Born to run
Inhoud blog
  • Time for a change
  • Halve marathon Keulen
  • Halve marathon Evergem
  • Eindelijk !!
  • SP St Margriete

    Agenda :


    - 11/10/14 : Westermolenloop
    - 26/10/14 : SP De Comer
    - 09/11/14 : Steinfurt500 Marathon
    - 11/11/14 : HM Deinze-Bellem
    - 13/12/14 : Kampenhout Marathon
    - 19/12/14 : Kerstloop Lembeke

    - 10/01/15 : Leopoldsloop 21km
    - 11/01/15 : De Zwarte Marathon
    - 01/02/15 : HM Cadzand
    - 14/02/15 : Trail Het Leen
    - 21/02/15 : Leopoldsloop 27km
    - 28/02/15 : HM Axel
    - 15/03/15 : Marato de Barcelona
    - 28/03/15 : Hulst 25km

    Wishlist :

    - Zeeland Marathon
    - Keulen Marathon
    - Bad Pyrmont Marathon
    - Eifel Marathon
    - Loch Ness Marathon

    Bezoek zeker eens Naomi's blog
  • Naomi Hoornaert's Blog
  • Lid van joggingclub
  • Krekenlopers
  • JC Aalter
  • Cavalopers
  • Cavalopers
  • Foto
    Foto
    Foto
    Weersverwachting
  • Weerbericht
  • Collega bloggers
  • Kevin Strubbe
  • Bert
  • Katrien
  • Peter
  • Katrien Kinnaert
  • Jessica
  • Conny & Ronny
  • Joggerke
  • Ronny King
  • Koen
  • Cremke
  • Mario
  • Paul Van Hiel
  • Aprilvis
  • Janneman
  • Rinus
  • Chris
  • Trailrunning.nl
  • RunningDanny
  • Mo Idrissi
  • Tom Hoornaert
  • Gerry
  • Karine
  • Carmen
  • Spencerwoman
  • Wendy
  • Johan Watty
  • Gino Casier
  • Frank Spencer
  • Marnix Lankarren
  • Martine, run to dream
  • Tiny
  • Vanessa
  • Joeri
  • Ruud
  • Ruth Bosmans
  • Trailrunners
  • Valerie
  • Julie
  • Jannet
    Zoeken in blog

    Clubs
  • Boslopers Lembeke
  • Runners Evergem
  • JC Aalter
  • Loop sites
  • Joggingkalender 2014
  • Marathonman365
  • Afstand meten
  • Kinesitherapie
  • Trainingsinfo en schema's
  • Ultra en marathon kalender
  • Marathon & Ultracup
  • Winter Trimlopen NL
  • Ultra marathon statistics
  • Jogging kalender
  • Marathons in België
  • Ultra en Marathon nieuws
  • 100 marathon club
  • webshop schoenen
  • ultra marathon training
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    spoorwegen
    www.bloggen.be/spoorwe
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief per maand
  • 01-2015
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Relaas van een hardlopende Eeklonaar
    Welkom op de blog van Filip Hoornaert. Ik heb deze blog gemaakt om mijn hardloop ervaringen met jullie te delen. Veel leesplezier, en laat gerust uw reakties en/of opmerkingen achter. “Ultramarathon?” To those who know, no explanation is necessary .... To those who do not know, no explanation will suffice.
    23-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6h van Aalter
    Zaterdag was het dan zover, mijn 2de wedstrijd over 6h. De zenuwen waren toch wat gespannen 's ochtends, de conditie is redelijk, niet echt super getraind voor een race over 6 uren. Bovendien ben ik kersvers lid van JCAalter, mocht niet afgaan dus
    Traditioneel de ochtend voor de marathon een zestal pannekoeken met confituur genuttigd, en rond 8h stond Bart aan de deur met David, op naar Aalter !

    In de sporthal veel bekenden gezien, Francky, Michaël, Geert (die kwam supporteren), de rest van de clubleden (niet minder dan 10 leden stonden aan de start) en nog vele anderen.
    Groepsfoto van de clubleden :



    Tegen 10h achteraan het pak aangesloten, 83 mannen en vrouwen stonden aan de start.
    Het plan ? Starten aan 10km/h, zolang mogeijk volhouden, en in het laatste uur de schade beperken.

    Stipt om 10h waren we weg, de eerste ronde was een verkenning van het parcours : rondje op de piste, 180° bocht, stukje beton, stukje onverhard dat er glibberig bijlag, lang stuk vals plat met een venijnig knikje op het eind, stukje asfalt met nog een 180° bocht, en terug naar beneden naar de piste via de parking en door de sporthal. Mooi rondje van exact 2km volgens de officiële meting.

    Van in de eerste ronde al een mooi groepje gevormd met oa Veerle, Valerie, Bart, Jan, Philippe en nog een paar lopers. Het eerste uur liepen we grotendeels in groep, ik kwam door in 74ste positie.



    In de tweede ronde versnelde Veerle, en werd het groepje volledig uit elkaar getrokken, elk ging door op z'n eigen tempo. Na 2h was ik al een plaatske opgeschoven, liep in 73ste positie.



    Ik kon nog steeds een tempo rond de 10km/h aanhouden, in het derde uur zelfs nog iets sneller gelopen, zodat ik steeds meer lopers begon in te halen. Lag reeds in 68ste positie. Niet dat dat belangrijk is voor mij die positie, tenslotte is dat toch maar een achterhoede gevecht, het toont wel dat een vlak tempo lopen tijdens een 6uren loop niet voor iedereen is weggelegd.



    Bovenstaande foto is genomen in het vierde uur van de race vermoed ik, het stuk vals plat begon dan al stillaan door te wegen, of zoals Dirk het zo mooi verwoorde op facebook : de Cote de la Piscine leek de laatste ronden de Mont Ventoux.

    En toch bleef ik een vlak tempo lopen tot en met het 5de uur : de 50km kwam ik door in ongeveer 5h07, yes mijn eerste PR was binnen, nadat ik na de marathon een uitgebreide bevoorrading nam en een 200tal meter wandelde om goed te eten en te drinken.
    En mijn positie in de wedstrijd ? Na het 4de uur 59ste, na het 5de uur 54ste.

    FotoFotoFotoFotoFoto

    Ook na 50km een uitgebreide bevoorrading genuttigd, het beste was er toen af, het tempo zakte naar 9,5km/h, naar 9,2, en de laatste km's net onder de 9km/h. Het was dan echter wel al zeker, ook het PR op de 6h kon niet meer misgaan !
    Het eindsignaal na 6h bracht me op een afstand van 57,432 meter op plaats 52 !

    6h amusement, 2 PR's, fantastisch !! Dank aan de talrijke supporters, Ronny, Geert, Eddy, Patricia, Ma en Pa, en vooral mijn eega en dochter, die zelfs de laatste honderd meter meeliep ! Sorry als ik iemand vergeten heb.

    De andere cavalopers :
    David :       67,200km (18de plaats !)
    Michaël :    60,180km
    Francky :   58,898km
    Bart :         44,000km (gestopt met kniepijn)

    Nog een woordje voor de organisatie : bedankt Eric en Joerie voor een perfecte dag, ik kan geen minpunten bedenken (alhoewel dat vals plat alsmaar steiler leek ...), hopelijk volgend jaar terug.

    23-07-2012, 23:24 Geschreven door Filip  


    15-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste trainingsweek
    Dit was de laatste week dat er nog een beetje kon doorgetraind worden voor de 6h van Aalter volgende week :

    dinsdag : intervallen aan de sporthal
    Intervallen en mijn knie, dat gaat normaal niet goed samen. Af en toe "zondig" ik toch eens, goed opwarmen, eerste ronde op 't gemak en goed doortrekken op het heuveltje aan de sportvelden, volgende ronde stevig doorlopen, en weer op 't gemak met het heuveltje ... en zo verder.
    Terug thuis na 14,5km, leuke training.

    donderdag : afgesproken met Bart aan de sporthal
    We zijn alletwee rond dezelfde tijd vertrokken thuis, hebben hetzelfde rondje van 2km gelopen, toch hebben we mekaar maar gezien na 9km. Nog een goeie 3km samen gelopen, goed voor 12,3km

    vrijdag : Nieuwburgjogging in Assenede
    Ronny, Bart David en ikzelf present voor de langste afstand (Ronny een ronde minder). Bleek dat door wegenwerken het normale rondje niet kon verkeersvrij gehouden worden, en het vervangende parcours werd door weinigen gesmaakt. Hopelijk volgend jaar beter.
    De 14km (volledig op betonbanen, een aanslag op mijn spieren !) afgehaspeld aan 10,9km/h.
    De après was ook weer dik in orde, naturaprijs was traditiegetrouw een kieksken !
    Zaterdag toch last van zware kuiten, de beton zat er blijkbaar nog in.

    zondag : duurloop van de cavalopers in het Leen
    Grote opkomst, cavalopers Francky, Ronny, Bart, David en ik werden vergezeld door twee Evergemse runners Filip en Gerald (een gevolg van de après op de nieuwburgjogging )
    Het werd een modderige duurloop, bijna overal lag het drassig, modderig of gewoon kletsnat. De modder spatte tot over ons oren ...
    Desondanks werd het een gezellige duurloop, in groep is altijd prettiger dan alleen, en als Ronny zijn moppendoos opentrekt is de ambiance verzekerd.
    Op het einde werd het stiller, het parcours was duidelijk in de benen gekropen.
    Met heen en terug lopen kwam ik aan 23,9km met een gemiddelde van 9,4km/h.

    Het weektotaal was 64km, belangrijk is dat het gevoel goed zit, de duurloop van vanochtend ging heel soepel, ook de 34 km van vorige zondag liepen vlot. Volgende dinsdag nog een duurloopje van een tiental km, en dan rust tot zaterdag, mijn 2de 6urenloop, kheb er al zin in.

    Ik was ook nog op zoek naar een marathon in augustus, Hulshout stond op het programma, is echter afgelast wegens te weinig sponsoring, Monschau dan graag, maar dan in 1 dag op en neer betekent om 3h opstaan (start om 8h), had ik ook niet echt zin in.
    Gisteren viel mijn oog dan op "The Coal Miners Trail" op 11 augustus. Een volledig onverharde loop van 46km, 4 rondjes op en rond de mijnterrils in Genk. Terug iets om naar uit te kijken !

    15-07-2012, 21:06 Geschreven door Filip  


    08-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 2 in de aanloop naar Alter
    het werd een weekje van net 70km, met 2 joggings en veel nattigheid :

    dinsdag : SuperPrestige in Watervliet
    De Krekenlopers organiseren terug een reeks joggings onder de noemer SuperPrestige. De eerste had ik gemist, zat in zonniger oorden, dinsdag stond nr 2 gepland. De cavalopers waren vertegenwoordigd door Ronny, Bart, David en mezelf.
    David en Ronny liepen 2 rondjes, Bart en ik kozen voor de langste afstand.
    David ging er al snel vandoor, met ons drieën onderhielden we een gezapig tempo. Na enkele km's zag Ronny Cindy een honderd meter voor ons uit lopen, alleen, en hoffelijk als hij is ging hij haar gezelschap houden.
    Bart en ik hadden al een tijdje een loper in onze slipstream, begon een beetje vervelend te worden, halfweg de tweede ronde een versnellingske geplaatst tot we bij Cindy en Ronny kwamen.
    Tegen het einde van de tweede ronde kwam ie weer aansluiten, dan maar een beetje vertraagd, en weer versneld, bij het begin van de derde ronde was het welletjes, definitief versneld, en doorgetrokken tot het eind, 12,7km in 1h10.
    De après was dik in orde, de tent gesloten !

    donderdag : afgesproken met Bart om op het gemakske een paar rondjes aan de sporthal te lopen. Vertrokken met een paar druppels, tegen dat we goed en wel samen liepen brak er een onweer los boven Eeklo, een 20 minuten in de gietende regen gelopen, de paden in het stadspark stonden volledig onder water. Leuk is anders, maar toch veel gelachen, en terug thuis na 10,5km aan 9,5km/h.

    vrijdag : Trappistenloop in Vinderhoute
    Een klassieker in de regio : 4 rondjes, voor elke gelopen ronde een trappist (voor mee te nemen hé).
    Ik moest de eer van de cavalopers hoog houden, voor het eerst in de kleuren van JC Aalter gelopen, gestart aan 10,8km/h, tot in de derde ronde een bende JC Aalternaren me bijhaalden, wagonnetje aangepikt, en binnengelopen na 13km aan een gemiddelde van 11,1km/h.

    zondag : lange duurloop in het Leen
    Afgesproken met Ronny om een trage lange duurloop te lopen, ik wou nog eens 30km lopen in de voorbereiding op Aalter, kwestie van te voelen hoe de benen reageerden.
    Van thuis vertrokken, een beetje te vroeg op de afspraak, al een kmke extra gelopen tegen dat Ronny er was. Ronny ging 20km lopen, was voor hem ook alweer een tijdje geleden dat hij nog zo ver liep, ik zou daarna nog een rondje extra lopen.
    Het lag er redelijk beloopbaar bij, de regen van afgelopen nacht had de onverharde paden wel verzadigd, doch niet te veel water op het parcours.
    Bij het ommetje langs de vaart begon het dan hard te regenen, en dat voor een uurke, zodat eens terug in het bos het parcours was omgetoverd tot een water/modderpoel. Na een tijdje deden we geen moeite meer om de plassen te ontwijken, gewoon er door lopen, dan verbruik je minder energie dan als je probeert om de plassen te ontwijken. Nu, op de meeste plaatsen had je geen keuze, 't stond vol met water.
    Normaal is dit Ronny z'n meug niet, maar vandaag ging het goed, hij had er zelfs plezier in.
    De laatste ronde stond ik er dan alleen voor, het was dan gelukkig al gestopt met regenen, het zonnetje kwam zelfs even piepen. Er nog flink de pas in gezet, 't ging ook bij mij verbazend goed, nog bijna 10km/h gemiddeld in die laatste ronde.
    Terug thuis na 33,8km in 3h47. Op dit parcours een stevige duurloop !

    Nog 2 weken naar Aalter, ondertussen ook al ingeschreven, vrijdag nog de nieuwburgjogging in Assenede meepikken, hopelijk een beetje beter weer als vandaag !

    08-07-2012, 19:09 Geschreven door Filip  


    01-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1ste trainingsweek voor Aalter
    De marathon van Torhout is reeds lang vergeten, alle pijlen zijn nu gericht op 21 juli : de 6h van Aalter.
    Ik ben sinds kort lid van JC Aalter, dus kan ik me niet veroorloven om daar een slecht figuur te slaan !

    Nog 4 weken, dus nog een (klein) beetje tijd om wat afstand te trainen, de eerste week, een week na een marathon, gestrand op 61,5km :

    dinsdag : met Bart een recuperatieloopje aan de sporthal. Het ging redelijk goed, Bart had echter duidelijk de marathon nog niet verteerd. Ongeveer 8km samen gelopen, de rest alleen en versneld, een paar korte intervallekes, goed voor 14,8km met een gemiddelde van 9,8km/h.

    donderdag : terug afgesproken met Bart, eerst nieuwe steunzolen gaan afhalen bij Mensana, pas rond 19h15 gestart. Kwam goed uit met die hitte, hoewel het nog broeierig warm was. Geen zotte dingen gedaan, rustig 13,4 km gelopen aan 9,3km/h.

    zaterdag : na een goed gevulde dag tegen 18h vertrokken voor een lange duurloop in de Lembeekse bossen. Er zat wel een degelijk tempo in, doch het ging moeizaam van bij de start. Na een kwartierke lopen begon het ook nog te regenen, en 't zou voor de rest van van de duurloop niet meer stoppen.
    Na een km of vijftien begon de linkerachillespees op te spelen, en naarmate de km's vorderden verbeterde het er niet op, druipnat terug thuis na 2h12 voor 21,3km.

    zondag : 't plan was om weer 20km te lopen, nu in 't Leen. De rest van de cavalopers moest werken, was geblesseerd, of had de midzomernachtrun in Gent gelopen. Op mijn eentje aangezet, de achillespees hield zich goed, tot op km 8 ik ze weer begon te voelen. Halfweg bij de drankpauze dan maar beslist om geen risico's te nemen, en terug naar huis gelopen. Toch nog 12km gelopen in 1h14.

    Nu voel ik de achillespees niet meer, dus een goeie beslissing om niet verder te lopen, ook gezien de pittige week die eraan komt, met dinsdag de SP in Watervliet, donderdag een rustige training (hoewel ik deze misschien zal overslaan moest ik dinsdag nog last gehad hebben), vrijdag de trappistenloop in Vinderhoute, zaterdag en zondag terug twee lange duurlopen.

    01-07-2012, 18:29 Geschreven door Filip  


    24-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Nacht Van Vlaanderen : het verslag
    Vrijdag 22/06/2012 : De nacht Van Vlaanderen in Torhout, een happening voor wandelaars en lopers. Daar dit een loopblog is ga ik me focussen op de "loop"happening : 10, 42 of 100km !

    Teveel bekenden om op te noemen namen deel aan dit evenement, ik zal het bij de cavalopers houden in dit verslag, anders vergeet ik toch de een of de ander ...

    Ik had de eer om bob te zijn voor Bart, David en Ronny, in Torhout aangekomen liepen we al snel de rest van de bende tegen het lijf : Patricia, Eddy en Filip, samen met heel wat clubgenoten van JC Aalter, ook Geert en Michael waren van de partij.
    Startnummer afgehaald, omkleden, een paar babbels tussendoor, en achteraan het startvak voor de marathon post gevat. Bedoeling was om er een training voor de 6h van Aalter van te maken aan 10km/h met een tijd van 4h15, samen met Bart en Filip.

    Stipt om 20h gestart, eerste passage door Torhout waar toch wel veel volk was samengestroomd. Na een paar km lag het veld al volledig uiteen, er werden al snel groepjes gevormd door de hevige wind die vooral op het stuk tussen Torhout en Lichtervelde pal op de kop blies.
    Filip en ik namen de kop in onze groep, we zouden die pas op km 32 weer afgeven. Een loopster van de 100km verschuilde zich in ons groepje, het tempo lag perfekt rond 10,1km/h.
    Bart had last van buikkrampen, is 2 keer café Den Trap binnengestormd ....
    Eens gepasseerd in Lichtervelde de wind in de rug naar Torhout, we konden het niet laten, tempo ging naar omhoog, bij de tweede passage in Torhout zaten we al aan een gemiddelde van 10,4km/h, en het groepje was al serieus uitgedund.

    Terug het windveld in naar Lichtervelde, ik wist toen al dat het onmogelijk zou zijn om dat tempo vast te houden tot de finish, daarvoor was mijn voorbereiding simpelweg niet goed genoeg !
    Tot km 30 ging het goed, dan zette ik me even achteraan het groepje om een energiereep te nuttigen, moest een 20-tal m prijsgeven, had het moeilijk om dat gat terug dicht te krijgen, maar het lukte. Net toen ik aansloot passeerden we een drietal JC Aalternaren, achteraf bekeken had ik me beter bij hen aangesloten en rustig uitgelopen.
    Een paar Knoetjoggers trokken dan het tempo omhoog in ons groepje, en dat was er teveel aan, ik moest de rol lossen op km 32, en nu definitief !
    Nog een paar km kon ik een redelijk tempo lopen, net na de doortocht in Lichtervelde gaat het echter een km langzaam omhoog, daar kreeg ik het knap lastig. Gelukkig stond er boven een bevoorrading, en waren het maar 6km meer.
    Die laatste km's dan een gemakkelijk tempo gezocht, zo'n 9,5km/h, meer zat er niet meer in. Het was dan ook al pikkedonker en op die boerenwegen was de verlichting soms ver te zoeken. De laatste bevoorrading gemist omdat een paar fietsbegeleiders gans de tafel blokkeerden, een paar egoïsten die alleen met hun loper of loopster bezig zijn. Een paar keer goed gevloekt, en weer verder.

    Laatste doortocht in Torhout, en dan toch weer een kippenvelmoment : de finish van mijn 17de marathon ! Doel bereikt : goeie training voor de 6h van Aalter, eindtijd 4:13:32, werd daarmee 307de op 374 finishers.

    De eindtijden van de cavalopers :
    op de 10km :
    Patricia : staat verkeerd in de uitslag : heeft er ongeveer 49 minuten over gedaan
    Ronny : 56 minuten rond
    op de marathon :
    David : 3:22:49
    Eddy : 3:43:25
    Filip : 4:11:23
    Bart : 4:24:22

    Mijn respect voor de 100km lopers is groot, eens wij ervan af waren moesten die mannen (en vrouwen) nog een kleine 60km, slik.
    Toch twee knappe prestaties die het vermelden waard zijn :
    Johan Watty (lid JC Aalter) werd Belgisch Kampioen op de 100km in een tijd van 7:23:33 !!
    Veerle Beernaert (Spencerwoman) werd Belgisch Kampioene in haar leeftijdscategorie op de 100km in 10:59:17 !!
    Proficiat aan beide !!

    Gisteravond dan clubfeest van JCAalter, aanschuiven aan een paar buffetten, de dansvloer was goed gevuld ...
    Vanochtend met Bart een recuperatieloopje in het Leen : 8,2km met een gemiddelde van 8,5km/h, een paar dagen te vroeg want het liep voor geen meter.

    Nu de laatste weken naar mijn volgende doel : de 6h van Aalter op 21 juli. Kilometers maken zodat ik die 10km/h startsnelheid zo lang mogelijk kan vasthouden, misschien zit er wel een PR'ke in ....

    24-06-2012, 21:01 Geschreven door Filip  


    23-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Nacht Van Vlaanderen in Torhout
    Gisteren in Torhout nr 17 op de teller gezet : 4:13:32.

    Verslag volgt !

    23-06-2012, 09:47 Geschreven door Filip  


    19-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rust voor de marathon
    Men zegt altijd dat je op een marathon goed uitgerust aan de start moet komen, wel dat ga ik vrijdag in Torhout ne keer doen se.

    Het weekend na de marathon van Luxemburg had ik op zondag nog een twintiger gelopen, daarna ... de schoenen mee naar Turkije, maar véél te warm, geen meter heb ik daar gelopen.
    Terug thuis heb ik als straf vorige week dinsdag 20km gelopen, dat ging maar stroef hoor.
    Woensdag dan naar de Ardennen vertrokken met het werk, en daar een toerke van 4km gevonden met twee stevige klimmetjes erin, en zowel op donderdag- als op zaterdagochtend 3 toerkes afgehaspeld met een paar collega's, best plezant !

    Zondag dan samen met Bart naar Bassevelde gelopen, waar we de 15km op de Ezelsbierloop meepikten, ook de andere cavalopers waren present (Ronny, Patricia, Eddy, Filip, Kevin, alleen David ontbrak), goed voor in totaal 27km. Den après was ook weer dik in orde ...

    En daarna rust tot vrijdag, een avondmarathon, start om 20h, 't is eens iets anders. Tijd zal geen rol spelen, ik loop deze marathon puur als training voor de 6 uren in Aalter op 21 juli. (pretentieus hé, een marathon lopen als training ...)
    Afgesproken met Bart om te starten aan 10km/h, en dat proberen vol te houden tot de finish, wat een eindtijd van 4h15 zou opleveren.

    Bijna alle cavalopers verschijnen aan de start : Bart, David, Filip en ik voor de marathon, Ronny en Patricia voor de 10km, Eddy wist het nog niet ... Enkel Kevin ontbreekt. Belooft weer een gezellige boel te worden.

    Ik kijk er al naar uit !

    19-06-2012, 20:26 Geschreven door Filip  


    27-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste week na de marathon
    Het is een rustige week geworden na de marathon van Luxemburg :

    woensdag : met Bart en Ronny een trage duurloop gelopen : 9,58km aan een gemiddelde snelheid van 9,2km/h. Het ging best goed, geen last van stijve spieren meer, het gezapige tempo goed verdragen.

    zondag : geen cavaloopje in het Leen : Ronny, Filip en Kevin liepen voor Arcelor Mittal de 20km van Brussel, Bart, Patricia en Eddy verkozen het internationale U13 tornooi in Bassevelde.
    Dan maar alleen vertrokken voor een duurloopke rond 8h30, veel lopend volk in 't Leen, en 't was al vroeg warm, gelukkig overheerst de schaduw in het bos. Had toch last van de warmte, en van de fondue annex aperitief, wijn, jupiler en duvel van gisteravond, ook de marathon is nog niet gans verteerd !
    Terug thuis na 20,22km met een gemiddelde van 9,8km/h, en een paar flinke muggebeten !

    Dinsdag hoop ik nog een twintiger te lopen, woensdag vertrekken we dan voor twee weken naar Turkije, de schoenen gaan mee, hopelijk vind ik ginder ook de motivatie om ze af en toe uit de valies te halen, 't zou moeten in de voorbereiding van de Nacht van Vlaanderen op 22/6 waar ik de marathon loop als voorbereiding op de 6 uur van Aalter in juli.

    27-05-2012, 21:57 Geschreven door Filip  


    20-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxemburg marathon

    Dit weekend was het eindelijk zover, de eerste gezamenlijke marathon uitstap van de Cavalopers. Met z'n twaalven vertrokken we reeds op vrijdag naar Luxemburg om er op zaterdagavond de marathon te lopen. 8 lopers (Patricia en Eddy, Filip, Kevin, Geert, Michaël, Koen en ikzelf) en 4 supporters (Annick, Vicky, Sophie en Inès) vertrokken op verschillende tijdstippen, enkelen moesten nog werken op vrijdag.

    Ik had het hoogteprofiel er al eens bijgenomen, en dat beloofde een pittig loopje te worden. Ons hotel (Melia Hotel), tevens het officiële hotel van deze organisatie, lag langs het parcours, we passeerden er op km 8 op de heenweg, en op km 39 op de terugweg, een stevige klim aan het einde van de marathon.
    Maar dat was voor later, eerst het relaas van onze belevenissen vóór de marathon.



    Dag 1 : Rond de middag op vrijdag kwamen Patricia en Eddy, Inès en ondergetekende aan in ons hotel, kamers waren nog niet klaar, dus nog een wandeling naar het oude stadsgedeelte van Luxemburg, door het dal, steil naar beneden en aan de andere kant terug omhoog. 'T was frisjes, maar ineens hadden we geen kou meer, flinke klauterpartij zeg ! Een paar uurkes rondgeslenterd, en langs de brug over het dal terug naar het hotel.
    Ingecheckt, ons startnummer moest klaarliggen in het hotel, het mijne was er natuurlijk niet bij, dus nog een fikse wandeling naar de startlocatie, waar ook de marathonbeurs was, gelukkig was mijn startnummer daar snel teruggevonden.

    Ondertussen was ook de rest van de compagnie aangekomen, aperitieven op de kamer (cava, wat dacht je anders ??) en allemaal samen naar de pastaparty. Gratis voor de lopers, 10 euro voor de supporters, lekker maar een beetje weinig ... zodat er enkelen nog een McDonalds binnenliepen, en een paar anderen nog Italiaans gingen eten.
    Een deel van de groep besloot dan om nog naar 't stad te trekken, voor de samba party, de rest terug naar het hotel, de rest van de cava gaan wegzetten.
    Na de eerste dag waren 9 flessen cava gesneuveld. Van een perfekte voorbereiding gesproken ...

    Dag 2 : Een stevig ontbijt genuttigd, en met de ganse groep terug naar het stadscentrum, nu met de bus, een beetje shoppen, en een uitgebreid terrasje gedaan. De zon kwam er af en toe door, zalig ! Een Nederlandse sambagroep had net dit pleintje uitgekozen om op te warmen voor 's avonds, dus kregen we er een gratis concert bij. Nog zaliger !!

    In de vroege namiddag gingen de lopers nog een rustmoment inbouwen, nog pasta verorberen (en een paar pannekoeken) terwijl de supporters het shoppen verder zetten ....
    Een tweetal uurtjes voor de start dan met het ganse gezelschap de shuttle naar de startlocatie genomen, de expo van Luxemburg. een impressie van de lopers vóór de start, van links naar rechts staand Kevin, Geert, Patricia, Filip, Michaël, zittend ikzelf en Eddy. Koen (die met Sophie in een ander hotel verbleef wegens geen plaats meer in Melia) ontbreekt op de foto :



    Met de supporters het rendez-vous punt afgesproken voor na de finish, afscheid genomen en wij naar de startbox, de supporters naar de champagnebar !
    Trouwe lezers wisten het al, ik had een plan ... Eindelijk eens onder de 4h lopen. De startboxen waren echter niet naar mijn zin, ik had bij de inschrijving een tijd boven de 4h doorgegeven waardoor ik veel te ver achteraan moest starten, dus in een onbewaakt moment dezelfde box als de rest binnengeslopen.
    Nog een kort interview gegeven aan RTL, ik probeer nog een filmke van de uitzending te pakken krijgen, ze pikken er toch direkt de serieuze mensen uit om te interviewen hé.

    Net voor de start zeiden we het nog tegen elkaar, de halve en hele marathon startte tegelijkertijd, als we rond keken hadden we grote twijfels omtrent een aantal halve marathonlopers rondom ons, die gingen absoluut niet onder de 2h finishen.
    Eindelijk was het zover, nog enkele minuten voor de start, geen zenuwen, die 4h zouden er wel komen, was 't vandaag niet, dan was 't later !

    De start ! 5 minuten later gingen we over de startmatten, Garmin gestart, en de inhaalrace kon beginnen ! Aanvangstempo wou ik rond de 11km/h om  een beetje reserve te hebben voor de laatste 12km die constant in stijgende lijn gingen. Iedereen liep z'n eigen tempo !
    Inhaalrace ? Ja, want de halve marathon liep de eerste 15km over hetzelfde parcours als de marathon, 'k heb er geen idee van hoeveel ik er heb gepasseerd, na drie kilometer waren er al aan 't wandelen ... slalommen geblazen, en dat kost toch heel wat energie !

    Er toch in geslaagd om het tempo erin te houden, een zeer afwisselend parcours, steeds stevig golvend, met korte passages in het stadscentum waar de toeschouwers rijen dik stonden en er zeer veel ambiance heerste veel orkestjes en muziekinstallaties, met langere stukken in de buitenwijken, waar geen kat stond te kijken behalve een paar mensen vanop hun balkon ... Na de afsplitsing van de halve marathon meer ruimte op het parcours, waardoor het aangenaam lopen was, steeds omringd door enkele lopers.
    Het 10km punt passeerde ik na 55:20, mooi op schema, halfweg 1:55:55, perfekt, had dus voor de tweede halve marathon nog een goeie 2 uur, moest lukken !
    Mijn traditionele dip na 27km bleef uit, na 30km nog steeds op schema, 11,1km/h gemiddeld ! Dan hadden we de dalende lijn gehad, en liepen we beneden in het dal, de resterende 12km constant omhoog !
    Gelukkig was de klauterpartij uit het dal minder steil dan de afdaling, toch was km 33 de lastigste waar ik "slechts" 5:54 over deed !
    Eenmaal boven een paar honderden meter gerecupereerd, nog een goeie bevoorrading aangenomen, km 37 passeerde ik na 3h22, nog 38min voor 5,2km, nog altijd perfekt haalbaar.
    Nog een passage door het centrum, de aanmoedigingen deden deugd, het laatste stuk terug naar de Expo aangevat. De laatste 5 km waren ronduit lastig, het beste was eraf, tempo zakte onder de 10km/h, km 40 gepasseerd na 3h44, nog steeds haalbaar !
    Gelukkig was de laatste km grotendeels dalend, het was binnen, freewheelend naar de finish, onze supporters stonden op 500m van de finish, heb ze niet gezien, maar wel gehoord ... finish binnen in de hal van de expo, fel verlicht, kippenvel, afgeklokt op 3h57, een verbetering van mijn PR met een goeie 7 min, en sub4h !! Patricia, Eddy en Kevin stonden me op te wachten net na de finish, moest even bekomen, was toch wel diep gegaan !

    Met de goeie zorgen van Eddy "redelijk" snel gerecupereerd, de felicitaties van de ganse compagnie in ontvangst genomen, en tegelijk ook uitgedeeld, 'k was niet de enige met een PR :
    Michaël      3:39:20
    Patricia       3:46:34 (PR, en 3de dame in haar leeftijdscategorie !!)
    Kevin         3:47:17 (PR !)
    Eddy          3:47:21
    Geert         3:51:22
    Ikzelf         3:56:52
    Filip           4:23:49
    Koen         1:40:46 op de halve

    En een impressie na de finish :



    Nog een bruine kroeg binnengestapt waar ze Leffe schonken, en dan nog een fikse wandeling terug naar het hotel, gelukkig nog op een verdwaalde shuttle gesukkeld, een verkwikkende douche en rond 2h ons bedje opgezocht. Patricia, Eddy en Filip hadden de shuttle gemist en mochten de ganse 3,5km te voet afleggen ...

    Dag 3 : Een superlang en zalig ontbijt genomen in het hotel, daar was niks op aan te merken !! In het arrangement was een late check out (15h)inbegrepen, de zon scheen op het terras van het hotel, zalig genoten van een paar flessen cava's, en een paar leffekes, alvorens de terugtocht aan te vatten.
    Uitgecheckt en afscheid genomen met de belofte om hier een jaarlijkse gewoonte van te maken (volgend jaar de Medoc ??), het was ondertussen alweer aan 't regenen, lange rit in de regen en file, paar wolkbreuken rond Brussel, rond 20h30 terug thuis.

    Een uitgebreid verslag, maar ik ben nog altijd aan het nagenieten van mijn eerste sub4h, en van het prachtige weekend met een super gezelschap. Cavalopers, bedankt !!

    20-05-2012, 00:00 Geschreven door Filip  


    13-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aalter 10 miles
    Vorige vrijdag organiseerde JC Aalter de jaarlijkse 10 miles. Daar ik sinds kort lid ben geworden van deze synpathieke club kon ik niet op de afspraak ontbreken. Het is trouwens ook een mooi rondje met 2 bruggen over de snelweg, en een pittig stukje vals plat op het eind.

    Rechtstreeks van het werk naar Aalter afgezakt, met wat fileleed aan de afrit op de E40, gelukkig nog goed op tijd aangekomen, de rest van de compagnie was er al : Patricia, Eddy, Kevin, Francky, Filip en Ronny die wegens blessureleed de zware rol van seingever op zich nam.

    Ik had me al langer voorgenomen om de snelheid te testen met het vooruitzicht van de marathon van Luxemburg volgende week, mijn PR op de 10 miles stond niet al te scherp (1:26:50), 't zou mooi meegenomen zijn om daar een stukje vanaf te krijgen.

    Traditioneel achteraan het pak postgevat, en na het startschot kon de inhaalrace beginnen (altijd leuker dan vooraan te starten en zelf ingehaald te worden). De eerste km's gingen aan 11,6 en 11,9km/h. Patricia en Kevin gingen het rustig aan doen, en bleven me de ganse wedstrijd vergezellen.
    Na de eerste ronde een gemiddelde van 12km/h, dat is snel voor mij, voelde me goed, en beslist om dat tempo zo lang mogelijk vol te houden, dan zat een PR erin.

    Met haas Patricia :



    Ronde twee en drie steeds hetzelfde tempo aangehouden, en na de eerste brug in ronde 4 zachtjesaan versneld, de laatste 2 km's begonnen Patricia en Kevin te versnellen, moest een paar lengten toegeven, tegen 13km/h ! De laatste honderden meter op het stuk vals plat waren afzien, de finish gehaald in 1:18:28, een verbetering van mijn PR met maar liefst 8 minuten en een handvol seconden. Supercontent !

    De après was ook weer dik in orde, de cavalopers hebben de tent zo goed als gesloten, en ook nog met een hoofdprijs in de tombola naar huis getrokken : een ballonvaart !

    De conditie zit goed, vanochtend nog twintig km gelopen in het Leen tegen 9,9km/h. Het is in Luxemburg geen gemakkelijk parcours, toch start ik met een doel, wie weet .....

    Eddy en Francky :

    13-05-2012, 22:05 Geschreven door Filip  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Lopen voor ziekenhuisbedden
    Een kleine fotoimpressie van de jogging rond de watersportbaan vorige week tvv "Ziekenhuisbedden in Cuba" :

    Francky, Filip en Koen bij de start :



    Patricia in aktie :



    Met Filip bij de doortocht aan de aankomst :



    Eddy en Koen onderweg :



    met Filip aan de aankomst



    Patricia met haar trofee als eerste vrouw in haar categorie ;

    13-05-2012, 21:29 Geschreven door Filip  


    06-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lopen voor het goeie doel
    Vandaag kon er rond de watersportbaan 5, 10, 15 of 20km gelopen worden voor het goeie doel : ziekenhuisbedden in Cuba.

    We namen met cavalopers Patricia, Eddy en Filip graag deel aan zo'n evenement, ook Francky en Koen waren van de partij.
    Echt veel reclame was er niet gemaakt voor deze loop, de opkomst was navenant.

    We schreven allemaal in voor de 20km, of zoals Filip het aan de inschrijvingstafel verwoordde : voor minder trekken we ons schoenen niet aan !
    Lopen rond de watersportbaan, feitelijk heb ik daar een hekel aan, 2 keer 2,3lm rehtdoor met 2 langgerekte 180° bochten, saai saai.
    Maar kom, voor het goeie doel kan ik me daar toch nog ne keer voor opladen.

    Een 16tal atleten verschenen aan de start van de 20km, en van bij de start werden er (loop)koppeltjes gevormd : Eddy en Koen, Patricia en Francky, en Filip en Filip. Tijd was ondergechikt, de km's waren belangrijk in de voorbereiding op de marathon van Luxemburg.

    Filip en ik liepen de eerste ronde in een groepje met oa Peter en Jessie, en nog een drietal, aan een gezellig tempo van 10,3km/h, bij het begin van de tweede ronde was 't mij te traag, en liep ik samen met Filip de resterende drie toerkes aan een constant tempo van 11,1km/h, waardoor we de 19,9 km aflegden in 1:49:36, gemiddeld 10,9km/h.
    Voor de eerste keer in mijn loopcarrière eindigde ik daarmee in de eerste 15 van een wedstrijd ...

    Na de wedstrijd konden we gebruik maken van de accomodatie in Health City, de vroegere Passage Fitness, lekkere warme douche. Ook voor den après konden we daar terecht, een mooie afsluiter van een mooie organisatie die spijtig genoeg te weinig deelnemers kon aantrekken.

    Nadien ter afsluiting van het weekend nog met mijn eega een gezellig etentje in "Het klein verschil", meer moet dat niet zijn op een zondag !

    06-05-2012, 21:58 Geschreven door Filip  


    01-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bardelaereloop
    Vandaag stond de Bardelaereloop in de Lembeekse bossen op het programma. Een organisatie van de Boslopers op een volledig onverhard parcours, 5, 10 of 20km dwars door de bossen.

    Met een paar cavalopers hadden we al om 8h45 afgesproken om eerst 14km op het marathonparcours af te haspelen vooraleer deel te nemen aan de 20km jogging. Patricia en Eddy, Bart en ik mooi op tijd, Michaël pikte een rondje later aan., Francky liep enkel de jogging.
    Door de regen van afgelopen nacht lag het rondje er slecht bij, het was constant laveren tussen de plassen, en per rondje was er 1km waar het echt ploeteren en schuiven was. Van een pittig rondje gesproken.
    De eerste 14km gingen vlot, aan een gematigd tempo van ongeveer 9,5km/h, leuke babbel.
    Daarna net op tijd ingeschreven voor de jogging, droog shirtje aangetrokken, en vertrokken voor nog eens 20km.

    Michaël, Patricia en Eddy zetten er al snel een stevige pas in, ik besloot om nog 10km met Bart mee te lopen (Bart moest nog naar de voetbal), toch ook een beetje versneld naar 10km/h, de eerste ronde van 4 veel volk op het parcours, de tweede al wat minder.
    In de derde ronde stond ik er dan alleen voor, nog 10km ! Gelukkig liep er een drietal zo'n 250m voor me uit, waaronder Gilberte, waar ik me kon op focussen. Het tempo dus nog wat opgedreven, en net voor de modderkilometer had ik ze te pakken. In de modderstrook erop en erover, meteen 100m voorsprong genomen, dus weer alleen verder.

    Laatste ronde aangevat met nog steeds een goed gevoel, tempo kon ik goed vasthouden tot de laatste passage in de modderzone, waarna de vele kilometers van de laatste dagen langzaam in de benen kropen. Rustig uitgelopen tot de finish, in totaal 32,5km in 3h19.
    Het gevoel zat goed, op zo'n zwaar parcours zonder probleem die afstand lopen, 't zit goed voor Luxemburg !

    Dan naar de sporthal in Lembeke om te douchen, we dachten dat het daar vol lopers zou zitten in de cafetaria, zaten we daar alleen ! Gelukkig was mijn vrouwke ons komen vervoegen, en Geert kwam er ook nog bij zitten, gezellig nagekaart en plannen gemaakt voor Luxemburg : shoppen, rusten, eten, drinken, de tijd zal te kort zijn (o ja, ook nog een marathonneke lopen).



    01-05-2012, 20:35 Geschreven door Filip  


    29-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingsweek
    Geen joggings deze week, wel een mooie trainingsweek :

    dinsdag : met Patricia en Bart een paar toerkes aan de sporthal, goed voor 15,3km aan een gemiddelde snelheid van 10,3km/h, met een hoog tettergehalte (Patricia was erbij hé).

    donderdag : van thuis uit vertrokken naar de Lembeekse bossen voor een rondje op het marathon parcours. Niet al te best weer, veel wind, gelukkig bleef het droog. De bospaden lagen er slecht bij, veel drassige stukken, de knie verdroeg deze niet zo goed.
    Toch nog een mooi gemiddelde van 10,5km/h over 14,2km.

    vrijdag : cavaloper Bart is in volle voorbereiding van de 6h van Steenbergen (13 mei), en ging in de vooravond 4h lopen. Ik had geen zin in een jogging, 't was in Deinze of Boekhoute te doen, en zag meer in een lange duurloop. Dus Bart beloofd om een tweetal uur mee te lopen.
    Op weg naar huis van 't werk kreeg ik al een berichtje dat Bart eraan begonnen was, dus snel omkleden, ondertussen een Grany'tje genuttigd, meer moet dat niet zijn voor twee uur te lopen, en vertrokken.
    Als snel Bart tegengekomen op de cavatoer (een rondje van 3,6km door rustige wijken), en gezellig babbelend over marathons, ultra's en andere  onderwerpen, onderbroken door een paar sanitaire stops van Bart, vlogen de km's voorbij.
    Na twee uur zat ik nog fris, besliste dan om door te gaan tot 30km. Echter alleen sportdrank mee, een half banaantje gekregen onderweg, op 't eind werd het lastig, blij dat ik ervan af was na 30,7km aan een gemiddelde van 9,5km/h

    vandaag zondag : duurloop van de cavalopers in het Leen : Bart, Filip, Krekenloper Chris en ikzelf waren op post. Pat en Ed waren blijven liggen na een uitgelopen kwis, Ronny geblesseerd.
    Een tweetal modderige rondjes met eenmaal het stuk langs het kanaal brachten ons terug naar de parking na 20,34km met een gemiddelde snelheid van 9,5km/h

    Een weektotaal van 81km, de zwaarste trainingsweek dit jaar. Volgende dinsdag profiteren van de feestdag om in de Lembeekse bossen de Bardelaereloop (20km) te combineren met een paar extra rondjes, en zodus een lange duurloop van 34km af te werken, de laatste in de voorbereiding op de marathon van Luxemburg.
    Wie mee wil lopen, start om 8h45 aan de parking van de Lembeekse bossen.

    29-04-2012, 14:37 Geschreven door Filip  


    24-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hyacintenjogging 21/04
    Vorige zaterdag met Patricia en Eddy de iets verdere verplaatsing gemaakt naar Essenbeek voor de halve marathon op de Hyacintenjogging. Volgens mijn loopvriendjes één van de mooiste die er is.

    Na een uurtje rijden vlot een parkeerplaatsje gevonden niet al te ver van de start, viel me dan al op dat het best pittige hellingkjes waren daar, en ook al direct cavaloper David tegen het lijf gelopen, en nog wat Krekenlopers en facebookvrienden.

    Inschrijven voor 5 euro voor een halve marathon, geen geld, omkleden, Garmin vergeten thuis dus "naakt" gelopen, sporttas in bewaring gegeven, en naar de start, begon het ook nog te regenen. 't Was best koud, gelukkig moesten we niet al te lang meer wachten alvorens van start te kunnen gaan, en waren de eerste honderden meters al meteen bergop !

    Na een paar km doken we steil bergaf de snelweg onder en het Hallebos in, en we stonden al direkt stil, een versmalling van het bospad gevolgd door een kort klimmetje waren genoeg om de meute (om en bij de 950 starters op de drie afstanden) tot stilstand te brengen. Na een minuutje konden we terug verder.

    Pat en Ed hadden beslist om op 't gemakske te lopen en te genieten van de prachtige panorama's, de boshyacinten stonden in volle bloei en gaven  het bos een schitterende licht paarse tint. Niet voor de laatste keer zeiden we dan al "schoon hé !".
    En ik had graag onder de twee uur gelopen, dus liepen we samen over mooie paden, geen meter vlak, enkele pittige hellingen, al dan niet gevolgd door een lang stuk vals plat, door modderige passages (de eerste keer ontwijkend, de tweede keer vol door de plassen), met nu en dan een fikse regenbui, afgewisseld met een verkwikkend zonnetje, en natuurlijk ook een paar fikse afdalingen.

    Een echte natuurloop, door de weerstomstandigheden een licht trailgehalte, maar 't moet gezegd, een schitterend parcours, in een adembenemende omgeving (schoon hé). Absoluut voor herhaling vatbaar !

    Op 't einde kon Patricia zich niet meer bedwingen en ging er vandoor, Ed bleef me vergezellen, tot ook hij er nog een lange eindspurt van maakte. Ik was dan al lang blij dat ik redelijk had kunnen volgen, en finishte met een brutotijd van 1:55:05, netto moet zo om en bij de 1:54:30 zijn geweest.
    Pat en Ed waren een half minuutje vroeger samen binnen gelopen.
    Ik werd daarmee 146ste op 202 finishers, gemiddeld een goeie 11km/h. De lastigheidsgraad van het parcours in acht nemend was dit een van de betere halve marathons die ik ooit liep !

    Na een korte après met oa David, Eddy en Gilberte al snel terug huiswaarts, moest 's avonds nog een musical in het CC De Herbakker meepikken, waar mijn dochter een ontroerende solo zong !

    24-04-2012, 21:33 Geschreven door Filip  


    15-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halve marathon Philippine

    Gisteren stond in Philippine de eerste editie van de Halve marathon door de Braakman op de agenda. Met Pat en Ed naar onze noorderburen afgezakt om Zeeuws Vlaanderen te verkennen.
    Het parcours was volgens de website voor de helft onverhard, en de meningen waren nadien unaniem : een zeer mooi rondje door bossen en over onverharde paden. Voor herhaling vatbaar !

    De wedstrijd dan, met de marathon van Utrecht nog in de benen was ik op voorhand dik tevreden met een tijd onder de 2h.
    De eerste 5km gingen moeizaam, ik was iets te traag gestart, had na een drietal km een groepje Krekenlopers in het vizier, en na een paar kilometer achtervolgen kreeg ik aansluiting, net na een klimmetje op een dijk (zo zouden er nog een aantal volgen).
    Het groepje liep een tempo rond 10,7km/h, 5:35 de km dus. Ideaal om me achteraan te hangen, beetje beschut tegen de wind, op de onverharde of bosstroken wel iets gevaarlijker lopen daar je de putjes niet altijd kunt ontwijken.

    Na de eerste bevoorrading rond km 7 kwam ik er een beetje door, kon me in de gesprekken mengen, en tot de tweede bevoorrading aan km 12 nog een beetje kopwerk gedaan.
    Ik voelde me steeds beter, voerde het tempo nog wat op tot boven de 11km/h en liet het groepje achter. Terug een mooie bosstrook, stukje op de weg, en plots een lang recht stuk met de wind pal op de neus, lastig zeg.
    Dat was ook zo goed als het laatste stuk tegenwind, een paar km verder begon dan het lastigste stuk van het parcours, langs een kanaal op een oneffen paadje :



    Eens we daar vanaf waren nog een moeilijke passage op een brugje, op en af de dijk, en de laatste kilometers terug naar het voetbalveld waar de aankomst lag.
    De laatste kilometer nog wat versneld, nog een loopster voorbijgesneld in de laatste 200 meter en aangekomen na 1:54:48, werd daarmee 57ste op 79 finishers :



    Patricia werd gegangmaakt door Ed en nog een paar Krekenlopers, en werd eerste dame !! In een tijd van 1:45:50 (net als Ed)

    Terug een mooie halve marathon in de streek, een parcours naar mijn hart met veel bosstroken.
    Volgende week trekken we naar Halle/Essenbeek voor de Hyacintenjogging, terug voor de halve marathon. Op een glooiend parcours vinden we een ideale voorbereiding voor de marathon van Luxemburg !

    15-04-2012, 14:04 Geschreven door Filip  


    10-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marathon Utrecht : nr 15
    De marathon van Utrecht : nr 15 !!

    's morgens om 6h10 stond Bart aan de deur, we reden samen naar Kaprijke waar de bus van de Krekenlopers om 6h30 vertrok richting Utrecht.
    Karige opkomt, slechts een goeie 20 plaatsen waren bezet op de bus, plaats genoeg om comfortabel te zitten dus.

    Na een busrit van een goeie 2 uur waren we ter plekke, startnummer en t-shirt afgehaald, de beurs rondgewandeld, sanitaire stop, omkleden, en een half uurtje voor de start stonden we aan de startvakken. Het was begonnen te regenen, gelukkig deelde men plastic regenhoesjes uit, en konden we toch nog een beetje beschutting zoeken tegen de onaangenaam koude wind.

    Net voor het startuur plaatsgenomen in ons startvak, de voorzitter had ons allemaal ingeschreven met een tijd van 3h30, waardoor we in het vak na de wedstrijdlopers stonden ... er zouden er ons dus een pak voorbij moeten in de eerste kilometers !

    Stipt om 10h30 waren we vertrokken, de eerste 4km legden we af met een gemiddelde snelheid van 10,6km/h, veel te snel gezien we een tijd van 4h15 vooropgesteld hadden.
    Na 3km kwam de groep van 4h ons voorbijgelopen, toch even aangepikt, het was me snel duidelijk dat dit toch net iets te snel ging om 4h vol te houden. Dan maar terug verder op eigen tempo dat we lieten zakken naar een goeie 10km/h. Enkele km's verder kwam ook de groep van 4h15 langzaam voorbij, die iets sneller liepen dan het schema van 10km/h.
    Net op dat moment een eerste plaspauze ingelast, de achtervolging ging al bij al vlot, twee kilometer aan 10,8 brachten me terug in de groep.

    De kilometers gingen nu snel voorbij, tempo steeds iets te hoog, en bij de bevoorradingen even temporiseren om iedereen de kans te geven terug aan te sluiten.
    Aan km 26 een tweede plaspauze, teveel gedronken in dit natte weer ! Ook nu weer twee kilometer moeten achtervolgen, dat ging al een pak moeizamer ! En traditioneel tussen km 27 en 32 een minder moment, een energiereep genuttigd, niet evident tijdens het lopen, na km 32 kwam ik er terug door. Bart had de rol dan al gelost en ging op zijn eigen tempo door.

    Na 35km ongeveer kwam Christian in het vizier, maagproblemen verplichten hem om afwisselend te wandelen en te lopen, net als Patrick die ik in de laatste km's voorbijliep, daar was een pijnlijke knie de oorzaak.
    Ik voelde me dan nog zeer goed, en na km 37 kon ik nog versnellen, liet de groep (die er ondertussen al lang geen meer was) achter en liep alleen verder. Nog een rondje door de binnenstad op slechte straten onder de dom door en de laatste km's tegen de wind in !

    Met de finish in zicht was het vat af, die laatste km leek oneindig lang ! De finish was terug een kippenvelmoment, de 15de stond op mijn palmares, in een tijd van 4:09:21, zowaar mijn derde beste tijd van de 15 ! Ik werd daarme 474ste van de 618 finishers.
    En het gevoel was nog zeer goed, comfortabel aangekomen :



    De uitslagen van de Krekenlopers :
    38. Eddy Bonne                 2:48:03 (PR)
    192. Joeri Schepers           3:31:58 (PR gemist met een goeie minuut, jammer)
    204. Kurt De Smet            3:33:41
    408. Nico Van De Keere   3:58:41 (PR)
    474. Filip Hoornaert          4:09:21
    494. Patrick Temmerman  4:12:22
    543. Christian Herteleer     4:21:10 (marathon nr 99 !!)
    545. Bart Kerwyn             4:22:30

    Daarna nog even moeten wachten op de deelnemers aan de halve marathon (startte pas om 14h), gezellige bende met een lekker (jawel) hollands biertje, Bavaria blond van 8°, en dan terug huiswaarts.

    Kortom, een prachtige dag, goeie marathon gelopen, lastig door de regen en de steeds aanwakkerende wind, en door de vele bruggen (de een al wat hoger dan de andere) en tunneltjes, met een goed gevoel aangekomen !!
    Op naar de volgende, 19 mei in Luxemburg met de cavalopers.


    10-04-2012, 20:53 Geschreven door Filip  


    08-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen Marathontime
    Morgen is het zover, de eerste marathon van het jaar : Utrecht.

    De voorbereiding was niet ideaal, na een blessure op de Dow loop op 28 januari was de diagnose hard : spierscheur in de linkerkuit,
    6 weken rust volgens de dokter.
    De goeie zorgen van KinépraktijkMedifit brachten me na 4 weken al terug aan het lopen, voorzichtig in het begin, daarna 7 weken snel opbouwend :
    week 1 : 14km (pas op zaterdag terug gestart)
    week 2 : 32km waaronder een halve marathon in de Lembeekse bossen
    week 3 : 63km
    week 4 : 63km waaronder de halve marathon in Sluis
    week 5 : 71km
    week 6 : 80km
    week 7 : rustweek van 18km
    Mooie totalen, echter te snel de kilometers moeten opdrijven zodat ik wat basisconditie mis denk ik, wait and see morgen !

    In elk geval heb ik er goesting voor, de weersverwachtingen zijn ook niet mis, 6 à 10 graden, 4à 5 Beaufort, dat belooft.
    Bart pikt me om 6h10 op, de bus van de Krekenlopers vertrekt om 6h30 in Kaprijke, 10h30 starten.

    Utrecht, here we come !

    08-04-2012, 20:27 Geschreven door Filip  


    01-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste zware trainingsweek voor Utrecht
    Volgens de teller nog maar 7 dagen te gaan voor de marathon van Utrecht, de laatste lange trainingen zijn dus deze week afgewerkt :

    dinsdag : een tetterloopje met Patricia rond de sporthal en stadspark. Het werd een snelle duurloop aan 10,5km/h, rustig gestart, het tempo na een paar kilometer opgetrokken, en op het eind terug laten zakken. Leuk lopen met twee, prachtig weertje, ik wou er 14 lopen, maar twas zo gezellig dat ik er pas mee ophield na 16,2km

    donderdag : geprofiteerd van een paar dagen verlof om nog een laatste lange duurloop in het Leen af te werken. Na het ontbijt tegen 9h vertrokken voor drie ronden van een goeie 10km onverhard, bij de laatste drankpauze toch karakter moeten tonen om het derde rondje nog aan te vatten, het liep wel lekker maar alleen is toch maar alleen.
    Terug op de parking na 32 km in 3h14, goed voor een gemiddelde van 9,9km/h.

    zaterdag : terug na het ontbijt vertrokken naar de lembeekse bossen, 2 rondjes gedraaid op het parcours van de marathon begin maart. En het liep voor geen meter, 't was behoorlijk fris, toch was ik volop aan het zweten, waardoor ik het op de stukken tegenwind waar ik uit de beschutting van het bos liep koud kreeg, ook de drinkpauzes zorgden snel voor afkoeling.
    Tenslotte 21km lang geworsteld met ademhaling, tempo, geen goed gevoel, ééntje om snel te vergeten ! Toch nog een gemiddelde van 9,9km/h gehaald. Blij dat ik terug thuis stond !
    's Avonds nog een feestje in Perk, pas tegen 5h mijn bed opgezocht, geen duurloop van de cavalopers dus !

    zondag : na een sterke Tom Boonen de RVV te zien winnen vraag van Bart om nog een uurke te lopen, met de fiets tot bij hem thuis, en dan via de fietsersbrug de zijweg van de expressweg gevolgd, na 5,5km gewoon rechtsomkeer en dezelfde weg terug. Een echt traag duurloopje aan hartslag gemiddeld 118, goed voor 11km in 1h08, gemiddeld 9,7km/h.
    Een mooie afsluiter van een zware trainingsweek.

    Daardoor komt mijn weektotaal net boven de 80km (80,17), klaar voor een +4h genieten in Utrecht op paasmaandag, de eerste marathon van dit jaar.
    - ben ik er klaar voor ? kheb al mindere voorbereidingen gehad
    - tijd ? speelt gene rol
    - stress ? nee hoor, vervoer is geregeld (bus van de krekenlopers)
    laat maar komen !!

    01-04-2012, 20:52 Geschreven door Filip  


    29-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de Zwinstedentocht in Sluis

    Patricia en haas Michaël :

    IMG_1004

    Snellen Eddy :

    IMG_1010

    en ik, moe maar voldaan

    IMG_1084

    en onze voorzitter (van de cavalopers) :

    IMG_1096

    29-03-2012, 00:00 Geschreven door Filip  


    Foto


    Kilometerteller :

    2007 :   807
    2008 : 1.299
    2009 : 1.420
    2010 :  1.643
    2011 :  1.835
    2012 : 2.464
    2013 : 2.737

    2014 :  1.102

    Enkele PR's :


    6h :          60,505km
    50km :         4:51:15
    Marathon :  3:53:00
    Halve Mar. : 1:50:36
    10 mijl :        1:18:16
    15km :          1:15:42


    Marathons & Ultra's :

    1.
    Amsterdam
    19/10/2008 : 4:43:44
    2. Eindhoven
    11/10/2009 : 4:17:51
    3. Antwerpen
    25/04/2010 : 4:11:30
    4. Maasmarathon
    09/05/2010 : 4.04:15
    5. Hulshout
    21/08/2010 : 4:37:09
    6. Gent
    26/09/2010 : 4:10:40
    7. Brussel
    10/10/2010 : 4:07:11
    8. Zeeuws Vlaanderen
    16/04/2011 : 4:21:25
    9. Mont St Michel
    29/05/2011 : 4:36:21
    10. Monschau
    14/08/2011 : 4:22:54
    11. Leiemarathon
    25/09/2011 : 4:13:12
    12. Oostende
    09/10/2011 : 4:12:22
    13. Ultra Tr
    oisdorf 6h
    12/11/2011 : 55,064km
    14. Geldrop
    27/11/2011 : 4:17:59
    15. Utrecht
    09/04/2012 : 4:09:21

    16. Luxemburg
    19/05/2012 : 3:56:52
    17. Torhout NVV
    22/06/2012 : 4:13:32
    18. Ultra Aalter 6h
    21/07/2012 : 57,432km
    19. Meerssen
    09/09/2012 : 4:13:49
    20. Beloeil
    13/10/2012 : 4:03:47
    21. Ultra Troisdorf 6h
    03/11/2012 : 57,999km
    22. Geldrop
    25/11/2012 : 4:20:17
    23. Kampenhout
    15/12/2012 : 4:16:34
    24. LPM Genk
    10/02/2013 : 4:18:50
    25. Lembeekse bossen
    03/03/2013 : 4:09:30
    26. Gilze
    24/03/2013 : 4:04:05
    27. Zwalm
    07/04/2013 : 3:54:16
    28. Zeeuws Vlaanderen
    20/04/2013 : 3:59:03
    29. Leiden
    26/05/2013 : 3:53:00
    30. Stockholm
    01/06/2013 : 3:56:27
    31. Torhout 50km
    22/06/2013 : 4:57:52
    32. 6h van Aalter
    21/07/2013 : 52,580km
    33. Monschau
    11/08/2013 : 4:08:24
    34. 6h Eindhoven
    07/09/2013 : 60,505km

    35. Buggenhout
    22/09/2013 : 4:06:02
    36. Rursee
    03/11/2013 : 4:11:16

    37. Bottrop 50km
    10/11/2013 : 5:08:46 

    38. Belgian Coast Run 45,5km
    08/02/2014 : 4:51:00

    39 Lembeekse bossen
    02/03/2014 : 4:14:13

    40 Maratona di Roma
    23/03/2014 : 4:06:08

    41. Zwalm
    13/04/2014 : 4:16:15


    Halve marathons :


    1. Sluis
    16/03/2008 : 2:02:32
    2. Sleidinge
    24/03/2008 : 2:00:21
    3. Lotenhulle
    16/05/2008 : 1:56:07
    4. Evergem
    06/09/2008 : 2:06:42
    5. Deinze Bellem
    11/11/2008 : 2:01:58
    6. Watervliet
    10/01/2009 : 2:01:11
    7. Sluis
    15/03/2009 : 2:09:12
    8. Deinze Bellem
    11/11/2009 : 1:51:32
    9 . Watervliet
    09/01/2010 : 1:50:36

    10. Cadzand
    07/02/2010 : 2:01:32
    11. Sluis
    21/03/2010 : 1:51:24
    12. Lotenhulle
    28/05/2010 : 2:02:31
    13. Evergem
    04/09/2010 : 1:51:59
    14. Zwalm
    11/09/2010 : 1:58:08
    15. Watervliet
    08/01/2011 : 2:08:03
    16. Cadzand
    06/02/2011 : 2:07:59
    17. Evergem
    03/09/2011 : 1:57:26
    18. Zwalm
    10/09/2011 : 1:58:23
    19. Nazareth
    23/10/2011 : 1:55:45
    20. Lembeke
    03/03/2012 : 2:10:22
    21. Sluis
    18/03/2012 : 1:55:25
    22. Philipine
    14/04/2012 : 1:54:46
    23. Essenbeek
    21/04/2012 : 1:54:00
    24. Evergem
    01/09/2012 : 1:55:37
    25. Deinze Bellem
    11/11/2012 : 1:55:20
    26. Terneuzen
    08/12/2012 : 1:52:11
    27. Watervliet
    12/01/2013 : 1:52:30
    28. Cadzand
    03/02/2013 : 2:00:27
    29. Sluis
    17/03/2013 : 1:55:25
    30. Manneke Pis Trail
    01/09/2013 : 1:56:51
    31. Nazareth
    20/10/2013 : 1:53:33
    32. Watervliet
    11/01/2014 : 1:58:01
    33. Cadzand
    02/02/2014 : 1:55:35
    34. Sluis
    16/03/2014 : 1:50:44
    35. Evergem
    06/09/2014 : 2:00:20
    36. Keulen
    14/09/2014 : 1:59:00


    20km van Brussel :

    1. 2007 : 2:07:00
    2. 2008 : 1:58:15
    3. 2009 : 1:57:25

    10 mijl :

    1. Oostende-Brugge
    02/03/2008 : 1:31:33
    2. Aalter
    09/05/2008 : 1:26:50
    3. Oostende-Brugge
    01/03/2009 : 1:35:01
    4. Antwerpen
    26/04/2009 : 1:31:54
    5. Oostende-Brugge
    07/03/2010 : 1:26:51
    6. Aalter
    14/03/2010 : 1:31:47
    7. StMargriete
    23/07/2010 : 1:28:41
    8. StMargriete
    22/07/2011 : 1:27:26
    9. Aalter
    11/05/2012 : 1:18:28
    10. Aalter
    10.06.2013 : 1:25:00
    11. Waasmunster
    29.06.2013 : 1:23:11
    12. StMargriete
    19.07.2013 : 1:29:05


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs