• Spiel Essen 2013
  • Kreis Kleve - Duitsland - Augustus 2013
  • Trier - Juli 2013
  • Harz - Duitsland - Juli 2013

Onze reizen met de camper

03-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spiel Essen 2013
    Woensdag 23 oktober
    Om 16u30 staan we klaar om te vertrekken naar Essen, morgen gaat daar de jaarlijkse spellenbeurs van start. Vorig jaar hebben we een jaartje overgeslagen. De rit verloopt zonder problemen en we zijn dan ook voor 19u in Essen. Parking 2 is speciaal voorzien voor motorhomes. WC en douches staan ter beschikking. Voor € 12 mogen we er 24 uur blijven staan en kunnen we de volgende dag ook gebruik maken van het park en ride systeem.
    Nog een frisse neus, onze klassieke zoektocht naar de bakker en daarna nog een spel. Om 22 u kruipen we dan ook in ons bed want morgen zal een drukke dag worden.

Donderdag 24 oktober
    Rustig wakker worden en ontbijten. Om 9u20 zitten we op de bus richting beurs. Reeds om 9u50 zijn we binnen (normaal opening om 10u). Het is al zeer druk.  Om 11u zien we ook onze vrienden om de traditionele uitwisseling te doen van de koopjes en nieuwtjes.
    Na het middageten, even de bus om een eerste lading aankopen naar de motorhome te brengen.

Om 17u30 is het voor ons meer dan genoeg geweest en we besluiten om terug te keren naar de motorhome. Op ons gemak avondeten gemaakt en daarna vertrokken naar Oberhausen.
    In Oberhausen aangekomen dachten we rustig te kunnen staan op de officiële camperplaats: " Am Kaizergarten", maar dit ligt tussen 2 splitsingen van 2 drukke spoorwegen, dus rust is ver te zoeken.

Vrijdag 25 oktober
    Na het ontbijt bleef het regenen. Daarom besluiten we om met de motorhome richting CentroO te gaan. Daar kunnen we zonder problemen op parking 10 staan.
    Dit zou het grootste winkelcentrum zijn van Europa, ook hier hebben we veel geshopt.
    's avonds rijden we verder naar Dörsten, dit is één van de hanzesteden. Voor ons was dit niet de moeite, een verwaarloosde stad, we hebben reeds veel mooiere hanzesteden gezien. De motorhomeplaats was wel de moeite als je wil fietsen en wandelen.

Zaterdag 26 oktober
    Eerst nog even naar de markt in Dörsten en dan is het tijd om terug richting huis te gaan. Onderweg stoppen we nog in Kempen, dit is een zeer leuk, gezellig, authentiek stadje. Ook hier is een motorhomeparking, dus dit is zeker de moeite om hier nog even terug te komen.

03-11-2013 om 15:20 geschreven door Françoise

25-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opaalkust - Augustus 2013

22 augustus 2013

Volgens de weerman zal de regen via de kust naar het binnenland komen vandaag. Wij vertrekken richting opaalkust en hopen de regen ergens onderweg tegen te komen zodat we daar van verlost zijn. Wij zijn reeds Brugge voorbij als we de regen zien en deze blijft ons volgen tot in Malo les Bains. Daar aangekomen gaan we op zoek naar de camperplaats, de plaats is inderdaad dicht bij de zee, maar wij krijgen hier toch geen goed gevoel, zo in hokjes ingedeeld tussen de palen.
    We hebben zin in baguette en trekken daarom onze regenjas aan en gaan voor een verkenning van het dorpje. Is het de regen of zijn wij het maar ook deze wandeling kan ons geen goed gevoel doen krijgen.Tijdens onze wandeling komen we wel een artisonale bakker tegen zodat we toch ons lekker brood hebben.
    Na ons middagmaal besluiten we om niet hier te blijven maar verder door te rijden naar Gravelines, deze plaats kennen we nog van enkele jaren geleden en we weten dat het daar rustig is.
    Na de koffie nemen we onze fiets (nog steeds een regenjas nodig) en maken een tocht naar Oye-plage. De regen verdwijnt en het is zelfs aangenaam warm.
    Bij onze terugrit nog even stoppen aan de supermarkt om ons avondeten te kopen en dan een rustige avond in de MH.

23 augustus 2013

Om 6 uur gewekt door een regenbui, maar dit was dan ook de laatste voor vandaag. Eerst nog even een wandeling over de plaatselijke markt en dan besluiten we toch iets verder te rijden.
    Rond 11 uur komen we aan in Wissant, een leuk dorpje. Na een verkenning van het dorp en het proeven van een plaatselijk biertje was het tijd om wat meer beweging te hebben. Nog een tip: de gedroogde worstjes van de plaatselijke beenhouwer zijn zeer lekker.
    Ons doel was te voet naar de Cap Gris Nez. Volgens de info op de toeristische dienst was dit een wandeling van anderhalf uur heen en anderhalf uur terug = totaal 3 uur of 12 km. Dit moest toch te doen zijn.
    Maar de warmte en de eerste kilometers door droog zand waardoor ik last had van mijn knie zorgden ervoor dat we halfweg de beslissing namen om terug te keren.
    Nog steeds staan we vol verwondering voor de natuur. Het spel van de getijden blijft iets onbegrijpbaar.Om terug te gaan besluiten we onze wandelschoenen uit te doen en via de kustlijn te gaan. Het is nog steeds hoogwater en op het einde komt de zee wel heel dicht bij de duinen. Bregt heeft dan ook last van een natte broek.
    Uitgeteld van ons avontuur kunnen we genieten van een douche in de MH en een eenvoudige maaltijd.
    Na het eten besluiten we nog een avondwandeling te maken naar de zee. Morgen zullen hier feesten plaatsvinden Fête des Flobarts, misschien is het daarom dat het op de camperplaats zo druk is? Wij mogen gelukkig zijn dat we deze middag nog een plaatsje vonden.

24 augustus 2013

De regen maakt ons terug wakker en nu is hij niet van plan om weg te gaan. Ondanks de regen besluiten we onze fiets te nemen en even te gaan kijken naar de feesten. De kraampjes beginnen open te gaan maar omwille van de regen is er nog niet veel activiteit. Omdat we beloofd hadden om deze namiddag terug thuis te zijn besluiten we dan ook om niet langer te blijven.
    Bregt had gezien dat er in de buurt nog een V3- basis was die we konden bezoeken, dus eerst via het canadees kerkhof in Leubringhen (http://nl.tracesofwar.com/artikel/2689/Canadese-Oorlogsbegraafplaats-Calais.htm) om naar de site in Mimoyecques (http://www.mimoyecques.com/)  te gaan. Een voordeel was dat alle informatie ook in het Nederlands stond, dit maakt het toch even gemakkelijker om te lezen.

Na een tussenstop aan de Auchan in Duinkerke, was het echt tijd om huiswaarts te keren. Thuis konden we gewoon onze voeten onder tafel schuiven, want Laura had zelfgemaakte pizza klaargemaakt en die was zeer lekker.

25-08-2013 om 17:13 geschreven door Françoise

14-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kreis Kleve - Duitsland - Augustus 2013
    Vrijdag 09 augustus

Rond 16 uur komen we aan in Geldren - Waldbeck, hier kunnen we rustig staan. We nemen nog even de fiets om naar het dorpje te rijden en daar wat rond te kijken.

's Avonds kunnen we de tafel en stoelen buiten zetten om te eten. Nog een wandeling tot aan het zwembad en even kijken naar de fietsmogelijkheden voor we besluiten om ons bed op te zoeken.

Zaterdag 10 augustus

We zijn vroeg wakker en na ons ontbijt nemen we de fiets voor een mooie tocht naar Arcen (Nederland). Na een wandeling door het stadje, besluiten we om een bezoek te brengen aan de kasteeltuinen.  Zeker de moeite waard.

Terug aan de MH besluiten we om door te rijden naar Rees. Aangekomen op de MH-parking is er nog juist één plaatsje vrij. Na ons zien we nog verschillende MH's aankomen en terug doorrijden.
    Een mooi verzorgde plaats en ook hier kunnen we buiten genieten van een aperitiefje. Buiten eten lukt echter niet, teveel wind.

Nog even een wandeling om een bakker te zoeken voor morgen en dan slapen.

Zondag 11 augustus

Een fietstocht door de prachtige natuur: Rees - Haffen- Haldren - Rees. Daarna flaneren langs de rheinpromenade en genieten van een chococino (koffie met chocomelk) maakt onze voormiddag compleet.
    Daarna rijden we verder naar Emmerich am Rhein waar we onze MH plaatsen aan de jachthaven.

Ook hier een bezoekje aan de stad en flaneren langs de rijnpromenade. Hier kregen we het gevoel dat we aan de dijk van onze kust aan het lopen waren. Maar in plaats van de noordzee was het de rijn. ( voor ons dus iets te druk).

Op terugweg naar de MH kregen we een bui over ons, maar gelukkig was deze terug snel voorbij.

Maandag 12 augustus

We dachten dat er markt was in deze stad, maar uiteindelijk was het een schuttersfeest. We kregen een optocht van verschillende groepen te zien (schutters, vendeliers en muziekkorpsen).

We besluiten naar Kleve te rijden en vinden daar een plaatsje op de camperparking. Als extra toemaatje krijgen we vlak voor onze MH een mooi schouwspel van een nest jonge konijntjes.

Na een siesta nemen we onze fietsen en rijden naar de stad. We zijn net te laat om op de Schwanenburg nog van het mooie uitzicht te gaan genieten, dus dit zal voor een andere keer zijn.

Dinsdag 13 augustus

Na het ontbijt keren we terug naar huis, we maken nog een tussenstop in Roermond (outlet-center) om zo onze uitstap af te sluiten.

14-08-2013 om 17:10 geschreven door Françoise

08-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trier - Juli 2013
    Vrijdag 26 juli

Omwille van het warme weer kon ik vandaag om 13 uur stoppen op het werk en zo konden we reeds om 15 uur vertrekken richting Trier.
    Daar konden we net buiten het centrum terecht op de MH-plaats bij het weingut von Nell .
    Ons tafeltje en stoeltjes uitgehaald en in de schaduw geplaatst zodat ons weekendje kon beginnen.
    Op het wijndomein is ook eetgelegenheid en we hebben dan ook de plaatselijke keuken uitgeprobeerd. Ook enkele wijntjes geproefd, de wijn was voor mij iets minder maar ik ben dan ook geen liefhebber van Moezel-wijnen.
    Een zeer rustige nacht.

Zaterdag 27 juli

's morgens werden de broodjes aan onze MH gebracht en na het ontbijt kunnen we dan ook met de fiets naar Trier. De porta Nigra bezocht en ook de Dom. Natuurlijk ook gewinkeld.
    De warmte speelde ons wel parten en daarom zijn we 's avonds gewoon aan de MH gebleven.

Zondag 28 juli

Vandaag geen broodjes aan de MH, dus dan maar zelf op zoek naar een bakker. Onze plannen om nog een bezoekje te brengen aan het amfitheater vielen letterlijk in het water. Het begon te regenen en bleef regenen waardoor we dan maar besloten om terug huiswaarts te keren. Het amfitheater zal voor een volgende keer zijn.

08-08-2013 om 13:49 geschreven door Françoise

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harz - Duitsland - Juli 2013

Tripline - kaartje van de reis  http://www.tripline.net/trip/Harz_-_juli_2013-151074154051100699EFF637D24DCEB7

Zondag 30 juni

's Morgens Laura naar Lombardsijde gebracht ( 2 weken animator) en ondertussen was Bregt ook thuis na zijn wacht.
    Omdat ik reeds 500 km. gereden had met de auto had ik geen zin om nog ver te rijden maar Bregt wou toch reeds vertrekken om het vakantiegevoel te hebben.
    Daarom zijn we naar Straelen  gegaan. Op deze plaats hebben we reeds enkele malen overnacht, rustig en een bakker in de buurt. Bij onze aankomst merkten we dat de MH-parking verplaatst is naar het zwembad, enkele km. buiten het dorp. (kostprijs € 7 te betalen in het zwembad).
    Op deze eerste reis hebben we onze fietsen nog niet mee, dus voor verse broodjes morgen zullen we ons moeten verplaatsen.

Maandag 01 juli

Vandaag rijden we door naar de Harz-streek.
    Een eerste stop is de Sösestausee en daarna rijden we naar de MH-plaats in Schulenberg (€ 5).
    Vanuit de MH hebben we een prachtig zicht op de Okerstausee.
    Buiten barst een onweer los en ook binnen in de MH hebben we een probleem. We hebben een waterlek.
    Morgen eerst een dealer of garage opzoeken die ons kan helpen want anders zal het water onze MH kapot maken.

Dinsdag 02 juli

Een vriendelijke dame op de toeristische dienst van Schulenberg kijkt op internet en kan een dealer van Carado vinden in Katlenburg. Eerst daar naartoe en er bleek een scheurtje in een waterdarm te zitten.
    We kunnen ons verlof verder zetten en rijden dan ook zoals voorzien naar Göslar http://www.goslar.de/. De rest van de dag slenteren we dan ook rond in deze keizerstad.
    We hebben geen zin meer om ons te verplaatsen en omdat we morgen graag een bezoek zouden brengen aan de mijn van Rammelsberg besluiten we dan ook om gewoon hier te overnachten. (voorziene parking voor MH, gratis)

Woensdag 03 juli

Een volledige dag in de Rammelsbergmijnen http://nl.wikipedia.org/wiki/Rammelsbergmijnen  doorgebracht. Als ze vroegen welke rondleiding? zei Bregt natuurlijk zo veel mogelijk. Uiteindelijk hebben we drie verschillende rondleidingen gehad en dan ook nog alle tentoonstellingen bekeken.
    Na deze culturele ervaring nog doorgereden naar Wernigerode waar we een plaatsje vonden op de parking aan Schlonparkplatz (€ 5/dag). Ondanks onze vermoeidheid lopen we nog even rond in deze mooie stad en vandaag zijn we lui en besluiten een pizza af te halen zodat we niet moeten koken.
    Terwijl ik geniet van het mooie uitzicht op het kasteel maakt Bregt nog een wandeling om te kijken waar we morgen de stoomtrein kunnen nemen om naar de Brocken te gaan.

Donderdag 04 juli

Met de Brockenbahn  http://nl.wikipedia.org/wiki/Brockenbahn laten we ons tot boven op de Brocken brengen. We besluiten om terug te wandelen tot in Schierke en daar pas terug de trein te nemen naar Wernigerode. Een kwestie van toch wat te bewegen.
    In Wernigerode verplaatsen we ons naar de voorziene MH-parking Am Katzenteich (€ 5/dag) Hier kunnen we voor de eerste maal onze tafel en stoelen uithalen om buiten te eten.

Vrijdag 05 juli

Nog even een bezoekje aan de stad om daarna te vertrekken naar de mooie camperplaats in Bad Arolsen http://www.top-platz.de/Anwendungen/platz_info.php?id=87 . Voor de rest van de dag maken we er een rustdag van.

Zaterdag 06 juli

Vandaag terug naar huis. Onze geslaagde maidentrip zit erop en er zullen nog vele grote en kleine trips volgen.

08-08-2013 om 13:49 geschreven door Françoise

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
    Op deze blog zullen jullie onze reisavonturen met onze camper kunnen volgen. Wij zijn twee veertigers Bregt en Françoise die in 2013 hun tweede motorhome (of camper) hebben gekocht.
    Onze reizen met onze eerste camper (2007 - 2012) kan je nog steeds terugvinden op http://www.freewebs.com/loncke/.

Enkele maanden geleden begon het terug te kriebelen en in juni hebben we de beslissing genomen om terug een MH (motorhome) te kopen. Omdat onze MH model had gestaan op de beurs konden we hem twee weken later reeds afhalen.

Het model is een Carado T 138

<h5>T 138</h5>
L: 598 cm
B: 232 cm
H: 291 cm  » zur Vergrößerung klicken ->

Dit model kon onze eisen invullen:
         * max. een lengte van 6 meter
         * stahoogte > 1m.95
         * bed lang genoeg
         * 4 slaapplaatsen (normaal zullen we maar met twee zijn, maar als de kinderen nog eens meewillen, moest dit mogelijk zijn)