Born to run
Inhoud blog
  • Time for a change
  • Halve marathon Keulen
  • Halve marathon Evergem
  • Eindelijk !!
  • SP St Margriete

    Agenda :


    - 11/10/14 : Westermolenloop
    - 26/10/14 : SP De Comer
    - 09/11/14 : Steinfurt500 Marathon
    - 11/11/14 : HM Deinze-Bellem
    - 13/12/14 : Kampenhout Marathon
    - 19/12/14 : Kerstloop Lembeke

    - 10/01/15 : Leopoldsloop 21km
    - 11/01/15 : De Zwarte Marathon
    - 01/02/15 : HM Cadzand
    - 14/02/15 : Trail Het Leen
    - 21/02/15 : Leopoldsloop 27km
    - 28/02/15 : HM Axel
    - 15/03/15 : Marato de Barcelona
    - 28/03/15 : Hulst 25km

    Wishlist :

    - Zeeland Marathon
    - Keulen Marathon
    - Bad Pyrmont Marathon
    - Eifel Marathon
    - Loch Ness Marathon

    Bezoek zeker eens Naomi's blog
  • Naomi Hoornaert's Blog
  • Lid van joggingclub
  • Krekenlopers
  • JC Aalter
  • Cavalopers
  • Cavalopers
  • Foto
    Foto
    Foto
    Weersverwachting
  • Weerbericht
  • Collega bloggers
  • Kevin Strubbe
  • Bert
  • Katrien
  • Peter
  • Katrien Kinnaert
  • Jessica
  • Conny & Ronny
  • Joggerke
  • Ronny King
  • Koen
  • Cremke
  • Mario
  • Paul Van Hiel
  • Aprilvis
  • Janneman
  • Rinus
  • Chris
  • Trailrunning.nl
  • RunningDanny
  • Mo Idrissi
  • Tom Hoornaert
  • Gerry
  • Karine
  • Carmen
  • Spencerwoman
  • Wendy
  • Johan Watty
  • Gino Casier
  • Frank Spencer
  • Marnix Lankarren
  • Martine, run to dream
  • Tiny
  • Vanessa
  • Joeri
  • Ruud
  • Ruth Bosmans
  • Trailrunners
  • Valerie
  • Julie
  • Jannet
    Zoeken in blog

    Clubs
  • Boslopers Lembeke
  • Runners Evergem
  • JC Aalter
  • Loop sites
  • Joggingkalender 2014
  • Marathonman365
  • Afstand meten
  • Kinesitherapie
  • Trainingsinfo en schema's
  • Ultra en marathon kalender
  • Marathon & Ultracup
  • Winter Trimlopen NL
  • Ultra marathon statistics
  • Jogging kalender
  • Marathons in België
  • Ultra en Marathon nieuws
  • 100 marathon club
  • webshop schoenen
  • ultra marathon training
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    ambie
    www.bloggen.be/ambie
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief per maand
  • 01-2015
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Relaas van een hardlopende Eeklonaar
    Welkom op de blog van Filip Hoornaert. Ik heb deze blog gemaakt om mijn hardloop ervaringen met jullie te delen. Veel leesplezier, en laat gerust uw reakties en/of opmerkingen achter. “Ultramarathon?” To those who know, no explanation is necessary .... To those who do not know, no explanation will suffice.
    22-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winterloopje
    Vanavond had ik afgesproken met RonnyKing om samen te lopen, geef toe, met twee is altijd leuker dan alleen !

    Afegsproken aan de Eeklose sporthal voor een goed uur wintersportplezier. Al gauw bleek dat de finse piste en het stadspark er niet goed beloopbaar bij lagen. Teveel sneeuw, en te weinig sportievelingen voor ons die de paden reeds hadden belopen.
    Dan maar in de omliggende verkeersarme wijken rondgetoerd, en lekker bijgepraat, plannen gemaakt om de Midwinter halve marathon te lopen begin februari in Cadzand. Schijnt een lastige te zijn !

    Uiteindelijk uitgekomen op ongeveer 13km, in een trage 1h24 minuten, 't kan niet altijd veel en snel zijn hé .... Belangrijkste was dat we ons geamuseerd hebben, en de kilometers voorbij gevlogen zijn.

    Nog een bericht aan Ronny : doe zo verder, en de marathon wordt een makkie. kBen jaloers op uw ingesteldheid, zoveel goesting om te lopen heb ik nooit gehad, bij mij gaat het meer om de wedstrijden (en vooral de aftermatch), wat de trainingen niet alijd plezant maakt. Uw compagnie is dus best meegenomen !

    22-12-2009, 21:15 Geschreven door Filip  


    20-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stilte voor de storm ?
    Deze week is 't er niet van gekomen, na een (ijzig koude) halve week Amsterdam echt geen zin om 's avonds nog de koude te trotseren en te gaan lopen.
    Dan maar de kerstloop in Lembeke opgezocht om m'n eerste kilometers van de week op de teller te zetten. Het winterweer was ook daar echter spelbreker, een deel van het parcours was spekglad en dus onbeloopbaar, waardoor de jogging ingekort werd naar 5,1 km.

    In de opwarmingsronde had ik al een goed gevoel, vroeger veel boslopen gedaan in mijn voetalcarrière, waardoor ik me toch wel in mijn sas voel op onverharde omlopen.
    Hoewel we (= Patricia, Ronny en ik, Eddy was natuurlijk al veel sneller weg) redelijk achteraan gestart zijn met de bedoeling om te genieten van dit prachtige bochtenrijke parcours, kon ik het niet laten om onmiddelijk op te schuiven. Echter was het niet makkelijk om snelheid te maken, eerste van de 4 rondjes slechts in 7min15.

    Vanaf de tweede ronde ging het makkelijker, niet zo veel volk meer om in te halen, waardoor ik toch een goeie snelheid kon halen, en de laatste ronde de snelheid nog wat opgedreven om te finishen in 26min41, ongeveer 11,5 kmh gemiddeld. Gezien de tragere eerste ronde en het vele (gladde) bochtenwerk toch een behoorlijke tijd.

    Ook de after-loop was geslaagd, samen met enkele krekenlopers plannen gemaakt voor Visé, La Roche .... als dat maar allemaal in een deftig programma te gieten valt.

    Normaal stond vandaag ook Ursel op het programma, echter andere plannen gemaakt voor zondagnamiddag, en vanochtend was 't geen loopweer. Daardoor deze week slechts 5 km gelopen, toch veel gerust, zodat we in de kerstweek weer een deftig programma kunnen afwerken.

    20-12-2009, 16:38 Geschreven door Filip  


    13-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker fris vanochtend

    Deze ochtend alweer afgesproken met Patricia en Ronny voor ons zondagse duurloopje.

    Prachtig loopweer, vertrokken bij -1°C in het Leen, toch maar gekozen voor de buitenronde, is onverhard, en is voor mij plezanter dan op de betonpaadjes.
    Trouwe lezers weten dat ik een kraakbeenprobleem heb aan de linkerknie, en dus probeer ik op training zoveel mogelijk op zachte ondergrond te lopen.
    Het eerste stuk lag er redelijk tot goed beloopbaar bij, en eens we opgewarmd waren was het echt lekker lopen. Hoewel de laatste weken nogal hectisch waren, en het lopen niet echt goed ging, heb ik er toch van genoten. Vooral het stukje heen en terug langs het schipdonkkanaal in het zonnetje konden we best smaken.
    Patricia was weer in form, de jagers in de velden hadden geen succes, al het wild werd opgeschrikt door ons getetter, en anders wel door Ronny z'n flashy windjack.
    Eens terug in 't Leen, het tweede deel aangepakt, en dat lag er echt niet goed bij, op sommige plaatsen gewoon te voet door de modder moeten ploeteren, lopen was er niet bij.

    Na de drankpauze nog eens de buitenronde gedaan, maar dan in het tweede deel de slechtste stukken vermeden, Patricia deed in de laatste km's de kop, en dan weet je het wel zeker, gemiddelde werd opgetrokken naar uiteindelijk 9,9 km/h over totaal 18,75 km.

    De knie heeft het modderbad echter niet zo goed verteerd, hopelijk is het morgen beter !
    Komende week drie dagen A'dam voor 't werk, dus dat komt goed uit, misschien ga ik donderdagavond nog wat loslopen, vroeger zal er niet in zitten.
    En dan vrijdag dagje verlof, nieuwe schoenen halen, 's avonds de kerstloop in Lembeke, en zondag Ursel. Ziet er goed uit !

    13-12-2009, 21:50 Geschreven door Filip  


    06-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondagse duurloop
    Na dinsdag had ik wat last van mijn enkel, waarschijnlijk een oude voetbalblessure, destijds een paar keer serieus mijn voet verzwikt (drie keer in het gips), en ik vermoed dat er ergens een stukje kraakbeen zweeft in mijn enkelgewricht. Van tijd tot tijd kan ik daar enkele dagen last van hebben, lopen is dan niet aangeraden.

    Deze week dus tot vanochtend niets meer gelopen, maar wel afgesproken met Patricia en Eddy voor onze zondagse duurloop in 't Leen. Ronny had de ochtendploeg op Sidmar, en die ging van 't werk naar huis lopen, een goeie 23 km. Dat kan tellen na een volle dagtaak (alhoewel, in Sidmar ??).
    Blij dat Eddy er weer bij was, zijn dipje na de marathon van Eindhoven is eindelijk voorbij, hij krijgt weer goesting om te lopen.

    Om iets na 9 uur gestart, aan een leuk tempo zo rond de 9,8 km/h. Al snel werd duidelijk dat Patricia niet in haar normale doen was, hartslag veel te hoog, maar waaraan we het echt konden merken was dat het stil was in het Leen...

    Het verschil met vorige week was groot, de ene (groep) loper(s) na de andere kwamen we tegen, terwijl vorige week we slechts 2 dappere zielen in de regen hebben gezien.
    Vandaag was de wind wel van de partij, we maken altijd een ommetje langs het schipdonkkanaal, en in het terugkeren met de wind op kop was 't lastig, spijtig dat Ronny er niet bij was, was precies iets voor hem.

    Na 15 km kwam Patricia er ineens goed door, en het temp ging direkt omhoog naar 10,5 tot 10,8 km/h. Dan was het voor mij even lastig, maar doorgebeten tot het einde, en er nog een laatste km aan 12 km/h doorgejaagd..
    Totaal 20,76 km in 2:02:36, betekent 10,1 km/h gemiddeld, voor mij iets te snel voor een lange duurloop, maar er toch van genoten.

    Deze week dus maar 35 km gelopen, ga nu stillekes aan het volume opdrijven, zodat de basis er is om na nieuwjaar de voorbereiding van de marathon in Antwerpen aan te vatten.

    Alweer afgesproken met Patricia om dinsdag samen te lopen, 19h15 aan de kamion op de voetbalvelden achter de sporthal in Eeklo.
    Feel free to join us !

    06-12-2009, 12:50 Geschreven door Filip  


    01-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtig loopweer vandaag
    Vanavond een lekker duurloopje gedaan aan het stadspark/sporthal in Eeklo, 14,8 km aan 10,5 km/h.

    Heerlijk zo'n weertje, 5°C, geen wind, nevelslierten boven de voetbalvelden, frisjes aan de start, na enkele km's ben je echter goed opgewarmd, en is het leuk lopen.

    Nog in de eerste km collega-loper Erik tegengekomen, en samen de ganse training afgewerkt. Ik was maar een goeie 12 km van plan, uiteindelijk een extra rondje gedraaid, ging lekker, en met twee is het nog zo plezant.
    Moest het elke keer zo vlot gaan, 't zou een stuk gemakkelijker zijn om me op te laden om 's avonds de deur uit te gaan.

    Dit weekend, heb ik enkel zaterdag met Ronny een 18,5 km gelopen (verslag op http://ronking.skynetblogs.be/, dan moet ik zo veel niet typen, en heeft hij ook ne keer ne bezoeker op zijne blog .... grapje he Ronny), waarvan een uur in de regen, hoe zot kan je zijn.

    Zaterdagavond dan pensioenfeest van 3 collega's van vrouwlief, waardoor zondag de goesting ontbrak om in Ursel te gaan lopen. En dan hadden we ook nog bezoek 's namiddags, dus 't was een kleine moeite om me te overhalen om thuis te blijven.
    Dit jaar toch geen echt grote doelen meer, dus een paar kalme weken kunnen geen kwaad.
    Voorbereiding op Antwerpen starten we toch maar in januari.

    Voor de rest van de week, donderdag nog een miniem intervalleke, zaterdag 10 kmkes loslopen, en zondag onze vertrouwde 2h/20km duurloop. Ziet er goed uit, kan bijna niet wachten om er aan te beginnen.

    Groeten aan iedereen

    01-12-2009, 21:12 Geschreven door Filip  


    26-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rain dance
    Vandaag speciaal een beetje vroeger gestopt op het werk om zo rond 18h thuis te zijn, zodat ik eindelijk van mijn hart een steen kon maken (of ist omgekeerd) om te gaan lopen.

    Direkt na thuiskomst mijn schoenen aangetrokken, er stond een snelle duurloop van ongeveer 12km op 't programma, en gezien ik niet veel snelheid heb is dat best wel nodig.
    Eerst 3km inlopen, dan 7km aan 5:30 de km, en 3 km uitlopen.

    Uiteindelijk 12,6 km volgemaakt in 1:11, en dat is meer als rap genoeg voor mij.

    Nu was het wel heerlijk lopen in de regen, 't was zo net gepast om niet doorweekt te raken, dan is er meer zuurstof in de lucht, en de rondjes in het Heldenpark in Eeklo gecombineerd met de finse piste aan de sporthal (die er wel verzopen bijlag aan de kant van de sporthal) vlogen voorbij.

    'T was plezant, smaakt naar meer, jammer dat ik mij niet altijd kan opladen om 's avonds na het werk te gaan lopen, kga toch proberen om standaard op dinsdag en donderdag te gaan lopen, eens gestart met de voorbereiding op de marathon van Antwerpen zal het ook nodig zijn om een goeie basisconditie te hebben.

    Zaterdag een duurloopke in 't Leen met Patricia en Ronny, en zondag jogging in Ursel 15km, 't zal weer een weekend met veel kilometers worden, en eigenlijk is dat best in orde voor mij !

    26-11-2009, 21:17 Geschreven door Filip  


    22-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezellige duurloop vanochtend
    Na de halve marathon Deinze - Bellem was de goesting om te lopen precies een beetje weg. Vorige week zaterdag wel nog met Ronny een goeie 18km gelopen, maar nadien .... noppes.

    Ja, in een vorig berichtje had ik al gezegd dat ik een hekel had aan in het donker lopen, deze week is dat nog eens bevestigd, totaal geen zin om mijn schoenen aan te trekken en in den donker te lopen.
    Dan maar meteen beslist om een weekje te rusten, de zin zou in het weekend wel terugkomen.

    Gisteren zag ik het inderdaad wel zitten, eerst naar het veldrijden kijken en dan op 't gemakske een goeie 10 km. Helaas ... net voor 't veldrijden kreeg ons dochter Naomi telefoon van de politie. Ze huurt samen met 2 andere studentes een gezellig huisje in Gent-Ledeberg, in de "Doorgang der Hallegasten" (what's in a name), een steegje met 1 huis, en er was ingebroken !

    Dan maar in den auto gesprongen en naar Gent gevlogen, diefstal bleef voor Naomi beperkt tot haar externe harde schijf, en een paar of 20 oorbellen (waaronder wel 1 paar die nog van mijn grootmoeder waren, en die best wel wat waard zijn). Bij de huisgenoten wel o.a. een laptop, fototoestel, juwelen ... en de afstandbediening van de elektrische rolluiken.
    De voordeur was geforceerd, dus een tijdje moeten wachten op een slotenmaker, tegen 19h waren we terug thuis, weg duurloopje !

    Gelukkig had ik vanochtend afgesproken met Patricia voor onze wekelijkse duurloop in het Leen (Ronny moest werken de sukkelaar), en tot onze verassing waren ook Luc en Ronny, twee krekenlopers, van de partij.
    Dat kon niet misgaan, moest een gezellige bedoening worden.
    Vertrokken voor een 2 uurtjes loopplezier, toch maar de buitenronde aangevangen, loopt lekkerder dan de betonpaden, en het eerste deel viel goed mee, buiten een paar korte slechte stukken was het overal goed beloopbaar. Traditioneel doen we in de eerste ronde een ommetje langs het Schipdonkkanaal, langs de achteruitgang van 't Leen naar Veldekensbrug en aan de andere kant van 't water weer terug, en dat was tegenwind, het tempo ging direkt een (klein) beetje omlaag, maar al bij al viel het nog mee.
    Dan het tweede deel van de buitendronde ingeslagen, maar daar zit een heeel slecht stuk tussen, en dat was inderdaad bijna niet te doen, schuiven in de modder, natte voeten !

    Aan het eind van de eerste ronde drinkpauze aan de parking, en daar konden we de old-timers uit het Meetjesland bewonderen, nieuwe club opgericht door Benny Blomme hield z'n eerste bijeenkomst, 11 kranige oude wagens netjes op een rij.

    't was wel voor te lopen dat we gekomen waren, dus tweede ronde ingezet, terug de buitentoer maar geen ommetje langs het kanaal, en in het tweede deel dat slechte stuk letterlijk links laten liggen, en op het einde nog een extra lus op de betonpaden, zodat we binnenkwamen in 2:04:35, totaal 19,7 km, gemiddeld 9,5km/h.
    Voor een zondagse duurloop is dat perfekt, zowel qua afstand als snelheid. Iedereen tevreden dus, en toch nog de old-timers van dicht gaan bewonderen.

    Volgende afspraak is de eerste loop in Ursel komende zondag 29/11, Patricia, Luc en ikzelf gaan aanwezig zijn.

    Tot dan




    22-11-2009, 14:23 Geschreven door Filip  


    11-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PR op de halve marathon
    Vandaag stond de halve marathon Deinze - Bellem op het programma.
    Afgesproken mat Patricia, Eddy en Ronny om samen te rijden, om 11h30 werd ik thuis opgehaald, en bij de ene sloegen de zenuwen al wat harder toe dan bij de andere hé Ronny.

    Er waren nogal wat doelen gesteld :
    Ronny wou onder de 2h blijven
    Ikke wou onder de 1h55 blijven met Patricia als haas (of konijn)
    Eddy had wat last van de harmstrings door badmintonnen, dus afwachten wat het zou geven.

    Op de bus van Bellem naar Deinze werd er jenever geserveerd, toch bedankt Cremke, waar Ronny niet kon afblijven, wat ging dat geven ??

    Start om 13h30 in Deinze, en het tempo zat er meteen goed in. Na enkele km heeft Ronny zijn eigen tempo gezocht, Ed was dan al lang uit het zicht verdwenen (hoezo harmstrings ?)
    Ik had Patricia gevraagd om me te hazen naar 1h55, dus aan 11km/h. Patricia kennende heb ik wel ne keer of 10 moeten vragen om die 11km/h aan te houden, steeds weer begon ze te versnellen. Maar goed, na 1h lopen hadden we een goeie 11km afgelegd, perfect op schema !

    Bij het wisselen van kanaal hoorde ik een paar keer m'n naam roepen, bleek dat Julie, Berry en Bert ons gestaag aan het inlopen waren. Toch maar besloten om een tandje bij te schakelen en te volgen, ook omdat de laatste 7 km met zijwind niet van de poes waren, en we dan een beetje konden profiteren om uit de wind te lopen.

    De laatste 2 km dan toch ferm op m'n tanden moeten bijten om te kunnen volgen, maar 't is me toch gelukt, gefinished in 1h51m32sec netto, wat een verbetering van mijn PR met 5 min betekent, meer moet dat niet zijn  ...

    Patricia, Julie, Bert en Berry, nogmaals bedankt voor het haaswerk, zonder jullie had ik het wellicht niet gehaald.

    Eddy is gefinished in1h40
    Ronny kwam binnen in 1h56
    Niets dan tevreden gezichten dus
    Na afloop waren we het er unaniem over eens dat onze wekelijkse duurloop van 20km er voor zorgt dat we de basis hebben om onze tijden te blijven verbeteren.

    Na een verkwikkende douche nog nagenoten van de après-loop, de Leffe stroomde overvloedig, en tevreden huiswaarts gekeerd. Mijn vrouwke had de spaghetti al klaargezet, heeft dat gesmaakt zeg.

    Morgen een 10 kmkes uitlopen met Ronny, en dan zaterdag (ipv zondag !) onze wekelijkse duurloop van 20 km, ik kijk er weer naar uit !!

    11-11-2009, 20:00 Geschreven door Filip  


    10-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lopen in het donker
    Vorige week was het alweer zover, 's avonds véél te vroeg donker naar mijn goesting, waardoor ik het nog moeilijk kan opbrengen om na het werk mijn schoenen aan te trekken en te gaan lopen.

    Donderdag dan toch ferm tegen m'n goesting eraan begonnen, op de finse piste aan de sporthal in Eeklo, en het stadspark erbij zijn toerkes van ongeveer 2,15km. Slecht verlicht, maar nog altijd beter dan op de weg te lopen tussen het verkeer.
    Totaal 12,6 km gelopen, 1h14 dus ongeveer 10,2 km/h. Na een halfuurke begon het te regenen, eens je bezig bent heb je daar echter niet veel last meer van, eigenlijk is het dan nog plezant lopen in de regen

    Zaterdagnamiddag dan nog een rondje Lembeekse bossen gedaan, met heen en terug van bij mij thuis erbij kwam ik terug aan 12,6 km, in 1h18, 9,7 km/h. Bewust een beetje rustiger aan gedaan, want in de bossen lag het echt slecht, op sommige plaatsen door de modder of over plassen moeten springen.
    Buiten een klein buitje gelukkig niet veel regen, ideaal loopweertje.
    Het decor is echt schitterend, een duurloopke in de bossen in de herfst, mooier bestaat niet.

    En dan zondag onze wekelijkse duurloop in 't Leen. Eddy was weer gaan voetballen, en Ronny moest werken, dus stonden Patricia en ik er alleen voor.
    Bij deze een oproep aan de lezers, elke zondag om 9h aan de parking in 't Leen in Eeklo, voor ongeveer 20 km. Feel free to join us !! Hoe meer zielen hoe meer plezier.
    We hadden al gedacht dat de onverharde ronde niet echt beloopbaar zou zijn door de vele regen, toch een stukje geprobeerd met wisselend succes. Op sommige plaatsen lag het echt slecht, en met de afgevallen bladeren eroverheen kon je het moeilijk inschatten. Tweede ronde maar wijselijk besloten om op de verharde paden te blijven (hoewel die ook veelal onder een bladerentapijt lagen).
    Het tempo zat er goed in vanaf het begin, maar na 17km voelde ik me niet zo goed meer, spieren begonnen op te spelen, beginnende zere keel. Mijn dochter zat thuis met de griep, had ze mij besmet ? Na 18,3 km hebben we er dan maar de brui aan gegeven, 1h49 aan 10,1 km/h.

    Na een warme douche ben ik er dan toch terug door gekomen, nergens nog last van zodat het nog een gezellige babbel in Aalst is geworden, en 's avonds nog gaan eten in de Flandrien in Lovendegem. Wat kan een mens nog meer verlangen van een zondag ?

    Zo kwam ik toch weer aan 44km vorige week, wat voor mij een perfekt gemiddelde mag zijn als er geen marathon in het vooruitzicht is.

    Woensdag Deinze - Bellem : poging om mijn besttijd te verbeteren op de halve marathon, zou graag onder de 1h55 blijven.

    10-11-2009, 18:03 Geschreven door Filip  


    02-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foutje in de afstand
    Even een rechtzettingske
    Was in mijn vorig bericht een beetje te enthousiast met de gelopen afstand zondag : slechts 20 km aan 9,7 gemiddeld

    En toch had ik het gevoel boven de 10/h te hebben gelopen, zal de oude dag zijn zeker....

    02-11-2009, 19:16 Geschreven door Filip  


    01-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lopen kan plezant zijn
    Deze morgen de wekelijkse duurloop afgewerkt met Patricia en Ronny. Eddy was gaan voetballen, dus met z'n drieën gestart zo rond 9h in het provinciaal domein het Leen in Eeklo.
    In deze tijd van het jaar is lopen in de bossen echt een plezier, die mooie herfstkleuren zijn een schitterend decor om een duurloopje af te werken.

    Een duurloop van een kleine 21km op het programma, twee buitenrondjes in 't Leen en een stukje heen en terug langs de vaart. Traag gestart, want Ronny was zijn klakske vergeten in den auto, en dan gaandeweg het tempo verhoogd tot we rond de 10km/h zijn blijven hangen.

    Ik had het bij momenten toch wel lastig om te volgen, had gisteren ook al 12km gelopen aan 10,5 km/h, en dat voelde ik toch wel. Op 't einde van de eerste ronde ben ik er dan terug door gekomen, en kon ik Ronny zijn tempo goed volgen.
    Ronny is echt wel goed bezig, al 4kg afgevallen, en dat merkt ge direkt aan z'n snelheid, het tempo stokte feitelijk nooit. En Patricia, ja, das een geval apart, die loopt te tetteren dat het gene naam heeft, zou gerust 2km/h rapper kunnen. Mooi dat ze bij ons blijft lopen, dan hebben we geen tijd om ons te vervelen...

    In de tweede ronde heb ik dan de kop genomen, om het tempo constant te houden (en ook wel een beetje uit eigenbelang, zo kan ik zelf het tempo bepalen), en op het eind nog een versnellingske geplaatst. Uiteindelijk gefinished in 2h03, 20,8km, 10,15km/h.

    Deze week in totaal 46km op de teller, mocht iets meer geweest zijn, maar in de week heb ik het toch zo moeilijk om me op te laden om te gaan lopen, terwijl dat in 't weekend vanzelf gaat. Nu, na Deinze - Bellem tot eind dit jaar geen specifieke doelen meer, dus als ik alle weken 45 km kan lopen zal 't al goed zijn zeker.

    Enig doel dit jaar nog is om te proberen om mijn snelheid wat te verhogen, zodat ik mijn halve marathon tijd rond de 1h50 kan zetten, en daarmee kan ik op de marathon volgend jaar onder de 4h duiken.
    Dus toch nog een beetje werk aan de winkel, en gezien mijn knie geen korte snelle intervallen toelaat, zal het via snelle duurlopen moeten.

    Volgende week niks speciaals op 't programma, volgende wedstrijd is Deinze - Bellem op 11 november.

    01-11-2009, 13:28 Geschreven door Filip  


    18-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste week na de marathon Eindhoven
    De eerste week na de marathon in Eindhoven stond in het teken van de recuperatie, lees platte rust.
    Een weekske verlof genomen, zodat de beentjes in alle rust konden bekomen.

    Helaas net zoals bijna iedere andere loper in Eindhoven dinsdag een zere keel, koortsblaas, en een ferme verkoudheid erbovenop. Is niet te vermijden met die regen en de koude wind van afgelopen zondag.

    Dan maar proberen uitzieken, vrijdag toch een herstelloopje op 't programma gezet, al snotterend 10,5 km gelopen aan de eeklose sporthal en stadspark, in een rustig tempo, en de laatste ronde ging het vanzelf, zodat ik toch nog aan een gemiddelde van bijna 10 per uur kwam.
    Niet slecht voor een eerste loop.

    Vandaag zondag stond onze wekelijkse lange duurloop op het programma, in 't Leen in Eeklo, prachtige bossen, met een buitenronde quasi volledig onverhard van een 8tal km.
    Patricia en Ronny waren op de afspraak voor een 20tal km, 2 buitenrondjes en een ommetje van een goeie 4km langs de vaart. Dat beloofde weer een gezellige duurloop te worden.

    Langzaam gestart, eerste rondje slechts aan 9,2 km/h, was toch een beetje zeer traag, en dus een tandje bijgestoken in het tweede deel, waardoor we op 20,8km uitwamen in 2h07, toch nog 9,83km/h gemiddeld.

    Met 31 km was dit een kleine week, maar al bij al toch twee goeie trainingen afgewerkt.
    Nu terug opbouwen tot Deinze - Bellem, waar ik de halve marathon graag onder de 1h55 zou lopen, wat een PR zou betekenen. Met Patricia als haas moet dat lukken !

    18-10-2009, 13:37 Geschreven door Filip  


    13-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marathon Eindhoven 11/10/2009

    header

    Na mijn eerste marathon in Amsterdam (4h44) vorig jaar, dit jaar Eindhoven op de kalender gezet.

    De voorbereiding werd ernstig verstoord door een achillespeesontsteking, waardoor ik in augustus bijna niet gelopen heb. Laatste weekend van augustus dan toch met de moed der wanhoop de training hervat.
    Inschrijving was reeds betaald, hotel geboekt, en belangrijkst : Eddy en Patricia warm gemaakt om hun marathon debuut te maken. Afzeggen was dus onmogelijk.

    Zaterdag reeds vertrokken samen met Ed en Pat, en na twee uurtjes onderweg aan het Sofitel aangekomen, ingecheckt, geluncht, en naar het beursgebouw om rug- en borstnummer af te halen.
    Op de lopersbeurs nog een beetje geshopt, een koffietje gedronken, en 't was alweer tijd om terug naar het hotel te keren, een uurtje te rusten, en voetjes onder tafel voor de pasta party.

    Nadien toch nog een Leffeke genuttigd, en dan slapen. kwestie van uitgerust aan de start te verschijnen.

    Na een super ontbijt rendez-vous met Marina, Guy en Patrick vóór het hotel, echte supporters die mijn vrouwtje Inès kwamen gezelschap houden, en op naar de start.

    Net voor de start nog enkele krekenlopers tegen het lijf gelopen, en dan postgevat in startvak C2 samen met Pat en Ed, warme kledij aan 't vrouwke afgegeven, en weg waren we.
    Ed ging er meteen vandoor, Pat ben ik na een kleine kilometer terug tegen gekomen, maar eens ze haar tempo vond stond ik er alleen voor.
    Dan maar een goed tempo gezocht, tot de pacers voor 4h15 me inhaalden. Hoewel ik 4h30 vooropgesteld had, toch maar besloten om te volgen, gezien dat tempo me goed af ging.

    Op km 18 de eerste passage langs mijn supporters, en nog eens aan km 20, deed deugd om bekenden langs het parcours te zien, ook nog andere facebookers en bloggers gespot.
    Halve marathon doorgekomen in 2h06, en 't ging fantastisch, tot km 30... de hemelsluizen opengingen, en ik het groepje met de pacers moest laten gaan. Ik had op dat moment 't gevoel dat het tempo licht verhoogd werd, en in combinatie met de regen ging het voor mij te snel.
    De pacers zijn binnengekomen op 4h10, dus kon wel eens gelijk hebben ivm het verhoogde tempo.

    Nog 12km, ondertussen terug droog, en een paarm echt afgezien, tot de bevoorrading rond km 35, goed gedronken en appelsientje gegeten, en 't ging terug beter, tot de laatste km toen 't vat echt leeg was, en we nog een buitje te verwerken kregen.
    Zalig gevoel aan de finish, 4h17m51s, liefst 26 minuten sneller dan mijn eerste marathon, en niet stikkapot...

    Aan de finish stonden Inès, Marina, Guy en Patrick me op te wachten, vestje aangetrokken, power bar genuttigd en goed gedronken, en snel het bad in op de hotelkamer.
    Nog een beetje gerust, en dan samen met de supporters en Eddy en Patricia (die beiden onder de 4h hebben gelopen, schitterend debuut) nog iets gaan eten, supergezellig !!

    Kortom, een geslaagd weekend, sportief een succes, zeer goed hotel, veel ambiance, goed gezelschap.

    Volgend jaar zetten we Eindhoven terug op de kalender, maar eerst Antwerpen denk ik.

    Statistieken :

    Startnummer 1156
    Naam Filip Hoornaert
    Woonplaats / Vereniging Eeklo
    Afstand Hele marathon
    Categorie M45
    Totaal plaats 1211 / 1392
    Categorie plaats 218 / 246
    Snelheid 9,818 km/uur
    Bruto tijd 4:18:58
    Netto tijd 4:17:51
    Netto tussentijden
    5 kilometer 29:44
    10 kilometer 59:38
    15 kilometer 1:29:26
    Halve marathon 2:05:28
    25 kilometer 2:28:52
    30 kilometer 2:58:43
    35 kilometer 3:31:18
    40 kilometer 4:04:41

    Bijlagen:
    tempo eindhoven.jpeg (172.1 KB)   
    http://evenementen.uitslagen.nl/2009/marathoneindhoven/   

    13-10-2009, 00:00 Geschreven door Filip  


    Foto


    Kilometerteller :

    2007 :   807
    2008 : 1.299
    2009 : 1.420
    2010 :  1.643
    2011 :  1.835
    2012 : 2.464
    2013 : 2.737

    2014 :  1.102

    Enkele PR's :


    6h :          60,505km
    50km :         4:51:15
    Marathon :  3:53:00
    Halve Mar. : 1:50:36
    10 mijl :        1:18:16
    15km :          1:15:42


    Marathons & Ultra's :

    1.
    Amsterdam
    19/10/2008 : 4:43:44
    2. Eindhoven
    11/10/2009 : 4:17:51
    3. Antwerpen
    25/04/2010 : 4:11:30
    4. Maasmarathon
    09/05/2010 : 4.04:15
    5. Hulshout
    21/08/2010 : 4:37:09
    6. Gent
    26/09/2010 : 4:10:40
    7. Brussel
    10/10/2010 : 4:07:11
    8. Zeeuws Vlaanderen
    16/04/2011 : 4:21:25
    9. Mont St Michel
    29/05/2011 : 4:36:21
    10. Monschau
    14/08/2011 : 4:22:54
    11. Leiemarathon
    25/09/2011 : 4:13:12
    12. Oostende
    09/10/2011 : 4:12:22
    13. Ultra Tr
    oisdorf 6h
    12/11/2011 : 55,064km
    14. Geldrop
    27/11/2011 : 4:17:59
    15. Utrecht
    09/04/2012 : 4:09:21

    16. Luxemburg
    19/05/2012 : 3:56:52
    17. Torhout NVV
    22/06/2012 : 4:13:32
    18. Ultra Aalter 6h
    21/07/2012 : 57,432km
    19. Meerssen
    09/09/2012 : 4:13:49
    20. Beloeil
    13/10/2012 : 4:03:47
    21. Ultra Troisdorf 6h
    03/11/2012 : 57,999km
    22. Geldrop
    25/11/2012 : 4:20:17
    23. Kampenhout
    15/12/2012 : 4:16:34
    24. LPM Genk
    10/02/2013 : 4:18:50
    25. Lembeekse bossen
    03/03/2013 : 4:09:30
    26. Gilze
    24/03/2013 : 4:04:05
    27. Zwalm
    07/04/2013 : 3:54:16
    28. Zeeuws Vlaanderen
    20/04/2013 : 3:59:03
    29. Leiden
    26/05/2013 : 3:53:00
    30. Stockholm
    01/06/2013 : 3:56:27
    31. Torhout 50km
    22/06/2013 : 4:57:52
    32. 6h van Aalter
    21/07/2013 : 52,580km
    33. Monschau
    11/08/2013 : 4:08:24
    34. 6h Eindhoven
    07/09/2013 : 60,505km

    35. Buggenhout
    22/09/2013 : 4:06:02
    36. Rursee
    03/11/2013 : 4:11:16

    37. Bottrop 50km
    10/11/2013 : 5:08:46 

    38. Belgian Coast Run 45,5km
    08/02/2014 : 4:51:00

    39 Lembeekse bossen
    02/03/2014 : 4:14:13

    40 Maratona di Roma
    23/03/2014 : 4:06:08

    41. Zwalm
    13/04/2014 : 4:16:15


    Halve marathons :


    1. Sluis
    16/03/2008 : 2:02:32
    2. Sleidinge
    24/03/2008 : 2:00:21
    3. Lotenhulle
    16/05/2008 : 1:56:07
    4. Evergem
    06/09/2008 : 2:06:42
    5. Deinze Bellem
    11/11/2008 : 2:01:58
    6. Watervliet
    10/01/2009 : 2:01:11
    7. Sluis
    15/03/2009 : 2:09:12
    8. Deinze Bellem
    11/11/2009 : 1:51:32
    9 . Watervliet
    09/01/2010 : 1:50:36

    10. Cadzand
    07/02/2010 : 2:01:32
    11. Sluis
    21/03/2010 : 1:51:24
    12. Lotenhulle
    28/05/2010 : 2:02:31
    13. Evergem
    04/09/2010 : 1:51:59
    14. Zwalm
    11/09/2010 : 1:58:08
    15. Watervliet
    08/01/2011 : 2:08:03
    16. Cadzand
    06/02/2011 : 2:07:59
    17. Evergem
    03/09/2011 : 1:57:26
    18. Zwalm
    10/09/2011 : 1:58:23
    19. Nazareth
    23/10/2011 : 1:55:45
    20. Lembeke
    03/03/2012 : 2:10:22
    21. Sluis
    18/03/2012 : 1:55:25
    22. Philipine
    14/04/2012 : 1:54:46
    23. Essenbeek
    21/04/2012 : 1:54:00
    24. Evergem
    01/09/2012 : 1:55:37
    25. Deinze Bellem
    11/11/2012 : 1:55:20
    26. Terneuzen
    08/12/2012 : 1:52:11
    27. Watervliet
    12/01/2013 : 1:52:30
    28. Cadzand
    03/02/2013 : 2:00:27
    29. Sluis
    17/03/2013 : 1:55:25
    30. Manneke Pis Trail
    01/09/2013 : 1:56:51
    31. Nazareth
    20/10/2013 : 1:53:33
    32. Watervliet
    11/01/2014 : 1:58:01
    33. Cadzand
    02/02/2014 : 1:55:35
    34. Sluis
    16/03/2014 : 1:50:44
    35. Evergem
    06/09/2014 : 2:00:20
    36. Keulen
    14/09/2014 : 1:59:00


    20km van Brussel :

    1. 2007 : 2:07:00
    2. 2008 : 1:58:15
    3. 2009 : 1:57:25

    10 mijl :

    1. Oostende-Brugge
    02/03/2008 : 1:31:33
    2. Aalter
    09/05/2008 : 1:26:50
    3. Oostende-Brugge
    01/03/2009 : 1:35:01
    4. Antwerpen
    26/04/2009 : 1:31:54
    5. Oostende-Brugge
    07/03/2010 : 1:26:51
    6. Aalter
    14/03/2010 : 1:31:47
    7. StMargriete
    23/07/2010 : 1:28:41
    8. StMargriete
    22/07/2011 : 1:27:26
    9. Aalter
    11/05/2012 : 1:18:28
    10. Aalter
    10.06.2013 : 1:25:00
    11. Waasmunster
    29.06.2013 : 1:23:11
    12. StMargriete
    19.07.2013 : 1:29:05


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs