Welkom op mijn blog!
Inhoud blog
  • Welkom op dit blog!!!
  • Messerschmitt BF109
  • Vliegtuig van de week.
  • Supermarine Spitfire
  • De snelste!!!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken met Google


    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    rina_en_luc
    www.bloggen.be/rina_en
    Rondvraag / Poll
    Wat vind jij het beste vliegtuig van alle tijden?
    Supermarine Spitfire
    Messerschmitt BF109
    Raptor F-22
    Antonov AN-225
    Boeing 747-400
    Boeing 777
    Airbus A-380
    Of toch een ander vliegtuig!!!
    Bekijk resultaat

    Flyer
    De vliegtuig site
    alles over vliegtuigen
    12-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom op dit blog!!!
    Christof Vermeersch (Spitfire) wenst u welkom op dit blog.
    Als je zin hebt bezoek dan eens de VIPsite. Met tal van extra's, zoals enkele games enz.
    Hieronder staan de nodige gegevens:

    12-02-2007 om 12:36 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (14 Stemmen)
    09-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Messerschmitt BF109
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Messerschmitt Bf 109 was een jachtvliegtuig dat tijdens de Tweede Wereldoorlog in gebruik was bij de Duitse Luftwaffe.

    Dit vliegtuig werd voor het eerst in de strijd gegooid tijdens de Spaanse Burgeroorlog.

    Bf is een afkorting van Bayerische Flugzeugwerke waar de door Willy Messerschmitt ontworpen toestellen werden gebouwd.

    De kwaliteiten van dit toestel waren te vergelijken met de Spitfire van de RAF, zijn tegenstander in o.m. de Slag om Engeland. De Bf 109 vereiste hard werken bij een duikaanval zodat er flink wat spierkracht nodig was om het doel in het vizier te krijgen.

    De vleugels vormden een zwak onderdeel maar de staart was nog zwakker. Messerschmitt was wel verplicht zijn toestellen licht, aerodynamisch efficiënt en klein te bouwen omdat hij de beperkingen van de Duitse motoren kende. In 1936 leverde de Engelse Merlin-motor 900 pk terwijl de Duitse Jumo amper 670 pk kon ophoesten. Het smalle landingsgestel van de Messerschmitt maakte het opstijgen en landen tot een lastige klus, vooral voor onervaren piloten. De cockpit was bovendien nogal krap bemeten.

    Het toestel had een draaicirkel van amper 225 meter (de Spitfire 265 en de Hurricane 240 meter). Dit kon tijdens luchtgevechten van vitaal belang zijn.

    De specificatie van het Duits Ministerie van Luchtvaart voorzag in een bewapening van 2 mitrailleurs die Messerschmitt boven in de motorkap plaatste.

    Het was een slag voor diegenen die ervoor gezorgd hadden dat de Bf 109 door de tests kwam toen ze vernamen dat de RAF zijn jagers met acht mitrailleurs uitrustte. De vleugel van de 109 was zo dun dat er eenvoudigweg geen ruimte was om de standaarmitrailleurs te plaatsen. Er werd dan een nieuw ontwerp ontwikkeld uit een lichte mitrailleur van de infanterie. Een gewoon munitie-aanvoersysteem met ruimte voor kogelhouders vond evenmin plaats. Dit werd opgelost door de band met kogels helemaal naar de vleugeltip te leiden over een roller, weer helemaal terug naar de vleugelwortel over een andere roller en dan naar de mitrailleur.

    Tijdens de Slag om Engeland waren de mitrailleurs vervangen door kanonnen in een nieuw ontworpen vleugel. Na de Bf 109E (voorzien van een motor die 400pk extra stuwkracht leverde) vielen de ontwerpers voor alle andere varianten terug op de vleugel zonder bewapening.

    Het grootste voordeel van de Messerschmitt was het feit dat het een brandstof injectie motor was. Hierdoor kon de Messerschmitt makkelijker op de kop vliegen en duikvluchten maken omdat de motor in tegenstelling tot de Hurricane geen vlotterkamer bevatte.

    Het toestel bleef tot het einde van de Tweede Wereldoorlog in productie en rolde in grotere aantallen uit de fabrieken dan welk ander gevechtsvliegtuig ooit. Duitsland leverde het toestel ook aan haar bondgenoten. Na de oorlog werd het type nog enige tijd door Finland gebruikt. In Tsjechoslowakijke werd nog een serie gebouwd, waarvan een aantal aan Israël werd geleverd. Ook in Spanje werd het toestel gebouwd. Voorzien van een andere motor bleeft de Bf 109 tot 1967 in gebruik bij de Spaanse luchtmacht.


    09-02-2007 om 00:00 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (18 Stemmen)
    13-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegtuig van de week.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De f-22 Raptor
    De F-22 Raptor is een straaljager gebouwd door Lockheed Martin en Boeing en moet er voor zorgen dat de Verenigde Staten hun militaire luchtheerschapij behouden in het eerste deel van de 21e eeuw. Zo zal het toestel bij een snelheid van 1500 km/h nog steeds onzichtbaar zijn op de radar en vijandelijke toestellen op grotere afstand kunnen neerhalen. De eerste testvlucht van de F-22 Raptor vond plaats op 7 september 1997. Het eerste operationele toestel werd op 14 januari 2003 geleverd aan de Nellis Air Force Base in Nevada.

    13-01-2007 om 17:45 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (21 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Supermarine Spitfire
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We zijn er het vast allemaal over eens dat het beste oorlogs vliegtuig nog altijd de spitfire is, vandaar mijn bijnaam spitfire.

    De Supermarine Spitfire is een jachtvliegtuig dat door de RAF tijdens de Tweede Wereldoorlog werd ingezet en in dienst bleef tot in de jaren vijftig. Van dit door R.J. Mitchell ontworpen toestel werden er ongeveer 23.000 gebouwd door de Supermarine Division van Vickers Armstrong Ltd.

    Het vliegtuig is vooral bekend door de rol die het speelde tijdens de Slag om Engeland. De Spitfire valt op door zijn stroomlijn en ellipsvormige vleugels. De versie Mk. XIV haalde een maximum snelheid van 721 km/h op een hoogte van 8000 meter.

    Experts zeggen dat de vliegeigenschappen van de Spitfire en zijn Duitse tegenstander, de Messerschmitt Bf 109 elkaar maar weinig ontliepen. Een voordeel van de Spitfire was het betere zicht vanuit de cockpit, een kwestie van leven of dood voor een jachtpiloot. De bolvormige kap bood de mogelijkheid om zowel naar beneden, naar boven als in het rond te kijken.



    13-01-2007 om 00:00 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
    12-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De snelste!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ja,ja daar ben ik weer, met een bericht over het snelste vliegtuig ter wereld:
    Het Amerikaanse ruimtevaartbureau NASA beproeft in mei boven de Stille Oceaan het prototype X43A van een vliegtuig dat met zeven keer de snelheid van het geluid, 8.000 km per uur, het snelste toestel ter wereld wordt. De X43A is donderdag gepresenteerd op de luchtmachtbasis Edwards in Californië. Revolutionair is de wijze waarop het toestel zich voorstuwt. Het snuift zuurstof uit de lucht op. Die verbindt zich met waterstof uit een tank van het vliegtuig. Het eerste bemande prototype vliegt niet voor 2025, terwijl het eerste werkelijk bruikbare vliegtuig pas over zestig jaar te verwachten is.

    12-01-2007 om 00:00 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (39 Stemmen)
    11-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De grootste?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Welk vliegtuig is nu de grootste?
    Is dat de Airbus A380?Mis!!!Het grootste vliegtuig ter wereld is de Antonov An225.
    Ja,ja je hoort het goed dit is wel echt het grootste vliegtuig ter wereld!!!
    Hier volgt een kleine fiche met alle gegevens:

    De Antonov An225 Myria
    • fabrikant: AntonovDC
    • motor(en): 6 LotarevD-18-T
    • snelheid: 850/uur
    • spanwijdte: 88.40m
    • lengte: 84m
    • hoogte: 18.10m
    • gewicht: 260000kg
    • eerste vlucht: 1989

    11-01-2007 om 00:00 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (9 Stemmen)
    10-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Games
    Een site is geen site zonder enkele leuke gameslinks!!!
    Weet jij nog leuke links?Zet het in m'n gastenboek.
    Hier zijn ze;
    1. http://www.spelletjesmarkt.nl/games-spelen.html
    2. http://www.hitechcreations.com
    3. http://www.downloadfreeware.nl/download-demogames/F-22+Raptor.html
    Het zijn er nog, niet veel maar er komen er nog.

    10-01-2007 om 00:00 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 08/01-14/01 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • New-Holland
  • coole games

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs