• Magnetic Island en Cairns ... Het einde is in zicht... :(
  • Airlie Beach - AMAZING!!!!
  • Brisbane, Noosa en Hervey bay: een korte update van de voorbije week
  • update week 2
  • Port Stephens en Port Macquarie

Dimi & Fien in the land down under
    6 weken Australiƫ - van Sydney naar Cairns
    06-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magnetic Island en Cairns ... Het einde is in zicht... :(
    Hallo!

Eerst en vooral heb ik spijtig nieuws, alle foto's van op Dimi z'n camera zijn verdwenen bij het aansluiten van de camera op een van
     de PC van de hostel in Magnetic island. Ik was bezig de blog aan te vullen met foto's maar er moet dus iets serieus fout gelopen zijn...
    Heel spijtige kwestie en daarom gaan we onze camera's ook niet meer aansluiten op een 'vreemde' PC. Volgens enkele goede bronnen zouden de foto's niet verloren zijn maar dat zullen we pas weten eens we terug in Belgie zijn en de memorycard door een pro laten bekijken... Op hoop van zegen! Dus als er mensen zijn die een betrouwbare firma of persoon weet die ons kan helpen mag je het altijd laten weten.

Nu, dat gezegd zijnde, terug over naar wat prettiger nieuws!
    Magnetic Island was heel leuk (tot we onze foto's kwijt waren... ) We hebben ons ingeschreven voor een super groot ontbijt tussen de wilde dieren van de koala and wildlife sanctuary, echt zalig om ons nog eens zo te kunnen volproppen! Yoghurt, cornflakes, vers fruit, eitje, wentelteefjes, toast, worstjes, ... EN champagne haha :) voor een heel voordelige backpackersprijs, ideaal dus!
    Daarna hebben we kennis gemaakt met de dieren van het sanctuary --> python, krokodillen, koala's, kaketoe's .... Leuke ervaring!

In de namiddag hebben we een GROTE wandeling gemaakt maar the fords, een legerbasis uit de tweede wereldoorlog en er zaten terug heel wat wilde koala's!
    Volgende dag hebben we de wilde rock wallabi's (mini - kangoeroes) gaan voederen en nog een dag later zijn we vertrokken richting Cairns waar we rond 18u aangekomen zijn.
    De temperatuur ligt hier opnieuw een stukje hoger, joepie! Die avond zijn we nog naar een avond marktje geweest en hebben we een GOON wijn gekocht (ik weet niet of ik het juist schrijf maar dat is eigenlijk een karafje goedkope wijn, backpacker wijn dus!) en samen met enkele andere mensen die we leren kennen hebben uitgedronken. Gezellige avond!

Vandaag hebben we de hele voormiddag gespendeerd aan het zoeken van de beste prijs voor enkele tripje die we nog wilden doen. Woensdag doen we nog eens een boottripje, we krijgen er maar geen genoeg van, maar deze keer naar het buitenste deel van the great barrier reef, daar zou het nog mooier zijn. Dan ook maar een onderwatercamera gaan reserveren voor die dag, dus hopelijk kunnen we jullie daar wel enkele foto's van laten zien binnenkort. Dan hebben we ook nog een 3daagse uitstap naar Cape Tribulation geboekt, het oudste regenwoud ter wereld... We zijn benieuwd!

Deze na;iddag hebben we genoten van het warme weer (rond 30graden) aan de lagoon hier in de stad. Ik doe mijn best een beetje bruiner te worden maar ik merk weinig verschil... terwijl Dimi wel al een mooi kleurtje heeft! hihi

Het begint steeds meer door te dringen dat het einde van deze fantastische reis in zicht is maar kijken er wel naar uit om iedereen terug te zien! Maar we zouden hier gerust nog enkele weken langer kunnen blijven haha :)

Voila, nu zijn jullie terug mee. Groetjes!

06-08-2012 om 09:59 geschreven door D&F

01-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Airlie Beach - AMAZING!!!!
    Net 4 dagen in Airlie Beach achter de rug en we hebben ons hier zo hard geamuseerd, ongelofelijk!
    De eerste dag hebben we het wat rustig aan gedaan, op verkenning geweest, naar de supermarkt geweest (40min wandelen...) en enkele tours geboekt om de eiland te verkennen. even ter informatie, vanuit Airlie Beach kan je de Whitsunday eilanden gaan bezoeken. Er zijn 74 eilanden en stuk voor stuk zijn ze prachtig!!! Straks meer daar over.
    De tweede dag hebben we gaan kayakken op zee, leuke ervaring! Er stond een stevig windje dus we hebben heel wat zoutwater geproeft toen we door de golven gingen, gelukkig was de zon ook van de partij en hebben we geen koud gehad.
    DAN, dag 3, Oceanrafting... ik had er wat schrik voor omdat ze ons hadden gezegd dat het heel hard ging en het een 'bumpy ride' gind worden...
    Het bleek een zalige ervaring te zijn om met een snelheid van 100 km per uur over de zee te razen! De adrenaline steeg ons snel naar het hoofd en de kriebels in onze buik! Met deze boot zijn we dan ook het PRACHTIGE, ongelofelijk mooie Whithaven Beach gaan bekijken, we waren sprakeloos, wit zand, kristalhelder water en door de zonsinval kon je de verschillende dieptes in het water goed zien, een juweeltje!
    Dag 4 hebben we opnieuw de zee opgeweest (we kregen er maar geen genoeg van) en enkele andere eilanden gaan verkennen en gesnorkeld. Gelukkig kregen we Wetsuits want het water was echt koud! Maar dat waren we al snel vergeten toen we de schildpadden zagen zwemmen.
    Je kon gewoon met ze mee zwemmen, prachtige dieren!

Voila, een korte update, fotos volgen maar google alvast WhitSunday Island eens! zo mooi!!!!

Vele groetjes!

Fien en Dimi

01-08-2012 om 10:30 geschreven door D&F

28-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brisbane, Noosa en Hervey bay: een korte update van de voorbije week

Hier zijn we weer!

Zondag hebben we een dag doorgebracht met Leon en z'n gezin. We hadden ze leren kennen op weg naar de Blue Mountains en dan hadden ze ons uitgenodigd voor een BBQ. Het was echt een leuke dag (Leon and Nicole, if you read this, thanks again for the invitation! We really liked it!)
    Om 11u30 is Leon om ons gekomen en tegen 18u waren we terug in onze hostel, en we hebben ons geen moment verveeld, integendeel!

Maandag zijn we dan naar Noosa doorgereden, onderweg een klein ongelukje gehad met de bus (vrachtwagen reed beetje te dicht bij ons en heeft met z'n spiegel tegen de deur van de bus geramd = glas in de deur gebarsten...) Een luide knal maar dat was het dan ook ... Hierdoor moesten we wel overstappen op een andere bus waardoor we wat tijd verloren zijn. Maar NO WORRIES zoals ze hier zo vaak zeggen!

Aangekomen in Noosa, onze rugzakken gedumpt en een wandeling gaan doen in het National Park (weer een koala gezien!), dan onze spaghetti-restjes van gisteren opgegeten en met het bodyboard naar het strand geweest. Ik voelde me die dag wel terug slapjes en had terug last van een lopende neus... Omdat ik er nu al zo lang mee rond liep ben ik dan maar naar de apotheek geweest en wonderpilletjes gekocht! WANT de volgende
    dag was ik zo fris als een hoentje, maar goed ook want er stond een uitstap naar Australia Zoo op het programma.

Het ging een drukke dag zijn want de dochter van de eigenares van de zoo was jarig en heel de zoo ging mee vieren... buiten gratis cake hebben we daar niets van gemerkt, het park was zo groot dat we alle dieren goed konden bekijken. Sommige zelfs van heel dicht, zoals de koala's en de kangoeroe's! Een superleuke ervaring om zo dicht bij deze dieren te komen, en het leek ze zelfs helemaal niet te storen!
    Mooie zoo maar nog beter, goeie verzorging en grote huisvesting voor de dieren!

Tegen zonsondergang waren we thuis en hebben we burger met chips gegeten (weeral... -> vriendinnen, hou jullie maar klaar om terug te lopen, fitnessen, zwemmen,... als ik terug ben, het zal nodig zijn!)

Woensdag zijn we vertrokken naar Hervey Bay, een rustig stadje maar een goed uitvaltpunt om een tour naar Fraser island te starten. Dat hebben we dinsdqg dan ook gedaan. Mooi eiland maar we hebben het meeste vanuit de bus gezien, we hadden graag de bush ingetrokken maar dan gingen we waarschijnlijk verdwalen... niet gedaan dus. hoogtepunt die dag: Lake Mckainzie. een groot meer middenin het regenwoud en omdat we hier maar 1 keer zijn hebben we allebei een duik genomen in het toch wel HEEEEEEEEEEEEEEEEEEl frisse water.
    Donderdag hebben we wat energie verbrand tijdens een fietstochtje langs de Esplanade (weggetje langs de kustlijn), een van de vele BBQ-toestellen op een picknickplaatjse uitgetest, zonder succes, onze worstjes zagen er niet echt smakelijk uit maar ze waren eetbaar...
    daarna wat gezond aan het strand en terug naar onze hostel gefietst. 's Qvonds zijn we nog naar een klein avondmarkje geweest.

Vandaag een wandeling gedaan naar de Botanic gardens (dat hebben ze blijkbaar in bijna iedere stad) en dan aan het zwembad gelegen! Zalig niets doen! Het water was wel ijskoud maar Dimi heeft toch een plosje genomen... zie foto.
    Vanavond hebben we een busrit van 12u voor de boeg en als alles meezit zijn we morgenochtend tegen 9u in Airlie Beach. Van daaruit doen we een uitstap naar de Whitsundays, een van de mooiste eilandengroep van Australie, we zijn benieuwd!

Groetjes
    Fien en Dimi

28-07-2012 om 09:07 geschreven door D&F

20-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update week 2
    Hier zijn we weer!

Een korte update van onze avonturen (internet is duur).
    Eerst en vooral enkele foto's van;
     - de wilde kangoeroes die we gespot hebben
    - de dolfijnen die meezwommen met onze boot tijdens een boottocht op zoek naar walvissen
    - 1 van de 4 wilde koala's die we gezien hebben tijdens onze natuurwandeling
    --> dit was allemaal in Port Stephens.

Momenteel verblijven we in Brisbane, een bruisende stad met verrassend veel rustige plekjes. Daarvoor verbleven we in Surfers Paradise en hebben we voor het eerst in onze zwemkledij kunnen genieten van zon, zee en een heeeeel rustig strand, zaaaaalig. Daar hebben we dus vooral
    wat uitgerust en strandwandelingen gedaan. Dimi heeft de (toch wel frisse) zee ingedoken en met een bodyboard genoten van de golven.
    Onze eerdere bestemming was het bekende surfersstadje Byron Bay, we hebben hier maar een dagje gebleven en dat vonden we voldoende,
    het was er nogal hippie-achtig (Lien, jij zou je hier amuseren!) Hier hebben we wel onze eerste Wallaby gezien en vanop het meest oostelijke punt van Australie nog wat migrerende walvissen en spelende dolfijnen gezien.
    Daarvoor zaten we in Coffs harbour en hebben we gewandeld naar Muttonbird Island en de Botanic Gardens.

Het weer komt hier beter en beter en dat maakt het allemaal NOG leuker!
    Vele groetjes
    De backpackers!

20-07-2012 om 08:12 geschreven door D&F

13-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Port Stephens en Port Macquarie
    Dag trouwe volgelingen!!!

We zijn verrast met het aantal mensen die onze blog al bekeken hebben, leuk dat jullie onze reis volgen!
    Vandaag zijn we aangekomen in Port Macquarie maar eerst een verslag van ons verblijf in Port Stephens.

Woensdag hebben we om 5u30 een bus genomen vanuit Bondi Beach naar het station van Bondi om zo terug in Sydney uit te komen. Daar stond onze greyhound te wachten. we waren wat nerveus want het was de eerste keer dat we de greyhound zouden nemen. Embarassed oeps, voor de mensen die niet weten wat de greyhound is --> dat is een bus die lange afstanden aflegt met slechts enkele stops, zo kon je dus veel verder dan met een gewone stadsbus.

De bus viel super goed mee, proper! en onze reservatie was gelukt dus we mochten mee Very Happy

Om 7u 's ochtends vanuit Sydney naar Newcastle om van daaruit een lokale bus te nemen naar
    Port Stephens. Newcastle leek ons nogal somber dus we waren benieuwd naar onze hostel in Port Stephens (ligt ongeveer 70km van Newcastle)
    Toen we in de samourai YHA aankwamen viel ons mond open, PRACHTIGE LOCATIE!!! een stuk of 10 knusse chalets omgeven door hoge bomen en allerlei soorten vogelgezang. een oase van rust!
    De YHA werd open gehouden door een amerikaans jong koppel, hele vriendelijke mensen EN ze hadden een gigantische Duitse Herder BO, hij zag er uit als een beer maar was heel lief. Ik was blij dat ik nog eens een hond kon knuffelen (Wiebe, ik mis je toch wel hoor!) gelukkig heb ik mijn knuffelbeer altijd bij me (Dimi dus Surprised )
    Ze vertelden ons dat we in de bossen kangoeroes en soms zelfs koala's konden zien dus hebben we onmiddellijk de mountenbike genomen die we daar konden gebruiken en zijn we op zoek gegaan.

Met succes want na een half uurtje fietsen hebben we enkele groepjes kangoeroes gezien! zalig gevoel om die beesten te zien huppelen in de vrije natuur.

Dan hebben we voor het eerst gekookt (pasta met een pot tomatensaus -> het eten is hier echt duur, dus het was low budget) en vroeg in ons nestje gekropen. af en toe werden we wakker door buidelratten (geen vieze ratten die we bij ons hebben, maar schattige ratten met een buidel waar hun jong in zit)

Volgende dag een boottocht gedaan om walvissen te spotten, opnieuw met succes en ook heel wat dolfijnen gezien EN speciaal voor Dimi, ook een zeehond!
    In de namiddag hebben we wat uitgerust en een filmpje bekeken in onze hostel (het was Belgisch weer die dag! = regen)

Vrijdag de 13de vertrokken richting Port Macqaurie, een busrit van 5 uur, aangekomen rond 14uur, ingecheckt en op verkenning geweest. Dolfijnen gezien
    in de haven en EINDELIJK koala's! Zelfs eentje van heel dicht bij die het bosweggetje overstak voor onze neus!
    Dimi was ook helemaal wild van de Fruitbats, hele grote vleermuizen, er waren er wel honderden!

Dan lekker eten gemaakt, kip met groentjes en roomsausje, lekker gezond, dat hadden we echt eens nodig. Groenten, fruit en vlees zijn hier echt duur maar vandaag MOESTEN we gewoon iets gezonds binnen krijgen na al dat junkfood van de voorbije dagen.

Foto's van onze avonturen volgen want we kunnen in de hostel geen usb's inpluggen op de PC, geen foto's dus...
    Zondag trekken we door naar Coffs Harbour. Dan hopelijk een nieuw verslag (met foto's)!

Vele groetjes vanuit OZ! en zoals ze het hier zeggen, no worry's!

Fien en haar surfboy Dimi

ps: in australie gebruiken ze een QWERTY-klavier ipv AZERTY, dus hier en daar kan je wat fouten vinden op onze blog...

13-07-2012 om 12:20 geschreven door D&F

10-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 2 in Boni Beach
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag luitjes!!!

Ik ben terug helemaal fris (hier en daar nog wat snot ) en heb vandaag dus met volle teugen kunnen genieten van het prachtige Bondi Beach!
    Morgen om 5u opstaan om naar Newcastle te gaan ...
    Nog een foto van Dimi in actie op de rotsen aan het strand

Groetjes!

10-07-2012 om 07:23 geschreven door D&F

09-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blue mountains/ bondi

Hey iedereen,

Gisteren dus in blue mountains geweest.
    het is daar echt prachtig! hebben wandeling van 5u gedaan door de blue mountains in prachtig weer echt zalig!
    fientje moet het nu beetje rustiger aan doen (ze is nu siesta aan het doen), want ze is een beetje verkouden :( maar ze geniet nog altijd van haar droomreis ze

vandaag vroeg opgestaan en naar bondi beach vertrokken.
    de locatie van onze hostel is ONGELOOFLIJK, het terras ziet uit op de oceaan en de kust! echt prachtig
    en hier is het surfparadijs of 1 van de zovele in Australie.
    morgen dan nog een dagje bondi beach en dan reizen we door naar newcastle

groetjes Dimi & slapende Fien

09-07-2012 om 10:29 geschreven door D&F

07-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste dag sydney
    vandaag laatste dag sydney.
    Dus tijd voor nog wat foto's

vandaag met de ferry langs opera house gevaren tot in Manly (ideaal voor te surfen) schoon weer, prachtige natuur.
    Natuurlijk sealife bezocht, mocht niet ontbreken
    en vanavond gaan we nog naar het vuurwerk gaan kijken.

morgen gaan we dan een dag naar de blue mountains en daarna is het zonnige bondi beach aan de beurt

tot de volgende
    grtz dimi en fien

07-07-2012 om 11:31 geschreven door D&F

06-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.enkele sfeerbeelden

De ibissen lopen hier blijkbaar gewoon vrij rond

in Sydney aquarium geweest gisteren. Citroenhaaien en verpleegsterhaaien van 4meter lang!

aquarium v sydney

06-07-2012 om 00:32 geschreven door D&F

05-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1e dag sydney
    Vanmorgen rond 5u toegekomen in Sydney airport.
    Anderhalf uur later zaten we al in onze YHA.
    Onze trekrugzakken direct achter gelaten en Sydney gaan verkennen.
    Vandaag wat gedruppel, maar gelukkig gaat dit de slechtste dag van de hele week zijn. Komt goed uit want vandaag zijn we toch nog niet zoveel waard door onze jetlag (vooral fien dommelt bij de minste stop in)
    Straks nog gratis (dankzij sealife ) sydney aquarium en sydney wildlife zoo bezoeken.
    En vanavond niet te laat in ons bedje kruipen zodat we toch wat slaap kunnen inhalen.
    ps: fien heeft momenteel nog geen bereik met haar gsm.

greetings from the happy couple

05-07-2012 om 03:11 geschreven door D&F

agenda

Belangrijke data in mijn agenda