaalde theorie-examen drie jaar geldig.

    Op het einde van het theorie-examen, en indien u geslaagd bent en nog niet in het bezit van een rijbewijs bent, legt u een leestest af. Als u niet voldoet bij de leestest, moet u een onderzoek bij een vrij gekozen oogarts ondergaan. Wanneer u géén van de drie landstalen (Nederlands, Duits of Frans) machtig bent, kunt u het examen afleggen met een beëdigd tolk.Dit kan enkel op afspraak, neem contact op met uw examencentrum voor meer inlichtingen. Mocht u door overige beperkingen niet in staat zijn het standaardtheorie-examen af te leggen, dan kunt u dit examen afleggen in een speciale zitting. Ook wanneer u tenminste vijfmaal niet slaagt voor het theorie-examen kunt u eveneens op uw verzoek dit examen in een speciale zitting afleggen. Doven en/of spraakgestoorden kunnen het theorie-examen afleggen met een tolk in gebarentaal. Dit kan enkel op afspraak. Neem contact op met uw examencentrum voor meer inlichtingen.



    Voorlopig rijbewijs

    Art. 6. De scholing op basis van een voorlopig rijbewijs is aan de volgende voorwaarden onderworpen:

    1° De kandidaat:

    b) moet op de datum van de afgifte van het voorlopige rijbewijs, sinds minder dan drie jaar geslaagd zijn voor het theoretische examen bedoeld in artikel 23, §1, 4° van de wet of ervan vrijgesteld zijn krachtens artikel 28;
    h) moet de leeftijd bereikt hebben van 16 jaar voor de categorie A3,
    i) moet houder zijn van, en tevens bij zich hebben, een nog geldig voorlopig rijbewijs;

    Voor de categorieën A3 en A is elk vervoer van personen verboden.


    Praktijkexamen

    Onderricht

    Wanneer u uw praktijkexamen rijbewijs A3 wilt gaan behalen, heeft u de keuze uit twee manieren van onderricht. Allereerst kunt u onderricht volgen bij een erkende rijschool. U bent dan verplicht minimaal twee uur onderricht te volgen. Ook wanneer u houder bent van een voorlopig rijbewijs A3 en tweemaal niet geslaagd bent voor het praktische examen of wanneer de geldigheidsduur van uw voorlopig rijbewijs verstreken is, bent u verplicht aan het minimum van twee uur onderricht.

    Naast de erkende rijschool kunt u ook kiezen voor ‘Vrije Begeleiding’. Deze begeleiding is slechts éénmaal toegankelijk, vanaf de leeftijd van minimum 16 jaar. Na het behalen van uw theorie-examen kunt u een voorlopig rijbewijs model 3 tegen betaling afhalen bij uw gemeentebestuur. U mag geen begeleider of passagier meenemen. Ook mag u (tenzij u ouder dan 24 jaar bent) niet ’s nachts, in ’t weekend en/of tijdens de feestdagen rijden. De geldigheidsduur van het voorlopig rijbewijs bedraagt 12 maanden. Een maand na de afgifte van uw voorlopig rijbewijs model 3 mag u uw praktijkexamen gaan afleggen.

    Praktijkexamen afleggen

    Het praktijkexamen vindt plaats op een terrein gelegen buiten het dagelijks verkeer. Het examen bestaat uit twee gedeelten; als eerste wordt uw kennis van de bedieningsorganen van uw brommobiel getest. Hiervoor worden vragen gesteld over de plaats en juiste hantering van de bedieningsorganen van uw brommobiel. Vervolgens moet u enkele manoeuvres op de juiste wijze uitvoeren, hiervoor heeft u maximaal 15 minuten de tijd. U legt het examen af in een brommobiel. Als u geslaagd bent, dan ontvangt u een overhandiging van een aanvraag om een rijbewijs door het examencentrum waar u uw praktijkexamen heeft afgelegd. Hiermee kunt u bij uw gemeentebestuur tegen betaling uw rijbewijs A3 ophalen. De overhandiging van het examencentrum is drie jaar geldig.


    Rijgeschiktheidsattest

    Als u een rijbewijs B, C of D heeft (gehad), maar u heeft een verminderde functionele vaardigheid die invloed heeft op het besturen van een motorvoertuig (brommobiel), dan dient u een rijgeschiktheidsattest aan te vragen. Ook wanneer u deze beperkingen ondervindt en u nog moet starten met uw rijopleiding, u al geslaagd bent voor uw theorie-examen, u in het bezit bent van een leervergunning of voorlopig rijbewijs dient u een dergelijk attest te bekomen. Op het rijgeschiktheidsattest staan naast de categorie(ën) waarvoor u geschikt bent, eveneens de noodzakelijke voorwaarden en beperkingen bij het gebruik van het rijbewijs. Met dit attest kan u uw rijbewijs bekomen of terugkrijgen.

    De voorwaarden en beperkingen worden bepaald op basis van de lichamelijke en geestelijke toestand van de kandidaat, rekening houdend met de risico’s, omstandigheden en gevaren, eigen aan het besturen van een bepaald motorvoertuig. Deze voorwaarden en beperkingen kunnen onder meer betrekking hebben op de rijbewijscategorie of subcategorie, het type van voertuig, de gebruiksvoorwaarden, het ogenblik van gebruik, de actieradius, de geldigheidsduur, het gebruik van orthese of prothese etc. Klik hier om de medische criteria te bekijken.


    Blog Free4Wheels dankt tevens bron:  http://www.microcar-mobiel.be



    21-04-2008 om 14:11 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (14 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Zwaargewond

    WATOU - Zondagavond rond 18 uur vond een zwaar verkeersongeval plaats in de Trappistenweg in Watou (Poperinge). Een Franse vrouw reed in een klein wagentje Aixam van Watou naar Abele, toen een zware BMW vanuit de Kallestraat de Trappistenweg opreed. Het kwam tot een botsing, waarbij de vrouw zwaargewond raakte. De mug kwam ter plaatse, en de vrouw werd overgebracht naar het Ieperse Jan Ypermanziekenhuis. (ahp)

    Bron= Het nieuwsblad  03/03/2008

    Vrouw gewond bij aanrijding

    POPERINGE - In de Westhoekweg (expresweg Poperinge-Ieper) gebeurde dinsdagmorgen iets na 4 uur een aanrijding tussen twee voertuigen. De juiste omstandigheden van het ongeval zijn nog niet duidelijk, mogelijk zat de hevige regenbui er voor iets tussen. Raïce Vuylsteker (46) uit de Abeelseweg 28 in Poperinge kwam met haar grijze Aixam in aanrijding met de zwarte VW Golf van Fransman Oreliën Papeqaey (21) uit Saint-Sylvestre-Cappel (Nord). Deze laatste werd niet gewond, maar Raïce Vuylsteker zat gekneld in haar wagentje en moest door de Poperingse brandweer worden bevrijd. De mug-dienst kwam ter plaatse en het slachtoffer werd overgebracht naar het Ieperse ziekenhuis. Haar verwondingen bleken niet levensbedreigend. Voor het besturen van een dergelijk Aixam-wagentje, dat maximaal 45 km per uur mag rijden, heeft men geen rijbewijs nodig. (ahp)

    De bestuurder van het Aixam- wagentje moest door de brandweer bevrijd worden. Bart Vandenbroucke

    Bron: Het nieuwsblad 06/02/2008


    Trage wagen

    OUDENBURG - Een trage lichte auto van Aixam kwam maandag om 17.11uur in de Westkerkestraat in aanrijding met een personenwagen. De trage wagen wou van op de berm aan de andere kant van de rijbaan de baan oversteken, maar werd gegrepen door de personenwagen die richting Oudenburg centrum reed. Beide bestuurders raakten lichtgewond. (dji)


    Bron: Het nieuwsblad 21/11/2997

    21-04-2008 om 20:23 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Brommobiel in voortuin

    Woensdagavond is een brommobiel in de voortuin van een woning aan de Astridlaan beland. De bestuurder raakte licht gewond.

    Zijn passagier kwam er met de schrik vanaf. De 58-jarige Tony G. uit de Sacramentsstraat reed rond 19.30 uur met zijn Ligier op de Koninksemsteenweg. Plots haperde het stuur van zijn brommobiel. De gehandicapte man verloor de controle over het stuur en ramde een haag.

    De auto kwam enkele meters verder op zijn kant tot stilstand. Het huis liep geen schade op. De brommobiel is voor de schroothoop. De twee inzittenden moesten door de brandweer bevrijd worden. Tony G. werd voor verzorging overgebracht naar het Vesaliusziekenhuis. Zijn vrouw die naast hem zat, was in shock.

    Bron: BVL 17/04/2008

    21-04-2008 om 21:20 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    www.rijnders-minicars.nl schreef:Begin november raakte een van onze klanten met zijn Aixam betrokken bij een zeer zware aanrijding, door de veiligheidsconstructie van de kooi hield hij er slechts enkele blauwe plekken aan over.

    Dhr. van der Brink reed nietsvermoedend op de zuiderparklaan in Den Haag, toen hij vol achterin werd geraakt door een met hoge snelheid rijdende Audi A6. De politie heeft later bevestigd dat de snelheid van de Audi boven de 100 Km/uur gelegen moet hebben.

    Ondanks dat de foto van de aanrijding doet vermoeden dat niemand een dergelijke aanrijding kan overleven, is meneer van der Brink zonder noemenswaardig letsel bevrijd uit zijn Aixam.

    "Ik maak vaker soortgelijke incidenten mee, maar hier kunnen andere fabrikanten wat van leren" Aldus een hulpverlener ter plaatse.

    Sinds 1988 onderwerpt Aixam al haar modellen aan crash tests door middel van botsingen aan de voor-, zij- en achterkant, hoewel de wetgeving dit niet voorschrijft. AIXAM is de enige fabrikant van brommobielen die voor al deze autotests is geslaagd

    Afbeelding
    AfbeeldingSinds 1988 onderwerpt Aixam al haar modellen aan crash tests door middel van botsingen aan de voor-, zij- en achterkant, hoewel de wetgeving dit niet voorschrijft. AIXAM is de enige fabrikant van brommobielen die voor al deze autotests is geslaagd.
    Vanaf de zijkant en achterkant worden met hoge snelheid objecten in botsing gebracht met nieuw ontworpen Aixam modellen, alleen om te controleren of de kooiconstructie optimaal beschermt.
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
    Als de info over de snelheid van het aanrijdende voertuig klopt, kan ik enkel in bewondering staan voor de passieve veiligheid van zo'n brommobiel ...

    Afbeelding

    ... al vind ik het wel verdacht dat de verkoper geen plaatjes van een frontale aanrijding afficheert ...


    Bron: Auto55 Forum.

    21-04-2008 om 22:02 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    23-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Tata Nano als 'brommobiel' naar Spanje

    In Spanje is het automerk Tata gewoon te koop. De importeur van het Indiase merk heeft al interesse getoond in de Nano. Hij wil 'm in Europa als 'brommobiel' laten homologeren.

    De Tata Nano is de auto die India van de tweewielers moet genezen en laten overstappen in een vierwieler. De Spaanse importeur van Tata hoopt de Nano in 2010 of 2011 naar Europa te halen. Wanneer hij precies komt, hangt af van de productiecapaciteit. Tata maakt 500.000 Nano's per jaar.

    De Spaanse impoteur is inmiddels druk bezig met de homologatie voor de Europese markt. Nissho Motor Spain wil hem op de markt brengen als brommobiel, en niet als volwaardige auto. Wellicht wordt de Nano daarmee toch wat tekort gedaan want hij heeft een 33 pk sterke tweecilinder aan boord. Daarmee zal hij wellicht een stuk sneller zijn dan de meeste brommobielen vandaag.

    Voor hij naar Europa komt, moet de Nano verder nog voldoen aan Europese veiligheidseisen en uistootnormen. De prijs van 1.800 euro kunnen we natuurlijk op onze buik schrijven. Vooraleer hij is omgebouwd tot Europese normen en bij ons op de kade staat, zal daar nog een flink bedrag bijkomen. (autoweek.nl/jvr)

    Bron: Het laatste Nieuws

    23-04-2008 om 10:16 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Man dient klacht in omdat auto te veel verbruikt

    Een inwoner van Erpen, bij Namen, dient klacht in tegen zijn autoverdeler en tegen een automerk omdat zijn cabriolet meer verbruikt dan in de catalogus staat aangegeven. Dat meldt de krant Vers l’Avenir Namur.

    Toen hij vaststelde dat zijn auto te veel verbruikte, contacteerde de man meermaals de directie van zijn concessiehouder, die hem telkens een andere uitleg gaf.

    Daarna schakelde hij een gerechtsdeurwaarder in om verbruikstesten uit te voeren op de autosnelweg en in de stad. Er volgden nog tevergeefse pogingen voor een regeling in der minne, maar uiteindelijk trad de gerechtelijke procedure in werking.

    "De meeste mensen geloven de cijfers, maar het is aan de verkoper om te waarschuwen dat de realiteit soms anders is. Vooral wanneer het verschil groot is en de prijs van de brandstof hoog", aldus de man uit Erpen.

     vdy (DH)

    Bron: het nieuwsblad 23/04/2008

    23-04-2008 om 17:20 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


    Meer respect voor brommobielen 23-04-2008
    Je ziet ze steeds vaker in het straatbeeld opduiken: de brommobielen. Ze zijn klein, niet erg snel en je hebt er geen autorijbewijs voor nodig. Jurgen De Bundel uit Wachtebeke is de trotse eigenaar van een brommobiel. Hij wil dat de grapjes over zijn auto ophouden en start daarom de club voor brommobielen ‘free 4 wheels’.

    U Kan deze reportage nog bekijken op de site van AVS.tot maandag 28/04/2008
    Klik op deze Link:  http://www.avs.be/woensdag.html

    Met dank aan deze regionale zender.

    Free 4 Wheels

    23-04-2008 om 20:28 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nummerplaat verplicht voor bromfiets

    Bromfietsen tot 45 per uur moeten binnen twee jaar verplicht voorzien zijn van een nummerplaat. Zo wordt het voor de politie mogelijk om bromfietsers te flitsen in zone-30.

    Europese richtlijn
    Bromfietsen zullen vanaf 2010 een nummerplaat moeten hebben en ingeschreven zijn bij de Dienst voor Inschrijving van Voertuigen (DIV). Dat is het gevolg van een Europese richtlijn. Het gaat om bromfietsen die maximaal 45 km per uur kunnen rijden.

    In ons land mag je daarmee vanaf 16 jaar rijden, op voorwaarde dat je een A3-rijbewijs behaalt. Er zijn voorlopig geen plannen om de wetgeving ook uit te breiden naar snorfietsen, die maximaal 25 km per uur kunnen rijden.

    Geen extra kosten
    De nummerplaat zou geen extra kosten met zich meebrengen voor de bestuurder. Door de maatregel kunnen de politiediensten de controle op bromfietsen opdrijven. Veel van die brommertjes zijn opgevoerd en dat wordt gemakkelijker te testen. Bromfietsers kunnen dan ook geflitst worden in de zone-30. (belga/tdb)

    Bron: Het Laatste Nieuws 15/04/2008

    23-04-2008 om 22:19 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Brommobiel op E17

    Zaterdagnamiddag was ik met mijn truck ter hoogte van Lokeren toen een Duitse Truck plots een drastisch uitwijkmaneuver moest maken voor deze brommobiel gelukkig was er op dat ogenblik niemand naast hem zodat uitwijken mogelijk was. Ik heb meer dan 5min proberen de federale politie te bereiken maar niemand nam op, was er dan gereageerd zou de brommobiel niet tot aan de verkeerswisselaar gekomen zijn maar eerder tot stilstand gebracht worden, t'is onbegrijpelijk dat geen ongevallen waren door deze toestand.
    margot verschaeve

    Bron: Het Nieuwsblad



     

    Brommobiel veroorzaakt chaos op snelweg


    VENRAY - Een kerende brommobiel heeft zondag op de A73 tussen Venray-Noord en Vierlingsbeek voor een grote ravage gezorgd. De 73-jarige bestuurster wilde op de snelweg plotseling omdraaien, waarbij haar invalidenwagentje werd geramd door een auto.
    novum

    Bekijk video

    De vrouw werd uit haar scootmobiel geslingerd. Zij is per traumahelikopter afgevoerd naar een ziekenhuis in Nijmegen, meldde de politie. "); Falk AdSolution

    Vluchtstrook

    De bejaarde vrouw reed met haar wagentje op de vluchtstrook toen ze probeerde te keren. Een 51-jarige automobilist uit Cuijk kon haar niet meer ontwijken en botste tegen de flank van de scootmobiel.

    De bestuurder van een tweede auto wist de beide andere voertuigen net te omzeilen, maar belandde tegen de verhoogde zijkant van de weg.

    Een derde automobilist kon niet meer tijdig te remmen en ramde de auto van de man uit Cuijk.

    (c) ANP
    Bron: nu.nl





    24-04-2008 om 22:54 geschreven door turbo3  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)


    Foto


    Foto


    Car00007.gif
    Welkom op de blog " FREE 4 WHEELS"

    Blog als favoriet !

    Foto

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Archief per week
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008

    Car00006.gif
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Laatste commentaren
  • Mee eens! (Lennart)
        op
  • brommobiel (martine)
        op
  • brommobiel (martine)
        op
  • eerste rit van FREE4WHEELS (Casteels Rosita)
        op

  • Het meest interactieve dieetprogramma



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs