Inhoud blog
  • met vallen en opstaan... en weer doorgaan
  • uitputting
  • nooitmeervooraltijd
  • dwanggedachten
  • Gebeten door een hond
  • autisme en gezin
  • snijden
  • dissociatie
  • zoon met autisme
  • dwang
  • Autisme en depressie: Een klein monster verborgen in mijn zoon
  • ASS en depressie
  • zorgen
  • krokusvakantie
  • Zorgen
  • trampoline
  • zorgboerderij
  • Paardentherapie
  • energie
  • de meisjes
  • werk en keuzes maken
  • slapeloosheid, collega
  • Mijn zoon heeft het moeilijk.
  • Niet naar school- thuisbegeleiding-ASS
  • Een Elfje
  • elfje autisme
  • beschadigd- elfje
  • Ik blijf vechten
  • elfje
  • echt luisteren
  • medicatie
  • Kopzorgen
  • TicTIcTIc
  • Het loopt helemaal fout!
  • De sportleraar op school
  • Verstijfd
  • quote
  • tijdlijn levensloop
  • een elfje - geïnspireerd door het Congres 'Talent op het werk'
  • gemis
    Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.

    Foto
    Categorieën
  • ANGST (7)
  • ASS (49)
  • CVS (5)
  • Euthanasie (5)
  • Fibromyalgie (29)
  • gedichten (38)
  • gehoorproblemen (7)
  • gilles de la tourette (14)
  • HSP (10)
  • Huisdieren (1)
  • Naaien (2)
  • over mijn gezin (55)
  • Polyneuropathie (2)
  • relatie en ass (1)
  • TIETZE (1)
  • verlies (2)
  • Vriendschappen (0)
  • Foto
    Foto
    Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Zoeken met Google


    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Archief per maand
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 08-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Laatste commentaren
  • Nat bed (Diana)
        op Pampers
  • fibro (kelly)
        op Omscholing - brugopleiding
  • Fibro (Mieke)
        op Naar de pijnkliniek
  • Fibro (Anja)
        op Naar de pijnkliniek
  • knuffel (Katrijn)
        op Geïrriteerd
  • Blog als favoriet !
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Foto
    Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    adverteren
    www.bloggen.be/adverte
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Leven met o.a. pijn, angst, autisme en tourette/ dwang/ drang in het gezin.
    Gewoon Anders
    29-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ASS - Picto's
    De laatste vijf jaar zorg ik voor de dagplanning en visualisatie voor mijn kleine rakker. In het begin heb ik een hele zoektocht afgelegd om aan gratis materiaal te geraken. De velcro,de lamineerbladen en lamineermachine is natuurlijk niet kosteloos, maar heel dankbaar materiaal in gebruik.

    overal vind je wel sites waar je picto's kan kopen, maar vaak ook kinderlijk gebracht.

    Ik ben dan met sclera- picto's beginnen werken en met tekeningen. Ik liet mijn zoontje soms ook een tekening maken, zo begreep hij ook snel wat er kwam als ik zijn tekening gebruikte.

    Later leerde ik picto- selector kennen, heel handig in gebruik en gratis. Bij picto- selector kun je ook je eigen foto's gebruiken of foto's downloaden van het internet.
    Er zijn nog programma's, hele goeie, maar duur in aankoop.

    Ik gebruik picto's in huis om dingen duidelijk te maken. D.m.v. Deze visualisatie, hoef ik het geen honderden keren te herhalen.
    Daarbovenop maak ik ook een dagplanning. Bij daguitstappen maak ik ook een planning op en gebruik ik foto's van die plaats, die ik vind van op het internet. We overlopen op voorhand samen de planning. Indien nodig kan hij altijd bijkomende info krijgen. We zoeken het dan samen op.
    Er kruipt veel energie in, ja... Maar het loont als er zoveel minder woede- uitbarstingen zijn.
    Er kruipt veel energie in het maken van de picto's, maar eens je ze hebt, kun je ze blijven gebruiken. Een nieuwe wordt snel bijgemaakt. In picto- selector blijft alles bewaard, een kleine wijziging is snel gebeurd.

    29-04-2014 om 23:25 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:ASS
    >> Reageer (0)
    28-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fibropijn
    Deze morgen geslapen tot 's middags. Om 10u kreeg ik telefoon i.v.m. Met mijn scootmobiel. Ik mag er ene gaan uitkiezen, mijn aanvraag is goedgekeurd.
    Deze middag voelde ik mij nog steeds moe, uitgeput zelfs, maar ik moest opstaan. Ik had mijn wekker gezet.
    In de namiddag volg ik naailes op de machine. Een heel leuke ervaring. Momenteel zijn we bezig met het maken van een barbecue -schort. Het is een frisse dag, ik moet mij goed kleden, want de snijdende wind geeft mij zoveel pijn. Moe maar voldaan ben ik thuis gekomen van de naailes. Ik heb het vuurtje aangestoken, want ik kan mij niet verwarmen en ik heb veel pijn. Zowel zenuwpijn, spierpijn, als gewrichtspijn. Het mat mij af. Ik moet slapen, anders kan ik niet verder deze avond. Vanavond moet ik mijn durogesic pleister vervangen. Naast de lyrica, zal ik ook nog oxynorm moeten bijnemen, de lyrica alleen zal niet volstaan. De pijn snijdt hevig in mijn lichaam. Misschien kruip ik nog eens in de infrarood-cabine.

    28-04-2014 om 18:54 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOED
    Ik ben een flink en moedig mens,
    ik ben geworden wat ik ben
    door wat ik mee moest maken.
    Niemand neemt mij af
    wat ik daardoor heb geleerd
    al zijn er van die dagen
    dan loopt alles verkeerd.
    Drie stappen voorwaarts,
    vijf stappen terug.
    Door alle onrust,
    gaat alles veel te vlug.
    Maar ik zaal overleven
    mij krijgen ze niet klein,
    Al wat er nu met mij gebeurt
    heeft gewoon zo moeten zijn...

    27-04-2014 om 20:53 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOED
    Ik ben een flink en moedig mens
    ik ben geworden wat ik ben
    door wat ik mee moest maken.
    Niemand neemt mij af
    wat ik daardoor heb geleerd.
    Al zijn er van die dagen
    dan loopt alles verkeerd.
    Dan is er weer die onrust
    gaat alles veel te vlug,
    Ik doe drie stappen voorwaarts
    en doe er vijf terug.
    Maar ik zal overleven
    mij krijgen ze niet klein.
    Al wat er nu met mij gebeurt
    heeft gewoon zo moeten zijn...

    27-04-2014 om 20:49 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/fibromie_78

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    27-04-2014 om 20:18 geschreven door

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pijn
    Kwaad op mijn lichaam
    kwaad op het venijn,
    waarom wil mijn lichaam
    niet energiek meer zijn?

    Het valt me aan,
    slaat overal toe
    overal pijn
    het maakt me moe

    leer er mee leven
    zeggen ze dan
    hoe moet dat wel
    als je zoveel niet meer kan?

    Elk vezeltje, spier en gewricht
    zenuwpijnen
    remt mij af

    mijn geest denkt zus,
    mijn lichaam doet zo,
    het doet niet wat ik wil,

    gevangen in dit lichaam,
    een lichaam vol met pijn…
    Het is geen leven,
    maar ik moet het aanvaarden
    en zo gelukkig proberen zijn.

    27-04-2014 om 20:12 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fibromyalgie in mijn lijf
    Elke dag, elke minuut,
    voel ik bijna elke vezel in mijn lijf,
    geen spier wordt gespaard.
    Kou, warm, pijn, zinderen, stekend, dof, scherp…
    Verpakt in een jong lijf,
    voel ik mij een oud wijf.
    Leven op wilskracht,
    geeft mij elke dag weer nieuwe kracht,
    mijn lichaam doet zijn zin,
    wie had dat ooit gedacht?..
    Mijn wil zegt ja, mijn lijf zegt nee..
    Pfffffffff
    Laat de zon in je hart

    27-04-2014 om 20:09 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tourette- Elektriciteit in mijn lijf
    Elektriciteit in mijn lijf
    de golven trillen
    van kop tot teen,
    Een aanraking in mijn arm
    geeft een schok door mijn been
    één voor één schokken mijn 
    spieren
    Iets wat ik zie,
    doet mij schokken
    mijn armen
    vliegen in 't rond
    zonder te stoppen.
    Ik wil stappen,
    maar wordt geblokt,
    ter plaatse blijven trappelen
    mijn armen geschokt…
    een kettingreactie
    steeds na elkaar
    schokkend 
    door een flipperkast
    mijn lichaam
    welliswaar...

    27-04-2014 om 20:05 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gewoon- Mezelf zijn
    Ik wil mezelf zijn,
    maar niemand snapt mij.
    Ik kan niet tegen de prikkels,
    maar niemand snapt mij.
    Mensen stellen vragen,
    Waarom doe je zo?
    Ik ben gewoon mezelf…
    Ik hou niet van medelijden,
    Ik ben gewoon mezelf,
    ik ben wie ik ben,
    MEZELF!
    Als ik eens uitbarst, panikeer of raar overkom,
    stel niet teveel vragen,
    nog meer prikkels erbij, 
    het maakt mij boos…
    Ik wil gewoon maar …
    Mezelf zijn,
    Snap je?!?

    27-04-2014 om 20:01 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.scars
    niemand weet wat ik voel,
    niemand kent mijn verdriet,
    niemand ziet de pijn,
    niemand kent mijn verhaal...

    het enige wat je ziet,
    zijn krassen,
    littekens,
    rode strepen,
    vervaagde strepen,...

    Wat ik doe, is niet goed…
    Ik wil dit niet, toch doe ik het.
    Als ik het doe, voel ik mij goed,
    voor eventjes,
    het verzacht wat ik voel,
    het verdriet, de pijn,
    Mijn verhaal,….

    Ik wens geen oordeel over wat ik doe,
    Ik ben ook niet trots,
    Maar het moet, ik weet anders niet hoe…? 

    27-04-2014 om 19:56 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STILLE GEDACHTEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Stille gedachten,
    het zit in mijn hoofd.
    Stille gedachten, ik wil ze niet,
    voortkomend, uit mijn verdriet
    Mijn lichaam lijkt wel verdoofd.

    Gedachten, ze doen zo'n pijn,
    Alleen zijn, is niet fijn,
    Stille gedachten, ze willen niet weg,
    hoe erg ik er ook tegen vecht...

    Stille gedachten, ik kan niet meer, 
    Hopen, elke keer maar weer,
    Het leven … is zo voorbij,…
    Stille gedachten, misschien die ook van mij...

    27-04-2014 om 19:51 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CVS-IK-ME
    Waar is mijn ik gebleven?
    Waar is de persoon die ik was?
    Geleidelijk aan en zonder reden,
    werd ik moe, Ik wist niet wat dat was.

    Uitgeput,
    moe,
    een leven met pijn.
    hoeveel ik ook zoek,
    IK weet mijn IK niet zijn.

    Dag in, dag uit,
    moet ik er mee leven,
    veel te jong,
    ik was veel teveel
    Gedreven...

    Stilzitten
    dat bestond niet bij mij,
    tussen vier muren, pfff
    dat telde niet bij mij...

    Maar nu moet ik toegeven,
    wat ik ook wil,
    wat ik ook vraag,
    wat ik ook doe,
    zoekend naar mijn IK,
    Ik blijf ontzettend moe

    Mie

    27-04-2014 om 19:50 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ass op zondag
    Zondagmorgen, kwart voor negen... Leyton staat op en merkt dat papa al weg is om zijn werk te gaan doen, om half elf is hij terug. Leyton krijgt zijn eerste crisis. Hij krijst en weent. Scheldwoorden vliegen rond. Ik kan hem maar moeilijk kalmeren. Plots slaat hij om en kruipt hij onder zijn fleece in de zetel.
    iedereen heeft al gegeten, lekkere verse croissants uit de oven. Ik zeg tegen Leyton dat hij aan tafel mag om zijn croissantjes op te eten. Hij weigert om te eten en schiet weer in een crisis. Ik laat hem met rust en hoop dat hij honger krijgt. Ik hou mij een beetje bezig op de computer. Plots is er kabaal, Emmelie en Leyton maken ruzie. Voor een cm plaats in de zetel, pfff 
    Ik zeg tegen de meisjes dat ze zich beurtelings mogen douchen na mij. Ondertussen is het wat rustig in Leyton zijn buurt. 
    Het liefst van al blijft hij thuis in het weekend, maar vandaag gaan we naar de opendeurdag op school. Alicia, de oudste, gaat volgend schooljaar naar het middelbaar en we willen de school wel eens zien. Dit is dik tegen Leyton zijn zin en hij laat dit dan ook duidelijk merken in een woede-uitbarsting. Ja, ik moet de dagplanning wel zeggen, zo is de dag voorspelbaarder. Leyton heeft er heel veel nood aan, vooral aan visualisatie. Emmelie heeft er ook nood aan, maar zij kan het met gesproken uitleg.zij blijft het goed onthouden. Bij Leyton vervliegt de informatie als het gewoon wordt gezegd.'s Middags eten we een boterham. Nadat papa zich gedoucht heeft en geschoren is, vertrekken we. Ale, dat proberen we toch. Leyton is met geen stokken uit de zetel te krijgen. Hij is heel agressief en weigert mee te werken. Ik vraag papa erbij, want ik kan fysiek hem niet meer aan door mijn fibromyalgie en CVS.
    Papa heeft het ook moeilijk om hem tot rede te brengen. Uiteindelijk kunnen we zijn sokken aankrijgen en zijn schoenen aandoen. Na twintig minuten onderhandelen , kunnen we eindelijk vertrekken. In de auto maak ik duidelijke afspraken over hoe we het daar op school gaan doen. We blijven niet hangen om te praten ... In de klassen. We gaan naar de serres en naar de schoolhoeve. Dus we doen ook wat we zeggen. In de serre kinnen de kinderen eens rondlopen tussen de bloemen en planten, terwijl kunnen wij een praatje maken met een oudleraar van Yves. Leyton laat tijdig merken dat het hem beu is en begint te trekken en sleuren aan papa zijn hand. We zetten,onze tocht verder. Yves wil zijn oude klaslokalen en de speelplaats nog eens zien. Leyton en Emmelie worden lastig, want ze willen naar de schoolhoeve en ze hebben schrik dat het pendelbusje weg gaat zijn. Ik neem de twee al mee richting busje en papa en Alicia komen wel Achter. Zo kan ik ze al een beetje geruststellen. Toch blijven ze naar papa roepen en willen ze dat hij wat sneller komt.
    Het busje staat er al. In de schoolhoeve kan Leyton zich wat meer ontspannen en is hij afgeleid door de koeien en de duiven. Alicia komt helemaal wild, zoals we ze kennen. Al gauw wordt het Leyton ook beu. Het busje kan niet snel genoeg komen. Als die toekomt roept hij luid en duidelijk: Eindelijk. Eens terug op school, moeten we rechtstreeks naar de auto. Natuurlijk komen we bekenden tegen. Leyton trekt zich dat niet aan en trekt en sleurt en klaagt. Hij,wil naar de auto, nu onmiddellijk...
    thuis mogen ze een ijsje eten, dit is ook voorbereid in de dagplanning.
    Het slapen gaan is ook een groot ritueel geworden. Alles moet een slaapwel krijgen, een knuffel, van alles neemt hij afscheid, hij hoidt zich hel lang bezig met van alles. Tina moet nog eens mee naar boven, moet eventjes bij hem liggen, ze moet hem een likje geven, zijn knuffels moeten juist liggen. Leyton komt ook vaak naar beneden. Vanavond ook. Hij moet een nieuwe fles water hebben. Wederom overloopt hij zijn honden, mama en papa om slaapwel te zeggen en een zoen en knuffel te geven. Na weer een kwartier komt hij opnieuw naar beneden, hij moet kaka doen. Weer zijn slaapwellekes en zoentjes en zo. 
    Dan moet hij perse zijn poster nog eens in detail bekijken en bespreken. Hij zwijgt ook gene seconde. Elk detail moet gezegd zijn. Hij wil niets overslaan. Op zondag avond is hij heel nerveus, want op maandag gaat hij naar school en verblijft hij daar ook. Meestal weent hij ook. Hij zegt altijd d'ik hou van jou' en ' ik ga je missen'.  Een hele lieve jongen, hij denkt heel zwart-wit,en heeft een zeer klein hartje.
    Als.zijn ritueel erop zit, is er al snel een ruim uur gepasseerd. Het is heel vermoeiend. Hij zit vol van vragen, die moeten beantwoord zijn. Worden zijn vragen niet beantwoord, dan slaapt hij niet, is hij angstig,... 
    De dag is rond, ik ben doodop, uitgeput. 

    27-04-2014 om 00:00 geschreven door fibromie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:ASS
    >> Reageer (0)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs