Fiets For Fun
Skating For Fun
Foto
FIETS KM 2009
-------------
TOTAAL KM: 1739
---------------------
Nevele Schelde : 54
Gavere-Kluisbergen : 68
30/03: 78 Horebeke
04/04: 57 Zingem
06/04: 56 nevele
11/04: 76 sundays
14/04 : 30 leie
18/04 : 20 leie
19/04 : 76 sundays
22/04 : 32 nevele
25/04 : 116 davitamon
01/05 : 30 dochamps
02/05 : 35 la roche
10/05 : 65 sundays
23/05 : 54 Nevele
24/05 : 65 Sundays
31/05 : 40 MTB Brakel
07/06 : 65 Sundays
13/06 : 56 nevele
21/06 : 20 thuis
28/06 : 65 schelde
...
23/06 : 44 vinderhoute
22/08 : 66 kortrijk
16/08 : 44 vinderhoute
09/08 : 54 leie
08/08 : 52 zottegem
01/08:  30 leie
29/07 :  90 Bossuit
28/07:   49 vinderhoute
27/07:   57 peleton leie
25/07: 121 zeeuws vl.
24/07:   37 leie
23/07:   63 harelbeke
19/07 : 40 schelde
15/07:  36 leie
14/07:  35 poeke
05/07:   30 leie



2008: 7051 km
2007: 4571 km
2006: 5291 km
2005: 4794 km
2004: 1672 km

Skate Km
2004: 1300
2005:   280
2006:   707
2007:     74
28-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Davitamon Classic
We zijn al eens aan het rondkijken op de kalenders, wat we gaan meerijden dit jaar. De davitamon classic doen we zeker mee en doordat ik eens ging kijken op de site: http://www.davitamonclassic.be , kwam ik toch wel nog een paar foto's van ons tegen!!!


    




Reacties (0)
27-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mee met merijenniezere
We waren al vroeg op, eigelijk te vroeg, maar ja...zo is dat he, als je wilt fietsen.  Eerst nog op het gemakske bokes gegeten met confituur, drinkbussen klaargemaakt, koekje meegenomen en weg waren we.  In Deinze kwam er een groepje van een man of 10 uit een straat gereden, de mannen van Godefroot.  Wij er mooi achter gereden, uit de wind richting afspraakpunt. Natuurlijk waren we dan wel bijna 10 minuten te vroeg maar de anderen waren ook fink op tijd dus moesten we niet te lang wachten. Eddy was vandaag ook van de partij na een weekje griep. 
Meerijenniezere vertrok toch zere...en als ik nog niet opgewarmd ben heb ik het dan toch wat moeilijk.  Daarom zette ik mij in derde positie op aanraden van jo en dat was duidelijk veel beter.  Ik kwam er terug door en daarna ging het vanzelf....tot ik mijn koekje moest opeten natuurlijk. We deden de mandeldalroute, veel kleine baantjes die dikwijls ook vuil lagen. Verder was het wel een mooie route met 1 klimmetje. Er zat ook een stukje van de innergetic pijl in.  Bij thuiskomst was het eerst douchen, appeltje eten, fietske kuisen en dan lekkere macaroni met hesp...mmmm
En nu gaan we naar de cross kijken!
Afstand: 61 km


Reacties (0)
26-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tochtje
Eerste een tochtje met een tussenstop bij oma om de pc in orde ter brengen. Met een volle buik reed het wel moeilijker natuurlijk. We deden een klein tochtje rond huise, waar we een hele mooie rosse poes aan de kant dood zagen liggen. Toen we langs Lozer kwamen stopten we even om naar de crossers te kijken.  Kleine ventjes zwoegend op de fiets, schoon om te zien en we hebben ze dan ook wat aangemoedigd.
Het weer was mooi, blauwe lucht, het zonneke, wel veel wind en dat maakte dat ik niet veel zin had om thuis al af te slaan.  De mannen sloegen af naar huis om Niels Albert aan te moedigen op de tv en beloofden mij om het op te nemen, zodat ik na mijn tochtje ook nog kon kijken naar zijn (hopelijk)overwinning, want dat verdiend hij toch he?!  Dus fietste ik verder, langs de vaart richting Vinderhoute.  Eerst kwamen er mij verschillende peletons voorbij, die van de andere kant kwamen.  Ik twijfelde of ik rechtsomkeer zou maken en mee zou rijden maar mijn eten speelde nog op, dus reed ik alleen door. Even later zag ik dat er achter mij wel iemand naderde, ik reed 30à31, even later stak hij mij voorbij.  Ik twijfelde weer en ging niet mee maar versnelde toch een beetje naar 34, dus bleven we even ver van elkaar rijden.  Toen er dan nog iemand mij voorbij stak had ik er genoeg van, volle maag of niet, dus ik mee in die zijn wiel aan 38 en die bracht mij piekfijn naar onze voorganger.  Daar aangekomen gaat mijn kopman ineens opzij en zegt iets....wablieft?....zegt hij, ik moet recupereren, recupereren....en wijst naar zijn hartslagmeter terwijl hij zwaar ademt. Aha, oke, mercie zeg ik en ben weg met de andere want ik ga nu die zijn wiel niet meer lossen he. Heb hem niet meer gezien, dus in andere zijn wiel gezeten tot hij moest afslaan en toen was ik alleen.  Tot Vinderhoute had ik nog goede wind maar vanaf ik op het fietspad kwam langs de R4 had ik al zijwind tegen en toen ik aan de Schelde kwam had ik hem vol tegen. Mijn eten bleef mij opspelen, dus legde ik mij maar neer bij op het gemakske rijden en genieten en km rijden.  Afstand: 72.5 km


Reacties (0)
20-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Velofollies
Deze middag naar Velofollies geweest. Veel mooie fietsen gezien natuurlijk!!!!!!!!!!!! De stand met het meeste publiek was die van de spinning. Veel kijklustigen die van hun familieleden (denk ik) foto's namen terwijl ze waren aan het afzien.  De instructrice deed het echt met veel enthousiasme, het zweet drupte van haar neus, het was een plezier om te zien. We zagen enkele bekenden waarvan we de naam niet kennen en ook Nico Mattan deed mee aan de spinning.  Bij nog een andere stand waren er 4 rollen op fietsen zoals vroeger met 1 verzet en de deelnemers zien hun plaats als een lichtje op de piste. Nadat eerst wat kleine kinderen hadden deelgenomen  en het steeds drukker werd rond de stand met toeschouwers, kwamen er 3 jonge gasten af van rond de 18 jaar, deelnemers van de BMX  trial. De vierde fiets bleef leeg, niemand durfde het aan, dus Jo die plaats maar ingenomen. In zondagse kleding nogwel.....! Het was spannend, hij was als eerste weg, ik zag zijn blauwe lichtje vooruit gaan en dacht...jajaja, hij gaat dat hier winnnen, mijne JO!!!!!  Maar een ander oranje lichtje kwam gevaarlijk dichterbij, ze wisselden voortdurend van kop en juist op het einde zag ik dat oranje lichte als eerste naar voor springen....doeme dacht ik, dat was nipt. Maar toen gebeurde er iets, de organisator zei dat ze gelijk over de meet kwamen (de lichtjes geven blijkbaar niet het juiste aan) en dat ze 'als ze wilden' opnieuw konden rijden om de winnaar te kennen. Jo wou wel maar de jonge gast, stak vlug zijn hand uit en feleciteerde hem, hij zag het niet zitten een tweede keer. t'Was grappig en spannend en ben weer zo fier op hem....en dat in zondagse kleding, denk eerlijk gezegd dat die ventjes verschoten zijn van 'die mijnheer' hahahaha


Reacties (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.merijenniezere

Via de site van wielertoerist kwamen we op de site van het clubje van merijenniezere. Zagen we dat ze deze morgend gingen rijden, dus wij vertrokken om half negen. Aan de kromme brug niemand te zien, dus verder want om 09.00 uur was het afspraak aan de andere brug.
Daar troffen we 2 mannen aan en even later kwam er nog een derde toe. We reden tegenwind richting Kortrijk, even later pikte er nog een heel peleton aan. Ik kon me goed uit de wind zetten in 5e positie en het tempo was "niezere" al moesten de kopmannen wel serieus werk leveren in de wind, waarvoor dank!!!! Zo kon ik echt nog eens genieten zonder al te veel af te zien. Aangekomen in Kortrijk maakten we terug rechtsomkeer en met de wind in de rug namen we een vliegende start om nog een fietser in te halen. We reden een tijdje samen, bleek dat die vent vroeger de 'Toer de France' nog gereden heeft. Op de terugweg reden we denk ik rond de 35km/u, gemakkelijk met die wind en kon er nog een babbeltje af.  Leuk groepje, zeker voor herhaling vatbaar. En zo hebben we dit weekend toch twee dagen op rij gereden. Vandaag 65 km, joepie !!!




Reacties (0)
19-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toerke Vinderhoute-Schelde

Het weerbericht ziet er niet veelbelovend uit voor dit weekend.  Wind, wind, wind,...maar tegen de verwachtingen in is het hier wel droog in Deinze. De temperatuur is ook aangenaam, dus vertrekken we.  Heel de tijd meewind langs het kanaal naar vinderhoute, dus dat gaat vlotjes! Weinig volk vandaag, we zijn dan ook wel een beetje later dan anders maar het zal ook wel met het weer te maken hebben.  Richting schelde hebben we de wind wat zijwaarts en gaat het al wat moeilijker. Onze hoop om om half twee misschien aan de brug van zwijnaarde te zijn en een stuk met een groepje te kunnen meerijden valt in het water want we halen het niet. Vanaf Nevele lag de baan ook al wat natter en hoe dichter we bij Gent kwamen hoe natter het werd, dus blijkbaar had het daar wel geregend. Aan Zwijnaarde vloog er ons een mountainbiker voorbij die het blijkbaar zag zitten in de tegenwind, dus wij daarachter om toch een beetje uit te wind te kunnen zittten. Maar we hadden heb nauwelijks ingehaald en zijn kaars was al uit, dus moesten we de klus alleen klaren. Een energy gelleke van eas gaf ons weer wat kracht om de andere helft van onze toer de doen, tegen de wind nu..... Geen regen gehad, wel zijn we vuil vuil vuil.....bij thuiskomst eerst een doucheke en dan ons fietskes kuisen.  t'Was de moeite, het deed deugd maar genoeg om er weer in te komen.




Reacties (0)
13-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cross Poeke
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag de grote dag,...2e deelname aan croske in Poeke. De mannen hier al helemaal zenuwachtig.....
Maar eerst.........Ben zelf s'morgens maar gaan rijden langs de Leie zodat ik toch ook nog wat rijd. k'Had geluk, had wind mee en reed gemakkelijk aan 37km/h. Eerst zat ik in de mountainbiker zijn wiel maar toen hij vertraagde nam ik over en blijkbaar vond die vent dat heel 'wijs', zo zei hij toch toen hij afsloeg aan Landegem. Ik reed nog door tot Merendree en hoopte op een groepje dat terugkeerde om wat uit de wind te zitten. k'Had pech, enkel 2 trage reden nog in mijn richting, dus heb alleen tegen de wind moeten vechten.

Toen ik thuiskwam snel koersspagettti gemaakt, gegeten en alles nog eens nagekeken wat we moesten meenemen. We waren flink op tijd om het parcours eens af te wandelen en af te fietsen. De organistatie was nog druk bezig alles klaar te zetten. Er waren 3 groepen, van 9-11 jaar, van 12-18 jaar, en +18 jaar.  De kleintjes waren ongelooflijk om te zien, sommigen nog te klein voor hun fiets, sommigen met een loodzware of slechte fiets, maar dat laatste zag je in alle categorien.
Bruno was in de start de tweede, maar halverwege de eerste ronde zette de eerste een voetje aan de grond en kon hij er voorbij. Vanaf toen is hij niet meer van de kop gegaan. Zijn voorsprong werd altijd maar groter, het was alsof hij niet veel afzag. Vorige keer heeft hij beslist veel meer afgezien.  Hij kwam met de armen in de lucht over de streep.  Proficiat !!! Eerste keer nummer 1 !
Dan de + 18 groep. Er zijn zowel jonge gasten van 19 jaar als 35 en +40 bij,.... De start is explosief en jo knalt ze allemaal voorbij, als eerste vliegt hij ons voorbij, we verschieten ons allemaal een ongeluk !!! Als hij me na de eerste ronde voorbij komt is het alsof hij nog niet te hard afziet, ik kan het niet geloven, het lijkt of de tweede harder afziet,..... Maar het ligt glad en slijkerig, de banden nemen teveel op en hij moet terrein prijsgeven. Uiteindelijke steken hem 3 mannen voorbij, de eerste twee blijven samen en rijden om de beurt hun kas uit hun lijf, de derde hing er een stukje achter en dan jo. Ze blijven eigelijk heel de tijd gelijk, juist de achtervolgende groep komt soms dichter. Maar met nog wat aanmoedigingen "tandje bijsteken, pas op, komt er ene dichter..." rijd hij toch nog beetje rapper en vergroot de afstand weer en behoud hij zijn vierde plaats. Goed gedaan zene!!!!!!!!!!!!! En dat na heel de week ziek zijn en dan nog van de trap te vallen !!! Dus heeeeeeeeeeel goed gedaan !!!!! 

Met dank aan de organisatie van de cross in Poeke !    http://www.poekecyclocross.tk






Reacties (0)
06-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rondje Vinderhoute
Mooi weertje vandaag !!! Bij het omkleden had jo zijn schouder nog eens goed ingewreven met dat warm spul en toen hij zijn bruggeman truitje aantrok gaf die combinatie hem een flash back aan zijn vroegere koerstijd.....  Bij het vertrek dachten we allebei hetzelfde, ons toerke Vinderhoute. We reden eerst op het gemakske en dat ging natuurlijk gemakkelijk, geen last van zwaar benen door het lopen.  Bij Jo ging het wat moeilijk, benen goed, maar al de rest niet, k'had al wat medelijden,... We kwamen al veel toeristen tegen die hetzelfde gedacht hadden, alleen reden ze altijd in de tegenovergestelde richting.  Maar nen oude diesel moete niet te rap afschrijven he,....plots kwam hij in gang en mijn medelijden was hoe langer hoe meer zoek, MILJAAR ZEG !!! Inneens reed hij 15 /uur meer dan in het begin.  Aan de brug namen we eens een andere weg en reden een tijdje langs de leie denk ik, daar liggen veel plezierbootje.  Een klein padje in grave steentjes en gelukkig maar hier en daar een wandelaar, in de zomer zal dat hier niet te doen zijn.  Jo ging er weer vandoor en ik probeerde hem nog in te halen aan 35 maar er was niks aan te doen, ik reed eerder mezelf eraf dan dat ik hem inhaalde.  Na een hele tijd kronkelen en een slecht fietspad te volgend kwamen we weer terug in lovendegem uit.  Daar kwam juist een groepje aan en nu was hij helemaal niet meer te houden, dus nu was ik alleen. Kon ik ook even rusten, want zo een toer met dit crosfietske ben ik niet gewoon , leve het koerstuur dat ik hier niet op heb, wat mis ik mijn andere fiets!!!!!
Ik rij op het gemakske door, terwijl jo al die mannen wat moe maakt, blijkt dat hij het daar eens goed dooreengeschud heeft ,,......en ik had dan medelijden met hem in het begin,...miljaar zeg!  Maar wat zie ik inneens in de kant na een tijdje, iets blauws???? jaja, druk bezig zijn voorband te vervangen, mijn coereurke met blozende kaakskes.  Samen rijden we verder, ik probeer me zo goed mogelijk in het wiel te zetten want er is een stevige tegenwind. Met een serieuze honger komen we na 64 km terug thuis, niet slecht om terug te beginnen, vroeg gaan slapen zal straks geen probleem zijn.
Onze dag is helemaal goed als later op de dag nijs wint en albert toch ook op het podium staat!


Reacties (0)
05-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lopen
Regen regen deze morgend, dus maar niet gaan fietsen. Deze namiddag klaarde het wat op en dan maar met mijn oude hond een toerke gaan lopen. Mijn fluogeel vestje aangedaan, ziet er flashy uit !( tegenwoordig kun je maar beter zichtbaar zijn!)
Het lopen ging heel goed maar weer verstandig geweest en twee minuten gewandeld en even gestretcht zodat ik morgen ook nog kan lopen (zonder al te stijve spieren) en fietsen. Vorige week ging het toch even moeilijk om te fietsen de dag erna. 
Toch  4.5 kleine kilometerkes vandaag, t'is niet veel maar ben er toch blij mee !


Reacties (0)
02-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaar
Het nieuwe jaar goed begonnen en naar even naar Lozerbos gaan rijden. Het was heeeeeeeeeeeeel rustig op de baan, we zagen nog 1 fietser en 1 mountainbiker. Op weg naar Lozer zagen we overal blikjes aan de kant liggen, cola, pils en nog eens pils blikjes,...is het nu echt teveel gevraagd om dat thuis in de vuilbak te gooien????? Zelf met de fiets gooien wij nooit of nooit iets op straat.  Ik vind dat echt heel erg als ik ook van fietsers of voetgangers zie dat ze papiertjes van koeken, repen, gels, platte banden of wat dan ook in de kant gooien. Schaam U !



Reacties (0)
01-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe schoenen
Heb in mijn favoriete webwinkel nieuwe fietsschoenen gekocht van shimano omdat ik in mijn andere bij lange tochen een zeer teentje heb en zelf een eksteroog krijg als het heel veel lange tochten zijn zoals onze fietsvakantie. En wie weet als alles meezit dit jaar, vertrekken we in het verlof misschien wel weer naar onze favoriete berg !
Schoenen op het net kopen is natuurlijk altijd een risico maar omdat mijn allereerste schoenen ook van shimano waren wist ik al dat ik 2 maten groter moest nemen. Standaard zeggen ze 1 maat groter maar bij mij is het dus 2 maten groter, raar. Ik vond een schema over de lengte van de voeten en de maten van shimano, dus gingen we aan het meten. Bij jo en bruno klopte het schema precies en bij mij dus niet, heb ik dan zo een rare voeten misschien   Mijn voeten zijn wel breed want boven aan de tenen loopt het niet sterk af naar beneden, ik denk dat het daaraan ligt.  We hebben dus alle drie nieuwe schoenen, jo en bruno 1 maatje groter en ik 2 maten groter en ze passen perfect.  Nog beter,....de schoenen zijn zelf mooier en beter dan we dachten, mooi zacht leder en toch stevig. Even op de rol getest en het ging goed, de grote testen zullen ongetwijfelt volgen!



Reacties (0)
31-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lopen

Eergisteren op de rol gereden terwijl de mannen in het bos waren gaan crossen. t'was even moeilijk om terug te beginnen maar uiteindelijk geraakte ik toch aan 20 km. Volgende keer beter, of nog beter ..proberen er wat regelmaat terug in te krijgen.
En omdat ik zoveel over lopen hoor de laatste tijd, kon ik het gisteren niet houden om toch ook nog eens te gaan lopen. Het ging vanzelf, blijkbaar verleer je dat niet. Gelukkig heb ik een oude hond die al een beetje vlugger moe wordt en moest ik dus mijn verstand gebruiken en het rustig aan doen. Gelukkig maar, zo kan ik vandaag tenminste nog lopen zonder al te veel spierpijn.  Na mijn loopje gisteren reed ik nog een piepklein toerke met de fiets door het veld.  Ik had namelijk nog een doel..... Afgelopen week hadden ze de wortelen eindelijk uitgedaan op het veld maar er liggen nog heel veel brokken, dus heb er een paar opgeraapt voor onze ganzen die er wel weg mee wisten!
Vandaag de km bijeengeteld en zo zijn we weer klaar voor een nieuw jaar ! Ik weet niet hoe sommigen zoveel km bijeen rijden...als je nog wat andere hobby's hebt heeft een mens toch eigelijk veel te weinig tijd vindt ik.  Een dag zou wel 3 uur langer mogen zijn voor mij, haha
Welke fietsavonturen gaan we dit jaar tegemoet? Aan welke tochten gaan we meedoen? Hoeveel km krijgen we bij elkaar? Krijgen we onze skates dit jaar meer aangetrokken? Ik ben eens curieus!




Reacties (0)

Rondvraag / Poll
Met welke fiets fiets U?
Gewone fiets
Koersfiets
Mountainbike
Hometrainer
Tandem
Bekijk resultaat

Foto
Archief per maand
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 12-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
    Mijn favorieten
  • Peter van Petegem Classic
  • Fietsvakantie
  • Skating For Fun
  • Ganzen Dagboek
  • De Kale Berg
  • Wouter De Ruyck
  • Ronde van Vlaanderen
    free web stats

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs