biogroenten kweken
Inhoud blog
  • Hallo vrienden
  • Hallo
  • Hallo iedereen
  • Dag vrienden
  • Hallo

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     



    Welkom op mijn blog!


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    26-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tijd van toen


    Heel heel lang geleden leerde ik een meisje kennen. Zij was 15 en ik was 16 jaar oud. Wij waren van de zelfde gemeente en de kriebels in de buik kwamen en je weet hoe dat gaat.
    Wij maakten geheime afspraakjes en er bloeide iets.
    Onze ouders mochten dat natuurlijk niet weten, want nog zo jong en zoals men in onze streek zegt: (wij waren nog groen achter achter onze oren). Toch was er die aantrekkingskracht tussen ons en nu is het wel zo dat wanneer je iets in het geheim doet je er altijd meer genot van hebt.
    Een winter zondagavond hadden wij afgesproken om samen naar de cinema in ons dorp te gaan.
    Op ons best uit gedost gingen we naar de cine. Begrijp wel dat het alleen maar handje vast houden was.
    Dat meisje droeg echter een snoertje rond haar hals. Het waren kleine pareltjes op een sterk draadje gestoken.
    In die tijd echte juweeltjes.
    Het vervoermiddel in die tijd waren onze voeten. Dus na de cinemavoorstelling ging ik met haar nog een eindje mee richting haar thuis. Zoals gebruikelijk moest ze steeds voor 21 uur thuis zijn.
    Nabij haar woonst gingen we dan eerst nog een donker steegje in om enkele afscheidzoentjes te geven.
    Door een onhandigheid van mij maar zeker niet opzettelijk brak dat snoertje en de helft van die pareltjes
    lagen op de grond. Begin maar te zoeken en het is pikkedonker.
    In plaats van een broek vol goesting kregen we een broek vol schrik .Bij haar thuiskomst moest ze onmiddelijk aan haar vader opbiechten waarom ze haar parels was kwijt geraakt. Nog dezelfde avond moest ze met hem meegaan, gewapend met een zaklamp, naar de plaats van onheil om nog enkele parels te redden.
    Het gevolg was, 3 strafzondagen dat ze niet buiten mocht.
    Maar de liefde overwint alles hé.
    Dat lieve wicht is nu een oudere dame geworden.
    Ik zie haar nog alle dagen want het is al 53 jaar mijn echtgenote.
    Wij kunnen er nu nog eens mee lachen maar toen niet hoor.


    http://bloggen.be/felixken

    26-02-2008, 15:17 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    22-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo

    Vandaag was het kuisdag.
    Mijn vrouw heeft nu eenmaal een kuiswoede.
    Alles moet blinken en prober zijn.
    Beter dat dan vergaan in het vuil.
    Daarom is het middageten de vrijdag dikwijls een éénpansgerecht.
    Vandaag was het in de wok.
    Gerookte spekblokjes met kalkoenstukjes
    Aardappelen in stukjes, witloof in stukjes van 2 a 3 cm, een dikke ajuin fijn gesnipperd.
    Eerst het vlees aanstoven.
    Daarna alles bijeen in de wok.
    Een blikje bier erover ( best ginder-ale)
    Kruiden naar believe
    Alles laten gaar worden.
    Gemakkelijk te bereiden en zeer lekker
    Smakelijk

    http://bloggen.be/felixken

    22-02-2008, 13:24 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo iedereen

    Nee ik ben niet ziek, ik was alleen maar blogmoe.
    Ik heb mij alleen bezig gehouden met wat opkuis in de tuin.
    Mijn serre ligt proper en er staan 28 aardappelen in potten die ik dan einde maart zal buiten zetten in volle grond.
    Met wat geluk en een weinig bescherming kan ik dan midden mei al nieuwe patatjes eten.
    Ik heb in de serre ook al sjalotten staan die hun neus al boven steken.
    Ook sla en spinazieplanten staan er al in. Ook tuinkers is in volle groei.
    In de veranda staan dan prille plantjes van tomaat, groene selder, knolselder, peterselie en basilicum.
    Het zagen van vrouwtje lief dat ze geen plaats heeft op de verandatafel moet ik er bij nemen.
    Veertien dagen terug was ik in Het Vlaams Zaadhuis in Waarschoot om mijn bestelde zaden af te halen.
    Er was veel volk maar het viel mij op dat de meeste mensen 50 en 60 plussers waren.
    Veel jonge mensen houden er niet van om in de tuin te werken.
    Nu weet ik wel van vroegere jaren toen ik nog werkte buitenshuis dat het geen pretje is om na de dagtaak of tijdens de weekends in de tuin te werken. Nu ben ik alle dagen thuis en kan ik alles in toom houden.
    Als je 2 uur per dag in de tuin werkt zal die altijd proper liggen.
    Persoonlijk vind ik het een gezonde ontspanning.


    http://bloggen.be/felixken

    21-02-2008, 09:45 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo vrienden


    Deze middag was het weer lekker.
    Gestoomde aardappelen met bio-witte kool uit de vrieskist.
    Gestoofd met kleine gerookt spek blokjes.
    Hespe-sneetjes van het varken.
    Een sausje met veel kruiden
    Een glaasje rode wijn
    Hm.........lekker

    Straks een senseoken


    http://bloggen.be/felixken

    31-01-2008, 12:59 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Archief per maand
  • 12-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • Yeezy Supply
  • Yeezy Supply
  • FSF
  • Kevin Durant the playoffs in the first half three steals and blocks, nearly 11 years first
  • adidas nmd r1 pk released new NMD_R2 white sneakers, create new Street Look

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    links
  • Francois
  • Rita
  • Annick
  • Gentiel
  • Ninne
  • Swiepke
  • joelle
  • Emmy
  • Pepino
  • donnatella

    links
  • Anita
  • Liticia - Perzik
  • Sarah
  • Sylvie
  • Joke
  • Suusje
  • Lady rosita
  • Mizzd
  • Marc
  • Berrelogs.be

    links
  • Beesken
  • Mireille
  • Jeroen
  • Arie
  • Klaverke
  • Jientje
  • Nicky
  • Kim
  • Tilly en Lucie
  • Fracieke

    links
  • Ludwig
  • Jeske
  • Veerle
  • Magda
  • Fantasy
  • Fairytilegirl
  • Mickey
  • Ilona
  • Nicky
  • Vrouwtjelief

    links
  • Vergeet mij nietje
  • Alfons
  • Mister Bean
  • Verona
  • Anita-Angele
  • Frank
  • Black-Wolf
  • Martine
  • Francis
  • Regenboogje

    links
  • Yaella
  • Fleur
  • Sofie
  • Els
  • Nicolle
  • Greta
  • A3eindje
  • Ambereyes
  • Lauren
  • Romina


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs